Jézus megerőszakol egy muszlim nőt a színpadon

Egy szlovén színház levélben tiltakozott Csehország ljubljanai nagyköveténél, amiért a cseh rendőrség tétlenül nézte, hogy szélsőjobboldali aktivisták megzavarták a provokatív színdarabjairól ismert horvát rendező, Oliver Frljic A mi erőszakunk, a ti erőszakotok című előadását a brünni színházi fesztiválon.

A Nyugat és a Közel-Kelet viszonyát Peter Weiss Az ellenállás esztétikája című műve nyomán vizsgáló darab legprovokatívabb jeleneteiben egy Jézusnak öltözött színész megerőszakol egy muszlim nőt, egy színésznő pedig cseh zászlót ránt elő a nemi szervéből.

A színdarabot, a jubljanai Szlovén Ifjúsági Színház és a rijekai Horvát Nemzeti Színház közös produkciójaként adták elő a Színházi Világ nevű fesztiválon, a Husa na Provazku színházban. Több tucat szélsőjobboldali aktivista felrohant a színpadra, ordibáltak, papírdarabokkal megdobálták és a kulisszák mögé lökdösték és leköpték a színészeket.



A szervezők kérése ellenére a cseh rendőrség nem lépett közbe, arra hivatkozva, hogy nem történt erőszak, és mindenkinek joga van a véleménynyilvánításra. Az előadást végül egyórás késéssel folytatták.

A szlovén színház igazgatója, Tibor Mihelic Syed és művészeti vezetője, Goran Injac szerint Csehország világi és demokratikus állam, ezért elfogadhatatlan, hogy

„nem akadályozzák meg az erőszakot és nem védik meg a művészi kifejezés szabadságát”.

A produkció ellen a cseh püspöki kar és a brünni városi tanács kommunista frakciója is tiltakozott. A fesztivált szponzoráló dél-morvaországi régió tanácsa kikötötte, hogy a támogatást nem fordíthatják a vitatott színdarab előadására. A viták ellenére a fesztivált szervező Brnói Nemzeti Színház igazgatója, Martin Glaser kitartott a darab műsorra tűzése mellett, döntésében a cseh színházak szövetsége is támogatta.

A provokatív színdarabot 2016 májusában mutatták be először Bécsben, és heves tiltakozásokat váltott ki csaknem mindenütt, ahol előadták, így Lengyelországban, Horvátországban és Bosznia-Hercegovinában is, az STA szlovén hírügynökség szerint csak Szlovéniában nem okozott különösebb botrányt.

MTI

Nase_nasilje_in_vase_nasilje_Foto_Wiener_Festwochen____Alexi_Pelekanos_11.jpg
 
Errol beszeltem.
Ti vagytok azok akik megmondjatok a tutit, a tobbi ember csak birka, akinek nem lehet velemenye, es ha van is hibas(szerintetek)

Nem azonositom magam a darabbal mert nem láttam,
- csak olvastam rolla,
- meghallgattam mi volt a rendezö célja és
- meghallgattam az "Ellenállás esztétikája" cimü elöadást Peter Weiss-tol,
-
Illene tudni, hogy a müvészetek nem állitják magokrol, hogy tudnák a "tuttit", az kifejezetten a diktátorok sajátsága.
-
- A müvészet nem szokott könyveket égetni,
- nem szokása a tudományok mühelyét, egyetemeket bezárni
- nem szokása rátörni a szabad gondolkodásra
-
Mikor láttál már a magyar közmédiában egy kritikus müsort,
ahol többféle vélemény hangot kapott volna?
-

-
Márcsak udvariasságbol is a külföldi, vagy idegen ujságiroknak illene elsönek venni a kérdések feltevésénél.
A tányérnyalo kormánypárti ujságirok ugyis együtt hálnak a miniszterekkel. Ezek ugysem mernek kritikus kérdést feltenni.
 
Nem azonositom magam a darabbal mert nem láttam,
- csak olvastam rolla,
- meghallgattam mi volt a rendezö célja és
- meghallgattam az "Ellenállás esztétikája" cimü elöadást Peter Weiss-tol,
-
Illene tudni, hogy a müvészetek nem állitják magokrol, hogy tudnák a "tuttit", az kifejezetten a diktátorok sajátsága.
-
- A müvészet nem szokott könyveket égetni,
- nem szokása a tudományok mühelyét, egyetemeket bezárni
- nem szokása rátörni a szabad gondolkodásra
-
Mikor láttál már a magyar közmédiában egy kritikus müsort,
ahol többféle vélemény hangot kapott volna?
-

-
Márcsak udvariasságbol is a külföldi, vagy idegen ujságiroknak illene elsönek venni a kérdések feltevésénél.
A tányérnyalo kormánypárti ujságirok ugyis együtt hálnak a miniszterekkel. Ezek ugysem mernek kritikus kérdést feltenni.

Hat akkor ebben az esetben eljen a muveszet.
El itt a varosunkban egy "ember",aki anno reges reg megfojtott egy kislanyt(15 eves) egy szinhazi eloadas probaja alatt. Azota is allitja, megeskuszik ra, hogy o sak a Stanistlavszkij modszert mutatta be a resztvevoknek, ami szerint av legfontosabb, hogy a szinpadon ooszinte erzesek legyenek. At kell ereznni a halalt ha val,aki el akarja jatszani a haldoklot.
Igy aztan a konyveben kifejti, hogy a rendorok primitiv bunkok voltak, es a kozvelemeny is birkakbol all, akik nem ertrik meg a muveszet lenyeget.
Hat en is kozejuk tartzom!!!!!!!!
En azzal a kislannyal ereztem egyet, aki mar soha nem lesz 16 eves, mert a szent muveszet neveben meg kellett halhnia!

Ugy hogy eljen a muveszet!
 
-

Őszintén mondva én is megerőszakolva érzem magamat,
mert mától kezdve, a bajorországi hivatalokban,
- egy kormányrendelet értelmében, egy megfeszített zsidónak (de legalább a kivégző eszköznek) kell lógnia.
-
Tegnap munkaszüneti nap volt Németországban egy katolikus ünnep miatt
- A feleségem nem részesült keresztény nevelésben, ezért
- az ünnepek népies nevével, mind a "fron-leichnam" sokáig problémája volt.
- Amikor megismertük egymást még gyakran szotárazott
- Igy esett meg, hogy a "Fron-leichnam" helyett "Froh-Leichnam-ot" értett
- és Corpus Christi helyett "Happy Kadavert" talált a szotárban
- Megpróbáltam megmagyarázni, hogy, nem, a keresztények az "Ur testének valódi jelenlétét" ünneplik
- Csodálkozva nézett rám, mert annyit tudott már, hogy az "Ur 2000 éve halott"
- További magyarázkodás után felcsillant a szeme és kibökte.
- Most már értem! Az ostya NEM ehető papir.
 
Hat akkor ebben az esetben eljen a muveszet.
El itt a varosunkban egy "ember",aki anno reges reg megfojtott egy kislanyt(15 eves) egy szinhazi eloadas probaja alatt. Azota is allitja, megeskuszik ra, hogy o sak a Stanistlavszkij modszert mutatta be a resztvevoknek, ami szerint av legfontosabb, hogy a szinpadon ooszinte erzesek legyenek. At kell ereznni a halalt ha val,aki el akarja jatszani a haldoklot.
Igy aztan a konyveben kifejti, hogy a rendorok primitiv bunkok voltak, es a kozvelemeny is birkakbol all, akik nem ertrik meg a muveszet lenyeget.
Hat en is kozejuk tartzom!!!!!!!!
En azzal a kislannyal ereztem egyet, aki mar soha nem lesz 16 eves, mert a szent muveszet neveben meg kellett halhnia!

Ugy hogy eljen a muveszet!

Mi köze ennek, az "Eure Gewalt, unsere Gewalt" cimü darabhoz, vagy valami másikhoz?
-
De ha már halál. Erröl jut eszembe - melyik évben is történt Budapesten - hogy
- a kellékes egy Shakespeare darabhoz tévedésböl egy igazi kést adott és a magyar szinész belehalt?
-
Szabad megjegyezzem, hogy a szinésznöt nem eröszakolta meg a Jézusnak öltözött szinész.
- A jeleneteket elöre jol begyakorolták, még a penetraciot sem hajtották végre
-
22.png

-
Csodálom, hogy nem háborodsz fel a Pesti utcákon amikor elmégy egy "szado-mazo" klubb elött.
A fenti darabban se a szexualitás se a szinpadon mimelt eröszak nem állt a darab középpontjában.
 
Csodálom, hogy nem háborodsz fel a Pesti utcákon amikor elmégy egy "szado-mazo" klubb elött.
A fenti darabban se a szexualitás se a szinpadon mimelt eröszak nem állt a darab középpontjában.
Te honnan veszed a jogot,, hogy m eghatarozd masnak min kell felhaborodnia?
Honnan tudod azt, hogy engem mi haborit fel??

Te nem a masikal vitazol!
Leirod, hogy szerinted min kell felhaborodnia(ami termeszetesen dehonesztalo a masikra nezve), aztan buszken korbenezrel es bologatsz hozza: hat igen, ilyenek a fidesznyikek...
 
De termeszetesen ez ugy mukodik, hogy a darab eloadhato, ellentmondast produkal, velemenyt kenyszerit ki, ugyan akko ha mi teszzuk ezt itt a CH-n, vagy ha mondjuk a magyar kormany teszi ezt brusszelben akkor felhabborito.

Igy mukodik az uj liberalizmus.
Szabad(sot elobb-utobb kotelezo llesz) minden ami a liberalisok elveivel egyutt mozg(legyen az barmennyire gusztustalan is) ugyan akkor elitelendo minden mas, folg ami ezzel ellentetes!
Azert eleg summas velemenyeket engedsz meg magadnak pedig tudod hogy nem a szelsojobb foruman vagy.,de miert is ide josz akkor ha nem tetszik a mi tema valasztasunk a tagok velemenye?
Mi ha elmennenk a fidesz mediara velemenyt mondani kozel se lenne ra idonk mindent kritizalni.
NEm kotelezo liberalisnak lenni, de ugy latom nem tudsz meglenni a liberalisok nelkul.
 
Mi köze ennek, az "Eure Gewalt, unsere Gewalt" cimü darabhoz, vagy valami másikhoz?
-
De ha már halál. Erröl jut eszembe - melyik évben is történt Budapesten - hogy
- a kellékes egy Shakespeare darabhoz tévedésböl egy igazi kést adott és a magyar szinész belehalt?
-
Szabad megjegyezzem, hogy a szinésznöt nem eröszakolta meg a Jézusnak öltözött szinész.
- A jeleneteket elöre jol begyakorolták, még a penetraciot sem hajtották végre
-
22.png

-
Csodálom, hogy nem háborodsz fel a Pesti utcákon amikor elmégy egy "szado-mazo" klubb elött.
A fenti darabban se a szexualitás se a szinpadon mimelt eröszak nem állt a darab középpontjában.

Ernő, a lényeget illetően mindegy, volt-e valódi penetráció. A horrorfilmekben se szadizzák halálra a szörnyek az áldozatokat, csak filmtrükk az egész, ennek ellenére, a legtöbbjük korhatáros ugye, mert akad korosztály, ahová nem való, holott mindenki tudja hogy a történet nem igaz. Ehhez hasonlóan, efféle jelenet szerintem kábé sehova se való, a színpadi művészetben. Legalábbis ha figyelembe vesszük, hogy:

—Jézusról nem jegyeztek fel nemi erőszakot, tehát a sztori cakpakk hazugság
—Jézus még ha akarta volna akkor se erőszakolhatott volna meg muszlim nőt, ugyanis ELVILEG lett volna lehetetlen a számára, tekintettel arra hogy az egész muszlim hit körülbelül 600 (érted, HATSZÁZ!) évvel Jézus születése és halála után alakult csak ki! Ha nem hiszed, nézz utána kérlek, mikor élt Mohamed, magasztaltassék a neve! Abban meg remélem egyetértesz velem te is, hogy Mohamed nélkül ma nincs iszlám.
—Amennyiben a mondanivaló az, hogy a Nyugat megerőszakolja az iszlám világot, miért nem találtak ki valamit a GAZDASÁGI erőszak, azaz az anyagi kizsákmányolás szimbolizálására?! Annak még szerintem is lenne talán némi alapja (ha nem is annyi, amennyit ezalatt általában gondolnak...). De mégis, az azért hihető hogy valami gátlástalan kapitalista odamegy, és elszedi tőlük az erőforrásokat bagóért. Nem az a jellemző azonban, hogy azért mennek oda a gyarmatosító hatalmak, hogy SZEXUÁLIS erőszakot kövessenek el a nőkön! Azaz a darab ilyen értelemben is hazugság.
—Szexturisták közismerten Indokínába szoktak menni, elsősorban Thaiföldre, és még véletlenül se az arab országokba, mert utóbbiakban gyakrasn már egy félreértett pillantásért is kivégzik őket.
—Még az iszlám világnak se tesz jót a darab e formában, amiatt nem, mert jelenleg Európában nem olyan hírek terjednek hogy a keresztény férfiak erőszakolják a muszlim nőket, hanem épp fordítva: hogy az Európába érkező muszlim férfiak erőszakolják a keresztény nőket, nemegyszer tömegesen is! Szeretném emiatt kihangsúlyozni, hogy FÜGGETLENÜL attól hogy ezek a hírek igazak-e vagy sem, s ha igazak akkor milyen mértékben igazak, a tény akkor is az, hogy ezek a hírek uralják a médiát. Pláne Magyarországon, meg úgy általában a volt keleteurópai blokk országaiban. Ezek után ha a színpadon bármi utalás történik ami egyszerre szexuális és muszlim, azonnal e hírekre asszociál a néző. Sőt felháborodik mert ő is hazugságnak érzi: „Mi az hogy a keresztényeket szimbolizáló Jézus erőszakol muszlimot, az igazság épp fordított!” Na most KELL-E az a muszlimoknak, hogy megint haraghullám támadjon fel ellenük?!
—Konklúzió: A darab nem járul hozzá a kultúrák megbékéléséhez, sőt szántszándékkal „sót szór a sebekre”, előre megfontolt szándékkal igyekszik fokozni a békétlenséget és gyűlöletet, ez az egyetlen célja és következménye!

Azaz: KULTURÁLIS SZEMÉT.
 
vagy ahogy Szijjártó miniszter Úr és a magyar kormány álláspontja szerint éljen csak mindenki ott ahová született,
Azért ez egy kicsit elferdítése az eredeti mondandónak, ami pontosan ez: "Mindenki a szülőhazájában találja meg a boldogulást, ne kelljen elmenekülnie onnan!" Nem pont ugyanazt jelenti.
 
Úgy látom, manapság a TEHETSÉGTELEN alkotók részéről egyre terjed az az irányzat, hogy tehetségtelenségüket palástolni igyekeznek az öncélú polgárpukkasztással, s a jóízlés semmibevételével. Nos, megtehetik, épp csak szerintem az nem művészet, sőt még a giccs nevet se érdemli meg.
Tökéletesen egyetértek. Annyit tennék még hozzá, hogy a kisebbik baj az, hogy vannak ilyen önjelölt zsenik, akiknek köze nincs semmiféle művészethez, a nagyobb baj az, hogy az ilyen tehetségtelen önjelölt zsenik mögé valahogy mindig odaáll egy csoport, akiknek valamiért érdekük, hogy az ilyen - a művészettől galaktikus messzeségben lévő - önjelölt géniuszok minél határozottabb jelenlétet kapjanak minél több platformon.

Amúgy meg igazából nem értem, hogy miért is sértődtek meg. Provokáltak, a provokáció célba ért, született egy reakció. Hát nem ez volt a cél!? :)
 
Te honnan veszed a jogot,, hogy m eghatarozd masnak min kell felhaborodnia?
Honnan tudod azt, hogy engem mi haborit fel??
-
Hol tettem ilyet? Mutassad meg és rögtön bocsánatot kérek tőled.

Te nem a masikal vitazol!
Leirod, hogy szerinted min kell felhaborodnia(ami termeszetesen dehonesztalo a masikra nezve), aztan buszken korbenezrel es bologatsz hozza: hat igen, ilyenek a fidesznyikek...
-
Azt hiszem én voltam a kettőnk közül az aki néhány információval kiegészítette az MTI jelentését.
-
Egyetlen egy helyen korrigáltalak ahol te a művészetek szabadságát a kormánynak is a rendelkezésére akartad állítani.
-
 
-
Hol tettem ilyet? Mutassad meg és rögtön bocsánatot kérek tőled.

-

A Harry Potter egyik konyveben eleg eredeti buntetest eszelt ki Dolores Umbidge a fohossel szemben!

"
Csodálom, hogy nem háborodsz fel a Pesti utcákon amikor elmégy egy "szado-mazo" klubb elött."
 
Felesleges megsértődni...
Ide tartoznak az éhező gyerekek, az ázsiai gyermek prostitúció, az olaj miatti Líbiai polgárháború Nato "megsegítése", az anyagi okból elhallgatott Tibet... a Közel-Kelet úgy egészében....s ahogy írod, egy millió más is... S komolyan gondoltam amit írtam.. Ezek az előadások nem a tetszik, nem tetszik kategóriába tartoznak, nem a műélvezetről szólnak, hanem sajátos eszközökkel egy nagyon komoly problémára próbálják ráirányítani a figyelmet. Ha tetszik, ha nem Amerika, Európa saját maga idézte elő azt a helyzetet, amin képtelen úrrá lenni.. Magasabb szempontból Vietnámban, Afganisztánban, Iránban, Irakban, Szíriában a demokrácia és Isten nevében polgári lakosokat gyerekeket öltek idegenek, akiknek ott semmi keresni valójuk nem volt...Senki sem kifogásolta, hogy az iszlám prófétáját méltatlanul a jóérzés határát messze túllépve ábrázolták, de pl. a cseh püspöki kar a Mi erőszakunk és a Ti erőszakotok kapcsán felháborodott.. Valóban Afrika és Ázsia messze van innen könnyű volt szolidaritást vállalni.. Csak ugye ez az erőszak már itt van Európában, de ennek van némi előzménye.. Afrikával, Ázsiával lenyelették évszázadok óta az igazságtalanságokat, Európának már az első falatok a torkán akadtak, pedig tudni kellett, hogy előbb utóbb eljön a bűnhődés is....
S nem kell megnézni ezeket az előadásokat. Aki ezekre az előadásokra elmegy, az tudja hová váltott jegyet... De az előadás által felvetett gondolatok mellett közömbösen elmenni, na az az amit semmiképp nem szabad megtenni...
Megsértődött nem csak én szoktam...
Nem erről van szõ, hanem arrõl, hogy minden eszköz "szent", ha az elkövetett erőszakra, igazságtalanságra hívja fel a figyelmet, ráadásul esztétikára hivatkozva? Valóban, az "esztétika_ is felkerül a relatíve fogalom körébe.
Kiragadva példákat,párhuzamot látok bemutatni.
A nácizmus megtörtént! Jézus megerőszakolt valakit úgy ahogyan bemutatták?!
Két színpadi képet idéznek. A mæsodik szerint egy cseh nő, zászlót húz ki a ...ez is megtörtént?
A Hebrónál nem tiltakoztak? Régebben magam is megemlítettem itt egy cikk kapcsán, hogy elfogadhatatlannak tartottam a karikatúrát, de az szintén elfogadhatatlan, hogy cserébe robbantgatásokkal vesznek elégtétel.
Nem "szalámizom" fel hozzászólásod példáit, de szàmomra eme színházi feldolgozás nem az esztétikus figyelemfelhívás eszköze az általad felsorolt problémákra.
Sajnálom, de nem tudok azonosulni az igazság jegyében a gusztustalansággal.
 
Ernő, a lényeget illetően mindegy, volt-e valódi penetráció. A horrorfilmekben se szadizzák halálra a szörnyek az áldozatokat, csak filmtrükk az egész, ennek ellenére, a legtöbbjük korhatáros ugye, mert akad korosztály, ahová nem való, holott mindenki tudja hogy a történet nem igaz. Ehhez hasonlóan, efféle jelenet szerintem kábé sehova se való, a színpadi művészetben. Legalábbis ha figyelembe vesszük, hogy:

—Jézusról nem jegyeztek fel nemi erőszakot, tehát a sztori cakpakk hazugság
—Jézus még ha akarta volna akkor se erőszakolhatott volna meg muszlim nőt, ugyanis ELVILEG lett volna lehetetlen a számára, tekintettel arra hogy az egész muszlim hit körülbelül 600 (érted, HATSZÁZ!) évvel Jézus születése és halála után alakult csak ki! Ha nem hiszed, nézz utána kérlek, mikor élt Mohamed, magasztaltassék a neve! Abban meg remélem egyetértesz velem te is, hogy Mohamed nélkül ma nincs iszlám.
—Amennyiben a mondanivaló az, hogy a Nyugat megerőszakolja az iszlám világot, miért nem találtak ki valamit a GAZDASÁGI erőszak, azaz az anyagi kizsákmányolás szimbolizálására?! Annak még szerintem is lenne talán némi alapja (ha nem is annyi, amennyit ezalatt általában gondolnak...). De mégis, az azért hihető hogy valami gátlástalan kapitalista odamegy, és elszedi tőlük az erőforrásokat bagóért. Nem az a jellemző azonban, hogy azért mennek oda a gyarmatosító hatalmak, hogy SZEXUÁLIS erőszakot kövessenek el a nőkön! Azaz a darab ilyen értelemben is hazugság.
—Szexturisták közismerten Indokínába szoktak menni, elsősorban Thaiföldre, és még véletlenül se az arab országokba, mert utóbbiakban gyakrasn már egy félreértett pillantásért is kivégzik őket.
—Még az iszlám világnak se tesz jót a darab e formában, amiatt nem, mert jelenleg Európában nem olyan hírek terjednek hogy a keresztény férfiak erőszakolják a muszlim nőket, hanem épp fordítva: hogy az Európába érkező muszlim férfiak erőszakolják a keresztény nőket, nemegyszer tömegesen is! Szeretném emiatt kihangsúlyozni, hogy FÜGGETLENÜL attól hogy ezek a hírek igazak-e vagy sem, s ha igazak akkor milyen mértékben igazak, a tény akkor is az, hogy ezek a hírek uralják a médiát. Pláne Magyarországon, meg úgy általában a volt keleteurópai blokk országaiban. Ezek után ha a színpadon bármi utalás történik ami egyszerre szexuális és muszlim, azonnal e hírekre asszociál a néző. Sőt felháborodik mert ő is hazugságnak érzi: „Mi az hogy a keresztényeket szimbolizáló Jézus erőszakol muszlimot, az igazság épp fordított!” Na most KELL-E az a muszlimoknak, hogy megint haraghullám támadjon fel ellenük?!
—Konklúzió: A darab nem járul hozzá a kultúrák megbékéléséhez, sőt szántszándékkal „sót szór a sebekre”, előre megfontolt szándékkal igyekszik fokozni a békétlenséget és gyűlöletet, ez az egyetlen célja és következménye!

Azaz: KULTURÁLIS SZEMÉT.

Kedves Advokatus,,

Prominor-nak van igaza, ha bele akarunk mélyedni akkor
- meg kell nézni a darabot,
- el kell olvasni Péter Weiss "Az esztétika ellenállása" című írását.

Mindezen én sem vagyok túl, de amit eddig olvastam az derül ki, hogy
- a darab nem Jézus Krisztusrol szol
- ö csak bennünket a "keresztény világot" képvisel a darabban
- ezt nem vetheted a szemére, hiszen ez volt a küldetése, ha hinni lehet a menyei tollbamondásnak
- üssél fel egy imakönyvet a "keresztútnál".
- Ott áll szó szerint: "Köszönöm neked, hogy a keresztre mentél helyettünk a bűneinkért"

Hogy kevésbé patetikus legyek.
Szerintem a jelenet inkább a muszlimoknak szol, Mit éreznétek ha a ti lányaitok lennének molesztálva?
Említettem, hogy a darab 2016-ban került először színpadra Kelet-Németországban.
-
"Európába érkező muszlim férfiak erőszakolják a keresztény nőket, nemegyszer tömegesen is" (Advocatus)
- "Mi keresztények" meg Mohamedet (6) és Eliast (4) Brandenburgban aztán meg is öljük őket - vagy ilyesmire nem emlékszel?
- Arra sem, hogy most volt a 25. évfordulója egy Solingeni török család elleni merényletnek, 5 halott, 3 gyerek, 2 nö
-

-
Hallgassad meg a narrátort. 1993-at írunk,
- "majdnem minden nap ég valahol egy ház"
- "300 szélsőjobboldali terrorcsapás lett számolva eddig.."
-
Mindez a vasfüggöny lehullásának az idején amikor,
- rövid idő alatt 1,5 millió kelet-európai gazdasági menekült jött az országba.
- emlékeztetőül 2015 ota 800.000 menekült érkezett az Orient irányábol
- "volt hely", mert az 1 millió katona, az 5 "megszálló hatalomból" áttette a frontot Közép-keletre (Irák)
- a kaszárnyák üresek voltak. abban laktak a kelet-europai menekültek.
- Aki nem fért el a kaszárnyákba azt szállodába helyezték el,
- amit esténként úgy kellett őrizni mert neonáci suhancok kővel a kezükbe vártak rájuk.
 
Utoljára módosítva:
2013-ban nalunk Magyarorszagon is volt egy nagyon sok vitat kivaltott eloadas. Egy ikonisztikus darabt, Szorenyiek Istvan a kiralyat mutatak be a szegedi szabadteri jatekokon Alfoldi Robert rendezeseben.
Keves bemutatorol vitaztak ennyit.
Ugyan akkor ez a rendezes van akinek tetszik, van akinek nem, de nem lehet vitazni azon, hogy zsenialis darabrol van szo. Nem egy izlestelen szemet, ami megprobal menni a terendddel, valami homalyos ideologia felhasznalasaval.
Lehetne maskepp, de lehet igy is!

A youtuben egyebkent megnezheto a darab teljes ffelvetele. Erdxekes ujszeru, gondolkodasra osztonzo
 
Nekem az az érzésem, hogy sokan itt csak beszélnek de még a darab címét sem olvasták el:
-
"Unsere Gewalt und eure Gewalt" - "A ti eröszakotok, a mi eröszakunk" :(
 
Utoljára módosítva:
Azért ez egy kicsit elferdítése az eredeti mondandónak, ami pontosan ez: "Mindenki a szülőhazájában találja meg a boldogulást, ne kelljen elmenekülnie onnan!" Nem pont ugyanazt jelenti.

Nem , határozottan nem az elferdítése, mivel éppen a magyar kormány vétózta meg a Marokkói Egyezményt , ami azt szolgálta volna, hogy segítse a szülőhelyen boldogulást.. Ez ugyanaz a kategória, hogy 85 milliárdot áldoz a magyar kormány az adófizetők pénzéből, hogy Orbán Viktor végre fogadtasson Washingtonban.. Az elferdítés és a csúsztatás Szíjjártó miniszter Úr részéről történt, sőt részéről soha semmi más nem történik..... S ez az ami folyamatosan történik (a kormány részéről is)...Túl nagy Neki az a szék amiben ül, s azt gondolja ha furcsákat mond észreveszik, hogy ül is ott valaki....
 
Megsértődött nem csak én szoktam...
Nem erről van szõ, hanem arrõl, hogy minden eszköz "szent", ha az elkövetett erőszakra, igazságtalanságra hívja fel a figyelmet, ráadásul esztétikára hivatkozva? Valóban, az "esztétika_ is felkerül a relatíve fogalom körébe.
Kiragadva példákat,párhuzamot látok bemutatni.
A nácizmus megtörtént! Jézus megerőszakolt valakit úgy ahogyan bemutatták?!
Két színpadi képet idéznek. A mæsodik szerint egy cseh nő, zászlót húz ki a ...ez is megtörtént?
A Hebrónál nem tiltakoztak? Régebben magam is megemlítettem itt egy cikk kapcsán, hogy elfogadhatatlannak tartottam a karikatúrát, de az szintén elfogadhatatlan, hogy cserébe robbantgatásokkal vesznek elégtétel.
Nem "szalámizom" fel hozzászólásod példáit, de szàmomra eme színházi feldolgozás nem az esztétikus figyelemfelhívás eszköze az általad felsorolt problémákra.
Sajnálom, de nem tudok azonosulni az igazság jegyében a gusztustalansággal.

Én megnéztem a darabot.. Elolvastam a rendező számos nyilatkozatát, s elolvastam a kritikákat. Hosszú éveket töltöttem el a Közel-Keleten, Ázsiában, s nem kevés időt Afrikában. Itt többször kifejtettem én konzervatív gondolkodású, közepes szociális érzékenységgel bíró, minden iránt érdeklődő és nyitott ember vagyok. Cseppet sem demokrata. Van a világról, a dolgokról saját véleményem, amit azzal próbálok alátámasztani, hogy számos napi és hetilap rendszeres olvasója vagyok, persze az online kiadásokénak, s ezek azért felölelik az összes lakott kontinenset. Akár akartam, akár nem, éveim száma garantál egy elég nagy tapasztalatot is. A darabbeli történések a valóságban nyilvánvalóan nem történhettek meg, hiszen Jézus után 600 évvel született meg az iszlám, az ISIS ugyanazt a sokkoló hatást használta ki mint a darab, a guantanamói támaszponton semmilyen joga nem volt fogva tartani embereket az Egyesült Államoknak, ennek is a szimbóluma a narancssárga overáll... De minden csak látszólagos, a valóságos az csak, amiről szól.. Ezért nem is értem a felháborodásokat.. mert előző hozzászólásomban mindent leírtam.. Arról kellene beszélni a darab kapcsán, nem esztétikáról, művészetről. Az európaiak több évszázados, évtizedes tetteinek , politikájának a következménye ami most Európában történik, ma is hivatalban lévő politikusok hívták be ezeket az embereket Európába, hogy az aggasztó népesség hiányt, munkaerő hiányt megoldják.. Az egyebekről az előzőekben írtam...
S ennek az előadásnak nem az a célja, hogy azonosuljál vele, mert nincs mivel, mert az előadás is arra hívja fel a figyelmet, hogy a kettős mércét ideje lenne megszüntetni, s közös megoldást kell találni bajainkra ,mert ez a közös érdek.... és csak ez...
 
Én megnéztem a darabot.. Elolvastam a rendező számos nyilatkozatát, s elolvastam a kritikákat. Hosszú éveket töltöttem el a Közel-Keleten, Ázsiában, s nem kevés időt Afrikában. Itt többször kifejtettem én konzervatív gondolkodású, közepes szociális érzékenységgel bíró, minden iránt érdeklődő és nyitott ember vagyok. Cseppet sem demokrata. Van a világról, a dolgokról saját véleményem, amit azzal próbálok alátámasztani, hogy számos napi és hetilap rendszeres olvasója vagyok, persze az online kiadásokénak, s ezek azért felölelik az összes lakott kontinenset. Akár akartam, akár nem, éveim száma garantál egy elég nagy tapasztalatot is. A darabbeli történések a valóságban nyilvánvalóan nem történhettek meg, hiszen Jézus után 600 évvel született meg az iszlám, az ISIS ugyanazt a sokkoló hatást használta ki mint a darab, a guantanamói támaszponton semmilyen joga nem volt fogva tartani embereket az Egyesült Államoknak, ennek is a szimbóluma a narancssárga overáll... De minden csak látszólagos, a valóságos az csak, amiről szól.. Ezért nem is értem a felháborodásokat.. mert előző hozzászólásomban mindent leírtam.. Arról kellene beszélni a darab kapcsán, nem esztétikáról, művészetről. Az európaiak több évszázados, évtizedes tetteinek , politikájának a következménye ami most Európában történik, ma is hivatalban lévő politikusok hívták be ezeket az embereket Európába, hogy az aggasztó népesség hiányt, munkaerő hiányt megoldják.. Az egyebekről az előzőekben írtam...
S ennek az előadásnak nem az a célja, hogy azonosuljál vele, mert nincs mivel, mert az előadás is arra hívja fel a figyelmet, hogy a kettős mércét ideje lenne megszüntetni, s közös megoldást kell találni bajainkra ,mert ez a közös érdek.... és csak ez...
De igen is kell beszélni, Prominor! Egy színházi darabban, művęszetekben nem csak a tartalom, a formai megjelenítęst is illik figyelembe venni. Nem szentesíti az eszközt. Mint ahogy a hazugság is hazugság, bármibe is akarja valaki csomagolni.
A konzervatív gondolkodást valszeg én másképp értelmezem, de ez nem a húsz év korkülönbség miatt van s nem is abbõl, hogy én is jártam Afrikában...
 

Hírdetőink

kmtv.ca

kmtv.ca

Friss profil üzenetek

petrucy wrote on sizsu's profile.
Megtisztelve érzem magam a követés bejelölése miatt.-))
vorosmart wrote on bsilvi's profile.
Köszönömszépen a legújjab fordítást !
A "friss üzenetek + napok óta nem jelennek meg,hibát jelez
vorosmart wrote on DeeYoo's profile.
Köszönöm szépen a fordítást.

Statisztikák

Témák
38,094
Üzenet
4,794,572
Tagok
615,325
Legújabb tagunk
Handmade
Oldal tetejére