Sri Cinmoy bölcsessége - részlet
"Sri Cinmoy bölcsessége - részlet
Kérdés: Mik Istennek azon aspektusai, amik olyan nehézzé teszik az Isten-megvalósítást?
Sri Chinmoy: Istennek két aspektusa van: személyes és személytelen. Ha nem fogadod el Istent az Ő személyes formájában, akkor az Isten-megvalósítás nagyon nehéz lesz. Ha Istent az Ő személytelen formájában szemléljük, mint a béke és a Fény végtelen kiterjedését, ezt az aspektust rendkívül nehéz lesz megvalósítani. De ha a személyes formát látjuk, akkor nagyon könnyű belépni a személytelen formába. Ha nem ismersz egy személyt, és meghallod a nevét, nagyon nehéz bármiféle világos vagy közeli belső kapcsolatot kialakítanod vele.
Kérdés: Meg lehet valósítani Istent úgy, hogy nem vonulunk el egy barlangba?
Sri Chinmoy: Nem minden spirituális mester vonult a Himalája barlangjaiba, hogy Istent megvalósítsa. Én sem egy himalájai barlangban valósítottam meg Istent. A legtöbb spirituális mester, mint például Sri Rámakrisna, Buddha, Sri Aurobindo és mások nem meditáltak a Himalája barlangjaiban.
Volt idő, amikor szükség volt arra, hogy az emberek visszavonuljanak a világtól, de ez most már egyáltalán nem szükséges. Ha nem nézel szembe a világgal, a világ üldözni fog, mint egy tolvajt. De miért kellene félni a világtól? Ha szilárdan állsz, és elfogadod a világot, a világ tisztelegni fog neked, és azt mondja: ,,Neki van ereje.’’ Ha félsz a világtól, akkor a világ, mint egy oroszlán, felfal. De ha megvan a képességed, hogy úgy cselekedj, mint egy isteni hős, és szembenézz a világgal, akkor Isten könyörülete, Isten Fénye és Isten ereje leszáll rád.
A spiritualitás a bátraknak való. Az Isten-megvalósítás a bátraknak való, nem a puhányoknak. Szinte minden indiai szentirat ugyanezt mondja: ,,A puhányok nem nyerhetik el a lelket.’’ Csak azok fognak előremenetelni, és látják meg a célt, akiknek van erejük.
Kérdés: Az embernek melyik része éri el a megvalósulást?
Sri Chinmoy: Amikor megtörténik a megvalósulás, az egész lény megvalósítja Istent. A lélek már megvalósította Istent, de a lélek előtérbe hozza megvalósult tudatát. Belép a szívbe, és próbálja isteni tudatával átitatni a szívet. Azután a szívből a megvalósulás az elmébe jön, az elméből az életerőbe, onnan pedig a fizikai testbe. Ha beborította a testet, az életerőt, az elmét és a szívet, akkor a megvalósulás teljes.
A valódi megvalósulás által tudjuk, hogy nem vagyunk sem a test, sem az elme, sem bármi más, csak a lélek, ami az Isteni megnyilvánulása. Minden egyes ember, amikor megvalósítja majd Istent, érezni fogja, hogy Isten tudatos része. A test korlátozott, de a lélek korlátlan. Amikor a megvalósulásról beszélünk, valami olyanra gondolunk, ami korlátlan, végtelen. Amikor megvalósítjuk Istent, túllépünk a testtu-daton, és eggyé válunk a lélek korlátlan képességével.
Kérdés: Azt olvastam, hogy a megvalósulás nem egy vívmány, hanem egy felfedezés.
Sri Chinmoy: Igaz, a megvalósulás nem vívmány, hanem felfedezés. De amikor felfedezünk valamit, akkor az a vívmányunkká válik. Amint felfedezünk valamit, az létünk szerves részévé válik, és bármi, ami létünk szerves részévé válik, az a vívmányunkká is válik. A felfedezésben ott rejlik a vívmány. Ha egy tudós felfedez valamit, az az egész világ birtokává válik, de attól még az ő vívmánya. Hasonlóan, amikor valaki megvalósítja Istent, bár Isten mindig is ott volt, és egyformán tartozik a belső és a külső világhoz, az Isten-megvalósítás akkor is igen jelentős vívmány bárki számára.
Az Igazság és az Isteniség már ott léteznek bennünk, de elhanyagoljuk őket. Mivel nem használjuk őket, idegenné váltak számunkra. De abban a pillanatban, amint felfedezzük, hogy már bennünk rejlenek, a vívmányunkká válnak. Őszinte személyes erőfeszítésünkön és Isten állandó belső kegyelmén keresztül a vívmányunkká válnak.
Kérdés: Viszonylag gyakori tapasztalat a megvalósulás bármely emberi generációban is? Például sok megvalósult spirituális mester él Indiában?
Sri Chinmoy: A földön milliónyi és milliárdnyi ember él, de közülük csak néhány az, aki valóban megvalósult. Tévedsz, ha úgy véled, a spirituálisan megvalósult emberek százával élnek a földön. A világ meglehetősen tágas, de ha a valóban megvalósult személyekről van szó, akkor azt szeretném mondani, hogy pillanatnyilag csak tíz-tizenkettő él a földön. Vannak szvámik és tanítók, akik tíz-tizenöt éve meditálnak, és őszintén gyakorolják a jógát, és akik sokkal magasabb rendűek, mint a tanítványaik, de nem Isten-megvalósított lelkek. Nem kell a Legmagasabbat elérni ahhoz, hogy valaki kezdőket taníthasson, éppúgy, ahogy az óvodások tanításához sem kell doktori fokozat.
Vannak őszinte és hamis mesterek. Sok hamis mester jön Nyugatra, és kihasználja az embereket. A hamis mesterek Indiában is kihasználják a keresőket. De Isten nem engedi, hogy az őszinte tanítványt örökre becsapják. A kereső saját belső sírása elviszi őt egy valódi mesterhez. Ha Isten Akarata az, akkor a tanítvány egy igazán magas mestert kaphat, aki az elejétől egészen a Legmagasabbig elviszi őt. Máskülönben olyan mestert kap, aki csak az óvodán vezeti át, és azután másik mestert kell keresnie.
Kérdés: Mi a különbség a megvilágosodás és az Isten-megvalósítás között?
Sri Chinmoy: A teljes megvilágosodás, a tökéletes és mindent megvilágosító megvilágosulás nem más, mint az Isten-megvalósítás. De néha, amikor a kereső legmagasabb meditációjában van, kap egyfajta belső megvilágosodást, és egy fél órán át vagy egy egész óráig teljes lénye, teljes létezése megvilágosult. Azután egy-két óra múlva újra régi önmagává válik, újra a vágyak és istentelen tulajdonságok áldozata lesz. Megtörtént a megvilágosodás, de nem a transzcendentális megvilágosodás, amely Buddha és más spirituális mesterek esetén történt. Az a fajta mindent betöltő és mindent megvilágosító megvilágosulás egyenlő az Isten-megvalósítással. Az Isten-megvalósítás állandó és örök megvilágosodást jelent, transzcendentális megvilágosodást. Amikor megkapjuk az Isten-megvalósítást, mind külső, mind belső létünkben automatikusan megtörténik a végtelen megvilágosodás.
Amit egyesek megvilágosodásnak hívnak, az csak egy időszakos fénykitörés a törekvő tudatban. Rövid idő múlva jelentéktelenné halványul, mert nincs benne tartós valóság. A tartós valósághoz csak az állandó, örök és transzcendentális megvilágosodással jutunk, ami maga az Isten-megvalósítás.
Néha, ha a megvilágosodásról beszélünk, arra gondolunk, hogy sok évig sötétben voltunk egy bizonyos téma tekintetében, de most már van belső bölcsességünk, vagy tudatunkban az az adott hely megvilágosodott. De ez csak egy szikra a korlátlan megvilágosodásból, és ezt a kis szikrát nem nevezhetjük Isten-megvalósításnak.
Kérdés: A technológia akadályt gördít az Isten-megvalósítás elé?
Sri Chinmoy: A válasz igen is meg nem is. Amikor a modern technológia a belső lélek kifejezéseként szolgál, ha úgy érzi, összeköttetésben áll a belső élettel, a belső létezéssel, olyankor a technológia segít az Isten-megvalósításban. De nagyon gyakran azt látjuk, hogy a technológia és a belső élet nem halad együtt. A külső világ, sikerével egy másik cél felé fut. Ezzel nagyon óvatosnak kell lennünk, mert mindegy mennyi sikert nyerünk a technológiából, a végtelen beteljesedés nem történhet meg, ha a lélek nincs jelen. Ugyanakkor a lélek béna, ha a külső élet nem tart lépést vele a technológiai és tudományos fejlődéssel.
Isten látomásának és valóságának tökéletes földi beteljesítéséhez a tudománynak és a spiritualitásnak együtt kell haladnia. A spiritualitástól felszabadulást és megvalósulást várhatunk. A technológiától és a tudománytól anyagi tökéletességet - a legmagasabb Igazság anyagi megtestesülését várhatjuk. Amikor a megvalósulás benne van az anyagi sikerben, az anyagi világ csak akkor ér el maradandóságot az örök értékek terén. Ugyanakkor, ha a belső világban hiányzik a tökéletesség, akkor az anyagi sikernek kell inspirálnia a belső megvalósulást, hogy jöjjön, és vegye át a vezetést.
Kérdés: Amikor egy kereső fejletté válik, eltűnnek-e az Isten-megvalósítás útjában álló akadályok, és megvalósulása bizonyossággá válik-e ebben az életben?
Sri Chinmoy: Amíg a célt el nem éred, nincs bizonyosság. Lehet, hogy már csak egyetlen lépésre vagy a céltól, de akkor is eleshetsz. Még az utolsó pillanatban sem tudod, hogy megnyered-e a versenyt vagy sem. Az Isten-megvalósítás előtt az utolsó próbatétel rendkívül nehéz. Sok igazán őszinte kereső van az Isten-megvalósítás határán, hidd el nekem, hogy a belső világban nem több, mint egy centi választja el őket tőle, de az ellenséges erők megtámadják őket, és könyörtelenül leesnek. Azután olyan sokáig tart, hogy újra felálljanak. Van, akinek hat hónapig tart, két évig vagy négy évig, mások megvárnak egy újabb inkarnációt. Tehát mindig légy éber, és fuss, amilyen gyorsan csak tudsz a célod felé. Ne állj meg, amíg a versenyt meg nem nyerted, különben a tudatlanság vonzása újra visszahúz a kiindulópontra.
Kérdés: Lehetséges egyetlen élet alatt teljes tudást és bölcsességet szerezni Istenről?
Sri Chinmoy: Tökéletesen lehetséges teljes tudást szerezni Istenről, feltéve, hogy a kereső törekvése teljesen őszinte. Ezenkívül a keresőnek rendelkeznie kell a képességgel, hogy magába fogadja Isten tudását és bölcsességét. Harmadszor, a keresőnek egy nagyon magas spirituális mestere kell, hogy legyen, egy első osztályú Isten-megvalósított jógi. Negyedszer, Isten Akarata az kell legyen, hogy ez a kereső megkapja ezt a teljes belső tudást és bölcsességet. Ha ez a négy feltétel mind egyszerre teljesül, akkor ez teljességgel lehetséges.
De ha valaki egyszerűen csak spirituális életbe kezd, és spirituális mester segítsége nélkül akarja megvalósítani Istent, akkor ez lehetetlen. Egy hétköznapi emberi lénynek ehhez életek százaira és ezreire van szüksége. Még ha valakinek jó mestere van is, ha a tanítvány nem száz százalékosan őszinte, hat, hét, tíz vagy húsz inkarnációjába is kerülhet. De a legeslegjobb tanítványok egy vagy néhány inkarnáció alatt megkapják a megvalósulást a mester állandó vezetése alatt.
Néha valaki megvalósítja Istent úgy, hogy nincs spirituális mestere. Hogyan lehetséges ez? Korábbi életében talán nagyon-nagyon erős mestere volt. Ebben az életében a mester nem öltött emberi inkarnációt, de a belső világból folyamatosan vezeti, formálja és irányítja őt. A kereső tudja, hogy a mestere irányítja őt álmaiban és meditációiban.
És természetesen van egy másik lehetőség is. Ha egy kereső jó pár inkarnáción keresztül meditált, és Isten igazán elégedett vele, és a keresőnek ebben az életében nem adatott meg a spirituális mester, akkor Isten maga játssza el a spirituális mester szerepét, még a kereső éber óráiban és mindennapi tevékenységeiben is. Ha a keresőnek innia kell egy pohár vizet, Isten megmondja neki: ,,Menj, és igyál egy pohár vizet.’’ És ha be kell csuknia az ablakot, Isten szól neki. Isten egy nagyon, nagyon fényes lény alakját ölti, és így vezeti őt.
Kérdés: Ha a kereső nem valósítja meg Istent ebben az életében, az azt jelenti, hogy minden erőfeszítése kárba vész?
Sri Chinmoy: Ha a kereső nem éri el a spirituális tökéletességet ebben az életében, az nem jelenti azt, hogy mindent elveszít. Ha nem tudja befejezni az utazást ebben az életében, a következő inkarnációban ott folytatja az utat, ahol abbahagyta. Semmi nem vész el. De sajnos gyermekkora tizenkét vagy tizenhárom évére a tudatlanság rabjává válik. A tudatlanság elé áll, és felfalja, mint egy farkas. Erőt kell merítenie a belső világból, és harcosként küzdenie kell az élet csataterén, hogy újra legyőzze a tudatlanságot. De annak, aki megvalósította Istent, és elérte a tökéletes tökéletességet előző életében, nem kell kivárnia ezeket az éveket. Tehát jobb mindent legyőzni ebben az életünkben, hogy következő életünkben rögtön az elejétől fogva előre utazhassunk.
Kérdés: Hisz abban, hogy egy emberi lény megvalósíthatja Istent, és eggyé válhat vele itt ezen az anyagi síkon, amely olyan tudatlan és sötét?
Sri Chinmoy: Egyrészről a föld bolygó sötét, tudatlan és tudattalan, nem szeret semmi isteni dolgot. Másrészről hatalmas belső késztetés van benne a kiterjedésre és a túlszárnyalásra. Isten a föld-tudaton keresztül törekszik. A föld az egyetlen hely azok számára, akik gazdagok akarnak lenni - akár az anyagi síkon, akár a spirituális síkon. A vágyakkal teli élet és a törekvő élet egyaránt lehetséges a földön. A többi világ a statikus élvezetekre való. Más világokban a lények elégedettek azzal, amit már elértek, míg itt senki sem igazán elégedett azzal, amit eddig már elért. Az elégedetlenség nem jelenti azt, hogy haragszunk valakire, vagy haragszunk a világra. Nem! Az elégedetlenség azt jelenti, hogy állandóan arra törekszünk, hogy tovább és tovább menjünk. Ha van egy kis Fényünk, több Fényt akarunk, bőséges Fényt, végtelen Fényt.
Az indiai hagyományok szerint ezrével vannak kozmikus istenek, házi istenségek pedig pont annyian, mint ahány ember él. Ezek a házi istenségek olyan istenek, akik a magasabb világokban maradnak - a vitális világban, az intuitív világban vagy valamelyik magasabb síkon. Most több hatalmuk, több képességük van, mint nekünk, és elégedettek azzal, amijük van. Egy tapodtat sem akarnak tovább menni. Képességeik mégis korlátozottak a Legfelsőbb Úr Fényéhez, üdvösségéhez és hatalmához képest. Mikor felszabadulunk és megvalósulunk, amikor tudatosan egyek leszünk a Legfelsőbb Úr Tudatával, akkor végtelenül több képességünk lesz, mint az istenségeknek és a kozmikus isteneknek.
Amikor a teremtés elkezdődött, azok a lelkek, amelyek fejlődni akartak, más utat követtek. A végső Igazságot akarták, a végtelen Igazságot. Még a kozmikus isteneknek is, ha végtelen békét, Fényt és üdvösséget akarnak elérni, le kell jönniük a földre emberi alakban, és feltétlen szeretetükkel, odaadásukkal és önátadásukkal meg kell valósítaniuk Istent. Csak itt, a fizikai testben tudunk imádkozni, meditálni és egyedül itt valósíthatjuk meg a Legmagasabbat. Csak ez a bolygó van fejlődésben. A fejlődés állandó haladást, egyre újabb eredményeket jelent. Ha valaki fejlődni akar, ha valaki tovább akar lépni, erre a helyre kell jönnie. Egyedül ez az a hely, ahol Istent meg lehet valósítani, fel lehet tárni, és ki lehet nyilvánítani."
Forrás: [HIDE]http://srichinmoyinspiracio.blogspot.com[/HIDE]
"Sri Cinmoy bölcsessége - részlet
Kérdés: Mik Istennek azon aspektusai, amik olyan nehézzé teszik az Isten-megvalósítást?
Sri Chinmoy: Istennek két aspektusa van: személyes és személytelen. Ha nem fogadod el Istent az Ő személyes formájában, akkor az Isten-megvalósítás nagyon nehéz lesz. Ha Istent az Ő személytelen formájában szemléljük, mint a béke és a Fény végtelen kiterjedését, ezt az aspektust rendkívül nehéz lesz megvalósítani. De ha a személyes formát látjuk, akkor nagyon könnyű belépni a személytelen formába. Ha nem ismersz egy személyt, és meghallod a nevét, nagyon nehéz bármiféle világos vagy közeli belső kapcsolatot kialakítanod vele.
Kérdés: Meg lehet valósítani Istent úgy, hogy nem vonulunk el egy barlangba?
Sri Chinmoy: Nem minden spirituális mester vonult a Himalája barlangjaiba, hogy Istent megvalósítsa. Én sem egy himalájai barlangban valósítottam meg Istent. A legtöbb spirituális mester, mint például Sri Rámakrisna, Buddha, Sri Aurobindo és mások nem meditáltak a Himalája barlangjaiban.
Volt idő, amikor szükség volt arra, hogy az emberek visszavonuljanak a világtól, de ez most már egyáltalán nem szükséges. Ha nem nézel szembe a világgal, a világ üldözni fog, mint egy tolvajt. De miért kellene félni a világtól? Ha szilárdan állsz, és elfogadod a világot, a világ tisztelegni fog neked, és azt mondja: ,,Neki van ereje.’’ Ha félsz a világtól, akkor a világ, mint egy oroszlán, felfal. De ha megvan a képességed, hogy úgy cselekedj, mint egy isteni hős, és szembenézz a világgal, akkor Isten könyörülete, Isten Fénye és Isten ereje leszáll rád.
A spiritualitás a bátraknak való. Az Isten-megvalósítás a bátraknak való, nem a puhányoknak. Szinte minden indiai szentirat ugyanezt mondja: ,,A puhányok nem nyerhetik el a lelket.’’ Csak azok fognak előremenetelni, és látják meg a célt, akiknek van erejük.
Kérdés: Az embernek melyik része éri el a megvalósulást?
Sri Chinmoy: Amikor megtörténik a megvalósulás, az egész lény megvalósítja Istent. A lélek már megvalósította Istent, de a lélek előtérbe hozza megvalósult tudatát. Belép a szívbe, és próbálja isteni tudatával átitatni a szívet. Azután a szívből a megvalósulás az elmébe jön, az elméből az életerőbe, onnan pedig a fizikai testbe. Ha beborította a testet, az életerőt, az elmét és a szívet, akkor a megvalósulás teljes.
A valódi megvalósulás által tudjuk, hogy nem vagyunk sem a test, sem az elme, sem bármi más, csak a lélek, ami az Isteni megnyilvánulása. Minden egyes ember, amikor megvalósítja majd Istent, érezni fogja, hogy Isten tudatos része. A test korlátozott, de a lélek korlátlan. Amikor a megvalósulásról beszélünk, valami olyanra gondolunk, ami korlátlan, végtelen. Amikor megvalósítjuk Istent, túllépünk a testtu-daton, és eggyé válunk a lélek korlátlan képességével.
Kérdés: Azt olvastam, hogy a megvalósulás nem egy vívmány, hanem egy felfedezés.
Sri Chinmoy: Igaz, a megvalósulás nem vívmány, hanem felfedezés. De amikor felfedezünk valamit, akkor az a vívmányunkká válik. Amint felfedezünk valamit, az létünk szerves részévé válik, és bármi, ami létünk szerves részévé válik, az a vívmányunkká is válik. A felfedezésben ott rejlik a vívmány. Ha egy tudós felfedez valamit, az az egész világ birtokává válik, de attól még az ő vívmánya. Hasonlóan, amikor valaki megvalósítja Istent, bár Isten mindig is ott volt, és egyformán tartozik a belső és a külső világhoz, az Isten-megvalósítás akkor is igen jelentős vívmány bárki számára.
Az Igazság és az Isteniség már ott léteznek bennünk, de elhanyagoljuk őket. Mivel nem használjuk őket, idegenné váltak számunkra. De abban a pillanatban, amint felfedezzük, hogy már bennünk rejlenek, a vívmányunkká válnak. Őszinte személyes erőfeszítésünkön és Isten állandó belső kegyelmén keresztül a vívmányunkká válnak.
Kérdés: Viszonylag gyakori tapasztalat a megvalósulás bármely emberi generációban is? Például sok megvalósult spirituális mester él Indiában?
Sri Chinmoy: A földön milliónyi és milliárdnyi ember él, de közülük csak néhány az, aki valóban megvalósult. Tévedsz, ha úgy véled, a spirituálisan megvalósult emberek százával élnek a földön. A világ meglehetősen tágas, de ha a valóban megvalósult személyekről van szó, akkor azt szeretném mondani, hogy pillanatnyilag csak tíz-tizenkettő él a földön. Vannak szvámik és tanítók, akik tíz-tizenöt éve meditálnak, és őszintén gyakorolják a jógát, és akik sokkal magasabb rendűek, mint a tanítványaik, de nem Isten-megvalósított lelkek. Nem kell a Legmagasabbat elérni ahhoz, hogy valaki kezdőket taníthasson, éppúgy, ahogy az óvodások tanításához sem kell doktori fokozat.
Vannak őszinte és hamis mesterek. Sok hamis mester jön Nyugatra, és kihasználja az embereket. A hamis mesterek Indiában is kihasználják a keresőket. De Isten nem engedi, hogy az őszinte tanítványt örökre becsapják. A kereső saját belső sírása elviszi őt egy valódi mesterhez. Ha Isten Akarata az, akkor a tanítvány egy igazán magas mestert kaphat, aki az elejétől egészen a Legmagasabbig elviszi őt. Máskülönben olyan mestert kap, aki csak az óvodán vezeti át, és azután másik mestert kell keresnie.
Kérdés: Mi a különbség a megvilágosodás és az Isten-megvalósítás között?
Sri Chinmoy: A teljes megvilágosodás, a tökéletes és mindent megvilágosító megvilágosulás nem más, mint az Isten-megvalósítás. De néha, amikor a kereső legmagasabb meditációjában van, kap egyfajta belső megvilágosodást, és egy fél órán át vagy egy egész óráig teljes lénye, teljes létezése megvilágosult. Azután egy-két óra múlva újra régi önmagává válik, újra a vágyak és istentelen tulajdonságok áldozata lesz. Megtörtént a megvilágosodás, de nem a transzcendentális megvilágosodás, amely Buddha és más spirituális mesterek esetén történt. Az a fajta mindent betöltő és mindent megvilágosító megvilágosulás egyenlő az Isten-megvalósítással. Az Isten-megvalósítás állandó és örök megvilágosodást jelent, transzcendentális megvilágosodást. Amikor megkapjuk az Isten-megvalósítást, mind külső, mind belső létünkben automatikusan megtörténik a végtelen megvilágosodás.
Amit egyesek megvilágosodásnak hívnak, az csak egy időszakos fénykitörés a törekvő tudatban. Rövid idő múlva jelentéktelenné halványul, mert nincs benne tartós valóság. A tartós valósághoz csak az állandó, örök és transzcendentális megvilágosodással jutunk, ami maga az Isten-megvalósítás.
Néha, ha a megvilágosodásról beszélünk, arra gondolunk, hogy sok évig sötétben voltunk egy bizonyos téma tekintetében, de most már van belső bölcsességünk, vagy tudatunkban az az adott hely megvilágosodott. De ez csak egy szikra a korlátlan megvilágosodásból, és ezt a kis szikrát nem nevezhetjük Isten-megvalósításnak.
Kérdés: A technológia akadályt gördít az Isten-megvalósítás elé?
Sri Chinmoy: A válasz igen is meg nem is. Amikor a modern technológia a belső lélek kifejezéseként szolgál, ha úgy érzi, összeköttetésben áll a belső élettel, a belső létezéssel, olyankor a technológia segít az Isten-megvalósításban. De nagyon gyakran azt látjuk, hogy a technológia és a belső élet nem halad együtt. A külső világ, sikerével egy másik cél felé fut. Ezzel nagyon óvatosnak kell lennünk, mert mindegy mennyi sikert nyerünk a technológiából, a végtelen beteljesedés nem történhet meg, ha a lélek nincs jelen. Ugyanakkor a lélek béna, ha a külső élet nem tart lépést vele a technológiai és tudományos fejlődéssel.
Isten látomásának és valóságának tökéletes földi beteljesítéséhez a tudománynak és a spiritualitásnak együtt kell haladnia. A spiritualitástól felszabadulást és megvalósulást várhatunk. A technológiától és a tudománytól anyagi tökéletességet - a legmagasabb Igazság anyagi megtestesülését várhatjuk. Amikor a megvalósulás benne van az anyagi sikerben, az anyagi világ csak akkor ér el maradandóságot az örök értékek terén. Ugyanakkor, ha a belső világban hiányzik a tökéletesség, akkor az anyagi sikernek kell inspirálnia a belső megvalósulást, hogy jöjjön, és vegye át a vezetést.
Kérdés: Amikor egy kereső fejletté válik, eltűnnek-e az Isten-megvalósítás útjában álló akadályok, és megvalósulása bizonyossággá válik-e ebben az életben?
Sri Chinmoy: Amíg a célt el nem éred, nincs bizonyosság. Lehet, hogy már csak egyetlen lépésre vagy a céltól, de akkor is eleshetsz. Még az utolsó pillanatban sem tudod, hogy megnyered-e a versenyt vagy sem. Az Isten-megvalósítás előtt az utolsó próbatétel rendkívül nehéz. Sok igazán őszinte kereső van az Isten-megvalósítás határán, hidd el nekem, hogy a belső világban nem több, mint egy centi választja el őket tőle, de az ellenséges erők megtámadják őket, és könyörtelenül leesnek. Azután olyan sokáig tart, hogy újra felálljanak. Van, akinek hat hónapig tart, két évig vagy négy évig, mások megvárnak egy újabb inkarnációt. Tehát mindig légy éber, és fuss, amilyen gyorsan csak tudsz a célod felé. Ne állj meg, amíg a versenyt meg nem nyerted, különben a tudatlanság vonzása újra visszahúz a kiindulópontra.
Kérdés: Lehetséges egyetlen élet alatt teljes tudást és bölcsességet szerezni Istenről?
Sri Chinmoy: Tökéletesen lehetséges teljes tudást szerezni Istenről, feltéve, hogy a kereső törekvése teljesen őszinte. Ezenkívül a keresőnek rendelkeznie kell a képességgel, hogy magába fogadja Isten tudását és bölcsességét. Harmadszor, a keresőnek egy nagyon magas spirituális mestere kell, hogy legyen, egy első osztályú Isten-megvalósított jógi. Negyedszer, Isten Akarata az kell legyen, hogy ez a kereső megkapja ezt a teljes belső tudást és bölcsességet. Ha ez a négy feltétel mind egyszerre teljesül, akkor ez teljességgel lehetséges.
De ha valaki egyszerűen csak spirituális életbe kezd, és spirituális mester segítsége nélkül akarja megvalósítani Istent, akkor ez lehetetlen. Egy hétköznapi emberi lénynek ehhez életek százaira és ezreire van szüksége. Még ha valakinek jó mestere van is, ha a tanítvány nem száz százalékosan őszinte, hat, hét, tíz vagy húsz inkarnációjába is kerülhet. De a legeslegjobb tanítványok egy vagy néhány inkarnáció alatt megkapják a megvalósulást a mester állandó vezetése alatt.
Néha valaki megvalósítja Istent úgy, hogy nincs spirituális mestere. Hogyan lehetséges ez? Korábbi életében talán nagyon-nagyon erős mestere volt. Ebben az életében a mester nem öltött emberi inkarnációt, de a belső világból folyamatosan vezeti, formálja és irányítja őt. A kereső tudja, hogy a mestere irányítja őt álmaiban és meditációiban.
És természetesen van egy másik lehetőség is. Ha egy kereső jó pár inkarnáción keresztül meditált, és Isten igazán elégedett vele, és a keresőnek ebben az életében nem adatott meg a spirituális mester, akkor Isten maga játssza el a spirituális mester szerepét, még a kereső éber óráiban és mindennapi tevékenységeiben is. Ha a keresőnek innia kell egy pohár vizet, Isten megmondja neki: ,,Menj, és igyál egy pohár vizet.’’ És ha be kell csuknia az ablakot, Isten szól neki. Isten egy nagyon, nagyon fényes lény alakját ölti, és így vezeti őt.
Kérdés: Ha a kereső nem valósítja meg Istent ebben az életében, az azt jelenti, hogy minden erőfeszítése kárba vész?
Sri Chinmoy: Ha a kereső nem éri el a spirituális tökéletességet ebben az életében, az nem jelenti azt, hogy mindent elveszít. Ha nem tudja befejezni az utazást ebben az életében, a következő inkarnációban ott folytatja az utat, ahol abbahagyta. Semmi nem vész el. De sajnos gyermekkora tizenkét vagy tizenhárom évére a tudatlanság rabjává válik. A tudatlanság elé áll, és felfalja, mint egy farkas. Erőt kell merítenie a belső világból, és harcosként küzdenie kell az élet csataterén, hogy újra legyőzze a tudatlanságot. De annak, aki megvalósította Istent, és elérte a tökéletes tökéletességet előző életében, nem kell kivárnia ezeket az éveket. Tehát jobb mindent legyőzni ebben az életünkben, hogy következő életünkben rögtön az elejétől fogva előre utazhassunk.
Kérdés: Hisz abban, hogy egy emberi lény megvalósíthatja Istent, és eggyé válhat vele itt ezen az anyagi síkon, amely olyan tudatlan és sötét?
Sri Chinmoy: Egyrészről a föld bolygó sötét, tudatlan és tudattalan, nem szeret semmi isteni dolgot. Másrészről hatalmas belső késztetés van benne a kiterjedésre és a túlszárnyalásra. Isten a föld-tudaton keresztül törekszik. A föld az egyetlen hely azok számára, akik gazdagok akarnak lenni - akár az anyagi síkon, akár a spirituális síkon. A vágyakkal teli élet és a törekvő élet egyaránt lehetséges a földön. A többi világ a statikus élvezetekre való. Más világokban a lények elégedettek azzal, amit már elértek, míg itt senki sem igazán elégedett azzal, amit eddig már elért. Az elégedetlenség nem jelenti azt, hogy haragszunk valakire, vagy haragszunk a világra. Nem! Az elégedetlenség azt jelenti, hogy állandóan arra törekszünk, hogy tovább és tovább menjünk. Ha van egy kis Fényünk, több Fényt akarunk, bőséges Fényt, végtelen Fényt.
Az indiai hagyományok szerint ezrével vannak kozmikus istenek, házi istenségek pedig pont annyian, mint ahány ember él. Ezek a házi istenségek olyan istenek, akik a magasabb világokban maradnak - a vitális világban, az intuitív világban vagy valamelyik magasabb síkon. Most több hatalmuk, több képességük van, mint nekünk, és elégedettek azzal, amijük van. Egy tapodtat sem akarnak tovább menni. Képességeik mégis korlátozottak a Legfelsőbb Úr Fényéhez, üdvösségéhez és hatalmához képest. Mikor felszabadulunk és megvalósulunk, amikor tudatosan egyek leszünk a Legfelsőbb Úr Tudatával, akkor végtelenül több képességünk lesz, mint az istenségeknek és a kozmikus isteneknek.
Amikor a teremtés elkezdődött, azok a lelkek, amelyek fejlődni akartak, más utat követtek. A végső Igazságot akarták, a végtelen Igazságot. Még a kozmikus isteneknek is, ha végtelen békét, Fényt és üdvösséget akarnak elérni, le kell jönniük a földre emberi alakban, és feltétlen szeretetükkel, odaadásukkal és önátadásukkal meg kell valósítaniuk Istent. Csak itt, a fizikai testben tudunk imádkozni, meditálni és egyedül itt valósíthatjuk meg a Legmagasabbat. Csak ez a bolygó van fejlődésben. A fejlődés állandó haladást, egyre újabb eredményeket jelent. Ha valaki fejlődni akar, ha valaki tovább akar lépni, erre a helyre kell jönnie. Egyedül ez az a hely, ahol Istent meg lehet valósítani, fel lehet tárni, és ki lehet nyilvánítani."
Forrás: [HIDE]http://srichinmoyinspiracio.blogspot.com[/HIDE]