[URL="http://canadahun.com/temak/t%C3%A1rsasj%C3%A1t%C3%A9kok-ii.33394/page-112#post-4033898"]Társasjátékok II[/URL]
Lefordítottam végre a Kaboodl játékszabályt, nem lett éppen irodalmi színvonalú, de remélem nagyjából érthető. Minden tökéletesítési javaslatot örömmel fogadok.
Pdf-ben is csatolom, ami magyarázatként plusz 3 képet is tartalmaz.
KABOODL KÁRTYAJÁTÉK
Tartalom:
103 kártya: 12 Kaboodl, 24 Szín-, 18 Pont-, 24 Kreatúra kártya, 10 Joker, 10 K’baam, 5 K’bosh
A játék célja:
Minél több Kaboodl-kártyát gyűjteni vagy az ellenfelektől szerezni és közben megszabadulni a kézben tartott lapoktól.
Az a játékos nyer, akinek a legtöbb pontja van, amikor a Kaboodl kiürül (elfogynak a Kaboodl- kártyák.)
A Kaboodl:
Az összegyűjtendő Kaboodl- kártyák (összesen 12 db) egyesítik a többi- háromféle- kártya jellemzőit (Kreatúra, Szín és Pont).
A játék előkészítése:
A játék megkezdése előtt, tetszőleges elrendezésben, színükkel fölfelé a játéktér közepére helyezzük a 12 Kaboodl- kártyát.
A többi kártyát összekeverjük és minden játékosnak osztunk 7 lapot. A maradékot lefelé fordítva tegyük középre (húzópakli).
Az osztó bal oldalán ülő játékos kezd.
A játék menete:
A kezdő játékos húz egy lapot a pakliból, hogy 8 kártya legyen a kezében (a további körökben pedig annyit húzunk, hogy mindig 8 kártya legyen a kezünkben).
Ha van 3 olyan lapja (Kreatúra, Szín és Pont), amelyek megfelelnek valamelyik Kaboodl-kártyának, akkor azt maga elé veheti és leteszi helyette a 3 lapot, majd a pakliból húz helyettük másik hármat.
Minden körben meg kell próbálni begyűjteni annyi Kaboodl-kártyát, amennyit csak lehetséges és kijátszani valamelyik akciókártyát (Joker, K’baam, K’bosh).
Az összes kijátszott kártyát le kell tenni.
A kör(ünk) végét egy további eldobott lappal jelezzük.
A játékosok csak a pakliból húzhatnak, a talonból (eldobott lapok) nem. Ha a játék vége előtt elfogynak a lapok a húzópakliból, a talon összekeverésével új húzópaklit formázhatunk.
A játék akkor ér véget, amikor az összes Kaboodl- kártya elfogyott.
A pakliból való húzás előtt eldönthetjük, hogy egy- vagy akár az összes kézben tartott- lapunkat eldobjuk, ebben az esetben azonban a következő körünkig sem húznunk, sem lapokat kijátszanunk nem lehet.
Akciókártyák:
Joker: Bármelyik Kreatúra-, Szín- vagy Pontkártyát helyettesítheti, egyszerre több is kijátszható belőle.
K’baam: Eldobásával megszerezhetjük az ellenfél Kaboodl- kártyáját (eldobásakor be kell kiabálni a nevét).
K’bosh: Eldobásával megakadályozhatjuk, hogy az ellenfél ellopja Kaboodl-kártyánkat (de csak mielőtt eldobta a köre végét jelző kártyáját!). Eldobásakor be kell kiabálni a nevét: K’bosh!
Pontozás:
5 pont: Minden Kabodl-kártya.
5 bónuszpont: 3 kártya ugyanazon csoportból (pl. ugyanaz a három Kreatúra-, Szín- vagy Pont-)
10 bónuszpont: 4 kártya ugyanazon csoportból.
Minden kézben maradó lapért 1 pont levonás jár.
Az a játékos nyer, aki a legtöbb pontot szerezte.