Én nem tettem a kolostor elé jelzőt... de akkor értelmezd, hogy a képeken látható intézményben mit keres sok magyar nadis:
...akik közül több személyes ismerősöm is állította (egymástól függetlenül és egybehangzóan), hogy ezen a helyen pránanadis beavatásokat kaptak.
Szerinted PJ vásárolt kint egy kolostornak látszó épületet és bele szerzetesnek látszó helybelieket?
Most őszintén, melyik verzió a hihetőbb?
Őszintén, az a verzió a hihető, hogy buddhista kolostorban még soha nem adtak buddhista tanításon kívül mást. Ez 100%. Az mindenkinek a maga felelőssége, hogy ki mit hazudozik össze, ki mit hisz el fényképek alapján. Az emberi ravaszság végtelen. Ha a buddhisták azt mondják, hogy pnadi tanítás NINCS a kolostoraikban, akkor talán ezt kéne elsősorban elfogadni, és a P.j. verziónak pedig alaposan mögé kéne nézni, mert minden arra utal, hogy becsapta az embereket.
Ha elolvasod Gurgyijev írásait, kiderül belőle, hogy alapvetően a Sarmoung Testvériség kolostorában tanulta, amit tudott.
Ez az életéről készült filmből is kiderül:
A kritika inkább azokat illethetné, akik az avatarokra, prófétákra hivatkozni, mutogatni szoktak.
köszi a linket, kíváncsi vagyok. nem az a probléma, hogy ott tanult, hanem az amit utána mondanak egyesek. viszont P.j. alapból nem tud semmi ilyet felmutatni.... csak szóban, halott emberekkel a háttérben, akiket ugye nehéz lenne kérdőre fogni. se egy kolostornév, se egy láma, akihez oda tudnánk menni és megkérdezni, hogy ugyan miről is beszél ez a jóember. sehol egy bizonyíték....
(szerintem - spirituális értelemben - az "időtlen üdvözültség" pontosabb fordítása az eternal bliss-nek)
a 'boldogság' mint 'eternal bliss' ('örök boldogság/gyönyör' stb) és "happiness". A happiness hasonlóképp nagy gyakorisággal szerepel buddhista szövegekben, és ha megkérdezel akármelyik magas szintű gyakorlót, hogy mi az élet célja, azt fogja mondani, hogy a "boldogság". És hogy ezt hogyan lehet elérni:
"Whatever joy there is in this world
All comes from desiring others to be happy,
And whatever suffering there is in this world,
All comes from desiring myself to be happy.
But what need is there to say much more?
The childish work for their own benefit,
The Buddhas work for the benefit of others.
Just look at the difference between them!"
vagyis
"Akármilyen öröm is legyen e világban,
mind mások boldogságának kívánásából származik.
És akármilyen szenvedés is legyen e világban,
Mind önmagunk boldogságának kívánásából származik.
De mi értelme lenne ennél sokkal többet mondani?
A gyermetegek saját hasznukért dolgoznak,
a Buddhák mások javáért tevékenykednek.
Nézd csak meg a különbséget kettőjük között!"
A Bodhi-csitta tudtommal felébredést, a tudat éberségének, önmagára ismerésének állapotát, az egyéni létezés tudatán való felülemelkedést jelenti. Az együttérzés szó didaktikailag félrevezető és lekorlátozó... ez semmiképpen nem kötekedés a részemről, csak a szavak néha nehezen adják vissza a lényeget, különösen ha fordítások interpretációiról van szó.
Nem, a Bodhicitta a mások boldogságát kívánásnak végtelenül intenzív érzete, az egy dolog, hogy így ébred fel a tudat. Azonban a fontos az, hogy mitől ébred fel. Ezért is definiálják a buddhista szentek a bodhicsittát az alábbi módon:
By Lama Thubten Yeshe
"Bodhicitta is the essential, universal truth.
This most pure thought is the wish and the will to bring all sentient beings to the realisation of their highest potential, enlightenment.
"A Bodhicsitta az alapvető, univerzális igazság.
E legtisztább gondolat az a kívánság és akarat, hogy minden érző lényt legmagasabb potenciáljuk, a megvilágosodás eléréséhez juttassanak."
The realisation of Bodhicitta is quite profound, as it is obviously not easy to (automatically) put the welfare of others above one's own welfare. Someone who lives with this realisation is called a Bodhisattva: in all respects a genuine saint.
It may be interesting to note that His Holiness the Dalai Lama considered Mother Theresa a Bodhisattva, and Jesus as well; so Bodhisattvas are not necessarily Buddhists!
"as Shantideva reflected the far-reaching thought of Bodhicitta:
"May I become food and drink in the aeons of famine for those poverty-stricken suffers.
May I be a doctor, medicine and nurse for all sick beings in the world until everyone is cured.
May I become never-ending wish-fulfilling treasures materialising in front of each of them as all the enjoyments they need.
May I be a guide for those who do not have a guide, a leader for those who journey, a boat for those who want to cross over, and all sorts of ships, bridges, beautiful parks for those who desire them, and light for those who need light.
And may I become beds for those who need a rest, and a servant to all who need servants.
May I also become the basic conditions for all sentient beings, such as earth or even the sky, which is indestructible.
May I always be the living conditions for all sentient beings until all sentient beings are enlightened."
De akkor mi abban az együttérzés, ha a pránanadit egyetlen nézőpontból és kiegyensúlyozatlan negativitással értékeled?
Ez nem igaz, ez kiderült az előző hsz-omból is.
Én a saját motivációmmal tisztában vagyok. És az mindenkinek az érdeke, hogy egy óriási csalást leleplezzenek. Ehhez mára többé-kevésbé megvan a szükséges hátterem - sok olyan emberrel szemben, akik pl. kívántak volna szólni a sötét dolgokat látván, de vagy elegendő háttértudásuk, vagy bátorságuk nem volt hozzá. P.j. tetteinek kimenetelét rövid és hosszútávon is mérlegeltem, és elhiheted, hogy a hazugság semmilyen formában nem vezet jóra.
Az emberek pedig ha elkezdenek élni, gondolkodni, érdeklődni, tájékozódni, pontosan utánajárni dolgoknak, az csak a személyes gyarapodásukat szolgálja. Nyilván nem történik meg egyik napról a másikra, de jobb, mint bután valaki hamis irányítása alatt maradni, együtt a hazugságokkal.
Nem mondom, hogy egy napon lehetne említeni akármelyik Bodhiszattvával, de jó tudni, hogy ők az Igazságért harcoltak (én is ezt próbálom, nem állítom, hogy nálam van, viszont kíméletlenül utánajárok bármilyen állításnak, és kérdezek, ha valami homályban van)
"I come not to bring peace, but to bring a sword" - mondta Jézus, és kard van Mandzsusrí (tib.: Ral-gri csan) kezében is: a bölcsesség kardja, amivel saját (és mások) tudatlanságának vetünk véget, mindannak a hamis érzelemnek, nemtudásnak, ami a szamszárához köt bennünket. A Bodhiszattvákat harcosoknak (dpa'-bo) is tekintik, a nemtudás ellen harcolnak...
A
ral gri egyik definíciója:
a sword; the sword [one of the siddhis].