Biblia, minden ami a Szentírással kapcsolatos!

Státusza
További válaszok itt nem küldhetőek.

nórika01

Állandó Tag
Állandó Tag
Ha valaki veszi a fáradságot és Máté Evangéliumának 5.-7. a Hegyibeszéd részét különböző kiadásokban a Karoli szöveggel összeveti elgondolkodik: Mit is tanított Jézus? Milyen tanítást is kellene követni?
Az evangéliumok mindegyike másra helyezi a súlyt. Ha elfogadjuk az ihletetséget, az egyezést meg lehet érteni , de mi a különbségek magyarázata?
Kedves Prominor!
Ha szabad néhány gondolatot hozzáfűznöm a Hegyi beszédhez....
Már sokan megkísérelték értelmezni a Hegyi beszédet.
1.Idealista megoldás:Ők azt mondják,hogy a Hb az emberi együttélés , az emberi közösségek számára a legideálisabb útmutatás.Ha az egész világ megtartaná a Hb-et ,akkor nem lenne többé háború, nem omlana több vér,nem lenne szükség rendőrségre, mert a világon eluralkodna a szeretet. Ez volt Tolsztoj felfogása és ezt próbálgatta a maga módján Gandhi is. Az idealista felfogás ellen szól,hogy a HB-ből hiányoznak az olyan tanítások amelyek arról szólnak, hogy hogyan lehet egy államot, a világot kormányozni.
2.Vannak akik azt mondják, hogy a Hb nem erre a világkorszakra - aionra- való.Majd ha az ég,és a föld elmúlik és új ég és új föld lesz akkor majd meg lehet élni a Hb tanításait,mert Krisztus uralma lesz mindenek fölött.Ennek mi mond ellent? A Hb beszél az ellenség szeretetéről is beszél (az új világban már nem lesz ellenség),a paráznaságról is(a feltámadáskor nem lesz házasság Mt 22:30)....
3.Vannak akik azt mondják, hogy a Hb nem a nagyközönség számára való, hanem az egyének,individuumok számára. Mintha személyre szabott illemtankönyv lenne a Hb. Van benne igazság, de az ellenségről is van szó,az ellenség szeretettéről is beszél a Hb. Az egyén nem élheti meg létét a közösség nélkül.
4.A negyedik kisérlet a filozófusoké, pl. Kanté,aki azt mondja a Hb-ről:"Csodálatos! De csupán az érzület hangolására való.Mi, egyszerű emberek nem élhetjük ezt meg - csak átélhetjük.Hangoljuk rá érzületünket!" Jól hangzik, de Jézus tanácsai nem az érzületet célozzák. Pl. adjak kölcsön, vagy ne adjak kölcsön...Jézus világosan megmondja mit is tegyünk.A Hb záradéka is így szól:"Aki tehát hallja tőlem a beszédeket, és megcselekszi azokat,hasonló lesz az okos emberhez,aki kősziklára építette a házát"(Mt 7;24)

Jézus a Hb-et nem a nagy publikumnak mondta, hanem egy kis csoportnak, egy kis körnek, de azért, hogy ez a csapat induljon a világba,sózzon,világítson,kelesszen.....Feladatot bízott rájuk,világra szóló feladatot.
Az emberiség legnagyobb tanítói amikor az erkölcshöz nyúlnak az emberből indulnak ki (Buddha,Mohamed, Kant...)Ezt tedd,hogy jó ember légy! Jézus restaurálja a törvényt,ahogyan azt Isten elgondolta.Nem az emberből indul ki, hanem az Istenből.Ezt kell tenni akkor is, ha nem tudod megtenni -akkor is így igaz.Jézus nemcsak mondta, hanem élte is.
Jézus testi származása szerint keleti ember volt, hallgatósága keleti hallgatóság; s az Ő korában a tanítók általában a beszéd elején summázták a mondanivalójukat. Így Jézus is az elején mondja az összefoglalást, amely nem más mint a boldogmondások(Mt 5,2-12)
Az evangéliumok közötti különbségek mint írtad abból adódnak, hogy másra teszik a hangsúlyt, mert más a szerzőjük, más a célközönségük.....
Szeretettel:Nórika
 

Bihar

Kitiltott (BANned)
Hát egen, tudni kellene ki is volt Jézus? Mit csinált 12-29 évei között? Mert itt van elásva..
Ő különben később vette fel a JÉZUS nevet.
Ha a származása kétséges, akkor mit lehet sejteni abban a tekintetben, hogy un. "napkeleti" bölcsek látogatták meg...és a látogatás után a szülei sűrgősen Alsó Egyiptomba vitték...Hívta valaki /valakik oda? Mit tudtak a bölcsek, amit mi nem?
 

Asperrimus

Állandó Tag
Állandó Tag
Te Asperrimus, ki ez a Satan pasas? Honnan van ennek ekkora hatalma?
Kedves Pitti!

Mivel nincs annyi időm, amennyit ez a téma igényelne, ezért idézek egy régebbi hozzászólásomból, így nem kell mások írásaira hagyatkoznom. Úgy gondolom, hogy értem a kérdésed okát. Azonban én úgy látom, hogy Isten semmit sem hibázott a dologban. De még ha tette volna is, nem az lenne a megoldás az ember számára, hogy öklét rázza a Teremtő Isten ellen, és a saját legádázabb, legkérlelhetetlenebb, legkegyetlenebb ellensége oldalára áll, aki őt soha nem fogja szeretni, soha nem fogja megszánni, soha nem fog irgalmazni és könyörülni.

"A Biblia egésze, úgy ahogy van, az engesztelés körül forog. Az egész Ószövetség az engesztelést volt hívatott előkészíteni, az evangéliumok írják le azt, hogy ez hogyan zajlott le, az apostoli levelek pedig értelmezik, és párhuzamba állítják az Ószövetséget az Újjal. Az egész Biblia összefüggő rendszert képez, ezért nem lehet úgy megbontani,és kiragadni belőle valamit, hogy ne kelljen ezzel együtt a nagy részét figyelmen kívül hagyni. A Biblia úgy írja le a mindenséget, amit az Atyaisten a Krisztus által, a Krisztusért és a Krisztusra nézve teremtett. Vagyis úgy mutatja be a Biblia az Univerzum látható és láthatatlan részét, ami Krisztus-centrikusnak lett teremtve. A Biblia azonban beszámol egy angyali fejedelem, egy kerub lázadásáról, akinek a neve Lucifer volt, aki a lázadásával diszharmóniát hozott abba az Univerzumba, ami tökéletesnek lett teremtve. Ez a diszharmónia nem más, mint a bűn. Lázadásához az angyalok egyharmada is csatlakozott. A lázadás nem katonai puccskísérlet volt, hiszen a Mindenható erejét lehetetlen felülmúlni, hanem egy jogi vita arról, ami szerint Isten nem igazságos és szerető Isten, hanem csupán hatalmaskodik a teremtményei felett, de csak erőben van a teremtményei felett, erkölcsileg nem. Isten azzal válaszolt erre a lázadásra, hogy a fellázadt angyalokat eltávolította a Mennyből, amit harmadik égnek nevez a Biblia, így ezek a bukott angyalok a második égbe szorultak vissza. ( Az első ég az, amit mi is látunk, a csillagokkal, galaxisokkal együtt.) Így igaz ugyan, hogy a Menny meg lett tisztítva, de az Univerzum többi része továbbra is hordozta azt a diszharmóniát, amelyet a lázadás idézett elő. Ezen kívül ott maradtak azok a vádak, amelyeket Lucifer koholt Isten ellen, amelyek nem lettek még megcáfolva. Így nem igazolódott a fel nem lázadt mennyei angyalok előtt, hogy Lucifer hazudott, vagy igazat mondott. Ezért Isten nem söpörte el erőszakkal Lucifer lázadását, csak a Mennyből zárta ki. Egyébként azt szeretném megjegyezni, hogy az a tény, hogy Lucifer nem katonai lázadást hajtott végre Isten ellen, csupán egy jogi vitát kezdeményezett, ez nem jelenti azt, hogy más angyali lényekkel, illetve más teremtményekkel kesztyűs kézzel bánt volna. Azt mondja a Biblia, hogy erőszakos lett, és feltehető, hogy azért is kellett kizárni a Mennyből, hogy a hűséges mennyei lények védelmet kapjanak. De Isten úgy határozott, hogy belemegy ebbe a jogi vitába, ami tulajdonképpen egy valódi per Sátán és Isten között, ahol Sátán a felperes és az ügyész, Isten pedig az alperes és az ügyvéd, mivel Isten az, Akit a Sátán beperelt a teremtett lények előtt. Isten választhatta volna azt is elvileg, hogy eltörli az egész teremtett világot, és teremt egy másikat. Mivel azonban igazságos, ezért ezt a hűséges mennyei lényekkel nem tehette meg, de azért sem, mert Ő valóban szereti a teremtményeit. Nem törölhette el erőszakkal a lázadást sem, mert akkor a hűséges mennyei lényekben tovább élhetett volna a gyanú, hogy esetleg mégis a Sátánnak volt igaza, és ez magában hordozta volna egy következő lázadás lehetőségét. Ezért döntött úgy Isten, hogy ebben a perben fogja bebizonyítani az egész teremtett világnak azt, hogy Ő valóban igaz és szerető Isten, méghozzá úgy, hogy ezt nem kényszeríti rá senkire, hanem egyértelműen bebizonyítja. Ez egyben azt is jelenti, hogy amikor lezárul ez a világkorszak, akkor nem lesz egyetlen olyan teremtett lény sem, aki nem látja be azt, hogy Isten igaz és szerető Isten, Sátán pedig hazug és gonosz. Az utolsó ítéletben talán éppen az lesz a legfájdalmasabb, hogy minden olyan lény, aki elmarasztaló ítéletben részesül, be fogja látni azt, hogy Isten igazságos. Vagyis annak ellenére, hogy nem akar ítélet alá esni, de ő maga is egyet fog érteni az ítélettel. Rossz dolog büntetés alá kerülni, de mégis van benne egy igen sovány vigasz, mégpedig az, hogy azt gondolhatja a fogoly, hogy igazságtalanul lett elítélve. Az utolsó ítélet után ez sem fog megmaradni senkinek sem, hanem belülről, a szívükből fogják tudni, hogy megérdemlik a sorsukat.

Valamilyen módon kapcsolódik Lucifer lázadása a Földhöz, és egy Ádám előtti fajhoz, amiről a Biblia nem sokat beszél. A Bibliával kapcsolatban nem árt tudni egy alapelvet. Nem jelent ki minden titkot, csak azokat, amelyekre szükségük van az embereknek, azaz nekünk az üdvösséghez. A titkokról azt mondja, hogy azok Isten titkai, és csak az a miénk, amit kijelent nekünk. Vannak olyan titkok is, amelyeket csak azok fognak megtudni, akik már a Mennybe kerültek. Azt is mondja a Biblia, hogy azon felül ne bölcselkedjünk, mint ami írva van. Vagyis az a Biblia útmutatása, hogy ne a Biblián kívül keressük a válaszokat, hanem benne. Ami biztosan tudható, hogy Lucifer lázadása, már jóval Ádám előtt végbement. Ennek a részleteit nem írja le a Biblia, és azt sem, hogy mennyivel Ádám előtt történt, de valószínű, hogy sokkal előtte. Tulajdonképpen maga az ember is azért lett részben földből teremtve, mivel éppen a Föld az, ami Lucifer lázadása miatt kikerült Isten fennhatósága alól. Ádám nem azért lett teremtve, hogy elbukjon, hanem azért, hogy Isten őbenne szerkessze ismét egybe az Univerzumot, a mennyei és földi valóságot. Mivel azonban Ádám teremtésének kifejezetten az volt a célja, hogy Isten végérvényesen legyőzze a Sátánt, méghozzá úgy, hogy Ádám Isten igazságának a bizonyítéka legyen abban a perben, amely már nagyon régen húzódott Isten és a Sátán között, Isten szabad akarattal teremtette őt, hogy alkalma legyen dönteni Isten és a Sátán személye között. Ezért Isten az átok sújtotta Földön ismét létrehozott egy világot, minden földi teremtménnyel. Létrehozott egy kertet, és ebbe helyezte az embert. Isten mindent megvizsgált a Földön, és mindent jónak talált. Mivel ez egy jogi eljárás, ezért biztos, hogy nem csupán Isten, de az angyalok is megvizsgálták, és ők is jónak találták. Az Édenkertben az ember védelemből részesült, ahol Isten Ádámot nevelte, tanította. Minden földi állatot és növényt Ádám uralma alá helyezett, és az ő gondoskodására bízta. Hogy ne legyen egyedül, Isten megteremtette Ádám számára Évát, de ehhez már nem a föld porát használta, hanem Ádámból vette a földet. Mindketten meg lettek tanítva és képessé lettek téve mindarra, ami szükséges volt ahhoz, hogy megfelelő és bölcs döntést tudjanak hozni a kellő időben. Elérkezett azonban a nap, amikor Ádámról és Éváról le kellett venni a védőbúrát, és találkozniuk kellett azzal a személlyel, akit le kellett volna győzniük. Mivel ez egy jogi eljárás része volt, nem volt szabad Ádámnak és Évának ismerni a világ teljes szellemi hátterét, mert akkor Sátán a bizonyíték manipulálásával vádolhatta volna meg Istent. Ádámnak és Évának úgy kellett volna visszautasítaniuk a Kígyót és Istent választani, hogy nem tudnak a lázadásról, és nem tudják, hogy a szellemi világban milyen nagy súlya van a döntésüknek. Ezért csak annyit tudhattak, hogy őrájuk nézve milyen súlya van. Ha esztek a fáról, akkor meghaltok. Ha nem esztek, akkor nem haltok meg. Hogy milyen módon bizonyította volna az ember jó döntése Isten igazságát, azt megmondom őszintém, hogy nem egészen értem. Ennek lehet az az oka, hogy nem lett kijelentve a Bibliában, de az is lehet az oka, hogy én személyesen nem ismerem még annyira a Bibliát, hogy megérthessem. Mivel azonban Ádám és Éva nem győzött, tulajdonképpen nem is annyira lényeges a mi szempontunkból, hogy mi történt volna, ha.... Mindenesetre ami tény, hogy a Kígyó álnoksága megcsalta Évát, Éva pedig Ádámot is meggyőzte, hogy egyen a tiltott fa gyümölcséből. Ezzel a tettükkel anélkül, hogy tisztában lettek volna vele, de csatlakoztak a Sátán lázadásához, és sátáni természet uralta le őket, méghozzá belülről. Ezt a Biblia a bűn és a halál törvényének nevezi. A bűn a Sátán természete. A Sátán legfőbb angyala pedig a Halál. Amikor Ádám és Éva ettek a tiltott gyümölcsből, akkor bűnös természetük lett, és elszakadtak Istentől. Ez a szellemi halál állapota. Ez a szellemi halál okozta a csak jóval később bekövetkező fizikai halálukat is. Ha nem szakadtak volna el Istentől, soha nem kellett volna meghalniuk fizikailag sem. Ugyanezzel párhuzamosan, amikor engedtek a Sátánnak, akkor ezzel a tettükkel tudtukon kívül átjátszották annak a világnak az uralmát a Sátán kezére, amelyet Isten az ő uralmuk alá helyezett. Ezért nevezi a Biblia a Sátánt e világ istenének vagy fejedelmének, mivel ő uralmat szerzett a világ eredeti ura - Ádám -felett, és így az egész Föld felett. Vagyis Ádám bukása által a Föld jog szerint a Sátáné lett, Ádám pedig a rabszolgája.

Amikor az ember bűnös természetű lett, leuralta a halál és a szelleme meghalt, akkor az nem csupán az ember tragédiája volt, hanem Isten számára is kettős gondot jelentett. A gond egyik felét az képezte, hogy a diszharmónia továbbra is uralta a Mindenséget, kivéve a Mennyet. Sok-sok millió angyali lény nem kapott a szívébe bizonyságot Isten szeretetéről és igazságáról, akik noha hűségesek maradtak, de bizonyságuk nem volt. A gond másik részét az jelentette, hogy mi is legyen most az emberrel? Mivel Isten szerető Isten, Aki szereti a teremtményeit, már Lucifer lázadása is fájdalmat okozott Számára. Lucifer azonban és a többi fellázadt angyal, noha nem volt tisztában a lázadás minden következményével, mégis maguk döntöttek úgy, hogy nyíltan Isten ellen fordulnak és megtagadják Őt. Az ember azonban nem fordult nyíltan Isten ellen, hanem a Kígyó csapta be. Vagyis, míg Lucifer lázadása és bukása egy belülről elkezdődött folyamat következménye volt, addig Ádám és Éva bukása egy külső kísértés eredménye lett. Mivel az ember természete nem romlott meg mindenestől és nem vált maga is sátánivá, ezért Isten rögtön a bűnbeesés után megígérte ,hogy az asszony leszármazottja fog a Kígyó fejére taposni. A Krisztus már akkor tudta, hogy mit fog tenni, és az egész Ószövetség arról szól, ahogy fokozatosan kifejti és felépíti az üdvtervet. Felmerülhet, hogy vajon miért is tartott annyi ideig, hogy az ígéret teljesüljön? Ez egy összetett és bonyolult kérdés. Mivel Ádám és Éva, az emberi faj ősapja és ősanyja a Sátán rabszolgája lett, ezért valamennyi leszármazottjuk sátáni iga alá született. Az emberi szellem Istentől való elszakadása pedig megnehezítette Isten számára az emberrel való kommunikációt, mivel Isten szellem. A Sátán és az ő királyságának a tagjai szintén szellemek. Az ember szelleme hívatott arra, hogy szellemben kommunikáljon Istennel, de az elszakadás miatt Isten csak egy lett a sok szellemi lény között az ember számára. Mivel Isten és a Sátán pere továbbra is folyamatban volt, ezért a Mindenható korlátok közé kényszerült. Amit tehetett többek között az, hogy Ő is korlátozta a Sátán királyságát a Földön, és a bukott angyalok, és a démonok - akik feltehetőleg egy, vagy több Ádám előtti faj képviselői - számát az elviselhetőség mértékéig leszabályozta. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy nem engedte meg Isten, hogy a Sátán és angyalai mindenestől elözönöljék a világot, hiszen az annyira tömény gonoszságot jelentett volna, aminek senki nem tudna ellenállni. Ha az ember a robogó vonatot meg tudná a saját erejével állítani, akkor talán ezt a sátáni inváziót is el tudta volna viselni, de lehet, hogy még akkor sem. Vagyis Isten és az angyalai sok-sok démont a Föld gyomrában levő börtönbe zárt, amit Pokolnak nevezünk. Számokat nem jelent ki a Biblia ezzel kapcsolatban, de nagyon-nagyon sokan vannak. A be nem börtönzött gonosz angyalokat sem engedte Isten mindenestől a Földre jönni. Ezeknek a lakhelye a második égben van, ami túl van az emberi érzékelésen, hiszen maga is szellemi birodalom. Ádám bukása után az egész Föld mindenestől átok alá került. A Sátán maga a legnagyobb átok, képtelen arra, hogy áldás legyen, de nem is áll szándékában. Az egész állat- és növényvilág természete megváltozott... Az embert pedig elkezdte leuralni a bűn.

Már rögtön a második generációban felütötte a fejét a gyilkosság, mégpedig azért, mert Ábel vérrel áldozott Istennek, amit Ő el is fogadott, Káin pedig zöldségeket áldozott Istennek, amit Ő nem fogadott el. Káin ezért féltékeny lett Ábelre, és meggyűlölte. Miután ez megtörtént, Isten figyelmeztette Káint arra, hogy a bűn megkörnyékezte, ezért álljon ellene. Káin még hallotta Istent, ahogyan Ábel is. De Káin a maga útján indult el már akkor, amikor zöldségáldozatot akart Isten elé vinni, és ezután sem hallgatott Istenre, hanem egyszer csak meggyilkolta Ábelt. Sajnos, Isten és a Sátán jogi pere miatt, a Sátán és királysága számára az Isten által felállított korlátok, amelyek az emberiség védelmében lettek felállítva, nem lehettek véglegesek, hanem az emberek által elkövetett bűnök mértéke szerint kezdtek átrendeződni. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy amikor az emberek a lelkiismeretük ellenére elkövették a bűneiket, akkor ezzel utat nyitottak gonosz szellemeknek, akik addig ki voltak zárva a világból. Ahogyan az emberek elkezdtek belemerülni a bűnbe, úgy a gonosz angyaloknak lehetőségük lett arra, hogy lejöjjenek a második égből annak a bűnnek a mértéke szerint, amely jogot adott erre nekik. A démonok pedig, akik addig a Föld gyomrába voltak zárva, szintén elkezdtek rászabadulni a világra a bűn mértéke szerint. A gonosz angyalok szexuális kapcsolatba kerültek nőkkel, akik már nem embereket, hanem hibrid lényeket szültek, ezeket nevezi a Biblia óriásoknak, akiknek gonosz természetük volt és az emberiséget leuralták. Ezek a lények még mélyebbre süllyesztették az emberiséget a bűnben, aminek a következtében kb. ezerhatszáz év alatt olyan mélyre jutott az egész emberiség, hogy Isten nem talált egyetlen másik családot sem, amely méltó lett volna az újrakezdésre, csak a Noé családját. Ezután történt a korabeli világ özönvíz által való megsemmisítése. Mivel azonban ez továbbra is egy jogi per, ezért az új világnak is Ádámtól kellett származnia, a teremtményeknek pedig abból a teremtésből, amelynek Ádám is a része volt. Ha nem így lett volna, akkor Isten egyszerűen kiemelhette volna Noét a családjával együtt ebből a világból, és teremthetett volna egy másik világot, másik Ádámmal. De akkor nem teljesedhetett volna be az ígéret, amit Isten a Sátánnak, Ádámnak és Évának tett. Nevezetesen az, hogy az asszony magva a kígyó fejére fog taposni. Amikorra Noé bárkája megfeneklett az Ararát hegyén, addigra a Föld ismét meg lett tisztítva a démonok és gonosz angyalok jelenlététől, az emberek pedig újra letelepedtek és ismét elkezdtek szaporodni. Egy ízben leírja a Biblia, hogy Noé, amikor ivott a szőlő terméséből, azaz borozgatott, megrészegedett és elaludt. Egyik fia, Kám talált rá ruhátlanul, aki hírül adta két testvérének, akik betakarták apjukat, méghozzá nem csődítettek senkit oda, ahogyan Kám, hanem háttal mentek, hogy ne is lássák apjuk mezítelenségét. Amikor Noé felébredt és megtudta, hogy mi történt, megátkozta Kánaánt, aki Kámnak a legkisebb fia volt. Az egész történet logikája érthetetlen marad, amíg nem tisztázzuk azt, hogy az az állapot, amiben megtalálta Kám Noét, az a kitakartság állapota volt, amit arra mond a Biblia, ha valakit szexuálisan zaklattak. Azaz, azért lett Kánaán megátkozva, mert homoszexuális kapcsolatot kezdeményezett a saját nagyapjával, amikor az a bortól ájultan feküdt a földön. Kánaántól származtak a kánaánita nemzetek, akik szexuális szempontból mindenevők lettek, másrészt ugyanúgy szexuális kapcsolatba kerültek gonosz angyalokkal, ahogyan az özönvíz előtti korszakban, és ismét hibrid lények születtek, akik leuralták ezeket a nemzeteket, akik hasonló mértékben démonizálódtak is. Ezekért jött Isten ítélete a Kánaán nemzeteire. Először Szodomára és a környező városokra, ahol az emberek törvénnyé tették a szexuális perverzitást, méghozzá abban a mértékben, hogy a városba betért utazókat szabad volt megerőszakolni a megkérdezésük és a beleegyezésük nélkül, akár férfiak voltak, akár nők, akár gyerekek, akár túlélték, akár nem. Szodoma és Gomora helyén van a Holt-tenger, amely a szárazföld legmélyebb pontja, a tengerszint alatt több, mint négyszáz méterrel. Maga ez a víz akkor keletkezett, amikor Isten elpusztította ezeket a városokat. Sokáig gondolták azt, hogy ez csupán legenda, de a város maradványait megtalálták a víz alatt, következésképpen létezett.

A Noé utáni generációkban ismét belemerült az emberiség a bűnbe. Maga Nimród, aki Babilon megalapítója volt, gonosz uralmat kezdett kiépíteni, és ahelyett, hogy elkezdték volna az emberek betölteni a Földet Isten akarata szerint, egy helyen maradtak, és közösen kezdték építeni a Bábel tornyát, amely az Isten elleni lázadás szimbóluma lett. Azért, hogy elkerülje Isten azt, hogy az emberiség ugyanolyan mértékben belemerüljön a bűnbe, mint Noé előtt, összezavarta az emberek nyelvét, és mivel ettől fogva nem értették meg egymást, szétszéledtek a Föld színén. Így jöttek létre a nemzetek. Az embereknek továbbra is a lelkiismeretük volt hivatott arra, hogy Isten akaratát megismerjék, de a bűnök térnyerésével és megsokasodásával annyira eltorzult a személyiségük, hogy a lelkiismeretük megkérgesedett, és már nem tudta őket figyelmeztetni. Isten minden generációban kereste azokat az embereket, akik hajlandóak Neki engedelmeskedni, de csak keveset talált. Például Jób nem volt zsidó, hanem Ábrahám kortársa volt, amikor még nem is voltak zsidók. Az is figyelemre méltó tény, hogy Bálám eredetileg Isten prófétája volt, akit megvásárolt Bálák, Moáb királya, hogy Izraelt megátkozza. De mivel engedetlen volt Istennek, ezért Isten elfordult Bálámtól. Jethró, Mózes apósa Midián főpapja volt, de mégis tudott olyan tanácsot adni Mózesnek, amit Isten igazolt Mózes előtt. Ez pedig arra utal, hogy Jethró idejében a moábiták még az Ábrahám Istenét imádták. Magát Izraelt azért hozta létre Isten Ábrahámon, Izsákon és Jákobon keresztül, hogy legyen egy démonoktól és gonosz angyaloktól elválasztott nemzet, ahová meg tud születni a Messiás. Tudjuk, hogy ez csak részlegesen sikerült, mert Izraelben ugyanazok a bűnök ütötték fel a fejüket idővel, mint bármelyik másik nemzetben. Ennek részben az volt az oka, hogy Isten utasítása ellenére nem irtották ki a gonosz angyalokkal vegyült kánaánita nemzeteket a földjükről. Annyira, hogy Ézsaiás próféta ezt mondja: "Ha a seregeknek Ura valami keveset meg nem hagyott volna bennünk, úgy jártunk volna mint Sodoma, és Gomorához volnánk hasonlók." A különbség az volt Izrael és más nemzetek között, hogy amikor a bűn betört Izraelbe, akkor ki lett onnan gyomlálva, de ez az érintettek halálát jelentette, mivel nem volt meg a jogalapja annak, hogy a beszivárgott démonokat más módon ki lehessen az emberekből és így a nemzetből dobni. A Krisztus azonban nem születhetett volna meg egy démonizált Máriában, ha pedig nem talált volna egy tiszta és kegyelembe fogadott szűz leányt sem, akkor az egész megváltás kudarcot vallott volna, mivel a Krisztusnak Ádám leányától kellett megszületnie. A Krisztus az Örökkévaló Isten egyszülött Fia, Aki által az Atya a világot teremtette, kiüresítette Önmagát, letette az Ő istenségét, és egy pici maggá lett, amit a Szent Szellem belehelyezett a Mária méhében levő petesejtbe. De mivel előtte a Krisztus lemondott az istenségéről és semmivé alacsonyította magát, ezért a megszületett Názáreti Jézus és miközöttünk csak annyi különbség volt, hogy Őbenne nem volt meg az eredendő bűn. Vagyis a Názáreti Jézus ugyanazokkal a tulajdonságokkal rendelkezett, mint az első ember, Ádám, amikor még nem követte el a bűnt. Mivel továbbra is egy jogi eljárásról van szó, ezért nem volt szabad a Megváltónak többnek lennie egy embernél. Vagyis az Örökkévaló Logosz, átmenetileg valóban emberré lett, aki nem csupán úgy csinált, mintha ember lenne, de közben megtartotta a visszavonulás lehetőségét, hanem teljesen lemondott erről. Ez azt jelenti, hogy két módon juthatott vissza a Mennybe. Vagy úgy, hogy föladja, elismeri, hogy elvesztette a csatát a Sátánnal szemben, vagy legyőzi őt, és mindazokat, akiket a rabságában tart, azaz bennünket embereket, kiszabadít a rabságból. Minden olyan spekuláció, amely a Názáreti Jézus gyermekkorában végbevitt csodáiról szól, vagy arról, miszerint elment volna idegenbe, mondjuk Indiába, vagy bárhova máshova, ahol az ottani tudományokat és gyógyítási eljárásokat sajátította volna el, arról tanúskodik, hogy ezeknek a kiagyalói nem értették meg a Biblia üzenetét, és megpróbálták Jézus személyét beleilleszteni a maguk világképébe, mivel sem kiköpni, sem pedig lenyelni nem tudták. Ezzel szemben a Názáreti Jézus emberként élt, dolgozott és tevékenykedett Názáretben egészen addig, amíg a színre nem lépett Keresztelő János és el nem jött az idő, hogy Ő is kilépjen a nyilvánosság elé. Jézus addigi élete része volt annak a bizonyítási eljárásnak, amit a Sátán és Isten pere tett szükségessé, nevezetesen annak kellett beigazolódnia, hogy egyrészt Jézusban nincs benne az eredendő bűn, másrészt annak, hogy Ő sem több, mint egy ember. Amikor azonban János által belemerítkezett a Jordánba, akkor betöltötte Őt a Szent Szellem, Aki felkente Őt arra a szolgálatra, amit az elkövetkező három és fél évben vitt végbe. Miután betöltötte Őt a Szent Szellem, kivezette Jézust a pusztába, ahol böjtölnie kellett negyven napig, ezután pedig találkoznia kellett a Sátánnal, ugyanúgy, ahogyan Ádámnak és Évának is kellett. Jézusnak addigi életében nem kellett találkoznia a Kísértővel, és teljes védelemben részesült, ahogyan Ádám és Éva is még a bűnbeesés előtt. De ahhoz, hogy Jézus legyőzhesse a Sátánt, találkoznia kellett vele, és minden kísértésének ellene kellett állnia, ahogyan Ádámnak és Évának kellett volna még a kezdet kezdetén. Mivel Ádámnak egyetlen parancs adatott, ezért a Sátánnak egyetlen módja volt arra, hogy Ádámot és Évát megkísértse, mégpedig a tilalmat képező gyümölcs által. Jézus nehezebb helyzetben volt, mivel Ő a zsidósága miatt sokkal korlátozottabb volt, mint Ádám, ezért kellett a Sátánnal való találkozása előtt böjtölnie, hogy a szelleme fogékony legyen a Szent Szellemre. Jézus a Sátán minden kísértését a Biblia oda passzoló soraival verte vissza, amit a Szent Szellem mutatott neki. Csak miután a Sátán kísértésein túl volt, és azokat legyőzte, akkor léphetett tovább, és csak ezután állt rendelkezésére a Szent Szellem ereje. Mindazt, amit ezután tett, a Szent Szellem kenete által tette, nem úgy, mint az örökkévaló Logosz, hanem úgy, mint a bűntelen ember, akit a Szent Szellem támogat. A folyamatban levő jogi eljárás miatt ennél többre nem is volt lehetőség. Amikor eljött az ideje, Jézus önként mondott le az életéről és csak ezután tudták a gonosz angyalok és démonok megkörnyékezni Őt azok által az emberek által, akiket leuraltak. Mikor Jézus magára vette a bűneinket és így bűnné lett, a Sátán azt gondolta, hogy győzött. Valamiképpen el volt rejtve előtte, hogy az a bűn, ami Jézusra került, az a mi bűnünk, de ez nem is érdekelte őt, csak az, hogy megszerezte a jogalapot arra, hogy a Názáreti Jézusra rátegye a kezét. Ugyanúgy, ahogyan minden más emberre is ráteszi. Jézusnak szörnyű kínhalált kellett halnia, mert a Sátán és bandája már nagyon be volt pöccenve Jézusra, mivel sok borsot tört az orruk alá. Miután azonban a Názáreti Jézus meghalt és lement a Pokolba, olyasmi történt, ami példátlan volt a Pokol fennállása óta, és a Sátánt, a Halált és a Pokol gonosz angyalát ugyanúgy meglepte, mint bárki mást. Miután Jézus a gyötrelem helyén találta magát a kínzók kezében, a Szent Szellem, Aki a bűnnel semmilyen közösséget nem vállal, ismét betöltötte Jézust és kihozta Őt onnan, más ószövetségi szentekkel együtt. Miután Jézus kiszabadult, ismét egyesült a testével és feltámadt. Sokan azok közül, akik vele együtt jöttek ki a börtönből, szintén testben támadtak fel, mások azonban nem, hanem Jézussal együtt mentek fel a Mennybe, de testben csak majd Jézus visszajövetelekor fognak feltámadni, amikor visszajön az egyházért. Akkor egyben az is ki fog derülni, hogy kik azok, akik valóban Krisztuséi, mert mindazok, akik nem, itt fognak maradni a Földön, mely rövid időre át fog adatni az Antikrisztus által a Sátán uralmának.

Jézus feltámadása azért volt lehetséges, mivel mind a földi élete alatt, mind a kínhalála alatt meg tudta őrizni magát attól, hogy bűnössé váljon. Pedig ennek a lehetősége ugyanúgy adva volt, mint Ádám és Éva esetében is megvolt. A bűn azonban hatalmat ad a Sátánnak az ember fölött, akit soha többé nem enged ki önként a fogságból. Ugyan nem követett el semmilyen bűnt, de miután felvette Jézus a mi bűnös állapotunkat, a Sátán elfelejtett eltöprengeni azon, hogy vajon milyen módon került rá bűn, ha egyet sem követett el. Azt gondolta, hogy győzött, ezért adott utasítást a pribékeinek, hogy Jézust elfogják, hogy megkínozzák és keresztre feszítsék. Amikor a Sátán ezt tette, bár azt gondolta a Jézuson levő bűn miatt, hogy jog szerint jár el, de mégis jogtalan volt Jézussal szemben, mivel az a bűn, amit rajta látott, nem az Ő bűne volt, hanem a mienk. Így Sátán, aki magát olyan jogi zseninek tartotta, hogy meg merte vádolni Istent, és egészen eddig szilárdan hitte, hogy Isten törvényét Őellene tudja fordítani, úgy vette el a Názáreti Jézus életét, hogy Ő nem adott neki jogalapot azáltal, hogy a Sátán által teremtett bűnt beengedte volna a szívébe. Mivel pedig a jogalapot a bűn jelenti, ezért noha elvette Jézus életét, de nem tarthatta fogva mégsem, mivel tényleg nem volt bűnös. A jogtalan cselekedetével azonban, hogy elvett egy olyan életet, amely fölött semmi tekintélye nem volt, tartozásba került Isten felé, méghozzá jog szerint. Mivel a Sátán alapelve a bőrt bőrért, ezért mindenkit szabadon kell engednie, aki a Názáreti Jézus Krisztushoz megy, és aki érvényesíti ez által Jézus megváltói munkáját. De senki mást nem hajlandó szabadon engedni, mivel valóban bennünk van a bűn, ami kiszolgáltat bennünket a Sátánnak. A váltságunk nem más, mint Jézus Vére, ami bizonyságot tesz Jézus ártatlanságáról és szeretetéről. Miután Jézus felment a Mennybe, magával vitte egy edényben a kiontott vérét, amit megvizsgált az Atya, megvizsgáltak az angyalok is, és semmi bűnt, vagy hibát nem találtak benne. Ezáltal bebizonyosodott a mennyei lények előtt, hogy Isten szerető és igaz Isten, a Sátán pedig hazug és gonosz és ezzel együtt megnyílt az út a Mennybe a számunkra, ami addig zárva volt. Így a Sátán elvesztette azt a pert, amit Isten ellen kezdeményezett, de a jogi eljárás továbbra is folyamatban van, mivel csak azok jöhetnek ki a Sátán fogságából, akik Jézushoz mennek és kérik Őt, hogy érvényesítse az ő életükre is a megváltást. A Sátán senki mást nem hajlandó szabadon engedni, és noha a pert elvesztette, de mégis jogszerűen tartja fogva azokat, akik nem hivatkoznak Jézusra. Mivel mi magunk is részei vagyunk az egyetemes jogi eljárásnak, nekünk magunknak is jogszerűen kell eljárnunk, hogy a jog mellénk álljon. Amikor elfogadjuk az Evangélium üzenetét, és behívjuk Jézust az életünkbe, akkor jog szerint Jézuséi leszünk, a Sátán pedig kénytelen elengedni bennünket. Ez azonban nem jelenti azt, hogy elfelejt bennünket. Minden alkalmat meg fog ragadni, hogy akadályozzon bennünket és amennyiben lehetséges visszahódítson bennünket. Erre azonban csak akkor van esélye, ha megtagadjuk a hitünket és másodszor is meghalunk, vagyis a szellemi halál állapotába kerülünk, vagy ha ismét belemerülünk a bűnbe, és ebben az állapotunkban kényszerülünk elhagyni ezt a világot. Ezért mondja Jézus, hogy mindvégig ki kell tartanunk. Jézus nélkül azonban erre semmi esélyünk nincs, mivel ki sem kerülünk a Sátán hatalma alól egyetlen pillanatra sem."

Kedves Pitti! Ezeket a Biblia tanítja, bár nincs így rendszerbe szedve, mielőtt bárki azt követelné, hogy mutassam meg, hogy hol. Egy-két marginális részlettől eltekintve alá tudom támasztani a Bibliából, mivel onnan származik, nem én találtam ki, de nem teszem, mert akinek van füle az úgyis hallja, akinek pedig nincs, én nem tudok halló füleket adni neki. Ha ezek a dolgok nem igazak, akkor a Bibliát el lehet dobni, vagy odasorolni a hetvenhét magyar népmese mellé. Nekem azonban nem feladatom, hogy bárkit is meggyőzzek, csak az, hogy nyomatékosan figyelmeztessem. Ez megtörtént, a többi nem az én dolgom.
 

Asperrimus

Állandó Tag
Állandó Tag
Kérdezném, hogy a szkíták között térítő András, Fülöp és Tamás apostolokról szóló írások miért nem részei a Bibliának.
Én pedig azt kérdezném, választ nem igazán várva, hogy azokat az iratokat, amelyek valóban részei a Bibliának, miért nem tartják legalább akkora becsben, mint amelyek nem részei annak, esetleg nem is lelhetőek fel sehol? Miért keresi az igazságot valaki, mondjuk , Mózes hatodik és hetedik könyvében, ha nem tiszteli azt az ötöt, amelyik valóban része a Bibliának? A választ mindenki önmagának mondja meg, ha tudja!
 

Bihar

Kitiltott (BANned)
A Tóremhit szerint a teremtett lelkek legalul, a Vas-ég alatt laknak. Egyel fölöttük pedig a rossz-szellemek, rosszlelkek (sátáni lelkek), mégegyel feljebb a jólelkek stb--legfelűl persze maga az Ata-Isis és felesége, Éda asszony. Az élet vizét tartalmazó tónál (l: Kukurica Jancsit, de honnan tuudta ezt Petőfi?) az arany és ezüst palotákban. Alattuk pedig első fiuk, Sis Tórem és felesége Hárpia Tórem, ...majd unokájuk, Numi Tórem, Joli Tóremmel, aki a Földet felügyeli.., alattuk pedig Numi fia..
Innen vették pl a kunok az Édua nevet, akitől a legtöbb gyermeke született IV. (Kun) Lászlónak, összesen 12...és akkor hol van még a többi, a Mandulától és másoktól...A tóremhit kisrészben tovább él ma is.
Mindenesetre a az utolsó eljegesedést Hárpia Tóremnek "köszönheti" az emberiség.
A Tóremhit szerint pedig a kezdetekben mindent víz borított..és Kaltes asszony (Szíriusz anyja) teremtette meg a szárazulatokat..a cettel stb.
 

Csillagözön

Állandó Tag
Állandó Tag
A Tóremhit szerint a teremtett lelkek legalul, a Vas-ég alatt laknak. Egyel fölöttük pedig a rossz-szellemek, rosszlelkek (sátáni lelkek), mégegyel feljebb a jólelkek stb--legfelűl persze maga az Ata-Isis és felesége, Éda asszony. Az élet vizét tartalmazó tónál (l: Kukurica Jancsit, de honnan tuudta ezt Petőfi?) az arany és ezüst palotákban. Alattuk pedig első fiuk, Sis Tórem és felesége Hárpia Tórem, ...majd unokájuk, Numi Tórem, Joli Tóremmel, aki a Földet felügyeli.., alattuk pedig Numi fia..
Innen vették pl a kunok az Édua nevet, akitől a legtöbb gyermeke született IV. (Kun) Lászlónak, összesen 12...és akkor hol van még a többi, a Mandulától és másoktól...A tóremhit kisrészben tovább él ma is.
Mindenesetre a az utolsó eljegesedést Hárpia Tóremnek "köszönheti" az emberiség.
A Tóremhit szerint pedig a kezdetekben mindent víz borított..és Kaltes asszony (Szíriusz anyja) teremtette meg a szárazulatokat..a cettel stb.

A folytatásnak kivánkozik:

A dogonok szerint, a Syrius rendszerből érkezett látogatóktól származunk, akik két hullámban érkeztek a földünkre. Először "Ogo" nevű "asztronauta" érkezett, aki úgy vetődött ide, hogy egyúttal űrhajótörést kellett elszenvednie.

A második hullámban érkezetteknek pedig - Nommonak és hét társának - már kifejezetten az volt a "küldetése", hogy a Föld bolygót benépesítse, amelyhez egy hatvanrekeszes űrjárműben minden szükséges eszközt, felszerelést is magukkal hoztak. Sőt még olyasmiket is, amiket majd csak később akarnak átadni az emberiségnek. Akkor, amikor az emberek már teljesen megszervezték és irányítják, ellenőrzésük alatt tartják a Földet. A vének szerint a Nommók ijesztő, kétéltű lények voltak az űrből, akik azért jöttek, hogy a Földön elterjesszék a civilizációt, s ők vetették meg a dogonok páratlan kultúrájának az alapjait. A Nommók, akiket ők "a mindenség tanítóinak, a szellemi tanok őrzőinek, az esőosztóknak és a vizek urainak" neveztek, elmesélték nekik, hogyan szálltak le űrhajó "bárkájukon" az ország északkeleti részén a törzs történetének kezdetén.
 

Bedzsi

Állandó Tag
Állandó Tag
Káin mentségére

Kedves Pitti!

Mivel nincs annyi időm, amennyit ez a téma igényelne, ezért idézek egy régebbi hozzászólásomból...



Szép kerek amit írsz, amiről nekem is néhány dolog eszembe jutott:
- "Ez a szellemi halál állapota."
A szellem halhatatlan.
- "mert Ábel vérrel áldozott Istennek, amit Ő el is fogadott, Káin pedig zöldségeket áldozott Istennek, amit Ő nem fogadott el." -"De Káin a maga útján indult el már akkor, amikor zöldségáldozatot akart Isten elé vinni, és ezután sem hallgatott Istenre"

Nos, szerintem az ajándék elfogadásának semmi köze az ajándék minőségéhez, Káin gyűlölettel a szívében élt.
:)
Hiszen, ha jól cselekszel, emelt fővel járhatsz; ha pedig nem jól cselekszel, a bűn az ajtó előtt leselkedik, és reád van vágyódása; de te uralkodjál rajta. (1 Móz. 4.7) katólikus Fordítás:
De ha nem cselekszel helyesen, nem bűn van-e az ajtó előtt, mint leselkedő állat, amely hatalmába akar keríteni, s amelyen uralkodnod kell?

Nos Káin mentségére szólva, az ember nem volt törvény alá vetve. A törvény, az alávetettség időben később jelentkezik.
Mi azonban tudjuk, hogy amit a törvény mond, azokra vonatkozik, akik a törvénynek alá vannak vetve. Tehát némuljon el minden száj, és az egész világ vallja magát Isten előtt bűnösnek. Mert a törvény szerinti tettek senkit sem tesznek előtte igazzá, hiszen a bűn megismerésének is a törvény az alapja.(Róm 3.19 -20.)
Mi sem bizonyítja számomra ezt jobban, hogy az én szerető istenem életre ítéle Káint.
És megbélyegzé az Úr Kaint, hogy senki meg ne ölje, a ki rátalál. (1 Móz. 4.15)
Az én istenem igazságos, senkire nem tesz nagyobb terhet, mint amit el tud viselni.
Így szólt a Seregeknek Ura, mondván: Igaz ítélettel ítéljetek, és irgalmasságot és könyörületességet gyakoroljon kiki az ő felebarátjával! (Zak. 7.9)
Ne ítéljetek és nem * ítéltettek; ne kárhoztassatok és nem kárhoztattok; megbocsássatok, néktek is megbocsáttatik; (Luk. 6.37)
Azért idő előtt semmit se ítéljetek, míg * el nem jő az Úr, a ki egyrészt világra hozza + a sötétségnek titkait, másrészt ** megjelenti a szíveknek tanácsait; és akkor mindenkinek az Istentől lészen a dicsérete. (1 Kor. 4.5)
:)
 

yeti108

Állandó Tag
Állandó Tag
"senki meg ne ölje...."
Kik a többiek? A testvéreik? Ha ők Ádám és Éva gyermekei......Tele van az őstörténet testvérházassággal....
Mit tudunk Á. és É. többi gyerekeiről???? Hány darab volt?
 

Bedzsi

Állandó Tag
Állandó Tag
Az ördög nem alszik -

Bár nem tőlem kérdezted, és a választ én sem tudom még, de talán segítség, hogy az elmúlt korok emberei hogyan látták, próbálták megfogalmazni (lekszikonokból)
:)

Te Asperrimus, ki ez a Satan pasas? Honnan van ennek ekkora hatalma?

  • Az ördög{1} nem alszik.
  • A változás{2} folytonos.
  • Az ördög nem alszik, s olyan a világ berendezése, olyan az élet, hogy az abszurdum{3} okban hinni kell.{4}
  • Az ördög nem alszik, az igazság alszik, ki tudja, hátha még egyszer úrnőnk lesz.{5}
  • Hanem hát az ördög nem alszik. A sors kerekeinek forgása olyan bolondos, olyan változandó, mint a női szeszély. A sors kerekének nyomai olyan görbék, mint a török császár névaláírása: az ördög tudna elmenni rajta.
    Egy véletlen néha halomra dönti a legpozitívabb számítást. Aki a véletlenre nem számít – az nem tudja az egyszeregyet.{6}
  • Mert az ördög nem alszik… Ki tudja, hogy lesz, mint lesz. A politika forgandós.{7}
  • Az ördög nem alszik, mondja az egyik fél. Nem rövidült meg az isten keze, mondja a másik.{8}
  • Az ördög nem alszik. Legalábbis nem akárkivel.
    Vannak az ihletnek olyan forrásai, amelyekhez a múzsák lábat mosni járnak. Vannak gondolataim, amelyeket még magamnak sem vallok be. De ezeket úgyis ismeritek.{9}
  • Sátán – a Gonosz, az ördög, ill. az ördögök fejedelme a keresztény gondolatkörben. A héber név ellenfelet jelent, de a Biblia ószövetségi részében a ~ csak kétszer jelenik meg (Jób l–2 és Zak 3,1–2), és csupán afféle „közvádló” az Úr udvartartásában, akinek tiszte az emberek valódi értékét firtatni. Jézus korában már, amikorra a perzsa dualizmus hatása erősen érezhető lett a zsidó hitvilágon, ~ valódi ellenlábasa Istennek, a nagy kísértő (pl. Jézus megkísértése a pusztában), az ember testi és lelki romlására törő tisztátalan lelkek parancsolója. – Milton Elveszett Paradicsom c. eposzában ő a vezére az angyali seregnek, amely a teremtés után gőgjében fellázadt az Úr és a hozzá hű angyalok ellen; legyőzetésük után az Úr a pokolba zárta őket (akár Zeusz a titánokat a Tartaroszba). A ~ bosszúból az ember megrontására tör, a kígyó alakját felöltve bűnre csábítja az első emberpárt. (Az édenkerti kígyót először a midrásirodalom azonosította a ~nal, pontosabban Szamáellel{10}; a keresztény ókor is hasonlóképp vélekedett, s ezt talán a Jánosnak tulajdonított szavak segítették elő: „És megfogá a sárkányt, a régi kígyót, ki az ördög és a sátán.” (Jel 20,2) Sikere mégsem diadal, mert Mihály arkangyal vigaszt nyújt a vétkeseknek, megmutatván a jövőt és Jézus megváltó halálát. A ~ alakja egyébként Miltonnál nem nélkülözi a fenség jegyeit; igazában rezignált hős, aki kezdettől látja harca reménytelenségét, s legfőbb büntetése a lelkifurdalás lázadó társainak veszte miatt. Klopstock még a létébe vetett valódi hittel formálta meg a ~ alakját a Messiásban; a romantika korától fogva az ördögök fejedelme esztétikai, gondolati elv csupán. A múlt század derekára a ~ már nemcsak Isten egyenrangú ellenfele, de néha ő az igazabb, a méltányosabb és méltóságteljesebb kettőjük közül. Az ördög megváltásának teljesen eretnek gondolata már az egyébként hívő Klopstocknál is felmerült, s visszhangzik Vigny (Éloa) és Hugo költeményeiben (A Sátán vége). Az utóbbiban a ~ kihullt szárnytolla Isten pillantására női angyal lesz, a Szabadság, aki semmivé teszi a ~ gyűlöletét, és előbb az embereknek, majd a bukott angyaloknak is megváltást hoz. Lermontov A démon c. epikus költeménye a ~ szerelmi megváltásáról szól, egyebütt megtérésről vagy önmegsemmisítésről olvasunk (Leconte de Lisle, Blunt). Mások szerint a ~ oly magasan áll, hogy nincs is szüksége megváltásra; Carducci és Baudelaire himnusszal ünneplik, a sátánosság a századvégi dekadencia obligát póza lesz. Shaw (Ember és felsőbbrendű ember) számára a ~ a lélek, az egyén szuverenitásának záloga. Anatole France-nál (Az angyalok lázadása) a ~ fölénye oly vitathatatlan, hogy még fellázadni sem akar az Ég ura ellen, mert tart tőle, hogy ha győzne, éppoly zsarnok elnyomóvá válna, amilyen Jehova. Szatirikus és komikus vonásokkal szerepeltették Mark Twain (A titokzatos idegen) és Bulgakov (A mester és Margerita c. regényében Woland alakjában), míg Bernanosnál (A Sátán napja alatt) reálisan, legalábbis pszichológiailag létező lényként találjuk. – A ~nak az ókortól fogva számos más megnevezése ismeretes: Szamáel, Beliál{11}, Szemjasza{12}, Asmódeus{13}, Belzebub{14}, Belfegor{15}, Lucifer{16}, Dis{17}, Mephistopheles{18}, Plutó{19}


Lábjegyzet:
1. Vall. –bűnre csábító gonosz, ártó szellem
2. Őr (őrszem, őrködik, védelmező, támasz)+dög (bőség, nagy)=A kijelölt NAGY vigyázó; A látó szem.
Isten 1 Ördög, (Dualizmus) állandó 1 változó, fent 1 lent…
3. ‘fülsértő, fonák, képtelen’
4. Ady
5. Mikszáth
6. Mikszáth
7. Mikszáth
8. Jókai Mór
9. LEC, STANISLAW JERZY (1909–1966) lengyel költő és aforizmaszerző.
10. Isten meghallgat
11. elvetemültség, gonoszság
12. Hénok könyve c. apokrif irat szerint vezérük Szemjasza volt, s hétszáz angyal tett esküt a Hermon hegyén, hogy földi nők testét veszik birtokba;
13. gyilkos Asmódeus démont — szív és máj elégetésével
14. a gonosz lelkek fejedelme, a Sátán ill. annak egyik megnevezése Jézus korában és később. A név Baál istenséggel kapcsolatos, akit az ekroni filiszteusok Baál-Zebul, azaz 'a szentély ura' néven tiszteltek; ezt torzították a zsidók megvetésük jeléül Baál-Zebubra ('a legyek ura'). Az utóbbi két névalak csak az Ószövetségben fordul elő, de a bálvánnyal s nem a gonosz lélekkel kapcsolatosan; ez utóbbi jelentést csak ~ alakjában, az Újszövetségben nyerte. – Az emberi természetben, még az „ártatlan gyermeklélekben” is megbúvó sátáni erőkre céloz
15. Baál – föníciai eredetí kánaáni istenség; mivel tisztelete a zsidók közt is sokáig általános volt, gyakran szerepel a neve a Bibliában. A név maga 'úr, gazda' jelentésű, és gyakran összekapcsolódott a hely nevével, ahol szentélye állt: Baál-Peor, Baál-Hácor stb. Lévén a viharnak istene, akit bika képében ábrázoltak, alakja sok hasonlóságot mutat Jahvééval, és a kezdeti időkben a kettő kultusza valószínűleg összefonódott; a kora királykorig zsidó személynevek elemeként is szerepel: Jerubbaál, Isbaál, Meribbaál. Később a próféták (különösen Illés) haragjának legfőbb céltáblája lett isteni feleségével, Asérával együtt, akit ugyancsak sokan tiszteltek Izraelben; egyes királyok is felléptek kultusza ellen (bár Jehu1 tetteit inkább dinasztikus, mint vallási szempontok motíválták). Ennek folytán ~ alakja Jahve ősellenségévé formálódott át; egyes névalakjai az újszövetségi időkre ill. a keresztény világban a Sátán szinonimái lettek (Belzebub, Belfegor
16. Sátánnak, a gonosz lelkek fejedelmének egyik megnevezése. Latin szó, a hajnalcsillagot jelenti (Venus), betű szerint 'fényhozó'. Az elnevezés eredete: az ókeresztény egyházatyák összekapcsolták a Biblia két szövegrészét, Izaiás jövendölését (14,12), mely a babilóniai király majdani bukását festi: „Miként estél alá az égből fényes csillag, hajnal fia!”, és Jézus szavait (Lk 10,18): „Látám a Sátánt mint villámlást lehullani az égből.” A fenti Izaiás-szövegből, valamint Ezékiel meg Jób egyes passzusaiból és a midrások utalásaiból egyébként valószínűsíthető, hogy a héber mítoszok ősibb rétege valóban ismert egy Hélél ben Sáhár ('hajnal fia') nevű kerubot, aki csillogó ékszerekkel borítva járkált az Édenben (vagy Isten szent hegyén), és Isten a népek őrzőjévé tette, ám ő a csillagok fölé akart emelkedni, ezért az Úr levetette őt a földre. – Dante Isteni Szinjátékában ~ óriási teste a pokol legmélyén, a föld középpontjában, a Kocitus tavának jegébe fagyva fekszik. (A költő gyakran illeti a Dis és a Sátán névvel is.) Vondel flamand író Lucifer c. tragédiájának hőse, a főangyalok egyike sok hívével együtt Isten ama szándéka ellen tiltakozik, hogy az újonnan teremtett ember az angyalokénál magasabb státust kapjon; lázadását már megbánná, de nincs visszaút számára. Byron Káin c. misztériumdrámájában ~ a bűnbeesés okozója, aki az első emberpár elsőszülöttjében folytatja romboló munkáját. Az Isten önkénye és méltánytalansága ellen amúgy is lázongó Káinnak tudást ígér, megmutatja neki a mindenséget, a végtelen űrt, a szellemvilágot és a korábbi világkorszakokat, és így kergeti bele végzetes tettébe. Madách ~ e Az ember tragédiájában a byroni figura több vonását őrzi, ő is tudást ígér az első embernek, s az űrbe is magával viszi. A történeti színek során végig Ádám kísérője marad alárendelt szerepekben (ez Faust és Mephisto viszonyára emlékeztet), s kigúnyolja magasztos eszméit, minduntalan fonákjukat mutatva. Büntetése az, hogy épp „hideg tudása, dőre tagadása” sarkallja az embert egyre újabb, egyre magasabb eszmék felé.
17. Hades, Pluton, ’AidhV, ’AidhV, ’Aidwneus, Ploutwn, Pluto, Dis, Cronusnak és Rheának fia, (Hes. theog. 453 skk.), Zeusnak és Posidonnak fiútestvére, az alvilág ura és fejedelme, a földalatti Zeus (ZeuV catacJonios, anax enerwn, Hom. Il. 15, 188. 9, 457). Az alvilág uralma a titanok legyőzetése után neki jutott osztályrészül, ott trónol zordon fenségben feleségével Persephonéval egyetemben, mint az árnyak fejedelme. Az elköltözöttek lelkét szigorú és kérlelhetetlen itéletre hívja magához, elzárja és soha többé a napvilágra vissza nem engedi. Erről kapta mellékneveit: pularthV (erősen záró), poludeguwn és poludecthV (sokat befogadó) és pagcoithV (mindent elfektető). Ősrégi felfogás szerint hol maga viszi le a lelkeket pompás fogatán (azért Homerusnál Il. 5, 654 clutopwloV, paripáiról híres), hol pedig botjával maga előtt tereli (Pind. Ol. 9, 34), a mely tiszt később a Hermes isten kezeibe ment által (gucopompoV). Az alvilágban lakó isten ura egyúttal annak a talajnak is, melyben az emberre nézve a növényvilág és az ásványország kincsei gyökereznek. Erről a minőségéről kapta szelidebbik nevét, a Plutont, költőknél Pluteust, a kit a képzőművészet is jelentékenyen szelidebb alakban ábrázolt magánál H.-nél (l. alább). Érdekes tulajdona H.-nek az a láthatatlanná tevő varázssapka (’AidoV cuneh), melyet a háladatos cyclopsoktól kapott ajándékul s a melyet szükség esetén más istenségeknek is kölcsön adott; így például Athenének, midőn Troja előtt csatázott (Hom. Il. 5, 845), vagy Hermesnek a gigasok elleni harczban. Apollod. 1, 6, 2. Mondai (mythikus) szereplése H.-nek aránylag nagyon szegényes. Persephone (l. ezt) elrablásán kivül a föld felett csak egyszer cselekszik valamit, még pedig akkor, midőn Heracles ellen (l. ott, 3) a pylusiaknak segítségére siet, de a harczban maga is megsebesül, úgy hogy kénytelen az Olympuson gyógyúlást keresni. Hom. Il. 5, 395. Apollod. 2, 7, 3. Pind. Ol. 9, 33. – H. tisztelete ősrégi volt, állítólag a cauconoktól (Strab. 8, 3, 17) kiindulva jutott általános érvényre, de kizárólagosságot csakis az elisi Pylsuban élvezett. Csakis ott tisztelték egymagában, egyebütt (Kis Ázsiában, az egész Peloponnesusban és Közép Görögországban) mindig Demeter és Cora közül valamelyikkel, esetleg mindkettővel együttesen szerepel. Mikor hozzája imádkoztak, tenyerökkel a földet illették, esetleg lábukkal a földre dobbantottak. Áldozati állatai a feketeszinű juhok; kedvelt növényei a cziprus és nárczisz; állatai a kutya, farkas és a kigyó. A képzőművészet H.-szel aránylag kevéssé foglalkozott. Mindazonáltal a fenmaradt emlékek eléggé tanusítják, hogy a művészek párhuzamosan fejlesztették H.-nek és Plutonnak typusát. Amaz, mint az alvilág ura és királya, nem egyéb Zeusnak egy komorabb alakjánál. Haja homlokára lóg, szakálla durva, sörtés, rosszul ápolt. A vastag szövetű köntös és köpeny, mely tagjait fedi, megfelel a hideg országnak, a melyen uralkodik; kezében királyi pálczát tart, lábánál Cerberus van, az alvilágnak háromfejű kutyája (410. á.). Ellenben mint Plutonnak egész egyénisége szelidebb, kezében bőségszarú látható. – H.-nek római (itlaiai) alakja Pluto vagy Dis pater (411. á., Dis pater bronzszobrocskája Dunaföldvárról, a m. n. múzeumban; v. ö. Arch. Ért. 1898, 88. l.) v. Ditis pater (Dis = dives, a gazdag). Diespiter, tris, hn. [= Dis pathr ] más neve Jupiternek
18. a Sátán egyik megjelenési formája, a hét főördög egyike, a második a bukott angyalok közül. A név valószínűleg héber elemekből áll, de értelme bizonytalan; talán 'romboló hazug', talán 'a jó elpusztítója'. Marlowe Doktor Faustusában Mephistophilis a név alakja, Goethe Faustjában Mephisto. A démon Faust (Faustus) idézésére jelenik meg, és felajánlja szolgálatait: ifjúságot, vagyont, rangot és sikert ígér az agg tudósnak huszonnégy év tartamára, cserébe a lelkéért. Marlowe ~e tépett lélek, a bukott angyal, aki a sátáni gőg és a sötét kétségbeesés közt inog; közben a vásári mulattató, a vásott csínyek mestere is kibukkan belőle (ez a középkori moralitások öröksége), s végül mesterét valóban kárhozatra ragadja. Goethénél ~ bonyolultabb alkat, cinikus, világfias, fölényes entellektüel, frivol és agyafúrt. Korántsem tragikus alkat, mint Marlowe-nál, s hatalma is megcsappant, végül pedig nevetségessé válik: az angyalok, miközben ő a szépet teszi nekik, elcsenik az orra elől fáradozásának bérét, Faust halhatatlan részét.
19. Plutosz – a gazdagság istene a görögöknél. Arisztophanész szerint Plutosz vak volt, mert Zeusz, aki féltékenységében megölte Plutosz apját, a gyermeket megvakította, ezért jut a vagyon többnyire az érdemetleneknek. És a gyermek kezében ábrázolták a bőségszarut. „Hadész – más néven Plutón”

:33:
 

Bihar

Kitiltott (BANned)
Y-Etike!
Bizony tele van, de az ókorban nem volt szokatlan a közeli rokonok házassága..Ha majd egyszer elolvasod a megvett könyvedet látni fogod, hogy ennek helyteleségéről ki világosította fel az embereket.
Többet fogsz erről az Ádám(vagy Ada, Aton..) -Éva (vagy Éa) dologról is tudni, mely csak egy nagy bibliai legenda, mint az pl: hét nap alatt teremtette.. stb..Ádám pedig az uruki (Suméria) templomkertben volt Évával egyszer, ahol főként paradicsom termett, de almafa is volt.
Aztmondják, hogy a paradicsommagot Amerikából hozták...ez is lehetséges, de oda honnan kerűlt?
A sumér patesziknek kötelező volt a templomkertet művelni, persze némi segédlettel.-
Az Ószövetségnek kb a fele a suméroknál játszódott...ahol pl Ábrahám is birkát őrzött egyidőben.
Ádámék -mellesleg sumérok voltak- pedig a kitiltás után nyomtalanul eltüntek.
Ugyanis a pateszi feldühödött rájuk, hogy már zölden leszedik az almát. Az alma az ókorban nagy kincsek számított. Éva mellesleg kórista volt...Ádám pedig a keménykedő pateszi fia..majd olvasod, ha..
A költői kérdések közűl a szaporodás nem az, sok ember élt már Ádám korában.
 

Kyra_

Kitiltott (BANned)
Állandó Tag
"senki meg ne ölje...."
Kik a többiek? A testvéreik? Ha ők Ádám és Éva gyermekei......Tele van az őstörténet testvérházassággal....
Mit tudunk Á. és É. többi gyerekeiről???? Hány darab volt?

Tudtommal akkor még nem volt tilos a rokonok közti nemi kapcsolat. Mózes volt az, aki népének elhozta Jehova "utasításait" arról, ahogy élniük kell. Talán logikus is ez, mert akkor még nem kellett tartani a genetikai hibáktól. Ábrahám is a féltestvérét vette feleségül.

Én egy Seth nevú fiúról tudok, de biztos voltak lányaik is.
 

pitti

Állandó Tag
Állandó Tag
Kedves Pitti!

A Biblia azonban beszámol egy angyali fejedelem, egy kerub lázadásáról, akinek a neve Lucifer volt, aki a lázadásával diszharmóniát hozott abba az Univerzumba, ami tökéletesnek lett teremtve. Ez a diszharmónia nem más, mint a bűn. Lázadásához az angyalok egyharmada is csatlakozott. A lázadás nem katonai puccskísérlet volt, hiszen a Mindenható erejét lehetetlen felülmúlni, hanem egy jogi vita arról, ami szerint Isten nem igazságos és szerető Isten, hanem csupán hatalmaskodik a teremtményei felett, de csak erőben van a teremtményei felett, erkölcsileg nem.
Asperrimus,
Atolvastam 2x a hozzaszolasodat. Nem akartam helyhiany miatt az egeszet beidezni.

Amit gondolok rola az a kovetkezo:
Szep tortenet, tenyleg resze lehetne a 77 magyar nepmesenek.
A legfobb logikai buktatoja, hogy keveri (az erdekei szerint) a testi eletet a szellemi/lelek letevel. De ebbe most ne menjunk bele.
Ahogy irtad ez egy jogi vita a Luci Ferenc alias Satan es az Isten alias Oreg kozott amihez sok mas angyal is csatlakozott mert megkerdojeleztek az Oreg szeretetet.

Jaccuk azt, hogy belegondolunk kinek lehet igaza miutan sem az Oreget sem a Luci elvtarsat nem ismerjuk szemelyesen.
Abban megegyezhetunk alapnak, hogy lelket/szellemet nem lehet elpusztitani mert az energia. Szoval, mi derul ki a tortenetbol?

Luci Ferenc es az angyalok egy harmada megkerdojelezte az Oreget. Valaminek az egy harmada komoly szam. Nem puccsolt, csak bevitatkozott. Erre az Oreg kirugta oket a mennyekbol, sot megalakitott egy koncentracios tabort (pokol) ahova a legtobbjuket bezarta.

Ezutan az Oreg keresett egy "korona tanut" az elkovetkezendo jogi targyalasra aki o mellette tanuskodik, de nagyon ugy nez ki, hogy ilyet nem talalt a menyorszagban tehat megteremtette Adamot.
Nem csak megteremtette, hanem elkulonitette a tobbiektol, hogy ne legyen befolyas alatt (marmint csak az Oreg befolyasa alatt legyen).
Adamot jol megvesztegette, adott neki hatalmat, ingatlant, csajt, felmentette a munka alol, szoval elhalmozta mindennel.
A problema akkor keletkezett mikor Luci Ferenc elmeselte Adamnak, hogy mi is zajlik a hatterben, es Adam a Luci melle allt.
Erre termeszetesen az Oreg megvonta a tamogatast es nem lett mento tanuja. Az tul gyanus lett volna, ha kinyirja Adamot.

Ahogy a foldon elszaporodott az emberiseg ugy lett a Lucinak egyre tobb tamogatoja, tehat az Oreg hozzafogott egy tisztogatasi akciohoz es kinyirt mindenkit a foldon. Megint csak gyanus lett volna ha csak azokat nyirja ki akik a Lucit tamogatjak, tehat egy termeszeti katasztrofa alcajaval kinyirt minden eleolenyt.
Viszont megmentette Noet, hogy eldicsekedhessen a josagaval.

Azutan megint ugyanabba a problemaba botlott ahogy az emberiseg szaporodott. Soxor elvesztette az onuralmat es ilyenkor elpusztitott nehany varost, nehany millio embert, de latta, hogy sehova se megy a probalkozas.

Eldontotte, pszichologiai csataba kezd, elkuldte a fiat es megolette. Megiratta a bibliat amibol kihagyott egy csomo tenyt (te azt irtad titkokat) es megalapitotta a vallasokat amivel az egyik nepcsoportot a masik ellen tudja hangolni.

Szoval ha en lennek az ugyesz ebben a jogi vitaban, olyan pert tudnek az Oreg nyakaba akasztani, hogy sokaig nem talalna ki a dutyibol.

Meg szerencse, hogy en hiszek egy szereto Oregben, tehat a fentebbi nepmeset nem tartom helytallonak.
 

Csillagözön

Állandó Tag
Állandó Tag
"....Meg szerencse, hogy en hiszek egy szereto Oregben, tehat a fentebbi nepmeset nem tartom helytallonak....."

Kedves pitti !

De ugye ez a "népmese" nem olyan , mint a többi ?

Ennek nem lehet valóságalapja ? ;);)
 

steve3

Állandó Tag
Állandó Tag
Véleményem szerint ,a felfoghatatlan valóságot,"amit szem nem látott,fül nem hallott"lehetetlenség képek nélkül közölni.És ez logikusnak is így logikus.

Van sokféle" nyelv "de mégis egy anyanyelvet kapunk.
Persze sokféle lehet a közlési mód,egészen az obszcén mutogatástól kezdve,a legkifinomultabb,igazságot hűen tükröző nyelvig,közlési módig.Sokféle nyelvet megtanulhatunk,érthetünk belőle,de tudjuk,hogy melyik az anyanyelvünk.
Hit kérdésében Istentől kell elkérni az anyanyelvünket,és ahhoz ragaszkodni.Nem lehet keverék nyelven beszélnünk Isten utjain.
Lehetek okos ember,de ez nem helyettesíti az alázatot,engedelmességet.Hűséget az Istenhez.

Szeretnék ,C.S.Lewis-tól bemásolni egy részletet,a "Csodák "c. könyvből:

"Jelenlegi felfogásom-mely bárminemű helyesbítésre hajlandó tapogatózás-az,hogy miképpen az Isten emberré válásának ténye egy hosszadalmas előkészület koronája,az igazság bizonyítékai is előszőr mítikus formában jelennek meg,s aztán a sűrítés vagy összpontosítás hosszú folyamatának végén lesz belőlük történelem.Ebben a felfogásban a mítosz általában nem félreismert történelem(mint Euhemerus gondolta),sem ördögi káprázat(mint néhány egyházatya vélekedett róla),sem papi mesterkedés(ahogy a felvilágosodás gondolkodói elképzelték,hanem legföljebb az isteni igazságnak az emberi képzeletet beragyogó,valóságos-jóllehet szórt -fénye.
Más népekhez hasonlóan a zsidóknak is volt mitológiájuk.Csakhogy az is választott néphez illő,választott mitológia volt:a legősibb,szent igazságok Isten által választott hordozója,első lépésként abban a folyamatban,amelynek végén az igazság az Újszövetségben teljesen történelmivé válik.
Az más kérdés,vajon valaha is megbizonyosodhatunk arról,hogy egy-egy ószövetségi történet hol illeszkedik a kikristályosodásnak ebbe a folyamatába.Szerintem Dávid uralkodásának emlékei alkotják az egyik végletet,lévén majdnem ugyanannyira történetiek,amennyire Szent Márk vagy Az apostolok cselekedetei,egy ellenkezö véglet pedig a Jónás könyve."

Ezek után könnyebben megérthetjük,hogy miért kell ragaszkodni a betűszerinti olvasathoz,és a Szent Szellem általi értelmezéshez,ami önmagában egy élő dinamizmus.Mindenkinek a Szellem által kell átéreznie mit hogyan értünk,vagy mit nem értünk.Mit szószerint, és mit tanító példabeszédként?
Például említeném:még nem jutott eszembe,hogy kiheréljem magam,vagy levágjam a karomat.:razz:pedig az Újszövetség ír róla,szószerint.

Tapasztalt hittestvérek ugyancsak a Szellem által nyújthatnak segítséget,a kevésbé tapasztaltaknak,a helyes alapértelmezésben.
Világosan emlékszem,hogy harminc évvel ezelőtt Isten beszélt velem gondolataimon keresztül -néhány alkalommal,röviden-a Bibliáról.
A hitetlenségtől határozottan elhúzott.Vagyis késznek kell lennem az általa kínált igét befogadnom.Hiszen enélkül az ember kizárja az üdvösségét,a megmentő Isteni beavatkozást.
Ugyanakkor figyelmeztetést kaptam,hogy a Biblia nem úgy igaz,mint ahogy abban az időben az igazságot értelmeztem,és ahogy a legtöbben szokták.
Ezért mindmáig úgy gondolom,hogy a Biblia Szent könyv.Nem mindegy, hogy közelítek hozzá.
A Szentszellem által tanítja az embert,és nem mindegy,hogy milyen szándékkal olvasom,-hiszen a szívünk gondolata Isten előtt nyílvánvaló.
Ha Istenellenes -rossz szándékkal közelítünk,biztos,hogy bepecsételt írás marad.
Vagy ha még nem érkezett el a megszólítás ideje,az Úr akarata szerint,akkor sem tárul fel az írás.
Aki viszont őszintén keres,annak már jól áll a szénája...
Hamvas azt írta a Bibliáról,hogy az egyáltalán nem érti,aki nem cselekszi.Ez is igaz ,szerintem.
 

Bihar

Kitiltott (BANned)
Hamvas szerette a misztikát, miközben raktároskodott.
Lewis szövege is csak egy misztika, két pohár szilvórium között. Semmi alapja nincs.
A Bibliát átkellett volna írni, méghozzá olyanná, amellyet mindenki töprengések nélkűl ért. Ekkor viszont sok hihetetlen dolg kimaradt volna. Ha netán nem szószerint értendő itt és ott, akkor viszont egy kulcsot kell mellékelni hozzá. De a a kulcs nem minden esetben az.. vagyis nem kulcs. Szóval nincs megoldás, valaki vagy elfogadja a hét alatt teremtett világot, vagy nem..
Hosszú, nehezen érthető, vagy nem érthető eszemefuttatások miatt a Bibliából különben "kimarad" sok ember..Ma ez van.
Kinél maradt a kulcs?
 

steve3

Állandó Tag
Állandó Tag
Várom ami megérint

A Biblia üzenete végső soron nagyon egyszerű:Jézus KrisztusIsten egyetlen Igéje.
Őt kell az Atya akaratából hallgatni,az Ő szavát .A gyermekek is befogadhatják.

A Biblia olvasásnál szerintem nem töri az ember a fejét az értelmezésen,mert első sorban a szívnek szól az üzenet.
Akár a teremtés leírása is.
Várom ami olvasás közben megérint.Kész.
A hit megelőzi az értelmet,vagyis a hit szükséges a mélyebb ,élő megértéshez.A hit emberi erőfeszítés nélkül érinti meg a szívet,központi részünket.


"Mert szívvel hiszünk az igazságra, szájjal teszünk pedig vallást az idvességre."Róm.10,10

Érdemes a Biblia szövegét azzal a hívő várakozással olvasni,hogy számomra mit üzen,mit mond Isten.És megtudom,mert a Szerző segít,elvezet az igazságra.És persze más fontos ismereteket is közöl a Szentlélek,amint lejebb olvasható.(Nagyon jó megkapni a tanítását,üzenetét!)



"Monda pedig a Lélek Filepnek: Járulj oda és csatlakozzál ehhez a szekérhez!"Apcsel.8

Ennél a résznél,a Szentlélek közvetlenül szólt Fülöphöz.A szekéren utazó komornyik-eunuch nem értette az Ézs.53-as részt.

"30
Filep azért oda futamodván, hallá, amint az Ésaiás prófétát olvassa vala. És monda: Vajjon érted-é, amit olvasol?
31
Ő pedig monda: Mimódon érthetném, ha csak valaki meg nem magyarázza nékem? És kéré Filepet, hogy felhágván, üljön mellé.
32
Az írásnak helye pedig, melyet olvasott, ez vala: Mint juh viteték mészárszékre, és mint a bárány az ő nyírője előtt néma, azonképpen nem nyitotta fel az ő száját.
33
Az ő megaláztatásában az ő ítélete elvétetett, az ő nemzetségét pedig kicsoda sorolja el? mert elvétetik a földről az ő élete.
34
Felelvén pedig a komornyik Filepnek, monda: Kérlek téged, kiről mondja ezt a próféta? Magáról-é, vagy más valakiről?
35
Filep pedig száját megnyitván, és elkezdvén ezen az íráson, hirdeté néki a Jézust."
Apcsel.8
 
Státusza
További válaszok itt nem küldhetőek.
Oldal tetejére