Ha emlékszel ezekre, akkor már "öreg" vagy...

mylady52

Kitiltott (BANned)
Bizonyara vannak szomoru esetek.
1956 ban kimenekultek szuleit nem valoszinu hogy apolhattad hisz aki 56-ban kiment az minimum 17 eves vagy idosebb /mas kerdes akit gyerekkent ment a szulokkel egyutt/
HA a 17 eves fiu 56-ban lelepett az most 68 eves vagy idosebb hisz nem a tini korosztaly disszidalt, annak a szulei leglabb 100 vagy annal idosebb.
MA nagyon keves 100 eves van /sajna/

Meg ne sértődj! de a számolás nem az erősséged...

Amúgy meg jól elbeszéltél mellettem, mert én nem a máról beszéltem és abban egészen biztos lehetsz, hogy személyes tapasztalatról van szó.

"Ha emlékszel ezekre, akkor már öreg vagy" a topik címe :)

Függetlenül ettől magam is szeretném pozitív élményekkel tarkítani, színesíteni ennek a topiknak a tartalmát de azt azért meg kell jegyezzem, hogy vannak olyan emlékek is, amelyeket nem rózsaszín szalaggal átkötve teszünk ki az ablakba. Ilyen volt legutóbb az iskolai gyerekverések élménye is, a körmösök is, amelyek éppen úgy hozzátartoztak a gyermekkorokhoz, mint az 56-osok hátrahagyott mocskai. Kit ez háborít fel, kit az... nem vagyunk egyformák. Mint azt korábban is megemlítettem, ennek a topiknak nem feltétlenül a gyerekverésről kell szólnia és most azt is megemlíteném, hogy nem is az 56-os kivándoroltak hátrahagyott, elintézetlen dolgairól.
Annyira már megismerhetett itt minden hozzászóló, hogy akad a tarsolyomban jó néhány esemény, dolog, tárgy, amire érdemes mosolyogva, meleg szívvel emlékezni és ezt bizonyítottam nem is egy esetben ebben a topikban. Viszont nem csípném ha a szőnyeg alá söpörnénk azokat az emlékeket, amelyek egyáltalán nem pozitívak!

Véleményem szerint ez a topik arról szól, hogy ki mire emlékszik miután már kezd megöregedni és ezekbe az emlékekbe a negatív emlékek is beletartoznak!

A magam részéről igyekezni fogok a "csak a szépre emlékezem" módszert alkalmazni de nem ígérem, hogy ez mindig be fog jönni. Amennyiben olyan téma lesz porondon, amelyikhez engem rossz emlékek fűznek, akkor azt a jövőben is be fogom írni.
Legföljebb nem olvassátok el, majd átugorjátok... :)
 

mylady52

Kitiltott (BANned)
A bátyám és az öcsém éveken át képes volt ezzel játszani. Anyut az az elég ritka esemény lepte meg a legjobban, hogy órákon keresztül csendben, veszekedés nélkül építgettek mindenfélét ezzel a játékkal...
Csatolás megtekintése 123170

Most, hogy elnézegettem újra ezt a régi-régi fémépítőt eszembe jutott egy vicc:
Mi a különbség a kisfiúk és a férfiak játékai között?
- más a gyártója... :)
 

mylady52

Kitiltott (BANned)

Spanky

Állandó Tag
Állandó Tag
Senki sem mondta és írta, hogy csak a szépre szabad emlékezned...

Szoba-konyhas lakas, melegviz nelkul,
szemetes kukak a haz fobejaratanal,
Majus elsejen, kotelezo felvonulas,
Testveri Szovjet nep :3:
Kader lap,
Epuleti megbizot,
Vilag proletarjai egyesuljetek vaker.
Drot kerites a hataron.
Munkasorseg,
Alamositas

Fene tudja, talan job elfelejteni ;)
 

Maligán

Kitiltott (BANned)
Emlékszem arra, hogy anyu és apu is nagy dilemma előtt volt akkoriban, és arra is emlékszem, hogy apu megkérdezte anyut, (kihallgattuk őket a kis szobából a bratyómékkal) menjünk e mi is?
:(

ha 52 a szuletesi evedet jelzi akkor 56-ban ugye 4 eves voltal
ha 52 az eletkorodat jelzi akkor 56-ban ugye 1eves voltal
mindket variacio lehetseges a feltett keped alapjan
ilyen reszletes emlekezes 4 eves korbol kizart az egyeves kor pedig
egyszeruen lehetetlen!!!!
 

mylady52

Kitiltott (BANned)
Nincs szó, nincs jel, nincs rajzolt virág,
nem szállhat az égen szárnya tört madár.
Nincs jó, ami jó - nincs már, aki felel,
nincs hely, ahova visszatér, ki útra indul el...



Hol az arc, hol a kéz? Akiért, s csak azért?
Hol a tér, ahol a fény - hozzád még elér.
Kell, te legyél, ki Nap lesz éj után,
te légy, aki megtalál egy régi balladát.

Ki szívét osztja szét, ő lesz a remény,
ki szívét osztja szét, az élet csak övé,
ki szívét osztja szét, követik, merre jár,
hegyeken és tengereken túl értik majd szavát.

Így légy te a jel, ki új útra talál,
ki elmeséli valamikor egy lázas éjszakán,
ami volt, s amiért: az minden a miénk...
de szava lesz a megbocsájtás, szava a szenvedély.

Az légy, ki sose fél - ki a szívek melegét
összegyűjti két karjába, mit nem téphet senki szét.

Ki szívét osztja szét, ő lesz a remény,
ki szívét osztja szét, az élet csak övé,
ki szívét osztja szét, követik, merre jár,
hegyeken és tengereken túl értik majd szavát.

Az légy, ki sose fél - ki a szívek melegét
összegyűjti két karjába, mit nem téphet senki szét.
Választott, ki a múltat, magában oldja fel,
őrző, ki érzi a hajnalt - tudja, ébredni kell.

Ki szívét osztja szét, ő lesz a remény,
ki szívét osztja szét, az élet csak övé,
ki szívét osztja szét, követik, merre jár,
hegyeken és tengereken túl értik majd szavát.

Ha félsz, gyere bújj mellém,
szívem szívedhez ér...

Csatolás megtekintése 123309
 

mylady52

Kitiltott (BANned)
A Nagyítás című filmre.

... az a film nem semmi volt...
A mai eszemmel sem igen találnék az elmúlt 30-40 évben forgatott krimik között izgalmasabbat, mint a Nagyítás volt. Emlékszem rá, hogy jóval később (ha jól emlékszem a Duna tévén) érett fejjel újra megnéztem és pont annyira odaszögezett ez a film a tévé képernyője elé, mint anno' a moziban. Azért az nem semmi, hogy egy film 20-25-30 év távlatából is le tudja nyűgözni az emberlányát... :D
 

alberth

Állandó Tag
Állandó Tag
Antonioni több filmjét is láttam, de a Nagyítást láttam először. Valóban megfogott, mert még most is emlékszem rá.
 

alberth

Állandó Tag
Állandó Tag
Jancsó Miklósnak is láttam jó néhány filmjét.
pl.: Csillagosok, katonák, Szegénylegények, Szerelmem Elektra... stb.
 

mylady52

Kitiltott (BANned)
Nekem ez a film sajnos kimaradt.:(

Nem helyettesíti ugyan a film élményét de ha egyszer valahol összeakadsz a Nagyítás-sal feltétlenül nézd meg, érdemes.

A történet dióhéjban:
Thomas felkapott londoni divatfotós, ám a sikert és a pénzt jelentő rutinmunka nem elégíti ki művészi becsvágyait. Megpróbál más témákat is megörökíteni: például hajléktalanok közé vegyül egy éjszakai szálláson, s titokban fényképezi őket készülő fotóalbuma számára. A hitelesség érdekében ő is hajléktalannak öltözik, aztán másnap reggel, mikor már senki nem látja, elegáns autójával visszakocsikázik jól szituált polgári életébe. A műteremben egy topmodell várakozik rá, aki legalább olyan unott profizmussal végzi munkáját, mint Thomas. A nő szintén máshová és másra vágyódik, bár ezt a vágyakozást inkább a jólét unalma, semmint konkrét célok motiválják. Thomas vele sem túl barátságos, a kezdő modellekkel kifejezetten faragatlan, a modellvilágról ábrándozó két tinédzserlányt meg egyenesen kidobja. Munkája gyors elvégzése után egy parkba megy témát keresni. Felfigyel egy fiatal nőre és egy idős férfire, s kíváncsiságból fotózni kezdi őket. Észreveszik őt, s a nő tiltakozni kezd a fényképezés ellen. Thomas megtagadja, hogy átadja neki a filmtekercset. Az elutasítástól a nő szemmel láthatóan idegessé és zavarodottá válik. A fotós ezután egy régiségboltban hirtelen ötlettől vezérelve egy óriási propellert vásárol magának. Később a kiadójával találkozik, hogy megmutassa neki a hajléktalanokról készült képeket. Lakása előtt megjelenik az ismeretlen parkbéli nő, aki megint a filmtekercset kéri. Thomas érdeklődni kezd a különösen viselkedő nő iránt, aki láthatóan mindenre hajlandó, hogy a filmet megkapja. A férfi eljátszadozik vele, de amikor tudatosul benne, hogy a nő iránta mutatott érdeklődése nem őszinte (ahogyan az övé sem az a lány iránt!), egy másik filmtekercs átadásával lerázza őt. Távozása után hozzálát a rejtélyes filmtekercs előhívásához. A képeken eleinte semmi különöset nem lát, csupán egy meghitt szabadtéri idillt. Aztán az egyik fotón felfigyel egy apró részletre. Nagyítást készít a képről, egészen addig, amíg rá nem döbben arra, hogy egy pisztolyt tartó kezet lát a bokrok között. A lakásba ekkor váratlanul betoppannak a mindenre kapható tinédzserlányok, ám az erotikus hancúrozást követően Thomas őket is kidobja. Újabb nagyításokat készít a képekről, s az egyik bokor alatt immár egy holttestet is látni vél. Késő este van már, Thomas mégis visszamegy a parkba, s valóban ott találja a tetemet a bokor alatt: a férfi az, aki délután a titokzatos nővel volt. Hazatérve Thomas üresen találja a lakást: a képek eltűntek. Hiába próbálja megosztani drámai felfedezését előbb festő szomszédjával, aztán annak feleségével, végül a kiadójával: konkrét bizonyítékok híján senki nem veszi őt komolyan, mindenki a saját külön világába van bezárva. Reggel már a holttest sincs a parkban, ahol pantomimesek jelennek meg, s teniszjátékot imitálnak. Aztán eljátsszák, hogy egy erős ütés miatt a labda Thomas lába elé esik.
A fotós némi habozás után lehajol a nem létező labdáért, s visszadobja a játékosoknak…
 
Oldal tetejére