Halálbüntetés

Jaszladany

Állandó Tag
Állandó Tag
Annyi szó esik itt az ártatlanul elítéltekről, de példák csak a 20-30 évvel ezelőtti téves ítéletekről vannak.

A közelmúltból, mondjuk a 2000-es évekből, tud valaki példát hozni arra, hogy valakit ártatlanul ítéltek halálra, és azóta kiderült, hogy tévedés volt?
Nem olyanra gondolok, akit a 80-as vagy a 90-es években ítéltek el, és most derült ki az ártatlansága, hanem akit a 2000-es években ítéltek el tévesen gyilkosságért.
Tud valaki ilyet?
 

Jaszladany

Állandó Tag
Állandó Tag
Úgy látom, nagyjából konszenzusra jutottunk a témában, úgyhogy az eddigi eszmecserénk alapján a következőképpen vonom le a magam konklúzióját:

1. Aki szándékosan, előre kitervelten, aljas indokból megöl valakit, az megérdemli a halálbüntetést, de:
2. Mivel az elkövető pontos megállapításában benne van a tévedés lehetősége,
3. Mivel mai kultúránk eljutott odáig, hogy nem akarunk újabb életet kiontani,
4. Mivel fennállhat a megbánás és a megváltozás (megtérés) lehetősége is, ennek az esélyét pedig meg kell adnunk (nem változtatna az ítéleten!),

Ezért nem helyes a tettes életét halálbüntetéssel elvenni (noha jogos lenne), hanem úgy vesszük el az életét, hogy megfosztjuk a szabadságától, és bezárjuk. Ez semmiképpen nem azonos súlyú a halálbüntetéssel, viszont legalább az életfogytiglan tényleges életfogytiglan legyen, mert igazságtalan és a társadalomra nézve is veszélyes egy gyilkos szabadságát, és ezzel az életét visszaadni, amitől ő mást könyörtelenül megfosztott. Az életért életével fizessen, haláláig elzárva a normális élet lehetőségétől.

A börtönben viszont dolgozzon, termelje meg a tartásának a költségeit, és ne a társadalmat terhelje vele. Sőt, hajtson is hasznot a munkájával a társadalomnak, aminek felbecsülhetetlen kárt okozott az áldozata életének a kioltásával. Az a gyermek vagy felnőtt, akit megölt, a társadalom hasznos, dolgozó és adófizető tagja lett volna, legalább anyagilag kompenzálja ezt is. És termeljen anyagi kártérítést az áldozat családjának is, akiket sok esetben a családfenntartótól fosztott meg, vagy gyermek esetén a későbbi támasztól, unokáktól, stb.

Úgy gondolom, ezekben már több olyan pontot találtok, amivel egyet tudtok érteni. kiss

A gond csak az, hogy az igazságszolgáltatás nem így működik, ebből adódott köztünk a véleménykülönbség. De azért előfordul, hogy ilyesmire törekszik.
 

Melitta

Adminisztrátor
Fórumvezető
Rádiós
Annyi szó esik itt az ártatlanul elítéltekről, de példák csak a 20-30 évvel ezelőtti téves ítéletekről vannak.

A közelmúltból, mondjuk a 2000-es évekből, tud valaki példát hozni arra, hogy valakit ártatlanul ítéltek halálra, és azóta kiderült, hogy tévedés volt?
Nem olyanra gondolok, akit a 80-as vagy a 90-es években ítéltek el, és most derült ki az ártatlansága, hanem akit a 2000-es években ítéltek el tévesen gyilkosságért.
Tud valaki ilyet?

Meg szerencse ,hogy mielott kivegeznenek valakit ujbol atnezik az aktakat, es kiderul vagy kiderulhet ,hogy artatlan.
Nincs mod hogy elobb kideruljon ha mar minden lehetoseget kimeritett az ugy es mindenki atsiklott vagy nem kerult elo fontos bizonyitek stb.
 

Jaszladany

Állandó Tag
Állandó Tag
A halálbüntetés nem lehet eszköz,mert ha szemet-szemért elvét követjük,soha nem kerülünk ki a kátyúból...;)

A "szemet-szemért" elv tévesen van értelmezve, amikor bosszúállásra alkalmazzák. Legalábbis ha a "szemet-szemért" elv alatt az Ószövetségi törvényre utalsz. Mellesleg én sem beszéltem bosszúról.

A "szemet-szemért" elv a bűn és a büntetés arányáról szól. Azt mondja ki, hogy minden bűn csak a bűn súlyának arányában büntethető. Szemért csak szemet lehet elvenni, nem lehet pl. fejet. Fogért csak fogat lehet elvenni, nem lehet szemet. Sebért csak sebet lehet ejteni, és nem lehet elvenni életet, stb. Az igazságosságnak és a büntetés arányosságának ez az alapelve összhangban van a mai legmodernebb törvények alapelvével (és a legtöbb ember igazságérzetével).

"És ha valaki sérelmet ejt a felebarátján, a mint ő cselekedett, vele is úgy cselekedjenek:Törést törésért, szemet szemért, fogat fogért; a milyen sérelmet ő ejtett máson, olyan ejtessék rajta is... Égetést égetésért, sebet sebért, kéket kékért... életért életet adj."

Lehet, hogy ma börtönévekben mérjük a büntetést, hasonlóan törekedve a büntetés arányosságára, de el tudom képzelni, hogy a fenti büntetéseknek nagyobb visszatartó ereje volt. Igaz, akkor még nem volt börtön.
 

evapatocs

Állandó Tag
Állandó Tag
A "szemet-szemért" elv tévesen van értelmezve, amikor bosszúállásra alkalmazzák. Legalábbis ha a "szemet-szemért" elv alatt az Ószövetségi törvényre utalsz. Mellesleg én sem beszéltem bosszúról.

A "szemet-szemért" elv a bűn és a büntetés arányáról szól. Azt mondja ki, hogy minden bűn csak a bűn súlyának arányában büntethető. Szemért csak szemet lehet elvenni, nem lehet pl. fejet. Fogért csak fogat lehet elvenni, nem lehet szemet. Sebért csak sebet lehet ejteni, és nem lehet elvenni életet, stb. Az igazságosságnak és a büntetés arányosságának ez az alapelve összhangban van a mai legmodernebb törvények alapelvével (és a legtöbb ember igazságérzetével).

"És ha valaki sérelmet ejt a felebarátján, a mint ő cselekedett, vele is úgy cselekedjenek:Törést törésért, szemet szemért, fogat fogért; a milyen sérelmet ő ejtett máson, olyan ejtessék rajta is... Égetést égetésért, sebet sebért, kéket kékért... életért életet adj."

Lehet, hogy ma börtönévekben mérjük a büntetést, hasonlóan törekedve a büntetés arányosságára, de el tudom képzelni, hogy a fenti büntetéseknek nagyobb visszatartó ereje volt. Igaz, akkor még nem volt börtön.
"Ismeretes,hogy Krisztus elutasitotta ezt a felfogást,és a hegyi beszédben igy szólt:39:Hallottátok,megmondatott:szemet szemért,fogat,fogért.38. Én pedig azt mondom néktek:Ne álljatok ellene a gonosznak,hanem aki arcul üt téged jobb felől,forditsd felé a másik orcádat is" (Máté evangéliuma 5.rész)

Ha átültetem a Szentirást a mindennapi életben,rá kell jönnöm,hogy a brutalitásra,nem lehet brutalitással válaszolni,ami esetünkben halált-halálra cserélni.
Nem itélkezhetünk (a törvénybe bújtatva) mások élete fölött!!
 

Jaszladany

Állandó Tag
Állandó Tag
"Ismeretes,hogy Krisztus elutasitotta ezt a felfogást,és a hegyi beszédben igy szólt:39:Hallottátok,megmondatott:szemet szemért,fogat,fogért.38. Én pedig azt mondom néktek:Ne álljatok ellene a gonosznak,hanem aki arcul üt téged jobb felől,forditsd felé a másik orcádat is" (Máté evangéliuma 5.rész)

:) Ezt a témát át kellene vinnünk egy másik topicba.
Itt csak röviden annyit, ha már felvetetted: Igen, Jézus valóban ezt mondta, de nem az igazságszolgáltatás ellen beszélt, hanem az ember helyes lelkületéről akkor, amikor sérelem éri.

Jézus sosem utasította el az emberi igazságszolgáltatást, amit egyébként Isten adott az emberek kezébe az Özönvíz után, ezekkel a szavakkal: "A ki ember-vért ont, annak vére ember által ontassék ki" (1 Móz. 9.6).
Jézus megerősítette ezt az alapelvet, amikor ezt mondta: "a kik fegyvert fognak, fegyverrel kell veszniök" (Mát. 26.52.)

Ha átültetem a Szentirást a mindennapi életben,rá kell jönnöm,hogy a brutalitásra,nem lehet brutalitással válaszolni,ami esetünkben halált-halálra cserélni.
Nem itélkezhetünk (a törvénybe bújtatva) mások élete fölött!!

Kedves Éva, abban teljesen igazad van, hogy a mindennapi életben az erőszak nem válasz az erőszakra, ez az, amit Jézus is hangoztatott.
De nem keverhetjük össze a szeretet parancsát az igazságszolgáltatással. Éppen azért adta Isten az ember kezébe az igazságszolgáltatást, hogy az emberek ne egyénileg önbíráskodjanak, ki-ki a saját ítélete szerint, erőszakkal válaszolva az erőszakra, hanem legyen megfelelő törvénykezés, ami megakadályozza a bűn korlátlan eluralkodását (ami törvénykezés híján bekövetkezett az Özönvíz előtt). Az igazságszolgáltatás célja összhangban a szeretet parancsával. Azért adatott, hogy megvédje azokat, akik nem akarnak másoknak ártani, azoktól, akik nem hallgatnak a szeretet parancsára.

És pont az az igazságszolgáltatás célja, hogy ne mi, személyesen ítélkezzünk mások felett. Legyen igazságos törvénykezés és ítélet, ami visszatartja a bűnelkövetőket attól, hogy másoknak ártsanak, és ami megakadályozza, hogy minden ember maga vegye kezébe az ítélkezést.

Vagy szerinted nincs szükség igazságszolgáltatásra?

Én egyébként egy szóval sem mondtam, hogy a halált halálra kell cserélni. Fentebb pont az ellenkezőjét írtam, és nem kevertem ide a Bibliát. Ha akarod a másik topicban folytathatjuk.
 

Kicsi Fecske

Állandó Tag
Állandó Tag
"Ismeretes,hogy Krisztus elutasitotta ezt a felfogást,és a hegyi beszédben igy szólt:39:Hallottátok,megmondatott:szemet szemért,fogat,fogért.38. Én pedig azt mondom néktek:Ne álljatok ellene a gonosznak,hanem aki arcul üt téged jobb felől,forditsd felé a másik orcádat is" (Máté evangéliuma 5.rész)

Ha átültetem a Szentirást a mindennapi életben,rá kell jönnöm,hogy a brutalitásra,nem lehet brutalitással válaszolni,ami esetünkben halált-halálra cserélni.
Nem itélkezhetünk (a törvénybe bújtatva) mások élete fölött!!

Kedves Evapatocs!kiss
Teljesen igazad van. Ha negatívra negatívval válaszolunk, úgy járunk, mint az Ötödik elem című filmben, ahol a sötét bolygót atombombával lőtték, és még nagyobb lett, nem hogy megsemmisült volna. Mikor a gyenge, tehetetlen szeretet került a nyílt térre, majdnem meghalt az alakváltó negatív lőmániás lényektől, kicsapott a szeretet sugara, és lefagyott a sötét bolygó. A negativitást szeretettel, megbocsájtással lehet legyőzni. Erőszakot erőszakkal, negativitást negativitással legyőzni nem lehet. Csak bele kellene gondolni, hogy mikét robban ki egy háború. Először veszekednek, majd kővel dobálnak, utána már lőnek pl. puskával, majd ágyúval, azután repőlőről támadnak, végül "jöhet" az atombomba. Hát én nem kérek belőle, inkább megbocsájtok.
Dolgozzanak csak a sóbányában a gyilkosok sok-sok éven keresztül, hogy ne az állam fizesse az eltartásukat, hanem saját maguk.
Legyen nagyon szép, és vidám napotok!
Sok szeretettel Erzsi.kiss
 

Kicsi Fecske

Állandó Tag
Állandó Tag
Kedves Jászladány!kiss
Már megint nem Jézusról beszélsz, hanem az ószövetségről. Jézus soha nem mondott ilyet. Jézus kizárólag a megbocsájtást tanította, hirdette. Aki "A ki ember-vért ont, annak vére ember által ontassék ki" (1 Móz. 9.6).
Jézus ilyet soha nem mondott. Ez az ószövetség része. Jézus azt mondta, hogy ha elveszik az alsó ruhádat, add oda a felsőt is. Ha kényszerítenek, hogy menj velük egy km-re, menj velük ötre. Ha megdobnak kővel, dobdd vissza kenyérrel. Ne 7-szer, hanem 77-szer bocsáss meg embertársadnak! Kevered az ószövetséget az újszövetséggel. Ószövetség a zsidók történelme, míg az újszövetség a keresztényeké, akik Jézus halála után léptek színre. Ószövetségi időben nem léteztek keresztények. Jézus mást tanított, mint Jehova. Jehova szemet szemért, fogat fogért elvet tanította, követelte meg az ő népétől, míg Jézus az Ő Mennyei Atyjának tanításának híven a teljes megbocsájtást tanította, hirdette.
Én ezért azt vallom, hogy nem megölni kell a bűnsöket, márha valóban bűnösök, és nem csak rávallottak, hogy menjenek börtönbe, hátha kiderül az ártatlanságuk, és ne legyen halál büntetés.
Mert szerintem egyetlen embert is megölni ártatlanul, nagyobb bűn, mint amit a tényleges gyilkos felindulásból elkövetett. Mert neki beborult az agya a dühtől, vagy vegyszertől, míg a bíró józan ésszel mondja ki a halálos ítéletet, és van mikor ártatlan emberre.
Legyen nagyon szép, és vidám napod!
Sok szeretettel Erzsi.kiss
 

mrjones

Állandó Tag
Állandó Tag
"Jézus azt mondta, hogy ha elveszik az alsó ruhádat, add oda a felsőt is. Ha kényszerítenek, hogy menj velük egy km-re, menj velük ötre."

Khmm... ez azt jelenti, hogy - teszem azt - egy gyereket megrontó pedofil kezébe nyomjak mindjárt egy egész osztályt?
Na neee... inkább akkor menjen a sittre.

Egyébként nem rossz stratégia, épp csak megvan a maga helye - a kis bűnök (lásd a példabeli pofon) szintjén. Feljebb nem működik, mert mire rájön az illető, hogy helytelen amit tesz, addigra túl sok/túl nagy kárt okoz.
 

Kicsi Fecske

Állandó Tag
Állandó Tag
"Jézus azt mondta, hogy ha elveszik az alsó ruhádat, add oda a felsőt is. Ha kényszerítenek, hogy menj velük egy km-re, menj velük ötre."

Khmm... ez azt jelenti, hogy - teszem azt - egy gyereket megrontó pedofil kezébe nyomjak mindjárt egy egész osztályt?
Na neee... inkább akkor menjen a sittre.

Egyébként nem rossz stratégia, épp csak megvan a maga helye - a kis bűnök (lásd a példabeli pofon) szintjén. Feljebb nem működik, mert mire rájön az illető, hogy helytelen amit tesz, addigra túl sok/túl nagy kárt okoz.
Kedves Mrjones!kiss
Ezzel teljes mértékben egyetértek, de itt arról volt szó, hogy halál, vagy életfgylig tartó büntetés legyen-e a büntetése. Én az életfogyligtartó mellett szavazok, mert sok ártatlant is elítéltek már halálra. Ha már kivégezték, hiába jönnek rá, hogy tévedtek. Halálból nem tudják már visszahozni.
Mint már itt írtam, én inkább őket küldeném a bányába dolgozni, hogy előteremtsék az eltartásukra fordított összeget. Ne az államnak kelljen őket eltartaniuk.
Legyen nagyon szép, és vidám napod!
Sok szeretettel Erzsi.kiss
 

Jaszladany

Állandó Tag
Állandó Tag
"Jézus azt mondta, hogy ha elveszik az alsó ruhádat, add oda a felsőt is. Ha kényszerítenek, hogy menj velük egy km-re, menj velük ötre."

Khmm... ez azt jelenti, hogy - teszem azt - egy gyereket megrontó pedofil kezébe nyomjak mindjárt egy egész osztályt?
Na neee... inkább akkor menjen a sittre.

Ez a disszonancia abból adódik, ha összekeverik a Hegyi beszédet - ami egy isteni mérce az egyéni erkölcsiségre - az igazságszolgáltatás alapelveivel.

Ha mindenki a Hegyi beszéd tanítása szerint élne, nem lenne szükség igazságszolgáltatásra. De sajnos ez a helyzet egyelőre még nem állt elő, tehát az igazságszolgáltatásra szükség van, és ezt Jézus sem vonta kétségbe.
Én sehol sem olvasom, hogy Jézus azt tanította volna, hogy a gyilkosoknak, pedofiloknak, rablóknak, stb.-nek bocsássunk meg, és hagyjuk, hogy éljék világukat, és folytassák az üzelmeiket szabadon. Majd legfeljebb megbocsátunk nekik újra és újra. Ez nonszesz. Ez nem humanizmus. Ez bűn lenne az ártatlan és védtelen áldozatokkal szemben.
Jézus nem csak a szeretetet és a megbocsátást tanította, hanem az igazságot is. Sőt azt mondta: "Én vagyok az igazság!"
Milyen igazság lenne az, ami a bűnt büntetlenül hagyja?
És milyen szeretet lenne az, ami egy meggyilkolt gyermekre csak rálegyint, és azt mondja a gyilkosnak, megbocsátok, felejtsük el. A gyászoló szülőknek meg azt, hogy meg kell bocsátani neki, őt is szeretni kell, hadd menjen útjára. A gyereket meg temessük el, és spongyát rá.
Ezzel a gyilkos meg lenne erősítve abban, hogy nem olyan nagy bűn a gyerekgyilkosság. Hisz nincs érte büntetés. Lehet csinálni nyugodtan, úgyis megbocsátják. Nem látjátok, milyen képtelenség ez? Ezért ne keverje senki össze a Hegyi beszédet az igazságszolgáltatással.

A Hegyi beszédben Jézus azt mondja, ha így és így viselkedel, boldog és áldott leszel. De sehol sem mondja, hogy ha nem így viselkedel, úgy is jól van.

Jézus nem törölte el a "Ne ölj!" parancsot. Ha pedig létezik ilyen tiltás, akkor létezik szankciója is. Ugyanis egy törvény semmit sem ér szankciók nélkül.
 

Jaszladany

Állandó Tag
Állandó Tag
Kedves Jászladány!kiss
Már megint nem Jézusról beszélsz, hanem az ószövetségről. Jézus soha nem mondott ilyet.

Kedves Erzsike!

Én Jézus szavait az Újszövetségből idéztem, hogy Te mit fogadsz el belőle, mit nem, abba én nem szólok bele.

Amúgy pont azért jöttem ebbe a topicba, és nem a Szentírásosba, mert nem akartam a Bibliáról vitatkozni, de úgy látszik, akármiről jövök csevegni erre a fórumra, valaki mindig a Bibliára tereli a szót. :) Jó, én nem haragszom érte, csak aztán nehogy megint én kapjam a letolást, hogy mindenhol a Bibliáról beszélek.

Mellesleg most már nem igazán tudom, miről folyik a vita, mivel már több hsz-szel korábban egyetértettem veletek, hogy ne legyen halálbüntetés. (Első pillanattól sem mondtam, hogy legyen.) Szerintem ezzel okafogyottá vált az eszmecserénk.
A Bibliával kapcsolatban meg szintén nem igazán tudom, hogy kerül ide, mivel én egyszer sem hivatkoztam rá.

Ha arra vagytok kíváncsiak, mit mond a Biblia a halálbüntetésről, akkor annak a témának szerintem a Szentírásos topicban van a helye.
 

evapatocs

Állandó Tag
Állandó Tag
Kedves Erzsike!

Én Jézus szavait az Újszövetségből idéztem, hogy Te mit fogadsz el belőle, mit nem, abba én nem szólok bele.

Amúgy pont azért jöttem ebbe a topicba, és nem a Szentírásosba, mert nem akartam a Bibliáról vitatkozni, de úgy látszik, akármiről jövök csevegni erre a fórumra, valaki mindig a Bibliára tereli a szót. :) Jó, én nem haragszom érte, csak aztán nehogy megint én kapjam a letolást, hogy mindenhol a Bibliáról beszélek.

Mellesleg most már nem igazán tudom, miről folyik a vita, mivel már több hsz-szel korábban egyetértettem veletek, hogy ne legyen halálbüntetés. (Első pillanattól sem mondtam, hogy legyen.) Szerintem ezzel okafogyottá vált az eszmecserénk.
A Bibliával kapcsolatban meg szintén nem igazán tudom, hogy kerül ide, mivel én egyszer sem hivatkoztam rá.

Ha arra vagytok kíváncsiak, mit mond a Biblia a halálbüntetésről, akkor annak a témának szerintem a Szentírásos topicban van a helye.
Kedves Jaszladany!

Te nagyon jól kevered a kártyákat:D.
Szóval a szentirást először Te hoztad szóba,mert én a h.sz-ban direkt nem tettem idézőjelbe a szemet-szemért,és nem folytattam az idézést sem tovább...DE. Te valahogy minden beszélgetésben a Bibliára asszociálsz:D,mondhatnám azt,hogy vonzod magadhoz,mivel hogy arról gondolkodsz,ezáltal bevonzod azt.Ezzel nincs semmi baj addig a pontig,mig magyarázni,ill. bele-magyarázni nem akarod másokban a Te álláspontodat.:p

Azt mondod ne legyen halálbüntetés,mégis ezt irod róla:


1. Aki szándékosan, előre kitervelten, aljas indokból megöl valakit, az megérdemli a halálbüntetést, de:

Nincs DE!!;)

A ne ölj parancsolat (ha már megint szóba hoztad a Bibliát:p) is egyértelműen fogalmaz!
vagy,mint irod:

Mt 26:52. Akkor monda néki Jézus: Tedd helyére szablyádat; mert a kik fegyvert fognak, fegyverrel kell veszniök.

Vagyis ne mi hozzuk meg az itéletet egymásra (törvénybe bújtatva),mert azt megkapjuk a nélkül is az ilyen cselekedetekért a "sors törvénye" szerint.
;)
 

evapatocs

Állandó Tag
Állandó Tag
A negativitást szeretettel, megbocsájtással lehet legyőzni. Erőszakot erőszakkal, negativitást negativitással legyőzni nem lehet. Csak bele kellene gondolni, hogy mikét robban ki egy háború. Először veszekednek, majd kővel dobálnak, utána már lőnek pl. puskával, majd ágyúval, azután repőlőről támadnak, végül "jöhet" az atombomba. Hát én nem kérek belőle, inkább megbocsájtok.

Én végig erről beszéltem Erzsike!!Köszönöm!kiss
És nincs de,még Jászinak sem,pedig őt is szeretem!:pkiss
 

Jaszladany

Állandó Tag
Állandó Tag
Te nagyon jól kevered a kártyákat:D.
Szóval a szentirást először Te hoztad szóba,mert én a h.sz-ban direkt nem tettem idézőjelbe a szemet-szemért,és nem folytattam az idézést sem tovább...DE. Te valahogy minden beszélgetésben a Bibliára asszociálsz:D,mondhatnám azt,hogy vonzod magadhoz,mivel hogy arról gondolkodsz,ezáltal bevonzod azt.Ezzel nincs semmi baj addig a pontig,mig magyarázni,ill. bele-magyarázni nem akarod másokban a Te álláspontodat.:p

Kedves Éva, én nem keverek semmiféle kártyát. Szerinted a szemet-szemért elv, amit említettél, akár idézőjelbe teszed, akár nem, honnan származik?
Csak az nem asszociál erről a Bibliára, aki életében nem hallott róla.
Ha azt mondom, Talpra magyar, te mire asszociálsz? A reggeli felkelésre? Lehet, ha ezzel keltenek reggelente, de azért a többségnek biztos nem az jutna eszébe.
Nem hiszem, hogy bármit bármibe belemagyaráznék.

Azt mondod ne legyen halálbüntetés,mégis ezt irod róla:
Nincs DE!!;)

Szerintem van DE. A szándékos gyilkosság (és nem a hirtelen felindulásból elkövetett, amiről Kicsi Fecske beszélt) méltó büntetése a halál. És ez nem bosszú vagy antihumanizmus, hanem igazságosság. Mert nem csak a gyilkossal szemben kell lenni jogvédőnek és humánusnak, hanem az áldozattal és a hozzátartózóival szemben is.
A szándékos gyilkosság bűnének nincs arányaiban más, megfelelő súlyú büntetése, csak a halálbüntetés. Amekkora kárt okoz valaki, annak a súlya szerint kell fizetnie. Ezt diktálja az igazságérzet, és erre törekednek a modern törvények is.

De egyetértek azzal, hogy a halálbüntetést életfogytiglani börtönbüntetés váltsa ki.
Nem értek viszont egyet azzal, hogy a gyilkosok wellness-börtönökben üdülnek, sportolnak, tanulnak, piknikeznek ingyen, aztán 10-15 év múlva újra vidáman élhetnek szabadon, és akár újra gyilkolhatnak.
Elfogadom, ha Te ezt tartod megfelelő büntetésnek egy gyilkosságért, nem muszáj egyetértenünk.
Viszont most már magamat ismétlem, és ebben úgysem fogom megváltoztatni a véleményemet.

A ne ölj parancsolat (ha már megint szóba hoztad a Bibliát:p) is egyértelműen fogalmaz!
vagy,mint irod:

Mt 26:52. Akkor monda néki Jézus: Tedd helyére szablyádat; mert a kik fegyvert fognak, fegyverrel kell veszniök.

Vagyis ne mi hozzuk meg az itéletet egymásra (törvénybe bújtatva),mert azt megkapjuk a nélkül is az ilyen cselekedetekért a "sors törvénye" szerint.
;)

Nem akarok a Bibliáról beszélgetni, még kevésbé vitatkozni.
Ha szerinted nem kellene elítélnie az igazságszolgáltatásnak a gyilkosokat, ahhoz a véleményedhez is jogod van. Én egyetértek azzal, hogy elítélik őket. Nem szeretném, ha Horák Nóri gyilkosának a következő áldozata az én lányom lenne. Vagy bárki más lánya. Ha választanom kellene a lányom élete vagy a gyilkosé között, akkor én a lányomét választanám. Akár a gyilkos élete árán is. Mert mindenkinek joga van az önvédelemhez, a társadalomnak is.
De ezt bárki nyugodtan kétségbe vonhatja, és védheti az áldozatokkal szemben a gyilkosok érdekeit, végül is mindenki úgy vélekedik, ahogy akar. Én az áldozatok oldalán vagyok. Ők azok, akik szánalmat és együttérzést érdemelnek, és nem a gyilkos.

Nálunk kiterjedt misszió folyik a börtönökben, és tudom, hogy sok elítélt, akár gyilkosok, is megbánják a bűnüket, megtérnek, és megváltozik a szívük. Ennek nagyon örülök, és ezért is értek egyet azzal, hogy ne legyen halálbüntetés, hanem legyen életfogytiglan, és legyen lehetősége a bűnösnek a bűnbánatra. Az ilyenek meg is kapják a bűnbocsánatot Istentől. De ez nem jelenti a büntetés elengedését, még Istennél sem. Ha ezt jelentené, Jézusnak nem kellett volna meghalnia a kereszten a bűneinkért.

Nagyra becsülöm, ha egy gyászoló szülő meg tud bocsátani a gyereke gyilkosának. Ha Isten meg tud bocsátani neki, és nekünk is megbocsát, nekünk is meg kell bocsátanunk. Nem lehet könnyű. De erre buzdított minket Jézus a Hegyi beszédben.
De... ha a gyerekem betöri az iskolában az ablakot, természetesen megbocsátok neki. Viszont a kárt akkor is ki kell valakinek fizetni. Nincs bűn következmények nélkül.

És én ezután nem is akarok itt többet beszélni a Bibliáról.

Ha pedig egyetértek azzal, hogy ne legyen halálbüntetés, akkor miről vitatkozunk?
 

evapatocs

Állandó Tag
Állandó Tag
Ha pedig egyetértek azzal, hogy ne legyen halálbüntetés, akkor miről vitatkozunk?
Isten ments vitatkozni kedves Jaszladany:p
Az eltérő véleményt nem nevezném vitatkozásnak.,de valahogy közölnünk kell álláspontunkat nem igaz??:D

Erről Aeren jutott az eszembe: Hogy van az én igazságom,van a te igazságod,és van maga az Igazság!!
Milyen igaza volt!!:D
 

yeti108

Állandó Tag
Állandó Tag
"Akkor monda néki Jézus: Tedd helyére szablyádat; mert a kik fegyvert fognak, fegyverrel kell veszniök. "

Tehát eszerint másodikként, önvédelemből ,lehet fegyvert fogni és ölni, hogy az elsőként fegyvert rántó megbűnhódjön.....
 

evapatocs

Állandó Tag
Állandó Tag
"Akkor monda néki Jézus: Tedd helyére szablyádat; mert a kik fegyvert fognak, fegyverrel kell veszniök. "

Tehát eszerint másodikként, önvédelemből ,lehet fegyvert fogni és ölni, hogy az elsőként fegyvert rántó megbűnhódjön.....
De gyorsabb volt,mint Jézus szóla (hogy stilusos legyek:)),mert előtte már levágta a főpap szolgájának a fülét.

[SUP]51 [/SUP]És ímé egyik azok közül, a kik a Jézussal valának, kinyújtván kezét, szablyáját kirántá, és a főpap szolgáját megcsapván, levágá annak egyik fülét.


(u.i:Bocsi Jaszladany,ezt nem tudtam kihagyni:))
 
Oldal tetejére