Kedves Asperrimus!
A Biblia két fő részből áll.(Ha jól tudom.)
Az Ószövetségből, és az Újszövetségből.
Ezek a szövetségek kik között köttettek?(Isten - Ember?)
Szerintem az emberek túlnyomó részének csak az Ószövetsége van meg,
mégis mindenki az Újszövetséggel példálózik, aminek általában az ő életéhez még semmi köze.
Ha tévednék, szívesen olvasom az okfejtésedet.
De ugye nem hiszel abban, hogy kb. 2000 évvel ezelőtt egy ember megváltott a bűneidtől?
Kedves Furrier75 !
Mivel megint van egy kis időm, válaszolok a kérdéseidre, ahogy tudok.
Jól tudod, a Bibliát alapvetően két részre lehet felosztani, és ezalatt természetesen azt a Bibliát értem, amit a keresztények elfogadnak, hogy mindenki számára félreérthetetlen legyen. A Bibliában azonban nem két szövetség van leírva, hanem több. A Teremtő szövetséget kötött a bűnbe esett emberrel, és ígéretet tett nekik a megváltásra. Ezután szövetséget kötött Isten Noéval, miután kijöttek a bárkából. Ezután szövetséget kötött Isten Ábrahámmal, aminek a körülmetélkedés lett a jele. Azután szövetséget kötött Isten Mózessel és egész Izraellel, aminek a körülmetélkedés maradt a jele. Ezután szövetséget kötött Isten az Ő Fia által mindazokkal, akik Őt hittel segítségül hívják, aminek a szívnek szellemben való körülmetélése a jele, ami kívülről nem látható és nem az ember, hanem Isten végzi az ember közreműködésével. Természetesen, amikor Isten megszólított bárkit, és annak utasításokat adott, és ígéretet tett, az egy szövetség. Ilyen szövetség több is volt, valójában sok, ami nem is lett feltétlenül lejegyezve.
Ezek a szövetségek Isten és az emberek között köttettek, de mind az ígéretek, mind a kötelezettségek köre leszűkül azokra az emberekre, akikre a szövetség vonatkozik. Például, az az ígéret, hogy az asszony magva fog a Kígyó fejére taposni,azt jelenti, hogy a Megváltó asszonytól fog születni, a férfi nélkül. Ugyanakkor, hogy a Hernádi-féle okoskodásoknak elejét vegyem, a Názáreti Jézus születése nem szűznemzéssel történt, hiszen ez ismert jelenség az állatvilágban, és a közös jellemzőjük, hogy az esetek legnagyobb részében kizárólag nőstény állatok keletkeznek, kivételt csak néhány alacsonyrendűnek minősített életforma jelent, apró rákocskák, amelyeknél bizonyos környezeti változások esetén hímek is születnek, pontosabban kelnek ki, lásd - rotatoriák, copepodák, artemiák, állítólag a phyllium giganteumnál is előfordulnak hímek, de a fajra nagyon erősen jellemző a szűznemzés. A botsáskákra általában jellemző az a képesség, hogy hímek nélkül is tudnak szaporodni, ebben az esetben azonban az utódok nőstények lesznek, némelyik faj azonban degenerálódik néhány nemzedék után, illetve az említett phylliumról állítják, hogy tízezerből egy hím is kikel, de ez a legenda kategóriája a számomra. Van olyan gekkó is, most nincs kedvem utána nézni az eredeti nevének, de gyászos gekkónak fordították magyarra Fridrich Szalay és Bohuslav Šenk gekkós könyvében, amelynek kizárólag nőstény példányai ismeretesek az említett szerzők szerint.
A Názáreti Jézus esetében azonban nem szűznemzés történt, hanem más. A Krisztus, a Felkent, Aki az Atyától született minden teremtett dolog előtt, és Aki Örökkévaló, Teremtő Isten, a Szentháromság második teljes jogú tagja, szövetséget kötött Ábrahámmal, hogy az ő, vagyis Ábrahám magvában fog megáldatni minden nemzet. De az ígéret tovább szállt Júda törzsére, majd a Dávid nemzetségére. Az is meg volt előre prófétálva, hogy Betlehemben kell megszületnie egy szűztől. Mária - eredetileg Miriam - betöltötte ezeket a feltételeket, mert ő a Dávid családjából származő szűz volt, aki már jegyese volt Józsefnek, abban az időben azonban a jegyesek szüzek maradtak a házasságkötésig Izraelben. Bár ő Názáretben élt, de egy császári parancs értelmében vissza kellett mindenkinek térnie eredeti hazájába, vagyis városába, ami Mária és József esetében Betlehem volt. Ez egybeesett a szülés idejével. Amikor az angyal megjelent Máriának és elmondta, hogy ő fiút fog szülni, aki megszabadítja Izraelt, akkor Mária megkérdezte, hogyan lehetséges ez, hiszen még senkivel sem került szexuális kapcsolatba. Az angyal azt mondta, hogy a fogantatás a Szent Szellem által történik majd.
"
A hatodik hónapban pedig elküldeték Gábriel angyal Istentől Galileának városába, a melynek neve Názáret, Egy szűzhöz, a ki a Dávid házából való József nevű férfiúnak volt eljegyezve. A szűznek neve pedig Mária. És bemenvén az angyal ő hozzá, monda néki: Örülj, kegyelembe fogadott! Az Úr veled van, áldott vagy te az asszonyok között. Az pedig látván, megdöbbene az ő beszédén, és elgondolkodék, hogy micsoda köszöntés ez?! És monda néki az angyal: Ne félj Mária, mert kegyelmet találtál az Istennél. És ímé fogansz a te méhedben, és szülsz fiat, és nevezed az ő nevét JÉZUSNAK. Ez nagy lészen, és a Magasságos Fiának hivattatik; és néki adja az Úr Isten a Dávidnak, az ő atyjának, királyi székét; És uralkodik a Jákób házán mindörökké; és az ő királyságának vége nem lészen! Monda pedig Mária az angyalnak: Mimódon lesz ez, holott én férfiat nem ismerek? És felelvén az angyal,
monda néki: A Szent Szellem száll te reád, és a Magasságosnak ereje árnyékoz meg téged; azért a mi születik is szentnek hivatik, Isten Fiának. És ímé Erzsébet, a te rokonod, ő is fogant fiat az ő vénségében; és ez már a hatodik hónapja néki, a kit meddőnek hívtak: Mert az Istennél semmi sem lehetetlen. Monda pedig Mária: Imhol az Úrnak szolgálója; legyen nékem a te beszéded szerint. És elméne ő tőle az angyal." ( Lk 1,26-38 )
Ez volt az emberi oldal, de volt egy másik oldala is, amit így ír le a Biblia:
"
Annakokáért az az indulat legyen bennetek, mely volt a Krisztus Jézusban is, A ki, mikor Istennek formájában vala, nem tekintette zsákmánynak azt, hogy ő az Istennel egyenlő. Hanem önmagát megüresíté, szolgai formát vévén föl, emberekhez hasonlóvá lévén; És mikor olyan állapotban találtatott mint ember, megalázta magát, engedelmes lévén halálig, még pedig a keresztfának haláláig. Annakokáért az Isten is felmagasztalá őt, és ajándékoza néki oly nevet, a mely minden név fölött való; Hogy a Jézus nevére minden térd meghajoljon, mennyeieké, földieké és föld alatt valóké. És minden nyelv vallja, hogy Jézus Krisztus Úr az Atya Isten dicsőségére." (Fil2,5-11)
Vagyis a Krisztus, Aki által az Atya a világot is teremtette, kiüresítette önmagát és egy pici sejtté vált, amit a Szent Szellem belehelyezett Mária méhébe. Természetesen itt abszolút tiszta és szent dologról van szó, de ahogy a Biblia mondja:"
Minden tiszta a tisztáknak: de a megfertőztetetteknek és hitetleneknek semmi sem tiszta; hanem megfertőztetett azoknak mind elméjök, mind lelkiismeretök." (Tit 1,15)
Több helyen is beszél a Biblia a Krisztusnak a világba való bejöveteléről, amiből kiderül, hogy Ő nem akkor született, amikor bejött a világba. Ő akkor és ott Betlehemben, emberként született a világra, és emberként kellett bűnmentesen élnie és emberként kellett meghalnia, hogy Megváltója lehessen minden embernek. Istenként képtelen lett volna meghalni, hiszen azt mondta magáról, hogy Neki élete van önmagában (János 5,26). Ezért volt szüksége arra, hogy emberré váljon, hogy a testét és a vérét áldozatul adhassa értünk.
"
Azért a világba bejövetelekor így szól: Áldozatot és ajándékot nem akartál, de testet alkottál nékem, Égő és bűnért való áldozatokat nem kedveltél. Akkor mondám: Ímé itt vagyok, (a könyv fejezetében írva vagyon rólam), hogy cselekedjem óh Isten a te akaratodat." (Zsid 10,5-7) Tulajdonképpen nem tudott volna megváltani bennünket a Krisztus a fizikai, emberi teste nélkül. Ezt a Sátán nem szereti, mivel emberként, a teste és vére által győzte le őt a Krisztus, ezért mind ő, mind a királyságának a tagjai, a gonosz szellemek tagadják Krisztus testét és vérét. Mert vagy azt mondják, hogy a Názáreti Jézus egy különleges ember volt, de kizárólag ember, vagy azt mondják, hogy Isten soha nem jött a világra a Názáreti Jézus személyében. Sőt, akár több variációja is elképzelhető a tagadásuknak. János ezt mondja ezekről a szellemekről: "
Ki a hazug, ha nem az, a ki tagadja hogy a Jézus a Krisztus? Ez az antikrisztus, a ki tagadja az Atyát és a Fiút." (1Jn 2,22). Illetve:"
És valamely szellem nem vallja Jézust testben megjelent Krisztusnak, nincsen az Istentől: és az az antikrisztus szelleme, a melyről hallottátok, hogy eljő; és most e világban van már." ( 1Jn 4,3) Ha ezeket figyelembe vesszük, akkor megállapítható, hogy a Biblia szerint, ha elénk áll egy szellemi lény, aki a menny küldöttjének nevezi magát, úgy lehet leellenőrizni, hogy valóban onnan való-e, ha megkérdezzük tőle, hogy mi a véleménye a Názáreti Jézusról. Mert ha tagadja az Atya és a Fiú különleges és egyedülálló kapcsolatát, vagy tagadja, hogy a Názáreti Jézus azonos azzal a Krisztussal, Aki által az Atya a világot is teremtette, ha tagadja a Krisztus emberi testét és vérét, akkor az a szellemi lény egészen biztos, hogy nem a Menny küldöttje a Biblia szerint. A Sátán és társai bármikor képesek átváltozni a világosság angyalává, de a bőrükből nem tudnak kibújni, ezért tagadnak, de éppen ezért lehet felismerni őket.
"Nem is csoda; hisz maga a Sátán is átváltoztatja magát világosság angyalává." (2Kor 11,14)
Továbbá a János evangéliuma is ír a Krisztusról, mint örökkévaló Logoszról:
"
Kezdetben vala az Íge ( Logosz = λογος), és az Íge vala az Istennél, és Isten vala az Íge. Ez kezdetben az Istennél vala. Minden ő általa lett és nála nélkül semmi sem lett, a mi lett. Ő benne vala az élet, és az élet vala az emberek világossága; Ez a világosság a sötétségben fénylik, de a sötétség nem fogadta be azt. Vala egy Istentől küldött ember, kinek neve János. Ez jött tanúbizonyságul, hogy bizonyságot tegyen a világosságról, hogy mindenki higyjen ő általa. Nem ő vala a világosság, hanem jött, hogy bizonyságot tegyen a világosságról. Az igazi világosság eljött volt már a világba, a mely megvilágosít minden embert. A világban volt és a világ általa lett, de a világ nem ismerte meg őt. Az övéi közé jöve, és az övéi nem fogadák be őt. Valakik pedig befogadák őt, hatalmat ada azoknak, hogy Isten fiaivá legyenek, azoknak, a kik az ő nevében hisznek; A ki nem vérből, sem a testnek akaratából, sem a férfiúnak indulatjából, hanem Istentől születtek. És az Íge testté lett és lakozék mi közöttünk (és láttuk az ő dicsőségét, mint az Atya egyszülöttjének dicsőségét), a ki teljes vala kegyelemmel és igazsággal." (Jn 1,1-14)
Ezek szerint az Isten gyermekeinek köre azokra szűkül, akik befogadták Őt, vagyis a Krisztust, rájuk vonatkozik az új szövetség.
Amit írtál, azzal kapcsolatban ki kell, hogy igazítsalak: az emberek legnagyobb része még az ó szövetségben sincs benne. Ahhoz először is körül kellene metélkedniük, átesni egy csomó tisztulási és egyéb szertartáson, és felvenni a mózesi törvényeket. Pál figyelmezteti azokat a keresztényeket, akik egyes tévtanítók hatására körül akartak metélkedni:
"
Annakokáért a szabadságban, melyre minket Krisztus megszabadított, álljatok meg, és ne kötelezzétek meg ismét magatokat szolgaságnak igájával. Ímé, én Pál mondom néktek, hogy ha körülmetélkedtek, Krisztus néktek semmit sem használ. Bizonyságot teszek pedig ismét minden embernek, a ki körülmetélkedik, hogy köteles az egész törvényt megtartani. Elszakadtatok Krisztustól, a kik a törvény által akartok megigazulni, a kegyelemből kiestetek. Mert mi a Szellem által, hitből várjuk az igazság reménységét. Mert Krisztus Jézusban sem a körülmetélkedés nem ér semmit, sem a körülmetélkedetlenség, hanem a szeretet által munkálkodó hit." ( Gal 5, 1-6)
Hogy miért van az, hogy sok ember véleményt mond olyan dolgokról, amit nem ismer, vagy amit nem ért, abba a kérdésbe nem szeretnék most belemenni. Minden esetre kívánatos dolog lenne, ha azok, akik megnyilatkoznak a Bibliával kapcsolatban, vennék a fáradságot, és előtte legalább a kezükbe vennék és elolvasnák. Egyébként a Biblia azokhoz szól, akik már benne vannak a szövetségi viszonyban. Aki ezen kívül van, az nem is értheti meg, mivel a Szent Szellem az, Aki vezet és tanít, amikor a Bibliát olvassuk, Ő azonban azoknak az életében van jelen, akik befogadták már Jézus Krisztust az életükbe.
Meggyőződésem, hogy ezelőtt mintegy kétezer éve valóban megváltott a Názáreti Jézus a bűneimből, amelyek - biztosíthatlak róla - nagyon is valóságosak voltak, sőt, még most is van bennem olyan, ami kidobandó. Ezt minden emberrel megtette, de nekünk kell a saját életünkre nézve érvényesíteni. A Zúg a Menny nevű internetes oldalon találtam a napokban egy vicces párbeszéd panelt, pontosabban a képét, melynek szövege: "Jézus megváltoztatta az ön életét.Menti a változásokat?" - "Igen"-"Nem" -"Mégsem" Ez azonban nem vicc, hanem nagyon is komoly dolog.