Mikor csapataink megérkeznek az – egyébként véletlengenerált – harctérre, a játék átvált taktikai módba, ugyanis az egységeinket körökre osztott csatában kell győzelemre vezetnünk. Adott akciópontból gazdálkodva kell felderítenünk az eleinte még teljesen ismeretlen, fekete terepet, meg kell találnunk, és el kell pusztítanunk minden idegen életformát, mielőtt ő talál meg, és pusztít el minket a saját körében. Ha ez sikerült, akkor örülhetünk, és a küldetés végén az esetlegesen előléptetett katonáink tulajdonságai (erő, gyorsaság, pontosság, gránátok, egészség, bátorság, reakcióidő) között eloszthatunk néhány pontot, majd a bolygótérképre visszakerülve nekikezdhetünk a kapott zsákmány kutatásának, eladásának. Minden hónap végén kapunk egy teljesítményünktől függő pénzösszeget a bolygó népeitől, de emellett jelentős bevételül szolgál az idegen holmik értékesítése is (el tudom képzelni, milyen jó ára lehet a feketepiacon egy plazmagránátnak). A kikutatott zsákmány után újabb technológiák válnak elérhetővé és gyárthatóvá, amivel nagyobb eséllyel szállhatunk szembe az egyre keményedő ellenfelekkel, akiktől újabb technológiai dolgokat szerezhetünk, és így tovább. Lesznek majd idegen bázisok, terrorizálni fogják a civil lakosságot, sőt ha nem figyelünk, még a saját bázisaink se lesznek biztonságban.