keresztényvers zene
Köszönöm szépen sziriusB!
<O</O
A következő is tőlük van, fogadd szeretettel, és szóljon a szívedhez.
<O></O>
ÉGESD FEL, A HIDAT <O></O>
' <SUP>:</SUP> ''•'"'<O></O>
Mindenki, aki erre a világra születik, hustesttel
születik. Ebben
<O></O>
és ezen keresztül érintkezünk a világgal. A
hustestnek — a mi
<O></O>
testünknek — pedig legjellemzőbb tulajdonsága,
hogy ki­van - a szem
<O></O>
meglátja, és én megkívánom.
<O></O>
<O></O>
Mi a kivánság? Valaminek vagy valakinek
megszerzésére, birtok­<O></O>
<O></O>
lására, megvalósítására irányuló vágy, vagy az
előbbieknek<O></O>
<O></O>
megnyilatkozása., kinyilvánítása.. A gonosz
kivánság vággyá lesz,
<O></O>
a vágy szándékká, és a szándék cselekedettéérik.
fiiért mond­ta <O></O>
<O></O>
Isten az ő testi választott népének^ Izraelnek:
"Ne kivánd a te <O></O>
<O></O>
felebarátodnak házát, ne kivánd a te felebarátod
felesé*-gét, sem <O></O>
<O></O>
szolgáját, sem szolgálóleányát, se ökrét, se
szamarát, se semmit, <O></O>
<O></O>
ami a, te felebf.rátodé" /2Móz 20,17/. "A
kivánság megfoganván bűnt <O></O>
<O></O>
szül, a bűn pedig teljességre jut és halált
nemz" /Jak l,14b—15/.
<O></O>
Ez alól nincs kivétel. Isten^ebből az állapotból
hozott ki a
<O></O>
kereszt evangéliuma általt Átvezetett a kép
szerinti szakadék
<O></O>
egyik olde.láról a hidon a másik oldal­ra. De
továbbra, is
<O></O>
hustestben élünk, még továbbra is testi ki-
vánságban járhatunk. A
<O></O>
gonosz ismeri benr.ünk ezt az ellenséges
hídfőállást, s igyekszik
<O></O>
azt a megkisértés támaszpontjává hasz­nálni, ha
nincs felégetve
<O></O>
<O></O>
hátunk mö'gött a hid.<O></O>
<O></O>
Kivánság továbbra is támad s. szemünkön
keresztül; lelkünk is
<O></O>
szövetségese a. testnek ebben. De táma.dhat
kivánság ügy is, hogy a
<O></O>
családi rokonság, ez az alig elszakasztható földi
köte­lék lesz
<O></O>
visszahúzó - kisértő erővé. "Ne vedd ezt olyan
komo­lyan, más sem <O></O>
<O></O>
veszi! Mit érsz vele, semmi hasznod, csak károd,
hátrányod lesz <O></O>
<O></O>
belőle" — mondják.<O></O>
<O></O>
Ezért a kép szerint a régi életbe visszavezető
hidat fel kell <O></O>
<O></O>
égetni! De hogyan? Mert nyilván nem fahid ez; azt
könnyebb vol­na
<O></O>
felégetni!
<O></O>
Dánielről azt olvashatjuk: "Eltökélte az ő
szivében, hogy nem
<O></O>
<O></O>
fertőzteti meg magát". Itt kezdődik a felégetés,
a szivnek kell
<O></O>
helyes állásponton lennie /Dán l,8a,/.
"öldököljétek meg azért a
<O></O>
ti földi tagjaitokat, paráznaságot,
tisztátalanságot, buja­ságot,
<O></O>
gonosz kivánságot" /Kol 3,5a/J "mindig szem előtt
tart­ván, és ügy
<O></O>
számoljatok vele, hogy a hustest a szellem ellen
törekszik" /Gál
<O></O>
5,17a/. Tagadd meg a hitetlenséget és a vilá" gi
kívánságokat
<O></O>
/Tit 2,12/, mértékletesen, igazán és szentül élj
a jelenvaló
<O></O>
világon.
<O></O>
Eldőlt a szivemben, hogy követem Jézust,<O></O>
" Eldőlt a szivemben, hogy követem
Nincs vissza üt, nincs vissza üt."<O></O>
<O></O>
<O></O>
http://www.sendspace.com/file/e5a4rm
7 napig lehet menteni
"Te vagy a zsidók királya?" (Jn. 18:33)<O></O>
<O> </O>
<O> </O>
<O> </O>
Golgota
Golgota! Koponyák hegye!
Keresztek mocskos helye!
Ezrek szenvedik büntetésed!
Gyilkosok jajveszékelnek!
Vércseppek ezre zuhan rád!
Lassú zivatar csak ereknek fáj!
Remélem érzed! Kérleld, hogy elég!
Elég volt a sok gyilkostól a könyörgés!
Karók hasítanak beléd!
Torzul már a sok bérc!
Golgota... bűnösök temetője...
Szentségtelen feladat elvégője.
Bűnözök várják a végső ítéletüket,
te pedig a végét ennek az őrületnek.
Túl sokat láttál már. Bőven eleget.
Szenvedve távozó lélek tömeget.
Szavad hiába való, embernek nem halható
Tovább teszi ezt a sok tudatlan halandó
Ürülék és vér mossa fűtlen kopárságod.
Átkodon igazán senki se osztozott.
Egy nap más volt. Kit beléd szúrtak szent.
Lelke jobbá tette a száraz és repedt bőrödet.
Annak éjjelén eső mosott.
Nem volt több mocsok.
Másnap hajnalán friss volt a lég.
Tisztán fénylett feltetted az ég.
Egy száll karmazsinban úszó rózsa is kinyílott,
talán ez okoz másokban is egy kis bűnbánatot.
Golgota! Koponyák hegye!
Reménytelenek átkos helye!
Köszönöm szépen sziriusB!
<O</O
A következő is tőlük van, fogadd szeretettel, és szóljon a szívedhez.
<O></O>
ÉGESD FEL, A HIDAT <O></O>
' <SUP>:</SUP> ''•'"'<O></O>
Mindenki, aki erre a világra születik, hustesttel
születik. Ebben
<O></O>
és ezen keresztül érintkezünk a világgal. A
hustestnek — a mi
<O></O>
testünknek — pedig legjellemzőbb tulajdonsága,
hogy ki­van - a szem
<O></O>
meglátja, és én megkívánom.
<O></O>
<O></O>
Mi a kivánság? Valaminek vagy valakinek
megszerzésére, birtok­<O></O>
<O></O>
lására, megvalósítására irányuló vágy, vagy az
előbbieknek<O></O>
<O></O>
megnyilatkozása., kinyilvánítása.. A gonosz
kivánság vággyá lesz,
<O></O>
a vágy szándékká, és a szándék cselekedettéérik.
fiiért mond­ta <O></O>
<O></O>
Isten az ő testi választott népének^ Izraelnek:
"Ne kivánd a te <O></O>
<O></O>
felebarátodnak házát, ne kivánd a te felebarátod
felesé*-gét, sem <O></O>
<O></O>
szolgáját, sem szolgálóleányát, se ökrét, se
szamarát, se semmit, <O></O>
<O></O>
ami a, te felebf.rátodé" /2Móz 20,17/. "A
kivánság megfoganván bűnt <O></O>
<O></O>
szül, a bűn pedig teljességre jut és halált
nemz" /Jak l,14b—15/.
<O></O>
Ez alól nincs kivétel. Isten^ebből az állapotból
hozott ki a
<O></O>
kereszt evangéliuma általt Átvezetett a kép
szerinti szakadék
<O></O>
egyik olde.láról a hidon a másik oldal­ra. De
továbbra, is
<O></O>
hustestben élünk, még továbbra is testi ki-
vánságban járhatunk. A
<O></O>
gonosz ismeri benr.ünk ezt az ellenséges
hídfőállást, s igyekszik
<O></O>
azt a megkisértés támaszpontjává hasz­nálni, ha
nincs felégetve
<O></O>
<O></O>
hátunk mö'gött a hid.<O></O>
<O></O>
Kivánság továbbra is támad s. szemünkön
keresztül; lelkünk is
<O></O>
szövetségese a. testnek ebben. De táma.dhat
kivánság ügy is, hogy a
<O></O>
családi rokonság, ez az alig elszakasztható földi
köte­lék lesz
<O></O>
visszahúzó - kisértő erővé. "Ne vedd ezt olyan
komo­lyan, más sem <O></O>
<O></O>
veszi! Mit érsz vele, semmi hasznod, csak károd,
hátrányod lesz <O></O>
<O></O>
belőle" — mondják.<O></O>
<O></O>
Ezért a kép szerint a régi életbe visszavezető
hidat fel kell <O></O>
<O></O>
égetni! De hogyan? Mert nyilván nem fahid ez; azt
könnyebb vol­na
<O></O>
felégetni!
<O></O>
Dánielről azt olvashatjuk: "Eltökélte az ő
szivében, hogy nem
<O></O>
<O></O>
fertőzteti meg magát". Itt kezdődik a felégetés,
a szivnek kell
<O></O>
helyes állásponton lennie /Dán l,8a,/.
"öldököljétek meg azért a
<O></O>
ti földi tagjaitokat, paráznaságot,
tisztátalanságot, buja­ságot,
<O></O>
gonosz kivánságot" /Kol 3,5a/J "mindig szem előtt
tart­ván, és ügy
<O></O>
számoljatok vele, hogy a hustest a szellem ellen
törekszik" /Gál
<O></O>
5,17a/. Tagadd meg a hitetlenséget és a vilá" gi
kívánságokat
<O></O>
/Tit 2,12/, mértékletesen, igazán és szentül élj
a jelenvaló
<O></O>
világon.
<O></O>
Eldőlt a szivemben, hogy követem Jézust,<O></O>
" Eldőlt a szivemben, hogy követem
Nincs vissza üt, nincs vissza üt."<O></O>
<O></O>
<O></O>
http://www.sendspace.com/file/e5a4rm
7 napig lehet menteni
"Te vagy a zsidók királya?" (Jn. 18:33)<O></O>
<O> </O>
<O> </O>
<O> </O>
<TABLE class=MsoNormalTable style="mso-cellspacing: 0cm; mso-padding-alt: 0cm 0cm 0cm 0cm" cellSpacing=0 cellPadding=0 border=0><TBODY><TR style="mso-yfti-irow: 0; mso-yfti-firstrow: yes; mso-yfti-lastrow: yes"><TD style="BORDER-RIGHT: #ece9d8; PADDING-RIGHT: 0cm; BORDER-TOP: #ece9d8; PADDING-LEFT: 0cm; BACKGROUND: #ecdcaa; PADDING-BOTTOM: 0cm; BORDER-LEFT: #ece9d8; PADDING-TOP: 0cm; BORDER-BOTTOM: #ece9d8">Kié e borzadályos arc,
</TD></TR></TBODY></TABLE>
e megkínzott, színtelen, nyúzott
hús: napperzselte, légy-lepett?
E vörös, hályogos szemek?
Tövis-szúrt fő? Átdöfték oldalát.
Nézd Őt, az Embernek fiát.
hús: napperzselte, légy-lepett?
E vörös, hályogos szemek?
Tövis-szúrt fő? Átdöfték oldalát.
Nézd Őt, az Embernek fiát.
(David Gasoyne: Ecce homo, részlet
Jánosy István fordítása)<O></O>
Jánosy István fordítása)<O></O>
</TD></TR></TBODY></TABLE>
Golgota
Golgota! Koponyák hegye!
Keresztek mocskos helye!
Ezrek szenvedik büntetésed!
Gyilkosok jajveszékelnek!
Vércseppek ezre zuhan rád!
Lassú zivatar csak ereknek fáj!
Remélem érzed! Kérleld, hogy elég!
Elég volt a sok gyilkostól a könyörgés!
Karók hasítanak beléd!
Torzul már a sok bérc!
Golgota... bűnösök temetője...
Szentségtelen feladat elvégője.
Bűnözök várják a végső ítéletüket,
te pedig a végét ennek az őrületnek.
Túl sokat láttál már. Bőven eleget.
Szenvedve távozó lélek tömeget.
Szavad hiába való, embernek nem halható
Tovább teszi ezt a sok tudatlan halandó
Ürülék és vér mossa fűtlen kopárságod.
Átkodon igazán senki se osztozott.
Egy nap más volt. Kit beléd szúrtak szent.
Lelke jobbá tette a száraz és repedt bőrödet.
Annak éjjelén eső mosott.
Nem volt több mocsok.
Másnap hajnalán friss volt a lég.
Tisztán fénylett feltetted az ég.
Egy száll karmazsinban úszó rózsa is kinyílott,
talán ez okoz másokban is egy kis bűnbánatot.
Golgota! Koponyák hegye!
Reménytelenek átkos helye!