Nem montal kontrat.
Persze hogy nem lehet elvonatkoztatni a lelket a fizikai testtol. De nem az agy allapota befolyasolja az ember szemelyiseget hanem az agy es a lelek kozos befolyasa.
A kontrát arra értettem, hogy az agy szoros kölcsönhatása a lélekkel számomra azt mutatja, hogy a test a lélektől nem különválasztható.
Olvastam egyszer egy emberről, aki egy agresszív fickó volt, mígnem egy baleset során áthatolt a fején egy bot. Megműtötték, és rendbe jött, de az agysérülés következtében a személyisége teljesen megváltozott, egy szelíd ember lett belőle.
Ez nekem azt mutatja, hogy a személyiség szorosan összefügg az agy állapotával, még ha nem is állítom, hogy teljesen az agytól függ. De hogy különválasztható lenne az agytól, ez az ami számomra kérdéses.
Minel nagyobb a lelek befolyasa annal nagyobb az agy spiritualis kepessege.
Ezt nem igazán tudom értelmezni. Milyen spirituális képességre gondolsz?
Elnezest de nem volt eleg idom valaszolni meinden beirasra. Sok dolog van amivel nem ertek egyet a Karesszal.
A csecsemonek igenis van szemelyisege ami megfigyelheto es osszehasonlithato a csecsemoknel, es amit a lelek hoz magaval a metafizikai vilagbol. Aztan ahogy a csecsemo mentalitasa fejlodik ugy tunik el, vagy valik nyilvanvalova ez a hozott tudas.
Pedig ebben az én véleményem is különbözik.
Én nem hiszek abban, hogy a lélek bármit is hoz magával metafizikai világból. Szerintem a hozott anyag a csecsemő génjeiben keresendő, nem pedig az előző életeiben. A többi tapasztalat és tanulás.
Az ember szemelyiseget a lelek es a fizikai test (osztonok erossege) kolcsonhatasa adja ki.
Most akkor szerinted más a személyiség és más a lélek?