Magyar őstörténet

Státusza
További válaszok itt nem küldhetőek.

estfen

Állandó Tag
Állandó Tag
Tomory Zsuzsa:Őstudatunk élő emlékei

Őstudatunk élő emlékei

ˆ Tomory Zsuzsa
1997



Mielőtt ősvallásunk fennmaradt emlékeinek tárgyalásába kezdenénk, tisztáznunk kell őseink, s a ma emberének vallásról és hitről alkotott fogalmait.
A Magyar szófejtő szótár szerint “A hit olyasmiről való meggyőződés, amit nem tudunk igazolni.” Nyelvhasználatunk szerint a hit híd a tapasztalt, s a remélt világ, esemény között. Bartók Béla ezen ég és föld közötti híd szerepét emelte kulcsfontosságúvá az emberiség történelmében. Ősmagyar regéink szerint az eget a földdel összekötő aranyhídon, fényhídon csak bűntelen emberek járhatnak.
A ma uralkodó nagy vallások szerinti hit a magyarban igen találóan megfogalmazott “vakhit”-nek felel meg, mely a világtól, élettől teljesen elvonatkoztatott, ember szülte képzeteket törvényszerűsít, rendszerez, vitat, elvet, vagy megtart, s ezek elfogadása, vagy el nem fogadása biztosítja egy bizonyos korban élő ember boldogulási lehetőségét. Más szóval élve: ezen a “vakhiten"nyugszik egy bizonyos szűkebb kör hatalmi rendszere.Ez a hatalmi rendszer látszólag állhat magasabb eszmeiség szolgálatában, de alapja ekkor is a hatalomvágy, mely testi-lelki szolgaságba taszítja a hatalmi körében élő emberiséget. E hatalmi rendszer ellentételeképpen, annak béklyójában vergődő jóindulatú kezdeményezések vezethetnek a lelki fejlődés egy magasabb pontjának küszöbéig, de mivel kiindulási alapjuk a korábbi hitrendszer önző, tehát téves alaprendszere, éppen úgy képtelenek lesznek az ember ősi, Isten utáni vágyódását kielégíteni, mint az ezeket szülő hitrendszer.
Ezeket a hatalmi hitrendszereket íróasztal-vallásoknak nevezem. Az íróasztal mellett született, valóságtól elvonatkoztatott gondolatok lehetnek emelkedettek, az emberek egymás közötti viszonyában bizonyos mértékben irányt mutatók, s ezek minden esetben az írójuk ihletett lelkivilágának tükrei. Ezek érinthetik az emberi elindulás ősi látását, de csak addig, amíg hűek maradnak a velük született bölcsességhez, mely minden ember lelkiismeretében nyilvánul meg, még akkor is, ha így ellentétbe kerül a hivatalos egyház nézetével.
Minden ilyen vallás az előző műveltségek hitrendszeréből válogatja össze azokat a tételeket, melyek saját hatalmának megszilárdítását mozdítják elő, s mindig az előző kor hatalmi rendszerének nyelvét tartja meg “szent”, “egyházi” nyelvként. Így vált például a nagyon is pogány római birodalom nyelve, a latin, a római katholikus egyház nyelvévé, s általa új köntösben, de a régi római uralmi rendszer folytatódott Európaszerte. Ezt a keretet töltötték fel az akkori világ ősi, általuk pogánynak minősített hitrendszerének külsőségeivel. Az ilyen utódvallások rendszerint nem törődnek az átvett vallás eszmeiségével, azok továbbélésével, hanem csak annak keretét veszik át saját hatalmi céljaik elérése érdekében. Ezért szertartásaik lélektelen külsőségek maradnak, s ezekből száműzik az Isten adta értelem utólsó pislákolását is. Egyben valamennyi ilyen “csinált” vallás megegyezik: kötött hittételeik vannak, melyekkel vitatkozni nem szabad az “Isten így mondja, így akarja” elmélet szerint. Ezeket a hittételeket olyan szilárdan állítják kitalálóik, mintha képesek lennének megérteni a Mindenség Urát, miközben mindjobban elkülönítik magukat a természettől, s ezzel együtt embertársaiktól, a teremtett világtól, s így Istentől is. Ezen a ponton hatalmas tudathasadás áll be: elkülönítik a teremtett világtól, s az azt vizsgáló, megérteni akaró tudományt és Istent egymástól.
 

oposur

Állandó Tag
Állandó Tag
Csoda emberek vagyunk.
A magyarok csodaemberek. Ha egy kissé ismerjük a szlávokat például, akkor látjuk, hogy vakon hisznek vezetőiknek. Pl a szerbek azt mondják Szabadkán a magyarnak: miért akartok autonómiát máris, hiszen csak 1956-ban jöttetek...? És ezt elhiszik a vezetőiknek, meg bármit...nem folytatom. A magyar viszont vádolni is tud, nemcsak irígykedésből abovó kételkedni. Elvakultsággal vádolni pedig kifejezetten élvezet a számára és ekkor azt teszi mint a szovjetek írószövetsége Szolzsenyicinnel...nem ismerik Gyenyiszovicsot, a könyvet, de elítélik az íróját...
Az elvakultság ténye nem fogható meg ugyanis, mert sok a kiskapu. Elvakulni pedig könnyű mert úgy is lehet: akármit mond a másik az marhaság...Meggyőzödés helyett tehát rá is foghatjuk valakire, nincs következménye. De mi a haszna számunkra, Gyenyiszovicsok számára?
Ki és mikor, mennyi munkával oltotta ezt be a magyarba? Eleinte nehéz dolga lehetett, de később már -a "ne higgy magyar a németnek"-időszakban fordulhatott a kocka.
Azóta nem hisz senki senkinek, csak a Habsburgoknak és az általuk kidolgozott elveknek, meséknek. Mert ha egy idegen írja, mondja...azasztán..Ezek a habsburgi őstörténeti okoskodások pedig tiszta nyelvi spekulációkon alapulnak. .a XIX. században még nem voltak pl ásatások sem itt. Ők ugyan nem ismerték a hunfajú népeket, de a magyarnak -ennek a volt pogány, ázsiai népnek- történelmet írattak...ebbe azután sok mai okos bele is kapaszkodik. A törtémnelem-íratáson kívűl sokmindent el is pusztítottak, pl elhordatták Ősbudáról Buda fősámán várának utolsó köveit is..mégis megtalálta ezt Lánszki!Persze már a mai digitális kapaszkódó nem száraz, csúszik ki... Hiába bizonygat, hiába magyaráz magyar a magyarnak, ellenfélnek érzi őt egy-két okos bádogos és csípőből cáfol, nemszámít ha nem ülnek az érvek. Mert más nem ehet a lámpás, hiába elavult a tudás... Nem számít ha elmélyült gondoklkodás helyett felszínesen negligál...csak a cáfolat a lényeg. Persze önmagát is cáfolja ezzel, de előbb végigkellene gondolnia mit is csinál?
Ma is vannak szellemi vezetők és lesznek is. Ma is vannak értelmes emberek és ezért az értelem forradalma egyszer győzni fog. Még itt is, ebben is.
Persze van szerencsére azért kivétel is...de
még máshol.
Kosdi Tamást például nem lehet szembeállítani velem és Piroskát sem. Mindhárman tiszteljük Paál Zoltánt és a páratlan könyve nyomán teszünk valamit az igaz őstörténelmünkért. Ugyanazt mondjuk ha néha más szavakkal is.
 

estfen

Állandó Tag
Állandó Tag
Kedves oposur!

Ne keress ott ellenséget,ahol nincs.Nem áll szándékomban szembeállítani Kozsdit Veled,vagy Piroskával.Kozsdival szemben nekem nem az Arvisúra miatt van fentartásom.Már régebben meghallgattam egy előadását az asztrológiáról,ahol az elején megmondja,hogy a hagyományos asztrológia az egy spekuláció,ahol ie.500-ban rögzült az égbolt.Mára a Nap térbeli elcsúszása a horoszkóphoz eléri a 30 fokot.,vagyis a mai napon nem a nyilasban,hanem a skorpió végén van.Amikor rájött,mit is jelent,amit mondott,akkor elkezdte javítgatni,hogy de azért működik,csak egy szinttel alacsonyabban.Nos nálam az elvi kérdés,hogyha valaki tudja,hogy valami rossz,de annakellenére azt továbbra is használja.Ez azt jelenti, tudatosan vezeti félre az embereket.Efelett nem lehet,csakúgy elsiklani.Ezért írtam,hogy majd Te jelzed,eredetiek-e a levelek.Gondolom,ez annak a jele,hogy a Te véleményedben jobban megbíztam,mint a Kozsdiéban.Ez nem azt jelenti,hogy azonos nézeteken vagyunk,ami a hozzászólásaidat illeti.Továbbra is igyekszek,majd csak olvasni és nem véleményezni.István
 

oposur

Állandó Tag
Állandó Tag
Egy kalandozás a sok közűl..
Báta sámán kellő felkészűlés után indut el Ordoszból. Először -hosszú lovagolás után- Sumériába érkezett, ahol Sirgula pateszi ( a pateszi a sumérok sámánja) tájékoztatta, hogy Buda (Úr első fejedelme) utáni időkben még sokáig nem vált el a hatalom és az akkori egyház, így pateszik uralkodtak ekkor (ie. 3700 körűl) itt. Buda és embereinek érkezése hajókkal történt és ie. 5000 körűl alapította Úr városát.
Igen nagy özönvíz volt itt ie. 3540.-ben, 3406.-ban és 3208.-ben is. Ezek az utolsó özönvizek keletkezési dátumai. Ekkor a lakosság északra a szavárdokhoz és kurdokhoz menekült el.
Az özönvizek után SZUMÍR vezér megszervezte a nép visszatelepülését, ökrös fogatokon, szmaras szekerekkel.
Úr lakossága ie. 3500 körűl kb 350 000 ember volt. Itt raktárak is voltak és hajózható csatorna kötötte össze a folyót és a várost. Élénk kereskedelem is létezett, sok idegnen kereskedő is élt itt.
A várost tehát hajósok, kereskedők, földművesek, kézművesek lakták legtöbben. A várost 56 kis település vette körűl, 1,9 milliió lakossal. Ezen településeknek a lakói kb 50%-ban voltak sumérok.
Célként tűzte ki a hatalom az emberevés megszüntetését.
A sumérok írása egységes volt, írnokiskolák működtek, 665 írásjelük volt. A kegyhelyeiket pedig papok működtették.
Nemcsak földművelést folytattak, hanem fejlett raktározással is rendelkeztek, így pl a hét szük esztendő nem okozott éhinséget náluk.
Hogy miért érdekes a sumérok élete már az ókorban? Ordosz úgy ítélte meg, hogy a fejlett kultúrájú térségektől sokminden hasznosat átlehet venni. Ezért érkeztek ide is sokesetben un kalandozók, előkészített módon.
 

siriusB

Állandó Tag
Állandó Tag
Kedves sirius!

Amikor az Arvisúrákmegírásának miértjét keressük,mindig felmerül a kérdés: miért írta meg Paál Zoltán és miért úgy,ahogy megírta?Erre választ Tőle már nem kaphatunk,marad a találgatás ,meg a beavatottak belemagyarázása.A történések mögött,ott vannak az érdekek,ezekre csak akkor jövünk rá,amikor az érdekek már valósággá váltak.Oposur finoman előrukkolt,hogy nála is van kópia Paál Zoltán magánlevelezéseiből.Piroska pont a Veled folytatott vita igazolására betette a Mi az Arvisúra topicba,hogy Kozsdi Tamásnak is van és itt:http://www.kozsditamas-terhirado.eoldal.hu/cikkek/arvisura/paal-zoltan-maganlevelezesebol-1_- meg is található.Tényleg érdemes elolvasni.Oposur majd megmondja jók-e ezek a levelek,mert a Kozsdival nekem kétségeim vannak.Ha elolvasod a leveleket Neked jobban meg kellene értened az ezoterikus távbeszélgetésekről,szóló részeket,mivel foglalkozol ezotériával.Nekem ez nem mond semmit,mert ha valami konkrétat kellene a mostani beavatottaknak megmondani/ pl.mikor jön a Nibiru,hol volt atlantisz /,akkor az eredmény egyenlő a nullával,üzlet az egész.Ezzel nem azt állítom,hogy az emberi agynak nincs ilyen képessége. Más részek azok,már jobban elgondolkodtatnak,mivel az életem nagyobb részét a szocializmus alatt éltem le.Volt időszak, amikor az írógépeket is számon tartották.Nem lehetett, csakúgy írogatni ezer oldalakat.Egyszerű munkásembernek,legalábbis nálunk Szlovákiába nem lehetett,csakúgy besétálni a Szlovák Tudományos Akadémiára és onnan adatokat kapni.Megírni egy könyvet,azután azt eljuttatni az illetékes elvtárshoz.Az irány az elfogadott,hiszen a finnugor kongresszuson lett,volna ajándékozva a könyv.Sok kérdés felmerül még bennem,mivel tudom a megboldogult anyósomtól,hogy kiket kellet ismerni,meg befolyásolni,csak azért,hogy egy akkoriban divatos úgynevezett "parasztköltönő" gyermekverse megjelenhessen az ujságban.Ismertem a füleki öntödéből öntőmunkásokat,a bútorgyárból asztalosokat,akik kétfázisos edzéseken vettek részt hétfőtől-péntekig az NB II.-nek megfelelő osztályú futbalcsapatban.Akkor látták őket,mikor a fizetésüket jöttek felvenni.Amikor elemzem a leveleket,az ilyen szempontokat sem felejthetem ki.A kérdésekre adott válaszok sokkal bonyolultabbak,mint amilyen egyértelműnek próbálják a válaszadók beállítani. Nem folytatom tovább a kérdések feltevését,mert nem akarom az Arvisúra hívőket cukkolni.Ha valami szerintem,jól van elemezve,mint Vajk-István jellemzése azt elfogadom,a többit meg majd megoldja az idő.Befejezésül,csak annyit,hogy a vakon hívőkkel mindenütt baj van.Bármilyen kérdést teszünk fel,ha Jézus törzsi származását és nyelvét firtatjuk, akkor a zsidók,zsidó-keresztények háborognak.Ha a Nap tiszteletről,vagy az Anyaisten-Nőistenség egyenrangúságáról,vagy elsőbbségéről merünk szólni,akkor az összes vallás hívei felháborodnak.A magyar nyelv egyenrangon emlegetése a többi nyelvvel,szintúgy iritálja az emberek nagyrészet.Egyszer azonban le kell venni a szemellenzőt és fel kell tenni ezeket a kérdéseket,s megválaszolni többirányból elemezve.Remélem,hogy nagyjából Te is egyetértesz velem.István

Kedves Estfen! El fogom olvasni az ajánlott linket. Sajnos nekem az Arvisura indulásával van bajom. Ha valaminek a születésénél partizánok bábáskodnak, akik direkt egy olyan embert keresnek a tudásuk átadásához, aki a magyar szocializmus példaképét a Kohászt választja. Ehhez még jönnek a táltosainkat lesámánozók és az asszonyainkat lerimázó szövegek. Innen aztán nekem már engem nehéz meggyőzni.

Nehogy azt gondold, hogy én nem hiszek a magyar őstörténeti mítoszban. Nagyon is. Engem meggyőz az, hogy a világon a magyar nyelv egyedül áll azzal a tulajdonsággal, hogy milyen sok nyelvtani szabály egyezik. [FONT=&quot]53 sumér nyelvtani jellegzetességből <st1:metricconverter productid="51 a" w:st="on">51 megegyezik a </st1:metricconverter>magyarral és nincs még egy ilyen nyelv a világon. Akit ez nem győz meg, azzal szerintem valami baj van...;)

Ami pedig Atlantiszt illeti: a Mahabharata legalább annyira hiteles mítosz, mint az Arvisura. Abban is szó van Atlantiszról. Atlantisz létezett, erre még voltak akik emlékeztek Paál Zoltán előtt 2500 évvel. ;) Ha Paál Zoltánnak hiszünk, akkor talán Platonnak sem ártana hinni.

Másik kérdés, hogy van-e pénz egy komoly kutatásra és az is hogy mikor létezett?



[/FONT][FONT=&quot]Radics Géza: Eredetünk és őshazánk[/FONT]
 

oposur

Állandó Tag
Állandó Tag
Nem Paál Zoltán írta az ARVISURÁT, ahogyan már egy éve többször is mondogatom.
Paál Zoltán a másolatokat "tette át" a mai nyelvünkre.
Mivel Ő beavatott volt, így módjában állt ellenőrízni is a rovósámánok munkáit. Ezek a saját véleményén alapuló szövegek az Arvisura végén a levelezéseit tartalmazó részben találhatóak. Egyes történetek alaposabb magyarázatára szolgálnak a levelei.
Ezenkívűl léteznek még olyan -személyesebb- levelek is, amellyeket nem adott közre a könyv szerkesztője. Ilyenek például arról is szólnak, hogy a kiadó tanácsára -a megjelentetés érdekében- az előszóba a "REGE" kifejezést is szerepeltetni kell, a kommunista cenzorok hátha így hozzájárulnak az Arvisura megjelentetéséhez. Nem járultak hozzá....de a REGE bennemaradt..Ezek a személyesebb levelek vagy Paál Évánál vagy az Ózdi Arvisura Társaságnál megvannak. Néhányat olvastam ezek közűl.
 

oposur

Állandó Tag
Állandó Tag
Nagy Károly..
Az egyik legködösebb dolog Nagy Károllyal foglalkozni. Ez a dolog azonban elkerűlhetetlen annak aki az avarokkal is szeretne. Az avar időszak végefelé jelenik meg a színen ugyanis Károly.
A pápa tanácsára Károly az avarok területeit is elakarta foglalni. Miközben a bajorokat (rokonát, Taszilót) legyőzte, ellenük indult. Nem fogadta el a kialakult (Enns-Ibbsnél) határt..
Az avarok megsemmisítésével már 778-ban elkezdett "foglalkozni", amikor Isztriánál az avar őrséget kegyetlenűl megölte...de a felmentő sereg utolérte és Klágenfurtnál megverte a seregét.
Sok csata után végűl 791.októberében kerűlt sor egy olyan döntő csatára, amelyhez az avar Bős Tudun (fejedelem) minden elérhető segítséget mozgósított, így keletről, de a székelyektől is érkeztek hozzá katonai egységek. Nagy Károly egységeit végűl a mai Mosonmagyaróvár térségében
nagyon megverték az avarok. Ezután Ő még reménykedett egy felmentő sereg érkezésében, de ezek már régen hazafutottak...így Régensburgba költözött Károly és haláláig ott is maradt.
Ezzel azonban még nincs vége a dolognak. Bős Tudunnak kilenc lánya volt. Károlyék azt találták ki, hogy idegen kérők lepik majd el Bős székhelyét és a lányok férjei "juss" címen megszerzik a Dunántúlt. A másik terv szerint pedig Bős megmérgezését is szerették volna elérni.
Bős legidősebb lánya Klágenfurtban (Kalágé) tartotta esküvőjét 795.-ben, erre Bős is elment, hiába intették óvatosságra az emberei. Meg is ölték Bőst a városka utcáján "idegen merénylők"...(az első veje, Ajiló emberei)
Ezekután még folytatódtak az esküvők és a vők követelték is a területeket a Dunántúli avar régióból...ezenkívűl ekkor kezdődtek el az avar templomok kifosztásai is, a vőkkel érkezett idegen papok által.
Az avarok ugyanis uruki-mani vallásuak voltak és sok templomuk is épült Pannóniában, de -később- még Zebegényben, Pásztón, Diósgyőrben is.
Nagyon röviden így foglalható össze az avarok időszakának vége...mellyet azután Álmosék bejövetele követett. Bős után a maradék Avariában Pelsőc (Bős egyetlen fia) uralkodott..A Beavatott Központot pedig átvitték Désre az Avarbástyáról (Budakeszinél volt, érdekes szereppel)...
De az előbbiek csak a nyugati varok történetének végét jelentik, ugyanis az avarok teljes története igen bonyolult.
 

siriusB

Állandó Tag
Állandó Tag
Piroska pont a Veled folytatott vita igazolására betette a Mi az Arvisúra topicba,hogy Kozsdi Tamásnak is van és itt:http://www.kozsditamas-terhirado.eoldal.hu/cikkek/arvisura/paal-zoltan-maganlevelezesebol-1_- meg is található.Tényleg érdemes elolvasni.Oposur majd megmondja jók-e ezek a levelek,mert a Kozsdival nekem kétségeim vannak.

Végigszenvedtem az egészségi állapotáról és a szakszervezeti üdülőkben eltöltött nyaralásairól szóló leveleket, lehet, hogy prekoncepcióim miatt van (bár igyekeztem ezeket legyűrni), új információkhoz nem nagyon jutottam.

Talán ez: [FONT=ClassicalGaramond_PFL]...„Nekem név és adat-tömeg kell, mely varázslatba ejti az olvasó-táboromat!” Viszont az aranylemezekről és szkíta tárgyakról legkönnyebben a személynevek olvashatók ki. Nem beszélve arról, ha egy hanti, kazah, udmurt vagy ujgur, magyar nyelvet most tanuló diáknak mekkora nagy öröme van, ha ki tud betűzni egy nevet az arany-rovásokból. Most még eredetiben küldöm el a hiányzó részeket, de a jövőben kordába fogom szorítani a fordítók meseéhségét. <o></o>[/FONT] [FONT=ClassicalGaramond_PFL]Mentségükül szolgáljon ezen ifjaknak, hogy 347 fősámán, közel 1000 rovósámán és 2000-en felüli aranyasszony rovását ismerik és megfeledkeznek arról, hogy a 216 tárkányrovást és azok tartalmára a tudósok csak azt monják kézlegyintéssel:[/FONT]


[FONT=ClassicalGaramond_PFL]Ez nekem legalább arra magyarázatot ad, hogy miért van annyi mulatságos név és (Deédes, Pepi fáraó, Hárpia...stb.). Ezek a vidám "ifjak" biztos azóta is fogják a hasukat és...:p[/FONT]
[FONT=ClassicalGaramond_PFL]
[/FONT]
Hol van az a rengeteg aranylemez, amiről ilyen létfontosságú információk olvashatók, hogy [FONT=ClassicalGaramond_PFL]"...26. június 7-én született kis Piroska, aki édesanyjával egyszerre tartották születésnapjukat. Bugátban férjhez ment a székihun Tass kendéhez, aki megnyerte a lovassági verseny Nagy-Süánját, vele együtt a legszebb fejedelmi lánynak Piroskának kezét és Berényhez hasonlóan tárkány-fejedelem lett...";)[/FONT]

[FONT=ClassicalGaramond_PFL]"Hárpia-Torem a Holdat a Földünkhöz vágta, de Kaltes-asszony ezt észrevéve azt eltérítette, s így a Hold a Földet súrolta. [/FONT]" - Komoly emberek hogy tudnak ilyen marhaságokat bevenni? :shock:


Azt látom, hogy szegény Paál Zoltán sokat szenvedett azzal, ahogyan a hivatalos tudomány ellenállt, nem adták ki a kéziratait, nem hagyták hozzáférni az anyagokhoz, stb...


Én ennek az embernek az elszántságát nagyra becsülöm és igazán sajnálom őt, de továbbra is bizonyosnak érzem, hogy belőle valaki, valakik bolondot csináltak.


Azon pedig végképp elcsodálkozom, hogy még az olyanokat is, mint amilyen te vagy kedves Estefen, képesek voltak elvarázsolni ezekkel a képtelenségekkel.


Tudod a Mahabharata is egy eléggé hihetetlen ősi misztikus mű, de még annak is több alapja van.

[FONT=ClassicalGaramond_PFL]
[/FONT]
 

gati69

Állandó Tag
Állandó Tag
Sziasztok!
Figyelmetekbe tudom ajánlani Barbási László könyveit, illetve eléggé a témába vág Grandpierre Attila - Attila és a hunok c. könyve.
Grandpierre K. Endre könyvei pedig segítenek a habsburg kérdés tisztánlátásban.
 

oposur

Állandó Tag
Állandó Tag
Van akinek nem bizonyíték az bizonyíték...és nem érti, hogy miről van szó..de nem is kell. Máshol a helyük.
Ma a rimaszécsi templom harangja szólalt meg a Kossuth Rádióban, délben. Szerencsére elmondta a bemondó, hogy ez összetett szó, melynek mindegyike szláv ---vagyis tót.
Namost hol éltek a tótok mondjuk Trianon előtt, ezen színmagyar vidéken, a kéményben? A második világháború után szivárogtak egyre délebbre...Talán a rádiósoknak nem ártana tudni a történelem egy-két olyan dolgáról amely nem engedné tótosítani a hunfajú népünk neveit. Eljön remélem ennek majd az ideje.
Ha nem lenne az Arvisura, akkor nem tudnám, hogy eszik-e vagy isszák ezt a furcsa községnevet. Így azonban nem kérdéses a dolog.
RIMA---ez a szó annyit jelent, hogy szülésznő, ápolónő, mert ez a két főtevékenységük volt ezeknek az így elnevezett lányoknak valaha. Mellesleg róni is tudtak....és 4 éves képzési idejük volt. A SZÉCS pedig főnökasszonyt jelent, főnővért például, ma. Tehát a RIMASZÉCS a kiképzett ápoló és szülésznők főnökasszonyát jelenti, elsősorban. Az Arvisura nélkűl -elnézést, hogy ismételek- ezt nem lehetne tudni..
A mult héten a Gyulán megjelenő románok oktatták a hazai románságot. Egy magát profnak tituláló román elmondta - azaz csak úgy minden előszöveg nélkű kijelentette- hogy Hunyadi -apai ágon- román volt...Azthiszem már írtam erről, vagyis a Szibián-Hunyadiakról..egy rövid családfát. Ők akkor lesznek románok, amikor Szibériában narancs terem a körtefán.
 

Magam la

Állandó Tag
Állandó Tag
Van akinek nem bizonyíték az bizonyíték...RIMA---ez a szó annyit jelent, hogy szülésznő, ápolónő, mert ez a két főtevékenységük volt ezeknek az így elnevezett lányoknak valaha. Mellesleg róni is tudtak....és 4 éves képzési idejük volt. A SZÉCS pedig főnökasszonyt jelent
Na persze. Rimaszombat tehát azért Rimaszombat, mert ott csak rimák laktak. (Másik lehetőség: csak ott laktak rimák.) Szécsény pedig nyilván azért Szécsény, mert ott laktak a főnökasszonyok...
Nézd kedves Oposur!
Ilyeneket én is ki tudok találni, öt perc alatt körülbelül tizet.
Például:
Szó bolgár fejedelem fia alapította a bolgár fővárost, neve ezért Szó-fia. Bukarest neve pedig onnan ered, hogy első uralkodója egy Rest nevű ember volt, aki rendkívül lusta ember lévén nem vitte túl sokra, megbukott. Ezt őrzi a város neve: Buk a rest.
Folytassam?
 

siriusB

Állandó Tag
Állandó Tag
Na persze. Rimaszombat tehát azért Rimaszombat, mert ott csak rimák laktak. (Másik lehetőség: csak ott laktak rimák.) Szécsény pedig nyilván azért Szécsény, mert ott laktak a főnökasszonyok...
Nézd kedves Oposur!
Ilyeneket én is ki tudok találni, öt perc alatt körülbelül tizet.
Például:
Szó bolgár fejedelem fia alapította a bolgár fővárost, neve ezért Szó-fia. Bukarest neve pedig onnan ered, hogy első uralkodója egy Rest nevű ember volt, aki rendkívül lusta ember lévén nem vitte túl sokra, megbukott. Ezt őrzi a város neve: Buk a rest.
Folytassam?
:p
 

apaa

Állandó Tag
Állandó Tag
Van akinek nem bizonyíték az bizonyíték...és nem érti, hogy miről van szó..de nem is kell. ......Ők akkor lesznek románok, amikor Szibériában narancs terem a körtefán.
Nana Oposur!
Kapd elő a középiskolaiföldrajzi atlaszod abba láthatod
ha narancs nem is
de gabona termet még a sarkkörön túl is Szibériában.\\m/
 

apaa

Állandó Tag
Állandó Tag
Van akinek nem bizonyíték az bizonyíték...és nem érti, hogy miről van szó..de nem is kell. ......Ők akkor lesznek románok, amikor Szibériában narancs terem a körtefán.
Nana Oposur!
Kapd elő a középiskolaiföldrajzi atlaszod abba láthatod
ha narancs nem is
de gabona termett még a sarkkörön túl is Szibériában
igaz nem a körtefán hanem a vorkutai szénmezőn.\\m/
 

estfen

Állandó Tag
Állandó Tag
Kedves sirius!

Látom, amíg a word-ba próbáltam összehozni egy kicsit hosszabb mondandómat,/nehogy az a foglalt szerver elröpítse a semmibe,mivel nem szerettem volna újra fogalmazni az egészet/,itt sem tétlenkedtek,s Tőled is kaptam választ.Először amit wordba megírtam.

A magyar nyelv minnél mélyebb ismerete szerintem is kulcskérdés.Sajnos nagyon bonyolult és ehhez kapcsolódik a rovás betűk megismerése is.Ezelőtt én sem gondoltam,hogy ez egy másik kulcs.Az abc-ék összehasonlításánál került ez elő,ahol azt találtam,hogy mindegyik abc tipus csak keverék.Az egy tipusú rovás még nincs megszerkesztve,pedig léteznie kellett.A latin abc-vel is lehetett volna írni 21betűvel + a vesszővel.Most Naddeo előhuzakodott a 16 betűs ugariti írással.Ennyi jellel magyarul írni, ez bizony jó nagy kihívás,lenne min törni a fejünket.Most ha feltételezzük,hogy a sumér hasonló a magyarral,akkor ennek az ugaritinak is kell lennie magyar olvasatának.Az őstörténelemmel foglalkozóknak egyszerre kellene tanulmányozni a történelmi adatokat,nyelveket,írás tipusokat,népművészetet,archeológiai lelteket,vallásokat.Erre mindenki csak a saját szemétdombján kapirgál.

Az előző hozzászólásomban példának hoztam fel Jézust.A magyarok közül már többen megkérdőjelezték Jézus zsidó voltát.Badinyi,Bíró Lajos,Zajti Ferenc sőt az Arvisúra is.
Ha olvasgatunk akkor a tudósok nagy része egyben egyetért, Jézus nyelve az arami ,vagy más használatban arameus /nálunk is használták ángleus,hollandus stb./.Ha elolvassuk rovásirányban véletlenül SueMaRa,amit rovásban SuMeR,vagy SzuMéR-nak is olvashatunk.Ezzel nincs is okunk vitatkozni.“A” betűsen kapjuk az aSaaMaaRa,amiből egyenesen képződik a SzaMaRia,ahová valamikor sumeriából telepítettek lakosokat.“E“ betűs olvasat eSeeMeeRe,szebben SzeMeRe,lehetett ilyen törzsünk,mert mint nemzetség a Szemere létezik.Aki ismeri a magyar nyelv lehetőségeit az tudja,hogy ebből képezhető a SzeRéM fogalom és van nálunk SzeRéMség is. Az arámit összekötik a sémi nyelvekkel,így az ó-héberrel is,ezt az akáddal,azt meg a sumérral.Badinyi,Varga Zsigmond,Novotný Elemér,Gosztonyi meg hasonlítják a magyart a sumérral.Próbálkoztak már magyar héber hasonlítással,de ezeket mind félreállították,mint azokat is,akik a magyar szláv összehasonlításokat kezdeményezték.

Csak úgy olvasgattam a híreket,látom,hogy zsidó vallású embertársaink pont most ünneplik a fény ünnepét a hanukát.Mi is ez?
Terebess Ázsia Lexikon
Hanuka
(más írásmóddal: Chanuka vagy Chanukka, a szó jelentése: megszentelés, megtisztítás) az egyik legnagyobb, nyolc napig tartó zsidó ünnep: a fény ünnepe, amely egy csodára emlékeztet. A hagyománynak megfelelően nyolc napon keresztül meggyújtják a nyolcágú Menóra (Chanukkia) egy-egy újabb gyertyáját. A Hanuka története időszámításunk előtt 164-re megy vissza, amikor a makkabeusok győzelmet arattak IV. Antiochus szír uralkodó felett. A János evangéliumában szereplő említés a legkorábbi írott forrás erre az ünnepre vonatkozóan, hiszen a Tanach (Tóra, Próféták és Írások), vagyis az Ószövetség könyvei erre az időre már teljességükben elkészültek. Egyedül Dániel könyve utal profetikuson erre az ünnepre. Az apokrif Makkabeusok könyve (I.-II.-III.-IV.) tartalmazza ezen események történelmi leírását. Az Egyiptomban legyőzött Antiochus a veresége feletti keserűségét élte ki Júdea megtámadásával, útja során férfiakat, nőket, gyermekeket mészárolva. Elfoglalta a jeruzsálemi templomot is. A templomból elhurcolta az arany menórát és templomi edényeket, és Izrael Istene iránti megvetését kifejezendő, disznót áldozott fel a Templomban Zeusz tiszteletére. Megtiltotta a zsidó nép számára a körülmetélkedést, a Sabat megtartását és a kóser étkezési szabályok gyakorlását. Megparancsolta, hogy a Templomban egyedül disznókat szabad áldozni. Ő maga is megfőzött egy disznót a Templomban, levét pedig a szent Tóra tekercsekre öntötte. A szír katonáknak pedig megparancsolta, hogy ezeket a rendelkezéseket tűzzel-vassal tartassák be a néppel. Egy napon, amikor Modi'in városában egy szír katona egy Mattitjahu haMakkabi (a makkabi szó kalapácsot jelent) nevű papot és családját arra kényszerített, hogy disznót áldozzanak, Mattitjahu megölte az első zsidót, aki engedett a kényszernek, majd végzett a szír katonával, és kíséretével. Így kezdődött a lázadás. Mattitjahu halála után fia, Jehuda (Júdás) vette át a zsidó felkelés vezetését és vezette győzelemre az először gerillaharcot vívó, majd nyílt háborút folytató zsidókat. Kiszlév hó 25-ik napján a Templomot újra Istennek szentelték, és új oltárt állítottak fel. Újra meggyújtották az "örökmécsest" (nér támid), de csak egy napra való megszentelt olíva olajat találtak. A Makkabeusok 2. könyve számol be arról a csodáról, miszerint az olaj mégis nyolc napon át égett, amely idő éppen elegendő volt arra, hogy előállítsák az állandó égetéshez szükséges mennyiséget. Hanuka posztbiblikus, azaz a bibliai idők utáni ünnep. Azt a Misna nem említi, aminek több magyarázata is lehetséges. Az egyiket Chátám Szófer, neves pozsonyi rabbi adja, aki szerint Jehuda, a Fejedelem, a Misna szerkesztője, Dávid király leszármazottja volt, a Hasmoneusok pedig, akik a szír-görög elnyomók elleni felkelést vezették - és később dinasztiát is alapítottak - leviták voltak, akik nem tartoztak az uralkodó Júda törzshöz. Ilyeténképpen Jehuda, a Fejedelem, trónbitorlóknak tekintette őket, és úgy tett, mintha nem is léteznének. Mint általában a zsidó ünnepek, ez is bensőséges, családi ünnep, de van egy különleges jellege. Kötelezővé teszi a csoda közhírré tételét (pirszum hánész), ezért a Menórát ki kell tenni az ablakba. A Hanuka változó ünnep, 2002-ben november 29. és december 6., 2003-ban december 20. és 27. között ünneplik.
Másik helyről: A menóra
Fény a sötétségben

Úgy 2200 évvel ezelőtt Izrael földjét elfoglalták a szíriai görögök, akiknek Antiochus volt az uralkodójuk. Ő tűzzel-vassal igyekezett minden zsidót hellenizálni. A Tóra tanulmányozását törvénnyel tiltotta, az abban foglaltak szerint élni méginkább tilos volt, s görög istenszobrokkal megszentségtelenítette a Szentélyt.

Egy kisebb zsidó csoport ellenált a hódítóknak, s kiüldözték őket a Szent Földről. Amikor Kiszlév hónap 25-én visszafoglalták a Szentélyt, meg akarták gyújtani a Menóra lángját, de azzal kellett szembesülniük, hogy majdnem az összes olajat megszentsételenítették a görögök. Az egyetlen kanna olaj, amit találtak, csak egyetlen napra volt elegendő, új szent olaj készítéséhez azonban nyolc napra volt szükség. S ekkor történt a csoda, ugyanis az egy napra való olaj kitartott nyolc napig, míg az új olaj elkészült.

Erre az eseményre emlékezünk Hanukakor, s ennek tiszteletére gyújtunk gyertyát a speciális Hanukai Menórában, amit hanukkiának is nevezünk.
Kóser Menóra

A kóser Menóra 8 gyertya vagy olajtartóból áll, s egy különálló gyertyatartóból, ami a szolgagyertyának van fenntartva. A Hanukai fényeket gyertya is és olajmécses is áraszthatja. Mivel a Hanuka csodája olíva olajjal történt, egy olaj-alapú Menóra fényeit ajánlott olíva olajjal gyújtani. Lágy fénye miatt pamutkanócot célszerű használni hozzá.

Van –e itt valami amit elolvashatunk magyarul is.
Legelőször a Menóra,amit értelmezhetünk Menyóra-ként,ehhez azonban át kell tanulmányozni a történetét,amit itt is meg lehet találni,még tavaly ilyenkor tette fel nekünk Radványa.
Következő a Tanach magyarul Tanok.A Tóra,a Próféták és Írások a zsidó vallási tanítások.
A Tóra az írott rész,vagyis a Rót,itt említsük meg a Kabbala-át,amit viszont élőszóban tanítottak.Kab alaba ,ez egy jó palócnak nem okoz gondot Kap eé/j/őbe,vagyis Kap élőbe.

Most következik a Mattitjaho haMakkabi,palócosan mettítják,vagy mettítja ho/gy/,há mek kaabá.Magyarul mettítják hát megkalapá.Mit mondhatunk a kalapács-ról,makkabi-ról.Palócosan kaopács,magyarosabban kopács,de felírhatnánk köüepaacs,kővepacs,kőve-csap,kőe-le-pacs,kőe-le-csap.A továbbiakhoz tudni kell,hogy a a P-t,gyakran B-nek halljuk,vagy fordítva.Ugyanez a helyzet a K-val és a G-vel.Jó azt is tudni,hogy a palóc nagyon szereti lehagyni a betűket.A- Nézzd már, ez megüt engem!-egy palóctól valahogy így hangzik-Né má e megü/t/ engee/m/!Magyarázó nyelven a makkabi- megü/t/ő kőübő.Érdekes megoldás még ,ha a “cs”-t „ts”,vagy „tzs”-vel írjuk fel.Így kalabáts-kőelbeütős-kőebeütős-kőabeü-kabi,ha nincs ő és ü.A megüt,vagy kiejtve népiesen megüth-nek hangzik, a szlávok ezt a “th”-t “d”-nek hallják.Így üdnyi,ügynyi!A kalapács náluk KLaD-ivo/klagyivo, az- ivo,-vo az szóképző/,népiesen KőeL-üD/ő//ugyanúgy főnév,mint a tanító/,irodalmi magyarul Kővelüt/ő/.A cseheknél a kalapács,meg talán az oroszoknál is MLáToK /a „k“ vagy „ok“ itt is szóképző/.Ha valami feldarabolódik,összetöredezik, azt mondjuk málik.MáLaTóKa,daraboló,tördelő,csak az á hiányzott.

Maradt még a pirszum hánész - közhírré tétetik,népiesen pár szauma háni szé,irodalmi magyar pár szavamat széthányni,vagy jelképesen nem azt jelenti,hogy kihirdetni!

Végezetül marad a fény ünnepe a HaNuKa,ChaNuKKa,ahol a KaNáC/s/Ka csodájának állítanak emléket,mikor az egynapi olaj nyolc napig kitartott.A szlovákoknál kanna=KoNViČKa,régiesen írva KoNuiČKa.Érdekességként meg lehet említeni,hogy a tartály a kanna ugyanaz a zsidóknál,akik hímelvűek és a tisztítástelvégző tüzet adó olajat tartják benne,míg az ellentmondásos állítólagosan hímelvű katolikusok a tisztító vizet tartják benne,pedig a víz az a női elemek közé tartozik.A szlávoknál a víz-voda a nőnemű főnevek közé tartozik. Szerintem érdemes és szükséges is a nyelveket összehasonlítani,szabadon előitéletek nélkül.
Idézet:
Azon pedig végképp elcsodálkozom, hogy még az olyanokat is, mint amilyen te vagy kedves Estefen, képesek voltak elvarázsolni ezekkel a képtelenségekkel.

A Paál Zoltán leveleket jó olvastad,de nálam valamit rosszul értelmezel.Jelképesen mondom,ha az oposur véleményét az Arvisúráról a Tiédtől elhelyezem öt méter távolságba, akkor a Tiédtől csak fél méterre lesz az enyém.A különbség kettőnk között annyi,hogy nem megy fel a vérnyomásom tőle.A szlovákok közt megedződtem,mert itt a magyarokról olyan dolgokat olvasok,hogy agyvérzést kaphatnék.Az itteni topicban,vagy a magyarok által írt cikkekben lévő tótozás,csak halvány pislákolás ahhoz képest,ami megjelenhet a magyarokról Szlovákiában.Nagyon kíváncsi lennék,hogyan vitatkoznának szlovák,román,szerb emberekkel,/nem tudósokkal,vagy politikusokkal/,úgy,hogy legalább egy pillanatra elgondolkodtassák őket,nem biztos,hogy minden igaz,amit nekik tanítanak.Egy dologra rájöttem,mindig azt kell keresni,ami közös bennünk,nem azon vitatkozni ami elválaszt.
 

Magam la

Állandó Tag
Állandó Tag
Szó bolgár fejedelem fia alapította a bolgár fővárost, neve ezért Szó-fia.
Az esemény Csepü ordoszi fősámán idején történt, lejegyzette - akarom mondani aranylemezekre rótta - Butyka rovósámán, Kr.u. 317-ben. (Mellesleg, ez a Butyka arról volt nevezetes, hogy nem vetette meg a jófajta rénszarvastejből készült kumiszt, és mindig hordott is magánál belőle egy keveset.) A szóban forgó aranylemez ma is megvan, de sajnos csak a beavatottak láthatják. (Ők is csak akkor, ha már eleget emelgették a butykát a sámán tiszteletére.)
 
Státusza
További válaszok itt nem küldhetőek.
Oldal tetejére