Magyar őstörténet

Status
Not open for further replies.

oposur

Állandó Tag
Állandó Tag
Magyarország Története...
Na végre megjelent ez a kiváló -24 kötetesre tervezett- nagy mű első kötete. Mint írja róla dr Bakay régész-történész és múzeumigazgató az első oldalakon mindfjárt eddig ismeretlen dolgok, konkrétumok derűlnek ki.
Egészen fantasztikus, hogy a 14-35 oldalak már 45 esetben tartalmazzák az alábbi szavakat Bakay szerint: talán, feltehetően, valószínűleg, vélhetően, megegyezés szerint, sejthetően és minden bizonnyal....
A könyv pedig megismertet bennünket az eddig lappangó finnugráló rokonság-elmélettel is..Erről sok embernek bizony eddig fogalma nem volt!
 

oposur

Állandó Tag
Állandó Tag
Mezopotámiáról...
Bizony volt szerencsém Irakban megfordulni és ősidők óta tudom ezt az avítt mesét is, hogy az öböl torkolattal mi történt az özönvizek korában. Később pedig mi történt Kerbalában..vagy hogyan néz ki a szamarrai spirál minaret.
Megjegyzem nem homok, hanem iszap borítja az öböl fölötti -az ókorban feliszaposodott- nagy területet. A homok és az iszap között a geotechnika igencsak jelentős megkülönböztetésekkel él. Ezek lényege bármely tankönyből elolvasható.
Miután több özönvíz is volt -a legutóbbi kb ie. 3200 körűl- így ez az iszap réteges szerkezetű... a tellek -vagis a települések nyomai- pedig néha akár 12 településréteget is tartalmaznak. EZ AZÉRT VAN ÍGY, MERT A VÁLYOGÉPÍTÉS NEM ELÉGGÉ TARTÓS..
A két folyó pedig sokat változtatta a medrét napjainkig is akár -Bagdadban ma sincs pl kiépített rakpart ill. mederbiztosítás- ezért ebből is érdekes dolgok adódhatnak. A két folyón viszont egészen biztos, hogy nagy olajfoltok találhatóak. A folyópartok kicserepesedettek (szikesek) és művelésre alkalmatlanok...Az arabok nem hajóznak a folyókon, legfeljebb csónakáznak.
Mezopotámia ősi multjának ásatásai korántsem teljesek, valamikor a két világháború között kezdődtek el ezek igazán, de máig létezik sok feltáratlan tell. Feltárt viszont Ninive (nimród városa) Hatra (pártusok városa) és még pár egykori település egészen délen..
Az arabok büszkén hírdetik, hogy az ő ősi civilizációjuk a világ legősíbb civilizációja (?), de jómagam nem így tudom.
Mindenestre az asszír részen megtalált Enuma Elis másolatok nagyon érdekesek...Gilgames mítoszát is ideje lenne összerakni a világ múzeumaiból.
 

gabi bácsi

Állandó Tag
Állandó Tag
Ez a tipikus példája annak amikor valakinek nincsenek észérvei ilyenkor előjön rögtön a nacionalizmus.Pedig inkább tanulni kellett volna a történelmet.Azért arra kíváncsi lennék ki a "hazafi" ebből a a szemszögből az aki nem a saját eszét használja,hanem megy a hangzatos szólamok után,pl:Tv-székházat gyújtogatni?

ez után jön a rasszizmus,idegen gyűlölet,homofóbia....egy kicsit olyan dözsavú....
tetszöttek vóna kevesebbet lopnyi,és nem kénye önnyit hazunnyi.....
 

estfen

Állandó Tag
Állandó Tag
Dr.Bakay Kornél teljes írása: <TABLE id=table3 class=cimek border=0 cellSpacing=0 cellPadding=0 width="90%"><TBODY><TR><TD height=10 width=16>
bek.gif
</TD><TD bgColor=#aac1f9 height=10>A HISTÓRIAI ÁMÍTÁS LEGÚJABB HAZAI TRÜKKJEI (Fotómédia - 2009-05-10) - Krónika

</TD><TD height=10 width=16>
veg.gif
</TD></TR><TR><TD width=16></TD><TD class=szoveg>
Megjegyzések a „Magyarország története” sorozat
nyitó köteteihez

Az elmúlt hetekben feltűnően gyakran találkozhattunk a Kossuth Könyvkiadó és a Metropol Könyvtár reklám szövegeivel mind a televízióban, mind a Magyar Rádióban, mind a folyóiratokban, hirdetvén: rendkívüli históriai esemény részesei lehetünk, mivel 24 kötetben megjelenik Magyarország története Romsics Ignác főszerkesztésében, a hazai – úgymond - „legnevesebb történészek” tollából. Ügyes fogással a nyitó kötetet 495 Ft-os ún. bevezető áron adták, adják, mégpedig nem a könyvesbolti hálózatokban (ahol valóban megdöbbentően túlzó 50-60 %-os terjesztői díjat kérnek!), hanem az újságárusoknál. Viszik is tömegesen az „Őstörténet és honfoglalás” c. kötetet, amelynek szerzője Fodor István, az ún. finnugor irányzat egyik legmegrögzöttebb, ortodox képviselője.
A 104 oldalas A/4-es formátumú kötet, s természetesen a hozzá kapcsolódó tv-műsor is, úgy tárgyalja őstörténetünket, mintha az elmúlt évtizedekben a történettudományban a legcsekélyebb változások sem következtek volna be, mintha a finnugornak nevezett rokonság 2009-ben is kőkemény igazság volna. „Természetesen a /finnugor/ nyelvcsaládhoz tartozunk mi magyarok is.” – írja a szerző. A kiválasztott képek közül nyolc, beleértve a teljes tükörbe helyezett nyitó képet is, a rénszarvas vadász osztyákokat mutatja, akikhez sem embertanilag, sem genetikailag, sem néptörténetileg az égvilágon semmi közünk sincs! Nyelvük valóban rokonságot mutat a magyar nyelvvel, ez a rokonság azonban nem úgy jött létre, ahogyan belénk sulykolni igyekeznek. Fodor István módszertanilag is ugyanazt az utat járja ma is, mint amit 25-30 évvel ezelőtt járt, vagyis perdöntőnek nevezi a visszafelé következtetést, azaz a retrospektív módszert, amely szerint a XIX-XX. századi vogul és osztyák népművészetben fennmaradt motívumok visszavezethetők (!) a régészeti korokba, azaz öt-hat ezer évvel ezelőtti időkbe. Mivel az obi ugorok a XIX. században (!) az ősi sziklarajzokhoz hasonló tetoválásokat is használtak, ezek „kétségbevonhatatlan bizonyítékai annak, hogy a sziklarajzokat több ezer évvel korábban (!) finnugorok készítették”. Ez a megdöbbentően primitív és abszurd eljárás, véli és állítja a szerző, teljesen tudományos és elfogadható, ellenben a nemzeti hagyományaink és krónikáink szkíta-hun rokonságtudata tudománytalan, dilettáns megközelítés. Nincs is említés róla az egész kötetben!
Szabad úgy magyar őstörténetet írni, hogy a szkítákról és a szarmatákról csak annyit közölnek, hogy iráni nyelvűek voltak, tehát semmi közünk sincs hozzájuk, a hunokat pedig egyetlen szóval sem említik meg?!
A 14-35. oldalakon 45 esetben szerepel a „feltehetően”, „talán”, „valószínűleg”, „vélhetően”, „megegyezés szerint”, „sejthetően”, „minden bizonnyal” kifejezés, amely jelzi a teljes bizonytalanságot, a feltevések megalapozatlanságát. De miért nem tárgyalja a legfrissebb feldolgozás a genetikai vizsgálatok eredményeit, amelyek egyértelműen kimutatták, hogy a magyarság nincs rokonságban az ún. finnugor népekkel, miért nem tárgyalja a finn régészek legújabb kutatásainak összegzését, amelyek elutasítják az uráli és a finnugor időszak és a közös őshaza feltételezését? Miért nem adja rövid összefoglalását a korszerű nyelvészeti vizsgálatoknak, amelyek kimutatták, hogy az obi ugor nyelveknek a magyar nyelvhez kötődő kapcsolatai roppant szerények és csekélyek, az ún. uráli korra rekonstruált etimológiák száma mindössze 284 (ebből 148 bizonytalan), a finnugor etimológiák száma 419 (ebből 207 bizonytalan), az ugor etimológiák száma pedig csak 105 (s ebből 52 bizonytalan)! A szerény mértékű nyelvrokonságnak a legvalószínűbb oka nem az ősi rokonság, hanem a közös kapcsolatok, érintkezések hatása, amely kialakított egy közlekedő nyelvet.
A szerző is érzi a feloldhatatlan, súlyos ellentmondást a felfestett őstörténet és a magyarság későbbi története között, ezért a második fejezettől – noha megmarad a hivatalos változat hirdetése mellett - igyekszik elhitetni, hogy a magyarokat mind Magna Hungáriában, mind Kazáriában, mind Etelközben annyi „külső hatás” érte, hogy – bár az örökös vándorlás miatt az ekhós szekér maradt a haza számukra – mégis nagy változáson mentek keresztül. A „zord északi vidékekre kényszerült rokonaink” műveltsége degradálódott, az „előmagyarok” azonban, valamilyen csoda folytán, nem kényszerültek a tajgára és a tundrára, nem lettek rénszarvastenyésztők és medve-tisztelők, hanem lovas néppé váltak.
Nyilvánvalóan súlyosan torz és hamis ez az őstörténeti kép! A magyar etnikum és a nyelv nem 1500 évvel ezelőtt jött létre, s nem a nagyállattartásra való áttérés okozta az ősmagyar etnikum kialakulását.
Tárgyilagos kutató számára felfoghatatlan ez a makacs ragaszkodás az ósdi finnugor őstörténeti elmélethez. Nem érti, miért tudománytalan minden más megközelítés? A józanul gondolkodó ember azt sem érti, miért ez az elvakult indulat a magyar ősmúlt tárgyalása kapcsán?
A 38. oldaltól a képek is azt mutatják, hogy egy egyedi és magas színvonalú kultúrával rendelkező nép emlékei alkotják múltunk hagyatékát, amelyben nyoma sincs rénszarvas-, medve- vagy lúdkultusznak, nyoma sincs a primitív szibériai sámánizmusnak, nyoma sincs a vogulok és osztyákok igen szerény emlékanyagának, akik még a XVII-XVIII. században is egyszerű botíjakkal, falándzsákkal, kőkésekkel és hegyes botokkal voltak felszerelve, s csak ólmot tudtak önteni. Az archeológia megcsúfolása, hogy magasan fejlett neolitikus, réz- és bronzkori kultúrákat sorolnak ún. finnugor népekhez, pusztán azon az alapon, hogy manapság és a közelmúltban (!) ezeken a területeken finn típusú nyelveket beszélő néptöredékek is laktak, illetve laknak. Sőt, olyan „csúsztatásoktól” sem rettennek vissza, hogy 40 ezer évvel ezelőtti őskőkori kultúrákat „zürjénföldinek” mond a szerző, valamint 10 ezer évvel ezelőtti településformákat XIX. századi osztyák sátrakkal hasonlítgat össze.
Az államalkotó, meghatározó európai hatalomként működő magyarság őstörténeti múltja biztonságosan, állítják a hivatalosan elismert történészek, csak a Kr.sz. utáni IX. század elejéig követhető visszafelé, (zárójelben jegyezzük meg: a szerző az i.e. jelzést használja a Kr.sz. előtt és után helyett !), feltételesen talán az V. század is szóba hozható, de a magyar népet nagy múltú, ősi népnek semmiképpen sem szabad nevezni. Ez ugyanis tudománytalan dilettantizmus, a finnugornak nevezett töredék népek esetében azonban ez kőkemény tudomány.
A „Magyarország története” sorozat első kötete semmi újat, semmi többletet nem ad, ellenben minden elfogulatlan olvasó meggyőződhet újra és újra a mai hivatalos történészek hamis kettős mércéjéről.
Vajon a sorozat többi kötete is hasonló szellemben készül? Legyenek óvatosak!
A sorozat második kötete „Az államalapítás” címet viseli, szerzője a pécsi Font Márta, s ez már eleve garancia arra, hogy az elmúlt hatvan esztendő alatt kialakított „hivatalos történeti képet” festi fel a kötet összeállítója.
A csábos és vevőcsalogató 495 Ft után ez a könyv már 1590 forintba kerül, de bizony nem éri meg az árát, noha szép kiállítású a kötet, hála az „Europas Mitte um 1000” c. német kiadású (WBG Darmstadt, 2000) kötet illusztrációinak!
A hamisságok ebben a kötetben jobban el vannak rejtve, sokszor hirtelenjében fel sem figyelünk rájuk. Például: „Géza nagyfejedelem szereplése váratlan.” Miért? Mert a „barbár szokásjoggal szakított”, azaz elsőszülött fiát tette utódjává. Csakhogy ez éppen úgy nem igaz, mint az, hogy „Taksony azon kevesek közé tartozott, aki túlélte az augsburgi vereséget és visszatért a Kárpát-medencébe.” Az elsőszülött trónutódlása Álmos nagyfejedelem korától igazolható, s Taksony elsőszülöttje volt maga Géza is. S az Álmos-Árpád-dinasztiában (819 – 1301) számos a példa erre. Taksony herceg 955-ben részt sem vett a Lech folyónál szerencsétlenül járt kisebb létszámú magyar sereg hadjáratában! A XVI. (s nem 14.) századi Aventinus ugyan felsorolja Bulcsú, Lél és Súr mellett Csabát és Taksonyt is, ám ez közismerten téves adat! De így kell fogalmazni azért, hogy az olvasó átérezze a csatavesztés szörnyű súlyát, amely „rákényszerítette” a barbár magyarokat a nyugat felé nyitásra. Az erős magyar állam szóba sem jöhet, hiszen akkor a kalandozó rablóbandák „keresztényi megtérését” nem lehetne kényszer-lépésként tálalni. Arról pedig szó sem esik, hogy a Magyar Nagyfejedelemség, egyedül Közép- és Kelet-Európában, független (szuverén) hatalom volt, amelynek fejedelmei igenis maguk döntöttek minden fontos kérdésben. Így a római judeo-kereszténység felvételében is, mivel az, ellentétben a keleti kereszténységgel, nem járt függőségi viszonnyal!
A szerző a nyomasztóan magyarellenes ún. szegedi iskola (Kristó Gyula, Engel Pál, Róna-Tas András, Makk Ferenc) szellemiségének kritikátlan szószólójaként festi fel a Kárpát-medencei „törzsi államok” létezését, sőt még egy térképet is készítettek a sokféle „törzsi országról”, holott a X-XI. században törzsekről és barbár törzsfőnökökről egyáltalán nem beszélhetünk. Mindaz, amit Koppány hercegről ír, régi, elavult közhely, Gyula és Ajtony pedig azért marad „törzsfő”, hogy ki lehessen mondani: „István király keresztény királysága lassabb ütemben terjedt ki a Kárpát-medence egészére, mint korábban feltételeztük.” Ám ez a kijelentés is légből kapott.
Ezek után a tárgyilagos olvasót már aligha lepi meg mindaz, amit a koronázásról, a Szent Koronáról, a palástról és a jogarról ír a bal felé erősen elkötelezett szerző. Ósdi ítélkezések sorjáznak egymás után, hiszen „régóta tudjuk, hogy a korona két részből áll”, hogy a jogart Henrik császár adta István királynak, hogy a palást miseruha volt, etc.
A vármegyerendszer és az egyházmegyék létrehozása önmagában a legfényesebb bizonyíték István királynak a Kárpát-medence egészét magában foglaló országára. Önálló magyar állam-felépítést feltételezni azonban egészen tudománytalan eljárás, „szembesülnünk kell azzal a kellemetlen ténnyel, hogy a megalkotás módja, a megyék megszervezését kialakító politikai elképzelés teljesen ismeretlen.”
Az első két kötet elolvasása közben és után sok emberben felmerül a kérdés: mi volt a valódi célja ennek a sorozatnak? Miért sulykolják továbbra is a régi közhelyeket, miért hallgatják el a rovás betűs írásbeliségünket, miért nevezik barbár nomád népnek IX-X-XI. századi őseinket?
A sorozat felkért szerzői mindannyian tudják, hogy a nemzet lelki-szellemi egység, amelynek két alappillére van: a közös múlt ismerete és vállalása, beleértve a történeti hagyományokat, a legendákat, mítoszokat, meséket is, valamint a jövendő közös elképzelése és építése. Minden nemzet, a holtak és az élők eltéphetetlen szoros egysége, amelyik nép tehát – bármilyen okból – megtagadja a múltját jelentő valós őseit, az gyökerét vesztett faként, elpusztul.
A magyar nép tradicionális tudatában ezredév óta az él, hogy egy ősi népesség leszármazottai vagyunk, tagjai a nagy múltú szkíta-hun-avar családnak, amely legalább háromezer éve meghatározó tényezője a világnak. Ezek a lovasíjász nemzetek igen sokat adtak az egyetemes világnak, miközben maguk is sok mindent átvettek másoktól. Ha ezt a tudatot sikerül belőlünk kiölni, ha az erre kiképzett „szakértőknek” sikerül hiteltelenítenie mindazt, amit magunkról eddig tudtunk és hittünk, akkor históriai immunrendszerünk semmisül meg, s csak idő kérdése teljes önfeladásunk. Mindenki láthatja, tapasztalhatja: ez a folyamat manapság gőzerővel zajlik, sőt egyre agresszívebben lépnek fel a „tudatformálók” mind az iskolákban, mind a ismeretterjesztő fórumokon. Dühödten támadnak az ún. Árpád-sávos zászlóinkra, a turulmadarunkra, eltorzítva értelmezik a Szkíták aranya c. kiállítás tanulságait, mellesleg szólván ugyanaz a szerző (Fodor István) végzi el a magyar múlt „szkíta-mentesítését”, akiről fentebb már szóltunk!
Nem ritka, hogy jó szándékú magyar tudósok is beállnak a sorba s kimutatják például, hogy a turul szó a XIII. század végén élt Kézai Simon eszelménye, szüleménye (Benkő Loránd, Magyar Nyelv 105/2009), tehát nem magyar nyelvi valóság, hanem a feltételezetten (!) kipcsak török nyelvű besenyőktől vehette át a krónikaíró. Mintha ezáltal (ha ez valóban így volt), nem a mi ősi hagyatékunk volna ez a fogalom, ez a szó ! De bizony az, hiszen a besenyők is édes testvéreink voltak, több fejedelmünk felesége is közülük való volt.
Szomorúan vehetjük tudomásul, hogy a hivatalosan elismert és támogatott magyarországi történész műhelyekben megállt az idő!

Dr. Bakay Kornél
Magyar Örökség-díjas
régész


</TD></TR></TBODY></TABLE>
 

estfen

Állandó Tag
Állandó Tag
Berényi László Géza:Mezopotámiától a Duna-Tisza közéig

Mezopotámiától a Duna-Tisza közéig
(az ősi magyar világszemlélet nyomában)
 

oposur

Állandó Tag
Állandó Tag
Obrusánszky Borbála összegzése, felvetései.
Az Arvisura c. canadahun lapon O.B. igen érdekes dologokat ír Bajánról, Atilla hunjairól és a gótokról, jászokról, szkítákról, gepidákról. Mindezek azt valószínűsítik, hogy aki ezekkel a kérdésekkel foglalkozók kénytelenek lesznek az Arvisurát elolvasni, megismerni és nemcsak a levegőbe kiabálni valamiféle libazöld-zöldséget a tartalmáról (mely a számukra ismeretlen).
Obrusánszky igen jó tanulmány is írt az Árpádokról, a honlapján ez is megtalálható, nagyjából az Arvisurával egyező ez a történet is. Termlészetesen mély csend fogadta az említett tanulmányait, ami jó jel.
Végre megkellene érteni, hogy időben és térben kell gondolkodni, ami azt jelenti pl, hogy az avarok bejövetelekor a Káspinál is maradtak még avarok...és azt is jelenti, hogy mivel törzseik voltak, ezeket elkellett nevezni. A jászok esetében frenetikus ostobaság nem tudni, hogy a jászok, a jazigok, az alánok és a szarmaták is jász törzsek voltak..A jászok már Jézus idején bejöttek ide, azonban nem az összes jász törzs tette ezt..szóval ennek kibontása az Arvisura nélkűl nem megy. De más sem..pl Atilla hunjainak további sorsa sem..vagy annak ismerete, sem, hogy Róma szándékosan "halatta ki" az Árpádokat...(kihaltak?)..
Amikor Álmosék megérkeztek, akkor kinntmaradtak a Béla és a gyarmat törzseink. Miért? Ki tudja ezt Paál Zoltán nélkűl? Mi lett velük, hol éltek (Kuma-magyarország hol volt és Füzesgyarmat merre létezett?) Milyen szerepük volt a későbbiekben a kintmaradottaknak?
Vagy hogyan, miért halt megÁlmos..és hová temették Árpádot? Ezenkívűl persze még ezer kérdésre kellene válaszolni a multunkkal kapcsolatban..
ha pedig nagyon messze kalandozunk, akkor a sumérokkal is foglalkozni kell..homogén nép voltak vajjon ők? Hogyan kerűltek Mezopotámiába és valóban rokonok-e? Déli városaikban -kikötőikben- hányféle nép (kereskedők) éltek és honnan hozták a templomépítészetüket? Milyen a kapcsolatuk Egyiptommal? Hogyan élték túl az özönvizeket? Ezenkívűl még sok a lehetséges kérdés. De létezik ám olyan sumér szótár is amely sokmindent eldönt..
 

echo

Állandó Tag
Állandó Tag
Na persze.

Tegnap ezzel kapcsolatban írtam neked még egy kommentet.azt most nem látom.??
Mindegy megismétlem:
Pont tőled nem vártam volna ilyen hangú támadást azok után,hogy olvastam a kommentjeidet.Szerintem mindketten egy oldalon-a józan ész,a fantazmagóriák,leányálmok elvetése,a tények ,bizonyosságok,nem vélelmezések oldalán -állunk!
Ismerős ez a mondat?Ezek a te szavaid:
"Magyar az, aki őszintén és elsősorban magyarnak tartja magát. Így volt magyar pl. Hunyadi János vagy Petőfi Sándor is, akiknek a felmenői között akadt talán olyan is, aki még másnak vallotta magát."
ezek után pláne nem értem a kirohanásod a magyarságommal kapcsoaltosan.:confused:
 

echo

Állandó Tag
Állandó Tag
ez után jön a rasszizmus,idegen gyűlölet,homofóbia....egy kicsit olyan dözsavú....
tetszöttek vóna kevesebbet lopnyi,és nem kénye önnyit hazunnyi.....

Remélem az utolsó mondatod nem rám értetted!
nincs vagyonom.ahogy elnézem már nem is lesz.
 

echo

Állandó Tag
Állandó Tag
Az íratlan történelem,már csak ilyen nincsenek tények,csak feltételezések,talánok lehetségesek,stb...
De láthattuk már hogy az írott törénelemről is bebizonyosodott,hogy mivel a történelmet a győztesek írják,így bármi megtörténhet(ett)

Azért az se felejtsük el hogy az Árpádok királyi pecsétjein,lásd pl.IV.Béla a szöveg Rex Ungarorum és nem Hungarorum.Mint ahogy a Gesta is Ungarorum és nem Hungarorum.Szerintem ők abban az időben még jobban emlékeztek arra,amit mi már régesrég elfelejtettünk-elfelejtettek velünk!-

Bár oposur szisztematikusan nem válaszol továbbra sem.(gondolom nem tudja bizonyítani amit állít)megkérdezném,hogy fordulhatott volna elő.hogy A Keresztény Magyar király Kancellárjának aki katolikus püspök(állítólagos) öccse olyan keresztény hittel ellentétes cselekedetet tegyen,hogy Pogány sámánnak tanuljon kilépve az egyház "kebeléből"Ezért abban az időben egyházi átok-kiátkozás járt volna.
Mint ahogy II.Endrét és ezen keresztül az egész országot kiátkozta a pápa,mert nm értettek egyet.
Nyilván erre sem kapok választ.Gondolom egyre nehezebb kikeveredni abból a szövevényes mesehalmazból amit eddig olvastam.
Jelzem nekünk enélkül is különleges történelmünk van.Mondhatnám egyedülálló-Európán belül biztosan-
Felesleges ehhez még bármit pluszban kitalálni.
 

tyltyl

Új tag
Hé fiúk! Mi ez a sírás rívás? Én ugyan nem hagyom, hogy bárki eltüntesse a magyarságtudatomat!
Szedjük össze, ami még megmaradt, meséljük a gyerekeinknek, írjunk róla, de ne sírjunk!
Csak könyörgöm, ne azzal a katolikus szósszal, amivel le szoktaák borítani az egészet!

Nos, nem láttam az oldal végét, bocsi, aki nem siránkozik! : )
 

echo

Állandó Tag
Állandó Tag
Még valamit ne felejtsetek el!!
ezt a topicot remélhetően olvassák másod-harmadgenerációs -nem az óhazában hanem külföldön élő magyarok a kivándoroltak utódai is.Ők nem kapnak nyilván órákat magyar történelemből.Ha lehet maradjunk a tényeknél és ne vezessük félre őket.mert a végén még bolondnak nézik őket kint ha elkezdik ismételgetni némelyik véleményt a magyar őstörténetről!!
 

petzso

Állandó Tag
Állandó Tag
underground19_05.jpg
underground19_05.jpg
http://www.bibliotecapleyades.net/arqueologia/cueva_tayos01.htm

Érdemes lenne utánanézni, hogy a Crespi metal plate. nem e véletlenül egy naptárt ábrázol amely Hétről hétre. 4 hét egy hónap egy sor, 14 sor egy-egy hónap. 14 ~ kissé pontatlan.
Egy olyan pap írta, egy olyan nyelven, ahol minden hétnek külön jele akár, és talán neve is volt, de alapvetően holdciklusok szerint készült.
Az is lehet hogy a négy bötű összeolvasása a hónap nevét jelöli. Ha eléggé furmányos volt az a pap ezt összekombinálhatta a nyelvvel is akár miszerint minden be tűzött betűt ezzel akart könnyen elsajátíthatóvá és megjegyezhetővé tenni.
Az is lehet hogy a négy betű összeolvasása a hónap nevét jelöli.
underground19_05.jpg
 

Lajkafater

Állandó Tag
Állandó Tag
A magyar nép őstörténete

Egy egészen más oldaról közelíti meg a magyarok történetét Dr.Kiszely István.Külföldi kutatásai,külföldi szerzők és külföldi levéltárak anyagaiból született "A magyar nép őstörténete"című műve.Érdemes letölteni az internettről.Sajnos Magyarhonban nem lehetett idáig megjelentetni.
Kiszely István blogján megtalálható!Üdvözletem Erdélyből:Lajkafater
 

Magam la

Állandó Tag
Állandó Tag
Szerintem mindketten egy oldalon-a józan ész,a fantazmagóriák,leányálmok elvetése,a tények ,bizonyosságok,nem vélelmezések oldalán -állunk!
Ismerős ez a mondat?Ezek a te szavaid:
"Magyar az, aki őszintén és elsősorban magyarnak tartja magát. Így volt magyar pl. Hunyadi János vagy Petőfi Sándor is, akiknek a felmenői között akadt talán olyan is, aki még másnak vallotta magát."
Hát igen. Ez így igaz. Ismerve viszont az előéletedet, téged nem igazán tennélek Petőfi vagy Radnóti mellé.
 

Magam la

Állandó Tag
Állandó Tag
De nézzük inkább az itt már idézett Bakay írást!
"Miért nem tárgyalja a legfrissebb feldolgozás a genetikai vizsgálatok eredményeit, amelyek egyértelműen kimutatták, hogy a magyarság nincs rokonságban az ún. finnugor népekkel, miért nem tárgyalja a finn régészek legújabb kutatásainak összegzését, amelyek elutasítják az uráli és a finnugor időszak és a közös őshaza feltételezését? Miért nem adja rövid összefoglalását a korszerű nyelvészeti vizsgálatoknak, amelyek kimutatták, hogy az obi ugor nyelveknek a magyar nyelvhez kötődő kapcsolatai roppant szerények és csekélyek, az ún. uráli korra rekonstruált etimológiák száma mindössze 284 (ebből 148 bizonytalan), a finnugor etimológiák száma 419 (ebből 207 bizonytalan), az ugor etimológiák száma pedig csak 105 (s ebből 52 bizonytalan)! A szerény mértékű nyelvrokonságnak a legvalószínűbb oka nem az ősi rokonság, hanem a közös kapcsolatok, érintkezések hatása, amely kialakított egy közlekedő nyelvet."
???
 

gabi bácsi

Állandó Tag
Állandó Tag
Remélem az utolsó mondatod nem rám értetted!
nincs vagyonom.ahogy elnézem már nem is lesz.
természetesen nem....csak napjaink ideológiai láncolatát szerettem volna lezárni.hisz mi is jön ki abból,ha valaki nem a jól betanított zsolozsmákat szajkózza?
abból lesz az irredenta,Árpád-sávos,(mi szerintem,nem negatív felhangú)rázssisztá,meg tudj' Isten milyen egyveleg bújik ki a liberális etimológiából....
 

echo

Állandó Tag
Állandó Tag
Hát igen. Ez így igaz. Ismerve viszont az előéletedet, téged nem igazán tennélek Petőfi vagy Radnóti mellé.

Az előéletemet?Mi a baj az előéletemmel?Nem hiszem,hogy nekem lenne olyan,sem a politikában,sem máshol.
Eddig nyilván nem is találkoztunk,mert ha ismernél eszedbe sem jutott volna ilyesmi.

Jelzem eszembe sem jutna,hogy melléjük akarjak kerülni.Ahhoz ők túl "magasan "állnak felettem.
Ha esetleg a származásomra utaltál,megnyugtathatlak,bármelyik szűrőn átmennék mint magyar,ha érdekelne,hogy olyan társaságba tartozzak ahol ez követelmény.De nálam ez nem mérvadó.Többre becsülöm az egyes emberek teljesítményét,mint a származását.
 

echo

Állandó Tag
Állandó Tag
természetesen nem....csak napjaink ideológiai láncolatát szerettem volna lezárni.hisz mi is jön ki abból,ha valaki nem a jól betanított zsolozsmákat szajkózza?
abból lesz az irredenta,Árpád-sávos,(mi szerintem,nem negatív felhangú)rázssisztá,meg tudj' Isten milyen egyveleg bújik ki a liberális etimológiából....

Ezt egyre kevésbé értem.
ilyesmit senkiről sem állítottam.
 
Status
Not open for further replies.
Top