Magyar őstörténet

Státusza
További válaszok itt nem küldhetőek.

oposur

Állandó Tag
Állandó Tag
Kedves najahuja!
Ha Szombathelyen élsz, akkor írhatnál valamit az Isis Szentélyről és a Kámi Arborétumról. Hogy kerűl ide Kám neve?
Isis és néhány faragott római kő..szóval csak a rómaiaknak volt Isisük? Mit találtak itt valami különöset? Biztos, hogy Szhely római alapítású?
 

najahuha

Állandó Tag
Állandó Tag
Kedves najahuja!
Ha Szombathelyen élsz, akkor írhatnál valamit az Isis Szentélyről és a Kámi Arborétumról. Hogy kerűl ide Kám neve?
Isis és néhány faragott római kő..szóval csak a rómaiaknak volt Isisük? Mit találtak itt valami különöset? Biztos, hogy Szhely római alapítású?


Kedves oposur !

Szombathely:

A település a római megszállás előtt már lakott volt. Sőt, meglehetősen sűrűn lakott volt vagy azt megelőzően 3000 éven át is. Erről a Sosztakovics Ottó régész vezette , OLAD-i platón végzett kiterjedt ásatások tanúskodtak.

A római megszállást követően , mivel ugye ezen a területen találkozott az ÉSZAK-DÉLI irányú BOROSTYÁNKŐút , illetve egy ÉNY-DK irányú ( a Bécsi medence felőli és Keletre, Délkeletre tartó ) útvonal, az itt lakó, magaslatokra települt pannóniai népek --- őslakosok, szkíták, kelták, ---- , komoly "közlekedési" csomópontnak számított. Kr.u. 45-ben Claudius császár utasítására itt alapították meg SAVARIA városát ( COLONIA CLAUDIA SAVARIENSIUM), mely RÓMAI JOGÚ tartományi (FELSŐ-PANNÓNIA) székhellyé lépett elő, egyúttal komoly népességgyarapodást is magával hozott, előkelő palotákkal, városfalon kívüli FÓRUMmal, jelentős középületekkel.
A római kori város magja a városfallal körülvett kb. 600x700 méteres, nagyjából téglalap alakú terület, egyemeletes házakkal, melyeknek belső átriumudvarai voltak. Ekkor a lakossága kb. 5000 fő volt, döntően a római légiókban kiszolgált katonák FÖLDDEL és vagyonnal megjutalmazottak százai, de a városhoz tartozott a városkörnyéki , majd megyényi méretű , paraszti gazdálkodású "uradalmak" lakossága is, amely így kb 35-40 ezerre duzzasztotta SAVARIA lakosságát.
A várost külön vezetékes vízzel látták el, melyet több mint 25 kilométer hosszú, földalatti csatornán szállítottak egyenest a Kőszegi-hegységből. A szennyvizet a Perint folyóba engedték, amelynek akkori neve SIBARIS volt ( A Gyöngyös patak és a Perint voltaképpen egyetlen folyóvíz, csak a Gyöngyös mesterséges vezetés, a mai Gencsapátiban válik le a Kőszeg felöl érkező Gyögyösről, de onnantól a főág neve Perint, ez vezeti le a nagyobb árvizeket is) és Sárváron folyik a Rábába, A perint pedig jóval előbb, úgyszintén a Rábába.)

Mint írtam, SAVARIA szabad lakosai teljesjogú RÓMAI polgárok voltak.
Mint kereskedőváros, komoly keleti befolyással is rendelkezett, így a délről érkező vallási áramlatok is teret nyertek.
Az itt letelepedett kereskedők hozták magukkal az ISIS kultuszt, minekutána ha nem is a városban, de a városfalon kívül engedélyezték ISIS templomegyüttesének fölépítését. A kb. 150x150 méteres templomegyüttes átrium jellegű, az udvar közepén a 6 oszlopos ISIS szentéllyel. ( Jelenleg uniós pénzből újul meg, talán idén a Történelmi karneválra újra megnyílik).
A betelepült idegenek mellett számos római is áldozott ISIS tiszteletének, megtartva akár a maga isteneit is.

A városfalon belül, a mai ROMkertben találhatóak a római maradványok, egészen a középkorig.
Magyarország legnagyobb római kori mozaikpadlója is itt található, abban az állapotban, ahogy a 450 környéki földrengés meggyűrte, illetve a Borostyánkőút egy kicsi részletét.
Sajnos a székesegyház és a püspöki palota építése a középkori magot teljes egészében megsemmisítette, de az 1790-es építkezések során az ősi maradványokat Szily püspök gyűjteménybe rendezte, és ezzel létrehozta Magyarország első MÚZEUMÁt, a püspöki palota SALA TERRENA termében.

A római KŐTÁR ma nagyon jelentős gyűjteménnyel rendelkezik, helye a Széll Kálmán utcai SAVARIA Múzeum alagsora.

Szombathelyen található Európa egyetlen 2000 éven át folyamatosan működő TEMETŐJE, amit 1960-as évek közepén zártak be. Ma látogatható sírkert, de nem temetkeznek itt.
E sírkert közvetlenül a Szhely-Zalaegerszeg vasútvonal mellett, a Szent Márton templom és domonkos rendi kolostor tövében.
Nemhiába Szent Márton a templom neve, ugyanis itt már a 9. században is templom állott az ITT született Szent Márton tiszteletére.

Róma folyamatos hanyatlása a provinciákra is kihatott, számos provinciából kikerült hadvezért kiáltottak ki császárnak, nem egyet itt Savariában, mígnem a HUN terjeszkedés az előnépek nyomulását idézte elő, ami miatt a római polgárság ingóságait összepakolva végleg elköltözött a városból.

Mire a HUNok megérkeztek, arra már a város jobbára kihalt volt,
csak a környező gazdaságokból betelepült szolganépek és a hunokat megelőző, főleg germán népekből álló csoportok szálláshelyéül szolgált.
A legújabb kutatások fényében a HUNok HARC nélkül, SZERZŐDÉSben foglaltak alapján jutottak Pannónia birtokához.

A hunok szállásváltó és jelentős állattartó nép lévén nem költöztek a csekély lélekszámú, pusztuló városba.

A hun hatalmi torzsalkodás , majd a kereszténység fönnhatóságának térnyerése fönnhatósági váltást eredményezett.
A terület a Salzburgi érsekség kezébe került, de igazgatási, katonai és gazdasági szempontból ez nem jelentett túl sokat, hiszen Salzburg túl messze volt. Az ittélők élték a saját mindennapjaikat, mígnem el nem értek ide is az AVARok.
A terület a nyugati TUDUN kezébe került, aki a mai ausztriai ENNS folyóig birtokolta a területet, ebből a legnyugatibb vagy 40 kilométer széles sáv volt a LAKATLAN GYEPŰ. ( védelmi "SENKIFÖLDJE", meghatározott távolságokban őrhelyekkel, LESŐkkel és max. legeltetőkkel..)

Az ittélők mindig GYEPÜŐRÖk is voltak egyben.


Vas megyében négy arborétum van: a KÁMONI, a JELI (=KÁMi), Szelestei, Sárvári.,

A Szombathely közigazgatási területén belül, már a városhoz szervesen beépült KÁMON, illetve az ide vagy 25 kilométerre lévő, a 8-as főút melletti KÁM község melletti JELI-HÁLÁS.

A szombathelyi arborétum neve a KÁMONI Arborétum, az általad említett pedig a JELI-HÁLÁ-si ( bár sejtésem szerint a KÁMONIra
gondoltál.)
A KÁMONi Arborétum szomszédságában (de már HERÉNY városrészen) található a GOTTHARD JENŐ Obszervatórium, ( ELTE Csillagászati Oktatás), illetve Európa egyik legrangosabb és az elsők közötti CSILLAGÁSZATtörténeti MÚZEUMA.
Gotthard Jenőnek elévülhetetlen érdemei vannak a FÉNYKÉPEZÉS csillagászati felhasználásában.

A KÁM név egyébként összefüggésbe hozható az avarokkal, illetve számos GYEPÜŐR feladatot ellátó népekkel, akár a besenyőkkel is, mint ahogy ONDOD, SÉ, OLAD stb...


Számos kutatás szerint a nyugati határrészen kiemelkedően magas NÉMETH vezetéknevűek az AVAR leszármazottak utólagos elnevezése a később jövők részéről, hiszen köztudott a nyugati TUDUN megkeresztelkedése, és nyugatbarát politikája, szemben az ország belsejében élők keleti kereszténységével, Bizánc-kötődésével, főleg ami a már MAGYARként számon tartott etnikumot illeti.


 

Magam la

Állandó Tag
Állandó Tag
Szombathely:
A település a római megszállás előtt már lakott volt. Sőt, meglehetősen sűrűn lakott volt vagy azt megelőzően 3000 éven át is. Erről a Sosztakovics Ottó régész vezette , OLAD-i platón végzett kiterjedt ásatások tanúskodtak.
A római megszállást követően...
Róma folyamatos hanyatlása a provinciákra is kihatott, számos provinciából kikerült hadvezért kiáltottak ki császárnak, nem egyet itt Savariában, mígnem a HUN terjeszkedés az előnépek nyomulását idézte elő, ami miatt a római polgárság ingóságait összepakolva végleg elköltözött a városból.
Mire a HUNok megérkeztek, arra már a város jobbára kihalt volt, csak a környező gazdaságokból betelepült szolganépek és a hunokat megelőző, főleg germán népekből álló csoportok szálláshelyéül szolgált...
Köszönjük a tartalmas összefoglalót, gratulálok hozzá!
Néhány szó arról, amivel nem értek egyet:
A "népvándorlás" csak egy elképzelés, nincs valós alapja. A "népek országútján vándorló", egymást maguk előtt toló népek víziója csak a történészek lázálmaiban létezik.
A római megszállókat elsősorban az alföldi szkíta(!) szarmaták és jászok verték ki Pannóniából, germánok errefelé nemigen tartózkodtak. Természetesen tudom, hogy ma a szarmatákat, sőt, még a szkítákat is "iráni" eredetűnek, és így félig-meddig indoeurópainak, következésképpen germán félének tartják, de ez is csak mese. A korabeli történetírók világosan megírták, hogy a szarmaták szkíták.
A római megszálók távozásával nem ürült ki a Dunántúl, mert ahogy Sági Ferenc: Szántódpuszta története c. könyvében írja:
„Bizonyítható, hogy a menekülés a vezető rétegre korlátozódott, a termelő tömeg régi lakóhelyén maradt. A pannóniai római államgépezet felbomlásával megszűnt a bérelt földek járadékainak fizetési kényszere, az újoncállítási kötelezettség, megszűntek az adók és beszolgáltatások, s ez Pannónia dolgozó tömegei számára átmenetileg kedvezőbb helyzetet teremtett. Nehéz elképzelni, hogy a tartomány őslakói a rómaiakkal eltávozva vállalták volna a római állami élet gyűlöletes igáját.”
Jó, jó, a szövegből árad a szocializmus szelleme, de a lényeg a lényeg!
Üdv!
 

petzso

Állandó Tag
Állandó Tag
Köszönjük a tartalmas összefoglalót, gratulálok hozzá!
Néhány szó arról, amivel nem értek egyet:
A "népvándorlás" csak egy elképzelés, nincs valós alapja. A "népek országútján vándorló", egymást maguk előtt toló népek víziója csak a történészek lázálmaiban létezik.
A római megszállókat elsősorban az alföldi szkíta(!) szarmaták és jászok verték ki Pannóniából, germánok errefelé nemigen tartózkodtak. Természetesen tudom, hogy ma a szarmatákat, sőt, még a szkítákat is "iráni" eredetűnek, és így félig-meddig indoeurópainak, következésképpen germán félének tartják, de ez is csak mese. A korabeli történetírók világosan megírták, hogy a szarmaták szkíták.
A római megszálók távozásával nem ürült ki a Dunántúl, mert ahogy Sági Ferenc: Szántódpuszta története c. könyvében írja:
„Bizonyítható, hogy a menekülés a vezető rétegre korlátozódott, a termelő tömeg régi lakóhelyén maradt. A pannóniai római államgépezet felbomlásával megszűnt a bérelt földek járadékainak fizetési kényszere, az újoncállítási kötelezettség, megszűntek az adók és beszolgáltatások, s ez Pannónia dolgozó tömegei számára átmenetileg kedvezőbb helyzetet teremtett. Nehéz elképzelni, hogy a tartomány őslakói a rómaiakkal eltávozva vállalták volna a római állami élet gyűlöletes igáját.”
Jó, jó, a szövegből árad a szocializmus szelleme, de a lényeg a lényeg!
Üdv!

Kedves Magamla,

sajnos nem mindenben tudok egyetérteni Veled!
Én úgy gondolom, hogy a KM. mindig is a magyarság őshazája volt. Itt született a nemzet és szaporodott. A túlnépesedés elkerülése miatt, azonban kirajzások voltak minden irányba.
A magyar őstörténetet a legrégibb időktől fogva a honfoglalás koráig a szabirok nélkül elképzelni nem lehet. Budge E. A. Wallis: The Book of the Dead, London 1956: ’az észak-egyiptomi dinasztia megalapítójaként egy ER-PAT, ER_PET, azaz Árpád nevű királyt tisztelnek, akinek neve mellett gyakran szerepel az őshazájára, a Zab folyó vidékére utaló ZAB név, amit az egyiptológusok SAB, SEB alakban írnak át.’
Michael Haberlandt, Ethnology (1920 London): ’A görögös formában írt Osiris, aki Kr.e. 3400-3200 táján uralkodott, magát szintén ER-PAT SAB-UR ősétől származtatta. A Tatárlaki leletek és Torma Zsófia kutatásai is azt bizonyítják, hogy a KM. -ben kialakúlt egy ősi kultúra, amit aztán kirajzó eleink magukkal vittek és alkalmas területet találva, továbbvirágoztatták a már meglévő tudást. Én valószinünek tartom, hogy az egyiptomi kútura is hasonló módon alakult ki. Rovásírásunk az egyiptomi hieroglif írással való kapcsolatáról: a felső-egyiptomi Karnak város egyik templomának hieroglif feliratában szerepel Arad, Maghara, Árpád városok neve i.e. kb. 1500-ból. Feltehetően sok ezer éves szabir-magyar településről van szó. Ennek a népnek közvetlen köze kellett, hogy legyen az egyiptomi és föníciai írások kifejlesztésében. M.F. Albright „Archeology of Palestina” 66. oldal: megállapítja, hogy „Mag-har rét a Tábor hegytől kb. 10 km-re fekszik, amely a bibliai alakítással Názáretnek van írva.” A „magyar” népnevünk „gy” hangja több nyelvben ismeretlen, ezért a földrajzi nevek latin betűs írásában a magharon kívül még számos változata ismert. A szabir-magyarság révén révén a Kárpát-medencét és a Közel-Keletet tekinthetjük az őshazánknak. A Kaukázus csak egy közbeeső állomás volt a két „bölcső” között, és innen történhettek a kirajzások a szélrózsa minden irányába és vissza.
 

Magam la

Állandó Tag
Állandó Tag
Kedves Magamla,
sajnos nem mindenben tudok egyetérteni Veled!
Én úgy gondolom, hogy a KM. mindig is a magyarság őshazája volt. Itt született a nemzet és szaporodott. A túlnépesedés elkerülése miatt, azonban kirajzások voltak minden irányba.
A magyar őstörténetet a legrégibb időktől fogva a honfoglalás koráig a szabirok nélkül elképzelni nem lehet. Budge E. A. Wallis: The Book of the Dead, London 1956: ’az észak-egyiptomi dinasztia megalapítójaként egy ER-PAT, ER_PET, azaz Árpád nevű királyt tisztelnek, akinek neve mellett gyakran szerepel az őshazájára, a Zab folyó vidékére utaló ZAB név, amit az egyiptológusok SAB, SEB alakban írnak át.’
Michael Haberlandt, Ethnology (1920 London): ’A görögös formában írt Osiris, aki Kr.e. 3400-3200 táján uralkodott, magát szintén ER-PAT SAB-UR ősétől származtatta. A Tatárlaki leletek és Torma Zsófia kutatásai is azt bizonyítják, hogy a KM. -ben kialakúlt egy ősi kultúra, amit aztán kirajzó eleink magukkal vittek és alkalmas területet találva, továbbvirágoztatták a már meglévő tudást. Én valószinünek tartom, hogy az egyiptomi kútura is hasonló módon alakult ki. Rovásírásunk az egyiptomi hieroglif írással való kapcsolatáról: a felső-egyiptomi Karnak város egyik templomának hieroglif feliratában szerepel Arad, Maghara, Árpád városok neve i.e. kb. 1500-ból. Feltehetően sok ezer éves szabir-magyar településről van szó. Ennek a népnek közvetlen köze kellett, hogy legyen az egyiptomi és föníciai írások kifejlesztésében. M.F. Albright „Archeology of Palestina” 66. oldal: megállapítja, hogy „Mag-har rét a Tábor hegytől kb. 10 km-re fekszik, amely a bibliai alakítással Názáretnek van írva.” A „magyar” népnevünk „gy” hangja több nyelvben ismeretlen, ezért a földrajzi nevek latin betűs írásában a magharon kívül még számos változata ismert. A szabir-magyarság révén révén a Kárpát-medencét és a Közel-Keletet tekinthetjük az őshazánknak. A Kaukázus csak egy közbeeső állomás volt a két „bölcső” között, és innen történhettek a kirajzások a szélrózsa minden irányába és vissza.
Magam is hasonlóképpen gondolom, csak a távoli tájak népeivel én nem foglalkozom.
Na és akkor végülis, miben nem értünk egyet?
 

najahuha

Állandó Tag
Állandó Tag
Köszönjük a tartalmas összefoglalót, gratulálok hozzá!
Néhány szó arról, amivel nem értek egyet:
A "népvándorlás" csak egy elképzelés, nincs valós alapja. A "népek országútján vándorló", egymást maguk előtt toló népek víziója csak a történészek lázálmaiban létezik.


Kedves "Magam la" !

Ahogy a történészek elképzelik és a "falra festik" a népvándorlást, azt én is messzemenően elvetem.

Már vagy 2004-óta azt hangoztatom, hogy a népvándorlás nem olyan, hogy egy nép fogja magát, fölül a vonatra, és meg sem áll a célig, majd ott leszáll, és elkiáltja magát, hogy na akkor itt volnánk !
Egyáltalán nem. Amit elfelejtenek a történészek megjegyezni a népvándorlásokról, hogy úgy működik, mint a "félig töltött, lukas zsák", amit részben céltalanul visz valaki.
A népek ahonnan elindulnak, ott is jelentős népesség marad, ők alkotják a későbbi korokban az autochton (=helyben ősi) lakosságot.
Amerre megy ez a népcsoport, mindig szakadnak le róla kisebb egységek ( hol nagycsaládok, hol családok, hol egyedek, nagyobb törzsszövetségek esetén akár nemzetségek, amik később törzsekké is fejlődhetnek !)./ Ezt én kezdetektől MATRÓZEFFEKTUSnak neveztem, mert jobbára a világ számos kikötőjében megfordult matrózok hagytak maguk után GENETIKAI nyomot.../
Így volt ez mondjuk a KELTÁKkal is. Szabó Miklós (ELTE, régész, emeritus, nem mellesleg szintén szombathelyi származású) nemzetközi hírű keltológusunk szerint a Nyugaton létszámfölösleggel küzdő kelták Keletre terjeszkedtek, és így vették birtokba a Kárpát medence nyugatii fertályát, ami akkor is ELŐZŐLEG LAKOTT VOLT. Vagyis a beszivárgó kelták egyáltalán nem üres területre jöttek.

Természetesen mai szemmel a népvándorlások elképzelhetetlenek, hiszen a túlszaporult Föld gyakorlatilag minden napi szinten élhető pontja belakott, másrészről a létrejött államok (jobbára nemzetállam eszméjével) kellően vigyázzák a saját határaikat a nagyobb beáramlások elől. ( Lásd akár Kanada, USA...)


A római megszállókat elsősorban az alföldi szkíta(!) szarmaták és jászok verték ki Pannóniából, germánok errefelé nemigen tartózkodtak. Természetesen tudom, hogy ma a szarmatákat, sőt, még a szkítákat is "iráni" eredetűnek, és így félig-meddig indoeurópainak, következésképpen germán félének tartják, de ez is csak mese. A korabeli történetírók világosan megírták, hogy a szarmaták szkíták.
Én sem mondtam mást, noha a szarmatákat és a jászokat nem említettem külön, de nekem természetszerűleg a szarmaták és a jászok is a szkíta "familiaritásba" tartozóak.

Sajnos a nyugati történetírásban MARIA GIMBUTAS óta elképesztő fejetlenség és kisajátítás uralkodik, miután GIMBUTAS a szkítákat egész egyszerűen elkezdte INDOEURÓPAI népként beállítani, miután kiderült, hogy nem is olyan alacsony szintű civilizációt hoztak létre... ( Indoeurópai premissza: az indoeurópaiak ősei fejlettebbek mindenkinél....)

Így aztán a GERMANitás egy olyan nem részletezett összemosás, amelyben a különféle etnikumok, kultúrák a mai GERMÁN / kvázi INDOGERMÁN nyelvcsaládi besorolás máig élő hatásait tartalmazzák, mindenféle valós kontroll nélkül. Jelen nyugateurópai kutatások zöme még mindig ezen premissza nézetek kiszolgálására irányulnak.

A rések már megjelentek: hiszen akár az amerikai KRANTZ 1988-as munkája, részint ALINEI (azt hiszem) 1999-es munkája, az angol KEYNES meglátásai, nem beszélve az összes elhallgatott magyar századeleji munkásságáról, mind fölülbírálatra utalják a hegemón germán szemléletet.

A szkíták, következésképp a szarmaták is attól még lehetnek IRÁNI eredetűek, csakhogy ez az IRÁNISÁG NEM ETNIKAI besorolást, hanem FÖLDRAJZI orientációt jelent !
Ezt felejtik mindig hozzátenni !
IRÁN , mint FÖLDRAJZI térség elképesztően sokáig egyáltalán NEM az INDOEURÓPAIAK által volt lakott, hanem számos RAGOZÓ NYELVŰ népek bölcsője volt. Ahogy DÉLről megkezdődött a nem ragozó nyelvűek AGRESSZÍV térhódítása, úgy kényszerültek egyre többen elhagyni a térséget, és a nyelvileg, gondolkodásban és etnikában rokon északibb SZTYEPPE térségébe vándorolni, a városi zárt életmódot részben fölcserélni a SZYEPPEI tág élettér adta lehetőségek kiaknázására.


A római megszálók távozásával nem ürült ki a Dunántúl, mert


Nem írtam.

Amit írtam: a RÓMAI POLGÁRSÁG távozott.
Ki volt a római polgárság, és mennyien voltak ?

Az előkelőség, a szabadok és a szolganép arányairól már az athéni demokrácia idejéből is vannak ismereteink.
Szokás nagyon az athéni demokráciát valami idilli demokráciának beállítani, jóllehet szavazati joggal csupán az athéni POLGÁR rendelkezett, azok közül is csak a férfiak. Ez az athéni lakosság mindössze 6-15 %-át érintette ! ( Szóval ennyit a sokat hivatkozott demokráciáról...)

Számítások szerint is a RÓMAI korban nagyjából ennyi + egy 5 % arányban számolhatunk a lakosság távozásával. Hiszen azért számos előkelővel távozott az udvartartása is, illetve a 400-as évekre már a szabad paraszti gazdálkodók egy része is, remélve, hogy Itália biztonságosabb.
Ekként tehát mondhatjuk azt, hogy a népesség 75-80 %-a bizony MARADT.
Csakhogy általában egy átrendeződés a szervezett várost rendszerint kiüríti, tudniillik ahonnan az ELIT ( a várost lakó !) eltávozik, a maradottak társadalmi struktúrája anarchiába torkollik, hiszen egy új ELITharc veszi kezdetét. Ezek a periódusok a történelem kevésbé érintett hétköznapjai.
Nyilvánvaló, hogy egy 5000 főre létrehozott város elnéptelenedése---- élelem, "közüzem" , közigazgatás stb. híján ---- a pusztulás útjára lép, a "lumpenelemek", a nincstelenek hajléka lesz, míg végleg le nem lakják. ( Ezért lesz később SAVARIA neve---> STEIN AM ANGER = "Stein an dem Anger"---> "KŐ A PUSZTÁN", Középületeinek köveit széthordják, a valamikori római városból kivezető utak menti , HÁZ MÉRETŰ SÍRhelyeket rendszerint lakásként használták, azokat is széthordják a környező, új települések építkezéseihez, házalapokhoz. .....
A középkor folyamán, majd a szombati napokon tartott országos vásárok miatt lesz SZOMBATHELY..)

ahogy Sági Ferenc: Szántódpuszta története c. könyvében írja:
„Bizonyítható, hogy a menekülés a vezető rétegre korlátozódott, a termelő tömeg régi lakóhelyén maradt. A pannóniai római államgépezet felbomlásával megszűnt a bérelt földek járadékainak fizetési kényszere, az újoncállítási kötelezettség, megszűntek az adók és beszolgáltatások, s ez Pannónia dolgozó tömegei számára átmenetileg kedvezőbb helyzetet teremtett. Nehéz elképzelni, hogy a tartomány őslakói a rómaiakkal eltávozva vállalták volna a római állami élet gyűlöletes igáját.”
Jó, jó, a szövegből árad a szocializmus szelleme, de a lényeg a lényeg!
Üdv!
Jól írta Sági.




.
 

Magam la

Állandó Tag
Állandó Tag
Magyar Adorján

„A magyarság ott keletkezett ahol ma él, ahonnan őstörzse soha sehová el nem távozott, de ahonnan hosszú tízezredévek alatt egyes részei ki is költöztek lakatlan tájakra avagy olyanokra amelyeknek gyér és teljesen műveletlen lakossága volt csak, amely tájakon megtelepedve új településeket alapítottak, ...”

„Az igazi magyarság sohasem volt nomád, hanem földművelő és sohasem járt Ázsiában, hanem őshazája Magyarország, valamint az ősmagyarság Európa legrégibb és műveltségalapító ősnépe, Európa közepén ősrégi időkben igen magas, de inkább csak szellemi (nem műszaki) műveltsége volt, az árja népek műveltsége is ebből ered és végül, összes közelebbi rokonnépeink is ezen ősmagyarságból származtak. Árpád honfoglalói szintén egy innen ősidőkben kivándorlott és ide visszatért törzsünk voltak. A magyarság ázsiai és nomád eredetéről szóló tanítások csakis külső és belső ellenségeink által kitaláltak és kárunkra elterjesztettek, amelyek célja önérzetünk aláásása, tekintélyünk rontása és létjogosultságunk elvitatása. Kiemelem azt is, hogy amidőn ősvallásunkról beszélek, nem ennek 800-1000 év előtti, már elhanyatlott alakját értem, hanem azt, amely a föntemlített magas szellemi műveltségünk idején, 20-30.000 évnél is régibb időkben élt.”

Ma már tudjuk, hogy a 20-30 000 esztendő túlzás, de a többi ma is érvényes.
 

najahuha

Állandó Tag
Állandó Tag
Örülök hogy sok mindenben egyetértünk! :)
Neked talán nem mondok újat, de aki még nem olvasta annak érdekes lehet:
http://www.kincseslada.hu/magyarsag...zsolt__az_indoeurpai_szkta_elmlet_cfolata.doc


Kedves "Magam la" !

Köszönöm. Valóban ismerem Mesterházy Zsolt munkáit.
De soha nem elég fölhívni egyetlen ilyen munkára sem a figyelmet.

Sőt ! A MAGYAR ADORJÁN féle munkát is célszerű újra leporolni, és tételesen, a kor összehasonlító elemzésének alávetni.


.
 

estfen

Állandó Tag
Állandó Tag
Magyar Adorján:Az ősműveltség

Magyar Adorján írásait tényleg érdemes tanulmányozni.Egyik legfontosabb összefoglaló tanulmány az Ősműveltségünk.Mivel a megadott címen/jamaguchin/ legalább is nekem nem nyitja a képeket,amelyek sokszor nagyon fontosak a magyarázatokhoz, itt lenne egy jobb feldolgozás.
 

timeless

Állandó Tag
Állandó Tag
Sziasztok!

Az "estfen" altal kozzetett (Magyar Adorjan - Osmuveltseg cimu 6 reszes) pdf fileokat nem tudom se letolteni se megnyitni. Valami adminisztratori hablatyra hivatkozva. Mi lehet a baj?

blessing
timeless
 

najahuha

Állandó Tag
Állandó Tag
Sziasztok!

Az "estfen" altal kozzetett (Magyar Adorjan - Osmuveltseg cimu 6 reszes) pdf fileokat nem tudom se letolteni se megnyitni. Valami adminisztratori hablatyra hivatkozva. Mi lehet a baj?

blessing
timeless


Kedves timeless !

Az általam fentiben megadott NEMÉNYI honlapról letölthető Magyar Adorján is.
Egy kis technikai támasz:
73053907.jpg




Ha sikerült, akkor kiadja a tanulmányok listáját.


73053908.jpg
 
  • Tetszik
Reagált: hei
Státusza
További válaszok itt nem küldhetőek.
Oldal tetejére