Magyar őstörténet

Státusza
További válaszok itt nem küldhetőek.

najahuha

Állandó Tag
Állandó Tag
Csak kiragadtam egy 'ilyen' beirast a sok kozul! ...
...
Barmelyikotok valaha is talalkozott, vagy csak latot barmilyen regeszeti leletet, ami alapjan most tudost jatszik?!:D
Vagy csak az ego- tok nem fer el a fotelben, ahonnan magust jatszanak sokan egy monitort bamulva?..:D


Kedves "thetrinity" !

(Nem minősítésül és rosszallásképpen mondom : nem mintha nickneved "egótlanságról" tenne bizonyságot. Azon túl, hogy egyszemélyi háromságról van szó, még ráadásképpen SZENT is, hát kellő skizofrén állapot....... Na ja...... húha.......De ezen túltesszük magunkat. Egyébként is vallom, hogy nicknevet nem minősítek, maximum adomázok rajtuk....)

Lenne az informális jelzőosztogatáson túl valami ÉRDEMLEGES érved ?

Nem mellesleg: Ha a világban kutató összes akkád-sumér tanszékeken mind eredeti régészeti hagyatékból kellene dolgozni, nem lenne elég a föllelt régészeti anyag. Meg különben is: ha minden alkalommal százszámra megtapiznák, mi maradna az írásokból ? Mit számít egyáltalán ma már, hogy valaki találkozott a régészeti hagyatékkal, ha rendelkezésre állnak olyan nagyfelbontású képek, amiken még a hajszálrepedésbe beleköpött bolha-csula is fölismerhető ??

Az EGO-t nem jelzőkkel ajánlatos megtörni, hanem TÉNY- és ÉSZ-érvekkel.....


Talán javasolnám KRäMERt olvasni, ott nagyjából kiderül, hogy van reális alapja KIENGIR és a KM kapcsolatának....


 

thetrinity

Állandó Tag
Állandó Tag
Kedves "thetrinity" !

(Nem minősítésül és rosszallásképpen mondom : nem mintha nickneved "egótlanságról" tenne bizonyságot. Azon túl, hogy egyszemélyi háromságról van szó, még ráadásképpen SZENT is, hát kellő skizofrén állapot....... Na ja...... húha.......De ezen túltesszük magunkat. Egyébként is vallom, hogy nicknevet nem minősítek, maximum adomázok rajtuk....)

Lenne az informális jelzőosztogatáson túl valami ÉRDEMLEGES érved ?

Nem mellesleg: Ha a világban kutató összes akkád-sumér tanszékeken mind eredeti régészeti hagyatékból kellene dolgozni, nem lenne elég a föllelt régészeti anyag. Meg különben is: ha minden alkalommal százszámra megtapiznák, mi maradna az írásokból ? Mit számít egyáltalán ma már, hogy valaki találkozott a régészeti hagyatékkal, ha rendelkezésre állnak olyan nagyfelbontású képek, amiken még a hajszálrepedésbe beleköpött bolha-csula is fölismerhető ??

Az EGO-t nem jelzőkkel ajánlatos megtörni, hanem TÉNY- és ÉSZ-érvekkel.....


Talán javasolnám KRäMERt olvasni, ott nagyjából kiderül, hogy van reális alapja KIENGIR és a KM kapcsolatának....


Elsosorban: tobbnyire igazad van.
Egyebkent meg nem hiszem, hogy ego problemaim lennenek. Ha ismernel, tudnad, hogy en vagyok a vilagmindenseg leghatalmasabb kiralya! 3x- os uber alles + Ludas Matyi!

"Lenne az informális jelzőosztogatáson túl valami ÉRDEMLEGES érved ?"
- Sajnos nincs. Bocsi...

"Mit számít egyáltalán ma már, hogy valaki találkozott a régészeti hagyatékkal, ha rendelkezésre állnak olyan nagyfelbontású képek, amiken még a hajszálrepedésbe beleköpött bolha-csula is fölismerhető ??"
- Teljesen egyet ertek. Annyit azert hozzafuznek, hogy a bolhanak bal-felso 4-es radius.

Teny es esz ervekkel ma te gyoztel!:cool:
Szep napot!:)
 

najahuha

Állandó Tag
Állandó Tag
Elsosorban: tobbnyire igazad van.
Egyebkent meg nem hiszem, hogy ego problemaim lennenek. Ha ismernel, tudnad, hogy en vagyok a vilagmindenseg leghatalmasabb kiralya! 3x- os uber alles + Ludas Matyi!
"Lenne az informális jelzőosztogatáson túl valami ÉRDEMLEGES érved ?"
- Sajnos nincs. Bocsi...
"Mit számít egyáltalán ma már, hogy valaki találkozott a régészeti hagyatékkal, ha rendelkezésre állnak olyan nagyfelbontású képek, amiken még a hajszálrepedésbe beleköpött bolha-csula is fölismerhető ??"
- Teljesen egyet ertek. Annyit azert hozzafuznek, hogy a bolhanak bal-felso 4-es radius.
Teny es esz ervekkel ma te gyoztel!:cool:
Szep napot!:)

Kedves thetrinity !

Aláhúzotthoz: Így egészen más....

Nincs miért megbocsátanom, mert nem haragszom semmiért.
 

najahuha

Állandó Tag
Állandó Tag
.

A PELAZGOKRÓL

Álljunk meg egy pillanatra a pelazgoknál. Itt az indoeurópai történészek által végzett kiértékelések ismét egy "történelmi űrt" mutatnak, ahová nem illeszthető be az indoeurópai érdek. Herodotos igen sokat beszélt róluk. Annak ellenére, hogy ő a pelazgokat a mai Görögország legrégibb lakosainak ismeri el, akik - mint mondja - "sohasem hagyták el ezt a földet, míg a hellének állandóan változtatták lakóhelyeiket" (Her. I. 56.) - a mai indoeurópai történetírás meg sem említi a pelazgokat mint pl. "Die Welt der Antike - Kulturgesichte Griechenlands" (Thames & Hudson Ltd. London 1964.)" c. hatalmas és 14 nyelven kiadott munka teszi, mely "Griechische Bronzezeit" kezdetét Kr. e. 3000-2500-ra jelöli annak ellenére, hogy ebben az időben "görög" nép még nem is létezett.

Az a tény, hogy az indoeurópizmus egyszerűen nem vesz róluk tudomást, mutatja, hogy igen fontos szerepet játszhatott a pelazg nép a Kr. e. évezredekben és létezésének, valamint nyelvének felkutatása teljesen megváltoztatja az eddigi történelemírás hasábjait. Létezése - elvitathatatlan hiszen a valódi görögség - amit az indoeurópai történészek egyszerűen "aristokraten-Herrschaft"-nak hívnak - Kr. e. 700-ban kezdődik. Eddig az időpontig beszélhetünk pelazgokról, ionokról, phyrgi-ekről, dórokról, thrákokról, paionokról és schytákról - csak görögökröl nem, s legkevésbé hellénekről, akikről Herodotos megállapítja hogy "gyenge és szeparáltan él a pelazgoktól és csak akkor kezdett gyarapodni, amikor egyesült több barbár nemzettel. " (Herodotos 1. 58.) Ugyanakkor a pelazgokról így beszél Herodotos: (1. 57) "Semmi pozitívumot nem tudok mondani arra vonatkozólag, hogy milyen volt a pelazgok nyelve. Mindössze a még jelenleg élő pelazgok példáiból következtethetünk: elsők, akik a thyrrenokon túl fekvő Kreston városban laknak (akik az ősidőben szomszédai voltak annak a népnek, akiket ma dóroknak nevezünk és abban az időben ezen a területen laktak, amit ma Thessalietisnak hívunk). Következnek azok a pelazgok, akik a Hellospontuson Plakya és Skylake városokat alapították, (akik azelőtt az Athéniek szomszédai voltak) és harmadikok azok, akik azokban a sok kis városokban élnek, melyeknek régi pelazg neve már megváltozott. Ezekből a népekből arra következtethetünk, hogy a pelazgoknak egy barbár nyelvet kellett beszélni és a pelazg eredetű attikai népnek, amikor egyesült a hellénekkel - el kellett hagynia pelazg nyelvét és meg kellett tanulnia a hellénekét. "

Herodotos világosan megmondja, hogy két különféle nyelvről és két különféle népről van szó Görögország őstörténetében. A helléneknek nem volt külön írásuk, mert az indoeurópai történelemszemlélet megállapította, hogy a "föníciai írás bevezetésének dátuma a hellén élettérbe a Geometrische-Zeit periódusában - a Kr. e. 7. évszázad. De a kérdés az, hogy ezt az úgynevezett föníciai írást a hellének és minden idejövő nép nem-e az őslakos "pelazgoktól" tanulta, akik a kultúra igen magas fokán voltak, hiszen az athéni akropolis falait, a Mykene-i kyklops építményeket mind a pelazgok hozták létre és ugyancsak a pelazg attikaiak voltak a mesterei azoknak a gyönyörű edényeknek, mit az indoeurópai szakemberek "protoattische Vasen" néven sorolnak be a saját kultúrkincseik közé.

Azt a tényt, hogy a pelazgoknak írásuk volt, - maga Massimo Pallettino bizonyítja; amikor Itália etruszkjait - akik ellen Róma a Kr. e. 3. évszázadban még harcol - pelazgoknak nevezi, mint mondja: "Az itáliai félsziget nyelvészeti alapjainak bonyolultságát karakterizáló "égei- ázsiai" nyelvrétegre, valamint annak egyes történelmi nyelvtípusaira - mint az etruszkra - vonatkozólag, azoknak a prohellén alaptényezőkkel és a kis-ázsiai nyelvekkel létező megállapított összefüggései csak azon tény fennállása útján érthetők, hogy az égei zónából az itáliai zónába azonos nyelvi elemek terjedtek el - a Ribazzo-féle "tirrénei-egység" szellemében, vagy helyesebben kifejezve - mind a két helyre bevezetődött egy "prehisztórikus nyelvészeti hatás, melynek származási helye a "DUNA- BALKÁNI térség". Ezt a hatást Kretschmer is "pelazgnak nevezte".

Pallottino professzor ezzel igazolja Gordon Childe - a Dunától az Égei tengerig kiterjedő "nagy népének" azonos nyelvét, mely mint "prehistórikus nyelvhatás" kifejlődve és írásrendszerrel - mint mondja - a Duna-Balkáni térségből, mint etruszk nyelv telepedett meg az itáliai zónában. Az etruszk nyelv megfejtését tehát ebbe a Duna-Balkáni térségbe tartozó nyelv segítségével kell megoldani. Ha megtaláljuk az etruszk nyelv azonosát akkor a pelazg nyelv titka is tisztázódik -hiszen az etruszkok - Pallottino szerint - a pelazg nyelvet beszélték. Tekintettel arra, hogy a magyar rovásírásrend azonos az etruszk írásrenddel, mint azt itt a Sebestyén Gyula táblázatán bemutatom (2. tábla) megint megoldódik egy probléma. Ugyanis az etruszkok írás rendjét "pelazg" írásnak nevezhetjük Pallottino következtetései alapján. A magyar-hún írásrend pedig szkíta örökség, amit a húnok is és a magyarok is szkíta őseiktől vettek át.

A "pelazg" és a "szkíta" azonos írásrend lesz így a megmagyarázója a szkíta- pelazg testvériségnek, amit Herodotos már szkíta-görög azonosságnak mond, amint azt a "schytákról" írt magasztaló soraiban az egész IV. könyvében részletesen leír. Különösen megrendítő az ősi "egy nép" létezésének mitológiai magyarázata, hogy agatirs, gelon és szkíta apja Herkules (IV. 10.). A görögök tehát teljesen átvették a pelazg- szkíta tradíciókból mindazt, amit magukra vonatkozólag előnyösnek tartottak. Itt legfontosabb tény az, hogy az etruszk- pelazgoknak már azelőtt írásuk volt, mielőtt a "föníciai írás" a hellén élettérbe bevezetődött volna. Az etruszk írás fejlettsége és az itáliai földön való megszilárdulása már a Kr. e. IX, századból származó leleteken mutatkozik. Tehát itt nem egy ebben az időben keletkezett írással, hanem a kialakulásához évezredeket igénylő írásrenddel állunk szemben, melyet a Dunától az Égei tengerig elterjedő nagy szkita- pelazg nép használt s a pelazg- szkíta agatirs- etruszk nép Itáliába is magával vitt. Csak így érthető meg a szkíták által használt oroszlán-griff szimbólumoknak etruszk földön való előfordulása és az azonos bronz- és aranymívesség is.

Ezt az írást tartották meg az etruszkok hajós testvérei a föníciaiak - akiket a görögök neveztek így, de azt nem tudjuk, hogy ők magukat hogyan hívták. Ugyanezt az írásrendszert veszik át a hellén görögök is. Azonos népnél levő azonos nyelv és azonos írásrend megmagyarázza a későbbi történelmi érthetetlenségeket is. Például az is megérthető, hogy a "keleti-barbár párthus királyok", a "sivatag gallérjai" mint őket a történészek nevezik- egyszeriben "hellénizálódtak" és pillanatok alatt megtanulták a görög írást annak ellenére, hogy a Macedón Sándor egy hónapot sem töltött náluk, hogy tanítómesterül szolgálhatott volna. Mivel a görög írásrend azonos a pelazg-etruszk- szkíta- magyar rovásírásrenddel (...) ez a szkíta írás ismeretes volt a baktriai szkitáknál is, akiket későbben párthusoknak neveznek. Az azonos írásrend használata megkönnyítette a görögökkel való összeköttetést. De a párthusok magas kultúrájának tanúságára szolgál az a tény, hogy a kultúra "arisztokratái"- a görögök - igyekeztek a párthus néppel kapcsolatot tartani. ....."



CHILDE, Gordon: The Danube in Prehistory. (1929.)
KRAMER, Samuel' Noah: The Sumerians Their History, Culture and Character (The Unv. of Chicago Press. 1964.)
HAWKES & WOOLLEY: Prehistory and the Beginning of Civilization. (UNESCO, 1963)
PALLOTTINO, Massimo: Etruscologia. (Ulrico Hoepii, Milano 1963. )
BADINY JÓS FERENC: Káldeától Ister-Gamig
 

Magam la

Állandó Tag
Állandó Tag
.
Azt a tényt, hogy a pelazgoknak írásuk volt, - maga Massimo Pallettino bizonyítja; amikor Itália etruszkjait - akik ellen Róma a Kr. e. 3. évszázadban még harcol - pelazgoknak nevezi, mint mondja: "Az itáliai félsziget nyelvészeti alapjainak bonyolultságát karakterizáló "égei- ázsiai" nyelvrétegre, valamint annak egyes történelmi nyelvtípusaira - mint az etruszkra - vonatkozólag, azoknak a prohellén alaptényezőkkel és a kis-ázsiai nyelvekkel létező megállapított összefüggései csak azon tény fennállása útján érthetők, hogy az égei zónából az itáliai zónába azonos nyelvi elemek terjedtek el - a Ribazzo-féle "tirrénei-egység" szellemében, vagy helyesebben kifejezve - mind a két helyre bevezetődött egy "prehisztórikus nyelvészeti hatás, melynek származási helye a "DUNA- BALKÁNI térség".
"Az etruszkok ősei, az úgynevezett villanovaiak a Kárpát-medence területéről származnak. E fontos felfedezés az amerikai Hugh Hencken régésznek köszönhető. Megállapítását a későbbi kutatások is megerősítették.
Hencken kutatásai alapján bizonyítottnak vehető, hogy a bronzkor végének kárpát-medencei-dunai csoportjai eljutottak a Földközi-tenger vidékének keleti és középső területeire. Itt aztán elterjesztették kultúrájukat, amelyből Olaszország mai területén kialakult az etruszk civilizáció." (Mario Alinei: Ősi kapocs)
 

Magam la

Állandó Tag
Állandó Tag
Ez is ugyanonnan

"Az etruszkok – vagyis a török népnek tartott őskori magyarok, Olaszország megszállói – "születése" tehát a bronzkorra tehető. Midőn a kárpát-medencei-dunai terület Európa ipari központjává válik, (Barfield) és a magyar fémkohászat virágzása megadja a kezdő lökést a magyar terjeszkedésnek." (Alinei)

 

najahuha

Állandó Tag
Állandó Tag
"Az etruszkok ősei, az úgynevezett villanovaiak a Kárpát-medence területéről származnak. E fontos felfedezés az amerikai Hugh Hencken régésznek köszönhető. Megállapítását a későbbi kutatások is megerősítették.
Hencken kutatásai alapján bizonyítottnak vehető, hogy a bronzkor végének kárpát-medencei-dunai csoportjai eljutottak a Földközi-tenger vidékének keleti és középső területeire. Itt aztán elterjesztették kultúrájukat, amelyből Olaszország mai területén kialakult az etruszk civilizáció." (Mario Alinei: Ősi kapocs)


Kedves "Magam la" !


Köszönöm. Mindez nem is csoda, elvégre HENCKEN 1968-ban írott anyagához a gondolati forrás PALLOTTINO 1963-as anyaga, mint ahogy ALINEI forrása meg HENCKEN és PALLOTTINO.

Hogy állnak ezek az ismeretek a magyar "hivatalos" történelemkutatásban ?

Szomorú: de SEHOGY.

Egész egyszerűen az itthoni "hivatalosságaink" TUDOMÁST SEM VESZNEK RÓLUK.

Ilyen értelemben tehát a hazai hivatalos történelemkutatás a DOGMA fogságába esett. ÉS ahogy számos dolgot nem lehet megreformálni, csak az elejétől induló ÚJ LAPOT kezdeni, úgy a magyar őstörténetben MÉGÚGYIS így van.

Vagyis TUDOMÁNYOS értelemben nem elég az ELHALLGATÁS és az ELUTASÍTÁS: konkrét ÉRVek és INDOKok kellenek ezek elvetéséhez.
ALINEI

HENCKEN és PALLOTTINO szintézisei mindaddig időszerűek, amíg azok ellenkezőjét nem bizonyítják.


 

petzso

Állandó Tag
Állandó Tag
Találtam egy érdekes idézetet!

Adam, Gesta Hammaburgensis ecclesiae pontificum I, 3, ed. Trillmich 166.

Bemutatja, hogy mely népek éltek egymás mellett.

Im dritten Kapitel des ersten Buchs seines Geschichtswerks zählt Adam bei der Darstellung der frühen Geschichte Sachsens die verschiedenen Völker auf, die dort ihre Wohnsitze hatten. An der Elbe und in reliqua Germania leben die Swevi und ihre Nachbarn
sind Driade, Bardi, Sicambri, Huni, Wandali, Sarmatae, Longobardi, Heruli, Dacae, Marcomanni, Gothi, Nordmanni et Sclavi.

Ami számunkra érdekes lehet, az:Sicambri, Huni, Wandali, Sarmatae.

Adam beruft sich auf Romani scriptores als Quellen für diese Völkerreihe. Der Editor Trillmich bemerkt, daß die Anführung von Druiden und Barden (Driade, Bardi) ein Irrtum sei, der aus Lukan stamme, die Herkunft der folgenden Völkerreihe aber nicht zu klären sei. (Trillmich, Adam von Bremen 249)
 

petzso

Állandó Tag
Állandó Tag
Ki tud latinul?

Valaki lefordítaná nekem?

Inter Germaniam et Meotides paludes ab oriente Wandalorum
gens ferocissima habitat, inter quam et paludes Meotides Sarmate habitant, a quibus mare Sarmaticum dicitur, quod a fluvio Sarmatico et Wandalo, flumine Wandalorum, et Danubio versus orientem impletur.

És ezt!

Porro inter Alpes Huniae et Oceanum est Polonia, sic dicta in eorum idiomate, quasi campania, quae a Vandalo flumine suo terra dicitur, ut ab ipsis indigenis accepi, Vandalorum.
 

Magam la

Állandó Tag
Állandó Tag
An der Elbe und in reliqua Germania leben die Swevi und ihre Nachbarn sind Driade, Bardi, Sicambri, Huni, Wandali, Sarmatae, Longobardi, Heruli, Dacae, Marcomanni, Gothi, Nordmanni et Sclavi.
Ami számunkra érdekes lehet, az: Sicambri, Huni, Wandali, Sarmatae.
A legérdekesebb ebben a felsorolásban valóban a Sicambri. A vandál, a markomann és a gót elfajzott hun, de a dák sem különb. A számunkra legfontosabb szerintem a sclavi lehet, tudniillik ez a szó akkoriban nem szlávot, hanem szolgát (jobbágyot) jelentett.
 

petzso

Állandó Tag
Állandó Tag
A legérdekesebb ebben a felsorolásban valóban a Sicambri. A vandál, a markomann és a gót elfajzott hun, de a dák sem különb. A számunkra legfontosabb szerintem a sclavi lehet, tudniillik ez a szó akkoriban nem szlávot, hanem szolgát (jobbágyot) jelentett.

Igen! Valahogy én is így gondoltam, de nem voltam benne biztos.:))
 

petzso

Állandó Tag
Állandó Tag
A legérdekesebb ebben a felsorolásban valóban a Sicambri. A vandál, a markomann és a gót elfajzott hun, de a dák sem különb. A számunkra legfontosabb szerintem a sclavi lehet, tudniillik ez a szó akkoriban nem szlávot, hanem szolgát (jobbágyot) jelentett.

Nézzük meg közelebbről a a sicamber szót!

" Thierry Amadé francia történész, aki Atilla- és a magyarok történetét megírta, a „franciák” Trójából származásáról tud, akik akkor még nem „franciák”, hanem gálok, (gallok) latinosan gallusok voltak, akiket a korabeli krónikák sicam*ber- eknek neveztek. Ők, akik természetesen a szik-emberek, a lebarnult közel-keleti jövetelű mór-avarok, akik a Kárpát Medencében töltöttek el jó néhány száz esztendőt, ha nem ezer évet. Természetesen más neveken. Ők lehettek az ősi gepidák, avar- dákok, szarmaták, carpok stb. Ez viszont biztos, hogy a SICAMBER jelző az a kulcsszó, melyet a „modern- franciák” eldobtak, nehogy valaki ki tudja nyitni a népek eredetének a titkait őrző ókori varázskönyveket őrző szentélyének titkos ajtaját."

 

petzso

Állandó Tag
Állandó Tag
Találtam egy érdekes idézetet!

Adam, Gesta Hammaburgensis ecclesiae pontificum I, 3, ed. Trillmich 166.

Bemutatja, hogy mely népek éltek egymás mellett.

Im dritten Kapitel des ersten Buchs seines Geschichtswerks zählt Adam bei der Darstellung der frühen Geschichte Sachsens die verschiedenen Völker auf, die dort ihre Wohnsitze hatten. An der Elbe und in reliqua Germania leben die Swevi und ihre Nachbarn
sind Driade, Bardi, Sicambri, Huni, Wandali, Sarmatae, Longobardi, Heruli, Dacae, Marcomanni, Gothi, Nordmanni et Sclavi.

Ami számunkra érdekes lehet, az:Sicambri, Huni, Wandali, Sarmatae.

Adam beruft sich auf Romani scriptores als Quellen für diese Völkerreihe. Der Editor Trillmich bemerkt, daß die Anführung von Druiden und Barden (Driade, Bardi) ein Irrtum sei, der aus Lukan stamme, die Herkunft der folgenden Völkerreihe aber nicht zu klären sei. (Trillmich, Adam von Bremen 249)

A http-ét gondoljátok hozzá!:)))))))))

homepage.uibk.ac.at/~c61705/Steinacher, WendenSlawenVandalen 2004.pdf
 

gyurgyoka

Állandó Tag
Állandó Tag
Szerintem a Hunfalvy által ismertté tett finnugor elméletre gondol.....A reformkor előtt erről nem igazán lehetett olvasni,hallani...
 

estfen

Állandó Tag
Állandó Tag
Práczki István: GÁLOK EREDETE

Nézzük meg közelebbről a a sicamber szót!

" Thierry Amadé francia történész, aki Atilla- és a magyarok történetét megírta, a „franciák” Trójából származásáról tud, akik akkor még nem „franciák”, hanem gálok, (gallok) latinosan gallusok voltak, akiket a korabeli krónikák sicam*ber- eknek neveztek. Ők, akik természetesen a szik-emberek, a lebarnult közel-keleti jövetelű mór-avarok, akik a Kárpát Medencében töltöttek el jó néhány száz esztendőt, ha nem ezer évet. Természetesen más neveken. Ők lehettek az ősi gepidák, avar- dákok, szarmaták, carpok stb. Ez viszont biztos, hogy a SICAMBER jelző az a kulcsszó, melyet a „modern- franciák” eldobtak, nehogy valaki ki tudja nyitni a népek eredetének a titkait őrző ókori varázskönyveket őrző szentélyének titkos ajtaját."

Szerintem ehhez a témához illeszthető lenne Práczki István:A Gálok eredete c. írása,amelyet egy kicsit még tovább bonyolítottam.

Práczki István: GÁLOK EREDETE

(Sicambria jelenség és a „franciák”)
A nagy Francia Krónika szerint a trójai vereség után Priamos király unokája megindult a tengeren és folyók mentén a szárazföld belsejébe. Stratégiai számítások szerint azonban majd egy fél évezredet töltöttek el a Kárpát Medencében, aminek "kitudja miért” ma már nyoma sincs. Ennek oka részben az volt, hogy a szittya eredetű euráziai népeket sok-tucat indokolt, vagy módon nevezték el a középkori krónikaírók.
A „franciák” kétségkívül az egyik olyan nép, melynek legalább egy tucat olyan neve volt, melyet ma már senki sem „akar” felismerni, mert akkor a valódi név feltűnése mögött lapuló történelmi botrányokról /nép-írtásról/ is illene tudni. Keleti és nyugati frank, keleti, vagy nyugati gót, a száli frankok, gallok, kelták, aquitánok, burgondiak, armoritánok, bretonok, gaszkonyiak, savojárdok , vendé-iek stb. mind más gyökerű és nyelvű népek voltak, akiket a „Nagy Francia-Forradalom” katlanában főztek össze egy modern „kozmopolitum má”, melynek lényege az, hogy ma már nemcsak az őstestvér frank-gót „német” népet tekintik ellenségnek, hanem ősi-énjüket kereső „belföldi- francia nemzetiségeket” a bretonokat, baszkokat és korzikaiakat /stb/ is. Kik is hát akkor a franciák?
Thierry Amadé francia történész, aki Atilla- és a magyarok történetét megírta, a „franciák” Trójából származásáról tud, akik akkor még nem „franciák”, hanem gálok, (gallok) latinosan gallusok voltak, akiket a korabeli krónikák sicam ber- eknek neveztek. Ők, akik természetesen a szik-emberek, a lebarnult közel-keleti jövetelű mór-avarok, akik a Kárpát Medencében töltöttek el jó néhány száz esztendőt, ha nem ezer évet. Természetesen más neveken. Ők lehettek az ősi gepidák, avar- dákok, szarmaták, carpok stb. Ez viszont biztos, hogy a SICAMBER jelző az a kulcsszó, melyet a „modern- franciák” eldobtak, nehogy valaki ki tudja nyitni a népek eredetének a titkait őrző ókori varázskönyveket őrző szentélyének titkos ajtaját.
Ez a nyugati krónikák által többször is megemlített titokzatos városnév, meglepő módon nem izgatta fel történészeinket. Tudnak ugyan róla, de nem törődtek vele. Úgy látszik, nem tartották magukhoz méltó feladatnak Atilla fővárosát keresni. (Holott sokkal inkább attól félhettek, hogy megtalálják, és akkor baj van, mert újra kezdhetik írni a középkor történelmét!) Ergó, inkább fölényesen kijelentették, hogy az ilyen fantázia- elnevezésekkel, mint Sicambria nem érdemes /?/ foglalkozni.
Mi ezen persze sem csodálkozunk, elvégre miért lenne pld, a finnugoros MTA érdeke, hogy kiderüljön; miszerint Sicambria most is itt van, mégpedig a mai Magyarország kellős közepén.
A jelek azt bizonyítják, hogy a mai „összehasonlító nyelvész tudósoknak” fogalmuk sincs /?/ arról, hogy a sicamber (szikamber) szó mit is jelenthet. Márpedig az Atilla-halála utáni korban sok idevágó jelzést találhattak, melyeket érdemes lett volna alaposan elemezni. Hamar meglelhették volna a titkot, nevezetesen azt, hogy a francia sicamberek mi közük van a Kárpát- Medencéhez. Kezdjük azonban a franciák ma ismert eredet- történéseikkel.

A Trójából, Kis-Ázsiából menekülő gallok< gálok (gall-sicamber< avarok) a hazánkba, a Kárpát- Medencébe érkeztek, ahol több száz /talán ezer/ évet laktak, amiről a mai francia történelem, ki tudja miért, de megfeledkezett. Arról ugyan említést tesznek, hogy fővárost is építettek maguknak, melyet a mellette lévő hegy miatt Sicambriának neveztek el. Ők alapították tehát azt a várost, melyet jóval később Atilla újjáépített és a Hun Birodalom fővárosává tette. Ezt a közlést viszont a magyar történelemtudomány sem tudja hová tenni, mert képtelen beazonosítani a város nevét és helyét, mert már nem tud „ős-magyarul”. Ha ugyanis tudna, akkor sejthetne valamit a szik- ember< avarok- építette várról és városról.
Az ősnyelv és ősírás ferdítéseit lefaragva rekonstruálni lehet a korabeli fogalmakat. Ha ezt megteszik, akkor talán arra is rájöhettek volna, hogy a mai ”Visegrád” viseli az ősi város nevét. A francia krónika szerint ugyanis a várost egy nagy folyó mellett, egy Sycan nevű hegyen építették. Mindenek előtt azt kell tudni, hogy a nőelvű népek, így a hunok is, mindig nagy folyók mellett építették fel nagy városaikat. (A folyó ugyanis az ő eltartó anyjuk volt. A Duna –FO= Anud= Anyud< Anyád, vagyis az Istennőjük volt. A Duna „latin” neve= Ister az Istent jelenti, mert a rovásírás N jele a latinban sokszor= R. Így a Kazán- szoros is Kazár- szoros, Stb.)

A magyaroknak ehhez a nőelvűségéhez nem nagyon szeretnek eljutni,pedig alapgondolat és a legrégebbi időkbe vezet.Maradjunk most a Duna-ánál,nemcsak a fordított értelme az aN/y/uD,de az egyenes aDu aN/y/A,Adó aNya is értelmes megoldást ad,sőt mindjárt közelebb hoz a kelták/ír mitológia/ DaNu anyaistennőjéhez. A kelták pedig éltek itt a KM-ben.Az már csak teljesen véletlen,hogy a zsidóknál is hívják az istent aDoNai,aDo aN/y/a I/j/o,persze itt a Nap-ra vonatkozik,ezt mutatja a másik elnevezése JaHVe-Jó HeV /hév,hő,hevület/.Az hímelvűség mai kizárólagosságát nem bizonyítja még az eLoHiM elnevezés sem,mert a magyarban egybeesik az éLő Hő aMa – élő hő anya olvasattal,főleg ha nincsenek kiírva a magánhangzók.
Az iSTeR/iSzTeR/ – nek az iSTeN mellett,ahol az R-N tévedés van beszámítva, lehet egy egyszerűbb változata,de a fölművelőknek nagyon fontos dolog jelölése Szé TeRű – ma szét terül.Mivel ártéri gazdálkodás folyt,nekik a dunai áradás volt az istenanya adománya,az élet biztosítása.

A fenti közlés világossá teszi a „Sycan”- talányt is, hiszen szikan szó, a szikkant- at, a szárazat jelenti, amit a szikan= szikár olvasat is bizonyít. (A /fr/ siccative /szikkatív/ jelző szárazat jelent.) A Trójából jött menekülő sicamber= szik-ember avarok tehát az ország közepén, egy Szikár-hegyre, magyarul egy kopár hegytetőre építették a várukat. Ez pedig a Duna-könyökben volt és ezt ma Visegrádnak /szlávosan= magas-várnak/ neveznek.
Az újjáépült város Atilla korabeli neve azonban Űsi-vár (Űsz= „Fehér-vár”) volt, mely nevet latin betűkkel írva eltorzítottak. Ebből a torzítás- hamisításból viszont a történészek mára az avar-kori Kárpát- Medence szláv „Nagy-Morávia” országának bizonyítékát ácsolták fel.
Az ősi ŰSZ és űsi szónkat latin betűkkel csak VIS< VISI és VISE alakban jelenhetett meg. A cseh-szlovák nyelvben viszont a vise és visí= magas és magasságos /valaha- isten/ jelzőt fejezett ki. (A grád= garád szó az árkot és árokkal védett várat jelentette.) A vár Űs- nevét viszont a németek WIS, majd WEIS szóval írták le. Aligha véletlen, hogy a mai németben a fehér jelző= weiss, de a tudás is ugyanaz, hiszen /az én/ „tudok”= /ich/ weiss. Magyarul; aki fehér-, vagy fejér- (-hajú= fej-ér+ett) az tud. Az ŐSI /űsi/- VÁR neve tehát így lett részint magas-vár= Visegrád, részint Weiss= „Fehér-vár”. Az mely Atilla után Árpád fővárosa is, melynek „Fehérvár” neve sokszor felbukkan, melyet sehol sem találnak történészeink. Persze, hogy nem. Főleg azért mert nem hisznek a szemüknek ha a Fehérvár nevet olvassák, mert az szerintük „csak” Székesfehérvár lehet. Akik viszont sejtettek valamit az ősi nyelvből, azok a Fehérvár nevet azonnal „Fehéregyház”- ra módosították, nehogy rá lehessen jönni az atillai- örökség igaz nevére. (A szittya vallást és a húnokat is üldöző római vallás „írás tudói”, a szittya ősneveket szitokszókká és félrevezető kifejezésekké tették).
Holott a főváros „ott- van” a visegrádi hegytetőn, melyet nem a szlávok, hanem a gall- avarok és hunok építettek. Melyet nem véletlenül hagyott elpusztulni Vajk- I. István keresztény egyháza és nem véletlenül építették fel tőle messze az új „Űsvár”= Fehérvárat, egy új katolikus templommal. Ezért sokak számára talán meglepő, hogy a második ezredév két legnagyobb magyar uralkodója Nagy Lajos és Mátyás király miért is ragaszkodott annyira Visegrádhoz, melyet nem véletlenül tettek az új Birodalmuk központjává.
Visszatérve a frank-gall szik-emberkhez, tetszik ez egyeseknek vagy nem, most már tényként kezelhetjük, hogy a szittyák ősi mór< avar nemzetsége alapította meg Sicambriát a Duna-kanyarban. Az ő leszármazottjaik azok a frank királyok kik innen a Rajna- Szajna és Majna mellé települtek, akiktől a Meroving dinasztiát származtatják. Ők nyílvánvalóan avarok, mert a „királyaik” közismerten hosszúhajú és a két méter körüli hatalmas emberek voltak. Az ő utódaik Nagy Károly és Martell Károly is, akiktől a Caroling- dinasztia eredt.
Az őskutatók előtt már „köztudott”, hogy az avarok hatalmas termetű emberek, ki a hosszú hajukat mindig varkocsba fonták. Feketés és barna bőrű, szikár< szikkadt emberek, vagy szik- emberek voltak. Nem véletlen tehát, hogy a mai Visegrád helyén alapított várat egy Sycan= Szikan< Szikár hegyen építették és Sicambria- nak nevezték el. Azt sem árt azonban tudnunk, hogy a mai székelyek is a szik-emberek, szik< szikár, barna bőrű, vagy szíki- és széki emberek utódai.
Ők valaha siki és sziki emberek is voltak, mert valaha a folyók mentén gabonatermesztéssel foglalkoztak. A gabona görög neve= szíkália, mely nemcsak két-szikű növény, hanem szik-álló, azaz szárazságtűrő is. A fehérje tartalma pedig= a sikér, ami valaha fehéret jelentett. (Hiszen a szikkadt-föld= a szik –izzó- fehér és sós felülettel birt. Ámde „véletlenül” a vászon-neműt súroló és fehéritő kefe neve ma is sikár-kefe, mellyel kisikárolják< kifehéritik még a barnás kender-vásznat is).
Kövessük azonban a gall-szikamberek további útját, akik Trója- Párizs, Reims és Aachen régiójában telepedtek le. Itt alakult ki az első „keresztény-
frank” birodalom és első nagy „királyuk” I. Clodvig lett. Az ő 496-ban Reims-ben történő koronázásakor „Szent Remigius” püspök a következő szavakkal kezdte el a ceremóniát: „Mitis depone colla sicamber!”... (szabad fordítással: Hajtsd alá a fejed szikamber!) Mit akart ezzel mondani a főpap? Azt hiszem nyugodtan állíthatom, hogy az első nagy „frank király” igen fontos jelzője, vagy „rangja” a szikamber volt.

Ha figyelembe vesszük a Magyar nyelv rendszerében leírottakat a szavak képzésének lehetőségéről,akkor a görög SziKáLia-ban benne van a magyar KaLáSz./KaLáSzö-LáSzöKa-SzöKaLá-SziKáLi/ö/a/.A „Mitis depone colla sicamber!”... (szabad fordítással: Hajtsd alá a fejed szikamber!),nem szabad értelme pedig „iMiTiSD e P/F/oNe aC oLLa SziCaMBeR – ma eMeLTeSD a FeJe/D/ az aLá SziKeMBeR!

A szik-ember valaha a szikkadt és szikár< „leégett”, barna bőrű- cserzett arcú ember jelzője volt. A sziki< szikkadt emberek főként az avarok voltak. Az ő jelzőjük volt görögösen írt „abar”= a magyaros: a-bar+ na, ahogyan a szikkadt-égett színt ma nevezzük. Az ősi izzik igéből latinosan írva lett szik, ami a kiszáradt földet, a sziket jelentette és kifejezte, hogy a szik-ember fekete- barna, szikár és szikkadt alkat, vagyis ők voltak az úgynevezett „fekete-magyarok”, mint amilyen I. László királyunk, no meg az árpádházi fejedelmeink és királyaink voltak. (Ilyen fekete volt azonban III. Henrik német császár is, a „Fekete Henrik”, a mi Aba- Sámuel királyunk legyőzője is.)
I. Clodvig király tehát sicamber< szik- ember, vagyis avar volt. Valaha azt mondták, hogy a száli- frank, mely szónak az igazi jelentését homályba süllyesztette a modern nyugati történelem. Mit is jelent a száli jelző? A francia értelmiség lexikonja a Larousse csak annyit árul el, hogy a „salien”, vagy „salique” név egy ősi törzs neve volt, mely valahol az YSSEL folyó (Hollandiában Zwolle városa mellett) mentén élt valaha. A franciák azonban tudnak a „Száli- törvényekről” melyek a Meroving- dinasztia korától szabályozták a uralkodók örökösödési rendjét. Ennél többet egy francia intellektuell már nem tud a száliakról. Nem bizony, hiszen már arról sem tud, hogy a sal= szál szó az ősi sár= szár szavak szinonimája. (Ez pedig az R= L kiejtés eredménye.) A szál szó és a száli jelző a magyaros sár< sári /és szár< szári/ szókból keletkezett. A SÁR szó a /sár+/ arany és nap /=ősár/ fogalmát fejezte ki. A sári= sáli /franciásan= salique< szálik/ a napisteni jelzőt jelentette. A francia királyok „nap-király” címe- rangja innen ered. [1]

Itt érdemes a Nap=őSáR fogalmára felfigyelni,össze lehet kapcsolni az egyiptomi oSiR-oSiRiS-szel.

A száli- frankok tehát avarok, miként a bajorok is azok, sőt a Pó-sikságra szintén a Kárpát- Medencéből áttelepült longobárdok is száli /szári< szárd/ nép voltak, akik tőlünk települtek át a Pó völgyébe. A Kárpát- Medencében a korabeli térképeken a szarmata, gepida, valamint vandál, géta és wisigót stb. törzsek neve olvasható, de senkit sem érdekel hogyan lett belőlük olasz- német és francia, holott ugyanazon nép egyes nemzetségeiből származtak.
A fenti népeket a rómaiak és görögök szittyáknak nevezték, sőt királyi szittyákról is beszélnek, kiket már nem tudnak azonosítani. Nem, mert ragaszkodnak a „királyi” jelzőhöz, holott a szittya-népek nem ismertek királyt, hanem csak választott fejedelmeket /kán, kagán, kende, gyula stb./ A királyi jelző helyett valaha istenit használtak, ami a sár< sári /S-R/ szóból származva jelent meg. Ebből a szóból alakultak ki az ókori „király-nevek” is, mint az öröklődő Salmanasszár és Tigletpilesszár „királynevek” stb.

Ezért lett az angol és francia király= Sir< Szőr /S-R/, de innen ered az abesszin uralkodó Rasz elnevezése, mert –FO= Szár. Sőt ebből torzult ki az orosz Cár neve is. (Az Sz- betű oroszul= C. Illetve Cár= Tzár< Szár,) Görögül ezért lett az „arany hordából” Sir Orda, ami eredendően a királyi- szittyákat jelentette, mert valaha Sár-Gárdának /Arany-gárdának, vagy Nap-gárdának/ hívták a válogatott csapatot. Ebből a gárdából szitokszóként horda, mégpedig sír /=temetői/ horda lett. Érdekes módon történészeink nem foglalkoztak azzal sem, hogy a talán leghatalmasabb szittya népnek a szarmatáknak a nevét értelmezzék, tehát megpróbálják megérteni.
A mai szellemben ugyan sauromatáknak is nevezik őket, ami bár negyed-, vagy féligazság, de mégsem mond meg semmit, a „mai nyelven”. [2] Magyarul azonban tökéletesen magyaráz. A Sár-mata= Sár-matya< /matyó/= kifejezés tehát ma a magyart jelenti, ami pedig az ókorban a mór< avarokat, vagy szabírokat, tehát a szikambereket, a „fekete-magyarokat” jelentette, kiket a nagy szittya birodalom népeiként ismert az ókori világ. Ezeknek a leszármazottjai a szár-, vagy száli- avarok, nekik pedig a keleti és nyugati frankok.
(Történelmi véletlennek lehet tekinteni, hogy a mai oroszok, kik a sarmata< avarok leszármazottjai, nem is gondolnak az avar ősökre, illetve van egy közmondásuk, mely nagyon tanulságos. Ha valami nyom nélkül elvész, akkor azt mondják, hogy : Eltűntek, mint az OBOROK, kiknek semmi nyoma sem maradt. Az obor-, temészetesen a görög abar /< avar/ szó szlavizált alakja. Az oborok nyílván nem tűnhettek el, mert Eurázsia legnagyobb népe voltak, kiknek utódai adják az orosz, az olasz, a bajor és a frank< franciák ősi uralkodó törzsét, illetve ősnemzetségét.

A Ciril és a rovásírás-ban megszerzett ismeretek alapján nem biztos,hogy véletlen az oroszok érdektelensége az avar-ok,abar-ok.obor-ok – szláv értelme „óriás“,aki általában rossz tulajdonságú.A szlávoktól olvasott írások nagyrészében teljes mértékben a földműves-parasztok őseinek vallják magukat,nem szégyelik az őseiket.Ennek ellentéte a magyar történelemi felfogás,ahol nem tudnak elszakadni az uralkodó osztályoktól való származtatástól.Nézzük,hogy nevezik ezek az őslakos sclavus – szlávok – szolgák – földművesek,esetleg avar – rav--a - rov-- ó - /o/rusz—ó emberek a beérkező betolakodókat? Obor-nak/robusztusnak/,óriásnak,rovásolvasatban parasztosan robo,robou-nak,ma azt mondanánk „rabló“.A szlovákok azt mondják a munkásra-robot-ník,magyarul olvasva ez kiraboltat jelentene.Nem ezt teszik a mai munkásokkal?Egyenes beszéd,ezt mondják a magyarra és soha nem lehetünk biztosak benne,hogy biztosan jó,amit értelmeztünk.

A sicamber-gallok a nagy trójai vereség után Romulus és Rémus „példáját utánozva” nyugat- Európa felé menekültek. A gallok neve jól-ismert a bibliai időkben is, hiszen a hires Galilea és Galáta tartomány gál- városokat és országokat jelentett. Galáta latinos neve Galacia, (?i= C) ami erősen vonzza a „lengyel és spanyol” Galicia neveket. Nem véletlenül, mert a gálok< gallok éltek ott. Galacia és Galicia –FO= a csilag-ot jelenti, vagyis a Csillag- országot, melynek a frankok is fiai< leszármazottjai voltak. (Nem véletlen, hogy a Rajna- Szajna mellé érkező frankok Ősten< Őstér-országot alapítottak. Az „ősfrank” Austrásie elnevezésük valójában az Ostrázia= Östér-Ázsia elnevezést viselte.
Ejtsünk azonban néhány szót a franciák „latinosnak vélt” gall- gallok ősnevéről. Az ősi GÁL /G-L/ szónk nagyot és istent jelentett, mert e két betű ős-jelentése= Égi-Ló /G-L/, aki isten, tehát nagy. A magyar nyelvbe előbb nagy- jelzőként, később nagy= Gál keresztnévként ment át. Pályafutása a következő: Valaha a sumérek „királyát” is Lugál-nak, vagyis Gál- Lú= Nagy Isten-nek hívták. Az ősmagyar LÚ- szó legelőször a napot, vagy „csillagot” jelentette. A LÚK /nap-ok/ szó latinos írással LÚC valamint: lúcs, lús és lux= FÉNY, lett, ami fényest, csillogót jelent ma is. (A lúc-fenyő az ezüstösen fénylő-fenyő). A gál+luc< gallucs tehát nagy égi-fényt jelent, hiszen –FO= csul lag< csyllag= csillag jelentést hord. Ebből következik, hogy a frankok< gallok neve sem más, mert /ha K= C/ akkor a Gallok= galloc /G-L-C/ ősi módon olvasva, azaz -FO= colag< csillag.

ÍRÁSOK- MEGJEGYZÉSEK
A magyar nyelv és a magyar irás szétáradó kapcsolat rendszerének az érintésével „kénytelen” voltam a szófejtés nagyon síkosnak tűnő útjára menni, mert a magyar ősszavak kikényszerítik jelenlétük felfedését. Sokan intenek attól, hogy az ősnyelvet ne próbáljam „belepréselni” a nyugati nyelvekbe. Igazuk is van, eszem ágában sincs a préselgetés, de mit tegyek, ha minden ősi eredetű nyugat európai fogalom magyar szóból származik. Arra, ugyanis nem vagyok hajlandó, hogy ezeket a magyar szavakat megtagadjam, vagy elhazudjam, mint azt pld, a király és karácsony szavunkkal teszik, melyeket a szláv král-ból és a kracsun-ból eredeztetnek.
Arról ne beszéljünk, hogy a szlávoknak nem is igen volt királyuk, hanem cárjuk. A kiindulás az isten neve most is, hiszen az ősi Károly, Charles /Sár+lós/, Carol= Karel nevek mind, a Kör-Ló= napistent sugallják. A magyar király szó, -népiesen keráj- szépen elmondja, hogy kör- élj = a napisten éljen, vagy kör-állj, vagyis kör-ül állják, vagy éppen ő él a körben, hiszen a kir= kör. Ezekkel szemben a szláv král szónak nincs rokoni köre, de nyelvészeink mégis belőle vezetik le a magyar királyt. (Az természetesen tisztára véletlen, hogy az Atilla előtt élt hires gót király neve Alarik volt, ami–FO= a-kiral = király címet jelentette.)

A sumér LuGaL kifejezésnél nehezen szakadunk el a Ló-tól,de magyarból több értelemben lehetne levezetni. LaaGu eLö – elő lovagló,mert a királynak régen elöl kellet lovagolni.Lu aGaL-lovagol.Folytatva aLuaG aL,parasztosan mondják,hogy ha elé állnak valakinek:Ne előgíjjé má!Ebből aLuaG aL-ma,eléjük áll.Valaki a magyar eLu GaLu – eLőKeLő torzulását látja benne.Az ősmagyarnak titulált LU szó itt csillag,másoknál ember értelemben van.A Lu hangzósítást a nyugati hangtan szerinti tudósok adták.A magyarnak illene ehelyett a Lu,helyett éLő-t hangzósítani,mivel az ember fogalma kötve van az élő-höz,/a faluban élők házai/.A magyarok Istene is ÉL,ÉLŐ!Így a LúK-ra Nap-ok-ra,eLu oK-éLő oK-ot kapunk.A LúC,LúČ/lúcs/,LuX/luksz/ nem annyira a fényre,mint a fénysugárra utalnak,ezért mondja a szlovák a napsugár-ra = slnečný lúč/szlnyecsní lúcs/,a napfény–re= slnečné svetlo/szlnyecsné szvetlo/.Ebből és a „c“ csalóka jellegéből, hogy olvashassuk c,k,cs,sz-/angol circle-szörkl/ -nek,következik a LúC,lehet LuuSz-máris mutatja rovás olvasat SzaaLö,fény-szál,ami le is száll a földre.A „cs“-t régebben TS-TSz-nek is írták,parasztosan - egy száu viráugot teépet le- a szlávok leíró kifejezésmódján LuTSz- SzauTLe és megmutatja a fény másik kifejezését is SzaVTLö – ma SzVeTLo.
A LuX-LuKSz-ban a SzaaK Lö-a parasztos száak/szálak többes száma/ ott van.
A Károly, Charles /Sár+lós/, Carol= Karel nevek mind, a Kör-Ló= napistent sugallják.Ha elfelejtenénk a lovas-nomád-vándorló magyarokról szóló kényszerképzetet,akkor egyenesen olvashatjuk a KöR Ló helyett a KöRöLö/körölő-köröző/ - KöRöLőS kifejezést, amelyik jobban illik a Napistenhez,mint a Ló.
A király-t nem csak körül vették,nemcsak középen kellet állnia,hanem magasabban is kellett lennie,hogy mindenki jól láthassa.KiRáLy,KiRáL,KeRáL,KeRáJ,KRáL,KRáĽ/krály/,KöNiG, KiNG,ReX/reksz/,Roy/roj/.A legrégibb időkben,amikor még nem volt trón,akkor csak egy magas KőRe áL/l/-hatott fel a király,vagy KöüN áG-askodhatot,ha alacsony volt.A reksz,meg a roj már elvontak,de visszafelé egy jó paraszt áSz KőRe,áJ KőRe-nek olvasná.A kifejezést később is lehetett használni,mert a trónszékek kőből voltak. KőRe üL-tek,vagy KöüN üG-tek. Én még hallottam nálunk az öregektől,hogy azt mondták: mennek leügnyi a padra,a leülni helyett.Nincs probléma a űSz KőRe,üJ Ráu-val sem.


A végére maradtak a SiCaMBeR-ek,GaLL-ok,akikről mint a csillagokról,a királyaikat Nap-királyoknak nevezőkről beszélünk,akik a SyCaN hegyen felépítették a várukat,meg SiCaMBRia-t.Lenne itt egy felvetés,hogy miért is nem akarnak ezekre az ősökre emlékezni a franciák.Nézzük meg ebből a szempontból: A sicamber-gallok a nagy trójai vereség után Romulus és Rémus „példáját utánozva” nyugat- Európa felé menekültek.Eszerint,ezek az emberek egyszerű menekültek voltak,akiket befogadtak az itteni földműves őslakosok.Mert ugy-e nem lakatlan területre jöttek?Azt is érdekes lenne tudni,ki nevezte el a menekülteket?Magyar nyelven érdekes dolgok sülnek ki.A menekültek vereség után általában szöknek,ebből a SZöK/ő/ eMBeR jelentés következik.Ha a „c“-t „sz“-nek ejtjük akkor SzéSzaa eMBeR- / palóc nyelvben a szét szalad,-ahol a „l“ meg más is gyakran alig hallható-szee szaa/d/-nak hallatszik/- kelkezik.A GaLL –al sem jobba helyzet.A vesztesek legtöbbször ha tehetik -GaLL visszafelé- eL LaG-nak,magyarul el lóg-nak.A GáL,GauL meg -ee LuaG, ee LóG.Nos,erre nem hiszem,hogy szívesen emlékeznének,akik ma FRaNCia-nak,FRaNCe/fránsz/-nak nevezik magukat.Magyarul „nagy francok“-nak is nevezhetnénk őket,de ez se valami hízelgő.Ettől már jobb,ha a Fő oRáN C/Sz/ó –t értelmezünk,mert ez legalább illik rájuk és nem negatív kijelentés.Lehet,hogy ezért nem álltak mellénk Trianonban?

Az eredeti Práczki a csatolásban!
 

najahuha

Állandó Tag
Állandó Tag
Kedves Najahuha!

Nagyon jó kiemelted a tanulmányból azt a térképet,aminek szerintem semmi köze ahhoz,amit bizonyítanak.Először is ki kell hangsúlyozni, ez egy Hipothetical rout /gyökér/,vagyis feltételezés!Az ha a két népcsoport genetikai távolsága kicsi 0,214 még nem jelenti azt,hogy a nyilak a térképen helyes irányba mutatnak.Feltételezni lehetne fordítva is.A lehetőség 50% ide oda.
genetikaitvolsg.jpg


A grafikon szerint kb.ugyanolyan közeli gentikailag az oszét 0,233,az ukrán 0,248, a bulgár 0,253,a török 0,282.Ezek,akkor a magyaroknak is rokonok.Milyen érdekes,hogy közülük a bulgárokkal és ukránokkal nem akarunk rokonok lenni.Ugyan így hivatalosan nem kellenek a lengyelek,horvátok,szerbek,szlovákok,szlovének.Vajon,miért?A jobb tájékozódáshoz nagyon érdekes lenne megjeleníteni azokat a pontokat, amelyek 0,1 és ez alatt vannak,mert vannak ilyen pontok a grafikonon,ezek még közelebbi rokonok.
Szerintem nagy agymosás ez,de főleg a térkép oda biggyesztése,az mindent elárul.


Kedves estfen !

Teljesen jogos a fölvetésed.


Minden ábrázolás egy KIRAGADOTT pillanat, ráadásul olya "steril", amin ugye soha nem látszanak a körülmények, az éppen aktuális népek, és így aztán a történész is SAKKTÁBlaként használva a térképet népeket tesz ide-oda leggyakrabban lólépésben: fölkapja, és ledobja párszáz kilométerekkel odébb....

Hát bizony nem.

Eleitől fogva vallom, hogy minden nép, és minden nép őse ha élt valamikor, akkor azoknak mindennapjai voltak, és azokkal a mindennapokkal el kell számolni.

Ezeket a népmozgásokat a magam részéről úgy tudnám érzékeltetni, mint a mai tömegközlekedést: Emitt-amott fölszállnak az emberek kisebb nagyobb csoportjai, és aztán itt-ott leszállnak, de ugyanakkor föl is szállnak emberek.... Némely esetekben nyilván vannak célirányos járatok, mondjuk "IC-k", amelyről azért útközben is föl-le "csatlakoznak" az utasok....

Nos a NÉPvándorlások is ehhez FOG-hatóak.

Így jönnek aztán létre az adott HAPLOKÉPEK, amelyek a megkutatott-vizsgált Y-DNA esetén ugye a közel 22 haplotípus vegyítékét jelentik, és amelyek egy-egy etnikai halmazra jellemzőként meghatározhatóak.




 

estfen

Állandó Tag
Állandó Tag
Botos László:Ugyanarról másként - a magyarságról szabadon

Érdemes beleolvasni Botos László tanulmányába,amelyt a magyar fiataloknak ajánl.
Ugyanarról másként - a magyarságról szabadon

Botos László

Történelmünkkel az ifjúságunk felé

I. rész

A magyar történelem és a magyar nyelvtudomány akadémiai szintű művelői nem foglalkoznak hiteles módon a magyar nyelv eredetkutatásával, azaz elhagyták a gróf Széchenyi István által alapított és az Ő általa célul tűzött magyar nyelvkutatást. Erről Széchenyi István napló bejegyzésében így nyilatkozik: „A történelem kiesett a tulajdonunkból”.[1] Viszont fokozott kutató munkára sarkallt Illyés Gyula megnyilatkozása írja Bárczy Zoltán: „A magyar szellemélet nem adott tárgyilagos képet a magyarságról.”[2] Itt meg kell jegyeznünk, tisztáznunk kell, hogy nem nacionalizmus, vagy bárminemű izmus késztet bennünket e magyar történelemkönyv fiatalok részére való összeállítására. Nem új történelemkönyvet írunk, hanem csak magyar szemmel, magyar szellemben, magyar történelemszemléletben adunk egy új könyvet a már régen megírt magyar történészek kiváló munkáinak újbóli felhasználásával.
E történelemkönyv szövege, értelmezése nem könnyű feladat az olvasónak. Nem könnyű, mivel őstörténetünk, távoli időkbe, messze évezredekbe visz bennünket vissza. A sok idegennek tűnő népek bonyolult története sokaknak első hallásra nem a legkönnyebb feladat. Magyar Ifjúság! Ti tudni akarjátok felmenőtök, távoli ősszüleitek harcait, életküzdelmeit. Fontos ez, mert valós történelem nélkül nincs nemzeti jövő.
Mi ismerünk Benneteket, tudjuk, hogy megbirkóztok ezzel a nehézséggel, hisz’ saját valós múltatok történelmét olvashatjátok, tanulhatjátok. Sok népnek csak története van, de kevésnek van őstörténete, különösön olyan, amely az emberiség kezdetéig nyúlik vissza. Ezzel a többlettel, ősibb származástudattal – s ezzel együtt több nemzeti tapasztalattal és bölcsességgel -- többek vagytok, többek lehettek bárkinél, csak tanuljátok, tudjátok és hirdessétek ezt, s éljetek ennek megfelelően.
Meggyőződésünk, hogy most, 2009 tavaszán, erre van a legnagyobb szükség. Nem véletlen, hogy a szükség szót használtam, mert valóban most a legfontosabb kötelezettségünk megírni ezt Nektek, Magyar Ifjúság. Évszázadok múltak el, hogy nem tanulhattátok a valós ős- és modernkori magyar történelmünket. Tudjátok, a történelmet a győztesek írják. Szabadságharcainkat mind leverték. Az úgynevezett I. és II. Világháború is a vesztesek oldalán talált bennünket. A hivatalos történetírás honvisszatérésünket 895-896-ra dátumozza, viszont a Képes Krónika (Chronica Picta) (1358) az Árpád vezette bejövetelt Kr. u. 670-re teszi. Ezt az időpontot valószerűsíti a Turul-ház genealógiai táblázata is. Idegen-érzelmű és érdekű történészeknek volt érdeke ez a csúsztatás!
A környező népek ősei nem néztek minket jó szemmel, mert a mi megszokott és belénk rögződött szabadságszeretet eszmeiségétől a nyugati világ már akkor is nagyon félt. Féltek, mert uralkodóik akkor nem tarthatták volna feudális társadalmaikban örökké leigázott népeiket. Ezért minket kellett az Ő hűbéri rendszerükbe beletagolni. Szent Istvánt (997-1038) találták a legalkalmasabbnak a nyugati kereszténységbe való betagolódtatásunkra, a nyugati kapcsolatok kiépítésére és az országnak a nyugathoz való kötésére. Azonban már a 9.. században I. Ottó király, majd német császár szándéka meghódoltatásunk volt. A keresztény térítés csak álcázás volt a cél érdekében. Erről bővebben majd a továbbiakban. „A megismerésnek az a célja, hogy az igazság növekedjen, mert csak az igazság viszi előre a világot. . .”[3]
Az Árpád, Anjou és a Hunyadi kort követte a 150 éves török hódoltság és a háromrészre szakadt ország ideje alatt és után a pán-germán, és a pán-szláv terjeszkedés. A Habsburg ház hatalomra jutása a 16.. sz. közepén és az „Oszd meg és uralkodj” elvnek alkalmazása elnyomatásunkat szolgálta. A 18.sz. végétől pedig a magyar nép rosszhírének keltésére létrehozták a finn-ugor rokonság kitalált, soha sem bizonyított, de lealázó elméletét. Minderre a tengernyi vádra, ferdítésre sem a Magyar Tudományos Akadémiának (MTA), sem a magyar kormányoknak nem volt válasza. Pedig a Trianont megelőző időkben (1920) erre a legnagyobb szüksége lett volna Hazánknak és még most fokozottabban van.
Eljött az idő a történelem tudományt úgy művelni, hogy az visszaadná e tudományágnak az őt megillető helyét, mint ahogy ez minden más kultúrállamban szokásos. Itt felötlik az MTA felelősségének kérdése. Abból a tételből kiindulva, hogy egy népet nemzetté a történelmi tudat emeli, azaz történelmi tudat alkotja a nemzetet. Ezért meg kell vizsgálnunk e kérdést. Kérdőjelek sorakoznak egymás után. Hallay István: Anonymus 900 év távlatából c. tanulmányában ezt közli: „Azt ma már minden komoly történetíró tudja, hogy az európai történelem nem rendelkezik ókorral. . .” Hallay véleménye megegyezik az európai tudományos világ nézeteivel. Bartha Antal: A IX.-X. századi Magyar Társadalom c. könyve (1973), 122 oldalán, ezt írja: „A magyar etnikum megtelepedése ezen az akkor igen ritka . . . népességű területen. . .” Mit olvasunk ki a Kárpát-medencét illetően? A római hódítás korában az ismertetések szerint sztyeppei állapot uralkodott a Kárpát-medencében, Pannónia (Dunántúl) kivételével. Sem lakossága, sem korábbi telepesek nyomai nem voltak, legfeljebb nyári szállások. Ennek oka a nagykiterjedésű sík területen a szabályozatlan folyók miatti állandó áradások voltak, amik lehetetlenné tették az állandó letelepedést. Úgy ezer évvel később is csupán néhány bolgár település élt szétszórtan ezen a földön.
Szűcs Jenő 900 évvel később Pannónia népességi viszonyairól, a föld népéről, melyet a pápának írt, csupán szlávokat emleget.
Mivel saját földünkről van szó, ezért megvizsgáljuk a történteket. A közvélemény állítása szerint Európának, és ezen belül a Kárpát-medencének sem őskora, sem történelme nem volt.
Pedig a Kárpát-medence szolgáltatott nagyon is érdemleges antropológiai adatokon nyugvó ismereteket.

A kárpát-medencei Őshaza

A kárpát-medencei őslakosság egyedei természeti, vagy túlnépesedési okokból vándoroltak ki a Kárpát-medencéből, majd később gyakran különböző nevek alatt, népcsoportok részeiként tértek vissza újra és újra az őshazába, gyakran segélynyújtási szándékkal, néha pedig hódítókként[4] is.
Az őslakos és visszatérő népekre vonatkozó, -- az amerikai Science Magazine, 2000. nov. 10. száma közlése szerint --, az európai ember örökítő jelzőinek százalékos kimutatásában, amely a kelet-európai népek örökítő jelzőit mutatja, -- az Eu19 a magyaroknál 60.0%-ban mutatható ki, amely Európában a legmagasabb. Az Eu18, amely a nyugat-európai népek örökítő jelzőit hordozza, a magyaroknál 10.3%-ban van jelen. Luca Cavalli-Sforza, Paolo Menozzi és Alberto Piazza, nyilatkozzák,[5] hogy az ural-altáji finn-ugor ágban a finnek és a magyarok európai örökítő jelzői 90%-ban vannak jelen (60% Eu19 jelző és 30% más Eu örökítő jelző) és 10% urali. E könyv tanulmánya szerint Árpád népe a lakosság 10 % +-ban volt jelen. Ha most a magyar lakosság örökítő európai jelzője 90%-ot tesz ki, akkor az őslakos nép 81%-ban volt ős-európai.

A Kárpát-medence őstörténelmének főbb fejlődési pontjai:

Buda és Vértesszőlős, az alsó kőkorban, acheuli, K. e. 348-248 évezred
Bükk, Subalyuk kezdete, moustieri, K. e. 88 évezred
Érd, moustieri, K. e. 68 évezred
Bükk, Szeleta kezdete (Subalyuk utóda) K. e. 48 évezred
Érd, moustieri, vége, K. e. 43 ezred
Bükk, Istállóskői, aurignáci kezdete, K. e. 38 évezred
Bodrogkeresztúr, gravetti, K. e. 27 évezred
Árka, Szegvár, gravetti, K. e. 20 évezred
Zalaegerszeg, gravetti, K. e. 14 évezred
Szekszárd, Palánk, gravetti, K. e. 11 évezred
Pilis hegység, barlangi gravetti, K. e. 8-10 évezred
Bükk, Balla barlang, K. e. 9 évezred
Bükk, Szeleta vége, K. e. 10 évezred után
Első földművesség, K. e. 7 évezred
Körös-Tisza, K. e. 6 évezred
Vincsa, írás, réz, K. e. 5,5 évezred
Duna I. K. e. 5 évezred
Duna II. K. e. 4,5 évezred
I. kurgán hódítás, K. e. 4 évezred
II. kurgán hódítás, K. e. 3,5 évezred
Bronz, K. e. 3,3 évezred
Szekér, K. e. 3 évezred
III. kurgán hódítás, K. e. 2,7 évezred
Baden, K. e. 2 évezred
Vas, K. e. 1,8 évezred
Halomsír és urnamező, K. e. 1,5 – 1 évezred
Kora vaskor, kimmerek, K. e. 900 – 700
Vaskor, szkíták, K. e. 700 – 300
Vaskor, kelták, K. e. 300 – A.D.

Az őskor, a paleolitikum itt hagyta emlékét, mint az újkőkor a neolitikumban. Toronyi Etelka vizsgálódásai után bizonyíthatjuk, hogy a Kárpát-medence a homo-premigenitus (korai jégkor) időtől kezdve folyamatosan lakott volt, és hogy ezen a meghatározott területen az ember gyorsan fejlődött.[6] A magyar régészek mindjárt a tudományág indulásakor jelentős sikereket értek el, mert az „ember” három fejlődési fokát megtalálták a Kárpát-medencében. Kormos Tivadar Tatán kőszerszámokat talált a musterien (Mousterian) kultúra idejéből, amely körülbelül 80 ezer éves. Breul, egy francia régész, összehasonlította a Kormos által talált eszközöket más országok musterieni kultúrájának korából származó hasonmásaival, és a Tatán lelt szerszámokat a neander-völgyi ember készítményének jelentette ki. Malasz Jószef a Hunyad megyei óhabaponori barlangban lábujj ízeket talált, amelyek a musterien (Würm) korból valók. Danca János a Heves megyei Subalyuk barlangban egy teljes neander-völgyi csontvázat talált. E csontváz felfedezése igen fontos, mert bizonyítja, hogy a Neander-völgyi ember itt a Kárpát-medencében is élt, ugyanúgy, mint Európa többi részein. Magyar régészek a Kárpát-medencében ugyancsak sikeresen kiástak crô-magnoni (vagy homo-sapiens) maradványokat a diluvial rétegből. Toronyi Etelka említi azt, hogy Hillebrand Jenő professzor például crô-magnoni maradványokat ásott ki különböző kulturális rétegekből, majd 1909-ben Répáshután egy gyermekkoponyára bukkant a magdalenian formációban, amely 15 ezer éves. 1912-ben a Pálfi-barlangban ugyancsak gyermekfogat talált a solutreni (Solutrian) rétegben, amely körülbelül 20 ezer éves. Kádik Ottokár 1925-ben az Esterházi-barlangban (Csákvár) egy alsókart talált a solutreni rétegben. Mégai Géza Miskolc határában egy nyakcsigolyát talált, szintén a solutreni rétegből. 1940-ben egy Borsod megyei barlangban állkapcsot találtak ugyancsak a solutreni rétegben, amelyet a crô-magnoni ember állkapcsának állapítottak meg. Még sok hasonló crô-magnoni példát tudnánk felsorolni, akik csiszolt kőszerszámokat használtak, a diluvian-kor végén nagy számban a Kárpát-medencében éltek, és akik a kaukázusi embertípus ősatyjai voltak.
A Földtani (Geológiai) Társaság 1871. május 10-i ülésén Hantken Miksa bemutatott egy koponyát, amelyet az Esztergom környéki Nagysápi-barlangban talált. E koponya hitelességét az egész világ tudósai elismerték. Ez a lelet azt bizonyítja, hogy a diluvium végén a Kárpát-medencében, a legfejlettebb emberi tetem a rövidfejű (kerekfejű) típus volt. Rutat, a híres belga professzor azt javasolta, hogy a brachycephalic diluvial-kori koponyát nevezzék el „Nagysápi típusnak” (Facies brachycephalis de Nagysáp). Ez az embertípus a későbbi bronzkorban 36 százalékát tette ki a Kárpát-medence lakosságának, és kitűnt, hogy a hosszúfejűség ritkább lett.[7]
Ókori fémfeldolgozók nyomait tárták fel eddig Bodrogkeresztúr, Lengyel, Erősd, Dincsa, Tószeg, Tordos, Polgár, Velem-Szent-Vid, Nyitra és Szeszkló helységeknél. A megnevezett lelőhelyek és olvasztó telepek munkásai nagy létszámú személyzetet követeltek. A gazdaságos termelés megköveteli napjainkban is, hogy az alapanyag a feltárás közvetlen szomszédságban legyen. A Kárpát-medence korai kultúráját bizonyítja a Tatárlakán feltárt három rovás korong. Itt nem szabadna, hogy elhallgassuk Torma Zsófia érdemeit. E táblák eredetét többen tagadták, amely a szumir ősnéphez kapcsol bennünket, mindaddig, amíg Boris Perlov, szovjet tudós kimutatta helyszíni vizsgálatok alapján és radiokarbon kormeghatározó mérésekkel, hogy az agyagtáblák tatárlaki származású agyagból készültek. A babiloni hasonló jeleket tartalmazó táblák kormeghatározása hatezer év, míg a tatárlakiak hétezer évesek.
Az itt bemutatott anyag bizonyítja, hogy a Kárpát-medence nemcsak az emberiség fejlődésének egyik bölcsője, hanem egy gyors és sajátos tagozódás területe is lett, ahol különböző fajok jöttek létre. A következőkben megvizsgáljuk, hogy a Kárpát-medencében hogyan fejlődött az ember...... Folytatása a csatolásban.

A tanulmánynak van egy harmadik része a 20.századról,akit érdekel keressen rá a " .magtudin.org/Botos_Ugyanarrol_maskent_3..htm"-on.
 
Státusza
További válaszok itt nem küldhetőek.
Oldal tetejére