Magyar őstörténet

Státusza
További válaszok itt nem küldhetőek.

oposur

Állandó Tag
Állandó Tag
Duna..
Kár ezen annyit meditálni, bár nagyon érdekes lehet a megfejtés. Atilla bátyja Buda fősámán volt és az Ő felesége a Duna névre hallgatott. Legidősebb fiuk pedig Aladár, aki keleten a Magyar Törzsszöv. közvetlen szomszédjaként telepedett le. Amikor A. halála után a hunok 80%-a keletre távozott, Aladárnak a legtávolabbi helyet jelölték ki...A. fia (Ambenik) a Magyar Törzsszövetség fejedelme is lett. Duna asszony főként Budán élt és az ittmaradt (Csaba féle) hunok fejedelmével részben szimbiózisban uralkodott,m a Dunától persze keletre. Megfontolt, okos és kitartó volt. Ellehet képzelni a szituációt: fennmaradni az idegen népek között kb 7 tyumennyel, a nagy háború után. . De így lett. Egyik unokája visszajött a kérésére keletről.
Lehet, hogy más "Dunák" is léteztek, de őket az Arvisura nem említi.
Tisztelettel említem, hogy a rómaiak előtt már ittlakó pannonoknak ( ie. 800-tól) is voltak itt településeik (Győr, Szombathely, Veszprém, Pécs..) ezeket a latinok étkeresztelték ám..Arrabonára és másra...és ma már alapítónak hiszik őket...a tudorok. Ők (itallikuszok) nagymesterei a beolvasztásoknak, hiszen 42 népcsoportból állnak és ma senki sem vitatja, hogy a digó, a tirrén, a lüd, az etruszk stb latin-e? Latin..? Ugyan hová tüntek pl az etruszkok? Csiribá és latinokká váltak ám...
Kik is a pannonok? Tényleg megértették az etruszkok nyelvét...? Nahát! Ki mondta?
 

siriusB

Állandó Tag
Állandó Tag
Duna..
Kár ezen annyit meditálni, bár nagyon érdekes lehet a megfejtés. Atilla bátyja Buda fősámán volt és az Ő felesége a Duna névre hallgatott. Legidősebb fiuk pedig Aladár, aki keleten a Magyar Törzsszöv. közvetlen szomszédjaként telepedett le. Amikor A. halála után a hunok 80%-a keletre távozott, Aladárnak a legtávolabbi helyet jelölték ki...

Ez az "Aladár" tetszik... Miért adott volna egy fősámán germán eredetű nevet a fiának? :shock:
 

echo

Állandó Tag
Állandó Tag
Nyilván mert a 7 "tyumeny" ami egyébként magyarul tömény,oroszul szlávul tumen 70 ezer harcos kevés volt neki.
párhuzamként-Muhinál kb ugyanennyi magyar -akkor szinte az egész magyar haderő- veszett oda.
 

oposur

Állandó Tag
Állandó Tag
KI mondta, hogy az Aladár germán eredetű név? ÉS Pannon, és Kurszán? Milyen eredetű név lehet Győr, vagy Debrecen??
Igen, a tyumeny sem szláv szó, 10 000 embert jelent, a hunfajú népek egyike-másika használta. (ma a manysi "főváros" neve ez, az Uralon túl). Fölötte pedig a Konda nevű folyó található (biztos véletlenűl). Kik is a hantik?
Az Ural sem szláv szó, azaz uralja a környezetét --fogalom rövidítése. NA ÉS KÁSPI?
Egy példa a szótorzulásokra is: GARAÚZ, VAGY GRÚZ, AZAZ GARA-ÚZ, AZAZ VALAMILYEN ÚZ (TEHÁT A PALÚZOK--PALÓCOK KÖZELI ROKONNÉPE..), de kik a marúzok és a tungúzok?
A baszk név összecsenghet a baskírok nevével?
 

oposur

Állandó Tag
Állandó Tag
Kedves Echo!
Temesvárnál veszett oda kb 75 000 ember Dózsa seregéből. Mohácsnál pedig kb 25 000 emberről van szó. A muhi csatában pedig legfeljebb a mohácsi veszteség számai a jók. Temesvár után azonban többszázezer magyar parasztot öltek meg még külön -főleg- Zápolya parancsára--
 

echo

Állandó Tag
Állandó Tag
Kedves Echo!
Temesvárnál veszett oda kb 75 000 ember Dózsa seregéből. Mohácsnál pedig kb 25 000 emberről van szó. A muhi csatában pedig legfeljebb a mohácsi veszteség számai a jók. Temesvár után azonban többszázezer magyar parasztot öltek meg még külön -főleg- Zápolya parancsára--

Többszáz ezer???
számolj már utána légyszíves!
Az akkori főurak nem kiírtani akarták az adófizető jobbágyaikat,hanem megbüntetni.,de csak annyira,hogy utána még tudjanak dolgozni!Csak a főkolomposokat végezték ki. a többieket csonkították,stb...
 

redlion

Kitiltott (BANned)
Egy népet (etnikumot) testi jegyei, szellemi- és tárgyi kultúrája valamint nyelve határozza meg. Legmaradandóbbak biológiai-élettani jegyei, legváltozékonyabb nyelve - ezt esetenként "cserélheti" is. Ha egy nép eredetét keressük, úgy járunk el, hogy kutatásainkban térben és időben addig megyünk el, ameddig olyan testalkatú, élettani tulajdonságú, zene- és táncvilágú, hitvilágú, mesevilágú, költészetvilágú, írásbeliségű, néprajzi motívumvilágú, ételkultúrájú, növény- és állatvilágú, esetleg olyan vagy hasonló nyelvű népet nem találunk a múltban vagy a jelenben, ahonnan őseinket származtatni tudjuk. E kutatásokat az antropológia. a zenetudomány, a tánctudomány, a vallástudomány, a kötészet, a írástudomány, a néprajz, az ételkutatás, a növény- és állattan, a nyelvtudomány és a forráskutatások módszereivel végezzük. A kutatásokhoz ezen egzakt tudományokok túl nincs szükség bármiféle teóriára - feltételezésre. Vagy vissza- és el tudunk jutni egy olyan korig és népig amikor, ahol és akiknél ezen ismérvek előfordulnak, akkor ezt vesszük eredetünk alapjául - e területről, e népektől származunk -, vagy kimondjuk a legtudományosabb szót: "nem tudjuk" vagy "még nem tudjuk".
Kiszely István: A magyar nép őstörténete lapot el kell olvasni! Utána már nincs értelme zavaros misztikumból eredő találgatásokra.
 

echo

Állandó Tag
Állandó Tag
Kedves Echo!
Temesvárnál veszett oda kb 75 000 ember Dózsa seregéből. Mohácsnál pedig kb 25 000 emberről van szó. A muhi csatában pedig legfeljebb a mohácsi veszteség számai a jók. Temesvár után azonban többszázezer magyar parasztot öltek meg még külön -főleg- Zápolya parancsára--

Megtennéd,hogy leírod honnan vetted ezeket a számokat?A Mohácsi ütközetét nem kell.
 

oposur

Állandó Tag
Állandó Tag
Igen, a temesvári csatát követően -számomra is érthetetlenűl- óriási módon megbosszúlták a parasztokon a felkelést. Számomra is szokatlan a hatalmas szám, ám hiszek P.Z.-nek. Ha a létszámadatokat nézzük, akkor pl Mátyás idején 5,1 millió volt az országlakosok száma, ám -Dózsa után- azaz mondjuk 25 év mulva ez hatalmasat apadt. Javasolom, hogy nézz utánna, meggyőződhetsz. Zápolya pár megnyilatkozása is eléggé ellenszenves a "büdös, lusta parasztokról"..Vagyis ne gondoldja senki, hogy a nemesség megelégedett Dózsa seregének eltiprásával és a Petrovics-Cvetkovics féle tüzes trónnal..Ennek a népírtásnak következményei voltak persze: román és szláv betelepítésekben továbbá a mohácsi csatában mérhető az eredmény. További "reredménye" a dolognak Mohács és következményei..mert a parasztokat nem állították ki katonáknak (féltek).
A logika egy dolog és a cselekedetek a másik..
Terhát az Arvisura II. kötetében megtalálhatóak a létszámadatok.
MÁS: Kiszely úr kristálytiszta elméletei eddig is mélyenszántóak voltak. Például a barguzini ügy is bizonyítja ezek helyességét.
 

echo

Állandó Tag
Állandó Tag
Igen, a temesvári csatát követően -számomra is érthetetlenűl- óriási módon megbosszúlták a parasztokon a felkelést. Számomra is szokatlan a hatalmas szám, ám hiszek P.Z.-nek. Ha a létszámadatokat nézzük, akkor pl Mátyás idején 5,1 millió volt az országlakosok száma, ám -Dózsa után- azaz mondjuk 25 év mulva ez hatalmasat apadt. Javasolom, hogy nézz utánna, meggyőződhetsz. Zápolya pár megnyilatkozása is eléggé ellenszenves a "büdös, lusta parasztokról"..Vagyis ne gondoldja senki, hogy a nemesség megelégedett Dózsa seregének eltiprásával és a Petrovics-Cvetkovics féle tüzes trónnal..Ennek a népírtásnak következményei voltak persze: román és szláv betelepítésekben továbbá a mohácsi csatában mérhető az eredmény. További "reredménye" a dolognak Mohács és következményei..mert a parasztokat nem állították ki katonáknak (féltek).
A logika egy dolog és a cselekedetek a másik..
Terhát az Arvisura II. kötetében megtalálhatóak a létszámadatok.
MÁS: Kiszely úr kristálytiszta elméletei eddig is mélyenszántóak voltak. Például a barguzini ügy is bizonyítja ezek helyességét.

Már megbocsáss,de ezek nem azok amiket kértem.Ki az a P.Z.
Keress rá a googlen,találsz oldalakat pl.Temesvári csatáról ott 20 ezer körüli létszámról van szó.Ha Dózsának lett volna ennyi embere nem csak az urakat söpörte volna el,de a törököt is.
Az Arvisura egy érdekes olvasmány de,meg ne sértődj nem mérvadó!!
 

estfen

Állandó Tag
Állandó Tag
Istar/Ister asszír istennő állata az oroszlán .

Ister-gam jelentése Ister kapu és az esztergomi oroszlános kapu kapcsolata így már felettébb érdekes.
Ister-gam =Ister kapu jelentése csak közvetve lehet,egyenes jelentése nem ez.

Istar/Ister nem csak az asszíroknál van jelen, majdnem mindenütt van megfelelője és nagyon sok féleképpen ejtik.

Istár (asszír): az ókori Kelet mitológiájában istennő, a sumér Inanna, ég királynője és a föníciai Astarte asszír-babilóni megfelelője. - ~ a holdisten leánya, a napisten nővére, az ég istenének, Anunak szolgálója, majd felesége. A szerelem istennőjeként kultusza az uruki ~-tp-ban szakrális prostitúcióvá fajult. Az asszírok főként Ninivében, Assurban és Arbelában a háború istennőjeként tisztelték. Állata az </SPAN>→oroszlán, száma a 15, bolygója a Vénusz (kettőssége: est-hajnal csillag, megfelel ~ szerelem- és háború-istennő kettősségének). - Az ~ pokoljárása c. ének szerint ~ leszállt az alvilágba, s a 7 kapun áthaladva sorban le kellett raknia minden ékszerét és öltözékét. Ereskigallal, a holtak birodalmának úrnőjével vívott harcban fogságba esett. Közben a földön félbeszakadt minden termékenység. Egy isteni küldött legyőzte Ereskigalt, és ~t visszahozta az életbe. - ~ gör-lat. megfelelője: Aphrodité, Venus. **

A Tejút egy másik értelmezéséhez Domonkos László közlése vezethet el bennünket, mely szerint a Duna régi neve
Isztrosz (Istenn&otilde; szobor, amit Tellóban találtak). Huszka József ezzel kapcsolatban két dologra hívja fel a figyelmünket: 1.
ennek a Tellóban talált istenn&otilde;nek az alakja azonos Istarral, a szerelem és háború mezopotámiai istenn&otilde;jével; 2. az
egyágú kereszt Asztérnak (Istar, ld. még: Asztar, Astar, Astart, Astarte, Astarta, Anat, Kübele, Száhmet, Basztet, Ízisz,
Aszteria, Démétér, Aphrodite, Vénusz változatban) a jelvénye volt. Asztér a vadászat istene volt, ezért állatja a
szarvas. A tellói istenn&otilde; egy vázát is a tart kezében, amib&otilde;l hármas hullámzásban kétfelé ömlik az élet vize. A
Pilisben erre utaló elnevezéseket is találhatók: Háromforrás és Kétforrás. A bibliai Eszter név is kapcsolatba hozható
az istenn&otilde;vel. Ezt a kapcsolatot egyébként mások is valószín&ucirc;sítik, így Badiny Jós Ferenc is, aki azt is megállapítja, hogy
Istar nevének jelentése isten(n&otilde;), ennek megfelel&otilde;en Ister Gam (Esztergom) Istenn&otilde; kapuja jelentés&ucirc;. Ez az értelmezés
elvezethet Boldogasszony és a magyar ábrázolásokban gyakori Köpenyes Madonna alakjához, ahogyan azt Falvay
Károly is megállapítja. A víz és a termékenység összefüggése a szimbólumok szintjén általánosan ismert. Emese
álma is a vízzel (termékenység) áll kapcsolatban. Mint ismert, méhéb&otilde;l fényes (Fényfolyam, de err&otilde;l majd kés&otilde;bb)
tisztaviz&ucirc; forrás fakad, amelyb&otilde;l nagy királyok támadnak majd.
Az ősistennőt,meg a városát is illik befeketíteni, ezért mindjárt így folytatódík az írás:


Az elmondottak alapján azt mondhatjuk, hogy Esztergom az istenn&otilde;k városa, Istar-Vénusz és a Hold felügyelete alatt
(Veszprém a királyn&otilde;k városa). Feltételezésünk további meger&otilde;sítést nyerhet a következ&otilde;kb&otilde;l is. A bukott angyalok
egyikének szeret&otilde;jét Isztahárnak hívták. A hagyomány szerint az esztergomi szépasszonyok (Vénusz negatív arca)
igen híresek voltak. Álljon itt egy idézet ennek igazolására: Merthogy akkor háromnegyed részben idegenek lakták
Esztergomot. A keleti kereskedés Görögországon át a Dunán vette végig útját, s legfontosabb telepe volt Esztergom.
Télire ide húzódtak a keresked&otilde;-hajók, minden nemzet lobogóit ott lehetett látni a sziget közti Duna-hasadékban, a part
hosszában álltak a roppant lerakóhelyek, örökké élénk tömegt&otilde;l körülvéve... De nemcsak drága kelmét, igazgyöngyöt lehetett
találni Esztergomban: van annál még becsesebb portéka is, amit&otilde;l azel&otilde;tt is, azóta is sok jó nagyúr lett koldussá.
Ármányos portéka, amit megvenni veszedelmes, ingyen kapni még veszedelmesebb, elveszteni nagyon könny&ucirc;. A
közéletben szépasszonynak hívják. Az esztergomi szép asszonyok országszerte híresek voltak. Ha az ember
végigment az utcán, azt sem tudta, hová nézzen. Minden ablak rácsa mögül, minden nyitott boltajtóból új meg új
meglep&otilde; szépség ragadta meg a szívét, itt egy sz&otilde;ke, ott egy barna; ez t&ucirc;zszem&ucirc;, amaz szelíd, ábrándozó; ez
halavány, amaz csattanó piros; ez még bimbó, amaz már kifejlett rózsa; annyi különféle nemzet különfajú szépsége, nem
csoda, ha nagyurainkat oly er&otilde;vel vonzá Esztergom falai közé, hogy némelyik egyebet sem hozott onnan vissza a
kardjánál. Nem hítták az esztergomi hölgyeket másképpen, mint az esztergomi százszorszépek.


Idekivánkozik még egy idézet Lajdi Tamástól: Az a tény, hogy amikor valaki neve után tudakozódunk, ezt a kérdést tesszük fel magyarul: „Hogy hívnak téged?”, arra mutat, hogy a név az a sajátosságunk, amelynek szólítása alapján kapcsolatot teremtünk, tehát útra kelünk a saját koordinátánktól a másik felé, hiszen a név kimondása a „hívás”-nak, másként szólva egyfajta hivatásnak kezdő lépése. Hivatásunk teljesítése során azonban már egy küldetésnek is eleget teszünk, feladatot látunk el, azaz egy meghatározott cél felé indulunk. A hívás elhangzik tehát már akkor, mikor először mondja ki a pap nevünket Isten színe előtt, s ezzel egy sors útjára állít bennünket, melynek során egyben megkapjuk szellemi támogatónkat is utunk mellé, aki szemmel követi botladozásunkat, s egy Isten szándékainak megfelelő egyenes mellé egyengeti oly sokszor tudatlan ténfergéseink vonalát. Így is igazolódik, hogy a név egyben karma is, azaz egyfajta elrendeltség záródik vele emberi sorsunkra.
Nem véletlen, hogy az embernek pl. a Helmut, a Wolfgang, az Ingrid, vagy a Dagmar nevek kapcsán a germán világ, fenyvesekkel borított alpesi tájak, magas tetős, fagerendás házakkal dicsekvő német falvak, vagy éppen a kelet-fríz vidék kiterjedt víz-mezőiből kiemelkedő piros-fehér csíkos világítótornyai jutnak eszébe, míg a Csaba név hallatán az Erdély havasaira boruló égi csillagösvényt látjuk, vagy az „Atilla” kapcsán a füves puszták süvítő szeleinek szabadságára asszociálunk. Mert a név a családi, a nemzeti, a vallási, vagy egyszerűen csak a népi hagyományon keresztül képiesül számunkra jó vagy rossz, idegen vagy bennünk élő képzetekkel, s mert az emberi szellem alapvonása, hogy nem csupán az ösztönök szintjén, amint az állat teszi (kellemes-kellemetlen, hideg-meleg, jó-rossz stb.), hanem alkotó módon is képes a valóság tényeihez képzeteket társítani.
Ennek a ténynek további és valamivel mélyebb bizonyítására most elsőként nem egy személy nevét, hanem ősi magyar városunk, Esztergom, a magyar érseki, s ezért kultikus központ nevét helyezem górcső alá. Azért is megtehetem ezt, mert nincs egy sem köztünk, aki ennek a történelmi jelentőségű városunknak egyedi és sajátos szerepéröl ne tudna már. Mit árul el nekünk e városnevünk?
Esztergom a Pilis észak-nyugati peremén fekszik, mintegy a hegység és a Duna folyó közé zárva. A Pilis hegységről tudjuk, hogy – amint azt szív formája is alátámasztja – a Föld nevű élő organizmus ún. szív-csakrája (a szívben megtestesülő pszichikai energiákat irányító erő-csokor), azaz a Föld bolygó élő egységének legfontosabb energia-csokra, melynek lényege, hogy az éltető nedveket megújítja, életerőkkel látja újra el őket, majd kiterjeszti azokat a Föld minden irányába. Elsősorban persze a Kárpát-medence természeti-organikus egysége táplálkozik ezekből a szív-energiákból, s csak aztán a többi. Forró energiagóc, vagy régiesen „gamó” ez (gamós bot = csomós bot), azaz csomó-pont, mely mind ősi királyi(szellemi), mind pedig ősi érseki (érzelmi-lelki) középpont. Működésének lényege, ha az ember fiziológiája világából vesszük példánkat, hogy „nedves”, ha tetszik, az „élet-nedveket” működtető központi szervet testtesít meg. Ezért nélkülözhetetlen, hogy mint a koronaér-en, azaz a Korona erén elhelyezkedő pontnál, közelében folyóvizet feltételezzünk.
Ha szemügyre vesszük, mi is a Pilis tulajdonképpen, akkor láthatjuk, hogy annak szív alakját északról és keletről egy csekélyke betüremkedéssel egészen a Buda fölötti, budakalászi, pilisborosjenői részekig a Duna folyó öleli körbe, de azt is tudhatjuk, hogy Esztergom alatt, tehát a nyugati oldalon a „szív” alsó csücskéig egy egykor volt, ma már száraz Duna-mellékág által kivájt völgy, tehát szintén folyóvölgy szegélyezi. Ezért nevezték valaha ezt a hegységünket „Insula Pilis”-nek, azaz „Pilis-sziget”-nek. Megvolt hát e hegynek éltető vízzel körülölelt burka, amely alátámasztotta az energiagóc vérrel, életnedvekkel kapcsolatos tevékenységét.
Esztergom – tán kissé erőltetett megfogalmazással – az az élő organikus csomópont, mely a szív anyagi teste és a testet nedvvel ellátó folyam közé ékelődött. Anyagi és éteri, materiális és asztrális jegyek hordozója ez a város. S vajon mi az a megfoghatatlan jelenség, melynek feladata a szív örökös mozgását biztosító izomzatának és a nedvkeringésnek működtetése? Ezt az egyébként megragadhatatlan jelenséget, mely az élő test életének alapját képezi, nevezi a tudomány pszichének, léleknek, az indiai jóga szanszkritűl „práná”-nak (vö. prána - pára) mely magyar kifejezésünk elárulja lényegét: a lélek addig tart kapcsolatot a testtel, amíg a test képes „lélekzeni”, azaz a szív ver. Ha ez megáll, akkor a lélek eltávozik a testből, s vele együtt távozik a pára, a prána is. Azaz megszűnik a nedves állapot, kiszáradás, szikesedés következik el. Ezért nevezték egykor a szerencsétlenül járt embert, állatot éppen leglényegesebb jellemzőjénél fogva „szegény párá”-nak. Esztergom földrajzi és metafizikai pozícióját egyaránt tekintve tehát a lélek, a pára városa, mert a koszorúerek és az izomzat, tehát az életet szállító nedv csatornája és a mozgást, a fizikai életet biztosító izomrostok között helyezkedik el, hogy jelenlétével mozgásban tartsa az élet-áramlatokat. Emiatt lett ez a város az érseki központ, mert szinte megragadhatatlanul hatalmas lelki energiákat hordoz, s a nemzeti élet erezetének mentén az élet páráival, éltető nedvkeringésünkkel együtt lélegzik/lélekzik maga is.
Nem véletlen tehát az sem, hogy 2004-ben e város nemzeti elkötelezettségű, becsületes vezetése alkalmazta először azt a nemzetmentő programot, melynek lényege, hogy a város polgársága adójából pénzt különítenek el minden egyes itt született gyermek számára, hogy majdan felnőve rendelkezhessen egy életalappal, mely az építő lehetőségek egészséges irányába, s az életnedv keringésének útján indítja el a felcseperedőt. Ez a kezdeményezés megtartó erő a város és a nemzet számára, fejlődést biztosít, és lényege, hogy az életnedveket nem engedi elpárologni a semmibe, hanem éppen ezek forró áramlását alakítja át szeretet-energiák alkalmazásával életté, mozgássá, megtartó erővé. Anyagiakat (pénzt) alakít át az emberi pára-lény életének alapjává, otthonossággá, békévé, kiegyensúlyozottsággá. Ha ez a kezdeményezés kiterjedne az ország minden településére, felpezsdülhetne a magyar élet, s vele együtt a lokálpatriotizmus újjászületése nyomán újra fellángolhatna a patriotizmus a nemzetben. Hiszen a nemzetszeretetnek mindig a lakóhelyhez való szeretetteli, büszke ragaszkodás, a családi és helyi hagyományok értése és ápolása, az életnedvek büszke továbbadása az alapja. A nemzetszeretet és a hazaszeretet életünkben falunk, városunk, tájegységünk, és a velünk élő közösség megbecsülésén alapul. Esztergom mai vezetése ezt tudja, s nemzetszerető módon teszi a kötelességét. Ez nem is csoda, ha tudjuk, hogy miként az ember neve, egy város neve is jó sorshordozó erővé válhat jó kezekben.
Esztergom eredeti neve így hangzott valaha: ISTER-GAM. Ebből kiviláglik, hogy mivel az Ister a Duna egykori, ős-szkíta neve, amit az akadékoskodó Akadémia természetesen indo-európai alapú szónak tart, a gamó pedig a magyar népnyelvben csomót, csomópontot jelent ma is. Az Esztergom városnév mai értelemben véve tehát DunaiCsomó-t ad. Ebből egyelőre csak annyi derül ki, hogy ez a kikötöváros egykor a kereskedelemben igen fontos kirakodó-feltöltekező csomópont lehetett. Ezért most mélyebbre ásunk az értelmezésben, a felszín, a héj irányából a név magja irányába.
Ister szavunk első hangzásra is összecseng az Isten szóval, mert alapgyöke az IS, vagy IZ, a Fény, a világosság nyelvi megjelenítése (izzó, izzik), de meglepő egyezést mutat Inanna ős-szumer istenanya későbbi, babilóniai névváltozatával, az Istárral, kinek nevét szintén a szumer ős-eredetiből, az Iz-Ten-ből alkották meg, mivel a szumer nyelv a latinhoz hasonlóan, Mezopotámiában a szumer kor utáni, idegen megszállások korában is szakrális nyelv maradt. Badiny professzor fordításában így beszél erről a káldeus teremtéstörténet szövege: „Kezdetben létezett a Szellem, a Lélek és az Erő. A nagy EGY-ben élt a minden felett. Leírhatatlan, kifejezhetetlen és elérhetetlen hatalmasságnak hittük. Neve: IZ. IZ volt a kezdetben és van örökké a Minden felett. IZ alatt nyugodott a csend. Mozdulatlanságában hordozta az ősanyagot. Az ősanyagban az ősvizet. Az ősvízben az Élet ígérétét. E három egységét is hittük. Neve: TEN. Így lett nekünk a kezdet: IZ-TEN.” Nem véletlen, hogy a dél-bajorországi Isar (a német a „s”-t ezesetben „z”-nek ejti) folyó, tehát egy másik közép-európai víz neve is ebből a nyelvi közegből származik, s ha hatezer éves ős-hung-ár szótárunkban otthon vagyunk, akkor azonnal fordítjuk is azt: Fény-áradat, Tömérdek Fény. E folyó egyik eredet-ágának forrásvidékén található a Lech-mező-től nem messze fekvő Issing helység, melynek magyar kiejtése: Izzing. Próbálja meg ezt a két földrajzi nyelvemléket bármelyik német nyelvész a saját nyelvéböl úgy levezetni, hogy értelmes jelentést hordozzon!
Ha a Duna folyó ősi nevének értelmét ezen ős-káldeus szöveg szerint értelmezzük, akkor olyan vizes absztrakcióról beszélhetünk, amely magába foglalja az IZ által kifejezett Szellem-Lélek-Erő hármasságot, mely az Élő Fényben manifesztálódik, tehát a Szellem által fölizzított Lélekből fakadó Életerőt. Ugyanakkor az Isten női és anyai vonásait emeli ki e név, mert Istár babiloni istennő nevével rokonítható elsősorban, amit értünk is, hiszen folyónévről van szó, s a folyó, vagyis az idézett szövegben említett ősvíz csakúgy az élet hordozója, mint a magzatvíz, azaz női minőség. Az élet benne jött létre, amikor a Szellem és a Lélek Ereje megtermékenyítette. Az emberi és állati élet is először, s hosszú hónapokon keresztül ebben az anyaság gömblye által körbezárt „ősvíz”-ben él, s csak fejlődése bizonyos szakaszában lép ki belöle a nyílt levegőjű világba, amikor már kifejlődtek benne önálló létének fiziológiai feltételei.


A Czuczor-Fogarasi szótárban ez áll a gamról:

GAM, elvont gyök, mely a
gamat, gamba, gombáét

, gamó, gangot (=


gamgos) stb. szókban jelent

emelkedett, fölfelé hajlott,


s egy kom gyökkel, mint a

kampó


, kamat*, kamat stb. szókból kitetszik. (Ellentéte

:


gól, ám. alahajlás, lehajlás). Rokon vele a német

Kamm,


(orom; kakastaré), holland, svéd, dán

kam,


angol comb, franczia combié, latin coma, cumulut,
stb.

Az idézetekben a legtöbb utalás az ősistennőre mutat,akkor is ha magyarul értelmezzük a neveket:Ister,Aszter-Őstér /a viz elem/,Asztar, Astar, Astart, Astarte, Astarta,Istár/termékenység istennője/-Őstár,Őstartó-tárolja az ősanyagot,most már jöhet a kapu összefüggés,a megtermékenyítéshez ki kell tárulkoznia , a szülésnél újra kitárul Őstartó,Őstáró.Kapcsolhatjuk a Dunához,az AdóaNyához,aki áradásával tette termékennyé a földet.Istár-Őstár jelképe azért az oroszlán,mert elrejthetjük benne,hogy oúr volt az ős élő anya,afrikában ma is,meg a suméroknál is Magura az Oroszlán neve.Ki rendelkezik a mag fölött, hát a magura aki tárolja,szétönti az Őstár.Ki lehet a hozzánk legközelebbálló magúr?A Kárpát-medencében véletlenül van ilyen hegység is úgy,hívják Szlovenszká Magura.Ki nevezhette el Magurának?-szlovákul értelme nincs.

Esztergom és Párkány szorosan összefüggnek.

Idézet:párkány nevének eredete-
A város ősi neve a török időkig Kakath volt. Ez a kakas főnévből származik. A törökök a települést elfoglalva várat (castellum) építettek itt és a Dsigerdelen Parkan (= zsigerlyukasztó erőd, vagyis az ellenség májába lyukat fúró vagy ékelődő erőd) nevet adták neki. A későbbiekben a török név utótagja maradt fenn. 1948-ban oktrojáltan a szlovák nemzeti mozgalom vezetőjéről, Ľudovít Štúrról szlovákul Štúrovonak nevezték el,- jóllehet L'udovit Stur Lajos sohasem járt Párkányban.


Nézzük a Czuczort:Rokon vele a német Kamm-orom,kakastaré,így lehet a Gámból,Kammot, utána meg visszfordítva kakast csinálni,majd Stúrovót -ŐSTáRóVó-t.Lehet kavarni,keverni,de a végén ha tudunk magyarul,nem csak beszélünk,fény derül a hazugságokra.

 

oposur

Állandó Tag
Állandó Tag
Azthiszem itt a helye a temesvári csata körűli létszámadatok örök befejezésének. Már ne haragudj, de a számaid miért lennének mérvadóak? Ki írta ezeket le? Felsőbb hatalom? Mikor írta le?...Mi alapján? Na mindegy, hagyjuk.
Olyan írást nem érdemes támadni állandóan, amellyet valaki nem ismer. Még igaz is lehet ám...P.Z. (Paál Zoltán).
 

oposur

Állandó Tag
Állandó Tag
Veszprém a vepszék által alapított vásos, mint Vác is...Pannon idejében alapították és a fősámánság központja volt. Azaz mai értelemben a szellemi központja a pannonoknak. Kik is ők?
 

echo

Állandó Tag
Állandó Tag
Szapolyai János 1514. július 15-én érkezik felmentő seregével Temesvárra. Serege 20 000 főt számlált, túlnyomórészt könnyű lovas székelyekből s végvidéki lovasokból állt, utóbbiak részben szerb nemzetiségűek voltak, noha Dózsa seregében sok szerb is harcolt. Dózsa úgy állította föl körülbelül 40 000 főnyi seregét, hogy ő maga a középen, öccse, Dózsa Gergely a jobb-, Lőrincz pedig a balszárnyat vezette. Szapolyai viszont a seregét hosszú vonalban állította fel, hogy a középen és a szárnyakon egyszerre támadhasson. Ő maga a palotásokkal, székelyekkel s végvidéki lovasokkal a középen maradt, a jobbszárnyat Lindvai Bánffy Jakabra bízta, a balt pedig, hol kipróbált katonái álltak, Kismarjay Lukácsra. Kitört a harc, amelyben parasztok sokkal kitartóbbaknak mutatkoztak, mint várni lehetett.

Petrovics Péter pecsétje.jpg


A küzdelem sorsa a középen dőlt el. A jobban felfegyverzett és gyakorlottabb palotások és a székely könnyű lovasok a lovas végvidékiekkel együtt oly erővel támadtak, hogy, bár Báthory a várból egyidejűleg való kitöréssel nem támogatta, a keresztesek csapatai mind nagyobb veszteségeket szenvedtek, s lassanként hátrálni kezdtek. A vajda rokona, a katonai pályájának még csak kezdetén álló Petrovics Péter észrevéve Dózsát, sebesen vágtatva tört felé. A vajda parancsának megfelelően, Dózsa György életét kímélve foglyul ejtette. Csaknem egyidejűleg került fogságba a jobbszárny vezére, Dózsa Gergely is. A vezető nélkül maradt sereg, természetesen, hamar megzavarodott. A harc vad mészárlássá alakult át. A vérszemet kapott nemesség senkinek sem kegyelmezett. A kudarc elsősorban Dózsa György végzetes mulasztásával indokolható, ugyanis nem számolt Szapolyai János mintegy 20 000 főt számláló seregével.<SUP id=cite_ref-6 class=reference>[


</SUP>
 

echo

Állandó Tag
Állandó Tag
<SUP>Vepszék

<SMALL>A vepszék lakóhelyének térképe letölthető innen (balfin.pdf, 290 kB).</SMALL>

  • Államforma: Vepsze Nemzeti Körzet (az Oroszországhoz tartozó Karél Köztársaság volt Seltozeroi járása)
  • Lakóhely: A Ladoga-, az Onyega- és a Fehér-tó vidéke, három különálló csoportban élnek, az egyik korlátozott autonómiával rendelkezik a Vepsze Nemzeti Körzetben
  • Főváros: Seltozero
  • Lélekszám: 8000 fő
</SUP>
 

echo

Állandó Tag
Állandó Tag
szeretném megkérdezni-hogy a P.Z által említett Szalaváré Tura és Vezsakori.miért csak magyar nyelven jön le a neten a keresőben.egyetlen más nyelven nem találni ezekről említést.Legalább Vezsakori-ról kellene lennie a települések között valahol.Érdekelne,hogy végülis hol van ez a sokat emlegetett település.meg szerettem volna nézni a térképen.
 

oposur

Állandó Tag
Állandó Tag
A Tórem-hitről.
Ez a hitvilág megelőzte -valószínűleg csak elfogadottságban- az egyistenhitet. Agaba, a Hun Törzsszövetség első fejedelme is ezt propagálta a hunfajú népei körében (kezdetben 24 hunfajú népelem élt itt) . Mivel a magyarok csak "áttételesen" voltak jelen a Sárga folyónál, ezért hozzánk ez a hit alig jutott el, nem nagyon ismerjük.
Egészen vázlatosan tehát a Tóremhit:
Az "eget" Tóremek lakják és az égnek hét szintje létezik. A tóremek többnyire rokonai egymásnak. Nem minden tórem jóakaratú, pl Hárpia Tóremről ezt nem mondhatjuk el.
--a legfelső égben Ata Isis (Atyaisten) lakik egy hatalmas életfa melletti palotában, Édával a feleségével. A nagy fa alatt egy tó található az élet vizével.
-- a hatodik égben Sis Tórem lakik, Ata Isis legidősebb fia, a feleségével, Hárpiával,
--az ötödik égben Numi Tórem - Sis Tórem fia- és felesége, Joli Tórem lakik
(Földanya)
--a negyedik égben Numi fiai és a Világfelügyelő fejedelem tanyázik
--a harmadik ég a jószellemek birodalma, felügyelik a jó és rossz szellemeket, égi lelkeket,
--a másidik ég a rossz-szellemek birodalma , ezt a vas-ég választja el a legalsó zónától,
--a legalsó zónát a terembura határolja (kék ég) és a teremtett lekek birodalma ez..
Nagyon vázlatosan így néz ki a Tóremek világa. Paál Zoltán könyve persze sokkal színesebben írja le a fentieket. Joli Tórem sógornője Kaltes asszony volt, Ő teremtett életet a földünkön. Joli Tóremnek 7 fia volt, az utolsó a Világfelügyelő Aranyfejedelem..Az égiek kovácsa Ruda (Rudabánya!!) Tórem, felesége pedig Kemi asszony.
Hárpia Tórem (a boszorka) mindíg uszított a menye, Joli ellen..
Ata Isis parancsolta meg a nagy cethalnak -látva a nagy csendes-óceáni szigeten élő (Ataiszon) gazdagok dölyfösségét, hogy ezt a nagy szigetet süllyessze el. (a valóságban egy igencsak aktív vulkanikus hegység volnult végig a sziget gerincén)
Az Ataisz elsüllyedt, utolsó darabjai ie. 5038.-ban merűltek el a tengerben, ma az északi vonalában a Hawaii szigetek találhatóak, mint rendkívűl érdekes földmágnesességi, geológiai anomáliákat produkáló töredékek..a nagy vulkánokkal (Manua Loa, Manua Kea..)
Ezt a nagy szigetet többen az un MU-val azonosítják. De is ez külön téma lehetne.
Még az avaroknak is volt ősi egy Joli Tórem aranyszobra, amely nem a nyugati (Nagy Károly, pápa stb) kincsrablókhoz kerűlt, hanem a baszkokhoz..Mivel a baszkok résztvettek Atilla harcaiban, ezért ÁRPÁD nem is hozta vissza tőlük a szobrot...érdekes lenne tudni hollétét...Ugyanis a kincs visszaszerzéseket Árpád kezdte el (a nyugat hazugságai szerint ezek az utak a rabló magyar kalandozások..)
 

oposur

Állandó Tag
Állandó Tag
Vezsakori..
A hanti és a manysi nép nagyon közeli rokonok. Különválásuk kb a Magyar Törszsszövetség kialakulásakor történt (iu. 200 körűl) Első fejedelműk Konda volt.
Ha valaki Vezsakorit keresi, akkor ez a kis hely Tyumeny mellet kissé keletre található. De ha Tyumenyt található csak meg, akkor közelítőleg ez a pont is meghatározó. Az Ural keleti oldala előtt, a Tura folyónál..valahol itt kutatott a rejtélyesen öngyilkosságba menekűlt Smidt Éva, akinek megengedték, hogy méhány titkos ősi hanti szertatáson részvegyen...
Hantik -utódaik- nálunk is élnek, egy járvány elől meneküve jöttek ide ( Hont, Szécsényke, Nézsa stb hanti nevek, Nógrádban és a Felvidéken)..
 

estfen

Állandó Tag
Állandó Tag
Pauler Gyula: A vezérek kora István királyig

ures.gif
ures.gif
ures.gif
ures.gif
a.gif
l.gif
u.gif
gy.gif
_space_.gif
r.gif
e.gif
l.gif
u.gif
a.gif
p.gif

ures.gif
g.gif
i.gif
ly.gif
a-.gif
r.gif
i.gif
k_.gif
_space_.gif
n.gif
a-.gif
v.gif
t.gif
s.gif
i.gif
_space_.gif
a.gif
r.gif
o.gif
k_.gif
_space_.gif
k.gif
e.gif
r.gif
e-.gif
z.gif
e.gif
v.gif
_space_.gif
a.gif


Az interneten leltem a könyvre.A magyarok leírására lettem figyelmes.Részletek a könyvből:

Egyszerre azonban zápor&shy;eső támadt, az íjak húrja megereszkedett, a nyilazás lehetetlenné vált, s e váratlan fordulat annyira meg&shy;döbbenté a magyarokat, hogy az ostrommal rögtön felhágytak s a ki nem akart mindjárt menni, azt a vezérek korbácscsal verték el. Azután felégettek valami templomot, megtalálták a kolostor kincsének egy részét, melyet a barátok elástak, — míg a másik részt erősségükbe vitték — és foglyaikkal tovább mentek délnyugotnak, Cambray alá, mely mintegy nyolcz mértföldnyire feküdt Lobestől, a Schelde mel&shy;lett. A város meg volt erősítve; a lakosság — mert kevesen voltak — a falak mögé húzódott (ápril. ö.). A magyarok ellentállás nélkül felgyújtották a külvárost, megrohanták a várost, de nem tudták megvenni, s kifáradva visszavonultak; felütötték sátraikat, nem messze a várostól, a Schelde mellett, és megpihentek, megebédeltek. Csak Bulcsú vezér ügyes, hadratermett öcscse — vagy unokája — nyargalt nehányadmagá-val a városhoz, hogy a falat kémlelje. A városiak meglátták, kirohantak s a kis csapatot űzőbe vették; társai futottak, de Bulcsú vére szégyennek tartá a futást, büszkén szembeszállt a polgárokkal, azonban oldalába kerültek, levágták, s fejét lándzsán a város falára kitűzték.ffice:office" /><O:p></O:p>
Bulcsú feljajdult, a mint öcscse halálát hallá és dühösen visszatért seregével, hogy kegyetlen bosszút álljon a városon; de a cambray-i püspök, Fulbert, leborult a város védőszentje, Szent Géry sírjára, imádkozott, azután kisietett a bástyára a polgárok közé; azok vitézül harczoltak, Bulcsú rohamát visszavorték. A ma&shy;gyarok kezdtek unni az ostromot és Bulcsú beizent, hogy minden foglyot, minden zsákmányt, a mit a város körül szerzett, visszaad: csak küldjék vissza öcscse fejét. De a polgárok nem bíztak szavában, és kérését megtagadták. Erre a magyarok dühösen tüzes nyilak&shy;kal kezdték lövöldözni a várost, hogy, ha már be nem vehetik, legalább a székesegyházat égessék el; — ki is gyulladt, de sikerült a tüzet elfojtani, és Bulcsú hada már csak szent Gérynek aváros mellett fekvő monos&shy;torát akarta kirabolni, mert azt gondolta, hogy ott sok pénznek kell lenni, de a bennrekedt papok és a beleszorult nép itt is vitézül ellentálltak. Még a tem&shy;plomot sem tudták felgyújtani, mert ólomfedele volt, és már már távozni készültek, mikor a védők közül az egyik pap, ki a harangozó-toronyból nézte a küz&shy;delmet, hevétől elkapatva, közéjük lőtt. Ez oly dühbe hozta a magyarokat, hogy újból neki mentek a monos&shy;tornak, ellentállhatatlan erővel betörtek. Öt papot, ésa népből többet megöltek, a templomban tüzet raktak, úgy, hogy az épület végre bedőlt, s a megolvadt ólomtetö, mint valami patak, szertefolyt. Azután fel&shy;gyújtottak mindent, a mi még megmaradt a város körül, levágtak minden fegyverre képes férfit, aki kezükbe esett és foglyaikat, zsákmányukat összeszedve, április 10-ikén délfelé elindultak, átmentek Franczia-országba, és szokott módon dúlva, rabolva, gyilkolva, foglyokat ejtve, apró, nem mindig szerencsés csatá&shy;rozások közt, melyekben sok foglyuk megszabadult,Vermandoisán, Peronne, Saint-Quontin vidékén keresz&shy;tül, Laon, Rheims, Chalons (sur Marne) mellett el, Bur&shy;gundiába hatoltak, a onnét, Felső-Olaszországot hosz-szában végig nyargalvu, tértek vissza hazájukba, '**) E hadjáratukban amagyarok Francziaországnak csak északkeleti szélénsurrantak végig, azon se valami nagy szerencsével....

Néhány buzdító szót mondott tár&shy;sainak, felvette pajzsát, megragadta a szent lándsát, anémet királyság egyik jelvényét,<SUP>1</SUP>") s előre nyar&shy;galt a magyar sereg ellen. Amagyarok felfogták, megálltak anémetek rohamát; ember ember ellen dühösen küzdöttek, de a németek leverték ellentállá&shy;sukat. A magyarok hátráltak, futottak; aki meg&shy;állott, azt körülvették, elnyomták, levágták. A mene&shy;külők jobbára Augsburgnak vették útjokat, s itt keltek át a Lechen, de a németek nyomukban voltak és még a túlsó partra is követték őket. Sokan a magya&shy;rok közül, mikor átusztattak, asietségben atúlsó, magasabb partról visszacsúsztak s a vizbe vesztek; másokat, kik fáradt lóval aszomszéd falvakban húzták meg magukat, az üldözők körülvottek, a házakat rájuk gyújtották, úgy, hogy a lángokban lelték halálukat. Amagyar tábort még aznap elfoglalták a németek és megszabadják a foglyokat. Ottó király csak estére tért be Augsburgba Ulrik püspökhöz, kinek testvére, Dietpald, és unokaöcscse acsatában elestek, — és másnap :)mg. 11.) folytatta az üldözést. Hirnökei
mindenfelé fülkésztik a népet; egész Bajorország megmozdult.<O:p></O:p>
Az erősített helyekből, a hová menekültek, min&shy;denfelől kirohantak az emberek, s a futó magyarokat elfogták, vagy agyonverték. Minden réven, gázlón, a nép, hajón, parton, elállta az utat, akadályozta, leölte a menekvőket. A csehek utolérték és csatában elfog&shy;ták Lelt, egyiket a leghíresebb magyar vezéreknek, maga Bulcsú is fogságba esett. Úgy üldözték a magya&shy;rokat, mint ők szokták a legyőzött ellenséget, csak&shy;hogy a németek üldözése most sokkal ádázabban, sokkal hosszasabban, egész a bajor határig tartott. A magyar sereg két-három nap alatt teljesen felbom&shy;lott, megsemmisült. Alig jött belőlük ember haza hír&shy;mondónak. A fogoly Bulcsút, Léit, és még egy har&shy;madik vezért, Súrt, elvitték Regensburgba, és a kegyetlen Henrik herczeg, ámbár már sírja szélén állott, a hadi foglyokat: vezéreket, közembereket „nemzetük gyalázatjára" fülakasztatta. .Ocsmány" halállal multak ki, mint megérdemelték; akasztófán döglöttek megl"<O:p></O:p>
— írja az egykorú krónikás. A magyarok azonban honn nem tudták, vagy nem akarták elhinni, hogy oly kiváló vezérek, mint Lél és Bulcsú oly gyalázatos módon végezték volna életüket, bosszulatlanul! „ A fogoly vezéreket" — igy beszélték, vagy legalább ily for&shy;mában maradt meg a hagyomány krónikáinkban — „a császár elé" — Konrádot mondanak, de Ottót értik<O:p></O:p>
— .vitték". „Mért oly kegyetlenek a keresztényekhez?" kérdé a császár. „Mi a nagy isten bosszúja vagyunk 1 kiket rátok ostorul bocsátott, mert akkor a ti keze&shy;tekbe esünk és elveszünk, mikor titeket üldözni meg
szűnünk''. A császár monda: Válaszszatok magatoknak oly halált a milyet akartok!" s Lél igy szóla: „Hozzák elő kürtömet, elébb hadd fújjam meg, s azután majd megfelelek neked!" S a mint a kürtöt eléhozták, a császárhoz közeledvén, a mikor kürtjét meg akarta volna fújni, azzal oly erősen sújtotta fejbe a császárt, hogy arra az egy csapásra szörnyet halt. ,Te előttem fogsz menni, s engem szolgálsz a más világon". Mert a scythák hite — magyarázza a krónika — hogy, a kiket az életben megölnek, a másvilágon neki szolgálni tar&shy;toznak. Erre rögtön lefogták őket, és Regensburgban felakasztották! Viszonzásul, bosszúból, a magyarok „min&shy;den német foglyukat — valami húszezerét — a nőket, gyermekeket sem véve ki — legyilkolták!" '-'')

....De megváltoztak a belső viszo&shy;nyok, s e változás most kezdett hatni a nemzet éle&shy;tére. A nemzet már egészen más volt, mint a mikor Lebediából, Etelközből az új hazába berohant. Hetven év alatt a nomádélet természetszerűen mind szűkebbre szorult. A föld, melyet az ország felosztásakor az egyes székek, nemek, ágak kaptak, többé osztály alá nem került,<SUP>133</SUP>) s habár a nemek, ágak — vagy a minek nevezzük — kebelén belül volt bizonyosan időnként ilyen osztály, mint a kirgizeknél, „e legeonservativebb" török népnél, még mai napig, kulcsul kinek-kinek marhaállománya szolgálván:<SUP>134</SUP>) a vándorlás nagyobb területeken megszűnt; az emberek kisebb területekre szoktak, kisebb területekből voltak kénytelenek szük&shy;ségleteiket kielégíteni. A népességnek, legalább a magyarnak, valami nagy szaporodását ugyan nem tehetjük fel, a sok háború miatt, melyek a nemzet virágát foglalkoztatták és emésztették: de gyarapodott ingó vagyona, marhája, melyet, minél számosabb lett, annál nehezebbé vált a legprimitívebb legeltetéssel eltartani.
<O:p>A miről Lebediában csak általános ismereteket szerzett; a földmivelést most közelebbről, jobban meg&shy;ismerte a magyar. Látta, mik ép űzik közvetetten köze&shy;lében szláv alattvalói, rabszolgái, s már a szükség — bizonyára — magyarokat is rávitt, hogy megfogják a kaszanyelet vagy — egyik legrégibb magyar hely&shy;nevünk Szántó! — az ekeszarvát. Az új szerszámot, tárgyat, foglalkozást természetesen úgy nevezte, — a mennyire nyelve birta! — a mint szlávoktól hallotta. Megismerkedett a rozszsal; beszélt gabonáról, kalász&shy;ról; értéket tulajdonított már a szalmának, s már nem&shy;csak legeltette, hanem abrakot is adoti lovának. Meg&shy;tanulta, mi az asztag, petrencze és használta, ha nem maga: szolgái, a gazdaságban az igát, a jármot, a boronát s a gerebent. S a míg Lebediában még a rab&shy;szolga volt kereskedésének főtárgya a byzantinusokkal: most már kezdek felhasználni az emberi munkaerőt otthon, s „a kőből, mészből épült cseh Prágába, hová szlávok, oroszok portékáikat vitték", 973 körül, „a magyar területről eljöttek zsidók, inozlimok, magya&shy;rok, törökök" — s áruikért, byzanczi pénzükért szőrnemueket, prémeket és rabszolgákat vittek haza magukkal.<SUP>18</SUP>") A földmíveléssel mindinkább terjedt az állandó megtelepedés. A kinek szántóföldje van, ha nem is míveli maga, nem örömest távozik birtokáról. Igyekszik közelében maradni. Sátorfáját ritkán szedi fel; majd kénytelen lesz, hogy állandó helyén minden viszontagsággal daczolhasson, állandóbb lakóhelyről gondoskodni, épületek készültek tehát, sárgunyhók, nádfélék, a hol fa volt, faházak, melyeket szét lehetett
szedni és ismét fel lehetett állítani, eleve a lehető legprimitívebb módon, utánzásakép a sátornak, a szlá&shy;vok vagy — hogy magyar nevükön nevezzem — tótok kalibáinak. Nyelvükből vettük az épület majdnem minden részének a nevét, az eszterhajtól kezdve a a pinczéig; vettük a pitvart, az oszlopot, garádícsot ép úgy, mint a konyhát és köményt, az ajtót és abla&shy;kot. <SUP>m</SUP>) Köves vidéken, nagy uraknál, itt-ott talán már lett kőépület is, de az is mind olyan, hogy a földét mivelő vagy miveltető magyar is ki-kivánkozott belő&shy;lük és kedvező időben, kedvező alkalommal ismét elő&shy;vette és használta régi sátrait. A magyar szállás, ülés ritkán érdemelte meg a falu nevet; nem is igen adták meg neki. Ha nem szállottak valamely régi szláv tele&shy;pítésbe, vagy telep mellé, melynek már megvolt a maga szláv neve, rendesen, mint még az uralalji ős&shy;hazában,<SUP>138</SUP>) egyes embernek, a vezérnek, családfőnek nevét ruházták tanyájukra, mintegy mutatva jellem&shy;zően, hogy a megszálló a fő, a hely, a szállás csak esetleges pihenője, s a falu, később város, még nem az a magasabb, állandó egység, a melynek a lakosok csak egyes, alkotó elemei. Torda, Doboka, Szathmár, Szabolcs, Szolnok, Békés, Bars és kicsinyítője Borsod, Győr, Várad, sőt még ilyen is, mint: Mosony, Pozsony — személynevek, és még mai nap is, magyar vidé&shy;keken, a magyar helynevek nagy része személynév, pusztán, minden hozzátétel nélkül.<O:p></O:p>
<O:p
Még egy érdekesség Saroltról:
E fejlődést, hanyatlást meg akarta állítani, tisztán nem is látta, mit csinál, mikor ösztönét, vágyait, érzelmeit követte Taksony fővajda 25 éves tía, Gyejcsa, mikor atyját, talán 971-ben, a fejedelmi székben követte,<SUP>1</SUP>") s elkezdte összetörni mindazt, a mi korhadt volt már a régi szervezetből, hogy feje&shy;deleni, . úr legyen, mint őse, Árpád volt. De mégennél is többet akart, mert úgy akarta neje, Sarolt, az erdélyi vajdának, a keresztény Gyulának, szintén keresztény leánya.<O:p></O:p>
E csodaszép asszony kezeért, kit szláv alattvalói vagy szomszédjai Beleknegini-nek, szép herczegasz-szonynak, neveztek, sokan versengtek, de ő Gyejcsáé és Gyejcsa az övé lett. Szilaj természet volt, mint férje, ki, ha dühbe jött,nem nézett senkit, hanem ütött, vágott, sok embert megölt; ő is ivott, lovagolt, verekedett,egyszer, hirtelen haragjában, mondják, egy embert agyonütött; de parancsolni is tudott, mintha férfi volna. Ha Gyejcsa mindjárt úgy lépett fel, mint a nemzet feje, és állását úgy fogta fel, mint Árpád és nem mint gyengébb utódjai; ha ez állást, e tekin&shy;télyt észszel, erővel — mert volt benne — ki tudta vívni: azt Sarolt vezetése mellett, ki mindig mellette, vót mondhatjuk, felette állott — cselekedte.

Milyen véletlen,hogy ezek a szlávok a szép hercegasszonnyt a Beleknegini-t,nagyonon is magyarul ,szókimondóan nevezik: Velek megy inni.Ez van eltótosítva.

Nézzük ezután,hogy ki is ez a "jó" magyar ember,mert az mind magyar,aki annak nevezi magát.
Pauler Gyula (Zágráb, 1841. május 11.Badacsonytomaj, 1903. július 6.). jogász, levéltáros, történész és író, az MTA tagja

Rokonai

Pauler Tivadar fia, Bogyay Tamás nagyapja.





Élepályája

Pest-Budán járt középiskolára. 1863-ban a budapesti egyetemen jogi doktori, majd bölcsészdoktori oklevelet szerzett. Ugyanebben az évben ügyvédi vizsgát tett és 1874-ig ügyvédi tevékenységet folytatott. 1874-ben országos főlevéltárnokká nevezték ki. Két éves nyugat-európai tanulmányút után kidolgozta egy felállítandó országos levéltár szervezeti felépítését és ügykörét, majd a létrejött Országos Levéltár első igazgatója lett. 1870-ben a Magyar Tudományos Akadémia levelező-, 1877-ben rendes tagja. Egyik tagja volt az MTA által a milleneum évének meghatározására felállított bizottságnak, és végül az ő javaslatára fogadták el a milleneum évének az 1895-ös évet. Történészként kezdetben a Wesselényi féle rendi szervezkedéssel, később az Árpád-kori magyar történelemmel foglalkozott. Egyik legjelentősebb műve, a Magyar nemzet története az Árpád-házi királyok alatt 1893-ban jelent meg. 1894-ben e művéért MTA nagydíjjal tüntették ki. 1895-ben a MTA II. osztályának elnöke lett és Szilágyi Sándorral együtt őt bízták meg egy a honfoglalási forrásmunkákat összegyűjtő munka szerkesztésével, mely A magyar honfoglalás kútfői címmel 1900-ban jelent meg. Őt tekintik az Árpád-kori magyar történelemmel kapcsolatos tudományos kutatások megalapozójának. Ő az 1999-ben alapított Pauler Gyula-díj névadója.

Mai követői,amint látjuk,még díjat is neveztek el róla.Egyik az ilyen "jó" magyarok közül az MTA volt vezetője Glatz Ferenc,aki A magyarok krónikájában/1996,9.o./ ezt írja:A magyar embernek évszázadnyi időbe tellett, amíg a lovaglástól elgörbült lábával megtanulta az eke utáni egyenes testtartást, és leszokott arról, hogy gyönyörűségét lelje az asszonyok és a gyermekek lemészárlásában.”.Azt hiszem, ilyen kijelentések után Szerbiában,Romániában,Szlovákiában nem nagyon lenne módja köztársasági elnöknek,vagy kormányelnöknek jelöltetni magát.Ha ilyesmit írnak rólunk az MTA emberei,akkor necsodálkozzunk Szlotán,vagy Funaron.
 
Státusza
További válaszok itt nem küldhetőek.
Oldal tetejére