Kedves Tama!
Szerintem normális dolog félni a semmitől,ha valaki semminek értelmezi."Horror vacui"Írtózás a semmitől.
Kedves Steve!
<O
</O
A semmitől való félelem az ego félelme, mert csak annak árán láthatja meg igazi Önvalóját, Istent az ember, ha eldob mindent, ha megszabadul, eloldódik mindentől, ha lemond a világról. És ez az ego halálát jelenti, tehát az ego természete a félelem.
<O
</O
Ismét egy igen magas hegyre vitte<O</O
Õt az ördög, és megmutatá néki a világ<O</O
összes birodalmát és azok dicsõségét,<O</O
És monda néki: Mindezeket néked<O</O
adom, ha leborulva imádsz engem.<O</O
Ekkor monda néki Jézus: Eredj el<O</O
sátán, mert meg van írva: Az Urat,<O</O
a te Istenedet imádd, és csak néki<O</O
szolgálj. <O</O
Máté 4, 8-10.
<O
</O
„ Aki szereti a maga életét, elveszti<O</O
azt; és aki gyûlöli a maga életét e<O</O
világon, örök életre tartja meg azt.”
János 12,25.
<O
</O
„A félelmet csak azok ismerik, akik még valamilyen különbséget vélnek felfedezni a magasztos Brahmanban.” (Brahman=abszolútum)
Ramana Maharshi
<O
</O
Érdemes megnézni azt az Adyashanti videot ezzel kapcsolatban, amit „a szív csendje topic-ba feltettem.
Az újraszületéssel kapcsolatban pedig úgy tudom azok jönnek vissza akik nem kerülhettek ki a szamszarából.Rossz dolog visszaszületni,ha jól értem.
Persze vannak olyanok akik igen magas szintre kerültek,szentek, akik irgalomból mások miatt visszajönnek.Ezt én is elképzelhetőnek tartom.
Ők a bodhisatvák, akik vállalják, hogy mindaddig újra leszületnek, hogy segítsenek, amíg minden lény meg nem szabadul.
De keletkutatók szerint az egyéni lélek mint én steve3 csak egyszer élek,megismételhetetlenül./itt a földön/
Dúl Antal: A szamszara folyamában c. írásában olvastam ezeket.Ott szó van Maharishi indiai tekintélyről aki tisztában van azzal hogy a legtöbb ember az egyszeri ,kis énjével azonosítja magát,ezért ő is úgy nyilatkozott hogy nincs reinkarnáció.
Azt mondta: ez az igazság./ Ez is a dogmák közé sorolható?
Itt aztán tényleg igazzá válik a mondás, hogy Nem az a lényeg, hogy mit mond, hanem az, hogy ki mondja. A Maharshi megvilágosodott szent volt, és így mindig az örökkévalóság szemszögéből beszélt, és abból a szempontból nincs nirvána, és nincs szamszára, nincs újjászületés, és nincs halál se.
<O
</O
Hatással lesznek-e az emberre [mostani] cselekedetei későbbi születései során?<O</O
Ön az, aki most megszületett? Miért érdeklik önt a további születések? Az igazság az, hogy sem születés, sem halál nincs. Foglalkozzék a halállal az, vigasztalja magát [az újraszületés gondolatával] az, aki született!
<O
</O
Máshol ezt mondja:
<O
</O
Az emberi individualitás nem oldódik fel a halálban éppúgy – lehetetlenné téve az újraszületést –, mint ahogy az óceánba ömlő folyók is elveszítik egyediségüket?<O</O
Csakhogy amikor a víz elpárolog és eső formájában visszatér a hegyekre, újra folyókká válik, s azok újra az óceánba torkollanak. Az individuumok is hasonlóképpen elveszítik egyedi voltukat az alvás során, de samskáráiknak, vagyis régmúlt hajlamaiknak megfelelően mégis individuumokként térnek vissza. S ugyanez történik a halált követően is. Az emberi individualitás a samskárákkal együtt tehát nem veszhet el.
<O
</O
Hogyan lehetséges ez?<O</O
Gondoljon arra, hogy ha a fa ágait levágják, azok újra kihajtanak. Mert mindaddig, amíg a gyökérzet ép, a fa újra kihajt. Nos, a halál során a Szívbe visszahúzódó – következésképpen még elpusztítatlan – samskárákkal is hasonló történik: a megfelelő pillanatban ezek is újraszületéshez vezetnek. Így születnek újra a jívák [individuumok].
<O
</O
Hogyan jöhet létre a számtalan jíva s rajtuk keresztül a nevekkel és formákkal teli hatalmas univerzum ezekből a Szívbe merült szubtilis samskárákból?<O</O
Ahogy a nagy fügefa egyetlen apró magból sarjad ki, úgy hajt ki az összes jíva a nevekkel és formákkal teli univerzummal együtt a szubtilis samskárákból.
<O
</O
Ramana Maharshi – A nyílegyenes ösvény
<O
</O
Jíva = élet (egyedi, emberi)
Samskára = karmacsíra
<O
</O
<O
</O
Ha úgy vesszük, akkor minden dogma, rögzült szokások és hitek összessége az elme.
<O
</O
Csak az Atyától jövő szó amire alapozni lehet.Az alsó szellemvilágban van minden,amit hallani akarsz.
Hogy lehet eldönteni,ha nem kap az ember meggyőzést-amit hitnek is nevezünk ?Szükségünk van meggyőzésre,mert csak hiszegetünk,tudunk, eszelkedünk,és közben mint a vakok tapogatjuk a falat.Csak a legfelsőbb helyről kaphatunk meggyőzést.Ezt gondolom mindenki elfogadja.