Mozgásos játékok óvodásoknak
7. Figyelem-, gyorsaság-, ügyesség fejlesztő játékok
Talicskázás
A játék leírása: felállás sorban, párosával. A párok egyszerre indulnak egy kijelölt célpontig (6-8 méter távolságra az indulóponttól) talicskázva: az egyik gyerek a párja terpesztett lábait térden felül fogja, így haladnak a célpontig. Ott szerepet cserélnek s visszatalicskáznak az indulópontig. Győz az a pár, amely hibátlanul és gyorsan oldotta meg a feladatot, vagyis a cserét és talicskázást, utána pedig fegyelmezetten áll a kiindulási helyen.
Fejlesztési lehetőségek: mozgáskészségek (járás, mászás) fejlesztése, téri tájékozódó képesség fejlesztése, ügyesség, gyorsaság fejlesztése.
Szoborjáték (Ne mozogj!)
A játék leírása: felállás egy sorban, egymás mellett. Egy gyerek legalább 20 lépésre a többiek előtt áll, háttal fordulva, ő a vezető. Jelre elkezdődik a játék. A vezető maga elé néz, ezalatt a többiek a háta mögött előre lépegetnek (nem szaladnak!). A vezető hirtelen hátrafordul, a játékosoknak abban a pillanatban azonnal meg kell állniuk, és olyan mozdulatban kell szoborszerűen megmerevedniük, amilyenben éppen voltak. Ha valaki még ezután is a vezető szeme láttára is lép, annak három lépést vissza kell mennie. Amikor a vezető megint előre fordul, a szobrok megelevenednek és előre igyekeznek. Addig tart ez a menet míg valaki meg nem érinti a vezetőt. Győztes az , aki elsőnek érinti meg a vezetőt, ő lesz a következő játékban a vezető.
Fejlesztési lehetőségek: reakcióképesség, figyelem, gyorsaság, ügyesség fejlesztése, igazságos döntéshozatal.
7. Figyelem-, gyorsaság-, ügyesség fejlesztő játékok
Talicskázás
A játék leírása: felállás sorban, párosával. A párok egyszerre indulnak egy kijelölt célpontig (6-8 méter távolságra az indulóponttól) talicskázva: az egyik gyerek a párja terpesztett lábait térden felül fogja, így haladnak a célpontig. Ott szerepet cserélnek s visszatalicskáznak az indulópontig. Győz az a pár, amely hibátlanul és gyorsan oldotta meg a feladatot, vagyis a cserét és talicskázást, utána pedig fegyelmezetten áll a kiindulási helyen.
Fejlesztési lehetőségek: mozgáskészségek (járás, mászás) fejlesztése, téri tájékozódó képesség fejlesztése, ügyesség, gyorsaság fejlesztése.
Szoborjáték (Ne mozogj!)
A játék leírása: felállás egy sorban, egymás mellett. Egy gyerek legalább 20 lépésre a többiek előtt áll, háttal fordulva, ő a vezető. Jelre elkezdődik a játék. A vezető maga elé néz, ezalatt a többiek a háta mögött előre lépegetnek (nem szaladnak!). A vezető hirtelen hátrafordul, a játékosoknak abban a pillanatban azonnal meg kell állniuk, és olyan mozdulatban kell szoborszerűen megmerevedniük, amilyenben éppen voltak. Ha valaki még ezután is a vezető szeme láttára is lép, annak három lépést vissza kell mennie. Amikor a vezető megint előre fordul, a szobrok megelevenednek és előre igyekeznek. Addig tart ez a menet míg valaki meg nem érinti a vezetőt. Győztes az , aki elsőnek érinti meg a vezetőt, ő lesz a következő játékban a vezető.
Fejlesztési lehetőségek: reakcióképesség, figyelem, gyorsaság, ügyesség fejlesztése, igazságos döntéshozatal.