Ma 2008. augusztus 20. szerda, István napja van.

Friss Hírhozzászólások

Gátszakadás a Grand ...
OK, de mibol gondolod hogy "szegeny" emberek volta...
Kanada sem akar Oros...
Tehat Oroszorszag megtamad es megszal egy "fugetle...
Gátszakadás a Grand ...
Van egy igaz magyar közmondás-gondolom sokan ism...
Olajnagyhatalom lesz...
Mar nemigen erdemes menekulni, mert az egesz vilag...
Kanada sem akar Oros...
Az USA-nak sokk millió dollárjába kerülhet...
Ötvenezerrel több ma...
smileyVastagh Pál úr egy olyan személyiség aki mi...
Olajnagyhatalom lesz...
Ez elszomorító! Menekülnénk egy jobb világba ...
Felmosatják a járdát...
Apropo szemeteles. Nemrég szünetet tartottam az ...
Felmosatják a járdát...
Nem biztos, hogy jó ötlet! Mit csinál az ember ...
Ötvenezerrel több ma...
Rendes, csendes ember a Pali, ne bántsátok. A sz...

Hírdetés

Cigarettát csempészett a dohánygyár - most fizethet PDF Nyomtatás E-mail
2008. augusztus 01.
imagesdidididididcicicicicicicicicicgigigigigiigigiigiRekord összegű, 172 milliárd forintnak megfelelő bírsággal, illetve kártérítéssel sújtották a két legnagyobb kanadai dohánygyárat cigarettacsempészet miatt. A Rothmans és az Imperial Tobacco Canada a felperes kanadai állammal kötött megállapodás értelmében 1,15 milliárd kanadai dollárt fizet, amiért a kilencvenes évek elején támogatták a termékeikkel a feketepiacon kereskedő csempészeket.

"Ez a legnagyobb büntetés, amelyet valaha kiszabtak Kanadában, az üzenet pedig az, hogy egyetlen cég sem áll a törvények felett" - mondta Gordon O'Connor adóügyi miniszter.

1987 és 1993 között a cigaretta kartononkénti átlagára 15 dollárról a háromszorosára, 45 dollárra szökött Kanadában. Ennek oka az adóemelés volt, amellyel a kormány a dohányfogyasztást próbálta visszafogni.

Az áremelkedést az export megugrása és a feketepiac bővülése követte: az export az 1987-es egymilliárd szálról 1993-ra 15,7 milliárd szálra emelkedett, a cigaretta-feketepiac forgalma pedig ugyanebben az időszakban a becslések szerint gyakorlatilag nulláról 14,5 milliárd szálra nőtt.

A termékek túlnyomó részét a szomszédos Egyesült Államokba exportálták, a vevők ott fizettek utána - a kanadainál jóval alacsonyabb adót -, majd visszacsempészték Kanadába és a feketepiacon értékesítették. A rendőrség szerint a két cégnek az 1989 és 1994 közötti időszakban tudomása volt róla, hogy mi történik a termékeivel és támogatta is a csempészeket.

A nyomozás nyolc évig tartott. A bíróságra 763 ezer dokumentum áttanulmányozása és 275 személy kihallgatása után, 2003-ban került az ügy. A csütörtökön kötött megállapodás értelmében a két dohánygyár bűnösnek vallja magát bűnrészességben és fizet, viszont a személyi felelősök nem kerülnek bíróság elé.

Az Imperial Tobacco Canada - a British American Tobacco kanadai leányvállalata - a du Marier és a Players márkák révén a kanadai cigarettapiac 70 százalékát uralja. A cég 200 millió dollár büntetést fizet a jogsértésért, és 15 év alatt összesen 400 millió dollár kártérítést fizet az elmaradt adóbevételek miatt.
A Benson and Hedges-t gyártó Rothmans 16 százalékot ellenőriz a piacból. A megállapodás értelmében a cég 100 millió dollár büntetést fizet, a kártérítés pedig 450 millió dollár, amelyet tíz év alatt kell befizetni.

A Rothmans közölte, hogy ez az ügy volt az utolsó akadály a Philip Morris International által történő felvásárlás előtt. Az egyebek mellett a Marlboro, az L and M és a Bond Street márkákat az Egyesült Államokon kívül forgalmazó cég 1,95 milliárd amerikai dollárért vásárolja fel a kanadai dohánygyárat.

Hozzászólások (12)add comment

toro10 irta:

oka az adóemelés volt, amellyel a kormány a dohányfogyasztást próbálta visszafogni - ezt a hülyeséget mindig leirják, pedig csakis az adóbevétel növelése a cél, kimondott zsarolása, sarcolása a dohányzóknak.
 
Jelentem
Nem értek egyet
Egyetértek
2008 -augusztus 02
Szavazat: +2

Spanky irta:

Nem hulyeseg hanem igaz.
A 60-as evekben a kanadai felnotek 40% dohanyzott.
Manapsag ez lecsokent 15% ala. smilies/wink.gif
 
Jelentem
Nem értek egyet
Egyetértek
2008 -augusztus 02
Szavazat: +0

Dezs irta:

16 éve hogy mar nem dohanyzok.Higyetek el mas ember lettem.Igy sokkal szebb elni.
 
Jelentem
Nem értek egyet
Egyetértek
2008 -augusztus 02
Szavazat: +1

mamca irta:

Az állam egyik legnagyobb bevételi forrása a dohányárúk és más élvezeti cikkek magas adóztatása. Ettől függetlenül a gyárak megérdemelték a bírságot, enélkül is hatalmas profitra termelnek, s tesznek szert. Sajnos én dohányzom, tapasztalatból tudom.
Azzal is egyetértek, hogy füstmentessen szebb az élet.
 
Jelentem
Nem értek egyet
Egyetértek
2008 -augusztus 04
Szavazat: +0

Spanky irta:

Az állam egyik legnagyobb bevételi forrása a dohányárúk


Ez igaz, de ugyan akkor az allam legnagyobb kiadasanak okozoja is.
 
Jelentem
Nem értek egyet
Egyetértek
2008 -augusztus 04
Szavazat: +0

romesz irta:

Az állam egyik legnagyobb bevételi forrása a dohányárúk és más élvezeti cikkek magas adóztatása.
Mit csinal az allam ha az emberek tobbet nem fognak ilyenekkel elni? Mit adoztat meg?
 
Jelentem
Nem értek egyet
Egyetértek
2008 -augusztus 04
Szavazat: +0

Hahalman irta:

mamca irta:
"Az állam egyik legnagyobb bevételi forrása a dohányárúk"

Spanky irta:
"Ez igaz, de ugyan akkor az allam legnagyobb kiadasanak okozoja is."


Biztos vagy te ebben, Spanky? Gondolom, az egeszsegugyi ellatasukra gondolsz, igaz? Azt is beleszamoltad ebbe, hogy ha ugyebar minden a dohanyzas ellen szolo statisztika igaz (marpedig annak tunnek) akkor a dohanyosok 10-20 evvel KEVESEBBET elnek, mint a nemdohanyosok, azaz az allam 10-20 evvel kevesebb nyugdijat es egyebb szocialis juttatast kell hogy kifizessen nekik - megis ugyanannyi nyugdijjarulekot kell fizetniuk!?

Arrol nem is beszelve, hogy jelenleg az un. cardiovascular (sziv- es errendszeri) betegsegek vezetik Kanadaban a halalozas okat, marpedig azokat minimum annyira (ha nem jobban!) okozza az egeszsegtelen taplalkozas es a tulsuly, mint a cigaretta. Megis, az utobbi idoben akarhogy is kerestem, valahogy nem talaltam egyetlen olyan buntetoadot ill. allami szigoritast amit mondjuk a McDonaldra vagy a nagybani husevokre szabtak volna ki... smilies/tongue.gif
 
Jelentem
Nem értek egyet
Egyetértek
2008 -augusztus 05
Szavazat: +0

Spanky irta:

Biztos vagy te ebben, Spanky? Gondolom, az egeszsegugyi ellatasukra gondolsz, igaz? Azt is beleszamoltad ebbe, hogy ha ugyebar minden a dohanyzas ellen szolo statisztika igaz (marpedig annak tunnek) akkor a dohanyosok 10-20 evvel KEVESEBBET elnek


Allitolag az egeszsegugyi kiadasok joval meghaladjak azt az osszeget amit az allam megsporol a nyugdijakon.

Megis, az utobbi idoben akarhogy is kerestem, valahogy nem talaltam egyetlen olyan buntetoadot ill. allami szigoritast amit mondjuk a McDonaldra vagy a nagybani husevokre szabtak volna ki...


Robikam, ha nem viszed tulzasba a husevest vagy a McDonalds akkor kulonosebb egeszsegugyi problemad nem lessz. Viszont a bago meg akkor sem "egeszseges" ha csak egy par szalat szivsz naponta. Gondolom ebben egyett ertunk. smilies/wink.gif
 
Jelentem
Nem értek egyet
Egyetértek
2008 -augusztus 05
Szavazat: +0

romesz irta:

Viszont a bago meg akkor sem "egeszseges" ha csak egy par szalat szivsz naponta.
Nagybatyam orvosi eloirasra dohanyzik, naponta 8-10 cigarettat kell elszivnia. Most 75 eves, egesz eleteben szivta, kb 10 evvel ez elott abba hagyta ra 2 evre az orvosi eloirasra ujra kezdte. Ezt bezzeg nem reklamozzak es a biztosito nem fizeti a cigijet pedig rendelesre van es ugyan ugy fizeti a magas adot is. Erre varjatok gombot.
 
Jelentem
Nem értek egyet
Egyetértek
2008 -augusztus 06
Szavazat: +0

Spanky irta:

smilies/shocked.gif smilies/grin.gif
 
Jelentem
Nem értek egyet
Egyetértek
2008 -augusztus 06
Szavazat: +0

Hahalman irta:

Spanky irta:
Allitolag az egeszsegugyi kiadasok joval meghaladjak azt az osszeget amit az allam megsporol a nyugdijakon.

Ezt ketlem, es a Philip Morris csehorszagi tanulmanya (kabe 6 evvel ezelott jelent meg? utana lehet nezni, biztos rajta van as Interneten) ha jol emlekszem pontosan azt mutatta ki, hogy nettoban sporol az allam. Meg ki is gunyoltak ezert, mert ugye ez pont azt bizonyitja hogy a cigi milyen mergezo... smilies/grin.gif
Spanky irta:
Robikam, ha nem viszed tulzasba a husevest vagy a McDonalds akkor kulonosebb egeszsegugyi problemad nem lessz. Viszont a bago meg akkor sem "egeszseges" ha csak egy par szalat szivsz naponta. Gondolom ebben egyett ertunk.

Spanky, en aztan nem fogom SOHA vedeni a bagot! Egy rohadt mergezo atok (annak ellenere hogy en - meg - dohanyzok... smilies/cry.gif )

Avval azonban komoly gondom van, amikor a tarsadalom bunbaknak (scapegoat) nyilvanit egy embercsoportot, es annak kizarolagos uldozesevel igyekszik minden gondjat megoldani. smilies/angry.gif

A huseves - egyes tanulmanyok szerint - MINDEN formajaban egeszsegtelen. En ugyan ezzel nem torodok - you will recognize this: I rather burn out, than slowly fade away... smilies/wink.gif - de a tudomanyos kutatasok egy resze jelenleg ezt igazolja. Csakugy, ahogy pld. a fogamzasgatlo tablettabol szarmazo esztrogent nem lehet a jelenlegi technikaval kiszurni az ivovizbol (lasd a 2-3 nappal ezelott a kanadai ivoviz tisztasagarol megjelent kutatasi eredmenyeket) ami (ugy tunik) nemcsak a mai gyermeklanyok tulsagosan korai ivarereset (7-9 eves kor!) hanem szamos megbetegedest, sot a ferfi spermaszam allando csokkeneset is okozza. Ezzel szemben sem a gyogyszeripari cegek, sem a tablettat szedok nem fizetnek buntetoadokat...

Lenyeg: szamos mas olyan fuggosegunk van (pld. kave) ami 'legitim' mert meg nem alakult meg az uldozesere egy special interest group. Amikor tehat uldozesre valasztunk ki egyet, nem artana ha merteket tartanank... mert elobb-utobb MINDENKI sorra kerul... smilies/wink.gif
 
Jelentem
Nem értek egyet
Egyetértek
2008 -augusztus 06
Szavazat: +0

fluevogi irta:

Hahalman irta:
Ezt ketlem, es a Philip Morris csehorszagi tanulmanya (kabe 6 evvel ezelott jelent meg? utana lehet nezni, biztos rajta van as Interneten) ha jol emlekszem pontosan azt mutatta ki, hogy nettoban sporol az allam. Meg ki is gunyoltak ezert, mert ugye ez pont azt bizonyitja hogy a cigi milyen mergezo... smilies/grin.gif

Mino meglepo, hogy egy dohanygyar altal zsirosan tamogatott tanulmany azt hozta ki ami a dohanygyarak szamara kedvezo. Plusz az hogy egy adott orszagban a dohanyzassal osszefuggo egeszsegugyi koltseg avagy a megsporolt nyugdij a osszege-e a nagyobb nyilvan nagyban fugg attol hogy melyik orszagrol van szo, hiszen az egeszsegugi rendszer es az nyugdijrendszer jelentosen kulonbozik orszagonkent.
 
Jelentem
Nem értek egyet
Egyetértek
2008 -augusztus 07
Szavazat: +0

Szólj hozzá Te is!

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned. Nincs még fiókod? Regisztrálj most.

busy
 
< Előző   Következő >
Létrehozva 0.48873 másodperc alatt