Magyar őstörténet

Státusza
További válaszok itt nem küldhetőek.

Bihar

Kitiltott (BANned)
--Bíborbanszületett téved a kereskedői rosszul informálták a magyar törzsekről. Bíborbanmifenézett szava a róvósámánok szavaival szemben semmire sem bizonyíték, legfeljebb az ugyancsak felszínes tájékozottság szinonímája lehet.Magam a rovósámánoknak hiszek.
--Pár szó csak a Kézai féle Krónika első részéről. Több nem fér ide, ugyanis a kritika -vagy a tévedéshalmaznak aposztrofálható- Krónika SAJNOS rengeteg blődséget tartalmaz. Korunkban pedig már jólenne túllenni ezeken a butaságokon.
Sajnos nem lehet tudni, hogy ezt Kézai kinek, minek írta, pontos keletkezési dátuma sem ismert..
Most pedig felhínám a figyelmet arra, hogy sok fontos eseményt még hibásan sem tartalmaz. Ilyen pl az avarok kérdése, akikről egy szóval sem emlékezik meg. na persze nem tudjuk meg belőle, hogy kik lennének a hunok...
A Krónika csak elvétve tartalmaz évszámokat, ezeket is rosszul általában.
Nem ír a honfoglalók által alapított településekről és arról, hogy sok település már évezredek óta létezett ekkor (Debrecen, Jászberény, Sopron, Veszprém, Kőszeg, Pécs stb...) és mi az oka ennek?
Véletlenűl sem ír arról, hogy a hunoknak milyen törzsei léteznek, kiindulva a fehér és a fekete hunokból, mellyek az idők folyamán tovább osztódtak. A magyarok például fehér hunok..kevés kivétellel ( a jászok feketék..)
Megsem említi az Uralt (uralja a térséget! Ez a név értelme) mint a Magyar Törzszövetség kialkulásának bölcsőjét. Nem derűl ki, hogy kikből...lettünk? Nem ismeri Álmos felmenőit sem "természetesen". Nem ismeri a honfoglalás okait sem. Pedig voltak..
Valahogy belekeveri (mi célból?) Babilont, szerinte itt a tornyot Mérót építi. Ménrót azonban nem lehetett. De ki Ménrót? Miért nem közismerten Bábel (Nimród fia) építi?
Szerinte Hunor és Magor apja Nemród (Nimród). Holott..ez a két iker fiú iu. 350 körűl élt és ők Hangun ordoszi fejedelem (majd Huó néven kínai császár) legifjabb fiai megyerjától, a Káspi fejedelmi lánytól. Fontos lenne még: Hunor fia Bagamér, Bagamér fiai: Buda és Atilla. Buda pedig fősámán volt a 451. évi haláláig. Atilla és bátyja, Buda tehát Hangun kínai császár dédunokája, bizony!
A felsoroltak csak mintegy ötödét jelentik a Kézai féle iromány alapvető tévedéshalmazának...,
Még egy-két fontos dolog: nem ír a magyar ősvallásról, nem ír arról, hogy kik lakták a honfoglaláskor a Kárpátmedencét..nem ír a királyi székhelyekről, nem ír a koronáról..a két koronázásról melly Vajkhoz kötődik.
Kézainak egy apróbb mentségére az szolgálhat, hogy úgy Géza mint Vajk fia elégették a Magyar Törzsszövetség ősi krónikáit...Pl egész akkori Veszprém égett, amikor itt Koppány éppen felnégyelték Vecelinék..997.-ben.
Atilla családját, halálát nem ismeri, a nagycsatát nem írja le érthetően...kusza az egész.
Szerinte Taksony Géza fia...holott , ez nem igaz : Árpád fia (az egyik) Zsolt, Zsolt fia (az egyik) Taksony és ..Taksony egyik fia pedig Géza.
Úgyhogy érdemes elolvasni a Krónikát és félretenni. Ideje már a történelmünket rendbehozni a fejekben.
 

Helian

Állandó Tag
Állandó Tag
Hát sajnos kedves Helian nem így volt. Először is nem ismered kellő mélységbenaz Arvisurát így ennek a hibáit sem ismered. De nincs veszve semmi...Persze azért nyilatkozol róla....

én arról nyilatkoztam amit beírtál, ami tele volt hibával,

amúgy, az Arvisura anyagát itt nem is tárgyalnám, mert, ha jól emlékszem Melitta kormányos régebben már behatárolta ezen topic témakörét, pont az Arvisura kapcsán lévő régebbi vitában, és külön témájába utalta.
 

Bihar

Kitiltott (BANned)
A "tele volt hibákkal" megállapítást talán jómagam mondhatnám el, amikor valaki ősöreg, régen be és megdőlt szöveget írogat, idézget. Száz éve megy ez a Biborbanmifenézettség is...mert nincs más. Nade már ennek a szerencsétlen Konstantinnak a neve is hazug, ugyanis senki sem születhet bíborban...sem bársonyban. De hagyjuk..Jó lenne azonban, ha általánosságok helyett konkrétumokat is megtudhatnék óriási hibáimról, mert így lehetőségem nyílna ezeket megismerni. Ugyanis amiket írok, azokat a dologokat nem magam találtam ki,, miután ennyi spiritusszal nem rendelkezem.
Sajnos nem tudom, hogy Melitta miket írt, mit tiltott és tűrt a multban...bocsánat, de ezeket nem ismerem. A történelmünknek mamár elengedhetetlen része az Arvisura. A gondolat pedig szabad, a szólás is az. Nem lehet egyik történelmi bogozgatást elképzelni a létező másikfajta nélkűl. Az egyoldalúság eredménye a habsburgizmus lángpallosa lehet újfent..
Talán párhuzamosan haladjunk, nem kell egymás dolgaira figyelnünk, ha már így alakult, ez pedig akkor lehetséges, ha nem is foglalkozunk a másik írásaival.. A marxisták ezt anakronisztikus ellentmondásnak nevezték. Miközben ők...A magyar történelemnek úgyis egy másik változatát képviselem, szerintem a valósat..A multbeli törekvések, írások, zsolozsmák pedig néha értékesek, de a tévedésektől inkább hemzsegő írások, többnyire ezekből nem rakható össze a történelem legója.
Egyetlen apróság mindössze ami fontos lenne és a sohasem fejthető meg kategóriába tartozik: mit képviselt az ősmagyar vallás? Hol (csak) erre a válasz? Meddig várjunk a semmire? Még ötszáz évet?
 

Helian

Állandó Tag
Állandó Tag
A "tele volt hibákkal" megállapítást talán jómagam mondhatnám el, amikor valaki ősöreg, régen be és megdőlt szöveget írogat, idézget. Száz éve megy ez a Biborbanmifenézettség is...mert nincs más. Nade már ennek a szerencsétlen Konstantinnak a neve is hazug, ugyanis senki sem születhet bíborban...sem bársonyban. De hagyjuk..Jó lenne azonban, ha általánosságok helyett konkrétumokat is megtudhatnék óriási hibáimról, mert így lehetőségem nyílna ezeket megismerni. Ugyanis amiket írok, azokat a dologokat nem magam találtam ki,, miután ennyi spiritusszal nem rendelkezem.

hát én azt nemtudom, hogy milyen hibákkal rendelkezel,
én az beírt dolgaid hibáiról beszéltem,

Bíborbanszületett krónikája eltalánosan elfogadott alapmű a történészek körében, ami következtetések levonására alkalmassá teszi,
azzal hogy ilyeneket nyilatkozol róla és a többi történelmi forrásról semmilyen szinten nem viszed előbbre a történelemkutatást,
sőt...
a történészek, pont az Arvisurára féle dolgokra mondják, azt amit the A birodalom kormányzásáról jellegű művekre, úgyhogy ezt velük kell megbeszélned, hogy mik a hibák ezzel.

Sajnos nem tudom, hogy Melitta miket írt, mit tiltott és tűrt a multban...bocsánat, de ezeket nem ismerem. A történelmünknek mamár elengedhetetlen része az Arvisura. A gondolat pedig szabad, a szólás is az. Nem lehet egyik történelmi bogozgatást elképzelni a létező másikfajta nélkűl. Az egyoldalúság eredménye a habsburgizmus lángpallosa lehet újfent..

kicsit visszaolvasgattam,
és igen, én írtam rosszul, tényleg nem ő, hanem Elke kormányos írta régebben az Arvisura témájának ügyében felmerülő viták kapcsán, amik a forumtagok és pont egy hasonló Arvisurás illető, azt hiszem, bizonyos oposur írásai és reagálásai miatt voltak,

itt vannak a szóbanforgó hsz-ek

...
Arra gondoltam van az Arvisurának saját topikja itt tehát más irányból vitassátok meg ezt a nemes témakört.
...

2010-02-26, 04:57 PM
Az Arvisura témakörben 3- db topik nyílt ahol meg lehet vitatni a témát bőségesen. Ezentúl aki az Arvisurával kapcsolatban IDE ír azt a hozzászólást offnak veszem és törlöm!

ARVISURÁRÓL ITT!!!!! http://canadahun.com/forum/showthread.php?t=10767

http://canadahun.com/forum/showthread.php?t=4564

http://canadahun.com/forum/showthread.php?t=8478

Éppen itt volt már az ideje!

azért emlékeztem máshogy, mert megzavart az, hogy Elke kormányos most meg megköszönte az előbbi Arvisurás írást,

Talán párhuzamosan haladjunk, nem kell egymás dolgaira figyelnünk, ha már így alakult, ez pedig akkor lehetséges, ha nem is foglalkozunk a másik írásaival.. A marxisták ezt anakronisztikus ellentmondásnak nevezték. Miközben ők...A magyar történelemnek úgyis egy másik változatát képviselem, szerintem a valósat..A multbeli törekvések, írások, zsolozsmák pedig néha értékesek, de a tévedésektől inkább hemzsegő írások, többnyire ezekből nem rakható össze a történelem legója.

ez rendben is lenne, hogy nem foglalkozunk.

én - ahogy az előbb is írtam - nem is akartam az általad behozott Arvisurás témával foglalkozni,
csak az volt a probléma:
hogy pont te szóltad meg a beírásomat, mikor a magyar királyi krónikásokra - pl. Anonymusra és Kézaira - hivatkoztam, és válaszoltál rá egy számomra teljesen zavaros dologgal, amit meg egy másik krónikai adat segítségével akartam pontosítani,
amit megint leszóltál.
 

Bihar

Kitiltott (BANned)
Ami Neked azavaros az sokaknak logiikus, érthető és elfogadható. Megint általános blablákkal operálsz.
Mindenesetre megállapodtunk: egymás másságát tiszteletben tartjuk..
 

Helian

Állandó Tag
Állandó Tag
Ami Neked azavaros az sokaknak logiikus, érthető és elfogadható. Megint általános blablákkal operálsz.
Mindenesetre megállapodtunk: egymás másságát tiszteletben tartjuk..

állatásaidat visszautasítom, mert én nem operálok általános blablákkal, hanem pont ez ellenkezője az igaz, ugyanis konkrétumokkal próbálok operálni,

én mindig tiszteletben tartottam mindenkit.
másodszor írom, hogy
nem én voltam, aki nem tartotta tiszteletben a másik írását,
hanem te szóltad le az idézeteimet,
és az sem én voltam, aki nem tartja tiszteletben az ősi krónikáinkat se, hanem szintén leszólta őket. pedig királyi jegyzők és udvari papok írták őket.
én csak emiatt reagáltam, nem másért.
 

Helian

Állandó Tag
Állandó Tag
Ami Neked azavaros az sokaknak logiikus, érthető és elfogadható. Megint általános blablákkal operálsz.
Mindenesetre megállapodtunk: egymás másságát tiszteletben tartjuk..

még valami:
nem nem érthető, amit írsz,
érteni érthető,
és a zavarosságot meg úgy értettem, hogy nem támasztod alá semmivel, nincsenek konkrétumok.
 

Bihar

Kitiltott (BANned)
Magyar Őstörténelem.
A magyarság kialakulásának kezdeti időszaka homályba vész az hívatalos találgatók ( történészek) hordószónoklatai szerint, ugyanis a sok találgatás nem vezetett eddig sehová, nincs kialakult összefüggő magyar őstörténet.. Az ok: Géza, majd Vajk istván idegen papjai elégették a rovásírásos régi írásokat, vagyis a magyarok őstörténelmét. Elégették, mert ezeket a rovásírásos anyagokat, ugyebár a pogányoknak az ördög írhatta...Vagy a kisördög. De ki volt itt a pogány? Ez is megérne egy misét. Így azután ma a találgatások széles skálája jelenik meg, ha az őstörténelmünkről van szó.
Vannak azonban már egyre többen, akiket őszintén érdekel az Arvisura és nem megakadályozni akarják ennek terjedését,hanem ismeri szeretnék. Amikor viszont elkezdik olvasni, akkor mindenféle kifogással leteszik, ugyanis ez egy hatalmas és nem könnyen érthető könyv. Majdnem ezer róvósámán többezer éves munkájáról van szó ugyanis. Ez pedig sokaknak nem felfogható ...bár kitartás dolga lehet. A támadásoknak boszorkányüldőzéses jellege volt régebben, de mamár senkit sem érdekel komolyabban.
Mivel a latinul és idegenek által írt, sok esetben meskete-szerű leírások a vérivó magyarokról komplett marhaságok. Atilláról dettó.
Vannak , nem kevesen, akik pl ismerik pl az avar kivcsek elrablásának történetét is és tudják, hogy nyugaton a papok hazudtak híveiknek, amikor ezek eredetéről beszéltek a templomiokban, azokban főként, ahol beolvasztás után használták ezeket az aranyakat új formákban, mindenféle papi-egyházi célokra. Ezeknek a visszaszerzését pedig már Árpád elkezdte a pásztói uruki ősmagyar hitű egyház feljegyzései szerint, majd Zsolt és Tarhos folytatta.- Vissza is szerezték ezeket az augsburgi csatáig, ahol törbecsalták Ottóék a magyarokat.
Ezektán a csata után (mindössze egy tyumeny magyar lovas csatája volt) nagy hódításra készültek nyugaton...ám kiderűlt, a keleten maradt rokonnépeink ( Béla törzs, Gyarmat törzs fele, szavárdok, kunok, kinti besenyők.. stb) bizony a segítségünkre fognak sietni tyumenjeikkel...szükség esetén. Így azután csend lett, jódarabig. Mert nyugat -és mások- próbálkozása a Kárpátmedence elfoglalására örökzöld, ma is..Vajk Istvánig ugyanis töbszörös szövetségben lévő fejedelemség létezett: Árpádok, Lebedek és a kintmaradottaknak is voltak fejedelmei, sőt nagyfejedelem is létezett...tehát a fejedelemségek egy támadást közösen háríthattak..de erről bővebben kellene..és nem a genetika vagy lócsontok segítségével...
Érdekes az is, hogy a mongoljárást követően már a keleten maradt rokonaink hogyan és miért merűltek feledésbe a hívatalosságok számára (főként az egyháziak nem tudtak semmit ) és Juliánust küldték el..kevéske eredménnyel.
A későbbiekben megpróbálom mindenféle nyugati "ősforrás" helyett m a g y a r ősforrás felhasznlásável leírni, összefoglalni azt, hogy hogyan, miért alakult ki -és kikből- a Magyar Törzsszövetség az Ural déli oldalánál. Illletve a déli oldal mellett, ettől nyugatra ( a Donig) ill. keletre (a Turgajig) ...Ez a dolog azonban nem lesz egyszerű. Megfigyeltem, hogy azthiszik sokan, a magyar őstörténelem egyszerű...pedig a fenét az..ez is akadálya a megismerésének.
A történet viszont nem túl látványos, azonban a hunfajú népek nagy realitására vall, hogy az történt, ami történt, az Uralnál.
Szegény László Gyula sem olvasta el Paál Zoltán könyvét, de ugyanabba a gödörbe esett mint még jópáran, illetve a maiak is gödörben vannak és maradnak (kiemelten:Róna Tas, Glatz...) Mivel László Gy. nem olvasta, természetesen negatívan nyilatkozott róla(??)...de legalább Ő eljutott az avarokig, a kettős honfoglalásig. Igaz, az évezredek folyamámán öt volt..Nade tarsolylemez cafatok és lócsontok, rozsdás nyílhegyek, pitykék keveset mesélnek a multról, ugyanúgy mint a genetika, úgyanúgy mint a nyelvészet. Mindezek a történelem szempontjából esetenként lehetnek fontos segédtudományok, ezek favorizálása nagyfokú tévedésekhhez is vezet azonban. Természeten a felsoroltak művelői ezt nemnagyon ismerik el, sértődősek. A mult kutatása pedig jelenleg megrekedt, nem mozdul sehová sem, hiába a sok kapírgálás, észlelés. Mintha ez szándékos lenne?
A Magyar Törzsszövetség történetét persze leginkább magyarok értik meg, a költött történelműek (tótok, románok stb...) nem is akarják, mások sem. A világ márcsak ilyen.
Megjegyzem a Magyar Törzsszövestség törzseiben már nem főzőkővel főztek és régesrégi módszerrel termesztettek gabonát, a gyűjtögetés jópárezer évvel korábbi szokása helyett..Ugyanis tudtak pl szántani, vetni.
 

Bihar

Kitiltott (BANned)
Magyar Törzsszövetség kialakulása. Kabarvész..
Ezek az ősi történetek olyanok, hogy egy mai ember -más életkörűlmények stb miatt- már elég nehezen tud azonosulni velük. Ezt mindenesetben figyelembe kell venni, ha őseink tetteit elemezzük.
Az hunfajú népek körében általános szemlélet volt -még fősámánjaik is hírdették időnként- hogy fontos dolog kalandozásokra menni, mert ez esetleges zsákmány mellett új ismeretekkel is gazdagodhatnak, ez általános tapasztalat volt.
Agaba például -a hunfajúak első fősámánja és fejedelme- már akkor (ie. 4040 körűl) három irányba küldött el expedíciókat, nagy távolságokra, az egyik irány pedig közülük a Melegvizek Birodalmának nevezett Kárpátmedence volt...ahová Kerka vezetésével érkezett egy több mint száz fős csoport. Mindez azonban csak bevezetés akar lenni a magyarok történetéhez.
A kabarok többfelé éltek, már a Jézus előtti években is. Egy kabar csoport pl a mai Kassa környékén élt, jelentős részük Pannonnal érkezett, ie. 800 körűl, majd a Dunántúlról áttelepült Kassa térségébe....de a "Vasforraló" kabarok törzseit is meglehetett találni az Altáj és a Bajkál (Bujkál) tó között, sőt, még az Altájtól délre is. Az Altáj kiváló érclelőhely volt. Az Altájtól délre is éltek kabarok, a Balhas (Bolhás) tó "alföldi" vidékén. Ők -mint állattenyésztők- a tatárokkal legelővitákba is keveredtek idővel.
Rakaca volt az állattenyésztő kabarok fősámánja iu. 180 körűl. Ő mindenáron déli irányú kalandozást akart végrehajtani. Ez meg is történt és elég nagy zsákmányt is szereztek a kabarok délen. Ebben azonban az altájiak nem vettek részt.
Amikor Rakaca és csapata visszatért, akkor az asszonyaik nagyrészét meggyilkolva találták. Az öregjeik és a gyermekek még nagyszámban eltudtak menekülni a rájuktörő tatárok elől. Az előbbiek jelentik a kabarvészt, így nevezték el ugyanis a tatárok népírtását.
Ezután az állattenyésztő kabarok elindultak nyugatra, a Turgaj kapu és az Ural irányába. A vasgyártók nem mentek velük.
A Déli Uralnál ebben az időben Káma és felesége Mirina volt a manysi törzsek vezetője és asszonyuralmi szervezetben éltek. Rakaca ismerte őket korábbról, mert ebben a térségben is járt már, amikor a sámánképzésről hazafelé tartott.
Mirina engedélyezte a kabarok letelepedését a déli manysiknál. A teljesen asszony nélkűl maradt kabarok közvetlenűl letelepedhettek a manysiknál, a részben asszony nélküliek inkább innen az Ural- Turgáj között, míg azok, akiknek asszonyaik éltek a Turgajnál találtak új hazára.
A kabarok tárkányfejedelme -Berény- Káma lányát vette feleségűl, az ő legidősebb fiukat pedig MAGYAR névre keresztelték. A kialakuló új népcsoport vezetését Káma az unokájának, Magyarnak adta át, amikor Magyar felnőtt lett.
Magyar testvére pedig -Konda- eltávozott a területről észak felé, az Ural szibériai oldalán és őket hantiknak nevezték hamarosan.
Ha megnézzük a térképet látható a Déli Ural keleti oldala előtt hol van Tyumeny a manysi főváros, mellyen -ma is ez a neve- a Tura folyik át, de látható északabbra a Konda folyó is..
A leírtak szerint Magyar iu. 205 -ben lett a Magyar Törzsszövetség fejedelme. Hamarosan megszüntette az asszonyuralmat. Konda és felesége ezért távozott északra..
Magyar fejedelemsége idején kezdődött a magyarok kialakulása az Uralnál. Mégpedig alvetően manysi és kabar törzsekből, továbbá kevés mescserből és muromából. Mescserek és muromák is éltek ugyanis a manysik között, mintegy kisebbségben. (Nem véletlen pl., hogy a mai Békésben létezik Murony község:).
A Magyar Törzszövetség népei azonban már iu. 275.-ben -szaporodási okoból- szétköltöztek. A szétköltözők törzsei voltak a magyariak ( a Volgától nyugatra költöztek) és a magyarok (maradtak a Volgától keletre lévő területen).
Még az Álmos féle honfoglalás idején is emlegetik néha a magyariakat (vezérük ekkor: Álmos), magyarokat (vezérük Lebed, majd Előd)....
 

Bihar

Kitiltott (BANned)
A Magyar Törzsszövetség Kazáriában.
Magyar után Kürt lett a fejedelem, majd Magyar fia, Béla (275.-ig) Béla után Gyula (Béla fia) a fejedelem, ekkor válik szét a Törzsszövetség a már említett módon, a Volga ebben a választóvonal.
A magyariak fejedelme Gyula maradt, törzseivel: Jenő, Gyula, Megyer, Gyarmat és a Nyék törzsekkel. A Volga keleti oldala előtt pedig a Kűrt, Kéri, Keszi, Tarján és a Béla törzsek éltek. A Kürt, Kéri, Keszi törzsek kabar törzsek, a Béla törzs pedig manysi törzs, ők azonban "betagozódnak" a Törzsszövetséghez. Mint említettem, tiszta kabar törzs is telepedett korábban a Turgaj kapuhoz, ők azok főként, akiknek az asszonyai megmaradtak a kabarvész idején.
A magyariak új fővárosa ekkor Albéla lett ( a Don térségében) a magyaroké pedig maradt Bakát (az Aralnál).
A magyariak fejedelmei 319 után: Temír, Vága, majd Gyula-Duló aki magyari-bolgár közös fejedelem egyben.
Gyula-Duló lányait szökteti meg, majd feleségűl veszi őket Hangun fősámán (aki a későbbi Huó kínai császár) két fia: Magyor és Hunyor. Hunyor pedig a sámánképzőt elvégezve az ordoszi fősámán lesz, Ő Atilla nagyapja.
A kazárok 630 körűl hozzák létre a magyarok területe mellett Kazáriát, a Káspitól a Volgáig. Ők elsődlegesen kazahunok, akik befogadják a délről -az arabok elől- menekülő népeket, néptöredékeket, így a zsidókat is. Kazária székhelye is Bakát az első időkben. (Bakát Kövesd fősámán egyik testvérének a neve. Kövesd Jézusnak nagyjából a kortársa).
A magyarok és a magyariak egyaránt Kazária tagnépei. Némileg módosul törzseik elhelyezkedése ekkor, mert az arabok elleni védelemre való tekintettel helyezkednek el.
A 600-as évek második felében sok kasszu és sumér érkezik Bakát környékére, az arabok elől. Az ummai (Suméria) úzok pedig Bakuban telepednek le, a szavárd-úzoknál.
A kazárok azonban nem tudják megállítani hoszabb időre az arab nyomulást, így 825.-ben vereséget szenvedtek tőlük. Ezután kezd kiválni a Magyar Törzsszövetség Kazáriából, előbb csak a magyariakkal. Ebben az időben nincs közös fejedelemség, sőt a kazárok a magyar-bolgár szövetséget is megszüntették. Kazária igen gazdag, vámokat szednek, révpénzeket és úthasználatot, legelőhasználatot...és adókat vetnek ki sokmindenre.
A kazárok eleinte a magyarokat és magyariakat egyaránt igénybevették a védelmi harcokhoz. Később kb 800 után) ez úgy módosult, hogy csak a könnyebben elérhető magyar törzseket riadóztatták akkor, ha harcolni kellett a támadó arabokkal. A magyarok ezenkívűl kísérők és útbiztosítók is voltak. A Béla törzs pedig -egy ideig- Bakátot védelmezte, míg a fővárost nem helyezték a Volgához (Alkazár lett a neve).
 

Ragyam

Állandó Tag
Állandó Tag
Köszöntök itt mindenkit!
Most regisztráltam, megpróbáltam végigolvasni az egész itt megjelent anyagot, de kb. húsz oldal sikeredett belőle....egyelőre!
Nem bírtam megállni, hogy ne írjak be semmit - mivel ez még csak a harmadik hozzászólásom:) -, de remélem, hogy később e semminél többet is tudok majd adni az idejáróknak.
Örülök ennek a Közösségnek, de kérem, hogy senki se essen a másiknak, hogyha valamit egy kicsit másképpen gondol, mint ő!
 

Helian

Állandó Tag
Állandó Tag
Kedves Helian!

Az ujgurok Y-kromoszómás genetikai jellemzőiről nincs valami ábrád?
Kellene...
Üdv!

külön nincs, de
ebben a pdf cikkben az 1. táblázatban ők is szerepelnek:

Male Demography in East Asia: A North–South Contrast in Human Population Expansion Times
- Genetics, Vol. 172, 2431-2439, April 2006.
TABLE 1 - Haplogroup frequencies in East Asian populations
 

Magam la

Állandó Tag
Állandó Tag
külön nincs, de
ebben a pdf cikkben az 1. táblázatban ők is szerepelnek:

Male Demography in East Asia: A North–South Contrast in Human Population Expansion Times
- Genetics, Vol. 172, 2431-2439, April 2006.
TABLE 1 - Haplogroup frequencies in East Asian populations

Köszönöm! :)
 

Bihar

Kitiltott (BANned)
A Magyar Törzsszövetség népei..Válasz, pár mondatban..
A Törzsszövetség kialakulása és regnálása felveti azt a kérdést is, hogy kik a magyarok?? A kérdés persze felbontható genetikra és habitusra...Hát ez--szerintem--egy ö s s z e f o g l a l ó név, mely sok (több mint tucatnyi) hunfajú népcsoportot, törzset tartalmaz.
Ha visszamegyünk az őskorba, valhová a kőkor végére, akkor itt még csak fehér (Góg népe) és fekete hunokról (Magóg népe) beszélhetünk. Ez a helyzet az Ataisz elsüllyedésekor (ie. 5038) még fennállt.
A népszaporodás, szétszóródás azonban újabb törzseket hozott létre. Ezeket -attól függően melyik nagyobb csoportból váltak ki- később is hozzájuk kötötték, míg el nem felejtették egészen az alaphelyzetet, vagy értelmét nem vesztette.
Fehér hunok: mordvin, manysi- hanti, mari, suoma, észt, lett, komi, vepsze, vót, kaza-és székihun (székely), avar és kabar.
Fekete hunok: úz (palóc), jász, kun ( a besenyő is kun), török, mongol, tatár, zsuán, csuvasz, bolgár, baskír, újgúr, mandzsu..
A Viszkája fősámánjukkal -a baskírok egyik törzseként- a Földközi tenger keleti medencéjéből elköltözött BASZKOK fehér hunok lehetnek, a szkíták, kurdok, muromák, mescserek, szavárdok, szabírok, dahák (Decebál és Burebista népe), szabírok stb--nem voltak a Hun Törzsszövetség tagjai, őket nem sorolja be az Arvisura sehová az előbbi szempontból. (a szkíták a megalakulást után vagy 2000 évvel , azért tagok lettek). Ennek a helyzetnek azonban van egy másik magyarázata is, ami kicsit hosszabb..így nem lehet most ismertetni.
Vannak népcsoportok, pl a hikszoszok és Suméria népei, akikkel az Arvisura nem foglakozik az előbbi szempontból, azonban végig hunfajú népeknek aposztrofálja őket, sok helyen. Az Arvisura az úz nép története elsősorban, mint Paál Zoltán megjegyzi. Suméria népei pedig szintén igen kevertek voltak, pl Ummában úzok (palóc) éltek, egy részük azután már ie. 3500 körűl Istergam környékére költözött. Kegyhelyük kb a mai bazilika helyén volt.
A mai magyarok tehát főként fehér hunok, azonban a jászok, kunok és a palócok a feketék csoportjába tartoznak..vagyis -szokás szerint. mindenből van egy kicsi a magyarokban..Nagyfokú keveredésük a Kárpátmedencébe történő bejövetel utén történt, az ittélő rokonnépekkel. Kurszán letelepítési tervét azonban jó lenne ismerni, még ma is lehetnek aktualitásai.
A Dunántúlon, azaz Pannoniában élő népek közűl az avarok tulajdonképpen a római légiókkal katonaként érkező etruszkokkal is keveredtek. (Természetesen megértették egymást, azonosan beszéltek.) Ők -vagyis utódaik-- valószínű, hogy ittmaradtak a római kivonulás után is. Az etruszkok népe pedig főként avar volt, keveredve mindenféle más, kisebb hunfajú népcsoporttal, mellyek azókori Itáliában megjelentek, letelepedtek (Arnóval, ie. 1450). A dunántúli avarok persze csak egyrészét jelentik, az itt élő, honfoglalás előtt bejött- hunfajú népcsoportoknak. Ha csak a vepszéket nézzük már akkor is így van ez...Pannon (ie. 800) népei is kevertek voltak ugyanis. Elkell tehát fogadni azt a tényt, hogy a hunfajú népek sokszor összeházasodtak,vagy területeik szélén már hunfajú népek telepedhettek le.
Össze lehet vetni Kurszán (Árpád bátyja) un letelepítési tervét, sok eseben a még ősibb és/vagy a mai helyzettel. Ebben kérdésben sokan egyszerűsített megállapításokat akarnak tenni, azonban ez sohasem lehet megfelelő...mert az élet sokkal bonyolultabb mint hinnénk...még az ókorira is így igaz.
Talán ide tartozik, hogy az avar időkben sok avar keveredett az átengedett (délrea germánok kívánságára) horvátokkal, a szlovénekkel a karatán besenyők keveredtek, a bajoroknál szintén sok avar élt.. A horvát-avarok és a bajor-avarok közűl persze sokat eladtak rabszolgáknak is...hol tanítják ezt? És azt, hogy mitől barnahajú a déli bajor germánok és sok horvát, szlovén ?
A fentiekhez hozzátartozna még a magyarok lelkisége, ősvalása, mert talán így teljes a kép róluk. Ők az urki-mani vallást gyakorolták -ezért halt meg pl Koppány és Ajtony- ez a vallás pedig a szeretetre épül. A Vajkk által felvett (a Róma által érdekevűvé alakított) valllás pedig érdekelvű és az embereket sem tekintette azonos értékűnek.
 

Bihar

Kitiltott (BANned)
A Magyar Törzsszövetség, 825.-ig.
Két alapvető dolog jelentkezett a Magyar Törzsszövestég életében, amellyek igen lényegesek: Kazária megalakulása és az arabok megjelenése a térség szélein. Ezenkívűl még említeni lehet -korábbról- Atillát és hatalmas seregét is, azonban az Ő csapataihoz a Törzsszövestség nem csatlakozott, kivéve Eszéket, aki egy kisebb -200 fős- lovascsapattal megjelent Atilla hadrendjében. Eszék azonban Atilla unokahugának -Dédesnek- a férje volt. Eszék egyik fia Daróc, aki mint főtestőr jelen volt Atilla megmérgezésekor, de ez külön történet.
Amikor Kazária megalakult, akkor hamarosan szétverte a Magyar-Bolgár szövetséget. Határai védelmében sorakoztatta fel a Magyar Törzsszövetség lovasait is. Ezek a lovasok ellenálltak az arabok támadásainak, azonban Merván hadvezértől sok esetben komoly emberveszteséget is szenvedtek.
A kazárokra jellemző volt a nagyfokú pénzéhség, ezért mindenkit megadóztattak akiket lehetett, a Selyemút kereskedőitől kezdve a legeltető törzsekig, ugyanis még a legelőkre is adót vetettek ki. A Magyar Törzsszövetséget is felbomlasztották 650 után. Így közös fejedelem ekkor nem volt, inkább csak annyi történt, hogy magyarok és magyariak "tudtak egymásról".
Atilla halála (453) után a keletre visszatérő Aladár (Buda fia) a magyaroknál talált új hazára és megalapította itt tyumenjeivel Ural-Budát. Ural-Buda az Ural keleti oldala előtt van és a mai Tyumeny városával azonos. Egyik fia -Ambenik- pedig a Magyar Törzsszövetség fejedelme is lett.
A kazár időkben is módosult tehát a magyarok és magyariak letelepedési helye, a kazárok kívánságára. Tulajdonképpen az előbbiek betagozódtak Kazáriába, mintegy 200 évre.
A magyariak ekkor Magyarkától Albéláig, a magyarok pedig Magyarkától Bakuig helyezkedtek el ekkor. Ez a felállás alkalmas volt Kazária védelmére.
Magyarka egy ősi és fontos város különben, alapítása kb ie. 5000 körűli, amikor Magya a kisebb fia részére a Kaukázus északkeleti oldala előtt felépíti. (A város romjait az egyik Zichy -a cár festője- még látta a xx. század legelején.)
Szerepe: hatalmas átmenőforgalmat bonyolít kelet-nyugati és észak-déli irányokba is. Magyarkán mecset és keretyén templom is volt és vallásszabadság...az utazó pedig csak 1 éjszakát tölthetett itt általában. Magya és lovascsapata különben -meghívásra- Úr város (Suméria) kegyhelyének építéséhez nyújtott segítséget, majd résztvett a település felszentelésével kapcsolatos ünnepségen. Távolkeletről érkezett..kb 600 lovassal...kőfaragókkal.
Visszatérve Kazáriához, az arabok erős seregekkel támadták és 825.-ben megrendítő vereséget mértek a nagy vagyonokat felhalmozó, a népet sanyargató, telhetetlen kazár vezetőkre. Ezután pedig a magyariak önállósodása elkezdődik. Először a Nyék (papi) törzs költözik el nyugatabbra (Kővár-Kiev fölé), majd Edemen és Ügyek is folytatja ezt.
 

estfen

Állandó Tag
Állandó Tag
V. Karlovský és J. Pavúk:A lengyeli kultúra körárkainak csillagászati orientációja

Vladimír Karlovský és Juraj Pavúk

CrP 2002/6, 7-8

A lengyeli kultúra körárkainak csillagászati orientációja

Amikor késő kőkorszaki fölműves elődeink körárkairól szóló írásokat kerestem,amiből a „Ľuboš Trubinyi -Zsitva mente az őskorban“ című írás fordítása készült,már akkor rátaláltam arra az írásra,amelyik a körárkok lehetséges rendeltetésével,csillagászati tájolásával foglalkozott.A szlovákok és csehek tudatosabban foglalkoznak ezzel a témával,mivel nem tagadják meg „szláv“ ( nálam „őselvű”) földműves elődeiket.A magyar tudósokra jellemző módon erről a témáról keveset hallunk,akkor is inkább ködösítenek.

A tanulmány fordítása:

A kései kőkori körárkok – rondelák a Dunamente középső területén időben a korai lengyeli kultúrához tartoznak és a vele egyidejű szurkált díszítésű kerámia kultúrához, s biztosan méltán értékelik őket Közép-Európa legöregebb hatalmas építményeinek.V.Poborský a Tešeticéről írt monográfiájában mélyrehatóan elemezte a körárkok lehetséges felhasználásáról szóló elméleteket és azt a következtetést vonta le,hogy a településeknek bizonyos „szent körzetét“ képezik és a felhasználásuk szociális,információs (naptári) és szakrális tevékenységhez köthető.Több nagy körárok hatalmas,mély árkaival,mély fogóalakú kapuival,valószínű masszív földgátakkal,hármas cölöp fallal,ilyen pl.a Svodín-i (Szőgyéni) (Němejcová-Pavúková 1995, 214-215),az erődítmény elméletet kínálta,mivel a mindenkori védelmi rendszerek tulajdonságai megtalálhatók bennük.Természetesen nagyon sok ésszerű ellenvélemény van a körárkok erődítmény elméletéhez ( sok járat,stratégiailag nem megfelelő elhelyezés a tájban,némelyiknek a méretei pl. a Vochov-i,nem felel meg az erődítménynek stb.) A körárkok kultikus és szociális használatára a hozzáférhető forrásokban nagyon kevés kézzelfogható támpont található,ezek alapján nehéz meggyőzően bizonyítani.Csak néhány esetben (Svodín, Tešetice-Kyjovice, Žlkovce /Zsúk/), volt a hatalmas építmény szoros kapcsolatba hozva a hozzátartozó településsel,amelyikkel építészeti /architektúra/,gazdasági és szociális egységet alkotott.A körárkok kultikus használatára csak az olyan körépítmények analógiai megfelelősége alapján következtetünk,mint Avebury,vagy Stonehenge,ahol megmaradt az eredeti kinézet.A csillagászati orientáció,amelyeket megleltek némelyik építményen, még nem ad hírt a rituális funkciójáról,mert nem tudottak a csillagászati ismeretek határai,beleértve az égitestek mozgásának álandósult (szisztemetikus) megfigyelését,mint a kézzelfogható (exact) ismeretek megszerzésének folyamatát,kiterjesztve az adott társadalom világnézetére és vallásos elképzeléseire.A rituálék helyeiről ugyanolyan keveset tudunk,mint a lefolyásukról.A körépítmények amelyek árkokból és falakból (paliszádok),vagy csak árkokból,vagy csak falakból (paliszádok) állnak,mint Žlkovce,vagy Quenstedte a jól bizonyítható orientáció (Meisternthal) mellett,a többi kultikus hely dokumentációinak hiányában,úgy tűnhetnének,mint olyan helyek ahol a közeli település lakosai alkalmi,vagy folyamatosan ceremóniát végeznek,esetleg a távolabbi lakosok részvételével is.A körépíményekben egyértelmű nyomai a szertartásoknak nincsenek. A jegyzékekben talált anyag mennyisége és választéka sem erősíti meg az ilyen tevékenységet.A körépítmények típus analíziseiben rendszeresen figyelnek a bejáratok világtájakra készített orientációjára és ezzel összefüggésben az égitestek járásának megfigyelési lehetőségeire,így a napfordulókra,vagy napéjegyenlőségekre.A körárkok kapuinak a világtájakra való orientációja nagyon sok eltérést tartalmaz,nehezen található egységes irány több építmény esetében.
A lengyeli kultúra Žlkovce-i (Lengyel II) település alaprajzának fokozatos analízise kimutatta,hogy a falas (paliszád) körépítménynek,amelyik egy cölöpfallal körülvett település közepén helyezkedik el,az alaprajzán néhány vonal markáns pontokat köt össze és ezek feltűnő szabályos összefüggést mutatnak a körépítmény lehetséges csillagászati orientációjára. A Žlkovce-i lelőhely délnyugat – Szlovákiában található,most a Hlohovec-i /Galgóc/ járásban,félúton Trnava /Nagyszombat/ és Piešťany /Pőstyén/ között.A lenygyeli kultúra települése,amelyik a tipikus fehér festett kerámiával a Lengyel II (Pečeňady) csoportba van sorolva egy 18-20m magas lösz teraszon helyezkedik a Váh /Vág/ folyó fölött.
1kpo.jpg


Kép 1. A Svodíni körárok rajza (V. Němejcová-Pavúková 1995 szerint)

2kp.jpg


Kép 2. A Žlkovce-i körárok tervrajza

A csillagászati irányok,meghatározásuk és a módszer leírása megtalálható a következő internet címen: .portcoeli.sk/archeoastro/bucany.html, ahol a Bučany-i körépítmény csillagászati orientációja van leírva.
A Hold és a Nap mozgását az égen legjobban a 3.képen szemléltethetjük.A nap mozgása reletív egyszerű.A Nap az évfolyamán az ekliptikán mozog a tavaszpontból az L pontig,ahol is megtörténik a napforduló,azután az őszi napéjegyenlőség pontján keresztül a Z pontig,ahol is megtörténik a téli napforduló és visszatér a tavaszpontba.A Hold mozgása összetettebb.A Hold az égen abban az irányban mozog mint a Nap,csak tizenháromszor gyorsabban és a pályája elhajlott az ekliptikától.Ezenfelül a Hold pályája két helyen metszi az ekliptikát az U1 és U2-ben.Az U1-et felszálló csomópontnak,az U2-őt leszálló csomópontnak nevezik.A csomópontokat összekötő egyenes az égen,pedig eltolódik a Hold járásával ellentétes irányba.Ebből adódik,hogy a Hold közepes elhajlása az ekliptikától 5,14539 fok,de egyszer a maximális deklinációja +(*epsilon + i),a minimális -(*epsilon +i), ezt nevezzük „magas Hold“-nak,ha a csomópontokat összekötő egyenest elfordítjuk 180 fokkal,akkor maximális deklináció +(*epsilon - i), a minimális -(*epsilon -i ), ezt nevezzük „alacsony Hold“-nak.A „magas“ és „alacsony“ Hold állás között eltelt idő 9,305 év.A két „magas“,vagy „alacsony“ Hold között eltelt idő 18,61 év, s ezalatt az idő alatt az egyenes elfordul 360 fokot.

3kpf.jpg


Kép 3. A Hold járása az égen

zdanlivá dráha Mesiaca-a Hold látszólagos járása
nebeský rovník-égi egyenlítő
smer posunu uzlovej priamky- a pontokat összekötő egyenes elmozdulásának iránya

A Hold és a Nap mozgása az égen a láthatárhoz képest a 4.és 5. képen látható. A szaggatott vonallal a Nap látszólagos járása van ábrázolva a láthatárhoz képest nyáron, napéjegyenlőség idején és télen.A Nap járásával hasonlíthatjuk össze a 4.képen a „magas“ Hold járását,amikor maximális deklinációban van és észak-keleten északabbra kel,mint a Nap a nyári napfordulón és ugyanúgy észak-nyugaton északabbra nyugszik ,mint a Nap a nyári napforduló idején.A minimális deklináció idején dél-keleten délebbre kel,mint a Nap a téli napforduló idején és ugyanúgy dél-nyugaton délebbre nyugszik,mint a Nap a téli napforduló idején.Az 5.képen a Hold járását láthatjuk a Napéhoz képest,amelyik szaggatott vonallal van jelölve.Az „alacsony“ Hold maximális deklináció idején észak-keleten délebbre kel,mint a Nap a nyári napforduló idején és észak-nyugaton délebbre nyugszik,mint a Nap a nyári napforduló idején.A minimális deklináció idején az „alacsony“ Hold dél-keleten északabbra kel,mint a Nap a téli napforduló idején és dél-nyugaton szintén északabbra nyugszik,mint a Nap a téli napforduló idején.

4kpk.jpg


Kép 4. A „magas“ Hold látszólagos járása a Naphoz viszonyítva a láthatáron

Vysoký Masiac v splni v zime – a „magas“ Hold holtöltekor télen
Vysoký Masiac v splni v lete – a „magas“ Hold holtöltekor nyáron
Slnko v lete –a Nap nyáron
Slnko v zime- a Nap télen
Slnko na jar a v jeseni – A Nap tavasszal és ősszel

5kpk.jpg


Kép 5. A „alacsony“ Hold látszólagos járása a Naphoz viszonyítva a láthatáron

A körárkokból,ahol egy bizonyos irányból történt az égbolt megfigyelése két egymást követő holdnyugtából (holdkeltéből) meg lehetett állapítani a trópikus hónapot,amelyiknek a hossza csak nagyon keveset tér el a sziderikus hónapétól. A körárkokból nagyon kedvezően megfigyelhetőek voltak a holdnyugták és holdkelték,főleg a holdtölte idején,mivel akkor a körárok falainak bejáratai jól meg voltak világítva,látható volt a bejárat és a telehold is.A körárokból a Hold kritikus elhajlási pontjaiban,amit „magas“ és „alacsony“ Holdnak nevezünk, nagyon jól meglehetett figyelni a holdkeltét és holdnyugtát a megfelelő irányú kapun keresztül,mindezt egy,másfél éven keresztül az szerint,milyen széles volt a bejárat.Ilyen módon nagyon érdekes képeket lehetett megfigyelni:A Hold, amelyiket holdnyugtakor teliholdként figyeltek meg,egy trópikus hónap (27,321582 nap) elteltével kisebb fázisban jelent meg,egy újabb trópikus hónap elteltével megint kisebb fázisban,teljesen addig ,amíg keresztül nem ment az összes fázison.Ez figyelmeztett a különbségre a trópikus hónap hossza között amelyiket a körárkokból figyeltek meg és a szinodikus hónap között,amelyiket minden berendezés,vagy épület nélkül meg lehetet figyelni.A hét,vagyis a 7 nap a Hold megfigyeléséből levezethető,mivel a holdfázisok az újhold,első negyed, telihold,utolsó negyed,újhold kb. 7 naponként ismétlődenek.
A fejlődés szempontjából azokat a csillagászatilag orientált körárkokat nevezhetjük a legöregebbnek,amelyikek a „magas” Hold irányára vannak fixálva.Mindezt azért,mert ezeket az irányokat a legkönnyebb megfigyelni.Ezt a 4.képen láthatjuk.Ez az az irány amikor a holdkeltekor,vagy holdnyugtakor a Hold legészakabbra,vagy délebbre van a horizonton és se magasabbra,se alacsonyabbra nem kerülhet.Ilyen például a Svodín-i körárok.Az „alacsony“ Holdra épített körárkok /lásd az 5.képet/, fiatalabbak közé tartozik,mert az „alacsony“ Hold irányának megállapítására szükséges a „magas“ Hold irányának ismerete,csak utána határozható meg a másik pont.Ha figyelembe vesszük az ismert szlovákiai körárkokat,akkor a legöregebb a Svodín 1, Svodín2,Bučany és legfiatalabb a Žlkovce-i.A fejlődés ebből a szempontból az egyszerűsödés felé haladhatott, hogy az épületek a Hold és a Nap megfigyelésére is alkalmasak legyenek.Az „alacsony” Holdra orientációnak előnye,hogy ebben az irányban nyugszik (kel) a Nap is,ezért lehet használni Nap naptárként is.

A táblázatban az egyes körárkok irányai vannak összehasonlítva a csillagászati irányokkal.

tblzat.jpg


Az egyes körépítmények leírása:

Svodín 1

A Svodín 1 irányai a DI és DII házak hosszabb oldalfalainak irányaival adottak. Ezek a „magas“ Holdra orientáltak.Az Svodín 1 SW bejárata kapcsolatban van a Svodín 2 SW bejáratával,ahol a „magas“ Holdat lehetett megfigyelni. A Svodín 1 NW bejárata kapcsolódik a Svodín 2 NW bejáratához ahonnan szintén a a „magas“ Holdat lehetett megfigyelni.Ezt erősíti a D211 és D210 épületek iránya,amelyek az NW bejáratnál a „magas“ Hold holdnyugtára vannak tájolva.

Svodín 2

A Svodín 2 a „magas“ Hold holdnyugta megfigyelésére lehetett alkalmas,mert a két paliszád bejárat az SW és NW is erre az irányra vannak tájolva.Ezt a feltételezést erősíti az a tény,hogy a Svodín 2 alakja felel meg legjobban a belapult kör A tipusának lásd. Thom A.,1966. csak (a belső paliszád) 3.63% az eltérés. (a belső paliszádnál).A C pont ilyen konstrukciója a Svodín 1 P4 (paliszád) területén fekszik- V.Němejcová-Pavúková 1995, 27-29,a lapult kör orientációja (főtengely) iránya egyezik az SW paliszád bejáratának irányával, vagyis a „magas“ Hold megfigyelési irányával.

Bučany

A Bučany-i körárkon,amelyik a Vág folyó medre feletti lapos lösz területen található,szintén be lehet határolni néhány érdekes irányt a Hold és a Nap járására.Az elsőleges iránynak a Záruby hegy csúcs tekinthető,amelyik az „alacsony“ Hold irányát mutatja.Ezt az irányt használhatjuk,mint naptári irányt a napnyugtára.Pontosabb adatokat lehet találni Karlovský V., 1999-es munkájában.Érdekesnek tűnik a körárokban található ház,amelyiknek az orientációja olyan,hogy a ház hosszabbik oldala a dél-keleti bejáratra mutat,amelyikből feltehetőleg az „alacsony“ Holdat figyelték meg,a dél-keleti irányból az észak-nyugati bejárat irányába és a Záruby hegycsúcs felé.Ez a ház nagyon hasonlít a Žlkovce-i házakra,amelyek a továbbiakban lesznek leírva.

Tešetice-Kyjovice

Ez a körárok is csillagászatilag orientált,mint ahogy ezt írja a munkájában Weber Z.,1985-ben.A mi magyarázatunk azonban más.A körárokban a fontos irányok a szomszédos bejáratokhoz kötöttek.A külső paliszádok déli és nyugati bejárata adják meg az „alacsony“ Hold irányát,ezt a feltételezést erősíti a belső paliszád déli és nyugati bejáratának szintén azonos tájolása.Ezenkívül a külső paliszád déli bejáratához képest a nyugatra irányuló fal egy része el van tolva a bejárat oszlopához képest,hogy az „alacsony“ Hold jobban megfigyelhető legyen.A következő „alacsony“ Holdra orientált irány a belső paliszád délnyugati megszakított darabjának az iránya a külső paliszád északkeleti darabjának széle felé.Található itt irány a „magas“ Holdra is mégpedig a külső paliszád déli és keleti bejáratának iránya.Az észak-déli tengely felezi a szöget amelyiknek csúcsa a déli bejáratban van és szárai az „alacsony“ Holdra mutatnak a nyugati bejáratban a a „magas“ Holdra meg a keleti bejáratban.Ilyen módon lehetett megfigyelni a Holdat és az „alacsony“ Hold irányában a Napot, ami lehetővé tette a naptár használatát úgy,mint Bučany-ban és Žlkovce-n.

Žlkovce

A körárkok égitestekre,vagy égtájakra orientáltságának a keresésénél általában a szembelévő bejáratok irányulságát szokták vizsgálni.A Žlkovceinél is találtak irányultságot az égitestekre,de a kiindulási helyek az egymásmelletti bejáratok és nem a szembelévők.Ellenben a szemközti bejáratoknál Žlkovcén nem sikerült semilyen asztronómiai irányultságot megállapítani.
A Žlkovce-i elsődleges paliszádos körárok analíziséből,amelyiknek elipszis alakja van az derül ki,hogy az alapok kitűzésénél az „alacsony“ Holdra orientálták.Tekintettel az SE bejárat nagy kihasználtságára a paliszádok átépítésénél és a körárok keleti területének beépítésének alapján,úgy gondoljuk, hogy ennek a bejáratnak a középén volt a kiindulási pontja a körárok tájolásának a horizontra és az égitestek járásának megfigyelésére.Az SE pont volt valószínűleg a kiindulási pontja az eliptikus körárok megtervezésének is.Az SE és SW bejáratot összekötő egyenes a horizonton az „alacsony“ Holdra mutat. Azt is joggal feltételezhetjük,hogy az elipszis tengelye is az „alacsony“ Hold irányából volt levezetve egy egyenest vezetve a paliszádos körárok két szomszédos bejáratán keresztül.Az SE és SW bejáratok fontosságáról tanúskodik az a tény is,hogy mind a kettő megmaradt a körárok átépítései után is a belső eliptikus paliszád felszámolása után is és az,hogy felhasználták őket az egész körárok megtervezése,kijelölése során.

Ausztriai területén talált körárkok

Az ausztria területén található körárkok pontos adatai ezen az internetes címen találhatók:
.univie.ac.at/Projekte/Idea/Prosp/Surveys/

Michelstetten: A körárok az „alacsony“ Holdra van orientálva.Két árok,két bejárat.

Olkam: A körárok az „alacsony“ Holdra van orientálva. Két árok,két bejárat, orientációja,mint Bučany-é.
Schletz: A körárok az „alacsony“ Holdra van orientálva.Két árok,két bejárat.

Puch: A körárok az „alacsony“ Holdra van orientálva.Két árok,két bejárat.


Morvaország területén található körárkok

Alaposabb magyarázatok V. Podborský a kol.1999 - Pravěká sociokultovní architektura na Moravě,(Az őskori szociokultikus építészet Morvaországban) tanulmányában találhatók.Kiadta a Filosofická fakulta Masarykovy univerzity, Brno 1999.

Němčičky: Körárok egy árokkal,4 bejárattal a szomszédos bejáratok orientáltak a „magas“ Holdra.

Rašovice: Körárok egy árokkal,5 bejárattal a szomszédos bejáratok orientáltak az „alacsony“ Holdra.

Běhařovice: Körárok egy árokkal,4 bejárattal a szomszédos bejáratok orientáltak az „alacsony“ Holdra.

Vedrovice: A körároknak egy árka van.Az orientációja valószínűleg megegyezik a Těšetice-Kyjovice-iével.
Problémák adódtak az északi irány meghatározásánál (V. Podborský a kol. - Pravěká... 174, 175,oldal a 6a, 6b képeken különböző az orientáció.)

A csillagászatilag orientált körépítményeket az ie.5-ik évezred részenkénti átalakulási termékének,sorozatos fejlesztéseknek tekinthetjük.A vonaldíszes kultúra idejében alpjában nedves időjárás később kezd meleggé és szárazzá alakulni,ebben az időben Szlovákia déli részén a lengyeli kultúra a legelterjedtebb.A hosszú meleg száraz időjárás következtében a fekete földdel borított területek kezdenek kiszáradni,ennek következmánye,hogy megkezdődik az elvándorlás.Az új kultúra lakossága a kisebb dombos területekre telepszik, amelyik barna termőfölddel rendelkezik és alkalmasabb a hosszabbantartó szárazságok idején a földművelésre (Němejcová-Pavúková 1998).
Az esők elmaradása és a hosszú száraz időszak,amelyik 300-400 évig tartott, arról árulkodik,hogy a csapadék csak rövid időszakra korlátozódott.Ebből adódik,hogy kevés volt a felhőzet az év egész hossza alatt,ami nagyon kedvező volt a Nap járásának és éjszaka a Hold és más égitestek mozgásának megfigyelésére.Kialakul az év időszakaiban való pontosabb tájékozódás igénye,hogy időben el lehessen vetni a gabonát.Míg a vonaldíszes kerámia kultúra idejében az év nagyobb részében borult idő volt a Holdat és a csillagokat keveset lehetett látni,addig a rákövetkező száraz időszakban az év nagyrészén derült ég volt,szinte egész éjszaka megfigyelhetővé vált a Hold és a csillagok.Ez a változás késztethette arra a lakosokat,hogy jobban tájékozódjanak az időben. Erre legalkalmasabb objektum a Hold volt,amelyik álandóan változtatja a fázisait,ezenkívül a szárazság okozójának is vélhették,vagy az istenségnek amelyik hatással van rá.
Az időben való tájékozódásra alkalmas objektum a Nap,amelyik nyáron magasan,télen pedig alacsonyan látható az égen.Így a napkelte és napnyugta pontok,főleg a nyári és téli napforduló idején szintén alkalmasak a naptár elkészítésére.A pontosabb orientációt még két tény erősíti.A mai földpályához képest ie.4 000-ben a pálya excentricitása a Naphoz képest e(4800 BC) = 0,018910144,ami 1900-hoz képest nagyobb 11,2% -al,a perigium (a Föld legközelebbi helyzete a Naphoz) más volt,mint ma.Ma a Nap perigiuma január 4.-ére esik.Ez ie.4800-ban szeptember 11.-ére esett (hossza?=167,167446o) és a Nap apogeuma március 9.-ére.A klímáról ezért mondhatjuk,hogy akkor egészében véve melegebb volt,de az eltérés a nyár és a tél között,a tavasz és ősz között relatívan nagyobb volt.Ma nálunk a telek nagyon mérsékeltek és a nyarak is mérsékelten melegek.Abban az időben ie.4800-ban a földpálya excentricitása végett és a legnagyobb napközelség és naptávolság időpontja miatt a nyár forró,az ősz meleg,a tél zord hideg, a tavasz pedig hideg volt.A tavaszi munkák biztosan nem kezdődhettek akkor,mint ma,hanem később.Az összesített különbség a hőmennyiség ingadozásában kiteszi a 15%-ot is.A hőmennyiség ilyen arányú ingadozása lehet jellemző a Bučany –i körárok idejére is,mivel nem nagy az időbeli különbség a Žlkovceitől.Nagyon hideg tél és hideg tavasz.Ebből kifolyólag a Bučany-i orientáciból, (az „alacsony“ Holdra és a naplemente,napnyugta irányra számítva) a következő naptári dátumokat kapjuk az ie. 4800 –re :május 13,augusztus 1, november 14,január 28.

A földpálya excentricitásának kiszámítási képlete:
e = 0.01675104 - 0.00004180 TJ - 0.000000126 TJ2 [ 10 ]

A Nap perigiumának tropikus közép hosszát a következő képlet adja:
*Gama = 281.22083o + 0.0000470684o dJ + 0.000453o TJ2 + 0.000003o TJ3 [ 11 ]
ahol TJ az idő julián századokban és 36525 efemerid nap,amelyik eltelt 1900,0 –tól ( ebben az esetben a TJ negatív érték), dJ = 36525 TJ. Időszak 1900,0 számolva 1900, január 0, 12 óra efemerid idő =JD2415020.0
A képleteket az Astronomičeskij ježegodnik 1979, 656-657 oldalán találjuk.

Az időjárás teljes átalakulása késztethette a lengyeli kultúra lakosait az időbeni pontosabb tájékozádásra,a körárkok csillagászati orentációjára.A „magas“ Hold orientáltság hosszabb időre biztosítja a megfigyelést és tájékozódást a ciklusok 18,61(19év) évenként váltakoznak.Év közben az az „alacsony“ Hold orientációk biztosítják az évszakok változásának megfigyelését.A Nap az „alacsony“ Hold irányában van (ie.4 800-ra gondolunk): január 28-án,május 13-án,augusztus 1-én,november 14-én,az évszakok: tavasz január 28-tól május 13 –ig (105 nap),nyár május 13-tól augusztus 1-ig(80nap),ősz augusztus 1-től november 14-ig(105 nap),tél november 14-től január 28-ig(80nap).Végezetül az „alacsony“ és „magas“ Hold orientációja lehetővé teszi a rövidebb időszakok megfigyelését melyeknek hossza 30 nap (szinodikus hónap).Továbbá a „magas“ Hold orientáció a „magas“ Hold évében lehetővé teszi a 28 napos ciklus (tropikus hónap) megfigyelését.Az ilyen orientációjú körárkok más funkciók (pl. gyülekezés) mellet megfelel az elég pontos időbeli tájékozódásra,amelyikben megfigyelhetők az esős időszakok és megállapítható a vetés ideje.A körárkok építésének kényszere nagyon erős lehetett,mert a kemény sziklás alap sem tudta megállítani az építőket.A szó szoros értelmében ez az életben maradás kérdése volt,mert a száraz időszakban az időbeni orientáció nélkül a mezőgazdasági tevékenység lehetetlen.
A véletlen orientáció valószínűségét a Bernouli törvény szerint számoljuk ki.Ha „n“ egymástól független mérést elvégzünk és a valószínűség mindenütt „A” egyenlő p,a valószínűsége annak ,hogy az A cselekmény x-szer megtörténik:
P(n,x) = (n!/ x!(n-x)!) px (1 - p )n - x [ 12 ]
Ahol n! az n faktoriális. Például 3! = 1×2×3
Ezt a képletet megtalálhatjuk Bronštejn I. N.,Semenďajev K. A.,1964 706 oldalon,vagy Štulajter F., 1990 74.oldalon,esetleg más irodalomban ahol a valószínűség számítás teóriájával foglalkoznak.A diszkrét véletlen vátozónak a valószínűségi elosztása binomikus,mert a kisérletek száma kevés lesz.
A körárkokra alkalmazva az n a lehetséges alkalmazások száma(orientáció),x-az igazánfelhasznált irányok száma.Az „A“ cselekmény valószínűsége a mi esetünkben a csillagászati orientáció ez lesz:
„O“ az objektumok száma(legfontosabb irányok,napfordulók, „alacsony „ és „magas“ Hold) = 12,mert 12 meghatározó irány létezik.Legyen egy irány (objektum) a láthatáron 3 fok,az egész 360 fok,akkor az „A” esemény valószínűsége az adott irányra:
p = (12. 3 / 360 )= 0.1 [ 13 ]
A konrét körárkokra értve:
NS az önálló épületek száma,amelyek külön vannak kialakítva.

statistikau.jpg


Leírás a körárkok véletlen orientációjának valószínűség számításához.A Bučanyi körárok esetében a felhasználás módja 14,reálisan az I, H, G, D, E, F pontok,az EF közép,a KJ közép,a ténylegesen használt pontok száma 9,részletesen Karlovský V., 1999-ben írja le.A Žlkovcei körároknál az n=4 az X=2,de ha a legöregebb P459,P420 paliszádokra számoljuk,amelyeket négyszer bontottak meg és alakítottak át(ami az irányt illeti) a valószínűség 0,0486, amit a negyedik hatványra kell emelni,mert az új paliszádok önálló objektumok.A Svodíni körároknál ha figyelembe vesszük az építmény bonyolultságát: árok+kettős paliszád Svodín 1 + kettős árok + hármas paliszád Svodín 2 ,akkor öt különálló építménnyel kell számolnunk,mert nagyon pontosan be kellet tartani az irányokat.Ebben az esetben a valśzínűség P(n,x) = 0,000000271132. Az adatokból kitűnik,hogy a körárkok véletlen orientációjának valószínűsége nagyon kicsi,csak néhány ezred - ezrelék.Végeredmény képpen kijelenthetjük, hogy a körárkok csillagászati irányba vannak tájolva.

Mgr. Vladimír Karlovský a Hlohoveci Csillagvizsgáló és Planetárium dolgozója, Doc. PhDr. Juraj Pavúk, Dr.Sc. pedig a Nyitrai SzTA Archeológiai intézet dolgozója.
Irodalom:
 Astronomičeskij Ježegodnik 1979, Nauka, Leningrad 1976, s. 656-657
 Bronštejn I. N., Semenďajev K. A., 1964: Príručka matematiky, vyd. SNTL Bratislava 1964
 Karlovský V., 1999 Rondel v Bučanoch ako možné slnečné a mesačné observatorium In: Otázky neolitu a eneolitu našich krajín - 1998 Materialia Archeologica Slovaca, edícia Communicationes, zv. II Archeologický ústav Slovenskej akadémie vied, Nitra 1999, s. 111-124
 Němejcová-Pavúkova V., 1995 Svodín Zwei Kreisgrabenanlagen der Lengyel Kultur Facultas Philosophica Universitatis Comenianae Bratislaviensis, Studia Archeologica et Mediaevalia, Bratislava 1995
 Němejcová-Pavúková V., 1998 Praveké dejiny Svodína, str. 22-24, vyd. Cranium s.r.o a obec Svodín
 Pavúk J., 1992: Sídlisko lengyelskej kultúry v Žlkovciach ohradené palisádami, Archeologické rozhledy 1992, 44, 3-9
 Pavúk, J. 1998: Hlavné výsledky výskumu sídliska lengyelskej kultúry v Žlkovciach. Slov. Archeol. 46-2, 169-186.
 Podborský V. et al. 1999: Pravěká sociokultovní architektura na Moravě, vyd.: Filosofická fakulta Masarykovy univerzity. Brno 1999
 Štulajter F., 1990 Odhady v náhodných procesoch, vyd. Alfa, Bratislava 1990
 Thom A., 1966: Megaliths and matematics, Antiquity 40, 121-128
 Weber Z., 1985: Astronomická orientace rondelu z Těšetic-Kyjovic, okr. Znojmo. Sborník prací Filozofické fakulty Brnenské univerzity. Studia Minora facultatis philosophicae Universitatis Brunensis E30, 1985, 23-39
Eredeti cikk:Corona Pragensis - zpravodaj Pražské pobočky České astronomické společnosti.
.astro.cz/cas/praha/crp


Fordította : Varga István
2010,szeptember 10 -án

Fordítói megjegyzések:

A 2002-ben megjelent cikk magában nézve csak egy adalék a körárkok kérdésköréhez.Érdekesebb a helyzet,ha megpróbáljuk összehasonlítani mondjuk a magyar nézetekkel. Ugyan akkor találtam rá Dr. Pásztor Emília: „Megjegyzések a lengyeli kultúra körárkainak tájolásához“ című írására. Megörültem végre olvasok a témáról valamit magyarul és összehasonlítom. Korai volt az öröm az írás megtalálható a .akademiai.com/content/k44862268827x252/ internetes címen. Azután előjön a következő kép:

lengyelikult.jpg


Ami itt érdekes az ár amit fizetni kell 15oldal anyagért $25.00, vagy €20.00.Az oldalon megtaláljuk kiknek kinálják a magyar verziót: Anglia,Németország, Belgium, Japán,Franciaország stb.Ezeknek az országoknak biztosan magyarul kell a tanulmány.Elég nehéz ezt a dolgot megmagyarázni. A „szerzői jogok” védelmével biztosan nem lehet,mert a tanulmány angol változata: Emília Pásztor,Judit P. Barna & Curt Roslund „The orientation of rondels of the Neolithic Lengyel culture in Central Europe“ megtalálható itt: //antiquity.ac.uk/Ant/082/0910/ant0820910.pdf
Ez aztán igazán hazafias hozzáállás,ha érdekel valami,ami magyarul is meg van írva,azért fizess,vagy fordítsd le magadnak angolból.

A magyar kutatók célkitűzései ebben a 2007 - ben mejelent cikkben olvashatók: .mult-kor.hu/cikk.php?id=16354 .Ezután 2008-ban megjelenik a tanulmány.A magyar kutatók ismerik a szlovákok,csehek munkáját,ahol le van írva,hogy a régebbi körárkok tájolása bonyolultabb,mint a fiatalabbaké és ezek inkább Magyarország területén találhatók,onnan terjedtek el,mégis a tanulmányban megmaradnak a sima Nap tájolásnál és a Nap motívumok bemutatásánál,de magyarul még ez sem teszik hozzáférhetővé.Fel kellene tennünk a kérdést,vajon miért teszik ezt?A tanulmány írójától ez természetes, mivel az ázsiából jöttünk dogma képviselője lehet.Bugacon is az „Ősi nomád kultúrák Eurázsiában ...“ címmel tartott előadást. A genetikai kutatások viszont kimutatják,hogy a ma élő magyarok nagyobb részének ősei európai eredetűek.Ezek már 8 000 évvel ezelőtt földműveléssel foglalkoztak és bonyolult csillagászati irányokra tájolták épületeiket,ebből az időből a mezopotámiaiakról még semmi hír nincs.A földművelőket a szlávok tartják őseiknek,a magyarok azt állítják semmi közük a szlávokhoz,amit a genetika megcáfol.A nyelvészeti kutatásokat lezárják azzal, hogy a közös szavak,csak a szlávoktól kölcsönözhetők,fordítva nem.Többszörös a motiváció arra,hogy alacsonyabb szinten tüntessék fel a körárkok építőinek a kulturális szintjét.A földműves társadalom nem lehet magasabb műveltségű,mint a lovas-nomád, mert a magyarok a nyugat-európaiakkal egyetemben ezt az irányt támogatják. Ezzel sugalható az a nézet,hogy a magyar nemzet „kiválasztott” és egyedül ő képes a Kárpát-medence irányítására (Trianon-Mindent vissza!).Másrészt nagyon jó fenntarható a feszültség a Magyarországot környező szláv államokkal.Nem lenne jó ezért hangoztatni,hogy a magyarok nagyobb részének ősei európai erdetűek. Mi lesz ha elkezdik kutatni,ezen földműves ősök ki létét,kultúráját esetleges rokonságot a környező népekkel?Azonnal felvetődnek a kérdések: Ha a ma magukat „magyarnak” nevező „magyar nyelven” beszélő emberek nagyrésze őslakos a Kárpát-medencébe,akkor kik azok,akik bejöttek?Volt-e honfoglalás? A régi rokonok tértek vissza,vagy a harcias lovas-nomádok gyarmatosítottak? Kik is alapították az „ezeréves Magyarországot”,ahol a magyar nem volt hivatalos nyelv? (az biztosan elgondolkodtatná az embereket,ha a volt Szovjetunióban a franciát vezették volna be hivatalos nyelvként,pedig az „ezréves Magyarországon” valami ilyesmi történt) Milyen volt az ősvallásunk?Milyen volt Jézus előtti ősvallásunk?Mi a különbség a szláv pogányok és a pogány magyarok között?S folytathatnám tovább a kérdések sorát.
Találtam még egy tanulmányt,ahol megemlítik a körárkokat: „Fejér Eszter - Későneolit településszerkezet“ - Ősrégészeti proszeminárium 2005/2006 tavaszi félév.Innen letölthető az egész tanulmány: [DOC] Későneolit településszerkezet
A Lengyeli kultúra leírásában talált mondat idézete: „A már említett körárkok építésének hagyománya Közép-Európából érkezhetett Magyarországra. Két típusát ismerjük, amelyeknek teljesen eltérő funkciójuk lehetett:........
Befejezésül annyit,mikor meri valaki az ilyen „tudósok“-nak feltenni a kérdést: Meddig néztek még minket hülyének?Hol van Közép-Európa, hogy Magyarország nem tartozik bele?
 

estfen

Állandó Tag
Állandó Tag
jó logikai meglátások,
nehezen lehetne elfogultság nélkül cáfolni a gondolatmenetet.
úgyhogy igaz, a választ mindannyian tudjuk.

Kedves Helian!

Amikor nsza – nak választ írtam nem akartam hosszabban részletezni,mit értek a magyar önkritika alatt,itt is csak felvázolnám a nézőpontomat.Magunk között bizonygathatjuk,hogy mi kiválasztottak vagyunk,de a többi nemzet erre bizonyítékokat kér.

A jó logikai levezetés nem biztos,hogy helyes eredményhez vezet.Az ismereteinktől függ,hogy mennyire közelítjük meg az igazságot. Legyen erre egy példa Stephen Hawking lassan 68 éves korára eljutott ehhez az állításához: : „Mivel vannak olyan törvények, mint például a gravitáció törvénye, az univerzum képes arra, hogy a semmiből létrehozza önmagát. A spontán teremtés az oka, hogy a semmi helyett van valami, hogy létezik a világegyetem, hogy létezünk mi magunk. Nem szükséges Istent bevonni ahhoz... hogy működjön az univerzum”. Szerintem a „létre hozza önmagát”,már az ősienk is tudták több tízezer évvel ezelőtt.Hawking logikája helyes ha az Univerzum önmagát teremti meg,szüli meg és ha Isten, Atya-ként van definiálva, s ha a természetben a hímnemű valami nem tudja magát újra szülni,akkor erre a müködéshez nincs szükség.Ezek szerint Istenre,mint Atyára,a Semmire nincs szükség.Ezzel szemben van az ősi logika,miszerint van egy őslétező, ősok/Ukkó/,őstény /Isten/,ahol nem annyira lényeges,hogy hogyan keletkezik. Van valahonnan,vagy megszülte önmagát.Nagy valószínűséggel erre utalnak a nagyon régi,több tízezer éves ma vénuszoknak nevezett szobrocskák.Nevezik a „termékenység istennőjének”, Istenanyának,Anyaistennek,a Nagy Anyának, latinul Magna Mater-nek, ősi nyelven „ö MaGáNa Mæ TeRē“,ha valaki nem akarná megérteni,akkor ma „ő MaGáNaK MeGTeReM“.Ezzel az elképzelessel kapcsolatba hozhatjuk a Kisbódogasszony,Bódogasszony,Nagybódogasszony elképzeléseket,amit mára Boldogra deformáltak,meg Szűz Máriára.Lenne itt min elgondolkodni.Vajon melyik elképzelés illik jobban a természet működéséhez, ha ismeretes,hogy az egysejtű saját magának megterem,mikor ketté osztódik és az embereknél is előfordul a „szűznemzés“,ahol az anya saját magát szüli újra,mivel hiányzik a hím X kromoszómája.

Az eredeti témához visszatérve azt hiszem,hogy elfogultság van mind a két oldalon.A szlovákoknál,hogy megpróbálják maguknak kisajátítani az összes ma szláv nyelven beszélőre értelmezendő „szláv“ kifejezést,sőt az egész kultúrát.Az önálló Szlovákiának,viszont ez létkérdés,mert a teljesen elfogulatlan magyar politikusok mindig lebegtetik Trianont.Nem megemlékeznek,nem a tanulságot vonják le,hanem él a jelszó: „Mindent vissza!“Az elfogulatlanok tudják ez mit jelent.Ha Magyarországot teljesen el akarnák tüntetni,akkor nem próbálkoznátok megvédeni magatokat,hogy őseitek után jogotok van a területre,ahol éltek?

Ha megnézzük,hogy hivatalosan mit tanítanak mind a két országban történelemből,akkor elfogulatlanul Nagymorávia már iu.833-ban létezett,írott nyelvét 863-ban Ciril és Metód fektette le.A honfoglalást 895 körülre teszik és ekkor még sem a magyar írásról,sem kialakult magyar nyelvjárásról nem tesznek említést,minden csupa találgatás.A szlovákok csak a hivatalos magyar álláspontot lovagolják meg.Nem hiszem,hogy elvárható lenne tőlük a magyar alternatív történelmi irányzatok tanulmányozása,amelyek nagyrésze szintén elfogulatlan.Mi lenne,ha ezekhez szólnának hozzá.Van Yotengriti őstörténet,van a Duna evangéliuma ahol a magyarok a Nibiruról származnak,van az Arvisúra,ahol a magyarok hun elődei a földi ember és a Szíriusról származók keveréke.Azután van az úgynevezett székely-magyar rovás /mára normalizált formában/,amelyik a világ legősibb írása.Van a Szentkorona,amelyik az égből szállt alá az Istentől.Végezetül van a magyar nyelv,gondolom a mai irodalmi magyar,mert mindenki csak ezzel hasonlítja össze az idegen nyelveket.Ebből aztán teljesen elfogulatlanul kijelentik,hogy a magyar a legősibb nyelv,sőt a Teremtő nyelve.Mindezt figyelembe véve,mennyivel elfogultabb az,aki a genetika legújabb eredményeire támaszkodva kijelenti,hogy ő a nagy túlélő,elismeri őseinek a 8 000 évvel ezelőtt élt földműveseket,akiknek a mai utódait „szlávoknak,szláv nyelven beszélőknek“ nevezik.Magyar Adorján írt róla „A lelkiismeret aranytükre“,az elé kell állni,abba kell belenézni ....
 

Helian

Állandó Tag
Állandó Tag
Kedves Helian!

... Magunk között bizonygathatjuk,hogy mi kiválasztottak vagyunk,de a többi nemzet erre bizonyítékokat kér.
egyetértek mondatoddal,
bizonyíték kell az nyilvánvaló, és szerintem lesz is, rövid időn belül.

A jó logikai levezetés nem biztos,hogy helyes eredményhez vezet.Az ismereteinktől függ,hogy mennyire közelítjük meg az igazságot. Legyen erre egy példa Stephen Hawking lassan 68 éves korára eljutott ehhez az állításához: : „Mivel vannak olyan törvények, mint például a gravitáció törvénye, az univerzum képes arra, hogy a semmiből létrehozza önmagát. A spontán teremtés az oka, hogy a semmi helyett van valami, hogy létezik a világegyetem, hogy létezünk mi magunk. Nem szükséges Istent bevonni ahhoz... hogy működjön az univerzum”. Szerintem a „létre hozza önmagát”,már az ősienk is tudták több tízezer évvel ezelőtt.Hawking logikája helyes ha az Univerzum önmagát teremti meg,szüli meg és ha Isten, Atya-ként van definiálva, s ha a természetben a hímnemű valami nem tudja magát újra szülni,akkor erre a müködéshez nincs szükség.Ezek szerint Istenre,mint Atyára,a Semmire nincs szükség.Ezzel szemben van az ősi logika,miszerint van egy őslétező, ősok/Ukkó/,őstény /Isten/,ahol nem annyira lényeges,hogy hogyan keletkezik. Van valahonnan,vagy megszülte önmagát.Nagy valószínűséggel erre utalnak a nagyon régi,több tízezer éves ma vénuszoknak nevezett szobrocskák.Nevezik a „termékenység istennőjének”, Istenanyának,Anyaistennek,a Nagy Anyának, latinul Magna Mater-nek, ősi nyelven „ö MaGáNa Mæ TeRē“,ha valaki nem akarná megérteni,akkor ma „ő MaGáNaK MeGTeReM“.Ezzel az elképzelessel kapcsolatba hozhatjuk a Kisbódogasszony,Bódogasszony,Nagybódogasszony elképzeléseket,amit mára Boldogra deformáltak,meg Szűz Máriára.Lenne itt min elgondolkodni.Vajon melyik elképzelés illik jobban a természet működéséhez, ha ismeretes,hogy az egysejtű saját magának megterem,mikor ketté osztódik és az embereknél is előfordul a „szűznemzés“,ahol az anya saját magát szüli újra,mivel hiányzik a hím X kromoszómája.

pont a minap találkoztam és gondolkodtam el az említett Hawking féle gondolattal, és nem értek vele egyet, ugyanis véleményem szerint az ő következtetése nem következik abból a dologból, amiből kiindul

Az eredeti témához visszatérve azt hiszem,hogy elfogultság van mind a két oldalon.A szlovákoknál,hogy megpróbálják maguknak kisajátítani az összes ma szláv nyelven beszélőre értelmezendő „szláv“ kifejezést,sőt az egész kultúrát.Az önálló Szlovákiának,viszont ez létkérdés,mert a teljesen elfogulatlan magyar politikusok mindig lebegtetik Trianont.Nem megemlékeznek,nem a tanulságot vonják le,hanem él a jelszó: „Mindent vissza!“Az elfogulatlanok tudják ez mit jelent.Ha Magyarországot teljesen el akarnák tüntetni,akkor nem próbálkoznátok megvédeni magatokat,hogy őseitek után jogotok van a területre,ahol éltek?

Ha megnézzük,hogy hivatalosan mit tanítanak mind a két országban történelemből,akkor elfogulatlanul Nagymorávia már iu.833-ban létezett,írott nyelvét 863-ban Ciril és Metód fektette le.A honfoglalást 895 körülre teszik és ekkor még sem a magyar írásról,sem kialakult magyar nyelvjárásról nem tesznek említést,minden csupa találgatás.A szlovákok csak a hivatalos magyar álláspontot lovagolják meg.Nem hiszem,hogy elvárható lenne tőlük a magyar alternatív történelmi irányzatok tanulmányozása,amelyek nagyrésze szintén elfogulatlan.Mi lenne,ha ezekhez szólnának hozzá.Van Yotengriti őstörténet,van a Duna evangéliuma ahol a magyarok a Nibiruról származnak,van az Arvisúra,ahol a magyarok hun elődei a földi ember és a Szíriusról származók keveréke.Azután van az úgynevezett székely-magyar rovás /mára normalizált formában/,amelyik a világ legősibb írása.Van a Szentkorona,amelyik az égből szállt alá az Istentől.Végezetül van a magyar nyelv,gondolom a mai irodalmi magyar,mert mindenki csak ezzel hasonlítja össze az idegen nyelveket.Ebből aztán teljesen elfogulatlanul kijelentik,hogy a magyar a legősibb nyelv,sőt a Teremtő nyelve.Mindezt figyelembe véve,mennyivel elfogultabb az,aki a genetika legújabb eredményeire támaszkodva kijelenti,hogy ő a nagy túlélő,elismeri őseinek a 8 000 évvel ezelőtt élt földműveseket,akiknek a mai utódait „szlávoknak,szláv nyelven beszélőknek“ nevezik.Magyar Adorján írt róla „A lelkiismeret aranytükre“,az elé kell állni,abba kell belenézni ....

ezekkel is nagyjából egyetértek,
az elfogultsággal csak részben, van természetesen,
de van olyan magyar nézet is sztem ahol nincs jelen,

viszont az is igaz, hogy az ún. alternatívok közül nagyon sok, általad is említett, "nézet, teória", stb. többet árt az igazságnak mint használ, és könnyen támadhatóvá teszi az amúgy igazi alapokat, ill. azok valóságtartalmát és megvédését

de két dolgot hozzá kell szerintem tenni, ill. hangsúlyozni kell,
például ha mondjuk kiderülne, bebizonyosodna, hogy a krónikai adatok mind helyesek, tehát a hunok a magyarok elődei ill. az avarok is, akkor az összes "hivatalos" nézet ebből a szempontból értelmét vesztené és a vita is,
és itt ki emelni azt is, hogy ez a szöges ellentetje pl. az ő nézeteiknek, hisz itt szó se lehet pl. 19-dik magyar elfogultságról stb.ről, hisz az összes régebbi külföldi krónika is ezt tartalmazza,

a másik dolog meg, szintén a krónikák kapcsán, pl. a magyar-ősnép-ősnyelv dolog sem 19. századi rómantikus túlzás, mint a külföldiek hasonló "dicsőítő" kitalált dolgai, hanem ezredéves magyar hagyomány, hisz már a régi magyar krónikákban is megjelenik az ősi Nimród mezopotámiai hagyomány, ill. ez a magyar nemzet egyik legfontosabb hagyománya, hisz a nemzet eredetlegendájának az alappillére, a Csodaszarvas monda.
tehát az egyes országok nézetei, ill. azok kialakulási módja, ideje, és típusuk között is jelentős különbségek vannak,
ugyanakkor az is igaz, hogy a magyar hivatalos oldal, már a szabadságharc óta, még a magyarokra jó tényeket is kifordította, stb., vagyis amit te is írsz.
 

Helian

Állandó Tag
Állandó Tag
lehet hogy volt már szó róla a fórumban,

de a fentiekhez kapcsolodó cikket érdemes itt említeni,
ez a szlávok kialakulásáról, stb. szól,


a címe:
"Kitalált szlávok? A korai szlávok régészeti és történeti problémái"
Hozzászólások Florin Curta könyvéhez és fogadtatásához

és egy újabb könyv nézetét foglalja össze, ezét:
"Florin Curta: The Making of the Slavs. History and
Archaeology of the Lower Danube Region, c. 500–700.
Cambridge University Press. 2001."

Idézet a cikkből:
"
A közelmúltban élénk vita bontakozott ki Florin Curta a korai szlávok törté-
netéről és régészetéről
megjelent könyvével kapcsolatban. A könyv felbolydulást
okozott a korai szláv régészet kutatói között
, angolszász tudományos körökben
ünnepelték, és korszakalkotó műnek tartják. Amerikában elnyerte az Amerikai
Történeti Egyesület (AHA) legnagyobb elismertségnek örvendő Herbert Baxter
Adams díját a 2002-es évben. Elismerő kritikákat kapott nem csak amerikai és
nyugat-európai, hanem orosz szerzőktől is.1 Ezzel szemben a kelet-közép-euró-
pai térség legtöbb államában a mű vörös posztó maradt, és nagy felháborodást
keltett.
A tét a szláv kultúra egyedisége és ősisége volt. Könyvére a legterjedelme-
sebb és egyben legkritikusabb választ Gabriel Fusektől kapta a román származású
floridai professzor.2
Mivel váltott ki ekkora vihart Florin Curta? A könyv állításai szerint nemcsak
a szlávok anyagi kultúrája, hanem maguk a szlávok is a 6. század folyamán jöttek

létre. A folyamat gerjesztője a Bizánci Birodalom volt, melyben ekkor folytak Jus-
tinianus erődépítési munkálatai, ami egyfajta kulturális sokkot okozott a Duná-
tól északra élő „barbárok” körében. A szláv (szklavén) név Curta szerint eredetileg
bizánci konstrukció, melyet arra fejlesztettek ki a Birodalomban, hogy összefoglaló
elnevezésként magyarázza az Al-Duna vidéki bonyolult etnikai viszonyokat.
Az amerikai kutató megállapításaival tabukat érint. A korai szlávok régészete
és őstörténete a 19. század folyamán kialakult romantikus elképzeléseken alapul,
melyek szívósan tovább élnek.
...
stb.
"

itt a cikk:
 
Státusza
További válaszok itt nem küldhetőek.
Oldal tetejére