Játékok

zsani60

Állandó Tag
Állandó Tag
pedagógiai játékok-ismerkedés

A játék neve: Ha állat lennék, akkor...

Cél: bemutatkozás, azonosságtudat kialakítása (Alsótagozatosoknak ajánlott)
A játék menete: A résztvevők körben ülnek, és a következő módon mutatkoznak be: „A nevem Mónika. Ha állat lehetnék, rigó szeretnék lenni.” A következő résztvevő először bemutatja Mónikát, a rigót, majd ő következik. A játék addig tart, amíg mindannyian be nem mutatkoztak.

Megjegyzés: Különösen 1. – 2. osztályban kedvelt a játék, de 3. – 4. osztályban is örömet okoz.
 

zsani60

Állandó Tag
Állandó Tag
pedagógiai játékok- ismerkedéshez, névkígyó

A játék neve névkígyó.

Cél: Egymás nevének megtanulása (Harmadik osztályos kortól ajánlott)
Egy résztvevő megmondja a nevét. A következő mondja az előző társa nevét, és hozzá fűzi a sajátját. A harmadik ismétli az előző két csoporttag nevét, és végül megmondja a sajátját, és így tovább, amíg mindenkire sor kerül. A legutoljára sorra kerülő résztvevőnek az egész névsort el kell mondania, mielőtt megmondaná a saját nevét.

(kisebb létszámnál javasolt)
 

zsani60

Állandó Tag
Állandó Tag
egyszerű játékok

Ég a gyertya ég,
el ne aludjék.
Aki lángot látni akar,
mind leguggoljék.

A kör közepén álló gyerek felemelt kézzel égő gyertyát utánoz. A többiek énekelve körbe járnak és a szüneteknél elfújják a "gyertyát". Az utolsó ütemre leguggolnak.


Kiskacsa fürdik fekete tóba,
anyjához készül Lengyelországba.
Míg a kácsát elhajtottam,
két pár csizmát elszaggattam,
kács, kács, kács.

A gyerekek körbe járnak, a körön belül ellenkező irányba megy a "kacsa" és a "pásztor", akinek kezében vessző van. ("Hajtja a kacsát.") Az utolsó hangra mind megállnak, és a szereplők maguk helyett újat választanak.
 

rekuci123

Állandó Tag
Állandó Tag
Labdás játékok:

1. Kihez megy a labda?
A gyerekek kört alakítanak. Az óvónéni, vagy egy gyerek a kör közepére áll, kezében egy labdával. Megnevez egy gyermeket, majd odadobja neki a labdát. Akinek nem sikerül elkapnia, az leül törökülésbe, de tovább folytathatja a játékot. Ha legközelebb sikerül elkapnia, felállhat. (Kisebb gyerekek labdagurítással is játszhatják a játékot)

2. Autós játék:
Minden gyermeknél labda van. Zöld jelzésre: szabadon közlekedés labdavezetéssel. Sárgára: helyben pattogtatás. Pirosra: labdát ölelve kell állni. Aki hibázik az kiesik és leül a padra.

3. Kenguru:
a gyerekek az indulóvonal mögött helyezkednek el. (térdük között labdát szorítanak) Rajtra páros lábbal kell eljutni a kenguruknak a célig úgy, hogy közben nem veszíthetik el a labdát. Az győz, aki először halad át a célon. Akinek közben kiesik a labda az ismét a startról indul.
 

rekuci123

Állandó Tag
Állandó Tag
Fejlesztő játékok:
1. Mozgás és beszédfejlesztő:
Ping-pong labda fújó verseny: első változat: bóják között négykézláb mászva szlalomozva ping-pong labda fújás. Az győz, aki a leggyorsabban fújja át a labdát a célvonalon.
második változat: asztalnál ülve párokban át kell fújni az ellenfél térfelére.

Kutyusos:

a gyerekek szétszórtan helyezkednek el térdelőtámaszban. Kijelöl a tanító egy fogót, aki kutyafutásban üldözi társait. Akit megfognak, az lesz az új fogó.
 

Erőleves

Állandó Tag
Állandó Tag


Kedves Fórumozók!
Lóval, lovaglással kapcsolatos játékot, verset, mondókát, dalt és kottát keresek! Nálunk lovagolhatnak az 5-18 éves gyerekek az iskolában, ehhez szeretném a segítségeteket használni. Már többféle ötletre leltem itt, amit más területen remélem hasznosítani tudok.
Köszönöm szépen! Jó tanévkezdést mindenkinek!
 

KingFishR

Állandó Tag
Állandó Tag
Lottójátékok:

Lottójáték - Kinek mi a munkaeszköze? - Kinek mi a foglalkozása

Lottójáték - Mit esznek az állatok?

Lottójáték - Melyik állat árnyéka?

Lottójáték - autó logók


A képek tetszés szerint felhasználhatók, nyomtatva, darabolva, párositani, megnevezni, stb..ki-ki a maga ötlete alapján használhatja

ezt most találtam meg, jó lett volna letölteni, de sajna nincs fent, valaki tud nekem segíteni?
 

pumi007

Állandó Tag
Állandó Tag
nálunk még csak memori van, azt könnyen lehet itthon is gyártani. Tanultunk így már növényeket, madarakat, de később angolozni is jó, párosjtani, határtalanok a lehetőségek...
 

akire

Állandó Tag
Állandó Tag
Kérés

Lottójátékok:

Lottójáték - Kinek mi a munkaeszköze? - Kinek mi a foglalkozása

Lottójáték - Mit esznek az állatok?

Lottójáték - Melyik állat árnyéka?

Lottójáték - autó logók


A képek tetszés szerint felhasználhatók, nyomtatva, darabolva, párositani, megnevezni, stb..ki-ki a maga ötlete alapján használhatja

Olyan jó lenne, ha ezeket a játékokat tényleg le lehetne tölteni, most valamiért nem működik a letöltés!kiss
 

Martuti

Állandó Tag
Állandó Tag
A szembekötősdi minden formája (például: a kertben letűzünk egy nagyobbacska botot. Megszámoljuk, hány lépés a startvonaltól, majd bekötött szemmel kell odatalálni).
Fazékverés: a fű vagy a szőnyeg közepére lefelé fordított fazék kerül, alája apró nyeremény. Mindig más keresi bekötött szemmel, négykézláb, fakanállal a kezében, hol a fazék. Ha sikerült rácsapni, övé a nyeremény.
Rókafarok-vadászat: minden gyerek derekára krepp-papír csíkot vagy kendőt kötünk, ez a rókafarok. A fogó dolga, hogy minél több lompos farkat megkaparintson.
Ennivalók: Gyümölcs- és fagyitorták, kicsi szendvicsek, muffin, gyümölcs.
 

Martuti

Állandó Tag
Állandó Tag
Tűz-víz-repülő

A tornateremben a tanulók szétszóródva futkároznak, közben figyelnek a tanár jelzéseire. A jelzés elhangzása után a tanulóknak minél hamarabb a megadott testhelyzetet kell felvenniük.

„Tűz!” jelzésre: le kell guggolni. „Víz!” jelzésre minél magasabbra fel kell kapaszkodni vagy felállni – pad, bordásfal… „Repülő!” jelzésre hasra kell feküdni.

A tanár ötletszerűen adja a jelzéseket. Aki a leglassabban végzi el a feladatot, az kiesik.
 

Martuti

Állandó Tag
Állandó Tag
Házatlan mókus

A tornateremben egyenletesen szétszórva köröket rajzolunk vagy karikákat rakunk ki. A karikák száma egyel kevesebb, mint a tanulóké.

Sípszóra mindenkinek el kell foglalnia egy karikát. Akinek nem marad, az lesz a „házatlan mókus”.

A ház nélkül maradt tanuló „Mókusok ki a házból! -Egy-kettő-három!” kiáltására minden mókusnak ki kel futni a házból, és egy új házba /karikába/ kell beállni. Akinek nem marad karika, az lesz az új „házatlan mókus”.

Szabályok:

- A házat csak felszólítás után lehet elhagyni.

- Mindig új házat kell keresni.

- Az új ház azé, aki hamarabb belelép.

- Egy házban csak egy mókus lehet, tilos egymást kilökni.
 

Judit25

Állandó Tag
Állandó Tag
Lotto játék

Régen innen szedtem le ezt a játékot. Én még nem használtam, csak a gépemen volt. Szerintem lehetnének jobb képek is, de ezt is köszönet a feltöltőnek. Mivel írták, hogy nem lehet letölteni, gondoltam felteszem még egyszer. Remélem nem baj.
 

Csatolások

  • autologok_lottojatek_betti.doc
    169 KB · Olvasás: 177
  • lottojatek_allatok_.doc
    144 KB · Olvasás: 223
  • lottojatek_arnyekok_csucsu.doc
    80 KB · Olvasás: 142
  • lottojatek_eszkozok_1.doc
    180 KB · Olvasás: 136
  • lottojatek_foglalkozasok_.doc
    377 KB · Olvasás: 158
  • lottojatek_etelek_csucsu.doc
    94 KB · Olvasás: 119
  • lottojatek_eszkozok_2.doc
    231 KB · Olvasás: 124

duplaeva

Állandó Tag
Állandó Tag
Sziasztok!

Remélem, hogy nem duplázok! Ha igen akkor kérlek szóljatok vagy törölje a kormányos ezt a hozzászólást. Keresővel nem találtam! Nem saját munka, interneten találtam. Mi sok jó játékot kipróbáltunk belőle gyerektáborok alkalmával! Remélem, hogy másnak is jól jön :).

Szép napot!

Duplaeva
 

Csatolások

  • csoport játékok.doc
    169.5 KB · Olvasás: 310
  • Tömeg játékok.doc
    68.5 KB · Olvasás: 194
  • Vegyes játékok.doc
    527.5 KB · Olvasás: 265
  • Vizes játékok.doc
    80 KB · Olvasás: 192

Cs.Piros

Állandó Tag
Állandó Tag
Figyelemfejlesztő játék, dekoncentráltság enyhítésére is:

Hullám
A játékosok körben ülnek. Pont annyi szék van, ahány játékos. A játékvezető középen áll és vezényszavakkal irányít. Ha azt mondja:
- "Hullám balról" vagy "Hullám jobbra" - mindenki tőle eggyel jobbra ül.
- "Hullám jobbról" vagy "Hullám balra" - mindenki tőle eggyel balra ül.
- "Dagály" - akkor mindenki feláll a helyéről, és keres egy másik helyed, de nem a mellette levőt. A játékvezető is megpróbál leülni. Aki állva marad, az az új játékvezető.
 
Oldal tetejére