Katalin/Anyoka
Kitiltott (BANned)
Stefike0 blogbejegyzései voltak 2
Feltámadásunk biztosítéka
2009-04-16 07:10 AM, stefike0 által
Cimkék
--------------------------------------------------------------------------------
FELTÁMADÁSUNK BIZTOSÍTÉKA (1 KORINTHUS 15:20)
Az Újszövetség egyértelműen hirdeti Jézus szó szerinti, testi feltámadá-sát, a li¬berális teológusok között mégis vannak, akik a pusztán tudományos, észérve¬ken alapuló világnézet csapdájába esve vitatják a feltámadás valósá-gát. Szerin¬tük csupán mítosznak tekintendő, pusztán egy hasonlat, ami annak a megújult életnek a kifejezésére utal, amit akkor és csak úgy élhetünk, ha közösségileg el¬fogadjuk Jézus erkölcsi tanítását.
Bármennyire tetszik ez a gondolat némelyeknek, akkor is csak emberi el-gondo¬láson alapuló nézet marad. Nem Isten Igéjének tiszta tanítására épül, hiszen az Ige kifejezetten világosan és egyértelműen állítja, hogy Krisztus feltámadása szó szerint megtörtént.
Akkor nem leselkedik ránk a veszély, hogy csak hasonlatnak vegyük a feltáma¬dást, ha azt olvassuk Isten Igéjében, ami abban áll! Az Ige ugyanis teljesen egy¬értelműen fogalmaz Jézus valóságos, testben való feltámadásával kapcsolat¬ban. Ha pedig elfogadjuk a feltámadás gondolatát, akkor a halállal szemben is reménységet találunk. Végső soron nem számít, mi történik ve-lünk most az életben, mert Jézus feltámadt a halálból, így megvan a remé-nyünk, hogy mi is feltámadunk. A feltámadás ígéretén át láthatunk mindent a megfelelő szögben.
Mit találunk az alábbi igeszakaszokban feltámadásunk reménységé-ről?
Jn 5:25-29 __________________________________________________ _
Jn 11:23-26 __________________________________________________
1Kor 15:51-58 ________________________________________________
Jel 1:18 __________________________________________________ ____
Jézus feltámadása három tételt alapozott meg biztosan: 1) sorsunk bizton-ság¬ban van Jézus kezében (1Pt 1:3-5); 2) a halál legyőzött ellenség (1Kor 15:20-22); és 3) Jézus erőt ad, hogy másoknak is beszélhessünk erről a nagy-szerű hír¬ről (Jn 14:12; ApCsel 1:.
A halálból való feltámadás reménye és ígérete hogyan helyezi megfe-lelő megvilágításba életünket, és azt, ami velünk történik? Képzeljük csak el, milyen lenne az életünk e reménység nélkül?
A Bizonyságtétel.....
2009-04-15 09:49 AM, stefike0 által
Cimkék
--------------------------------------------------------------------------------
A BIZONYSÁGTÉTEL HITELES ALAPJA (FILIPPI 3:7-10)
Az apostolok szolgálatában látjuk a feltámadás erejét. Péternek a sánta férfihoz intézett szavai bizonyítják a feltámadott Megváltóba vetett szilárd hitet: „a ná¬záreti Jézus Krisztus nevében, kelj fel, és járj!” (ApCsel 3:6). Amikor pedig az emberek félelemmel és csodálkozással, a csoda miatt meg-döbbenve szaladtak hozzá, Péter Jézus szenvedésére és halálára emlékeztette őket (13–14. versek), majd azzal a jó hírrel folytatta, amit eredetileg is ki akart hangsúlyozni: „az élet fejedelmét pedig megöltétek. Az Isten azonban feltámasztotta őt a halálból, aminek mi tanúi vagyunk” (15. vers, új prot. ford.). Majd Péter azt is hozzátet¬te, hogy Jézus feltámadása erejének volt kö-szönhető, hogy a béna férfi újra járt.
„És az ő nevében való hit által erősítette meg az ő neve ezt, akit láttok és is¬mertek; és a hit, mely ő általa van, adta néki ezt az épséget mindnyájan a ti sze¬metek láttára” (16. vers).
A látványos csoda ellenére Pétert letartóztatták és felszólították, hogy ad-jon magyarázatot a szokatlan eseményekre: „Micsoda hatalommal, vagy mi-csoda név által cselekedtétek ti ezt?” (ApCsel 4:7). A kérdésre válaszul Pé-ter azonnal visszatért kedvenc témájára, Jézus feltámadására: „a názáretbeli Jézus Krisz¬tusnak neve által, akit ti megfeszítettetek, kit Isten feltámasztott halottaiból, az által áll ez ti előttetek épségben” (10. vers).
„A kivégzett és megszégyenített vezéralak közel tucatnyi, elcsüggedt kö-vetőjét egészen átformálta a meggyőződés, hogy Jézus él. Ez az átalakulás az emberi¬ség történelmének egyik legdinamikusabb csoportjává tette őket. Azt olvassuk, hogy tűznyelvek ereszkedtek rájuk. Az egyáltalán nem szónokként ismert fér¬fiak ettől kezdve nagyszerű beszédeket tartottak. Robbanásszerű gyorsasággal eljutottak a görög-római világ minden részére, és hirdették az evangéliumot, ami szó szerint azt jelenti, hogy jó hír. Egy jeruzsálemi fel-házból elindulva olyan tűzzel hirdették az üzenetet, hogy az még saját nem-zedékük idején gyö¬keret vert minden fontosabb városban” (Huston Smith: The Illustrated World's Religions. New York, 1986, HarperCollins. 215. old.).
Olvassuk el 1Korinthus 15. fejezetét, Pálnak a feltámadásról szóló ér-te¬kezését! A keresztény hitben mennyire kap kiemelt szerepet ez az igaz¬ság? Más szóval, mi minden épül erre az állításra? Vannak elhunyt ro¬konaink? Pál szavainak mely részeiben találjuk a legnagyobb vigaszt?
A feltámadás új mozgalmat
2009-04-14 06:51 PM, stefike0 által
Cimkék
--------------------------------------------------------------------------------
A FELTÁMADÁS ÚJ MOZGALMAT INDÍTOTT EL
(APOSTOLOK CSELEKEDETEI 3:14-16)
Egy halott próféta feltámadásának különleges híre hogyan terjedhetett volna el a pogány Római Birodalomban, ha minden alapot nélkülöz? A halá-szok és adó¬szedők kis csapata ugyan miért talált volna ki egy ilyen történetet az óriási el¬lenállás közepette? Ha pedig valóban csak kitalálták, hogyan le-hettek képesek annyira elhinni, hogy készen álltak nemcsak családjukat és barátaikat elhagy¬ni, hanem életüket is odaadni azért, akit feltámadott Krisz-tusként hirdettek?
Mesterük elfogatását, kihallgatását és kivégzését követően a tanítványok telje¬sen összetörtek, mint akiket szörnyű tragédia, veszteség ért. Jézus egy-kori bel¬ső kis köre reményvesztetten visszatért régi életéhez, a megszokott kerékvágás¬ba (ennek történetét is ők maguk beszélték el).
Ugorjunk néhány hetet előre, a Szentlélek pünkösdi kitöltetésének idejé-hez (ApCsel 2)! Rögtönzött pünkösdi prédikációjában Péter úgy utalt Jézus-ra, mint aki él, feltámadt és felmagasztalva áll mennyei Atyja jobbján. A hallgatókat pe¬dig egyértelműen meggyőzte az élő Jézusról szóló, lélegzetel-állító bizonyság¬tétel: „Mit cselekedjünk, atyámfiai, férfiak?” – kérdezték (ApCsel 2:37).
A feltámadás hangsúlyozása nem múló szeszély volt e korai hívők köré-ben, nem is olyan csoda, ami három napig tart, amiről elfeledkeztek volna, amint valami újabb szenzációt hallanak. Ellenkezőleg! A feltámadás volt az aposto¬lok igehirdetésének központi témája.
Mi az a gondolat, amire ApCsel 3:11-16; 4:8-12; 7:54-56; 17:29-31 versei rendszeresen utalnak? Miért?
„Az első keresztény igehirdetésekben leginkább a feltámadással bizonyí-tották, hogy Jézus a Krisztus, az Isten Fia… Ezen a ponton kezdődik messiá-si uralma, amikor belép a Dicsőség Országának korszakába és ünnepélyesen megnyitja azt” (Interpreter's Dictionary of the Bible, R–Z. köt. 44. old.).
A Filippi levélben Pál azt fejezte ki, hogy szeretné megismerni „Őt, és az Ő feltámadásának erejét” (Fil 3:10). Mit jelent ez? Mi hogyan tapasz-tal¬hatjuk Jézus feltámadásának erejét az életünkben (lásd pl. Jn 3:3; Róm 6:1-12)?
Feltámadásunk biztosítéka
2009-04-16 07:10 AM, stefike0 által
Cimkék
--------------------------------------------------------------------------------
FELTÁMADÁSUNK BIZTOSÍTÉKA (1 KORINTHUS 15:20)
Az Újszövetség egyértelműen hirdeti Jézus szó szerinti, testi feltámadá-sát, a li¬berális teológusok között mégis vannak, akik a pusztán tudományos, észérve¬ken alapuló világnézet csapdájába esve vitatják a feltámadás valósá-gát. Szerin¬tük csupán mítosznak tekintendő, pusztán egy hasonlat, ami annak a megújult életnek a kifejezésére utal, amit akkor és csak úgy élhetünk, ha közösségileg el¬fogadjuk Jézus erkölcsi tanítását.
Bármennyire tetszik ez a gondolat némelyeknek, akkor is csak emberi el-gondo¬láson alapuló nézet marad. Nem Isten Igéjének tiszta tanítására épül, hiszen az Ige kifejezetten világosan és egyértelműen állítja, hogy Krisztus feltámadása szó szerint megtörtént.
Akkor nem leselkedik ránk a veszély, hogy csak hasonlatnak vegyük a feltáma¬dást, ha azt olvassuk Isten Igéjében, ami abban áll! Az Ige ugyanis teljesen egy¬értelműen fogalmaz Jézus valóságos, testben való feltámadásával kapcsolat¬ban. Ha pedig elfogadjuk a feltámadás gondolatát, akkor a halállal szemben is reménységet találunk. Végső soron nem számít, mi történik ve-lünk most az életben, mert Jézus feltámadt a halálból, így megvan a remé-nyünk, hogy mi is feltámadunk. A feltámadás ígéretén át láthatunk mindent a megfelelő szögben.
Mit találunk az alábbi igeszakaszokban feltámadásunk reménységé-ről?
Jn 5:25-29 __________________________________________________ _
Jn 11:23-26 __________________________________________________
1Kor 15:51-58 ________________________________________________
Jel 1:18 __________________________________________________ ____
Jézus feltámadása három tételt alapozott meg biztosan: 1) sorsunk bizton-ság¬ban van Jézus kezében (1Pt 1:3-5); 2) a halál legyőzött ellenség (1Kor 15:20-22); és 3) Jézus erőt ad, hogy másoknak is beszélhessünk erről a nagy-szerű hír¬ről (Jn 14:12; ApCsel 1:.
A halálból való feltámadás reménye és ígérete hogyan helyezi megfe-lelő megvilágításba életünket, és azt, ami velünk történik? Képzeljük csak el, milyen lenne az életünk e reménység nélkül?
A Bizonyságtétel.....
2009-04-15 09:49 AM, stefike0 által
Cimkék
--------------------------------------------------------------------------------
A BIZONYSÁGTÉTEL HITELES ALAPJA (FILIPPI 3:7-10)
Az apostolok szolgálatában látjuk a feltámadás erejét. Péternek a sánta férfihoz intézett szavai bizonyítják a feltámadott Megváltóba vetett szilárd hitet: „a ná¬záreti Jézus Krisztus nevében, kelj fel, és járj!” (ApCsel 3:6). Amikor pedig az emberek félelemmel és csodálkozással, a csoda miatt meg-döbbenve szaladtak hozzá, Péter Jézus szenvedésére és halálára emlékeztette őket (13–14. versek), majd azzal a jó hírrel folytatta, amit eredetileg is ki akart hangsúlyozni: „az élet fejedelmét pedig megöltétek. Az Isten azonban feltámasztotta őt a halálból, aminek mi tanúi vagyunk” (15. vers, új prot. ford.). Majd Péter azt is hozzátet¬te, hogy Jézus feltámadása erejének volt kö-szönhető, hogy a béna férfi újra járt.
„És az ő nevében való hit által erősítette meg az ő neve ezt, akit láttok és is¬mertek; és a hit, mely ő általa van, adta néki ezt az épséget mindnyájan a ti sze¬metek láttára” (16. vers).
A látványos csoda ellenére Pétert letartóztatták és felszólították, hogy ad-jon magyarázatot a szokatlan eseményekre: „Micsoda hatalommal, vagy mi-csoda név által cselekedtétek ti ezt?” (ApCsel 4:7). A kérdésre válaszul Pé-ter azonnal visszatért kedvenc témájára, Jézus feltámadására: „a názáretbeli Jézus Krisz¬tusnak neve által, akit ti megfeszítettetek, kit Isten feltámasztott halottaiból, az által áll ez ti előttetek épségben” (10. vers).
„A kivégzett és megszégyenített vezéralak közel tucatnyi, elcsüggedt kö-vetőjét egészen átformálta a meggyőződés, hogy Jézus él. Ez az átalakulás az emberi¬ség történelmének egyik legdinamikusabb csoportjává tette őket. Azt olvassuk, hogy tűznyelvek ereszkedtek rájuk. Az egyáltalán nem szónokként ismert fér¬fiak ettől kezdve nagyszerű beszédeket tartottak. Robbanásszerű gyorsasággal eljutottak a görög-római világ minden részére, és hirdették az evangéliumot, ami szó szerint azt jelenti, hogy jó hír. Egy jeruzsálemi fel-házból elindulva olyan tűzzel hirdették az üzenetet, hogy az még saját nem-zedékük idején gyö¬keret vert minden fontosabb városban” (Huston Smith: The Illustrated World's Religions. New York, 1986, HarperCollins. 215. old.).
Olvassuk el 1Korinthus 15. fejezetét, Pálnak a feltámadásról szóló ér-te¬kezését! A keresztény hitben mennyire kap kiemelt szerepet ez az igaz¬ság? Más szóval, mi minden épül erre az állításra? Vannak elhunyt ro¬konaink? Pál szavainak mely részeiben találjuk a legnagyobb vigaszt?
A feltámadás új mozgalmat
2009-04-14 06:51 PM, stefike0 által
Cimkék
--------------------------------------------------------------------------------
A FELTÁMADÁS ÚJ MOZGALMAT INDÍTOTT EL
(APOSTOLOK CSELEKEDETEI 3:14-16)
Egy halott próféta feltámadásának különleges híre hogyan terjedhetett volna el a pogány Római Birodalomban, ha minden alapot nélkülöz? A halá-szok és adó¬szedők kis csapata ugyan miért talált volna ki egy ilyen történetet az óriási el¬lenállás közepette? Ha pedig valóban csak kitalálták, hogyan le-hettek képesek annyira elhinni, hogy készen álltak nemcsak családjukat és barátaikat elhagy¬ni, hanem életüket is odaadni azért, akit feltámadott Krisz-tusként hirdettek?
Mesterük elfogatását, kihallgatását és kivégzését követően a tanítványok telje¬sen összetörtek, mint akiket szörnyű tragédia, veszteség ért. Jézus egy-kori bel¬ső kis köre reményvesztetten visszatért régi életéhez, a megszokott kerékvágás¬ba (ennek történetét is ők maguk beszélték el).
Ugorjunk néhány hetet előre, a Szentlélek pünkösdi kitöltetésének idejé-hez (ApCsel 2)! Rögtönzött pünkösdi prédikációjában Péter úgy utalt Jézus-ra, mint aki él, feltámadt és felmagasztalva áll mennyei Atyja jobbján. A hallgatókat pe¬dig egyértelműen meggyőzte az élő Jézusról szóló, lélegzetel-állító bizonyság¬tétel: „Mit cselekedjünk, atyámfiai, férfiak?” – kérdezték (ApCsel 2:37).
A feltámadás hangsúlyozása nem múló szeszély volt e korai hívők köré-ben, nem is olyan csoda, ami három napig tart, amiről elfeledkeztek volna, amint valami újabb szenzációt hallanak. Ellenkezőleg! A feltámadás volt az aposto¬lok igehirdetésének központi témája.
Mi az a gondolat, amire ApCsel 3:11-16; 4:8-12; 7:54-56; 17:29-31 versei rendszeresen utalnak? Miért?
„Az első keresztény igehirdetésekben leginkább a feltámadással bizonyí-tották, hogy Jézus a Krisztus, az Isten Fia… Ezen a ponton kezdődik messiá-si uralma, amikor belép a Dicsőség Országának korszakába és ünnepélyesen megnyitja azt” (Interpreter's Dictionary of the Bible, R–Z. köt. 44. old.).
A Filippi levélben Pál azt fejezte ki, hogy szeretné megismerni „Őt, és az Ő feltámadásának erejét” (Fil 3:10). Mit jelent ez? Mi hogyan tapasz-tal¬hatjuk Jézus feltámadásának erejét az életünkben (lásd pl. Jn 3:3; Róm 6:1-12)?