Mi volt a mai menü?

Státusza
További válaszok itt nem küldhetőek.

Dabadi75

Állandó Tag
Mint megigértem, lecsó. :)
Csatolás megtekintése 1545520

Hamár fentebb Varázsdoboz szavait Isten fülébe ajánlottam, bemutatom nektek a városnegyedem
katolikus templomát. A szám tátva maradt mikor megláttam. A szomszédságomban van.
Pontosabban, három templom között lakom. Egy jobbra, egy balra tőlem és egy a hátam mögött. Szerencsére nem harangoznak sokat.;)
A képeket nem én csináltam.

"Mária Koronázása" Templom.
Csatolás megtekintése 1545537

A mevilágítás természetes fénnyel fatasztikus.
Csatolás megtekintése 1545538

Csatolás megtekintése 1545548

Orgona
Csatolás megtekintése 1545549

Egy délután bementem megnézni. Nem volt bent senki. Egyedül álló a hatása.
Hamarosan fél "hivatalosan" is jelenkeznem kellene náluk. A születésnapomra egy személyes levelet
írtak és ajándékot is ígértek ha bemegyek. Azt hiszem misére gondoltak.
Minden vagyok csak nem imamalom.;) Holnap telefonálok és megköszönöm a levelet.

Gyönyörű ez a templom! Én sem vagyok egy misére járó típus, bár megkereszteltek, elsőáldoztam és bérmálkoztam is. De magukat az épületeket szeretem; különös hatásuk van.

Emlékszem egyszer középiskolás koromba a kollégiumból mentem haza hétvégére. Egy zsákfaluban laktunk, és a szomszéd faluban kellett volna átszállnom a buszra, amivel haza tudtam volna menni. Szerencsétlenségemre lekéstem a csatlakozást, a következőre pedig sokat kellett volna várni, így elindultam gyalog. Amikor már a faluba vezető úton mentem megállt mellettem egy autó és megkérdezték elvihetnek-e. Akkoriban ez természetes volt még! Egy középkorú pár ült az autóba és beszélgettünk. Egyszer megkérdezték járok-e templomba. Én meg nemes egyszerűséggel azt válaszoltam, hogy a Biblia szerint Isten mindenhol ott van, akkor minek templomba járni? Pár hónappal később keresztszülőnek hívott az egyik unokatestvérem. Döbbenten találkoztam újra a párral! Kiderült, hogy a pap és a segítője ajánlották fel a fuvart! Én nagyon szégyeltem magam, de elismerte, hogy igazam volt. Bár szívesen látna gyakrabban a templomba. :rohog: Töredelmesen bevallom azóta sem járok sűrűn misére, de templomokat szívesen megnézek.

Kaszazsu

Állandó Tag
Délelőtt a belvárosban voltam, maradékot ebédeltünk.
Vittem a kis fényképezőgépemet, sajnos éppen kifogyott. A fények sem kedveztek, ráadásul a Káptalandomb feljáratánál nagy a felfordulás az építkezések miatt. A két fotót azért felrakom, az egyiken a Püspökvár alatti új sétányt, a másikon Győr legszebb terét a Karmelita templommal próbáltam fotózni a mostani állapotában.
Gumeling fotói nagyon szépek, jó hogy utazás nélkül is bepillanthatunk más helyekre!
IMG_1525.JPG IMG_1526.JPG

cdurmol

Állandó Tag
Mint megigértem, lecsó. :)
Csatolás megtekintése 1545520

A képeket nem én csináltam.

"Mária Koronázása" Templom.
Csatolás megtekintése 1545537

A mevilágítás természetes fénnyel fatasztikus.
Csatolás megtekintése 1545538

Csatolás megtekintése 1545548

Orgona
Csatolás megtekintése 1545549

Egy délután bementem megnézni. Nem volt bent senki. Egyedül álló a hatása.
írtak és ajándékot is ígértek ha bemegyek. Azt hiszem misére gondoltak.
Minden vagyok csak nem imamalom.;) Holnap telefonálok és megköszönöm a levelet.
Nagy élvezettel néztem a templomról készült képeket, köszönet értük! Háromszor ellenőriztem a szövegből, hogy katolikus templomról van szó, annyira szokatlan a modern belső, ami a saját vonalvezetésével és a megvilágításával nyújt esztétikai élményt. Hiányoznak a tudatomnak a képek, a megszokott díszítés, bár az esztétikai érzékem tökéletesnek találja. De lehet, hogy én vagyok elmaradva a világtól...

Tulajdonképpen kedves figyelmeztetés az egyház részéről, hogy a születésnapodra gratulál, és egyúttal emlékeztet, hogy hasznodra lenne, ha benéznél hozzájuk. Elképzeltem ugyanezt Magyarországon... Több napra való harsogás tárgya lenne a sajtóban, hogy hogyan jutottak az adataidhoz és egyáltalán, hogy jönnek ahhoz...

rituevu

Kormányos
Fórumvezető
A szépséget mindenhol meg lehet találni, még a saját lakókörnyezetünkben is. Csak átsiklunk felette, megszokottá válik. Egy idő után Gumelig nagyon szép lakókörnyezete is azzá válna. Egyébként meg nem lehet összehasonlítani a helyeket (szerintem erre is igaz az a mondás: kinek a pap, kinek a papné).
Én ma ilyen-olyan okokból kifolyólag a MacDonald's-hoz fordultam némi táplálékért.

Ha valaki Svájcba költözik, a bejelentkezéssnél meg kell adni milyen felekezethez tartozik.
Az adóhivatalt érdekli a dolog. Templomadót kell fizetni. Ha hivatalosan kilépsz akkor nem kell.
Nálam még az is van, hogy volt nejem kívánságára templomban esküdtünk. Ismernek.;)
Namost a svájciak alapos emberek. Amikor mult Szeptemberben bejelentkeztem új lakásomba, a legközelebbi templomhoz küldték a papirjaimat és lelkipásztori szolgálat müködésbe lépet. Kaptam szép prospektust a templomrol, és itt-ott levelekben értesítenek a község programjairol.
Ezen nincs semmi kivetni való. Itt ezen nem háborodik fel senki. A keresztény egyházak sok hívőt vesztettek. Svácban 23 százalékra emelkedet a felekezet nélküliek száma. Nekem is van két svájci barátom akik meggyőződésböl léptek ki templomukbol.

Van egy Olasz-svájci világhírű épitész, Mario Botta, aki fantasztikusan szép és érdekes
templomokat épít. Egyik ismert temloma Mogno-ban egy kis hegyi faluba épült. Az öreg
barok templomot és a falu egy részét 1986 ban teljesen leterolta a lavina. Hosszú vita

Utoljára módosítva:

cdurmol

Csatolás megtekintése 1545607

:) Köszönöm!

"Ha valaki Svájcba költözik, a bejelentkezésnél meg kell adni milyen felekezethez tartozik."
AZTA! Ez elképzelhetetlen Magyarországon, mint tudjuk. Valaki jelezte, hogy Németországban is hasonló a helyzet. Egyre kevésbé értem, hogy vannak, akik a magyar egyházak aktivitását nehezményezik.

Ez a "csíkos" templom nem fogott meg annyira. Nagyon érdekes hatásokat ért el az építész, de valahogy nagyon komornak hat a képek alapján. Elsőre a cordobai nagymecset jutott eszembe róla. :) A csíkos falak okán.
17025667-Columns-archers-and-pillars-of-the-Great-Mosque-Cathedral-of--Stock-Photo.jpg

Utoljára módosítva:

:) Köszönöm!

Csatolás megtekintése 1545681
Az itteni keresztény egyházak visszafogottabbak. Nem akarnak a hétköznapi életedbe olyan erővel betörni, mint otthon a pártok segitségével is.

Hekate

Állandó Tag
Éppen a napokban hallottam a történetet. A lányom ismerőse Ausztriában szült. Az adatfelvételnél megkérdezte az adminisztrátor, hogy milyen vallású. A lány mondta, hogy református. Az adminisztrátornak fogalma sem volt, hogy mi az a református vallás, Ausztriában ilyen egyház nincsen. Megegyeztek abban, hogy a legközelebb áll ehhez a valláshoz az evangélikus, ezért ez került a nyomtatványra.
Mintegy két hónap múlva levél érkezett az Evangélikus egyháztól, amelyben 150 euró éves egyházadót kérnek, és kérik, hogy keressék fel félfogadási időben a templomot, ahol megbeszélik a gyerek keresztelőjét.
Az apuka katolikus, az anyuka református, a gyerek meg evangélikus lenne? Érdekes történet.

udvarfy

Állandó Tag
Hakate, furcsának találom mert ugye Oberwahrt-on/Felsöör/ van az egyik nagyobb és legrégibb református templom Ausztriában . Igaz az osztrák Református egyháznak nagyon kevés tagja van igy ez az Evangélikus egyházhoz tartozik , mert ugye ez a "legnagyobb" reformált egyház . Amugy a németnyelvterületen néhol a megkülönböztetés miatt nevezik öket Kálvinistáknak /mint valamikor nálunk is szokás volt/

Hekate

Ezt nem tudtam, és szerintem a lány sem.
Viszont a lány magyar, a vallását nem gyakorolja, de állítólag Ausztriában komolyan veszik, és a gyereknek sem mindegy. Csak leírtam egy történetet, amit hallottam, igazából én sem vagyok otthon a vallási kérdésekben. Mintha arra emlékeznék, hogy a református meg az evangélikus is protestáns vallás. Meg azt tudom még, hogy a reformátusoknál nincs cölibátus, házasodhatnak is. :)

B.kárpáti

Csatolás megtekintése 1545607

Több kép.

Csodaszép! Épp tegnap néztem meg egy videót, amelyben Földi Lászlóval aki hírszerző volt, készítettek egy interjút és amikor a riporter megjegyezte, hogy mi magyarok hogy szerettük egymást jelentgetni az átkosban, megjegyezte, hogy az tévedés, hogy ebben a műfajban mi vagyunk a legjobbak. A svájciak a legjobbak. Ezt nem pejoratíve állította Svájcról, hanem úgy, hogy ott mindenki figyeli a környezetét és ha idegen költözik oda azonnal utánajárnak, hogy ki ő és mire lehet számítani vele kapcsolatban. :)

Eltudod Te azt képzelni, hogy minden svájci bemehet egy erre kinevezett hivatlba ahol minden szomszédjárol van egy dosszié, amiböl egy hivatalnok készségesen felolvassa neki szomszédai multját és jelenjét?
:):D:rohog::rohog:

Zürichi vagdalthúshoz vásárolok be cuccokat.

B.kárpáti

Állandó Tag
Nem tudom, de azt igen, hogy nem olyan közönyösek mint mi magyarok, azért tudnak egymásról minden lényegeset. Egyébként meghallgathatod, hogy mit mondott Földi, valahol a második részben. Mondom, nem elítélően tette szóvá. A svájciak szeretik a hazájukat és nem is hagyják, hogy bárki megváltoztassa és a saját képére formálhassa csupán azért mert elég gazdag hozzá.

vandorcsillag

Fiúk,lányok főztetek-e már csirkemell csontból pörköltet?
Ma azt főztem,legalább vagy 20db sorakozott a fagyasztóba,már korábban leszedtem róla a húst ,egy részét kirántottam, másik részét "kicsi kínait" édes-savanyú csirkét készítettem.
A megfőtt hús feléből húsos tésztát készítettem,a másik részét krumplipürével ettük,savanyúságnak,cékla,csemege uborka,csalamádé,savanyú káposzta ami a töltött káposztából megmaradt.
A megmaradt csontokon a kutyuska és a macsekok osztoztak.

Dabadi75

Állandó Tag
Tegnap nagy sikere volt a nudlinak! Nem sok maradt Apának, úgyhogy megígértem, hogy legközelebb több készül. Viszont mindenki diósan kérte, de így is sok darált dió maradt. Sütöttem belőle kalácsot, amit két részre osztottam; az egyikbe került mazsola is nagyobbik fiam kedvéért. Jó sűrű bablevest főztem még sonkával és házi csipetkével.

Státusza
További válaszok itt nem küldhetőek.