Ma 2008. augusztus 20. szerda, István napja van.

Hírdetés

Valutaváltó

Turista Banki árfolyam

Friss Novella pályázatok

MIndhiába (0)
Hétköznapi történet (5.0)
Túlfeszítve (0)
Látomás (0)
Számkivetett (0)

Hírdetőink




Csökkentse vérnyomását csokoládéval! PDF Nyomtatás E-mail
2007. április 18.
image14A naponta fogyasztott csokoládé legalább olyan hatékony a vérnyomás egyenletes szinten tartásában, mint a béta-blokkolók vagy az ACE gátlók.

A kölni Germany’s University Hospital által elemzett számos, kakaótartalmú termékekről készült tanulmány eredményei azt mutatják, hogy a napi szintű csokoládéevés a szisztolés vérnyomást átlagosan 4,7 Hg mm értékkel, míg a diasztolés vérnyomást átlagosan 2,8 Hg mm értékkel javítja a csokit egyáltalán nem fogyasztók esetében mért értékekhez képest. Ugyanez a tanulmány azt is kiderítette, hogy sem a fekete, sem a zöld teának nincs vérnyomás csökkentő hatása.

Az öt tanulmányt átfogó elemzés különféle csokoládék hatását vizsgálta: háromban a résztvevők vagy 500 milligrammnyi polyphenolt tartalmazó, összesen 100 gramm étcsokoládét kaptak naponta, vagy ugyanennyi mennyiségű kakaó és polyphenol-mentes fehér csokoládét. A másik tanulmányban a tesztcsoport magas flavonoid tartalmú (napi 46 grammot, 213 milligramm procyanidin-nal), a kontrollcsoport pedig minimális flavonoidot tartalmazó étcsokoládét fogyasztott. Az ötödik esetben flavanolban és procyanidinben gazdag (294 milligramm) tejcsokoládét használtak, míg a kontrollcsoport csupán kevesebb mint 5 milligramm flavanol tartalmú kakaóvajat evett.A kakaó kedvező hatását nem befolyásolta a nem, illetve testtömeg, ám a csokoládé úgy tűnik sokkal nagyobb hatással volt az enyhén magas vérnyomású fiatalokra, mint az átlagos vérnyomásúakra, vagy a hipertóniás idősebbekre. "Ha az átlag népesség naponta fogyasztana csokoládét, jelentősen javulna az egészségünk" – mondta Dirk Taubert, a University Hospital doktora. A csoki ugyanis húsz százalékkal csökkenti a stroke, tíz százalékkal a koszorúér betegségek kialakulásának kockázatát, valamint nyolc százalékkal az elhalálozást.Taubert és kollégái szerint a csoki napiszintű, ám ésszerű fogyasztása része lehet egy magas vérnyomás veszélyeit csökkentő programnak, mivel van olyan hatásos, mint az általánosan alkalmazott vérnyomáscsökkentő szerek, azaz a bétablokkolók vagy az ACE (angiotenzin-konvertáló enzim) gátlók. 
HVG
Hozzászólások (0)add comment

Szólj hozzá Te is!

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned. Nincs még fiókod? Regisztrálj most.

busy
 
< Előző   Következő >

Időjárás

Torontó:
19°C
1025mb

10 km/h
Vancouver:
16°C
1002mb

10 km/h
Budapest:
27°C
1013mb

21 km/h

Bejelentkezés

Becenév

Jelszó



Elfelejtetted a jelszavad?
Még nem vagy tag? Regisztrálj most

Friss Fórumtémák


Virágoskert
hozzászólt: Évicus
A homoszexualitásrol
hozzászólt: Judith
Fogyizzunk együtt, biztass..
hozzászólt: afca
Kezek
hozzászólt: afca
Zene II.
hozzászólt: Szamica
Rejtélyek, furcsaságok, ta..
hozzászólt: estfen
lehet kepeket felrakni ked..
hozzászólt: afca
cicák
hozzászólt: pockok
Szép képeslapok, versek, i..
hozzászólt: afca

Friss Hírhozzászólások

Gátszakadás a Grand ...
OK, de mibol gondolod hogy "szegeny" emberek volta...
Kanada sem akar Oros...
Tehat Oroszorszag megtamad es megszal egy "fugetle...
Gátszakadás a Grand ...
Van egy igaz magyar közmondás-gondolom sokan ism...
Olajnagyhatalom lesz...
Mar nemigen erdemes menekulni, mert az egesz vilag...
Kanada sem akar Oros...
Az USA-nak sokk millió dollárjába kerülhet...
Ötvenezerrel több ma...
smileyVastagh Pál úr egy olyan személyiség aki mi...
Olajnagyhatalom lesz...
Ez elszomorító! Menekülnénk egy jobb világba ...
Felmosatják a járdát...
Apropo szemeteles. Nemrég szünetet tartottam az ...
Felmosatják a járdát...
Nem biztos, hogy jó ötlet! Mit csinál az ember ...
Ötvenezerrel több ma...
Rendes, csendes ember a Pali, ne bántsátok. A sz...

Hírszolgáltatás

Látogatóink összesen

A főoldalt olvassák

Jelenleg 9 vendég és 1 tag online
Létrehozva 0.92615 másodperc alatt