A terrorról és a butító kanapéboldogságról is beszélt Ferenc pápa

A terrorra nem lehet még nagyobb terrorral válaszolni, a világon terjedő háborúkra a barátság, a testvériség, a közösség és a család jelenti a választ - hangsúlyozta Ferenc pápa szombat este, a krakkói Ifjúsági Világtalálkozó (IVT) imavirrasztásának elején.

A pápa azzal kapcsolatban tért ki erre prédikációjában, hogy ezt megelőzően egy - a szíriai Aleppóból származó - lány elmondta, mi mindent élt át az ottani háborúban, majd az ITV résztvevőinek imáját kérte Szíriáért.

A katolikus egyházfő felszólította a fiatalokat, hogy imádkozzanak a háború áldozataiért, valamint annak a megértéséért, hogy "a testvéri vérontás semmivel sem igazolható."

"Most nem kezdünk el kiabálni senki ellen, nem veszünk össze, nem akarunk rombolni" - folytatta a pápa, hozzáfűzve: "A gyűlöletet nem akarjuk rágalmakkal, még nagyobb gyűlölettel legyőzni, az erőszakon nem lehet még nagyobb erőszakkal felülkerekedni, a terrort nem lehet még nagyobb terrorral legyűrni. A háborúban álló világ számára a választ "barátságnak, testvériségnek, közösségnek, családnak nevezik".

A pápa ezt követően azokért imádkozott a fiatalokkal együtt, akik számára "a család nem létező fogalom, és az otthon csupán az alvásra-evésre való hely".

Az IVT résztvevői a világ különféle részeiből származnak - mutatott rá Ferenc pápa -, van aki konfliktusok, sőt háború sújtotta országból érkezett, mások számára "a világban zajló sok fájdalmas dolog" csak a sajtóhírek töredékét jelenti. A krakkói találkozás révén viszont a sokak által megélt szenvedés többé nem valami névtelen jelenség, nem csupán egy sajtóhír, hanem "konkrét neve, arca, története" van - szögezte le.

Kifejtette: a szenvedés, az ettől való félelem zárkózottságot válthat ki, megbéníthatja az embert, megfoszthatja életörömétől. Figyelmeztette a fiatalokat a kényelem és a virtuális valóság okozta megbénulás veszélyére is, melyet "kanapéboldogságnak" nevezett.

"A kényelmet választva, a boldogságot és a fogyasztást összetévesztve igenis magas árat fizetünk: elveszítjük szabadságunkat" - intette a fiatalokat a pápa, hozzátéve: "sokak számára biztosan könnyebb és előnyösebb lenne, ha a fiatalok megbutulnának, elkábulnának."

"A történelem ma megköveteli, hogy megvédjük méltóságunkat, és ne engedjük, hogy a jövőnkről mások döntsenek" - hangsúlyozta.

Mint mondta, Jézus nem a kényelem Ura, hanem "azé a kockázaté, mely az önmagából való kilépéssel jár" - mondta a pápa, majd arra hívta fel a fiatalokat, hogy kövessék "Istenünk +őrültségét+," és keressék Jézust "az éhezőkben, a szomjazókban, a ruhátlanokban, a betegekben, a lesüllyedő testvérükben, a fogolyban, a menekültben, a magányos felebarátban."

"Nekünk, felnőtteknek, ma arra van szükségünk, hogy tanítsatok bennünket együtt élni a különbözőségben, a párbeszédben, a multikulturalitás olyan megélésében, mely nem fenyegetést, hanem esélyt jelent" - mondta az egyházfő, arra kérve a fiatalokat, hogy "legyen bátorságuk arra tanítani bennünket, hogy a hídépítés könnyebb a falak emelésénél."

Miután a pápa kimondta, "a híd, amelyet most és itt építhetünk: a kézfogás", a zarándokok - köztük a helyszínen lévő Andrzej Duda lengyel elnök és a felesége - kezet fogtak és élőláncot alakítottak.

A Krakkó melletti Brzegiben létesített Irgalmasság Kampuszon szervezett virrasztás elején a pápa hat fiatal zarándok társaságában átment az isteni irgalmasságot jelképező kapun, majd meghívta a fiatalokat a pápamobilra, és a nevető csoport így vonult végig a több mint egy millió fiatal zarándokkal betelt kampuszon.

A virrasztást követően, vasárnap délelőtt a pápa Brzegiben az IVT zárómiséjét mutatja be.

NOL
papa2.jpg
 
A terrorra nem lehet még nagyobb terrorral válaszolni, a világon terjedő háborúkra a barátság, a testvériség, a közösség és a család jelenti a választ - hangsúlyozta Ferenc pápa szombat este, a krakkói Ifjúsági Világtalálkozó (IVT) imavirrasztásának elején.

A pápa azzal kapcsolatban tért ki erre prédikációjában, hogy ezt megelőzően egy - a szíriai Aleppóból származó - lány elmondta, mi mindent élt át az ottani háborúban, majd az ITV résztvevőinek imáját kérte Szíriáért.

A katolikus egyházfő felszólította a fiatalokat, hogy imádkozzanak a háború áldozataiért, valamint annak a megértéséért, hogy "a testvéri vérontás semmivel sem igazolható."

"Most nem kezdünk el kiabálni senki ellen, nem veszünk össze, nem akarunk rombolni" - folytatta a pápa, hozzáfűzve: "A gyűlöletet nem akarjuk rágalmakkal, még nagyobb gyűlölettel legyőzni, az erőszakon nem lehet még nagyobb erőszakkal felülkerekedni, a terrort nem lehet még nagyobb terrorral legyűrni. A háborúban álló világ számára a választ "barátságnak, testvériségnek, közösségnek, családnak nevezik".

A pápa ezt követően azokért imádkozott a fiatalokkal együtt, akik számára "a család nem létező fogalom, és az otthon csupán az alvásra-evésre való hely".

Az IVT résztvevői a világ különféle részeiből származnak - mutatott rá Ferenc pápa -, van aki konfliktusok, sőt háború sújtotta országból érkezett, mások számára "a világban zajló sok fájdalmas dolog" csak a sajtóhírek töredékét jelenti. A krakkói találkozás révén viszont a sokak által megélt szenvedés többé nem valami névtelen jelenség, nem csupán egy sajtóhír, hanem "konkrét neve, arca, története" van - szögezte le.

Kifejtette: a szenvedés, az ettől való félelem zárkózottságot válthat ki, megbéníthatja az embert, megfoszthatja életörömétől. Figyelmeztette a fiatalokat a kényelem és a virtuális valóság okozta megbénulás veszélyére is, melyet "kanapéboldogságnak" nevezett.

"A kényelmet választva, a boldogságot és a fogyasztást összetévesztve igenis magas árat fizetünk: elveszítjük szabadságunkat" - intette a fiatalokat a pápa, hozzátéve: "sokak számára biztosan könnyebb és előnyösebb lenne, ha a fiatalok megbutulnának, elkábulnának."

"A történelem ma megköveteli, hogy megvédjük méltóságunkat, és ne engedjük, hogy a jövőnkről mások döntsenek" - hangsúlyozta.

Mint mondta, Jézus nem a kényelem Ura, hanem "azé a kockázaté, mely az önmagából való kilépéssel jár" - mondta a pápa, majd arra hívta fel a fiatalokat, hogy kövessék "Istenünk +őrültségét+," és keressék Jézust "az éhezőkben, a szomjazókban, a ruhátlanokban, a betegekben, a lesüllyedő testvérükben, a fogolyban, a menekültben, a magányos felebarátban."

"Nekünk, felnőtteknek, ma arra van szükségünk, hogy tanítsatok bennünket együtt élni a különbözőségben, a párbeszédben, a multikulturalitás olyan megélésében, mely nem fenyegetést, hanem esélyt jelent" - mondta az egyházfő, arra kérve a fiatalokat, hogy "legyen bátorságuk arra tanítani bennünket, hogy a hídépítés könnyebb a falak emelésénél."

Miután a pápa kimondta, "a híd, amelyet most és itt építhetünk: a kézfogás", a zarándokok - köztük a helyszínen lévő Andrzej Duda lengyel elnök és a felesége - kezet fogtak és élőláncot alakítottak.

A Krakkó melletti Brzegiben létesített Irgalmasság Kampuszon szervezett virrasztás elején a pápa hat fiatal zarándok társaságában átment az isteni irgalmasságot jelképező kapun, majd meghívta a fiatalokat a pápamobilra, és a nevető csoport így vonult végig a több mint egy millió fiatal zarándokkal betelt kampuszon.

A virrasztást követően, vasárnap délelőtt a pápa Brzegiben az IVT zárómiséjét mutatja be.

NOL
Csatolás megtekintése 1476588

Értékelni tudnám, ha ez az írás olyanokhoz is eljutna, akik nem így gondolkoznak. S, talán a fejükbe is "fészket" raknának ezek a gondolatok. Tudnám, valóban tudnám értékelni.
 
Szervusz Charly ,
igen nagyon is jó volna , meg az is hogy nemkénne mindenhová az ugynevezett "demokárét" fegyverekkel elvinni ! Ez engem Amerika "elfoglalására meg a keresztes háborúkra emlékeztett! Mi mentünk oda ! Aztán magam már óvatos vagyok az olyan mindent "megélt" leányzokkal hiszen én már hallottam az illletö leányzot aki sirva egyettelte az UN elött az Iraki katonák gyilkosságait a koraszülött osztályon - na én ezóta nem komálom az ilyent !:rolleyes2:
 
Szervusz Charly ,
igen nagyon is jó volna , meg az is hogy nemkénne mindenhová az ugynevezett "demokárét" fegyverekkel elvinni ! Ez engem Amerika "elfoglalására meg a keresztes háborúkra emlékeztett! Mi mentünk oda ! Aztán magam már óvatos vagyok az olyan mindent "megélt" leányzokkal hiszen én már hallottam az illletö leányzot aki sirva egyettelte az UN elött az Iraki katonák gyilkosságait a koraszülött osztályon - na én ezóta nem komálom az ilyent !:rolleyes2:

Bocsáss meg, de képtelen vagyok értelmezni a fenti sorokat.
 
Béke mindenkinek, és csak úgy elgondolkodtam:

Fanatizmus, Terrorizmus
Sokak klaviatúráján íródik le és sokak szájából hangzik el ez a szó: FANATIZMUS.
Vajon miből is adódik ez a fogalom, amely a való életben sokszor a szó szerint is életveszélyt jelentő gyakorlatba a TERRORIZMUS-ba torkollik.
A fanatizmus abból a fajta tudatlanságból adódik, ami a mesterséges szellemi nyomorban tartott és ebben nevelődő rétegek sajátossága, amely nem engedi a szellem szabad tájékozódását, a más nézetek, más vélemények megismerését, és amely érdek a mindenkori vezetők érdekeit, céljait szolgálják.
Ott, ahol nincs alternatíva, csak egy nézet, egy kijelölt jövő kép és az ezt irányító egy akarat, ott van igazán helye és táptalaja a fanatizmusnak. Ott a leghatásosabb az egyént bevonni abba a csoportba, ahol az irányítottságnak megfelelően táplálják beléjük azt a tudatot, amely egyedül az agresszióban látja a kijelölt „fényes” jövő beteljesüléséhez vezető utat.

A terrorizmus nem napjaink terméke, története egyidős az emberiséggel. A szó (la terreur) a francia forradalom idején keletkezett, jelentése megfélemlíteni.
Az első szervezett megnyilvánulása a zelóták harca az I. században a római hódítók ellen a Közel keleten (a mai Izrael területén). A szikáriusokat kifejezetten gyilkosságokra készítették fel.
A XIX. században több helyen nyilvánult meg anarchista, vagy nacionalista formában. Az IRA is egy nacionalista szerveződésként indult és szerveződött komoly fenyegető terrort alkalmazó veszélyforrássá.
És persze a XX. század Európája sem maradhatott ki ebből, amikor a hidegháború alatt számos terrorszervezet kiképzésének érdekében ténykedtek a közel-keleten.

2001. szeptember 11-ével egy új fejezett kezdődött, megjelent a vallási terrorizmus, ami azonban NEM egyenlő az iszlám vallással. A fő veszély a radikális iszlám, amely a terror eszközeivel támadja a szabad világot.
A radikális iszlám elsősorban a kiábrándult muszlimokra alapoz és hirdeti, hogy Európa és az USA iszlám ellenes.
A radikális iszlámon belül a legveszélyesebbek az autonóm csoportok, mert nem tudni, hogy hányan tartoznak közéjük, azonban jó lenne azonosítani őket és hasznos volna meggyőzni az iszlám közösségeket, hogy ne nyújtsanak számukra támogatást.

Jelenleg ott tartunk, hogy minden "sikeres" és egyértelmű terrorcselekményt az ISIS vállal magára és ezzel máris megvan a folyamatos sajtónyilvánosság, ezzel együtt az egyik fő célja is a félelem folyamatos fenntartása is.
Azonban felmerül a kérdés, vajon melyik autonóm terror csoport felé kezdjünk el "hidat" építeni, vagy melyik csoportosulás, vagy magányos terrorista felé nyújtsunk kezet?

A terror ellen csak úgy lehet fellépni, ha azon a "hídon" erő is megjelenik, és abban a "kinyújtott kézben" megfelelően hatásos eszköz is van.
Ma már (de régen is) nagyon kevés és nem valószínű, hogy célravezető lenne az oda tartott jobb, vagy bal "orca", hogy azt is meg lehessen ütni.
 
Bocsáss meg, de képtelen vagyok értelmezni a fenti sorokat.
Elmagyarázom akár én is.
Az Egyesült Államok készséggel szállít instant demokráciát más országokba, leginkább akkor, ha ott olaj van a föld alatt. Sajnos azonban ez a "segítő kéz" ezért fegyverek formájában nyilvánul meg.
Ezzel csak az a baj, hogy a Verbovszki által is említett szélsőséges sejteket az addig ott működő kormányzat tartotta kordában. Lehet, hogy innét nézve primitívnek tűnik, hogy pl. volt nyilvános kivégzés és hasonlók, de ezekkel a szélsőséges sejtekkel nem lehet a mi európai eszközeinkkel harcolni. Ezt verte szét az instant demokrácia, utat nyitva annak, hogy a kis szélsősége csoportok ma egy egységes ISIS részének tekintsék magukat akár Szíriában, akár Líbiában vagy Marokkóban élnek.

Az USA pedig ha kell szentesíti az eszközt a cél érdekében. Így lehet, hogy Nayirah al-Sabah könnyeivel küszködve mesélte el 1990 októberében, hogy milyen szörnyűségeket műveltek az irakiak a kuvaiti csecsemőosztályon, mely vallomás propaganda felhasználásának eredményeként a szenátus és a nép támogatását adta az Öbölháborúhoz. (Amelyet valamilyen indokkal mindenképpen kirobbantottak volna)
Az meg már nem tudta megváltoztatni a történelem eseményeit, hogy a háború után kiderült Nayirah a kuvaiti nagykövet lánya és csak egy jól betanult szerepet adott elő. A háború megvolt.
 
Kíváncsi vagyok mi lép a hitetlenek kiírtására specializálódott erőszaki "a barátság, a testvériség, a közösség" jelszavakra. Barátilag és testvériesen elosztva lő és robbant?

Azért nem fogjunk már mindent az USÁ-ra!
 
A háborúban álló világ számára a választ "barátságnak, testvériségnek, közösségnek, családnak nevezik".
A pápa csak azt felejti el, hogy az által képviselt keresztényi értékrend nem csak hogy nem sokat ér a Közel-Keleten, hanem adott esetben ennek a hitnek a megvallása vagy terjesztése az országból való kiutasítással, bebörtönzéssel vagy halálbüntetéssel jár. Nyújthatod te a segítő kezed a szeretet törvényével benne, ha ezt a segítő kezet hirtelen levágják ezért.

Ezenkívül arra is emlékezhetne a pápa, hogy
"Bizonyosan látom, hogy nem részrehajló az Isten, hanem minden nemzetben elfogadható előtte, aki féli őt, és igazságosságot cselekszik"
Ez alapján a pápának nem a saját vallásának híveit kellene ostorozni, hanem igenis elítélni a helytelen tetteket a túloldalon.
Ráadásul a mi értelmezésünkben ez azt jelenti, hogy szeretet van meg testvériség és hasonlók. Az ő értelmezésükben ez azt jelenti, hogy minden eszközzel pusztítják a "hitetleneket" Szóval nagyon nem egy nyelvet beszélünk.
 
felejtsük már el azt a dumát, hogy Amerika a demokráciát terjeszti a világban . Az Egyesült Államok mint az egyik szuperhatalom a NEMZETI érdekeit terjeszti a világban. Nagyon jól együtt tud működni diktátorokkal, terroristákkal, olyan országokkal ahol az emberi jogok, és a demokrácia olyan mint Isten sokan hiszik , hogy van, de még senki sem látta.A lényeg, hogy együttműködjenek az USA-val.

Tehát nem kell a süket duma, hogy vinné a népeknek a szabadságot, demokráciát és egyéb blabla , csak hát sajnos nem sikerül.
Simán azért de stabilizál országokat, hogy ott a saját érdekeit érvényesíthesse, Irak, Líbia, Ukrajna, Szíria stb ... , csak Szíriába az orosz belecsináltak a levesbe, Ukrajnában meg sikerült egy olyan dilettáns csapatot találni akik elintézték, hogy a kelleti régió fellázadjon.
 
felejtsük már el azt a dumát, hogy Amerika a demokráciát terjeszti a világban . Az Egyesült Államok mint az egyik szuperhatalom a NEMZETI érdekeit terjeszti a világban. Nagyon jól együtt tud működni diktátorokkal, terroristákkal, olyan országokkal ahol az emberi jogok, és a demokrácia olyan mint Isten sokan hiszik , hogy van, de még senki sem látta.A lényeg, hogy együttműködjenek az USA-val.

Tehát nem kell a süket duma, hogy vinné a népeknek a szabadságot, demokráciát és egyéb blabla , csak hát sajnos nem sikerül.
Simán azért de stabilizál országokat, hogy ott a saját érdekeit érvényesíthesse, Irak, Líbia, Ukrajna, Szíria stb ... , csak Szíriába az orosz belecsináltak a levesbe, Ukrajnában meg sikerült egy olyan dilettáns csapatot találni akik elintézték, hogy a kelleti régió fellázadjon.

Amikor az "instant demokráciáról" beszélek, akkor pont erről beszélek.
 
Kíváncsi vagyok mi lép a hitetlenek kiírtására specializálódott erőszaki "a barátság, a testvériség, a közösség" jelszavakra. Barátilag és testvériesen elosztva lő és robbant?

Azért nem fogjunk már mindent az USÁ-ra!
Valóban, mindent nem kell az USA-ra fogni. De a Közel-Kelet destabilizálását, és az életképtelen nyugati mintájú demokráciák meghonosításának tényét igen. Ja és ennek semmi köze a humanitárius eszmékhez, kizárólag az olajhoz.
 
A pápa csak azt felejti el, hogy az által képviselt keresztényi értékrend nem csak hogy nem sokat ér a Közel-Keleten, hanem adott esetben ennek a hitnek a megvallása vagy terjesztése az országból való kiutasítással, bebörtönzéssel vagy halálbüntetéssel jár. Nyújthatod te a segítő kezed a szeretet törvényével benne, ha ezt a segítő kezet hirtelen levágják ezért.

Ezenkívül arra is emlékezhetne a pápa, hogy
"Bizonyosan látom, hogy nem részrehajló az Isten, hanem minden nemzetben elfogadható előtte, aki féli őt, és igazságosságot cselekszik"
Ez alapján a pápának nem a saját vallásának híveit kellene ostorozni, hanem igenis elítélni a helytelen tetteket a túloldalon.
Ráadásul a mi értelmezésünkben ez azt jelenti, hogy szeretet van meg testvériség és hasonlók. Az ő értelmezésükben ez azt jelenti, hogy minden eszközzel pusztítják a "hitetleneket" Szóval nagyon nem egy nyelvet beszélünk.
Igaz. Mindemellett a pápának ez a dolga, az EU-s karhatalomnak meg az, hogy kilője ezeket a szélsőségeseket, mielőtt robbantanak. Brüsszelnek meg az, hogy sokkal körültekintőbben multikultiskodjon.
 
Értékelni tudnám, ha ez az írás olyanokhoz is eljutna, akik nem így gondolkoznak. S, talán a fejükbe is "fészket" raknának ezek a gondolatok. Tudnám, valóban tudnám értékelni.

Ámen !

Az emberek egyfajta szűrőn keresztül értelmezik az őket körülvevő világ történéseit. Ez a szűrő teszi azt velünk hogy egy eseményt akár ellentétesen is értelmezhetünk. Aki nem "így" gondolkodik, az ettől még lehet értelmes, tisztességes és a társadalom számára hasznos ember. Aki pedig "így" gondolkodik, az lehet becsületes, alkotó, szerethető és gondoskodó szülő.

A pápa a politika területére lépett, mint tették ezt elődei oly' annyiszor a történelem folyamán. VI. Orbán, vagy IV. Jenő pápák komoly erőfeszítéseket tettek annak érdekében, hgy az Oszmán Birodalom hadait megállítsák, tették ezt a katolikus hit védelmében. A mai pápa, a nyája számára nem tartja veszélyforrásnak azt a népvándorlást, mely Európa felé indult. A történelem eldönti majd, kinek van igaza. Bizonyos események idő távlatából ítélhetők meg helyesen

A pápa nagyon sok NEM-et mondott. Az világos előtte, hogy mit nem akar. Tagadással azonban nem lehet tömegeket mobilizálni. Mi hát az a változás, melynek az emberek fejében meg kellene történnie? Mi az emberek számára a minimum, melyhez ragaszkodnak, és ha az nem teljesül, a változás nem megy végbe a fejükben?

A biztonság az, amit az emberek nem szeretnének elveszíteni. Ha egy menekült érkezik a településre, és nem képes beilleszkedni, akkor annak legyenek határozott következményei. Gyakorolhassa a vallását, ha nem akar nem kell disznót ennie, lehet vega, járhat szoknyában, szerethet a hasonló neműeket! Cserébe ne kényszerítse rám az ő hitét, életstíliusát. Ihassak sört a sörkertben, fogyaszthassak rántotthúst tarjából, a barátnőmmel sétálhassak top-ban és forrónadrágban, ne zavarjon meg a templomomban, amikor at Istenemmel vagyok.
 

Hírdetőink

kmtv.ca

kmtv.ca

Friss profil üzenetek

beamix wrote on Ajuda67's profile.
Szia,bocs de csak most csatlakoztam,hogyan tudok hozzájutni a fordításaidhoz ? Főképp a Kárpátok vampirjai sorozat 36,37.reszei érdekelnek. Előre is köszönöm az útbaigazítást
Hi! Does anyone here have the easy deutsch books by Jan richter in English?
hanna322 wrote on pöttyösdoboz's profile.
Szia! Érdeklődni szeretnék, hogy az Okosodj mozogva DVD anyagát el tudnád-e küldeni? Sajnos a data linkek már nem működnek. Nagyon köszönöm előre is a segítségedet! Üdv.: hanna322
katuskatus wrote on adabigel's profile.
Szia kedves Abigél! Neked sikerült letölteni Az egészség piramisa c. könyvet? Ha igen, elküldenéd nekem? Szép napot kívánok!
ametiszt99 wrote on boyocska's profile.
Szia,nem tudom,hogy megoldódott e a Bauer Barbara könyvvel kapcsolatban a problémád,de feltettem a könyvet ide:
Ne haragudj,de nem vettem észre hamarabb az üzenetedet:):)
ametiszt

Statisztikák

Témák
38,135
Üzenet
4,802,476
Tagok
615,753
Legújabb tagunk
BertSutton
Oldal tetejére