Társasjátékok

Státusza
További válaszok itt nem küldhetőek.

Erőleves

Állandó Tag
Állandó Tag
Kedves Olvasók!

Köszönöm a különböző fórumokon közzétett kincseiteket! Szeretném én is viszonozni :smile:

Remélem szívesen fogadjátok és tovább gazdagítjátok ezt a topicot is, s örömét leli benne minden játékos ember.


Canadahun will not allow the display of content protected by copyright law, unless they have the necessary legal rights to display or direct traffic to that content.

A Canadahun nem nem járul hozzá bemutatni - vagy a megtaláláshoz iranymutatást adni - olyan tartalmú anyagot ami a copyright (szerzői jog) által védett, csak akkor ha van szükséges legális engedély van rá.
 

soosati

Állandó Tag
Állandó Tag
Mi az oviban azt találtuk ki, hogy "ki nevet a végén"-t játszunk, ahol a mezők székekből, padokkbó, zsámolyokból vannak és a gyerekek a bábuk. Sok nevetés - jó szórakozás.
 

potyike

Állandó Tag
Állandó Tag
Ez is társasjáték, bár nem kellenek hozzá bábuk. Nagyjából 10-15fős gyerek társaság v akár felnőtt játszhatja élvezetesen, kb 10 éveskortól ajánlom
A játék a következő: vki odébb megy(ő lesz a nyomozó) addig a többiek körbe állnak, kineveznek egy karmestert aki különböző mozdulatokat tesz(vakarja afejét, nyelvet nyújt),s akit a többiek utánoznak. A lényeg hogy a nyomozó visszajőve kitalálja ki a karmester.
Jó szórakozást hozzá!
 

moni6664

Állandó Tag
Állandó Tag
Szókirakó játék kavicsból

Szókirakó játék római betüjáték

Hozzávalók:
- 106 db lapos kavics
- fehér lakkfilc
- színtelen akrillakk
- kb.40x40 cm-es anyagdarab a zsákhoz

1.
A lapos kavicsok varázslatosak, még szókirakó társasjátékot is lehet készíteni belőlük!

2.
A játék lényege, hogy a kavicsbetűkből értelmes szavakat kell kirakni, úgy, hogy azok érintkezzenek, mint egy kereszt-rejtvényben.

3.
A kavicsokra lakkfilccel írd fel a betűket. A számok segítenek, hogy egy betűből hány darab kell: A-6, Á-4, B-3, D-3, E-6, É-3, F-2, G-4, H-2, I-3, Í-1, J-2, K-6, L-5, M-3, N-5, O-3, Ó-3, Ö-2, Ő-1, P-2, R-4, S-7, T-6, U-2, Ú-1, Ü-2, Ű-1, V-2, Z-5, Y-5.

4.
Az elkészült betűkavicsokat kezeld le akril lakkal, így tartósabb és fényesebb lesz a játék!

5.
A vászondarabot félbehajtva varrd össze a széleit, és kész is a kavicsok zsákocskája.

 

marchello

Állandó Tag
Állandó Tag
Játék

Sorrend kialakításhoz
 

Csatolások

  • sec.jpg
    sec.jpg
    41.3 KB · Olvasás: 321
  • sec2.jpg
    sec2.jpg
    27.9 KB · Olvasás: 279
  • sec4.jpg
    sec4.jpg
    26.9 KB · Olvasás: 271
  • sec6.jpg
    sec6.jpg
    35.3 KB · Olvasás: 278
  • sec8.jpg
    sec8.jpg
    24.5 KB · Olvasás: 271
  • sec18.jpg
    sec18.jpg
    30.2 KB · Olvasás: 261
  • sec16.jpg
    sec16.jpg
    25.8 KB · Olvasás: 263
  • sec14.jpg
    sec14.jpg
    25 KB · Olvasás: 263
  • sec12.jpg
    sec12.jpg
    26.6 KB · Olvasás: 268
  • sec10.jpg
    sec10.jpg
    33.7 KB · Olvasás: 276
  • sec28.jpg
    sec28.jpg
    30.9 KB · Olvasás: 268
  • sec26.jpg
    sec26.jpg
    36.7 KB · Olvasás: 261
  • sec24.jpg
    sec24.jpg
    34.8 KB · Olvasás: 260
  • sec22.jpg
    sec22.jpg
    22.4 KB · Olvasás: 260
  • sec20.jpg
    sec20.jpg
    31.6 KB · Olvasás: 282
  • sec30.jpg
    sec30.jpg
    38.8 KB · Olvasás: 259
  • sec32.jpg
    sec32.jpg
    35.4 KB · Olvasás: 263
  • sec34.jpg
    sec34.jpg
    26.7 KB · Olvasás: 272

marchello

Állandó Tag
Állandó Tag
Színkártyák 1.

Színtanításhoz, a cím nélküliekbe angolul vagy akár németül is be lehet írni a színeket, így nyelvi oktatókhoz juthatunk.
 

Csatolások

  • 6.jpg
    6.jpg
    23.6 KB · Olvasás: 187
  • 4.jpg
    4.jpg
    29.6 KB · Olvasás: 186
  • 3.jpg
    3.jpg
    32.5 KB · Olvasás: 191
  • 2.jpg
    2.jpg
    31.2 KB · Olvasás: 194
  • 1.jpg
    1.jpg
    36 KB · Olvasás: 211
  • 11.jpg
    11.jpg
    27.4 KB · Olvasás: 183
  • 10.jpg
    10.jpg
    33.1 KB · Olvasás: 180
  • 9.jpg
    9.jpg
    26 KB · Olvasás: 180
  • 8.jpg
    8.jpg
    22.3 KB · Olvasás: 187
  • 7.jpg
    7.jpg
    30.6 KB · Olvasás: 182
  • cimnelkuli4.jpg
    cimnelkuli4.jpg
    27 KB · Olvasás: 158
  • cimnelkuli3.jpg
    cimnelkuli3.jpg
    30.4 KB · Olvasás: 161
  • cimnelkuli2.jpg
    cimnelkuli2.jpg
    30.2 KB · Olvasás: 165
  • cimnelkuli1.jpg
    cimnelkuli1.jpg
    23.5 KB · Olvasás: 175
  • 12.jpg
    12.jpg
    29.6 KB · Olvasás: 179
  • cimnelkuli5.jpg
    cimnelkuli5.jpg
    31.1 KB · Olvasás: 155
  • cimnelkuli6.jpg
    cimnelkuli6.jpg
    22.4 KB · Olvasás: 161
  • cimnelkuli7.jpg
    cimnelkuli7.jpg
    29.5 KB · Olvasás: 160
  • cimnelkuli8.jpg
    cimnelkuli8.jpg
    32 KB · Olvasás: 156
  • cimnelkuli9.jpg
    cimnelkuli9.jpg
    29.8 KB · Olvasás: 160

Erőleves

Állandó Tag
Állandó Tag
Sziasztok!
Találtam a neten egy játékot, megosztom Veletek,hátha Ti sem ismertétek:)


Varázsdoboz - vedd ki, ami kell, és tedd bele, amire már nincs szükséged! (Játék)

forrás: RPG.HU Fórum-setna hozzászólása

Sziasztok, ismeritek ezt a réges-régi játékot? Mi még alsó tagozatban nyomtuk, és most újra beugrott!

Képzeld el, hogy esetünkben mondjuk a Sárkány-szirten álló menedékházban éjszakázván egy szép nagy ládát találsz a fekhelyed mellett. Faberakásokkal, bársonybetéttel, ésatöbbi, ahogy az illik. Aki előtted töltötte itt az éjszakát, hagyott benne néhány dolgot, amire nem volt már szüksége. Kivehetsz közülük maximum kettőt, ami neked most épp valamiért kell, viszont vagy egy vagy két dolgot vissza is kell tenned, hisz jó fej kalandor vagy, s gondolsz az utánad érkezőkre is!

Mikor én megérkeztem, efféle holmik voltak a ládában:
különleges fajta TEAFÜVEK, NYAKÖRV, KALAPÁCS, A GYŰRŰK URA TRILÓGIA, EGY KULACS VÍZ, TÉRKÉP

Pillanatnyilag a VIZET becsülöm a legtöbbre, ki is veszem! Beteszek helyette egy DOBOZ KÓKUSZGOLYÓT, mert abból épp túl sok van a környékemen.
Aztán odébb is állok egy időre, s érkezhet a következő vándor!
 

SZIL81

Állandó Tag
Állandó Tag
Akasztófa (Játékok papíron)

Ehhez a játékhoz nem kell csak egy papír meg egy ceruza, és az ABC ismerete!

Jó akasztást!!!
 

Csatolások

  • ABC.jpg
    ABC.jpg
    52.5 KB · Olvasás: 154

Erőleves

Állandó Tag
Állandó Tag
Mindannyiunk nevében köszönöm a rengeteg újabb játékot!
Most a sakkal barátkozóknak néhány fogás a netről:

Utolsó veszít
Ehhez nem kell sakktábla sem, de mégis gondolkodást, előre-számolást tanít. Kis tanítványaim ennél a játéknál szoktak először ráérezni, hogy hogyan lehet "kiszámolni" hogy mi is fog következni, hogy a "biztos jót" válasszam, és ne a szerencse győzzön.

Szabály:A gyalogokat (lehetnek ezek kövek is) sorokba rendezem (ld. kép). Én szoktam egy 5, egy 4, egy 3, egy 2, és egy 1 gyalogból álló sort építeni, de ez változtatható. A színeknek nincs jelentősége. Felváltva vesznek el a játékosok tetszőleges számú "követ". A szabály, hogy minimum 1-et el kell venni, és csak egy sorból vehetsz el egy "lépésben" köveket, de maximum akár az egész sort. Aki az utolsó darabot veszi el, az veszít!!


Bár akár egy kétéves gyerek is el tudja venni a köveket, érteni csak 4-5 évesek fogják, és mivel menetmódot nem gyakorlunk vele, sok értelme nincs előbb játszani.


Bűvös sakk
A bábok menetmódjának gyakorlására szolgál, de csak hogyha már ismerkedtünk korábban minden figurával.

Szabály: A táblán össze-vissza sorakoznak a sötét figurák. A gyalogokat elnevezzük "kincseknek". Őket (is) szeretnénk összegyűjteni. A világos király-vezér-bástya-futó-huszár - ezek a bűvös bábuk - a tábla mellett állva várják, hogy sorra kerüljenek. Egy tetszés szerinti helyről indul az egyik bűvös fehér báb, (legyen mondjuk bástya) és levesz egy feketét. (úgy induljon, hogy levehessen egyet!) Ha amit levett, az gyalog, akkor találtunk egy kincset! De ha más figurát vett le (pl. futót), az bűvös, tehát bástyánk átváltozik (jelen esetben futóvá), vagyis lecseréljük a tábla mellett sorakozó bűvös bábuk megfelelőjére. (Még mondhatjuk is, futót ütöttem, futóvá változik - így a bábu neve is rögzül). Természetesen így a figura menetmódja is megváltozik, mostmár futóként halad tovább.

A sötét figurák nem lépnek. Ha nincs mit leütni, olyan helyet kell megpróbálni találni, hogy a következő lépésben (a következő gyereknek) legyen mit leütni! Ez itt csapatmunka, nem a legyőzésre megy :)

Gyakorlottabb oktatónak külön feladat lehet úgy feltenni a feketéket, hogy mindig le lehessen majd ütni valamit, ráadásul mindig csak egyet :))

Kb. 3 éves kortól már játszható, a gyalogon kívül mindnent lehet vele gyakorolni. Tetszőleges számú gyerek játszhatja, felváltva (sorban) lépnek, mindig a világos (bűvös) bábuval. Egyúttal az "ütés", "támadás" fogalmát, valamint a bábuk nevét is tanuljuk.


Gyalogcsata
A gyalog menetmódját tanuljuk. (Eleinte. Mert később sokminden mást is tanulunk általa. Pl. támadás - védés; előny; szabadgyalog fogalma és képzése; gyalogáttörés, lépéskényszer, tempóvesztés stb. :)) )

Szabály: Kedzésnek 3-3 (még kisebbeknek esetleg 2-2) gyalog áll szemben a saját 2. során. A 3 gyalogom szomszédos mezőkön áll, és az egyiknek "szabad az útja". Ugyanígy az ellefélé is. (pl. c2-d2-e2 és d7-e7-f7). A gyalog lépésének megfelelően játszunk, bár kicsikkel eleinte nem lépünk kettőt a kezdő helyről sem. (Tehát egyet lép a gyalog előre, vagy egyet üt ferdén). Hátra, oldalra nem mehet. Az nyer (új fogalom!!), akinek egyik gyalogja előbb célbaér (át a túloldalra), vagy leüti az ellenfél összes bábuját. Patt itt még nincs, tehát ha az egyik nem tud lépni, újból lépjen a másik. Döntetlen gyak úgy lehet, ha egyik fél sem tud lépni. Van viszont lépéskényszer - ti. van lépésem, de mind rossz. Ilyenkor lépni kell!

en passent
Néhány gyakorlójátszma után megtanuljuk, hogy a gyalog kezdésnél kettőt is léphet - ha akar! - illetve, hogy olyan is van, hogy "en passent". Változatosabbá lehetjük a játékot, ha a gyalogok mennyiségét változtatjuk, illetve azok elrendezését. (nem baj, ha nincs indulásnál szabadgyalog). A tesók küzdelme is lehet kiegyenlített, ha a kicsi kap néhány gyalog előnyt ;))


Kb. 3 (de inkább 4) éves kortól játszható. Azoban nem kell 5 évesen sem abbahagyni (sőt!), akár már versenyző gyerekek is visszatérhetnek ehhez az egyszerű(nek látszó!) játékhoz, hogy az előre-gondolkodást, gyalogáttörést, szabadgyalog-képzést gyakorolják.


Huszár verseny
A huszár lépését gyakoroljuk vele. Tervalkotás. Több játék után az is kiderül, hogy huszárral nem lehet "tempózni".

A világos Huszár a1 -ről, a sötét h8 -ról indul. Felváltva lép világos és sötét. Az nyer, aki előbb ér a másik házába (kiindulóhelyére). A másik lovát le is lehet ütni! Természetesnek tűnik, hogy mindig világos nyer. Ha jól megy a huszárlépés, akkor már világos nyer. Ellenben ha sakkozni is tudsz, rájössz, hogy a játszma mindenképpen döntetlen ;))

4 éves kortól játszható.


Királyok versenye
A király lépését tanuljuk meg, na meg azt, hogy a két király nem állhat szomszédos mezőn. Kis gyakorlás után az oppozíció is előkerül.

Szabály:A világos király e1 -ről a sötét e8 -ról indul (más kezdőhelyzet is kipróbálható). Az nyer, aki előbb átér az ellenfél alapsorára. A királyok nem léphetnek szomszédos mezőre ugyanis ellenségek, "nem szeretik egymást"!

3 éves kortól

Kiinduló helyzet
/www.sakksuli.abbcenter.com
 

csipkebogyo

Állandó Tag
Állandó Tag
Kedves Csipkebogyó!
Elmondanád a bingó szabályát?



Bingó

Szerintem a gyerek Bingó is hasonló szabályok szerint játszódhat, mint a felnőtt Bingó. Nem láttam soha játékleirást egyikről sem, de mivel Ti sem tudjátok leirom, hogy én hogy gondolom.

Pl az utolsó feltett őszi Bingó.


Van 4 lap. Ugyanazok a képek vannak mind a 4-en, csak más-más elhelyezésben, 4x4 kép függőlegesen és vizszintesen. Van ugyan két egyforma lap, az egyiket fel kel darabolni.


Játszhatja 3 –vagy 4 játékos.



1 . A három lapot szétosztják a gyerekek
2. Minden gyerek kap X korongot
3. Ha van játékvezető, akkor ő fog a szétvágott, lefele forditott összekevert képekből„húzni”.
Ha nincs játékvezető, akkor a gyerekek emelnek képet
4. A korongjukból arra a képre tesznek egyet, amelyik képet a játékvezető kihúzta, - alma, tök, madárijesztő, mókus, vagy bármelyik


Ha a lapjukon vizszintesen, vagy függőlegesen, vagy átlósan megvan a 4 korong, akkor BINGÓT” kiáltanak” Ezt lehet variálni, attól függően, milyen ütemben, és milyen lelkesedéssel játszanak.
Lehet BINGÓ, ha a 4 sarokban van korong
Ha vizszintesen vagy függőlegesen van meg a 4 korong bármelyik sorban
Ha átlóban van
Ha X alakban vannak a korongok

OOOO OOOO OOOO OOOO
OOOO OOOO OOO O OOOO
OOOO OOOO OOOO OOOO
OOOO OOOO OOOO OOOO stb..

Mindig meg kell mondani előre, hogy milyen elhelyezésben legyenek a korongok, mikor lesz Bingó.



A szabályon lehet változtani, pl akkor van vége a játéknak, ha valaki már Bingót mondott, vagy akkor van vége, amikor már két játékosnak is volt Bingója, igy a harmadik a „vesztes”
A játékvezető a kihúzott képeket félreteszi, vagy felforditva maga előtt hagyja, igy lehet ellenőrizni majd, ha szükséges..

Remélem elég érthető, bár biztos lehet más szabályok szerint is játszani:p

 

csipkebogyo

Állandó Tag
Állandó Tag

Társasjáték 3-8 éveseknek


A játékszabályok lehetővé teszik az egyedüli és társas játékot is.
A kicsik négy kedvelt meséjéhez készült apró képkockák, a mese fonalának követésén kívül segíthetik a gyermekek önálló mesemondását is. A mesék ismeretében, a lottójáték, vagy a kockadobáson alapuló társasjáték izgalmas perceket ígér, mely próbára teszi a megfigyelőképességet, az emlékezetet...

Jtkeszkztr0013-1.jpg

 

Csatolások

  • Játékeszköztár0014.jpg
    Játékeszköztár0014.jpg
    55.4 KB · Olvasás: 231

panka1975

Állandó Tag
Állandó Tag
Nyuszifutam, Ki nevet a végén

Sziasztok!

Először is köszönet a rengeteg játékért, amiket megosztottatok velünk. Kisfiammal még csak most kezdem megismertetni a társasjátékokat, így nekünk még nincs sok, de amink van és még nincs itt fent szívesen megosztjuk Veletek. Visszatérő vendégek leszünk itt. Kezdésnek a csigafutam magyar verziója és egy aranyos kisebbeknek való ki nevet a végén. Mindkettő leírással.
A Ki nevet a végén-t már 3 éves kortól játszhatják a kicsik, kell hozzá majd "eszkábálnotok" egy olyan dobókockát, aminek az oldalain: szív, fenyőfa, napocska, virág, lepke és halacska van.
Jó szórakozást!
 

Erőleves

Állandó Tag
Állandó Tag
Ezt találtam:
A Zooloretto társasjáték játékosainak mindegyike egy-egy állatkertet vezet, és azon igyekszik, hogy minél látványosabb állatokkal, valamint fagylaltot, pattogatott kukoricát és képeslapokat áruló bazárokkal magához vonzza a látogatókat. A játékosok egymás után húzzák fel a lapokat, amiket aztán elhelyezhetnek az állatkertjükben. Külön pont, ha egy hímnek és nősténynek gyermeke születik, ami még több látogatót vonz. De a játék során arra is vigyázni kell, hogy az állatkert szabad mezői gyorsan megtelnek, és a fölösleges példányokat nem könnyű eladni a szomszédos állatkerteknek.A Zooloretto magyar weboldala: www.zooloretto.hu.

A Zooloretto könnyed taktikai játék, egyszerű szabályokkal, de mégis izgalmas játékmenettel, 2-5 játékos számára.
 

Erőleves

Állandó Tag
Állandó Tag
Zooloretto

Ezt találtam:
A Zooloretto társasjáték játékosainak mindegyike egy-egy állatkertet vezet, és azon igyekszik, hogy minél látványosabb állatokkal, valamint fagylaltot, pattogatott kukoricát és képeslapokat áruló bazárokkal magához vonzza a látogatókat. A játékosok egymás után húzzák fel a lapokat, amiket aztán elhelyezhetnek az állatkertjükben. Külön pont, ha egy hímnek és nősténynek gyermeke születik, ami még több látogatót vonz. De a játék során arra is vigyázni kell, hogy az állatkert szabad mezői gyorsan megtelnek, és a fölösleges példányokat nem könnyű eladni a szomszédos állatkerteknek.A Zooloretto magyar weboldala: www.zooloretto.hu.

A Zooloretto könnyed taktikai játék, egyszerű szabályokkal, de mégis izgalmas játékmenettel, 2-5 játékos számára.
 

Erőleves

Állandó Tag
Állandó Tag
Zooloretto

A játékosok állatkertet népesítenek be majmokkal, zsiráfokkal, tigrisekkel és zebrákkal. A soron következő vagy a teherautóról vesz el egy állatot, vagy a saját teherautójára tesz fel egyet. Nagy persze a versenyfutás az állatokért. Aki nem elég szemfüles, az bottal ütheti a kedvencek nyomát, miközben a megfelelő elhelyezéssel is foglalkozni kell. A játék sava-borsa a mindenkori kínálat adta lehetőségeket áttekinteni és jó pillanatban jól választani. Aki nem tudja időben elhelyezni a szerzeményeit, mínuszpontot kap. A cél pedig természetesen minél több pontot szerezni.

Nos, a zooloretto bepillantást enged egy állatkert életébe, így Te magad mondhatod meg a tutit, hogy hogyan is néz ki egy igazán remekbe szabott zoo. Eldöntheted, hogy melyik kifutóban milyen állatot tartasz, hogy szükséged van-e bodegákra, hogy szaporítod-e vagy másoktól vásárolod állataidat és, hogy bővíted-e parkodat vagy megpróbálsz az alapterületen boldogulni. Érdekel a dolog? Ha igen, gyere és kukkantsunk bele a dobozba! Ha nem, akkor pláne lessünk bele, hátha utána már érdekelni fog! ;)
A doboz tartalma
Szeretjük a szép dolgokat, a Zooloretto doboza pedig kifejezetten annak mondható és az alábbi dolgokat tartalmazza:
• 16 állatkölyök-korong (mind a 8 fajtából 2)
• 112 négyzet alakú lap (88 állatlap, 11 mind a 8 fajtából; 12 büfé lap, 3 mind a 4 fajtából; 12 érme lap)
• 5 állatkert-tábla (mindegyiken 3 elkerített rész, 4, 5 és 6 állatmezővel, 4 büfémezővel és egy pajtával)
• 5 bővítő-tábla (mindegyiken 1 kerítés, 5 állatmezővel és 1 büfémezővel)
• 5 teherautó (3 részes konténer)
• 30 érme
• 1 fa korong
Kiegészítők
A Zooloretto társasjáték dobozára még fel se került a piros Év játéka 2007 figura, máris egyik kiegészítő jelenik meg a másik után. Mégpedig ingyen. A Zooloretto taktikai finomságai már az alapjátékban is meghazudtolják kedves megjelenését, de a további variációs lehetőségek szinte kínálják magukat.
A Zooloretto kiegészítőket csak ki kell nyomtatni, kartonra ragasztani és némi "papírmunka" után máris bevethetőek.
Letöltés: 1. kiegészítő
1. kiegészítő
A mellékelt tábla-bővítéseket 2-2 érméért lehet megvásárolni, és a karámnál feltűntetett állat-fajtát lehet ott gyűjteni. Ennyi. Egyszerű, de ravasz.
2. kiegészítő
Minden játékos kap egy kölyök-karámot, ahová különböző állatfajták kölykeit is teheti. Amint születik egy kölyök, az aktív játékos eldöntheti, hogy a szülők karámjába kerüljön, vagy a kölyök-karába. Az utóbbi esetben az első kölyökért 1 érmét, a másodikért további 2 érmét lehet kapni. Kis segítség pénzszűkében.
Letöltés: 2. kiegészítő
3 új épület kerül a játékba: az éttermet és a pavilont 3-3 érméért lehet megvásárolni, a szuvenír bódét pedig rögtön megkapja, aki az első kölyök-lapot leteszi. Ezeket az épületeket nem lehet cserélgetni.
Az étterem minden bódé értékét megduplázza: értékeléskor minden bódé (az éttermet is beszámítva) 2-2 pontot hoz.
A pavilont egy tetszőleges karámba lehet tenni. Azért jó, mert elfoglal egy helyet és kevesebb állat elég a karám feltöltéséhez.
A szuvenír bódé tulajdonosa az értékeléskor minden kölyökért kap egy bónuszpontot.
Letöltés:3.kiegészítő
 

bozsi01

Állandó Tag
Állandó Tag
Székfoglaló játék:
eggyel kevesebb széket kell körberakni, mint a csoportlétszám. Egy ember középen áll, és azt mondja, cseréljenek helyet, azok akik szemüveget viselnek. Akinek nem lesz hely, az mondja a következő tulajdonságot.
 
Státusza
További válaszok itt nem küldhetőek.
Oldal tetejére