Hírek Pedagógusnapon, újra:

Rétvári Bence állítása szerint a magyar pedagógusok tanítással töltött óráinak száma évente 608.

És egy tanárnő válasza erre a hazugságra, Zsenitsné Tóth Krisztina tanítónő írása:
“Akkor nézzük:
- Rétvári, fiam, jöjjön ki a táblához. Mit remeg, édes fiam, 39 évesen csak tud írásban szorozni, harmadikos tananyag,...na, mély, egyenletes légzés, menni fog az.
Írja! ...Neee, ne azzal a krétával, azzal nem lehet írni, az csak van...udvarra jó az aszfaltra rajzolni...a másikkal, amit a "százas boltban" vettünk! Úgy.
Szóval, írja, fiam:
22 szorozva 36-tal =?
Segítek: a 22 a heti tanóra, a 36 a tanítási hetek száma.
Lehet géppel, persze, magának lehet, fiam...
No, MI JÖTT KI???
792, igen, ez a tanító valós órarendi órája a sajátjaival. Kicsit több, mint a maga 608-a, ugye?
Rendben, most nézzük a valóságot, írja:
22+1 ...hogyhogy milyen +1???
Az a hajnali ÜGYELET heti 1 órában, ne értetlenkedjen, édes fiam, a Pázmányon, a jogi karon csak megtanították, hogy Krisztus koporsóját sem őrizték ingyen, pláne 150 gyereket...nézegessen bébiszitter vagy nyári tábor árakat...vagy próbálja ki...na, haladjunk, fiam, mingyá kicsöngetnek...Hát számolja az E-napló az ügyeleteket??? Nincs is olyan rovat. (!)
Tehát: heti 22 ténylegesen megtartott óra + heti 1 ügyelet szorozva az évi 36 tanítási héttel az egyenlő hány óra per egész tanév?
Na, Rétvári, fiam, mire jutott???
22+1 = 23, ezt most szorozza meg 36-tal!
23 x 36=?
Mit kapunk?
828. Nyolcszázhuszonnyolc. Bizony. Nem ám 608. És ez csak az, amikor a pedagógus - példánkban egy tanító -valósan a gyerekek előtt-között áll. Rögzítsük: a maga 608-as állításával szemben ebből már a valós órarendi órája is 792.
Mondja, fiam, honnan a fenéből vette maga a sajtónak mondott évi 608 órát???
És nincs valami hiányérzete, fiam? Merengjen el, hogy is üzemel egy iskola…olyan igazi…érti…tanítja az osztályát a tanító… hajnalban/délután ügyel a tanító… Nincs? Pedig kéne…
Jaj, ne tetézze, ne tetézze, csak eszébe kéne jutnia 3000 fősre becsült pedagógushiány mellett…
A HELYETTESÍTÉS, bizony.
Maradva a konkrét példánknál: Zsenitsné esetében ez idén az E-napló tanúsága szerint 46 óra volt.
Tehát? A két szám ismeretében végezze el a műveletet és vonjon le következtetést!
Ha hozzáadja a 36 ingyen ügyelethez a 46 óra ingyen helyettesítést, az összesen mennyi saját tanórákon kívüli munka?
Ne gyerekeskedjék, nem áll jól magának.
Ne nézzen ilyen üres tekintettel, pislogjon néha, belátok a gyomráig, fiam.
Másképp kérdezem, figyeljen: Az hány óra INGYEN munka?
Ne nézzen rám így, maga tálalta a különbséget a két adat között, ezzel feladta a magas labdát, pedagógusok ezrei nyitják ma meg az E-naplót, hogy megnézzék a haladási naplóban a valós adatokat a saját nevük alatt. Látná csak a csoportjaikban a facebookon...ja, hogy látja? Még jobb.
Most akkor izzadjon ezen is!
36+46=82. Bizony. Nyolcvankettő.
Maga például dolgozik ingyen, fiam???
Akkor mennyi a vége? Segíts neki felírni, Lovász Laci, ez a te tereped, ha már AZ nem...
Jó, hogy te is ide jársz, kisfiam, nélküled holnap be se jönnék.
Ledogozott munkaórák/példánkbéli Zsenitsné, aki mindkét félévben ügyelt:
792 órarendi saját + 36 ügyelet + 46 helyettesítés=874.
Nyolcszázhetvennégy...
De engem inkább a maga által közölt 608 és a 874 közötti különbség aggaszt, fiam, mondja, milyen "adatokkal" dolgozik maga, hogy nagyságrendekkel mond mást, mint a valóság???
Ki tanítja magának az erkölcstant???
És még melléteszi, hogy az EU átlag 680, az OECD átlag meg 735, tehát a magyar pedagógus dolgozik a legkevesebbet?
Menjen a helyére, fiam, és piruljon el, előre szólok, maga nálam (is) megbukott...”

Zsenitsné Tóth Krisztina, tanítónő"

284832447_3153468684914744_559858377205626640_n.jpg
 

Csatolások

  • 1654579343991.png
    1654579343991.png
    413.5 KB · Olvasás: 7,502
Szóval egész évben 874 órát kell dolgozzanak a teljes fizetésért???
Melyik szakmában ilyen kevés vagy hasonló a munkaórák száma egy évben? A hétköznapi munkaerőnek ilyesmi a munkaidő naptára 2022 -ben

hónap munkaórák száma
január 168
február 160
március 176
április 152
május 176
junius 168
július 168
augusztus 184
szept. 176
október 168
nov. 168
dec. 168
Több gond is van itt, ahogyan elnézem:
1. a 22 a megtartott, tanítási órák száma (ez van a szövegben, értő olvasás kérdése ...)
S a 22 az ténylegesen 22-26.
Kevés tanárt találni, aki 22 órával ketyeg, főleg ennyi betöltetlen álláshellyel ...

2. 1 év nem 36 hét, hanem 52 hét.

3. szünetek dögivel: tanárnak kell menni, már más is ajánlotta, ha ez annyira frankó

4. a fenti felsorolás hibás - hol van a min. 20 nap szabadság (Mo.-on)?
Bizonyos munkaviszonyon túl emelkedő mennyiségben 30 nap (az 6 hét egy évben)?
Romániában senkinek nem jár szabadság?
Biztosan jár ...

Nem sorolom tovább - mindig akad néhány nagyon "kedves", szolidáris ember, aki ugyan menekül, ha 3 gyereknél több kerül a környezetébe (a buszra fel sem száll, ha ott egy csoport), de nagyon tudja kritizálni a tanerőket!

Még arra keresném a választ, ha kérhetem: a hozzászólás írójának mennyivel jobb, ha nekik nem jó??
 
Több gond is van itt, ahogyan elnézem:
szerintem is ... a legfontosabb, hogy az egyik hozzászólásomat idézted, abban remélem semmi hiba sincs, azzal semmi gond.
1. a 22 a megtartott, tanítási órák száma (ez van a szövegben, értő olvasás kérdése ...)
S a 22 az ténylegesen 22-26.
Kevés tanárt találni, aki 22 órával ketyeg, főleg ennyi betöltetlen álláshellyel ...
valószínüleg így van ahogy írod, gondolom a pluszórákat fizetik (túlóra-elszámolás)
2. 1 év nem 36 hét, hanem 52 hét.
a cikkben tanítási hétről van szó, azt szorozza a heti munkaórával
3. szünetek dögivel: tanárnak kell menni, már más is ajánlotta, ha ez annyira frankó
és jár a fizetés is, van őszi, téli és nyári szünet ... ezért kérdeztem, van ennyi szabi más szakmákban is?
4. a fenti felsorolás hibás - hol van a min. 20 nap szabadság (Mo.-on)?
itt jön be az értő olvasás kérdése, amit említettél. A felsorolás a 2022 -es munkaórák számát tartalmazza. A szabadság nincs megemlítve, elvégre változó.
Bizonyos munkaviszonyon túl emelkedő mennyiségben 30 nap (az 6 hét egy évben)?
Romániában senkinek nem jár szabadság?
Biztosan jár ...
persze, Romániában sem nem ritkaság a 30 munkanapos szabadság. De számításaim szerint 30x8=240 munkaóra. .... szerintem a 240 -nél sokkal több a tanügyisek szabadsága (mint említettem van őszi, téli és nyári szabi )
Nem sorolom tovább - mindig akad néhány nagyon "kedves", szolidáris ember, aki ugyan menekül, ha 3 gyereknél több kerül a környezetébe (a buszra fel sem száll, ha ott egy csoport), de nagyon tudja kritizálni a tanerőket!
szerintem senki sem kritizálta a tanerőket, az elvégzett munkájukról még szó sem volt
Még arra keresném a választ, ha kérhetem: a hozzászólás írójának mennyivel jobb, ha nekik nem jó??
ezt a kérdést valóban nem értem .... nem értem kinek mi nem jó.
 
Utoljára módosítva:
itt jön be az értő olvasás kérdése, amit említettél. A felsorolás a 2022 -es munkaórák számát tartalmazza. A szabadság nincs megemlítve, elvégre változó.
és itt jön be az értő olvasás még egyszer. A felsorolás pedagógus a tanítással lekötött munkaidejét tartalmazza. Ajánlom mindenki figyelmébe a munka törvénykönyvét.
A magyar törvények szerint:
"A pedagógus heti munkaideje 40 óra. Ebből a kötött munkaidő 32 óra,amelyet a pedagógus az intézményvezető által meghatározott feladatok ellátásával (a vezető által készített munkaidő-beosztás alapján) köteles eltölteni,a fennmaradó 8 óra is munkaidő,amely esetében a pedagógus a munkaideje beosztását,felhasználását maga jogosult meghatározni. 22-26 órában a tantárgyfelosztás szerint elrendelt tanórák és egyéb foglalkozások megtartását köteles elvégezni a pedagógus, a 26-32 óra között a pedagógus a nevelés-oktatást előkészítő, neveléssel-oktatással összefüggő egyéb feladatokat, tanulói felügyeletet, továbbá eseti helyettesítést lát el (egyéb foglalkozások meghatározása a 326/2013.Korm.rendeletben"blablabla
Sem Rétvári sem a levélíró nem a heti 40 munkaóráról csörtézik, hanem a 40 órán belüli arányokról, ennek felosztásáról.
 
Mivel ennyire szerződtek le amikor elmentek dolgozni akkor ez az Ő dolguk.
Amikor én is aláírtam a szerződésemet abban is ott volt mennyit kell dolgoznom. Elvállaltam.
Most mi a bajod azzal hogy ennyit vagy annyit dolgoznak?
Szóval egész évben 874 órát kell dolgozzanak a teljes fizetésért???
Melyik szakmában ilyen kevés vagy hasonló a munkaórák száma egy évben? A hétköznapi munkaerőnek ilyesmi a munkaidő naptára 2022 -ben

hónap munkaórák száma
január 168
február 160
március 176
április 152
május 176
junius 168
július 168
augusztus 184
szept. 176
október 168
nov. 168
dec. 168
Ez csak a tanítási órák száma, nem a tényleges munkaidő. ebben nincs benne a felkészülés az órákra, a dolgozatjavítás, stb. A pedagógusok nagy része már a covid előtt rendszeresen home office-ozott.
 
Mennyi az annyi? 5 pedagógus is van a családban és elég gyakran beszélgetünk a munkájukról is, így van egy csöppnyi rálátásom a helyzetre, így össze tudok szedni egy kis valósághű adathalmazt. Szóval, a heti 22 óra szép álom, inkább a 26 a reális, mert a tankerületek megpróbálnak minél kevesebb munkavállalóval dolgozni. E mellett még heti 2-4 óra eseti helyettesítés is van, a beteg, éppen felmondott és még nem pótolt, stb. kollégák után, amit nem fizetnek ki. Korrepetálás a lemaradóknak, szakkör a tehetségeseknek, versenyfelkészítő, érettségi felkészítő; ezek persze órarenden kívül 0. vagy 8-9. órában, vatikáni valutáért ("Isten fizesse meg"). Heti 1,5-2,5 óra ügyelet (nap eleje, nap vége, szünetek). Heti egy, legalább fél órás, de gyakran egy órás értekezlet (mert a tankerületek elvárják). Apropó értekezletek: augusztusban alakuló értekezlet, nyitó értekezlet, januárban, áprilisban és júniusban osztályozó értekezlet, júliusban záró értekezlet; ezek hosszabbak 1,5-5 órásak is lehetnek. Heti 2-3 fogadóóra, ha osztályfőnök, akkor 3 havonta szülői értekezlet (este, 2-3 óra). Adminisztráció, a kréta gyakran van felemlegetve, mert a kitöltésére naponta minimum fél-1,5 óra rámegy; a hiányzások vezetése, jegyek beírása stb.. Szemléltető anyagok készítése (ppt-k, videók, interaktív feladatok), hogy a technológiára ráfüggött gyerekek is hajlandóak legyenek valamit csinálni. Segédanyagok, gyakorlófeladatok készítése a csodálatos tankönyvek megtámogatására. Dolgozatok összeállítása gyakran A-D csoportnak, mert a termek kicsik, az osztályok létszámához képest és a gyerekeket nem lehet szétültetni, a becsület pedig ismeretlen fogalom. A dolgozatok kijavítása persze nem csak aláhúzva, hanem a helyes válasszal kiegészítve, "hátha tanul belőle" (előtte megoldókulcs készítése, mert azt is elvárják). A füzetek vezetésének ellenőrzése.
Tanmenet írása, az iskolai dokumentumok (pl. helyi tanterv, követelmények) igazítása a legújabb alaptantervnek megfelelően; osztályozóvizsga, pótvizsga témakörök, segédanyagok, gyakorlófeladatok, dolgozatok összeállítása és vizsgáztatás minimum 2X egy évben.
Üzenet írása krétában, messengeren, facebookon, emailben a gyereknek, a szülőnek, minden apró-cseprő ügyben, amit megkérdeznek a tanártól. Ha volt olyan botor, hogy megadta a mobilja számát, akkor akár este fél tízkor is csörög, hogy "Pistike holnap nem megy iskolába, mert hasmenése van".
Tanulmányi kirándulás szervezése, osztálykirándulás szervezése; tanulókíséret a kirándulásokon, versenyre vinni a gyereket; nem baj, ha 2-3 napos, mert a munkaidőn túli munkát nem fizetik ki.
A nyári szabadság meg: idén július 7- augusztus 18-ig fog tartani (31 munkanap, viszont főszezon, szóval csak jó drágán lehet nyaralni). Az őszi, tavaszi, vagy téli szünet pedig csak pár napot (általában 1-2) jelent , mert a többi úgyis ünnepnap, vagy hétvége.
És tuti, hogy kifelejtettem még ezt-azt.
Én nem cserélnék velük...
 
Szóval egész évben 874 órát kell dolgozzanak a teljes fizetésért???
Melyik szakmában ilyen kevés vagy hasonló a munkaórák száma egy évben? A hétköznapi munkaerőnek ilyesmi a munkaidő naptára 2022 -ben

hónap munkaórák száma
január 168
február 160
március 176
április 152
május 176
junius 168
július 168
augusztus 184
szept. 176
október 168
nov. 168
dec. 168
Értem, hogy mit szeretnél ezzel mondani. Össze szeretnéd hasonlítani az almát a macskapöcse paprikával. Előre szólok, hogy nem fog sikerülni.
 
szerintem is ... a legfontosabb, hogy az egyik hozzászólásomat idézted, abban remélem semmi hiba sincs, azzal semmi gond.

valószínüleg így van ahogy írod, gondolom a pluszórákat fizetik (túlóra-elszámolás)

a cikkben tanítási hétről van szó, azt szorozza a heti munkaórával

és jár a fizetés is, van őszi, téli és nyári szünet ... ezért kérdeztem, van ennyi szabi más szakmákban is?

itt jön be az értő olvasás kérdése, amit említettél. A felsorolás a 2022 -es munkaórák számát tartalmazza. A szabadság nincs megemlítve, elvégre változó.

persze, Romániában sem nem ritkaság a 30 munkanapos szabadság. De számításaim szerint 30x8=240 munkaóra. .... szerintem a 240 -nél sokkal több a tanügyisek szabadsága (mint említettem van őszi, téli és nyári szabi )

szerintem senki sem kritizálta a tanerőket, az elvégzett munkájukról még szó sem volt

ezt a kérdést valóban nem értem .... nem értem kinek mi nem jó.

A fenti hozzászólások már kielemezték, amit én nem akartam ennyire részletesen leírni.
Sok válasz benne van.

Nincs túlóra 26 tanítási óra alatt, de nincs jutalom, nincs plusz juttatás sem (Szép kártya és társai) 2010 óta, nincs túlmunkáért többlet díjazás (pl. 10-11 órás iskolai osztálykirándulások, s akkor még a többnaposokról - lásd péntek-szombat-vasárnap, amit szívszerelemből töltünk a gyerekekkel nem is beszéltünk).

Tehát nem "valószínüleg" van így,
1654677218185.png
hanem 39 év gyakorlat mondatja velem, amiből az utolsó 10 év a kormányzati hozzánemértés és a szakmaiatlan döntések magas iskolája volt.

Utolsó törvényben biztosított béremelés 2017 szeptembere.
2018-ban semmi.
2019-ben semmi.
2020 júliusától 10% az alapilletményre (pótlékok nélküli bruttó - pl. osztályfőnöki pótlék, gyógypedagógiai pótlék /az enyém 15.000 bruttó volt/ - erre nem járt)
2021-ben semmi.

Hány szakmáról tud, ahol év végén plusz juttatásokat adnak?

Jön itt a munkaidővel, mintha az magyarázat lenne minderre ...

A szabadság idejére nem számolhat munkaórákat, pedig az első hozzászólásban ezt teszi - 12 hónapra, holott minimum 4 hét szabadság biztosított mindenkinek, de inkább több.

A tanítási hét és a munkahét ugyanaz.
A tanév és az év fogalma jelent más.
A tanítási nap és a munkanap más.
A tanítási nap a diákok számára kötelező nap.
Egy tanévben kb. 180 (miniszter határozza meg).

A pedagógusokra a tanítási napok és a tanításnélküli munkanapok is kötelezőek.
Ilyen napok is vannak bőven.
1654677409291.png

Erre reagáltam - tényleg érteni kell ...

S akkor még nem beszéltünk arról, hogy jött ki Rétvárinak 608????
S mi is van az eus átlaggal????

Úgy tűnik nekem, olyan területről ír véleményt, amit belülről nem ismer, de mégis gond nélkül leírja, hogy az itt dolgozók a lábukat lógatják, bezzeg mások!

Vállalni kell munkát, van szabad álláshely!
S ha lenyomott egy tanévet, akkor érdemes munkaterhelésről írni.

Az utolsó mondatok: 39 év alatt piszkosul meguntam a sok okostónit, aki a szabadságommal jött állandóan.

Rétvári Bence egy kókler, olyanról beszél, amit szintén nem ismer. Egy bugris, aki játssza az okost, miközben nyilvánvalóan még azt sem tudja, hogyan működik egy iskola, óvoda.

Beállni Rétvári mellé, s úgy beszélni a rendszerről, hogy fogalma sincs róla - lásd munkaidő, mindezt lenézően, kioktatóan - ez sértő minden pedagógusra nézve.
 
Szóval egész évben 874 órát kell dolgozzanak a teljes fizetésért???
Melyik szakmában ilyen kevés vagy hasonló a munkaórák száma egy évben? A hétköznapi munkaerőnek ilyesmi a munkaidő naptára 2022 -ben

hónap munkaórák száma
január 168
február 160
március 176
április 152
május 176
junius 168
július 168
augusztus 184
szept. 176
október 168
nov. 168
dec. 168

Ezt szorozd meg minimum 2 vel, mert fel is kell készülnöd az órára. Továbbá ott vannak a nyári táborok, ahol pihenni nem éppen a tanárnak lehet. Továbbá a dolgozatjavitások, egyébb rendezvényeken való részvétel és stb. S ezért kapsz alig több mint 200 000 Ft-ot. Ha nagyon leegyszerűsítünk akkor 1000 ft órabérben van a tanárok jelentős része.
 
Ezt szorozd meg minimum 2 vel, mert fel is kell készülnöd az órára. Továbbá ott vannak a nyári táborok, ahol pihenni nem éppen a tanárnak lehet. Továbbá a dolgozatjavitások, egyébb rendezvényeken való részvétel és stb. S ezért kapsz alig több mint 200 000 Ft-ot. Ha nagyon leegyszerűsítünk akkor 1000 ft órabérben van a tanárok jelentős része.
De az is tény, hogy amikor tanar ismeroseimmel beszelgetek(van egy rakat), a hangnem és a számitási mod attol fugg kormanyparti vagy ellenzeki :)

Sajna ez is olyan, hogy amig politika lesz, addig nem nagyon változik!

Reaqlistán kéne leulni, és félretenni a melyik pártot szeretem melyiket nem gondolatokat, és szakmazni kicsit!
 
De az is tény, hogy amikor tanar ismeroseimmel beszelgetek(van egy rakat), a hangnem és a számitási mod attol fugg kormanyparti vagy ellenzeki :)

Sajna ez is olyan, hogy amig politika lesz, addig nem nagyon változik!

Reaqlistán kéne leulni, és félretenni a melyik pártot szeretem melyiket nem gondolatokat, és szakmazni kicsit!
AZ a nem mindegy, hogy rokonom, nulla szakiskola\ egyetemi képzetséggel, sima érettségi után, raktárban kezdett dolgozni Bp-en és múlt hónapban nettó 400 000 Ft kapott.
 
AZ a nem mindegy, hogy rokonom, nulla szakiskola\ egyetemi képzetséggel, sima érettségi után, raktárban kezdett dolgozni Bp-en és múlt hónapban nettó 400 000 Ft kapott.
Ez tény és valo.
De ki tiltja meg barkinek, hogy akkor elmenjen egy raktarba dolgozni?

Hidd el, mindenkinek xar amikor diplomaskent az ácsnak kell a cserepet hordani a tetofelujitáshoz, de ha olyan munka van mert bexyart és csodot jelentett a cég ahol meloztam, hat akkor azt kell csinalni ha penzt akarok keresni, és nem itt sirni, hogy jajj a munkanelkuli segely...

A pedagogusokkal jelenleg - mert általában egyet értek veluk - az a bajom, hogy teljesen megosztjak a tarsadalmat, és azt a látszatot keltik - vagy igvyekeznek kelteni - hogy itt rajtuk kivul senki nem dolgozik!
Fontos, sot nelkulozhetetlen a munkajuk, ahogy nelkulozhetetlen a takarutonenie, mert ha o nem dolgozna megenne a kosz, a portas bacsie, az esztergalyosé, az orvosé....

Egy jol mukodo tarsadalom pont attol mukodik jol, hogy senki nem akarja elhitetni a masikkal azt, hogy rajta kivul aztan senki nem szamit.

Sajna ma a pedagogusok az ujkraelosztas részesei, és az alján vannak a sornask. Ezen valtoztatni kell, de ne keverjuk azt, amikor valaki a versenyszferaba megy, és teljesen más ha a versenyszfera által megtewrmelt jopvedelmekbol reszesedik!
 
Ezt szorozd meg minimum 2 vel, mert fel is kell készülnöd az órára. Továbbá ott vannak a nyári táborok, ahol pihenni nem éppen a tanárnak lehet. Továbbá a dolgozatjavitások, egyébb rendezvényeken való részvétel és stb. S ezért kapsz alig több mint 200 000 Ft-ot. Ha nagyon leegyszerűsítünk akkor 1000 ft órabérben van a tanárok jelentős része.
ezek az árak nem valósak?

2022-06-08_202651.jpg
 
Ez tény és valo.
De ki tiltja meg barkinek, hogy akkor elmenjen egy raktarba dolgozni?

Hidd el, mindenkinek xar amikor diplomaskent az ácsnak kell a cserepet hordani a tetofelujitáshoz, de ha olyan munka van mert bexyart és csodot jelentett a cég ahol meloztam, hat akkor azt kell csinalni ha penzt akarok keresni, és nem itt sirni, hogy jajj a munkanelkuli segely...

A pedagogusokkal jelenleg - mert általában egyet értek veluk - az a bajom, hogy teljesen megosztjak a tarsadalmat, és azt a látszatot keltik - vagy igvyekeznek kelteni - hogy itt rajtuk kivul senki nem dolgozik!
Fontos, sot nelkulozhetetlen a munkajuk, ahogy nelkulozhetetlen a takarutonenie, mert ha o nem dolgozna megenne a kosz, a portas bacsie, az esztergalyosé, az orvosé....

Egy jol mukodo tarsadalom pont attol mukodik jol, hogy senki nem akarja elhitetni a masikkal azt, hogy rajta kivul aztan senki nem szamit.

Sajna ma a pedagogusok az ujkraelosztas részesei, és az alján vannak a sornask. Ezen valtoztatni kell, de ne keverjuk azt, amikor valaki a versenyszferaba megy, és teljesen más ha a versenyszfera által megtewrmelt jopvedelmekbol reszesedik!
Viszont, ha a versenyszféra ennyire erős anyagilag, ne csodálkozzunk, hogy lassan szó szerint kihalnak, főleg a reálos tanárok. Miért legyen valaki matek tanár, ha a hasonló kvalitásokkal 5-30x többet kereshet, mint programozó és stb. A tanári szakma is olyan, hogy nem 2 nap alatt lesz valaki tanár. Ha ma változnának is a bérek és stb, akkor is 4-5 év amig ez megmutatkozna a több végzett tanárnál az egyetemek részéről és további 10 legalább amig megerősödne a folyamat.
 
Értem, hogy mit szeretnél ezzel mondani. Össze szeretnéd hasonlítani az almát a macskapöcse paprikával. Előre szólok, hogy nem fog sikerülni.
már hogyne lehetne, elvégre minden elvégzett tevékenységnek van egy ára, attól függóen milyen egyszerü elvégezni azt a bizonyos tevékenységet. A pedagógiával foglalkozók száma jó sok... talán tíz tanulóra jut egy pedagógus.
De térjünk rá az elvégzett munka minőségére... miért van szükség magániskolákra?

https://eduline.hu/kozoktatas/20200703_maganiskolak_tandij

evidens, a társadalom hajlandó megfizetni a minőségi munkát.
 
Utoljára módosítva:
A tanári szakma is olyan, hogy nem 2 nap alatt lesz valaki tanár.
ezzel vitatkoznék, ha megvan a kellő adottság például egy mérnök símán helyettesíthet egy reál tanárt ... de egymást is helyettesítik a tanárok, nagy hangsúlyt helyeztetek erre munakórák számításánál.
 
Viszont, ha a versenyszféra ennyire erős anyagilag, ne csodálkozzunk, hogy lassan szó szerint kihalnak, főleg a reálos tanárok. Miért legyen valaki matek tanár, ha a hasonló kvalitásokkal 5-30x többet kereshet, mint programozó és stb. A tanári szakma is olyan, hogy nem 2 nap alatt lesz valaki tanár. Ha ma változnának is a bérek és stb, akkor is 4-5 év amig ez megmutatkozna a több végzett tanárnál az egyetemek részéről és további 10 legalább amig megerősödne a folyamat.
Igazad van, de meg sincs :)
Az oktatassal foglalkozo kormanyszervek feladata valoban a jovo ifjusaganak a milyenségével kell foglalkozzanak és eloregondolkodjanak.
De ami ezen tul van, azt a piac fogja eldonteni.
Ahol ugye az a draga amibol keves van, és az az olcso, amibol sok!

Az csak a sztocializmusban mukodott, hogy ez orosz példa alapjan meghatarozott iranyszamok voltak, ugy az oktatasban mint kesobb az iskolakban. Latod ezert nem tudja az ember eldonteni, hogy jo-e hogy elmult az az idoi, vagy nem annyira :)
 
Szóval egész évben 874 órát kell dolgozzanak a teljes fizetésért???
Melyik szakmában ilyen kevés vagy hasonló a munkaórák száma egy évben? A hétköznapi munkaerőnek ilyesmi a munkaidő naptára 2022 -ben

hónap munkaórák száma
január 168
február 160
március 176
április 152
május 176
junius 168
július 168
augusztus 184
szept. 176
október 168
nov. 168
dec. 168
Számoljunk a dolgozatokkal, amit már otthonukban javítanak ki, s nem a tanári szobában. Számoljunk a tanárok idegrendszerével, amit a gyerekek a végsőkig feszítenek. Miért is? Anyu és apu dolgozik szakadásig, a gyerekre nincs idő. Már nem szokás, hogy anyu otthon főz, süt és várja a gyerekét. Ki neveli akkor? A szülők, esténként, hétvégén és az iskola, no meg a lakóközösség, van ahol a család. Vannak szerencsés gyerekek, akik jó családban élnek, nyugisan, de sajnos sok a problémás gyerek. Nem irigylem a mai pedagógusokat. Ezen túl, nincs elég bemutató eszközük, no persze a kiemelt iskolákban igen, de a többiben? Inkább nem írom le:(. Vannak olyan iskolák:hurra:, ahol modern számítógépek, írásvetítő, kémiai labor segíti a nebulókat. Ezek a kiemelten kezelt iskolák, ott minden van. A pedagógusok is körülmények között dolgozhatnak. A többiben? Sajnos a legtöbb iskolában, gondolok itt általános, de közép iskolákra is, - több pedagógus ledarálja az órát, aztán röpdolgozat. Nincs motiváció, csak mérhetetlen elkeseredés,fásultság és szegénység, minden szinten. Ez a fásultság érződik a pedagógus irányából, de a gyerekekre is rávetítődik, s vissza... Ördögi a kör.
Le kell írnom, mert áthoztam - a saját CH oldalunkról - ezt a bejegyzést, mert ténylegesen megható és szép. Az igazi, gyerekeket és hívatásukat tisztelő türelmes, felkészült pedagógusoknak - végtelen köszönet!
:dr_24:
Tali Gitta: Akire sokat gondolok...
Aki írni s olvasni megtanított,/ aki ha hibáztam, kijavított,/ arra ma is szívesen gondolok.// Aki ha botlottam, kezet nyújtott,/ s aki a bajból is kihúzott,/ arra oly sokszor visszagondolok.// Aki ha féltem, mindig nyugtatott,/ aki ha duzzogtam, féltőn csitított,/ arra mindig melegen gondolok.// Aki tudással vértezett,/ aki még szürkén is észrevett,/ arra jó szívvel gondolok.// Akire emberként felnézhettem,/ és aki mindig példa volt nekem,/ arra ma büszkén gondolok.// Aki helytállni megtanított,/ aki ha csüggedtem, hittel biztatott,/ arra naponta sokszor gondolok.// Aki az órán nem csak oktatott,/ s aki belőlem embert faragott,/ arra végtelen hálával gondolok.
 

Hírdetőink

kmtv.ca

kmtv.ca

Friss profil üzenetek

beamix wrote on Ajuda67's profile.
Szia,bocs de csak most csatlakoztam,hogyan tudok hozzájutni a fordításaidhoz ? Főképp a Kárpátok vampirjai sorozat 36,37.reszei érdekelnek. Előre is köszönöm az útbaigazítást
Hi! Does anyone here have the easy deutsch books by Jan richter in English?
hanna322 wrote on pöttyösdoboz's profile.
Szia! Érdeklődni szeretnék, hogy az Okosodj mozogva DVD anyagát el tudnád-e küldeni? Sajnos a data linkek már nem működnek. Nagyon köszönöm előre is a segítségedet! Üdv.: hanna322
katuskatus wrote on adabigel's profile.
Szia kedves Abigél! Neked sikerült letölteni Az egészség piramisa c. könyvet? Ha igen, elküldenéd nekem? Szép napot kívánok!
ametiszt99 wrote on boyocska's profile.
Szia,nem tudom,hogy megoldódott e a Bauer Barbara könyvvel kapcsolatban a problémád,de feltettem a könyvet ide:
Ne haragudj,de nem vettem észre hamarabb az üzenetedet:):)
ametiszt

Statisztikák

Témák
38,129
Üzenet
4,802,248
Tagok
615,748
Legújabb tagunk
Miklós Viktória
Oldal tetejére