Kijátszották Orbánt az SZFE diákjai: ilyen a NER fennállása óta nem történt

Százötven hallgatót, a teljes hallgatói létszám harmadát menekítheti ki a Freeszfe Egyesület az SZFE-ről az Emergency Exit névre keresztelt program keretein belül​


A diákokat öt európai egyetem veheti át formálisan: az intézmények vállalták, hogy elismerik a diákok eddigi kreditjeit, és segítik őket abban, hogy tovább folytathassák a munkát az oktatóikkal a Freeszfe Egyesületen belül.

A következő egyetemekről van szó:

  • a Salzburgi Zeneművészeti Egyetemről (Universität Mozarteum),
  • a Ludwigsburgi Előadóművészeti Egyetemről (Akademie für Darstellende Kunst Baden-Württemberg),
  • a Varsói Színművészeti Egyetemről (Akademia Teatralna im. Aleksandra Zelwerowicza),
  • a Versciói Színiakadémiáról (Accademia Teatro Dimitri),
  • illetve egy ötödik, filmművészeti egyetemről (amelynek nevét a közösség egyelőre nem hozta nyilvánosságra).

A lap szerint a program nem jelent fizikai kimenekítést: a hallgatók a legtöbb esetben nem utaznak, az eddigi tanáraik taníthatják őket a Freeszfe-n, az adminisztrációs hátteret azonban a külföldi egyetemek biztosítják.

Még minimum ötven diák szeretne részt venni a Freeszfe programjában, ezért az egyesület jelenleg tárgyalásokat folytat más európai egyetemekkel is.

Valószínűleg többen lesznek még, akik kiiratkoznak az SZFE-ről.

A tanárok egytől egyig ingyen vállalták az oktatást, a külföldi egyetemeken nem lesznek állományban, habár a partnerintézmények közül többen már ezt is felvetették: tisztában vannak vele ugyanis, hogy a tanárok egy része állástalan lett.


Az oktatók szerint szerencsére “nem a nulláról kellett felépíteni” az átmenekítést, mert eredendően jók voltak a kapcsolatrendszereik, és a külföldi egyetemek is meglepően segítőkésznek bizonyultak. Maguktól is többen érdeklődtek, hogy mi ez az újabb front Orbán Magyarországán, hiszen nem csak az SZFE ügyéről van szó, hanem a teljes magyar felsőoktatásról, az egyetemi autonómiáról.


“Ez nagyon is átélhetővé teszi számukra a problémánkat, zavarba ejtően segítőkészek. Olykor mintha az 56-os menekülthullám nosztalgiáját lehetne érezni rajtuk: úgy tekintenek a hallgatóinkra, mint politikai menekültekre, akiket ellehetetlenítettek, megfosztottak a szabadságuktól, ezért most kötelességüknek érzik, hogy minden fronton segítséget próbáljanak nekik nyújtani”​


– mesélte Bagossy László, a Színházi Intézet korábbi vezetője.


A lap szerint a közvetítő tárgyalásokban olyan emberek biztosították a minőségbiztosítást, mint Enyedi Ildikó és Tarr Béla.


Tarr a lapnak úgy nyilatkozott: „Az adott egyetemen tudják, hogy ki vagyok, és nyilván nyomott valamennyit a latban, hogy felvállaltam nekik is, hogy én is besegítek a Freeszfe-n az oktatásba”. Azt is elmesélte: a diákok ellenállása hozta meg a kedvét újra a tanításhoz is.


“Most már látom, hogy ők mire képesek, és szívem-lelkem velük van. Intelligens, becsületes, tiszta, romlatlan fiatalembereket látok, tehetségeseket, fantáziadús csapatot, és ez visszaadja az ember hitét. Biztos vagyok benne, hogy aki ebben a csatában részt vett és részt vesz, más dolgokat fog csinálni, mint azok, akik szépen, csendesen, konformistán beépülnek valamibe”​


– magyarázta a világhírű rendező.

szfe-696x539.png
 
Minden cégnek vannak saját (belső) szabályaik azok elméletileg csak szigorúbbak lehetnek az állami törvényeknél.
Például elég vicces amikor a facebook-ot ostorozza valaki mert kitiltották pedig ő szegte meg a cég szabályait .
Létre kell hozni egy saját céget amiben nincsenek meg azok a neki nem tetsző szabályok. Pedig nem egy bonyolult szabályok ezek...meztelenséggel óvatosan, népek elleni uszítás ellenjavallt , náci jelképek mellőzése.
Létrehoztak már több olyan céget, ami szeretne a piacon megmaradni: például a Parler. https://parler.com/auth/access Láttuk, hallottuk hogy hogyan lehetetlenítették el a céget az egyeduralkodók- Facebook és társai. Itt olyan összefonódás van a techcégeknél, hogy kívülről, alulról lehetetlen kommunikációs platformot létrehozni. A Föld nevű bolygóról beszélünk a "demokrácia és esélyegyenlőség" így érvényesül.
 
De nem ám!
Olyannyira nem, hogy Orbánék majd másfélszer akkora (vissza nem térítendő) összeggel támogatják a multikat a Gyurcsány korszakhoz képest.
(Úgy átlag 5-9 évre kifizetik a majdan alkalmazott átlagmelós bérét előre...)

Hogyne lenne? Lásd Bige/Simicska vs Mészáros/Csányi... és ezek csak a magyarok.

Az érdekek ütköztetéséhez figyelembe kellene venni a"másik oldal" érdekeit, vagy nem?
A BLM-et (pontosabban a tevékenységét) trendnek nevezni, enyhen szólva is fura.
Az ETA-t, az OSA-t, az Al-kaidat, a Boko Haramot, ... illetve tevékenységeiket is tekinthethjük trendinek?
Akikre én gondoltam, mint "multi" az egész világon átívelő multicégek, nem egy pici ország világviszonylatban számon sem tartott kicsi cégei. Furának tartom, hogy összemosod a baloldali aktivista BLM-et a terrorszervezetekkel. Mit akarsz ezzel kifejezni? Én arra utaltam, hogy mennyire viszonylagos a művészet, és milyen pillanatok alatt megfordulhat minden- például a BLM felhívására addig magas művészetnek érzékelt szobrokat dobnak ki a kukába. Nyilván van mindenkinek egy belső iránytűje, hogy mit rak ki mondjuk a saját szobájának a falára- de hogy a világban éppen mi a trend- az nagyon viszonylagos. És bizony, ha valaki be akar futni, mint művész, akkor a mindenkori trendnek megfelelően kell alkotnia és nyilatkoznia. Ez a leginkább a színészeknél látható, aki nem áll be a sorba, igen hamar mehet -Hollywood. Nem véletlen, hogy minden színész szaladt Biden szekerét tolni- aki kimarad, az kimarad a milliós gázsikból is.
 
Létrehoztak már több olyan céget, ami szeretne a piacon megmaradni: például a Parler. https://parler.com/auth/access Láttuk, hallottuk hogy hogyan lehetetlenítették el a céget az egyeduralkodók- Facebook és társai. Itt olyan összefonódás van a techcégeknél, hogy kívülről, alulról lehetetlen kommunikációs platformot létrehozni. A Föld nevű bolygóról beszélünk a "demokrácia és esélyegyenlőség" így érvényesül.
Volt ilyen itthon is az IWIW most meg létre jött a Hundub ..ha annyira rossz a jelenlegi akkor miért nem mennek tömegesen az emberek az újba?
 
Akikre én gondoltam, mint "multi" az egész világon átívelő multicégek, nem egy pici ország világviszonylatban számon sem tartott kicsi cégei.
Akikkel "stratégiai" partnerkapcsolatot kötõtt a kormány? Akik miatt megnyirbálta törvényileg a munkavállalói jogokat?
Mihelyst ugyanúgy kidobják az Aldit/Lidlt..., mint pl. a Tescot Japánból majd kúlföldi multikat is beidézek. De egyelőre még a "piros csillagos" sörrel sem mertek elbánni.
(Legalábbis Lézerjani hiába erőlködött.)
Furának tartom, hogy összemosod a baloldali aktivista BLM-et a terrorszervezetekkel. Mit akarsz ezzel kifejezni?
Mit is csinált a BLM? A fennálló renddel szembemenve rombolt.
Mit csináltak a "terrorszervezetek"?
Talán ugyanazt (legfeljebb durvább eszközökkel).
Én arra utaltam, hogy mennyire viszonylagos a művészet, és milyen pillanatok alatt megfordulhat minden- például a BLM felhívására addig magas művészetnek érzékelt szobrokat dobnak ki a kukába.
Nem kell ehhez BLM.
Volt valami Nagy Imre nevű fickó, akit kivégeztek, leamortizáltak erkölcsileg, majd, akinek Szobrot állítottak valami frekventált helyen Budapesten. Aztán elpaterolták onnan, de az egész szoborpark (Osztyapenkóstól) ugyanezen elv mentén keletkezett.
Holott akár a volt miniszterelnöknek, akár a kapitánynak nem változott sem a kinézete, sem a cselekedete semmit sem 1990-hez vagy 2010-hez képest.
Én meg csak azt akarom ezzel mondani, hogy nem a művészet társadalmi megítélése változott, hanem a mindenkori regnáló hatalom akarja előírni, hogy mi tessen és mi ne (mint pl csótányKossuth díja).
Nyilván van mindenkinek egy belső iránytűje, hogy mit rak ki mondjuk a saját szobájának a falára- de hogy a világban éppen mi a trend- az nagyon viszonylagos. És bizony, ha valaki be akar futni, mint művész, akkor a mindenkori trendnek megfelelően kell alkotnia és nyilatkoznia. Ez a leginkább a színészeknél látható, aki nem áll be a sorba, igen hamar mehet -Hollywood. Nem véletlen, hogy minden színész szaladt Biden szekerét tolni- aki kimarad, az kimarad a milliós gázsikból is.
Hát nem is tudom, de a Trumpot kritizáló nagy nevek már Biden előtt is kritizáltak.
A kicsiknek meg kb annyra hallatszotta vèleménye nemzet(köz)ileg, mint az enyém.
 
Akikre én gondoltam, mint "multi" az egész világon átívelő multicégek, nem egy pici ország világviszonylatban számon sem tartott kicsi cégei.
Akikkel "stratégiai" partnerkapcsolatot kötõtt a kormány? Akik miatt megnyirbálta törvényileg a munkavállalói jogokat?
Mihelyst ugyanúgy kidobják az Aldit/Lidlt..., mint pl. a Tescot Japánból majd külföldi multikat is beidézek. De egyelőre még a "piros csillagos" sörrel sem mertek elbánni.
(Legalábbis Lézerjani hiába erőlködött.)
Furának tartom, hogy összemosod a baloldali aktivista BLM-et a terrorszervezetekkel. Mit akarsz ezzel kifejezni?
Mit is csinált a BLM? A fennálló renddel szembemenve rombolt.
Mit csináltak a "terrorszervezetek"?
Talán ugyanazt (legfeljebb durvább eszközökkel).
Én arra utaltam, hogy mennyire viszonylagos a művészet, és milyen pillanatok alatt megfordulhat minden- például a BLM felhívására addig magas művészetnek érzékelt szobrokat dobnak ki a kukába.
Nem kell ehhez BLM.
Volt valami Nagy Imre nevű fickó, akinek Szobrot állítottak valami frekventált helyen Budapesten. Aztán elpaterolták onnan, de az egész szoborpark (Osztyapenkóstól) ugyanezen elv mentén keletkezett.
Holott akár a volt miniszterelnöknek, akár a kapitánynak nem változott sem a kinézete, sem a cselekedete semmit sem 1990-hez vagy 2010-hez képest.
Én meg csak azt akarom ezzel mondani, hogy nem a művészet társadalmi megítélése változott, hanem a mindenkori regnáló hatalom akarja előírni, hogy mi tessen és mi ne (mint pl csótányKossuth díja).
Nyilván van mindenkinek egy belső iránytűje, hogy mit rak ki mondjuk a saját szobájának a falára- de hogy a világban éppen mi a trend- az nagyon viszonylagos. És bizony, ha valaki be akar futni, mint művész, akkor a mindenkori trendnek megfelelően kell alkotnia és nyilatkoznia. Ez a leginkább a színészeknél látható, aki nem áll be a sorba, igen hamar mehet -Hollywood. Nem véletlen, hogy minden színész szaladt Biden szekerét tolni- aki kimarad, az kimarad a milliós gázsikból is.
Hát nem is tudom, de a Trumpot kritizáló nagy nevek már Biden előtt is kritizáltak.
A kicsiknek meg kb. annyira hallatszott a vèleménye nemzet(köz)ileg, mint az enyém.
 
Igen, ezt okosan csinálták a tartótisztjeik. Megkapják a diplomát, megkapják a zsét, és itt maradnak, hogy a választások előtt megfelelően hergeljék majd a közvélemény hergelhető részét. Így dolgoznak a profik- gondolok itt azokra az emberekre, akik kívülről jelentős pénzzzel befolyásolják majd a magyar választási eredményeket. Ha konkrét példa is kell: Majdan 2014., a klasszikus, amikor ugyanabból a fegyverből lőttek le ellenzéki aktivistát és az ellenük felvonuló rendőrt. Így aztán szépen véghez tudták ott is vinni, amit elterveztek. Így tervezik a magyar választást is, a freegyermekek is szerepet kapnak majd.
Kit lőttek le? Mivel? Ezt hol hallottad, hol olvastad? Nem tudom hol élsz, de vagy külföldről a kormánymédiát olvasva alakítod a véleményed.
A Soros György nevével fémjelzett ösztöndíjnak köszönhetően diplomát szerzett jelenlegi kormánytagok nem hirdetik de:
  • A Rajk- és a Bibó-szakkollégium, melyekből a Fidesz is kinőtt, összesen 11,8 millió forintot kapott a 80-as évek végén, ami mai értéken számolva nagyjából 231 millió lenne.
  • A Fidesz maga (még nem pártként) közel 4 millióhoz jutott a Soros Alapítványtól, ami mai értéken majdnem 125 millió. Ebből jutott az országos hálózat kiépítésére is, irodákra, irodaszerekre, berendezésre.
  • Orbán Viktor 88 áprilisától a Soros Alapítvány támogatásából alapított Közép-Európa Kutatócsoport munkatársa volt, ’89 augusztusában azt nyilatkozta a HVG-nek, hogy 10 ezer forintos ösztöndíjat kap havonta közvetlenül az alapítványtól és még 5-10 ezret a szintén Soros-pénzből alapított Századvég című folyóirat szerkesztéséért. Ha összesen 20 ezerrel számolunk, az ma 310 ezer forint lenne.
  • 1989 szeptemberében Orbán Viktor Soros-ösztöndíjasként Oxfordba utazott, ahol a Pembroke College-ben kutatási témája
    a civil társadalom eszméje az európai politikai filozófiában volt.
    • Kövér László is az alapítvány támogatásával kutatta a közép-európai társadalmi mozgalmakat.
    • Németh Zsolt és Szájer József Oxfordban tanult.
    • Schmidt Mária két társával együtt összesen 1,35 milliót, mai értéken több mint 30 millió forintot kapott egy kutatásra. Egy jeruzsálemi konferenciaútját is az alapítvány fizette, majd az Indiana Universityn is tanulhatott.
    • A ma szintén tele szájjal sorosozó Kósa Lajos 250 dollárért vehetett részt ’88-ban a dubrovniki nyári egyetemen, ezekből a kurzusokból nőtt ki később a CEU maga.
    • Fellegi Tamás mai értéken számítva 2,5 milliót kapott arra, hogy a Connecticuti Egyetemen PhD-zzen.
    • Bába Iván, a második Orbán-kormány külügyi államtitkára mai értéken 3 millióból kutatott, majd ő lett a Kelet-Európa Kutatócsoport vezetője.
    • Hörcsik Richárd, a Fidesz korábbi frakcióvezető-helyettese ’87 és ’89 között havi 5 ezer forintos (ma nagyjából 105 ezer lenne) ösztöndíjban részesült.
    • Cséfalvay Zoltán harmadmagával végzett palóckutatást, és portugál konferenciára is utazott, összesen – mai értéken – 4 millióból.
    • Soros-ösztöndíjas volt a lex CEU-t a minap államfőként szignózó Áder János is, de a támogatás mértéke nem ismert.
    • Habony Árpád a Soros Alapítvány által hétmillióval megtámogatott könyv- és papírrestaurátor-képzésre járt.
    • Nem apanázst kapott, hanem közvetlenül a szervezetnek dolgozott Mikola István, Stumpf István, Sólyom László, Jeszenszky Géza, Chikán Attila.
    • A CEU-n tanított Illés Géza, és oda járt Kovács Zoltán kormányszóvivő és Kumin Ferenc New York-i főkonzul. Berzétei Ákos külügyi helyettes államtitkár jelenleg is ott tanul.

  • Szóval. Ki az aki "megfelelően hergeli majd a közvélemény hergelhető részét?
 
Még egy kérdés, amire őszinte választ várok, és valóban érdekel: Látott már valaki az itt jelenlévők közül Tarr Béla filmet? De ezt úgy gondolom, hogy nem belenézett, hanem végignézte az egészet.
Kettőt is. Nem tartozott a nagy filmélmények közé. De, mindenek előtt szeretném leszögezni, hogy az alábbiak a magánvéleményem, nem vagyok - szerencsére - filmesztéta, sem művész. És ugyan számomra legtöbbször a film szórakozásra van, ez nem jelenti azt, hogy a művészfilmek hidegen hagynak. Már amennyiben van bennük művészet, persze.
Szóval:
Az egyik A londoni férfi, ha jól emlékszem a magyar címére. Simenont így megcsúfolni szerintem botrányos. A könyv nagyszerű atmoszférájából sikerült a feszültséget kiírtania, a jellemeket kitörölnie. Gyakorlatilag sikerült egy semmiről nem szóló, számos kihívással küszködő, hosszú semmit előállítania a rendező úrnak. De legalább hosszú és unalmas volt.
A másik a Weckmeister harmóniák volt. Ez szintén a tragikus filmélményeim közé tartozik. Gyakorlatilag sok értelmet, érzelmet és feszültséget sem lehet benne találni. Az egyetlen pozitívum, hogy ezt az előbbinél kevésbé tűnt hosszúnak. Az, hogy mások nyomorúságán csámcsogjon valaki, az szerintem sok minden, csak nem művészet. A dokumentum film az dokumentum film és nem játékfilm.
Szerintem a rendező úr most még és nemrég abban a helyzetben van/volt, hogy ő a meg nem értett művész. Rendezni nem nagyon rendez, hiszen a hosszú snittek nem igazán alkalmasak a rendező intencióinak a bemutatására, inkább hagy mindent folyni a maga útján. Mint a másik meg nem értett hajdani rendező, JM, akit csak azért sztároltak még külföldön is, mert ráfogták, hogy kevesen értik. Olyan semmiket rendezett - na jó, volt egy(kettő) , talán a harminc(?) nagyfilmből, ami értelmes volt, a Magyar rapszódia-Allegro barbaro -, hogy a sznobok istenítették, mert nem lakarták beismerni, hogy milyen nulla. Ugyebár ő volt az is, aki még a forgatókönyvet sem írta-iratta meg. Viszont nagy "ellenálló" volt, hiszen sok más nagy "ellenállónak" biztosított munka nélkül is jó jövedelmet. Ő így harcolt a komenyisták ellen.
Szóval Tarr Béla az elmúlt két-három évtized Jancsó Miklósa. Csinált egy jó hosszú filmet, amit azért kell szeretni/végignézni/dicsérni, mert ugyan senki sem érti, de rá akar venni másokat is, ha már ő végigszenvedte, akkor tegyen így más is így. TB-vel az egyetlen pozitívum, hogy a sosem volt "minőség" nem csapott át mennyiségbe. Róla (is) mindig az orosz zongoristás vicc jut eszembe. Az persze legalább a javára irandó, hogy a meztelen nők megalázása nem a filmjeinek központi problémája - már ha volt olyan filmje egyáltalán, amelyben voltak ruhátlan hölgyek.
Ettől még, akinek van felesleges ideje, nézze nyugodtan, főleg ha esetleg az okoz kielégülést, hogy más szenvedéséhez képest a sajátja eltörpül.
 
Kettőt is. Nem tartozott a nagy filmélmények közé. De, mindenek előtt szeretném leszögezni, hogy az alábbiak a magánvéleményem, nem vagyok - szerencsére - filmesztéta, sem művész. És ugyan számomra legtöbbször a film szórakozásra van, ez nem jelenti azt, hogy a művészfilmek hidegen hagynak. Már amennyiben van bennük művészet, persze.
Szóval:
Az egyik A londoni férfi, ha jól emlékszem a magyar címére. Simenont így megcsúfolni szerintem botrányos. A könyv nagyszerű atmoszférájából sikerült a feszültséget kiírtania, a jellemeket kitörölnie. Gyakorlatilag sikerült egy semmiről nem szóló, számos kihívással küszködő, hosszú semmit előállítania a rendező úrnak. De legalább hosszú és unalmas volt.
A másik a Weckmeister harmóniák volt. Ez szintén a tragikus filmélményeim közé tartozik. Gyakorlatilag sok értelmet, érzelmet és feszültséget sem lehet benne találni. Az egyetlen pozitívum, hogy ezt az előbbinél kevésbé tűnt hosszúnak. Az, hogy mások nyomorúságán csámcsogjon valaki, az szerintem sok minden, csak nem művészet. A dokumentum film az dokumentum film és nem játékfilm.
Szerintem a rendező úr most még és nemrég abban a helyzetben van/volt, hogy ő a meg nem értett művész. Rendezni nem nagyon rendez, hiszen a hosszú snittek nem igazán alkalmasak a rendező intencióinak a bemutatására, inkább hagy mindent folyni a maga útján. Mint a másik meg nem értett hajdani rendező, JM, akit csak azért sztároltak még külföldön is, mert ráfogták, hogy kevesen értik. Olyan semmiket rendezett - na jó, volt egy(kettő) , talán a harminc(?) nagyfilmből, ami értelmes volt, a Magyar rapszódia-Allegro barbaro -, hogy a sznobok istenítették, mert nem lakarták beismerni, hogy milyen nulla. Ugyebár ő volt az is, aki még a forgatókönyvet sem írta-iratta meg. Viszont nagy "ellenálló" volt, hiszen sok más nagy "ellenállónak" biztosított munka nélkül is jó jövedelmet. Ő így harcolt a komenyisták ellen.
Szóval Tarr Béla az elmúlt két-három évtized Jancsó Miklósa. Csinált egy jó hosszú filmet, amit azért kell szeretni/végignézni/dicsérni, mert ugyan senki sem érti, de rá akar venni másokat is, ha már ő végigszenvedte, akkor tegyen így más is így. TB-vel az egyetlen pozitívum, hogy a sosem volt "minőség" nem csapott át mennyiségbe. Róla (is) mindig az orosz zongoristás vicc jut eszembe. Az persze legalább a javára irandó, hogy a meztelen nők megalázása nem a filmjeinek központi problémája - már ha volt olyan filmje egyáltalán, amelyben voltak ruhátlan hölgyek.
Ettől még, akinek van felesleges ideje, nézze nyugodtan, főleg ha esetleg az okoz kielégülést, hogy más szenvedéséhez képest a sajátja eltörpül.
Nagyjából egyetértek veled úgy tűnik mintha csak maguknak és a baráti körüknek rendeznék a filmeket. Elég megnézni külföldet ott egy filmrendezőnek nem csak az ismerősöknek kell filmet rendezniük(csinálni) hanem a közönségnek is.
Ezt jancsónak és tarr bélának nem sikerült. Nem azt mondom hogy nézhetetlenek hanem azt hogy belterjesek.
Elég megnézni Timár Péter korai filmjeit közönségnek is tetszett. Egészséges erotika, Csapd le csacsi, Legényanya, Csinibaba...sajnos az újabb filmjei már csak saját ismétlésekből áll.
András Ferenc Veri az ördög a feleségét, Dögkeselyű...
Dobray György Vérszerződés, Szerelem első-második vérig.., K,K2,
Csak egy pár rendező akik klasszisokkal jobbak szerintem.
 
Nagyjából egyetértek veled úgy tűnik mintha csak maguknak és a baráti körüknek rendeznék a filmeket. Elég megnézni külföldet ott egy filmrendezőnek nem csak az ismerősöknek kell filmet rendezniük(csinálni) hanem a közönségnek is.
Ezt jancsónak és tarr bélának nem sikerült. Nem azt mondom hogy nézhetetlenek hanem azt hogy belterjesek.
Elég megnézni Timár Péter korai filmjeit közönségnek is tetszett. Egészséges erotika, Csapd le csacsi, Legényanya, Csinibaba...sajnos az újabb filmjei már csak saját ismétlésekből áll.
András Ferenc Veri az ördög a feleségét, Dögkeselyű...
Dobray György Vérszerződés, Szerelem első-második vérig.., K,K2,
Csak egy pár rendező akik klasszisokkal jobbak szerintem.
Sosem értettem Jancsó filmjeit. Biztos bennem van a hiba, mert nem vagyok művész lélek beállítottságú, de én a filmeken szórakozni szeretek, és nem gondolkodni. Számomra ha egy nő mesztelenül fut, és vesszővel csapkodják, az nem az un. vesszőfutást jelenti, hanem a futó nő megalázását. (Szegénylegények) Számomra a film Várkonyinál kezdődik, és fejeződik be. Ha összehasonlítanánk a Várkonyi által rendezett filmek nézettségét, magasan felűlmúlja az összeset. Talán egy olyan film van amit legalább annyiszor láttam, mint pld az Egri csillagokat, az az a Tanú c film. Az elmúlt 20 év filmtermését nem ismerem, vagy nem hagyot nagy nyomot bennem. Én úgy gondolom, hogy a magyar filterméseket összehasonlítjuk a nemzetközi filmtermésekkel, akkora a különbség mint a Bud Spencer és Bujtor István által jelzett filmek között. Lehet szégyelnem kellene magam, hogy nem nézek magyar filmeket, de mint írtam, Várkonyi után még nem találtam csak olyanokat amiket max egyszer nézek meg.
 
Nagyjából egyetértek veled úgy tűnik mintha csak maguknak és a baráti körüknek rendeznék a filmeket. Elég megnézni külföldet ott egy filmrendezőnek nem csak az ismerősöknek kell filmet rendezniük(csinálni) hanem a közönségnek is.
Ezt jancsónak és tarr bélának nem sikerült. Nem azt mondom hogy nézhetetlenek hanem azt hogy belterjesek.
Elég megnézni Timár Péter korai filmjeit közönségnek is tetszett. Egészséges erotika, Csapd le csacsi, Legényanya, Csinibaba...sajnos az újabb filmjei már csak saját ismétlésekből áll.
András Ferenc Veri az ördög a feleségét, Dögkeselyű...
Dobray György Vérszerződés, Szerelem első-második vérig.., K,K2,
Csak egy pár rendező akik klasszisokkal jobbak szerintem.
Igen nagyon belterjesek a filmek. A felsoroltak közül szerintem is a többségük jó film. A Tanút is ide kell sorolni, de például a folytatásait vagy Bacsó hasonlóan groteszknek szánt filmjeit már azért nem annyira.
Úgy néz ki, mintha a legtöbb magyar rendező egy- max. kétfilmes lenne, míg a nagynak tartott rendezők azért legalább 5-6 kiváló filmet rendeztek. Persze lehet, hogy sok esetben a dramaturg/forgatókönyvíró hibás a dologban és a rendező azért csinált érthetetlen filemt, hogy legalább azt mondhassa, hogy művészfilm. Mondjuk azért TB nem tartozik ide sem.
Viszont, szerintem a helyzet olyasmi, mint a fociban. Megjelenik egy tehetség, akit gyorsan leránt magához a közeg.
A színészekkel akár élő, akár már elhúnyt, ugyanez a helyzet, de az eléggé érzékeny téma, úgyhogy inkább hagyjuk
 
Számomra ha egy nő mesztelenül fut, és vesszővel csapkodják, az nem az un. vesszőfutást jelenti, hanem a futó nő megalázását. (Szegénylegények)
Az egyik legsokkolóbb jancsó film. A megalázást és az általa való emberi testet lelket való megtörést mutatja. A meztelenségnek itt sokkal több szerepe van mint azt hogy a nők pucérak.
Van még film ami direkt közönség filmnek készült ..Rosszemberek, Talpuk alatt fütyül a szél, Trombitás...Ezeket itthon eastern-eknek nevezték a western hasonlatára...Csak mivel magyar filmek kötelező hogy szomorú és lehangoló legyen. Az ilyen filmeken felnőni Árvácska, Trombitás, Szegénylegények...igazi trauma. Aztán mikor látsz egy nyugati filmet elkezdesz mosolyogni.
 
Úgy néz ki, mintha a legtöbb magyar rendező egy- max. kétfilmes lenne,
Igen mert a kritika szerint a közönségfilm az nem művészet.
Mintha ami sikeres az csak rossz lehet.
Valamelyik nap megnéztem a Csók, anyu ciműt nos az még mindig egy óriási film tökéletesen bemutatja magyarországot a 80-as években.
Vagy még a Falfúró is jó film ismét a 80-as évek lenyomata.
 
Én nem így gondolom. A filmek eredetileg szórakoztatás céllal készültek, és csak egy kicsi réteg az, amelyik az un.művészfilmre voltak kíváncsiak. Ezért alakultak ki a filmgyártás kezdete óta, a drámák, a romantikus filmek, a történelmi filmek később, az u.n propagandafilmek ( ez inkább a keleti szocializmusban nyertek teret) a vígjátékok, az akció-és scifi, horror, vagy ezek keveréke, dokumentum, természet, családi, és kaland filmek és az u.n szatirikus-művészfilmek. Ja egy külön kategória, az erotikus, és pornófilmek. A filmgyártás az elmúlt 110 évben sokat fejlődött. A némafilmektől a hangosfilmekig. Annyiban igazad van, hogy a művészfilmek nem élveznek a kkora nézettséget, mint az általam többi felsorolt filmkategóriák.
 
Kettőt is. Nem tartozott a nagy filmélmények közé. De, mindenek előtt szeretném leszögezni, hogy az alábbiak a magánvéleményem, nem vagyok - szerencsére - filmesztéta, sem művész. És ugyan számomra legtöbbször a film szórakozásra van, ez nem jelenti azt, hogy a művészfilmek hidegen hagynak. Már amennyiben van bennük művészet, persze.
Szóval:
Az egyik A londoni férfi, ha jól emlékszem a magyar címére. Simenont így megcsúfolni szerintem botrányos. A könyv nagyszerű atmoszférájából sikerült a feszültséget kiírtania, a jellemeket kitörölnie. Gyakorlatilag sikerült egy semmiről nem szóló, számos kihívással küszködő, hosszú semmit előállítania a rendező úrnak. De legalább hosszú és unalmas volt.
A másik a Weckmeister harmóniák volt. Ez szintén a tragikus filmélményeim közé tartozik. Gyakorlatilag sok értelmet, érzelmet és feszültséget sem lehet benne találni. Az egyetlen pozitívum, hogy ezt az előbbinél kevésbé tűnt hosszúnak. Az, hogy mások nyomorúságán csámcsogjon valaki, az szerintem sok minden, csak nem művészet. A dokumentum film az dokumentum film és nem játékfilm.
Szerintem a rendező úr most még és nemrég abban a helyzetben van/volt, hogy ő a meg nem értett művész. Rendezni nem nagyon rendez, hiszen a hosszú snittek nem igazán alkalmasak a rendező intencióinak a bemutatására, inkább hagy mindent folyni a maga útján. Mint a másik meg nem értett hajdani rendező, JM, akit csak azért sztároltak még külföldön is, mert ráfogták, hogy kevesen értik. Olyan semmiket rendezett - na jó, volt egy(kettő) , talán a harminc(?) nagyfilmből, ami értelmes volt, a Magyar rapszódia-Allegro barbaro -, hogy a sznobok istenítették, mert nem lakarták beismerni, hogy milyen nulla. Ugyebár ő volt az is, aki még a forgatókönyvet sem írta-iratta meg. Viszont nagy "ellenálló" volt, hiszen sok más nagy "ellenállónak" biztosított munka nélkül is jó jövedelmet. Ő így harcolt a komenyisták ellen.
Szóval Tarr Béla az elmúlt két-három évtized Jancsó Miklósa. Csinált egy jó hosszú filmet, amit azért kell szeretni/végignézni/dicsérni, mert ugyan senki sem érti, de rá akar venni másokat is, ha már ő végigszenvedte, akkor tegyen így más is így. TB-vel az egyetlen pozitívum, hogy a sosem volt "minőség" nem csapott át mennyiségbe. Róla (is) mindig az orosz zongoristás vicc jut eszembe. Az persze legalább a javára irandó, hogy a meztelen nők megalázása nem a filmjeinek központi problémája - már ha volt olyan filmje egyáltalán, amelyben voltak ruhátlan hölgyek.
Ettől még, akinek van felesleges ideje, nézze nyugodtan, főleg ha esetleg az okoz kielégülést, hogy más szenvedéséhez képest a sajátja eltörpül.

Ez is egy szakma.

2012-ben

Minden idők 50 legjobb filmje között van Tarr Béla Sátántangója

 
Utoljára módosítva:
2018-ban

Tarr Bélát is meghívta az amerikai filmakadémia, az Oscar-díjról is dönthet​

2019-ben

Tarr Béla filmje az évtized legjobbjai között​

Nincs ebben semmi baj.
Kinek mi tetszik.
Van aki a munkájával pénzt keres van aki támogatókat az álmai megvalósításához.
Nekem tarr filmjei közül a realistábbak tetszettek a szürrealista vonal nem jön be,.
Inkább szabó istván filmjei jobban bejönnek..
 

Hírdetőink

kmtv.ca

kmtv.ca

Friss profil üzenetek

petrucy wrote on sizsu's profile.
Megtisztelve érzem magam a követés bejelölése miatt.-))
vorosmart wrote on bsilvi's profile.
Köszönömszépen a legújjab fordítást !
A "friss üzenetek + napok óta nem jelennek meg,hibát jelez
vorosmart wrote on DeeYoo's profile.
Köszönöm szépen a fordítást.

Statisztikák

Témák
38,094
Üzenet
4,794,623
Tagok
615,327
Legújabb tagunk
Tracycer
Oldal tetejére