Ma 2008. augusztus 28. csütörtök, Ágoston napja van.

Friss Hírhozzászólások

A Malév csoportos lé...
ez várható volt a tulajdonos nem magyar és nem ...
Ingyen repülőjegy az...
A helyzet az, hogy ők maguk mennek, senki se kül...
Eddig hatan haltak m...
...a kolbász meg a kerítés...
Ingyen repülőjegy az...
Óriási tévedés, hogy mindenkinek jogában van ...
Ingyen repülőjegy az...
Bizony nagyon szomoru,valakit a szulofoldjerol elz...
Ingyen repülőjegy az...
Meg... áll... az.. ész ! Hát komolyan mondom n..
Ingyen repülőjegy az...
KÉRDEM ÉN HA VALLAKI ROMA ANNAK NINCSENEK LYOGAI...
Ingyen repülőjegy az...
DE HOVA KÜLDIK ÖKET!!!EZ MÁR POLITIKA UR...
Ingyen repülőjegy az...
Kanada Csehországot már fenyegeti a vizummal, ez...
Ingyen repülőjegy az...
angyalkm irta "Hová?? Hát ahonnan jöttek.... In...

Hírdetés

Kanada nem kér többet belőlünk PDF Nyomtatás E-mail
2008. július 17.
imagescanadaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaA magyar és a kanadai kormány is szeretné megelőzni, hogy a néhány évvel ezelőttihez hasonló kivándorlási hullám induljon el Magyarországról az észak-amerikai államba - mondta Diane Finley kanadai bevándorlási és állampolgársági miniszter az MTI-nek adott budapesti nyilatkozatában.

Azért találkoztam a magyar kormány képviselőivel, hogy minden lehetséges lépést megtegyünk a néhány évvel ezelőttihez hasonló kivándorlási hullám megelőzéséért. Több elképzelés is van ezzel kapcsolatban, ezek közé tartozik a hatóságok közötti információcsere - mondta Diane Finley, további részleteket nem említve a két kormány együttműködéséről.

Kanada bárkit szívesen lát turistaként vízummentesen, vagy munkavállalóként vízummal. Azonban azok, akik Magyarországról érkezve akarnak menekültstátuszt szerezni és így Kanadában maradni, csalódni fognak - hangsúlyozta a miniszter.

Az uniós tagállamok mindegyike demokrácia, stabil kormánnyal és gazdasággal, a kisebbségi jogok tiszteletben tartásával. Épp ezért azoknak, akik például Magyarországról érkeznek, gyakorlatilag nincs esélyük arra, hogy menekültstátuszt kapjanak. Kanada nagyon érzékeny erre a kérdésre - tette hozzá.

Kanadának szigorú értékelési rendszere van, amely körülbelül tizenöt feltétel alapján ítéli meg, hogy mely ország állampolgárai utazhatnak vízummentesen az államba. Magyarország néhány évvel ezelőtt éppen azért vesztette el a vízummentességi státuszát, mert nagyon sokan kértek menedékjogot Magyarországról úgy, hogy nem voltak jogosultak arra - mutatott rá a miniszter.

A politikus ugyanakkor nem számít arra, hogy megismétlődik a magyarországi romák hét-nyolc évvel ezelőtti kivándorlása Kanadába. Mint mondja, a körülmények megváltoztak azóta. Európán belül is sokkal szabadabbá vált a mozgás, több a gazdasági lehetőség, mint hét-nyolc évvel ezelőtt - tette hozzá.

Kanadában 2007-ben összesen hatezer turistavízumot adtak ki magyaroknak. Ezzel szemben kevesebb mint kétszáz magyar kért tartózkodási engedélyt az észak-amerikai országban - derül ki a kanadai hatóságok adataiból.

Az észak-amerikai országnak egyébként egyre nagyobb szüksége van a bevándorlókra. Elemzések szerint 2012-re a foglalkoztattok száma csak a külföldiek munkavállalásával emelkedhet, mivel a kanadai népesség nem nő olyan mértékben, hogy be tudnák tölteni az állásokat. Hiány van egyebek mellett szakácsokból, építőipari munkásokból, vízvezeték-szerelőkből, de például egészségügyi dolgozókra is szükség van - mondta a bevándorlási miniszter.

Kanadának tehát nemcsak kétkezi munkásokra, de képzett munkaerőre is szüksége van, éppen ezért reformokat vezet be a bevándorlási kérdésekben. Ezek keretében például új forrásokat biztosítanak a bevándorlási ügyekre és gyorsítani szeretnék az ügyintézést. Létrehoztak egy központi weboldalt is, amelyen térségekre lebontva találhatók információk a helyi lehetőségekről - tette hozzá.

Kihívást jelent azonban, hogy helyi szinten is elfogadtassa a külföldi munkaerő szükségességét a központi kormány - mutatott rá a politikus.

Arra a kérdésre, hogy Kanada megnyerheti-e a képzett munkaerőért folytatott küzdelmet az Egyesült Államokkal szemben, Diane Finley azt mondta: nagyon erős a verseny, de Kanada jól fog teljesíteni a jelzett reformokkal. Az Egyesült Államok azonban nem az egyetlen vetélytárs, gyakorlatilag a világ minden fejlett állama, így Magyarország is keresi a jól képzett munkaerőt - fűzte hozzá.
Kanada március 2-tól törölte el a vízumkötelezettséget Magyarországgal, Lengyelországgal, Litvániával és Szlovákiával szemben.

A bejelentés után néhány nappal már arról szóltak a hírek, hogy roma csoportok Kanadába készülnek az ország különböző részeiről, elsősorban Mohácsról és környékéről, hogy ott munkát vállaljanak és letelepedjenek, ahogy ezt tervezték hét-nyolc évvel ezelőtt is. Borsod-Abaúj-Zemplén és Szabolcs-Szatmár-Bereg megye különböző településeiről már több tucatnyian ki is utaztak Kanadába, hogy felmérjék a terepet.

A kisebbségi ombudsman a helyzetre reagálva tájékoztató kiadványt állított össze, az Országos Cigány Önkormányzat pedig maradásra biztatta a romákat.

A magyarországi romák külföldre távozása egy évtizede került reflektorfénybe, azután, hogy 1997 augusztusában a megkülönböztetés és a nyomor elől csehországi cigányok ezrei indultak Kanadába, és példájukat sok roma követte Magyarországról.

2001-re Magyarország a harmadik helyről az elsőre lépett elő a menekülteket adó államok listáján az észak-amerikai országban. Ezt követően Kanada - a Csehországgal és Szlovákiával szemben korábban foganatosított intézkedéshez hasonlóan - Magyarországgal szemben is bevezette a vízumkényszert.

Forrás: MTI
Hozzászólások (16)add comment

dopetag irta:

Az termeszetes, hogy senkinek nincs szuksege bevandorlok tomegere, de ha munkavallalokent elfogadjak az embert, tulajdonkeppen az is felig-meddig letelepedest jelent (igaz, a csalad mashol marad). Nem akarok senkit megserteni, mert ez minden orszagra vonatkozik, ha dolgozni jo valaki, akkor letelepedni miert nem hagyjuk?
 
Jelentem
Nem értek egyet
Egyetértek
2008 -július 18
Szavazat: +8

toro10 irta:

dopetag - mert csak az olcsó munkaerő kell
Mi fogadjunk be mindenkit, ők meg mazsolázgatnak, csak fiatal, lehetőleg egyetemi végzettségű, olcsón dolgozó legyen akinek nem kell semmilyen szociális juttatás.
 
Jelentem
Nem értek egyet
Egyetértek
2008 -július 18
Szavazat: -1

Spanky irta:

Ugye nem olvastatok el a cikket rendesen?


Épp ezért azoknak, akik például Magyarországról érkeznek, gyakorlatilag nincs esélyük arra, hogy menekültstátuszt kapjanak.


Tehat arrol van szo, hogy Magyarorszagrol nem fogadnak "politikai menekulteket".
 
Jelentem
Nem értek egyet
Egyetértek
2008 -július 18
Szavazat: +4

toro10 irta:

Spanky - pedig fogadhatnának, mert hivatalosan mindig közlik mindenféle jelentéseikben, hogy bizonyos kisebbséggel milyen rosszul bánnak Mo-n, azokat mind befogadhatnák, és megmutathatnák, hogy kell velük bánni, hogy meg legyenek elégedve.
 
Jelentem
Nem értek egyet
Egyetértek
2008 -július 18
Szavazat: +1

adrienn088 irta:

Igen, szerintem is a rendesen elovasott cikk arról szól, hogy kell Kanadának a munkaerő és hogy ezt gyorsítani fogják. A "kevesebb mint kétszáz magyar kért tartózkodási engedélyt" statisztikai adat pedig nem mutat nagy tolongást az évi ~~250000 kiadott engedélyhez képest.
 
Jelentem
Nem értek egyet
Egyetértek
2008 -július 18
Szavazat: +2

Spanky irta:

Spanky - pedig fogadhatnának, mert hivatalosan mindig közlik mindenféle jelentéseikben, hogy bizonyos kisebbséggel milyen rosszul bánnak Mo-n, azokat mind befogadhatnák, és megmutathatnák, hogy kell velük bánni, hogy meg legyenek elégedve.


Ja hat az biztos, hogy a Magyar tarsadalom tobbsege nem a tolarencia mintakepe, de ezt mind felreteve a kanadai kormany azt fogad be akit a kanadai kormany jonak lat.

Avval egyutt, szerintem maga a cikk cime felrevezeto.
 
Jelentem
Nem értek egyet
Egyetértek
2008 -július 19
Szavazat: +3

Grape irta:

Szerintem ezt a cikket néhányan félre értelemezik. Azok akik Kanadába érkeznek munkavállalóként, jó eséllyel igényelhetnek bevándorlási vízumot is, amellyel letelepedhetetnek. Kanadába tulajdonképpen bevándorló vízummal érdemes dolgozni, amelyhez egy teszt kitöltése után pontok alapján lehet jó eséllyel elnyerni. A képzetség nagyon fontos. Egy ország sem akarja azoknak a számát növelni akiket az adózó állampolgárok tartanak el, azokból minden országban van elég és minden ország ezeknek a számát akarja csökkenteni. Azért szigorúak a bevándorlási szabályok minden országban, jelzem magyarországon is, mert ha valakinek jogot ad egy ország, hogy állampolágra legyen, akkor azt megkell gondolni, hogy ki legyen az, mivel több ezren folyamadnak állampolgárságért évente, az Egyesült Államokban százerek nyújtják be kérelmüket, nyílván nem lehet ennyi embert évente letelepíteni. Olyanok kapják meg, akik képesek integrálódni az adott országba és hasznos részévé válni az adott ország társadalmának. Akik bebizonyítják, hogy nem félnek a munkától és nem az ország szociális juttatásaiért akarnak ott élni. Kanadában ha jól tudom bevándorló víum birtokában 4 vagy 5 év múlva nyújtható be állampolgársági kérelem vagy házasság kötés után. Nem arról szól a cikk, hogy Kanada nem kér belőlünk csak arról, hogy nem kér abból, hogy egyes kissebségi csoportok vissza élve a kanadai bevándorlási törvényekkel a menekült státusz mögé bújva jogtalanul követeljenek maguknak menekült státuszt, így játszva ki a bevándorlási és munkavállalási törvényeket. Sok ember tisztességes úton vándorol be, a törvényeket nem megkerülve, mások kihasználva azt, hgoy kissebség, megpróbálják kijátszani a törvényeket, mert valószínű a törvényes úton nem kapnák meg bevándorlási vízumukat, vagy félnek az elutasítástól és így a könnyebb azonban törvénytelen utat választják, mert a menekült státusz azoknak jár, akik valóban üldözöttek és nincs más ország aki fogadná őket, vagyis ha Kanada vissza toloncolná őket, akkor az életük kerülne veszélybe, ezek kaphatnak menekült státuszt, azonban ezt bizonyítani is kell. Az Egyesült Államok is ha jól tudom, eszerint jár el. Magyarországról azért se kapnának mert 26 ország fogadja a magyarmenekültetket mivel Magyarország Európai Uniós tagállam. Véleményem szerint magyarországon nem nagyobb a rasszizmus mint bármely országban, de milyen jó ürügy menekült sátuszért folyamodni egy olyan országba, ahol szigorú szabályokkal szabályozzák a bevándorlást, így rontani a tisztességes dolgozó emberek esélyeit akár arra, hogy vízumnélkül túristaként érkezzenek Kanadába. Véleményem szerint Kanada válasza most az lenne a kissebségi menekült hullámra mint 7-8 évvel ezelött. Kitoloncolná őket vissza Magyarországra, mivel a helyzet megváltozott szerintem senki se kapna menekült státuszt és valószínű újra elveszítenénk a vízummentességünket Kanadába. Kanada szívesen látja azokat a külföldi munka vállalókat és bevándorlókat akik a legális utat választják, mivel Kanadának szüksége van bevándorlókra és versenyez is értük, ami nem azt jelenti, hogy bárki bevándorló vízumot kaphat, főként képzett munkavállalókat várnak akik képesek hozzá járulni az ország fejlődéséhez.
 
Jelentem
Nem értek egyet
Egyetértek
2008 -július 19
Szavazat: +11

tezsuzso irta:

smilies/angry.gifA magyaroknak nincs okuk és nincs joguk a menekülésre. Nincs diktatúra, mert ha
lenne akkor talán nem mozgolódnának az újfasiszta elemek és nem lenne randalirozás,
mint ahogy volt a melegek felvonulása alkalmával. Mindenki boldoguljon elsősorban a
saját hazájában, persze ez nem zárja ki a lehetősét a tapasztalatok, ismeretek szer-
zésének. Talán a legnagyobb probléma az, hogy a rendszerváltás után, nagyon sok ko-
rábban jól működő szakmunkásképző intézményt szüntettek meg. A jogászokból és taná-
rokból pedig túlképzés van. A jelenleg munkanélküli munkaképes emberek több mint fe-
lének nincs szakmája ezekre nincs szüksége Kanadának.
 
Jelentem
Nem értek egyet
Egyetértek
2008 -július 19
Szavazat: -1

torzsfonok irta:

Miről beszélsz te tezsuzso?
Magyarországon igenis diktatura van!De Kanadába akkor sem ment még egy hazáját megvédeni akaró igaz Magyar se, csak a cigányok, meg egy rakás rajtunk keresztül átutazó népségek. És milyen úlfasiszta lázongásról beszélsz? Ha itt valaki felpofoz néhány buzit, a gyermekei egészséges nevelése érdekében, az nagyon is helyesen teszi. Fasiszták meg soha nem voltunk, mert azok Olaszorszában voltak csak. De ha az sem helyes ám, hogy a Magyar szakképzetlen lenne, ugyanis ez a tudás népe. Akárhogy is akartak minket elbutítani eddig akárkik, ez még soha senkinek sem sikerült. Ugyanis nem kell nekünk egyetlen egy oktatási intézmény, meg még pénz se ahhoz, hogy átadva a tudásunkat, tanítsunk. Még én is ingyen tanítom a srácokat. Már vagy húsz éve. Nem kell Kanadának a Magyar. Legyen.
 
Jelentem
Nem értek egyet
Egyetértek
2008 -július 19
Szavazat: -2

alberth irta:

Magyarországon nincsenek fasiszták, aki ilyet mond, az nem tudja, mi az hogy fasiszta! Nézzen utána, vannak értelmező lexikonok! Kanada válogat a jelentkezők, ez is megkülönböztetés igaz, nem faji, szexuális alapon, de hasznossági elvből! Ez nem kirekesztés?
 
Jelentem
Nem értek egyet
Egyetértek
2008 -július 19
Szavazat: -2

longbow irta:

alberth,
Te normalis vagy?Milyen megkulonboztetesrol meg kirekesztesrol beszelsz?Az, hogy Kanada lehetoseget biztosit kulfoldi bevandorloknak, hogy a vilag egyik legjobb orszagaban elhessenek az privilegium nem kirekesztes.Mar miert ne valogathatna meg, hogy kiket enged be?Netan te ugy gondolod, hogy a jo mindenkinek alanyi jogon jar??
 
Jelentem
Nem értek egyet
Egyetértek
2008 -július 20
Szavazat: +6

alberth irta:

Na, ez az! A politikai menekülteket befogadják, de a gazdasági menekülteket nem. Hiába lakik valaki egy demokratikus országban, ha felkopik az álla, hiába dolgozik éjjel-nappal. Kanada nics tisztában azzal, hogy szegény országban a lakosság is nagyon szegény.
 
Jelentem
Nem értek egyet
Egyetértek
2008 -július 21
Szavazat: -2

Edusmalus irta:

torzsfonok
Magyarországon diktatúra? Hol élsz te? Itt egyszerűen mindent lehet. Rendőrt verni, képviselőt verni, gyújtogatni büntetlenül. És még sorolhatnám....
 
Jelentem
Nem értek egyet
Egyetértek
2008 -július 23
Szavazat: +3

Kismargit irta:

Valaki még emlékszik a 70-es évek Kanadájára, és az akkori politikai helyzetére????????
 
Jelentem
Nem értek egyet
Egyetértek
2008 -július 24
Szavazat: +0

Spanky irta:

Persze hogy emlekszem. Nem volt semmi kulonosebb problema.
 
Jelentem
Nem értek egyet
Egyetértek
2008 -július 24
Szavazat: +0

Cellator irta:

Itt az egyetlen probléma a fent említett cikk címéből fakad. Válogassa is meg minden ország, h kit enged be saját határain belülre. Mi sem örülnénk, ha a törökök ide jönnének randalírozni, és az államkasszából élnének. Teljesen jogos, amit kanada tett, aki ezzel nem ért egyet, alanyi joga, csak egyszer próbálja a dolgot más nézőpontból megközelíteni. smilies/wink.gif
 
Jelentem
Nem értek egyet
Egyetértek
2008 -július 27
Szavazat: +3

Szólj hozzá Te is!

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned. Nincs még fiókod? Regisztrálj most.

busy
 
< Előző   Következő >
Létrehozva 0.60848 másodperc alatt