Képes. És ez a kő a Te szíved. Ezt csak Te tudod felemelni... Hozzá.Isten képes-e olyan követ teremteni, amit nem tud felemelni?
Képes. És ez a kő a Te szíved. Ezt csak Te tudod felemelni... Hozzá.Isten képes-e olyan követ teremteni, amit nem tud felemelni?
Kedves Tavaszi Kikelet!Isten képes-e olyan követ teremteni, amit nem tud felemelni?
Sziasztok!
Nem akarok rossz színben feltűnni, de felmerül bennem a kérdés, hogy ha Ádám és Éva volt az első ember a földön, akkor Káin kit vett feleségül? Merthogy nem volt más nő a földön.
Feltételezem, hogy kérdésfelvetésed nem csupán kötekedés, amiből kismillió hangzik el itt a CH-n és rengeteg más fórumon.Sziasztok!
Nem akarok rossz színben feltűnni, de felmerül bennem a kérdés, hogy ha Ádám és Éva volt az első ember a földön, akkor Káin kit vett feleségül? Merthogy nem volt más nő a földön.
Én is a szó szerinti értelmezés híve vagyok. Arról nem is beszélve, hogy még az evolúció logikája szerint is minden egyes apró lépés, amiben bármelyik faj, vagy fajta változik visszavezethető egyetlen példányra. Persze, én a teremtésben hiszek, csupán érzékeltetni akartam, hogy még evolúciós szempontból is nehezen értelmezhető a genetikai készlet kimerülése, mert akkor hogyan is jöhettek létre a fajok, fajták, alulról építkezve, hogyhogy nem merült ki a genetikai készletük? Nekem meggyőződésem, hogy a teremtés során annyira gazdag genetikai készlettel látta el Isten az embert, valamint az állatvilágot, hogy több ezer évnek kellett eltelnie ahhoz, hogy olyan mértékű degeneráció jelenjen meg a Földön, hogy meg kellett tiltani a rokonházasságot. Ádám és Éva esetében, és a gyerekeik esetében ilyenről még nem volt szó. És hát a Biblia ki is mondja, nem csupán sejteti, hogy Ádámnak és Évának nem csupán három gyerekük volt:Én pedig ennek a beszámolónak az esetében megmaradok a szó szerinti értelmezésnél.
Meggyőződésem, hogy az egész emberiség eredetét vissza lehet vezetni egyetlen emberpárra, és a származásunk nem vész el valami homályos, félig emberi, félig állati lények, majd legvégül az egysejtűek birodalmában. Ezért számomra a bibliai beszámoló hiteles. Az első emberpártól való származást sok nép őstörténetében, vagy ha úgy tetszik, vallásában, mitológiájában meg lehet találni a föld minden táján, és számomra ez is azt bizonyítja, hogy a bibliai őstörténet igaz.
Ezt megmagyaráznád egy kicsit részletesebben? Mikor és miért romolhatott le az ember genetikailag? A Biblia szerint az akkori emberek több száz évig éltek, aztán egyre kevesebb ideig. Az sajnos nem jut eszembe, hogy az átlagember is ennyi ideig élt-e, vagy pedig csak a nagyobb személyiségek.Ám közben számtalan testvérük született, akik egymás között házasodtak Akkor még nem voltak genetikai eredetű rendellenességek, ezért a testvérházasság nem volt probléma (csak később lett megtiltva, mikor az ember genetikailag leromlott).
Ezt megmagyaráznád egy kicsit részletesebben? Mikor és miért romolhatott le az ember genetikailag?
A Biblia szerint az akkori emberek több száz évig éltek, aztán egyre kevesebb ideig. Az sajnos nem jut eszembe, hogy az átlagember is ennyi ideig élt-e, vagy pedig csak a nagyobb személyiségek.
Ha nem mindenki élt meg ennyi évet, akkor egyes emberek valamivel felsőbb rendűek lehettek a többieknél?.Azért érhettek meg ilyen hosszú kort, mert jelentősebb személyiségek voltak, vagy azért lettek "nagy" emberek, mert több ideig éltek? Felmerül bennem a kérdés, hogy közönséges emberek lehettek, vagy valamilyen tökéletesebb lények.
A másik verzió az, hogy mindenki több száz évet élt, de az idő múlásával csökkent ez a szám. Ez a romlási folyamat vajon a kezdetektől jelen van, vagy valamilyen esemény váltotta ki?
Vagy azért lett megtiltva, mert az ember genetikailag leromlott (miért is?), és nem akarták ezzel tovább rontani a helyzetet. (Ebben az esetben elég komoly genetikai ismeretekkel rendelkezhettek azok, akik betiltották) Vagy pont a testvérházasságok miatt romlott le ennyire a génállományunk.
Tehát mi meg sem közelíthetjük az első emberpár szintjét, akik hozzánk képest "istenek voltak". Az ember eredendően genetikai romlásra van ítélve? Ha akkor és ott nem lettek volna rokonházasságaok, akkor a nemlétező mostani ember is hasonlatos lehetne az első emberpárhoz?
Ha erre képes vagy, nagyobb erő birtokában vagy, mint Isten.Képes. És ez a kő a Te szíved. Ezt csak Te tudod felemelni... Hozzá.
Te melyik Bibliát olvastad, mert amit én ismerek az egy vérengző hadúrnak mutatja be Istent,a Biblia úgy mutatja be Istent, mint Aki minden felett áll, teljhatalmú és rendelkezésére áll minden erő.
Ez egy logikai bukfenc.Ebből az következik, hogy számára minden elérhető, amit teremtett, mivel rajta kívül nincs semmi. Azaz bármit teremt Isten, az az Ő uralma alatt marad.
Ha erre képes vagy, nagyobb erő birtokában vagy, mint Isten.
Te melyik Bibliát olvastad, mert amit én ismerek az egy vérengző hadúrnak mutatja be Istent,
Aki még a kilétét illetően is titkolózik: "Vagyik aki vagyok".
Ez egy logikai bukfenc.
Ha rajta kívül nincs semmi, akkor a Gonosz (ahogy te nevezed) is benne van,
vagyis neki kellett teremtenie, és ha ő teremtette, akkor az uralma alatt is maradt minden bizonnyal.
Nem vagyok kötekedő!Kedves Zsolt, szeretettel üdvözlünk ebben a topicban is, és arra szeretnélek kérni, hogy ne légy kötekedő.
Akkor minden bizonnyal probléma van a látásoddal. Tipikusan úgy viselkedik, mint egy Goauld a Csillagkapuban.Én egyáltalán nem vérengző hadúrnak látom Istent.
Te itt 2 Istenről beszélsz, pedig csak Egy van, a másik minden bizonnyal egy imposztor.Isten az ítélet Istene is, ezt a Biblia kimondja. És ugyanakkor a szeretet Istene is.
Nincs hova felemelni, hiszen melletted áll. Aki feletted lebeg az egy Goauld, egy űrhajóban.személyes döntés kérdése, hogy felemeli-e a szívét Istenhez vagy sem.
Bárcsak a Bibliát olvasgatnád ilyen nyitott szemmel!Másképp látjuk a dolgokat.
Szeresd felebarátodat, mint önmagadat! - ez szerinted mi, ha nem mellérendelő viszony?A szeretetben pedig nincs ide vagy odarendelt viszony.
Azokra a hamisításokra gondolsz, amit később beletoldottak a mondatok közé?Jézus Atyának nevezi Istent, de számos esetben Úrnak is nevezi, különösen, amikor az ószövetségi eseményekre és iratokra hivatkozik.