Ez azt jelenti, hogy ez a pasi is egy antiszemita volt?
Viccelsz?
Egy teljes konyvet irt a zsidok ellen.
Egesz eletet a zsidok elleni uszitasra hasznalta fel.
http://esbalogh.typepad.com/hungarianspectrum/2008/10/ottokár-prohászka-and-antisemitism.html
http://www.es.hu/index.php?search=text&text=Prohaszka+Ottokar
DIE JUDENFRAGE IN UNGARN / THE JEWISH QUESTION IN HUNGARY
Az utóbb időkben vált ismertté Prohászka Ottokár magyar nyelven külön nem megjelentetett, "eredetileg" németül és angolul publikált írása, a Die Judenfrage in Ungarn. Von Bischof Ottokar Prohaszka. Hrsg. von Deutschvölkischen Schutz und Trutzbund. (Heft 21. der Hammer-Schläge) Hamburg: Deutschvölkische Verlagsanstalt,1920., illetve: Bishop Ottokar Prohászka: The Jewish Question in Hungary. The Hague - Holland, 1920.
A szöveg keletkezéstörténeti összefüggései mindmáig feltáratlanok. A néhány oldalas írást (szövegkritikai korrekcióra szoruló) magyar nyelvű fordításban Barlay Ö. Szabolcs adta közre a Hitvédelem és hazaszeretet, avagy antiszemita volt-e Prohászka? (ÍRÁSOK PROHÁSZKÁRÓL / 2) című kötetében. "A zsidókérdés Magyarországon" internetes forrása:
http://www.ppek.hu/k488.htm
Német szövegváltozat leiratban:
http://www.hunfocus.org/D10.pdf
Angol szövegváltozat leiratban:
http://www.hunfocus.org/E13.pdf
http://www.state.gov/g/drl/rls/hrrpt/2008/eur/119083.htm
BUREAU OF DEMOCRACY, HUMAN RIGHTS, AND LABOR
2008 Country Reports on Human Right Practices
February 25, 2009
On October 10, two members of the National Assembly, Sandor Lezsak and Zoltan Balog, were accused of making anti-Semitic comments during a public ceremony honoring Ottokar Prohaszka, a Catholic bishop turned member of the National Assembly from the early twentieth century. Prohaszka was considered by many groups to have been an anti-Semite and described as "a leading figure of conservative anti-Semitic ideology" by the Budapest Holocaust Memorial Center. The Hungarian Catholic Church has rejected has rejected the charge. Lezsak praised Prohaszka for "raising his voice for curbing the cosmopolitan-parasite element," while Balog stated, "there is a need for the defense of the Christian faith because if we let it be taken away from us then we Hungarians will survive only in the biological sense." Media reports accused Lezsak and Balog of anti-Semitism, noting that the "cosmopolitan-parasite element" was a reference to Jews.
Vagy lasdd:
http://www.mediakutato.hu/cikk/2003_02_nyar/03_numerus_clausus/01.html
"A hazai nyilvánosságban a zsidóságot célzó numerus clausus-követelés alapját jelentő koncepció egyik első megjelenése Prohászka Ottokár székesfehérvári püspök nevéhez fűződik. Prohászka már az I. világháború alatt felvetette, hogy a magyar kultúrának megújulásra van szüksége, aminek lényege, hogy a zsidó kulturális „hegemóniát” egy új, keresztény értelmiség felnevelésével kell megszüntetni. Prohászka szerint a zsidók nem veszik ki részüket a haza védelméből, ehelyett az egyetemi helyeket foglalják el a keresztény ifjúság elől:
„Menjünk végig a frontok gyűrűdésein s tapasztaljuk meg, hogy minél közelebb jutunk a tűzhöz, annál több ott a keresztény nép, s minél hátrább kerülünk, annál több ott a zsidó. Az pusztul, ez óvja irháját – a jövendő magyar kultúra javára! A honvédelem nagy, nehéz munkáját végzik egyetemi ifjaink is s nem érnek rá tanulni; addig az egyetem s műegyetem padjain tért foglalnak mások, kikből itthon bőven van, s kik – nem gondolhatok mást, azért mondom ki – csak azért maradhattak itthon, mert degeneráltak.”9
Prohászka írása élénk reakciókat váltott ki a magyar sajtóban. A zsidó frontszolgálatosok és hősi halottak aránya évekig vitatéma maradt. Szabolcsi Lajos az Egyenlőségben statisztikai adatokra támaszkodva részletesen cáfolta a zsidó katonák háborús részvételére vonatkozó vádakat, kimutatva, hogy arányszámuknak megfelelően kivették részüket a harci cselekményekből, és rágalmazási pert is nyert a kérdésben. (Szabolcsi 1993: 316–326). Ezek a tények semmilyen hatást sem gyakoroltak a zsidóellenes sajtóra. A Népújság10 1918. június 16-án vezércikkében ünnepelte a székesfehérvári püspököt, amiért az fel merte vetni a „legnagyobb kérdést”:
„A nagyhírű és messzire előrelátó főpap bátran és erőteljesen feltette a nagy kérdést a magyar közönség előtt: »Magyarország, mi lesz a te ifjúságodból?« És a nemzetnek kíméletlenül feltárta a jövendő szomorú kilátásait […] A zsidóság olyan hirtelenül vagyonosodik a világháborúban és gyermekeit olyan tömegekben zúdítja a felső iskolákba, hogy maholnap arra ébredünk, hogy a magyar intelligenczia tervszerűen kicserélődik. […] Az egyetemen abszolút többségben vannak a zsidó fiúk és leányok. Mi lesz a hazából, ha ebből a sok kis zsidóból, mind nagy zsidó lesz? Ezek lesznek a mi parancsoló uraink és mi az ő rabszolgáik és jobbágyaik.”11
Talan ennyi eleg is.