A Bibliáról tisztán

Sidhe

Kitiltott (BANned)
Bocsánat, bocsánat, bocsánat! :656::656::656:

Megkérdezhetném, biztos vagy abban, hogy jól értelmezed azt, amit olvasol?

Teljesen.
Ezt nem tudod már kimagyarázni.
Megcsináltad, semmi gond, rajtam kívül senki nem vette zokon.. én látlak egyedül.
Nyugodtan vállald fel. :)
 

Csillagözön

Állandó Tag
Állandó Tag
Nem hiszem, hogy ha valaki figyelmesen elolvassa a Bibliát, annak maradhatnak kétségei afelől, hogy mit ért a Biblia paráznaság alatt.

"Tisztességes minden tekintetben a házasság és a szeplőtelen házaságy; a paráznákat pedig és a házasságrontókat megítéli az Isten." ( Zsid 13,4 )

Ez csak egy sor a Bibliából, ami hirtelen eszembe jutott, de vannak mások is. Itt azt írja, hogy a házasságon belül minden tekintetben tisztességes a szeplőtelen, azaz makulátlan, folt nélküli házas ágy . Ez pedig nem a bútordarabra utal, ahol a házasok együtt vannak, hanem pontosan a házastársak közötti szexuális közösségre. Ez az, amit Isten tisztességesnek lát, de ezt is csak akkor, ha az folt nélküli, tiszta. Ami ezen kívül esik, azt a Biblia paráznaságnak nevezi, ha valaki házas létére kerül mással szexuális kapcsolatba, azt pedig házasságtörésnek, ami súlyosabb, mint a paráznaság. A Biblia fényében minden házasságtörés paráznaság, de nem minden paráznaság házasságtörés. A házasságtörés pedig azért súlyosabb, mert az nem csupán paráznaság, hanem a házastárssal kötött életre szóló szövetség megszegését jelenti, amit Isten nagyon súlyos dolognak lát. Isten még azt is nehezményezi, amikor két idegen ember szóban megállapodik, és az egyik fél utóbb eláll a megállapodástól. Ha írásban is rögzítik, vagyis szerződést kötnek, az súlyosbító körülmény. Ha két ember még továbblép, és szövetséget köt egymással, hogy támogatni fogják egymást, és mégis megszegi az egyik fél, az még további súlyosbító körülmény. De a házasságnál magasabb rendű szövetség nem létezik két ember között, ezért az összes szószegés, visszavonás, szerződésszegés, szövetségtörés között, ami emberek között történhet, legnagyobb bűn a házasságtörés.

Ráadásul Jézus a paráznaság bűnét olyan bűnként értelmezi, amit már nézés által is el lehet követni. Ha házas ember néz azzal a tekintettel, amiről Jézus beszél, akkor a szívében már el is követte a házasságtörést, és ha valaha is megtér, akkor ezt a bűnt házasságtörésként kell megbánnia, megvallania és elhagynia.

"Hallottátok, hogy megmondatott a régieknek: Ne paráználkodjál! Én pedig azt mondom néktek, hogy valaki asszonyra tekint gonosz kivánságnak okáért, immár paráználkodott azzal az ő szívében." ( Mt 5,27-28 )

Jézus arról is beszél, hogy a házasságot nem lehet felbontani következmények nélkül, ugyanis az sokkal több, mint papír, ahogy egyébként sokan értelmezik.

"Mondom pedig néktek, hogy aki elbocsátja feleségét, hanemha paráznaság miatt, és mást vesz el, házasságtörő; és aki elbocsátottat vesz el, az is házasságtörő. Mondának néki tanítványai: Ha így van a férfi dolga az asszonynyal, nem jó megházasodni. Ő pedig monda nékik: Nem mindenki veszi be ezt a beszédet, hanem akinek adatott." ( Mt 19,9-11 )

Sokan értelmezik ezt úgy, hogy ha az egyik fél megcsalja a másikat, akkor, mivel paráználkodott, házasságot tört, ezért minden további nélkül el lehet válni tőle. Ez azonban nem egészen erről szól. Arról van szó, hogy ha valaki elválik a házastársától, akkor arra kényszeríti, hogy más emberrel kössön házasságot, de mivel a házasság szellemi kötelék, amit ember el nem vághat, ezért az a második házasság már nem tiszta, ezért teszi paráznává, házasságtörővé a házastársát az, aki elválik tőle, de ő maga is házasságot tör. De ha paráznaság miatt válik el, akkor nem ő teszi paráznává, házasságtörővé, mivel már elkövette a másik fél a házasságtörést. Mégis inkább az a Biblia útmutatása, hogy az ember bocsásson meg a másik embernek, különösen a házastársának, még ha házasságot tört is. Isten kész helyreállítani a házasságokat, sőt, valójában nincs is olyan házasság, amelyik Isten nélkül is meg tudna állni minden tekintetben. Ha azonban a házasságtörő fél akar elválni, akkor a másik fél nem követ el házasságtörést, ha elválik tőle.

Jézus tanítványai is úgy értették ezt, ahogy sokan értelmezik, hogy ha így állnak a dolgok, akkor nem érdemes megházasodni. De az Újszövetség éppen abban több, mint az Ószövetség, hogy Isten nem csak azt mondja meg, hogy mit tegyenek a hívei, hanem meg is adja az erőt arra, hogy mindent meg tudjanak tenni, amit meg kell tenniük. Ha pedig mégis elrontják a dolgot, ha az egész életük összeomlik is, de megbánják a bűnt és elhagyják, akkor újra tiszta lappal indulhatnak. Ez azonban nem azokra az emberekre vonatkozik, akik szándékosan követik el a bűneiket, és úgy okoskodnak, hogy majd előbb kiélik a tisztátalan, parázna vágyaikat vagy életük végén a halálos ágyukon térnek meg, és Isten majd szépen megbocsájt, és beengedi őket az Országába. Erre az vonatkozik, hogy:

"Ne tévelyegjetek, Isten nem csúfoltatik meg; mert amit vet az ember, azt aratándja is." ( Gal 6,7 )

Azonban a házasságon belül sem minden tiszta.

"Férfiúval ne hálj úgy, amint asszonynyal hálnak: útálatosság az." ( 3Móz 18, 22 )

Itt két férfiról van szó, akik együtt hálnak, azaz szexuális kapcsolatba kerülnek. Itt ugyan nem, de az Újszövetségben arra is kitér a Biblia, hogy ez vonatkozik a nők nőkkel való szexuális kapcsolatára is. De gondold át, hogy mivel az első esetben egyik félnek sincs erre való testnyílása, ezért másra adatott testnyílásokat avatnak be az aktusba, a másik esetben pedig ugyan testnyílásban nincs hiány, de nincs a dologra alkalmas szervük, ezért más tagokkal pótolják. Teljesen meg vagyok arról győződve, hogy amikor házastársak úgy élik - akár részben - a szexuális életüket, ahogyan a homoszexuális emberek, azaz nem az arra rendeltetett testnyílást és az arra rendeltetett tagot alkalmazzák, akkor az a házas ágy már nem tiszta Isten szemében. Mivel a Biblia a homoszexualitást a paráznaságon belül bujaságnak, fertelmeskedésnek és tévelygésnek nevezi, ezért az orális és anális szexnek nevezett aktusok is ezekbe a kategóriákba esnek, még akkor is, ha azt házastársak gyakorolják.

"Annakokáért adta őket az Isten tisztátalan indulatokra; mert az ő asszonynépeik is elváltoztatták a természet folyását természetellenesre: Hasonlóképpen a férfiak is elhagyván az asszonynéppel való természetes élést, egymásra gerjedtek bujaságukban, férfiak férfiakkal fertelmeskedvén, és az ő tévelygésöknek méltó jutalmát elvevén önmagokban." ( Rm 1,26-27 )

Ne feledkezzünk meg az önkielégítésről se. Ilyen kategória nincs a Bibliában megnevezve ugyan, de mivel ez is kívül esik a házasságon, ezért ez is a paráznaság kategóriájába esik, ezen belül pedig tisztátalanságnak nevezik. Arról nem is beszélve, hogy aki ezt a bűnt elköveti, az a szívében is paráználkodik, vagy házasságot tör, mivel már nem csupán asszonyra tekint gonosz kívánságtól vezetve, hanem már fantáziál róla. Tegyük e mellé a pornográfiát, amelyiknek nem titkolt célja az, hogy az emberekben felkeltse a szexuális izgalmat akár úgy, hogy egyedül van, és így már nem sok kétsége lehet az embernek afelől, hogy mi is az a paráznaság a Biblia szerint.



A Biblia azt mondja, hogy az Atya eltörölte az ellenünk szóló vádiratot, kézírást. Ez azonban még csak egy jogi lehetőség minden ember számára, aki érvényesíti ezt a saját életében. Aki ezt elmulasztja, arra nem vonatkozik. Ha ez nem történt volna meg, vagyis az, hogy Jézus Krisztus által az Atya eltörölte az ellenünk szóló vádiratot, akkor senkinek sem volna lehetősége arra, hogy megbánás és a bűntől való elfordulás által tiszta lapot kezdhessen, vagyis a már elkövetett bűnei örökre rajta maradnának, így azonban van lehetőség a bűnbocsánatra, ami valójában szabadon engedést jelent. Ezt Jézus Krisztus engesztelő áldozata tette lehetségessé, mert az Ő élete abszolút mértékben szent és tiszta élet volt, ezért volt alkalmas arra, hogy engesztelést jelentsen Isten számára az emberiség minden istentelensége és lázadása ellenére. Jézus Krisztus Vére ezért az Engesztelés Vére, amely képes megtisztítani és megszentelni az embert minden bűnéből, hogy Isten megbocsáthasson neki úgy, hogy nem szennyeződik be tőlünk. Ez persze abszurdum, hiszen lehetetlen dolog, hogy Isten beszennyeződjön, de ugyanilyen abszurdum az is, hogy úgy bocsáthasson meg Isten az embernek, hogy senki sem tölti be az igazságosság követelését, hogy a bűn meg legyen büntetve. Ha lehetséges lett volna, hogy az ember a cselekedetei által, vagy bármi által, amivel rendelkezik, kiegyenlíthesse a tartozását Isten felé, akkor az egész Engesztelés pazarlás lett volna az Atya és a Fiú részéről. Mivel azonban Isten szereti az embert, ezért Jézus Krisztusban tökéletes megoldást készített mindenki számára, aki ezt igényli, és ennek megfelelően hajlandó rendezni a sorait. Ezért mondja Péter, hogy bűneinek bocsánatát veszi az Ő Neve által mindenki, aki hisz Őbenne, vagyis Krisztusban ( ApCsel 10,43 ).

Éppen ez a bűnbocsánat teszi lehetővé azt, hogy Isten új szellemet adjon az embernek, és betöltse őt Szent Szellemével. Ez azonban még mindig csak azt jelenti, hogy amikor az ember engedelmeskedik Jézus hívásának és behívja Őt a szívébe, akkor az Atya a Mennyben megbocsátja az ember addigi összes bűnét, összetépi az összes adóslevelét, új szellemet ad neki és betölti őt a Szent Szellemmel. De mindez érintetlenül hagyja az ember lelkét és testét. Az ember szívéből nem törli ki automatikusan azokat a bűnöket, amelyeket elkövetett, az emlékeiből sem törli ki. Ezért van arra szükség, hogy az újjászületett, Szent Szellemmel betöltött ember eljusson arra a pontra, amikor megbánja, megvallja és elhagyja minden bűnét, amit elkövetett, hogy Jézus Vére ne csak, mint az Engesztelés Vére működjön a Mennyben az Atya felé, hanem a Váltságdíjunk Véreként is működjön személyes módon a mi szívünkben, hogy belőlünk is kitörölje a bűnt, ami mindaddig, amíg bennünk van, hivatkozási alapot jelenthet a Sátán számára, aki egy nagyon törvénykező lény, és senkit sem hajlandó szabadon engedni, amíg Jézus Vére és a Szent Szellem ereje fel nem szabadítja.

"És titeket, kik holtak valátok a bűnökben és a ti testeteknek körülmetéletlenségében, megelevenített együtt Ő vele, megbocsátván minden bűnötöket, Az által, hogy eltörölte a parancsolatokban ellenünk szóló kézírást, amely ellenünkre volt nekünk, és azt eltette az útból, odaszegezvén azt a keresztfára; Lefegyverezvén a fejedelemségeket és a hatalmasságokat, őket bátran mutogatta, diadalt vévén rajtok abban ( vagyis Krisztusban )." ( Kol 2,13-15 )

Az itt fejedelemségeknek és hatalmasságoknak nevezett lények a Sátán királyságának képviselői, gonosz angyalok és démonok - ahogy ez az Efézus 6,12-ből egyértelműen kiderül -, akik az embereket túszként tartják fogva. Ezeket a lényeket lefegyverezte Isten azáltal, hogy eltörölte az ellenünk szóló kézírást, amikor odaszögezte azt a keresztfára. De ez a lefegyverzés is formalitás marad addig, amíg az ember szívében és lelkében benne van a bűn, ami ezek számára a sajnos nagyon is valóságos gonosz szellemi lények számára hivatkozási alapként szolgál. A bűn azonban nem kerülhet ki az ember szívéből addig, amíg meg nem bánja, meg nem vallja és el nem hagyja azokat. Ha azonban ezt megteszi, akkor Jézus Vére elkezd működni az életében, mint váltságdíj a Sátán királysága felé, és kitörli a szívéből a bűnt, de még ezek emlékének az élét is elveszi, úgy hogy noha az ember emlékszik arra a rosszra, amit egykor elkövetett, de nincs ezek befolyása alatt, és nem nosztalgiával tekint ezekre, hanem utálattal. Ráadásul Jézus Vére el is választja az embert ezektől a gonosz szellemi lényektől, akik tehetetlenek Jézus Vérével szemben.

Az ókorban és a középkorban jórészt alig akadtak keresztény mozgalmak, azokat is vérbe fojtották, úgyhogy azok a valóban nem vidám idők nem igazán függenek össze Istennel és az Ő útjaival. A vadkempinges gondolatodat nem igazán értem. Senki sem mondta, hogy Isten nélkül is lehetne tiszta és szent életet élni, de a Sátán igáját és Jézus igáját az különbözteti meg, hogy a sátáni iga elhordozhatatlanul nehéz, míg Jézus igája könnyű és gyönyörűséges. Éppen ezért kell Őhozzá menni mindazoknak, akik megterheltettek, megfáradtak, mert Ő békességet ad az ember szívébe, és erőt mindarra, amit tennie kell ( Mt 11,28-30 ).

Kedves Asperrimus !

Amiket leírtál, azok igen szép dolgok. Azért néhány megjegyzést fűznék hozzá.

Tiszta és szent életet élni nagyon nehéz, már.már paradicsomi állapotot feltételez. Onnan pedig már elég régen kiűzettünk. Mégpedig a Teremtő által. És abból az alkalomból megátkozta a Földet, és nekünk, Embereknek is sok minden "Jót" kívánt, ami hellyel-közzel meg is jelenik az emberek sorsában.

Elnézve azt a rengeteg párkereső hírdetést, - fiataloktól idősekig - nem tudom, ők hogyan tehetnének eleget az általad "lefordított" elvárásoknak.

Amit a homoszexuálisokról írsz, ahhoz két megjegyzés: az nem bűn, hanem kódolt betegség. Azonkívül igen gyakran sajátjuk a katolikus egyházat vezető, annak tanait - a te tanaidat is - hírdető
személyeknek. Ezt főleg a példamutatás szempontjából említem.

Aztán azzal is kellene valamit kezdeni - már úgy ideológiailag - hogy a Teremtő Istenke a legerősebb ösztönként kódolta belénk a fajfenntartási ösztönt. Ha egy életerős férfitól, vagy életerős nőtől elválik a párja, akkor az mit csináljon?

Próbálja az általad elmondottakkal ijesztgetni a párját, hátha visszatéríti, vagy éljen teljes életet, és minden este imádkozzon bűnbocsánatért ?

Egyébként, ha adott egy házaspár, akik szeretik egymást, akkor igazad van. Viszont akkor nem Isten féléstől élnek szent életet.

Hanem szeretetből......
 

Jaszladany

Állandó Tag
Állandó Tag
Szia Asperrimus!
Az Isten ellenségét ki teremtette?
Csak nem az Isten?
És kérdem Én, jó-e az az Isten aki a Gonoszt a Emberre szabadította,
és Valójában gonosz-e az a Gonosz?

Kedves Furrier!

Néhány mondatban én is válaszolnék.

Isten ellenségét az Isten teremtette, de nem ellenségnek. Mivel szabad akaratú, szuverén lénynek teremtette, akárcsak az embert, ez a teremtmény is dönthetett Isten mellett vagy ellene, ő pedig ellene döntött. Az ember is dönthet így, és lehet Isten ellensége, pedig az embert is Isten teremtette.

Ha kétségeid vannak, hogy jó-e az Isten, akkor nézz Jézus Krisztusra. Isten Benne jelentette ki Magát, tehát Isten és Jézus egy. Jézuson kívül nincs más Isten, "mert Ő benne lakozik az istenségnek egész teljessége testileg" (Kol. 2.9)
Jézus életét és cselekedeteit megismerheted az evangéliumokból, azokból megtudhatod azt is, hogy meghalt helyetted a bűneidért, ezek alapján döntsd el Te, hogy jó-e vagy sem.

Isten nem szabadította a Gonoszt az emberre, az ember döntött úgy, hogy a Gonoszt választja, és Isten helyett azt követi. Más szavakkal: a bűn mellett döntött.
"Mivelhogy szerette az átkot, azért érte el őt; és mivel nem volt kedve az áldáshoz, azért távozék az el ő tőle." (Zsolt. 109.17)

Hogy gonosz-e a Gonosz, ahhoz elég, ha megnézed a tévében a híradót, vagy lapozz bele az evangéliumba, és ott elolvashatod róla Jézus szavait: "A tolvaj (az ördög) nem egyébért jő, hanem hogy lopjon és öljön és pusztítson;"... "Az emberölő volt kezdettől fogva, és nem állott meg az igazságban, mert nincsen ő benne igazság. Mikor hazugságot szól, a sajátjából szól; mert hazug és hazugság atyja." (Ján. 10.10, Ján 8,44)
Döntsd el Te, hogy emberölőnek lenni, lopni, ölni, pusztítani, hazudni gonosz dolog-e vagy sem.
 

Asperrimus

Állandó Tag
Állandó Tag
Szia Asperrimus!
Az Isten ellenségét ki teremtette?
Csak nem az Isten?
És kérdem Én, jó-e az az Isten aki a Gonoszt a Emberre szabadította,
és Valójában gonosz-e az a Gonosz?
Kedves Furrier!

Elkezdtem megfogalmazni a válaszomat, de jelenleg nem tudok annyi időt ráfordítani, amennyit igényelne. Úgyhogy - türelem, egyszer csak megérkezik. De annyit előre megmondok, hogy tavaly óta nem változott meg a véleményem.
 

FagyisSzent

Állandó Tag
Állandó Tag
Szia Asperrimus!
Az Isten ellenségét ki teremtette?
Csak nem az Isten?
És kérdem Én, jó-e az az Isten aki a Gonoszt a Emberre szabadította,
és Valójában gonosz-e az a Gonosz?
A kérdések jogosak, de nemigen lehet olyan válaszokat találni rájuk, amelyek mindenkit kielégitenének. A nehézség abban van, hogy amig Isten fogalmát egy keresztény szemléletű körben taglaljuk, aránylagos egyetértést fogunk találni azügyben, ki s mi az az Isten. Amint kilépünk a keresztényi gondolkodás köréből, és olyan körben (izraelita, mohamedán, agnosztikus, tagadó, többistenhivő, stb.) tapogatózunk, ahol az Isten fogalma másként jelenik meg, ha egyáltalán megjelenik, már falakba ütközünk az első szónál, hacsak nem teszünk komoly erőfeszitéseket a közös definiciók irányában.

A Gonosz fogalma ennél még bonyolultabb, mert ez még a kereszténységen (sőt, még egyes egyházakon belül) sem egységes. Tehát ami neked a Gonoszt jelenti, jó eséllyel indul, hogy másnak valami egészen mást jelent.

Ezek után viszont akkor hadd próbálkozzunk a kérdésekkel! A közérthetőség és az egyszerűség kedvéért a kereszténység viszonylatában. Később megnézhetjük ugyanezt a témát más vallás vagy éppen az ateizmus szempontjából is.

Az Isten ellenségét ki teremtette?
Csak nem az Isten?

A kereszténység hittételei között szerepel ez: "minden láthatónak és láthatatlannak Teremtőjében" (nikaia hitvallás). Tehát ha, kiemelés szándékos, Istennek van létező ellensége, az teremtmény kell, hogy legyen. Kérdés viszont szerintem, hogy van-e Istennek valóságosan létező ellensége?

Nem lehet tagadni, van, aki tudatosan ellene mond Istennek, tagadja. Ellensége-e azonban egy ilyen ember Istennek? Nem feltétlenül. Ő egy ember, s mint ilyen szabad döntése Istennek tetteiben ellent mondani. Ellensége tud-e lenni egy ember annak a lénynek, akit a kereszténységben Istennek ismernek? Nem. Magának, embertársainak annál inkább.

No és mi a helyzet Luciferrel (ördög, sátán, belzebub...)? A dolog itt már rázósabbá válik. Ugyanis még a kereszténységen belül is megoszlanak a hivők azügyben, hogy az ördög egy valóságosan létező lény-e vagy inkább a világban megjelenő rossz (az isteni szándéknak, a jónak elutasitása) objektivizálása, kivetitése. Ha létező lény a sátán, akkor valóban teremtmény, amint azt feljebb tisztáztuk. Ellensége-e Istennek? Hát ezt nehéz tudni. Mivel van üdvtörténeti jelentősége, nehéz azt mondani egyértelműen, hogy mindenestül Isten ellen van. Sok teológus próbálta ezt már valahogyan megérteni, aztán szavakba önteni. Nehéz olvasmány.


jó-e az az Isten aki a Gonoszt a Emberre szabadította,
és Valójában gonosz-e az a Gonosz?

Ez kizárólag hit kérdése, nem lehet objektiven, felekezetek és hitek felett álló egyetemes kijelentést tenni. A kereszténységben (és természetesen tudunk később a nem keresztény felfogásokról is beszélgetni) az Isten jó, nem ő szabaditotta az emberre a Gonoszt, hanem a teremtett lények szabadságának része az ellentmondás lehetősége. A megátalkodott, tevő ellentmondást minősitjük, itéljük meg, mint gonoszt.

Kérdésed második fele (gonosz-e az a Gonosz?) akkor válaszolható csak meg, ha elfogadja valaki, hogy a Gonosz egy valóban létező valaki-valami. Az keresztények nagyon nagy része valami olyan módon közeliti ezt meg, hogy a Gonoszt egy felületes tudati szinten elfogadja, de a Gonosz, a gonoszság esszenciáját az emberben, annak Istentől való eltávolodásában látja, nem egy külső erőben. Különösen nem pedig valami szőrös, szarvas, vasvillás, földalatti, embereket kinzó lényben.
 

Jaszladany

Állandó Tag
Állandó Tag
No és mi a helyzet Luciferrel (ördög, sátán, belzebub...)? Ellensége-e Istennek? Hát ezt nehéz tudni. Mivel van üdvtörténeti jelentősége, nehéz azt mondani egyértelműen, hogy mindenestül Isten ellen van. Sok teológus próbálta ezt már valahogyan megérteni, aztán szavakba önteni. Nehéz olvasmány.

Szia Kedves Fagyis!

Érdekes az elemzésed, ehhez a gondolathoz azonban fűznék egy megjegyzést keresztény megközelítésből.
Bár az ördögnek kétségkívül van jelentősége üdvtörténeti szempontól (hisz nem is lenne szükség megváltásra, ha ő nem lenne), a keresztények olyasvalakinek tartják, aki Isten terve ellen, annak megakadályozására tevékenykedik.
Ezt a szándékát, és így a szerepét az sem teszi pozitívvá, hogy ellenlábas törekvéseit Isten képes a saját tervének megvalósításába beépíteni.

A Bibliában példák sokaságát látjuk arra, hogyan igyekszik az ördög, általában embereken keresztül, Isten szándékát meghiúsítani, majd pedig Isten hogyan fordítja ezt a törekvését saját tervének a javára.

Az egyik ilyen példa József esete, akit a testvérei eladnak rabszolgának, és így Egyiptomba kerül.
Egyetérthetünk abban, hogy ez a testvérek részéről egy gonosz, embertelen tett volt, ám végül Isten ebből a történetből mégis azt a fejleményt hozza ki, hogy Jákob és családja megmenekül az éhhaláltól, amikor József, mint Egyiptom főembere ellátja őket gabonával, majd oda is költözteti őket Gósen földjére, ahol nincs éhínség.

Ez a pozitív végkifejlet azonban nem menti fel a testvérek gonosz tettét, és nem teszi a szerepüket sem pozitívvá. Pusztán Istennek köszönhető, hogy a gonoszságukból jót tudott kihozni.

József ezt így fejezi ki:
"Ti gonoszt gondoltatok én ellenem, de Isten azt jóra gondolta fordítani, hogy cselekedjék úgy a mint ma, hogy sok nép életét megtartsa." (1 Móz. 50.20)

Ilyenformán gondolkoznak a keresztények az ördög üdvtörténeti szerepéről is. Gonoszt gondol, de Isten képes azt az övéi javára fordítani. Ezért mondhatja el Pál:

"Tudjuk pedig, hogy azoknak, a kik Istent szeretik, minden javokra van." (Róm 8.2 )

A Gonosz tehát akarata ellenére lendíti előre Isten üdvtervét, azaz ettől ő még Isten ellensége marad. Nem rajta múlik, hogy a szándéka az ellenkezőjére sül el. Ez csupán Isten hatalmának és bölcsességének köszönhető.
 

FagyisSzent

Állandó Tag
Állandó Tag
Egy, a neten végignézhető és ingyen letölthető filmet (Teljesen idegen - Perfect Stranger) ajánlok jó szívvel mindenkinek.
Egy nő, aki ügyvédként dolgozik, meghívót kap egy drága étterembe: Jézus Krisztustól. Hitetlenkedve, de elmegy.
Olyan kérdésekre kapunk választ mint vallásosság, humanizmus, megigazulás, örök élet, bűn, mennyország, iszlám, hinduizmus stb ...

Szeretettel ajánlom ezt a filmet mindenkinek, aki a topic témája iránt érdeklődik:
Köszönöm a filmajánlatot! Végignéztem, és jó lenne, ha mások is megtennék, bár sokakban, akik egyáltalán hozzáfognak, hogy megnézzék, ellenállást fog kiváltani.

Nem mindenki kiváncsi a kereszténység apológiájára. Az elmúlt idők túlkapásai és szeretetlenségei sokakat elfordítottak. Az üzenet, mégha örök is, a ma embere számára új módon kell megfogalmazódjék - erre való igyekezet ez a film. A kereszténységnek, ha nem akar a ma embere számára teljesen érdektelenné és jelentéstelenné válni, meg kell újulnia. Ez nem egy könnyű és sajnos nem fájdalommentes folyamat. Vissza kell nyúlni azokhoz az örök értékekhez, amelyek az embert megnyitották az isteni felé. Ezeket újra fel kell fedezni, és úgy megfogalmazni, hogy újra úgy szóljon, hogy rezonálni tudjon rá mindenki, aki hallja.

A film egyébiránt legalább két területen nem tett eleget feladatának:
1. A hinduizmus és az iszlám leszólása nem segít sokakat
2. A szinészi teljesítmény sajnos sok helyen nagyon mesterkéltté tette a közlendőt
 

Harcos777

Állandó Tag
Állandó Tag
Nagyon jó a cím " A Bibliáról tisztán"
Csak ahogy olvasgatom az elejétől nagyon sokan a vallásuk, hitüket bizonygatják ami szerintem nem Ilik ide.
Az írás istentől ihletet ........stb.
Ezért Ilik tisztelettel kezelni.
Nagyon jó ellenben közösségben tanulmányozni, ki elemezni, fordításokat értelmezéseket összevetni.
De meg értetni csak isten szelleme tudja velünk, erről az egyik szerző beszél is a János:14,26
 

Jaszladany

Állandó Tag
Állandó Tag
Nagyon jó a cím " A Bibliáról tisztán"
Csak ahogy olvasgatom az elejétől nagyon sokan a vallásuk, hitüket bizonygatják ami szerintem nem Ilik ide.

Kedves Harcos777!

Nem értek egyet a beírásodnak ezzel a részével, mivel szerintem itt senki sem bizonygatja a hitét, miért is tenné, hiszen nyilvánvaló. De ha bizonygatná, sem látom be, miért ne illene ide. Hisz az is egy vélemény a Bibliáról, ha valaki hisz benne.

De én nem a hit bizonygatását olvasom ki a beírásokból, hanem azt, hogy kinek milyen hatással volt az életére, a gondolkodására, a személyiségére az, hogy hittel elfogadta a Biblia kijelentéseit.

Az írás istentől ihletet ........stb.
Ezért Ilik tisztelettel kezelni.
Nagyon jó ellenben közösségben tanulmányozni, ki elemezni, fordításokat értelmezéseket összevetni.
De meg értetni csak isten szelleme tudja velünk, erről az egyik szerző beszél is a János:14,26

A beírásodnak ezzel a részével maximálisan egyetértek.

És ha összekapcsolom az előzőekkel, akkor meg kell jegyeznem, hogy a Biblia közös tanulmányozása és elemzése (ahogy írod), semmit sem érne, ha a Biblia tanításai nem hoznák létre azokat a változásokat az emberben, amikről egyes hsz-ekben olvashatunk. Akkor csak fejismeret maradna, a Bibliának azonban az a célja, hogy az üzenete az ember szívébe jusson el, és ott létrehozza azokat a változásokat, amelyekről sokan, akik hittel fogadták, bizonyságot tettek már.
 

Jaszladany

Állandó Tag
Állandó Tag
<!--[if gte mso 9]><xml> <w:WordDocument> <w:View>Normal</w:View> <w:Zoom>0</w:Zoom> <w:HyphenationZone>21</w:HyphenationZone> <w:DoNotOptimizeForBrowser/> </w:WordDocument> </xml><![endif]--> Üzenet az Újévre azoknak, akik Istenben bíznak, és a Bibliában tett ígéreteire támaszkodnak:


Jót végez felőled!
Az ördög pont ezt támadja meg a legtöbb esetben. Bizalmatlanságot támaszt a jóságos Úr felé. Mintha Ő közömbös lenne, vagy rossz akaratú, érzéketlen, akire nem bízhatnád rá magad. Pedig az Ige világosan kijelenti, hogy milyen Ő.

Zsolt 57:3 A magasságos Istenhez kiáltok; Istenhez, aki jót végez felőlem.

Isten jó. És jót végez – jót határoz – felőled. Ebben biztos lehetsz. Aki a rosszat teszi, és akadályozza a jó kibontakoztatását: az ellenség. Az ördög, aki közben pontosan azzal vádolja Istent, hogy gonosz, közömbös, vagy érzéketlen. De ez nem igaz.

Zsolt 57:3 A magasságos Istenhez kiáltok; Istenhez, aki jót végez felőlem.

Lerögzítem a magam számára és mindenki számára: Ő jót végez felőlem. Akármi látszik is most ebben a pillanatban. Akármi látszik is porba dőlni. Akármilyenek is a körülmények. Akármit mondanak is mások. Bármilyen hírek kelnek is szárnyra. Bármivel vádolják is Istent. Én eldöntöttem, és biztos vagyok benne, mert az Ige kijelentette, és én magamat a kijelentéshez szabom, és szavaimat, döntéseimet, egész életemet a menny szavához igazítom.

Zsolt 57:3 A magasságos Istenhez kiáltok; Istenhez, aki jót végez felőlem.

És én kiáltani fogok. Mert van Istenem a mennyben. Van Uram, aki jót végez felőlem. Akárki akármit mondjon is – mondhatják, hogy hiábavaló, hogy nézzem meg ezt, vagy azt az embert, mi történt vele – én a magasságos Istenhez kiáltok, Istenhez, aki jót végez felőlem. Ezt fogom tenni. Jób felesége azt mondta – ördögi sugallatra – férjének: átkozd meg az Istent és halj meg. Jób nem látta az ördögöt. Lehet, hogy nem is nagyon tudott a létezéséről. De egyet tudott. Isten jó. Ha Ő valamit tesz, vagy megenged, hogy megtörténjen, abból valami jó lesz, azt jó szándékkal teszi, mert nem tud mást tenni, mert nem is fog mást tenni, mert Ő egy jóságos Isten, aki jóvoltával körülvesz, mint egy pajzzsal.
Ebben biztos vagyok, ez az, ami átkísér az egész életemen, hogy Isten jó, Ő jót végez felőlem.

K. Gy.
 

Jaszladany

Állandó Tag
Állandó Tag
Végre valami bizonyság is kellene már, hogy létezik Isten.

Ján. 14.21-23
A ki ismeri az én parancsolataimat és megtartja azokat, az szeret engem; a ki pedig engem szeret, azt szereti az én Atyám, én is szeretem azt, és kijelentem magamat annak.
Monda néki Júdás (nem az Iskáriótes): Uram, mi dolog, hogy nékünk jelented ki magadat, és nem a világnak?
Felele Jézus és monda néki: Ha valaki szeret engem, megtartja az én beszédemet: és az én Atyám szereti azt, és ahhoz megyünk, és annál lakozunk.

Péld. 8.17
Én az engem szeretőket szeretem, és a kik engem szorgalmasan keresnek, megtalálnak.
 

FagyisSzent

Állandó Tag
Állandó Tag
Végre valami bizonyság is kellene már, hogy létezik Isten.
Személyes bizonyságra gondolsz vagy bizonyítékra? Ha az előbbire, azt más soha nem tudja neked szolgáltatni, mert a sajátod. Ha az utóbbira, akkor bár már idézte más is, én csak elismétlem. "Annak, ki hisz, semmi bizonyitékra nincs szüksége. Annak, ki nem hisz, semmilyen bizonyiték nem lehetséges." (For those who believe, no proof is necessary. For those who don't believe, no proof is possible.) Stuart Chase
 

szalay1111

Állandó Tag
Állandó Tag
Végre valami bizonyság is kellene már, hogy létezik Isten.

Sokan elmondhatják, hogy Isten csodát tett az életükben de ezt valaki vagy elhiszi, vagy nem. De ami ott van mindenki szeme előtt az Izrael. Izrael állam létezése maga a csoda. Isten megmondta, hogy az utolsó időben egybegyűjti a népét. Nézz a térképre és az arab világra, akik mind szeretnék eltörölni Izraelt a föld színéről.
Mégis ott van, virágzik. Ez Isten csodája. Lehet ez másképp?
 

Csillagözön

Állandó Tag
Állandó Tag
Végre valami bizonyság is kellene már, hogy létezik Isten.

Aki az életén keresztül nem jut el Istenhez, annak javaslom, jobban figyeljen a tudományos eredményekre.

A legújabb:

"...... A felfedezést a NASA IBEX (Interstellar Boundary Explorer – csillagközi határt felfedező) műholdja segítségével tették. A 2008-ban útnak indított műhold, amely 322 ezer kilométerre kering a Föld felszínéről, azt a „vidéket” tartja szemmel, ahol a napszél a hideg csillagközi gázokkal „ütközik össze”. Az „incidens” lökéshullámot hoz létre, amelynek hőmérsékletét mérik az IBEX műszerei. A hélioszférának nevezett „buborék” ugyan megóvja a Napot és a bolygókat a veszélyes kozmikus sugárzástól, azonban a semleges részecskék átjutnak e védvonalon – ezek eloszlását is feltérképezi az IBEX.

A legutóbbi kutatások kimutatták, hogy a Naprendszerben sokkal több szabadon „lebegő” oxigénatom van, mint a közvetlen szomszédságban lévő csillagközi térben. „Egy rejtélyre bukkantunk: felfedeztük, hogy a Naprendszeren kívül eső anyag különbözik a »belső« anyagtól” – fogalmazott David McComas, a texasi Délnyugati Kutatóintézet tudósa....."

Nehezen tudom elképzelni, hogy a helioszféra névre hallgató buborékot a Naprendszer körül a "természet" hozta létre, hogy majd ha kifejlődik az élet, legyen ami megvédje.

De, hogy értelme volt a létre hozásának, mutatja a legújabb kutatási eredmény: más anyagok vannak a buborékon belül, mint azon kívül....
 
Oldal tetejére