Történelem

Státusza
További válaszok itt nem küldhetőek.

gabi bácsi

Állandó Tag
Állandó Tag
Az „orkhoni feliratok" rendkívül részletesen írják le a türkök számtalan hadjáratát, amelyeket rész*ben az ázsiai avarokkal, majd később a kínaiakkal szemben viseltek. A szövegben szereplő gazdag névanyag, a személy- és népnevek, vélhetően megérdemelnék, hogy újabb gondos elemzés és szö*vegkritika tárgyaként térjenek vissza rájuk a történészek és nyelvészek. Igazi elemző feldolgozá*sukkal még adós a magyar történettudomány.
A mongóliai hún (ázsiai hún - xiongnu) sírok leletanyaga sok hazai emléket ébresztett volna fel Kő*rösiben, s a keleti gyökerek, a keleti kulturális örökség - amit László Gyula „keleti hagyatéknak" nevez<sup>15</sup> - lépten-nyomon előbukkan.



Kedves Fórumosok!
tud valaki többet a fennt említett -orkhoni feliratokról????
Vagy esetleg képet...
 

Piroska49

Állandó Tag
Állandó Tag
bilgekagan1.jpg
 

Piroska49

Állandó Tag
Állandó Tag
<dl><dt>Orkhoni föliratok(Pallas Nagylexikon)
</dt>
<dd>(és jenisszeji föliratok), Ázsiában talált régi, ismeretlen irásu, kőbe vésett föliratok. Csak legújabban sikerült egy részüket megfejteni s ebben legnagyobb érdeme van Thomsen Vilmos dán nyelvtudósnak, akadémiánk külső tagjának. Kitünt, hogy a föliratok nyelve török s legközelebb áll az ujgur nyelvhez; a Kr. u. VIII. sz.-ban vésték őket kőbe, tehát az ural-altáji nyelvcsaládnak legrégibb emlékei. V. ö. Simonyi Zs., Esemény az ural-altáji nyelvtudomány terén (Nyelvtudományi Közlemények, 1894).
</dd></dl>
 

carmen

Állandó Tag
Állandó Tag
Remélem érdekesnek találjátok. - Készült Árpád fejedelem győzedelmes pozsonyi ütközetének 1100. évfordulójára.
Tászok tetőtől a bosnyák piramisokig
 

Glorybaba

Állandó Tag
Állandó Tag
Nagyon szeretem a történelmet,ezért néztem be ide.Sok érdekes információhoz jutottam.KÖSZÖNÖM!!!
Szép napot!
 

siriusB

Állandó Tag
Állandó Tag
Remélem érdekesnek találjátok. - Készült Árpád fejedelem győzedelmes pozsonyi ütközetének 1100. évfordulójára.
Tászok tetőtől a bosnyák piramisokig


Ezt találtam a fenti könyvben! Iván, ha olvasná biztos gutaütést kapna!

"Az 1970-es években egy barátunktól titokban terjesztett 50-60 oldalnyi
gépelt szöveget kaptunk, ez volt, ennyibõl állt akkoriban Paál
Zoltán Arvisurája! Átolvasva felmerült bennem a kérdés, miért kellett
ezt ilyen titokban terjeszteni, hiszen teljesen megfelelt a hivatalos
történelmi és politikai elvárásoknak: a manysik rokonaink, a
szovjet partizán jó ember, a német katona rossz ember, régi vallásunk
papjai szibériai sámánok és nem táltosok. Azonnal „bekattant”
a Ligeti Lajos által szerkesztett Magyar õstörténet is, ebbõl különösen
Zsirai Miklós Õstörténeti csodabogarak címû gúnyirata. Vagy Ligeti
és Zsirai köre, vagy e könyv alapján néhány magyarokon élõsködõ
104
magyargyûlölõ hozta össze a manysi sámán unoka Arvisuráit. Ne
tessenek azt hinni, hogy csalással vádolom Paál Zoltánt! Õ szovjet
partizánoktól készen kapta az iratokat, amelyeket eredetileg nem is
neki, hanem a Szõnyi Márton nevû „híres ellenállónak” hoztak, aki a
szovjetek oldalán harcolt. Paál Zoltánt azért sem lehet csalással vádolni,
mert az Arvisurában szereplõ néhány történelmi nevet és helyszínt
sem õ, sem a manysik nem ismerhették. (Többek között
Oannész, Arszák, Ruga, Ojbársz, Ordosz, Hattusas) A finnugor népeknek
pedig, köztük a manysiknak még a XIX. században sem volt
saját írásuk, fõként nem rovásírásuk, csupán az egyszerûbb számrovást
ismerték. (Dr. Sebestyén Gyula és Zichy István gróf alapján) Így
rovó sámánjaik sem lehettek. Az Arvisurákban szereplõ történelmi
nevek többsége megtalálható a már fent említett Magyarság
õstörténeté-ben és a Németh Gyula által szerkesztett Attila és hunjai
címû könyvben. (1940, Reprint Akadémiai Kiadó 1986) Ebben Ligeti
Lajos két dolgozata is olvasható, az Attila hunjainak eredete és az
Ázsiai hunok.
Véleményem szerint az Arvisurát e két mû alkotói közül írta valaki,
valakik. Hangsúlyozom, hogy közülük kizárható László Gyula és
Czeglédy Károly. A gúnyirat szerzõinek kezdetben talán nem is volt
más céljuk, mint jót nevetni a magyarokon, akiknek Nemeskéri János
szerint: „…testarányaik durván tagoltak, homlokuk alacsony, az
orrgyökük széles és benyomott, az arcuk nagy fokúan lapos, az arcuk
fogmedri része pedig elõreálló”. (Mint a majmoknak) Gondolom,
az antropológus szerzõ egy tükör elõtt ült, amikor ezeket írta.
A tréfás kedvû magyargyûlölõk késõbb úgy gondolhatták, hogy a
háború borzalmait és zûrzavarát kihasználva, a „hõs ellenállóval”
összefogva, a szovjet ejtõernyõs partizánokat használják fel a gúnyirat
szibériai eredetének hitelesítésére. Még arra is ügyeltek, hogy az
„égbõl” érkezzen az Arvisura, mintegy a finnugor panteon fõistene,
Numi Tórem ajándékaként. Ez az ajándék végül a palóc Paál Zoltán,
ózdi kohász ölébe hullott, aki becsületesen igyekezett megfelelni a
regényes nevû Szalaváré Tura sámán unoka elvárásainak. Sikerült.
Az ország nagyobb része behódolt a hivatalossá, kötelezõvé, államvallássá
tett finnugor származás és nyelvrokonság elméletnek.
Az ország kisebbik részének nagyobb része pedig fanatikus hívévé
vált a kezdetben látszólag üldözött, manapság megtûrt, szintén finnugor
õstörténetnek, az Arvisurának. Ügyes. Nagyon ügyes.
De végül is lehet, hogy ezek az emberek azért váltak a finnugor
elmélet követõivé, mert õk valóban a finnugor, helyesebben obi
ugor népek utódai, azaz manysiké, hantiké, osztjákoké, voguloké és
még néhány szerencsétlen, elmaradott népcsoporté, akiket Zichy István
gróf még a XIX. században is kõkorszaki állapotban talált.
Szeretném leszögezni, hogy ezzel az írással nem célom senki hitét
megsérteni. Célom a magyar õstörténet megtisztítása a mindenféle
105
rendeletekkel és cselvetésekkel ránk erõszakolt finnugor elmélettõl
és õseink sértegetésétõl. A sumér-szkíta-pártus-hun-avar-magyar õstörténetet
nem manysi sámánok írták és nem szovjet partizánok hozták
az égbõl."


Tovább is van......:mrgreen:
 

siriusB

Állandó Tag
Állandó Tag
Hogy nagyobb kedvet kapjatok az elolvasásához: íme még egy részlet!


De vissza az Arvisurákhoz. A magyar õstörténettel foglalkozó
könyvek ismerete alapján (legyen az hazaszeretõ, vagy magyargyûlölõ)
arra a következtetésre jutottam, hogy az Arvisurák egy magyarellenes
gúnyirat. Szerzõje, vagy szerzõi történészek, esetleg valamely
társtudomány mûvelõi, erre utalnak olyan nevek, évszámok, adatok,
amelyekhez az ejtõernyõs manysi sámánok a legmélyebb vodkás révületben
sem jutottak hozzá. Tippelnék Ligeti Lajosra vagy Zsirai
Miklósra, akik rögeszmés aprólékossággal gyûjtötték össze és kárörömmel
vágták arcunkba a legyõzöttek krónikásainak minden hazug
mocskolódását. Elképzelhetõ szerzõként Diószegi Vilmos is, aki
megszállottan bizonygatta, hogy tudós, orvos, tanító, pap táltosaink
azonosak voltak az általa a helyszínen tanulmányozott szibériai, irástudatlan,
részeg, vagy bolondgombától kábult sámánokkal, akik
még Diószegi látogatása idején is kõkorszaki szinten éltek. Az
Arvisurák célja: a finnugor-manysi rokonság és a szovjet partizánok
népszerûsítése, az igazi magyar õstörténet nevetségessé tétele a
medvetoros évekkel, Góg furmányosaival, hasonló idétlenségekkel
és sértésekkel.
Õseink asszonyait és leányait szinte minden oldalon
többször rimalányoknak nevezi :mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen: :111:
 

siriusB

Állandó Tag
Állandó Tag
Remélem érdekesnek találjátok. - Készült Árpád fejedelem győzedelmes pozsonyi ütközetének 1100. évfordulójára.
Tászok tetőtől a bosnyák piramisokig


Carmen! Nagyon-nagyon köszönöm neked, hogy megosztottad velünk ezt a könyvet. Nem csak az Arvisura miatt - bár őszintén szólva annak örülök a legjobban, mert a kezdeti rosszérzéseimet látom igazolva vele kapcsolatban.
 

himoroszlán

Állandó Tag
Állandó Tag
<TABLE class=MsoNormalTable style="WIDTH: 337.5pt; mso-cellspacing: 1.5pt; mso-padding-alt: 0cm 0cm 0cm 0cm" cellPadding=0 width=450 border=0><TBODY><TR style="mso-yfti-irow: 0; mso-yfti-firstrow: yes; mso-yfti-lastrow: yes"><TD style="BORDER-RIGHT: #ece9d8; PADDING-RIGHT: 0cm; BORDER-TOP: #ece9d8; PADDING-LEFT: 0cm; PADDING-BOTTOM: 0cm; BORDER-LEFT: #ece9d8; WIDTH: 334.5pt; PADDING-TOP: 0cm; BORDER-BOTTOM: #ece9d8; BACKGROUND-COLOR: transparent" width=446>
Az Őshaza és Európa<O:p</O:p


</TD></TR></TBODY></TABLE>
32726019qp9.jpg

<O:p</O:p
Hol van Európa, hol van Európa közepe ? - ahova tartanunk kellene, tartoznunk kellene ma is. Jó egy évezreddel ezelőtt tudták a választ. Hiszen ez a Haza, a Ház, az oltalom, amely megőriz, s megvéd mindörökre. De pont ugyanakkor egy évezreddel feledték el ezt sokan, s Ősök nélkül hazátlanul éltek... Honnan jöttünk, s kik vagyunk mi itt Európa szívében ?<O:p</O:p
<O:p</O:p

85138767fj5.jpg

Nagy Lajos királyunk idején született Képes Krónika ( a magyarok ősének tekinti Nimrúdot : "Országa kezdetben Babilon volt, maradékainak földje az óceán tengeréig terjedt. Nyilvánvaló ebből mindenkinek, hogy Hunor és Magor, a magyarok ősei Nimród fiai voltak, aki Kus fia, aki Kám fia volt..." Babilon földjén elterülő Uruk városban a régészek valóban megtalálták a fehér hunok ottlétének történelmi bizonyítékait. A hajdani forrásokban a magyarok egyik elnevezése UNUGUR (Onogur), s ez könnyen érthető ha tudjuk, hogy a Folyóközi Uruk városának eredeti neve UNUG, s Mezopotámia déli részén, Káldeában elterülő város neve UR. UNUG-UR tehát nem fejez ki mást, minthogy UR városállamának leszármazottai a későbbiekben egy népet alkottak UNUG városának leszármazottaival. S ez csak egy 'elköltözés' által lehetséges, mégpedig úgy, hogy a délen lakó káldok elköltözve megjelennek északabbra is. S valóban a görög Xenophon történetírói munkájában ezt fogalmazza meg: "Látta a Káldokat, mint az Örmények szomszédait... a nagy Perzsa királynak nem alattvalói."
<O:p</O:p
<O:p</O:p

<O:p>
68033572bi5.jpg
</O:p>


Az úgynevezett Honfoglalás idejéből a magyarok által fenmaradt ötvösremekek életfadíszítéseinek jellegzetességeit a régészet- és a művészettörténet tudománya egyöntetűen "iráni" kapcsolatúnak tekinti, ami tulajdonképpen a ffice:smarttags" /><?xml:namespace prefix = st1 ns = "urn:schemas-microsoft-com
><st1:PersonName w:st=
mai Irán-felföldet</st1:personName> jelenti. Az Irán-felföld viszont a hajdani Perzsa birodalom nyugati határa. Mind a Képes Krónika, mind az egy évszázaddal korábban keletkezett Kézai Simon féle magyarok krónikájában a Hunok illetve a Kárpát-medencében hont találó Magyarok korábbi országát olyan területre helyezi, melyet úgy nevez meg, hogy "Perzsaországgal határos". A könyvek-könyve, a Biblia is megemlíti Eszter könyvében, hogy a perzsa uralkodó magához hívatja a hét törzs vezető embereit, tanácsukat kikérve.

<O:p</O:p
<O:p</O:p

<O:p>
59478068fv5.jpg
</O:p>


Géza fejedelem esztergomi templomában fennmaradt egy olyan ábrázolás, mely a nyugati kultúrkör templomi ábrázolásai közt nem megszokott. Ugyanis nem a szokásos 'glóriás szentéletű emberalakokat' ábrázol, hanem egyértelműen Keleti eredetű jelleget visz a színre. Mégpedig: életfa előtt lépő oroszlánt. Az életfa ilyetén való megjelenítése az ötvösművészetünk jellegzetessége is volt. A falfestés oroszlánképe anatómiailag oly pontos, hogy feltételezhető: az ősök olyan területről származnak, ahol vadon élt az oroszlán ! Mind az életfa, mind az oroszlán egyértelműen Közel-Keleti hatásról (származásról) árulkodik. Honnan származik hát, s honnan jött a nép ? Géza fejedelem idején mindössze száz évnyi távolságra vagyunk a korábbi országból való elköltözéstől. Hol lehetett tehát ez a haza, amelyet Géza fejedelem halála után sokaknak már nem volt szabad tudniuk ? A nevezetes ábrázolás mindenről mesél, az eredetről is !
Az Életfa, az örök élet jelképe, tehát nem másé mint a folytonosságé, s a nép szintjén a múltba tekintve így az eredeté. Az oroszlán (állatok királya) mint az uralkodó jelképe ismeretes. A lépő oroszlán, a haladó-menő-járó oroszlán az életfával kombinálva, tehát azt is kifejezheti, ami a nép eredetére (folytonosságára-örökkévalóságára) utal az uralkodó új országba vezető tette, illetve annak közeli emléke által. Valójában ábrázolták-e a mindenkiben még élő őshaza múltat a jelen akkori eseményei közt ?

<O:p</O:p
<O:p</O:p

<O:p>
55933128fb2.jpg
</O:p>



Géza fejedelem a Duna megtörésének kanyarulatában új székhelyet alapít, Esztergam elnevezéssel, s a várpalotájának templomában látható az a falfestés amely kettőskörben elhelyezkedő lépő oroszlánt jelenít meg az életfa előtt. Ez az Életfa szokatlan módon - szinte egyedüliként a többi ábrázolás közt - megtörik, pontosabban kifejezve tövének tengelye és szárának felső része mint két egyenes az életfa középpontjában 19,5°-os szöget zár be oly módon, hogy ez a 'töréspont' pont az ábrázolás körének középpontját is adja ! Az uralkodói jelképet, az oroszlánt helyezzük hát az uralkodó látható világának középpontjába ! A kör középpontja, tehát legyen Esztergom, s a látható világhoz, tehát Európa térképéhez képest 19,5°-kal forgassuk el a falfestés oroszlánábráját bal oldali irányba, hiszen balra, s ennyi fokkal dől az életfa-tengelye ! Mindezt megtéve az alábbi ábrát kapjuk:<O:p</O:p



94469993na7.jpg




<O:p</O:p

S ekkor következik a csoda ! Hiszen pontosan azt kapjuk, amit egy <st1:personName w:st="on" ProductID="mai Eur?pa-t←rk←p">mai Európa-térkép</st1:personName> is mutat ! Nyugaton a kör Európa nyugati partvidékén megy keresztül, nevezetesen a portugál-partvidéken. Északon az ábrázolás köre a Skandináv-félsziget északi részén megy keresztül, azaz Európa legészakibb részén. Keleten az Urál-hegység előterében halad át a kör íve, s mint tudható, az Urál a földrajzi Európa keleti határállomása. S ennek megfelelően Délen a kör íve magában foglalja Kis-Ázsia és a Közel-Kelet vidékét szintúgy, mint Észak-Afrika európai oldalát. A kulturális kapcsolatokat tekintve a Kis-Ázsia és a <st1:personName w:st="on" ProductID="mai Szentf?ld">mai Szentföld</st1:personName> mindig is az Európára gyakorolta az egyik legnagyobb hatását, elég csak mondjuk a Kis-Ázsia-i görögökre gondolni; Észak-Afrika viszont "fehér-Afrika", Egyiptom is a későbbi Európa képében mutatkozott meg. Átgondolva valóban a Földközi-tenger déli s keleti partvidékét mindig is Európához sorolták, például nem csak a föníciaiak várostelepei húzódtak meg ezen tenger partvidékén egységet alkotva, hanem ezt alkalmazták a görög-, majd a latin nyelvet beszélő népek is. A kör középpontja, Európa középpontja így az az Esztergom, ahol ezt az ábrázolást falra vitték ! S ez nem véletlen, hanem valóban az ábrázolás képébe, bele van rejtve Európa-kinézete, ha a további részleteket is észrevesszük majd.
Az életfa felső harmadában egy érdekes hullámzó inda kinövés van, mely pontosan ráillik Franciaország északi partvidékének ívére ! De érdekes módon ez az életfa ismeri a skandináv partvidéket is; hiszen barbár módon nem hatol be a szárazföld területére, hanem 'fentről' és 'lentről' mesteri módon rásimul a tenger-szárazföld partívére.<O:p</O:p

<O:p>
13370978op5.jpg
</O:p>

<O:p></O:p>
<O:p>
67824605zz1.jpg
</O:p>
<O:p</O:p

Ismeri a Brit-szigetek északi részét szintúgy, mint az Ír-szigetet. Ismeri Dánia "Jylland" nevezetű félszigettömbjét is, hiszen jobbról és balról körbeöleli egy-egy életfa-kinövés, mely pontosan a Skandináv-félszigetig ível.<O:p</O:p

79980398gh5.jpg



10wo6.jpg

Az oroszlán feje a Finn-tóvidék területén helyezkedik el, s megmarad a javarészt 'zöldek' látható sík vidéken, mintahogy ez látható az oroszlánsörény, oroszlánfül skandináv oldalán is. Az oroszlán orra egy tó. Az oroszlán szája egy tó, s ennek megfelelően ha a száj egy tó, azaz víz, akkor a szájüreg is valóban vízként látható a kettős térképen. A száj és szájüreg víz vonulata viszont a Balti tenger "nyelőcsöve" felé mutatja tovább a "víz" útját.

<O:p</O:p
<O:p</O:p
<O:p>
11bi3.jpg
</O:p>
<O:p></O:p>

De ugyanúgy a gerincvelő-agy összeköttetése is kiemelkedik egy vonulatként a kettős képen. Európa hegyvonulatainak iránya jellemzően az Adriai-tengerrel párhuzamos Dinári-hegység illetve a Pindosz-hegység irányát követi, illetve a többi hegyvonulat erre merőleges, például az Alpok is ilyen. A Nyugati-Alpok illetve a Keleti-Alpok irányíve viszont az oroszlán hátával illetve a hátán látható pontsorral díszített ívvel mutat párhuzamosságot. S erre merőleges az életfa tengelye. Az életfa alulsó tengelye viszont pontosan kijelöli a Balkán-félszigetnek az Adriai-tenger felőli hegyvonulat ívének elhelyezkedését. De ugyanúgy felfedezhető szinte végtelen azonosság, hasonlóság. Az oroszlán hátsó lábán látható körcikke: Korzika. Európából kinő az Appennini-félsziget elnevezés-sel az ún. olasz csizma, azaz egy lábforma, s valóban az oroszlán egyik lába innen nő ki, itt látható ! A Balti-tenger partvidékét is egy életfakunkor jelöli ki. Az oroszlán előtt elhelyezkedő indák ismerik a Kelet-európai-síkság vízrajzát. S ugyanúgy ahogy az oroszlán egyik lába az Akhdar-hegységnél ér szárazulatot, szintúgy egy szárazulaton, azaz Ciprus szigetén helyezkedik el a másik mancs... Kimondható, hogy Európával való teljes azonosságot megtaláltuk.<O:p</O:p

<O:p</O:p
<O:p>
13ec4.jpg
</O:p>

<O:p</O:p
De honnan származik az a nép, aki ily tökélyre tudja vinni az ábrázolás művészetét ? Számtalan elemmel az ábra létrejötte Géza fejedelem korához köthető, ki új székhelyet alapítva Esztergomba ezt az ábrát viszi palotakápolnájában, tróntermében színre. Mint már említve volt, az életfa megtörik, s a lépő oroszlán utat mutat. Ment, vándorolt nem oly rég előtte a nép. S a városok is az utak kereszteződésében alakultak ki. Kereszteződés, töréspont azaz az utak töréspontja, az életfa töréspontjában s egyben a kör középpontjában helyezkedik el, ahol az új város Esztergam is van a "térképen". S hogy honnan jő akkor az út mely ide vezet ? Az Életfa töve mutatja meg. Mintha Egyiptomból származna, de mégsem onnan, hiszen oldalt elhajlik s Kis-Ázsia területére irányul. Méghozzá az indavég a Van-tóra mutat. Ez ténylegesen az örményeknek déli szomszéda, és ténylegesen a hajdani perzsáknak nyugati szomszéda. De hiszen a fent említett régi krónikáink is ezt hagyták meg ! Hihető vagy hihetetlen ? Talán magam sem hinném, ha a hármas tagozódású indavég, nem ismerné a VAN tavának partvidékét. De ismeri ! Hiszen az indavég alsó kinövésének vonulata, illetve oldalsó 'dudora' pontosan a tó északi és nyugati partját öleli körbe...<O:p</O:p



<O:p>
14zf3.jpg
</O:p>

<O:p></O:p>
 

Piroska49

Állandó Tag
Állandó Tag
Carmen! Nagyon-nagyon köszönöm neked, hogy megosztottad velünk ezt a könyvet. Nem csak az Arvisura miatt - bár őszintén szólva annak örülök a legjobban, mert a kezdeti rosszérzéseimet látom igazolva vele kapcsolatban.
Igazán sajnálom, hogy Iván nem tud ehhez most hozzászólni. Bár az az igazság, hogy a hölgy kissé ellenséges hangot üt meg véleményem szerint.
Mivel még én is csak most ismerkedem az Arvisurákkal azt látom, hogy sokan kételkedve fogadják a benne leirtakat. Mint Iván is sokszor elmondta el kell olvasni és nem mások véleményére adva véleményt alkotni. A kételyek egyik másik arvisuránál nálam is jelentkezik, de azért nem ilyen hangnemben.
A kiragadott rima szó pedig érdekes, hisz annyi város, falu viseli nevében a rima szót, nem hinném, hogy a régi időkben ennek ennyire rossz értelme lett volna. Rima-folyó, Rimaszombat, Rimaszécs.
Arvisurát nálam jobban ismerők véleménye szerint , ha van is bele piszkálás az nem a finnugoristák tették.
Ha meghallgatjátok Kozsdi Tamás felvételét többet is megtudtok az Arvisurákról.
 

siriusB

Állandó Tag
Állandó Tag
Igazán sajnálom, hogy Iván nem tud ehhez most hozzászólni. Bár az az igazság, hogy a hölgy kissé ellenséges hangot üt meg véleményem szerint.
Mivel még én is csak most ismerkedem az Arvisurákkal azt látom, hogy sokan kételkedve fogadják a benne leirtakat. Mint Iván is sokszor elmondta el kell olvasni és nem mások véleményére adva véleményt alkotni. A kételyek egyik másik arvisuránál nálam is jelentkezik, de azért nem ilyen hangnemben.
A kiragadott rima szó pedig érdekes, hisz annyi város, falu viseli nevében a rima szót, nem hinném, hogy a régi időkben ennek ennyire rossz értelme lett volna. Rima-folyó, Rimaszombat, Rimaszécs.
Arvisurát nálam jobban ismerők véleménye szerint , ha van is bele piszkálás az nem a finnugoristák tették.
Ha meghallgatjátok Kozsdi Tamás felvételét többet is megtudtok az Arvisurákról.

Nem tudom, de nem csodálkozom, ha "ellenséges" vagy dühös. Képzeld el, ha igaza van az egy szörnyűséges bűncselekmény éppen azokkal a magyar emberekkel szemben, akiket igazán érdekel hazájuk történelme.

Ha visszanézed a hozzászólásaimat, említettem, hogy megnéztem egy videót, amit valamelyik kis tévé-csatorna készített Paál Zoltán "hagyatékának" kezelőjével. Azt mondta, hogy nem érti hogy honnan szerezte az anyagot ahhoz a 20.000 oldalhoz, amit a napi nehéz munkája mellett (mint kohász) lekörmölt. Ezek között volt egy olyan amit nem is ismerhetett volna akkor sem, ha éjszakánkét a könyvtárakat bújta volna alvás helyett, mert ez már csak a halála után jelent meg írásban. Ő is elmondta, hogy kétségtelenül tudományosan is megalapozott tényeket és helyszíneket is tartalmaz.

Nézd, lehet azt gondolni, hogy ezt a sámán ősök súgták neki - de hát csak hihetőbb amit Friedrich Klára ír.
Ha valamire van egyszerű magyarázat, akkor miért keresni hozzá egy bonyolultat és kevéssé hihetőt.

Egyébként a fent említett riportban azt mondta a riportalany, hogy nem szándékozik kiadni a húszezer oldalas irományt. :cool:
 

siriusB

Állandó Tag
Állandó Tag
Említed Kozsdi Tamást is. Belegondolok, hogy micsoda aljasságot követtek el jószándékú történészekkel is. Egy életre tönkretették őket, ha igaz amit ír
<!--[if gte vml 1]><v:shapetype id="_x0000_t75" coordsize="21600,21600" o:spt="75" o:preferrelative="t" path="m@4@5l@4@11@9@11@9@5xe" filled="f" stroked="f"> <v:stroke joinstyle="miter"/> <v:formulas> <v:f eqn="if lineDrawn pixelLineWidth 0"/> <v:f eqn="sum @0 1 0"/> <v:f eqn="sum 0 0 @1"/> <v:f eqn="prod @2 1 2"/> <v:f eqn="prod @3 21600 pixelWidth"/> <v:f eqn="prod @3 21600 pixelHeight"/> <v:f eqn="sum @0 0 1"/> <v:f eqn="prod @6 1 2"/> <v:f eqn="prod @7 21600 pixelWidth"/> <v:f eqn="sum @8 21600 0"/> <v:f eqn="prod @7 21600 pixelHeight"/> <v:f eqn="sum @10 21600 0"/> </v:formulas> <v:path o:extrusionok="f" gradientshapeok="t" o:connecttype="rect"/> <o:lock v:ext="edit" aspectratio="t"/> </v:shapetype><v:shape id="_x0000_i1025" type="#_x0000_t75" style='width:453pt; height:669pt'> <v:imagedata src="file:///C:\DOCUME~1\Anyu\LOCALS~1\Temp\msohtml1\01\clip_image001.emz" o:title=""/> </v:shape><![endif]--><!--[if !vml]-->ebben a könyvében:


<!--[endif]-->
 

Piroska49

Állandó Tag
Állandó Tag
Kedves SiriusB!
Ha segitenél megtalálni az t a bizonyos videot megköszönném. Én gondoltam egyre amit Born Gergellyel készitettek és Zenit TV-ben adták.Ő Attila miatt kezdett foglalkozni az Arviusrákkal. Ha erre gondoltál azt én is láttam. Viszont a végén azt mondta no nem szószerint, el megy és a hagyatékokban keresni fog, ami bizonyit van sem. Ennek lassan 2 éve, azóta nincs róla szó. Mit gondol ilyenkor az ember? Ha neki lett volna igaza akkor ujra előveszi a témát és ugy mint F.Klára elmondja a maga igazát. Vagy pedig igaz amit az Arvisura állit és akkor hallgat.? Szerinted miért nem nyilatkozik?
Ő az akinek Pataki Lászlóval van, volt kapcsolata.
Én az tudom, hogy telepatikus úton kapta az irandókat, mivel beavatott volt. Sokan nem hisznek a telepatikus dolgokban és éppen ezért támadják is. Talán éppen ezért, mivel nem tudok megbizonyosodni egyik fél igazáról sem maradok az ismerkedés, kutakodás(?) szintjén. Éppen ezért kezdtem a rovással való ismerkedést is. Nagyon érdekes és hasznos lesz a későbbiekben.

Az viszont mindenesetre érdekes, hogy erre az irásra nem reagáltak még az Arvisura kutatók. Ivánnak elküldtem még régebben, de lehet, hogy már a kizárás időszakában volt.
Szép napot Piroska
 

gabi bácsi

Állandó Tag
Állandó Tag
Kedves dárda!
nem tudom mi késztetett ilyen szóhasználatra, de ha leirod, korrigálok.
forest anyukája nagy bölcsen csak annyit mondott a kisfiának: aki mondja.melitta szerintem ilyenkor szokott a szabályzat bizonyos pontjaira hivatkozni, a sértegetés kategóriában....még az USA felé is.amúgy aranyos vagy, csak nem akarod ,hogy tudjam.keresésedhez meg sok sikert kívánok!
 

siriusB

Állandó Tag
Állandó Tag
Kedves SiriusB!
Ha segitenél megtalálni az t a bizonyos videot megköszönném. Én gondoltam egyre amit Born Gergellyel készitettek és Zenit TV-ben adták.Ő Attila miatt kezdett foglalkozni az Arviusrákkal. Ha erre gondoltál azt én is láttam. Viszont a végén azt mondta no nem szószerint, el megy és a hagyatékokban keresni fog, ami bizonyit van sem. Ennek lassan 2 éve, azóta nincs róla szó. Mit gondol ilyenkor az ember? Ha neki lett volna igaza akkor ujra előveszi a témát és ugy mint F.Klára elmondja a maga igazát. Vagy pedig igaz amit az Arvisura állit és akkor hallgat.? Szerinted miért nem nyilatkozik?
Ő az akinek Pataki Lászlóval van, volt kapcsolata.
Én az tudom, hogy telepatikus úton kapta az irandókat, mivel beavatott volt. Sokan nem hisznek a telepatikus dolgokban és éppen ezért támadják is. Talán éppen ezért, mivel nem tudok megbizonyosodni egyik fél igazáról sem maradok az ismerkedés, kutakodás(?) szintjén. Éppen ezért kezdtem a rovással való ismerkedést is. Nagyon érdekes és hasznos lesz a későbbiekben.

Az viszont mindenesetre érdekes, hogy erre az irásra nem reagáltak még az Arvisura kutatók. Ivánnak elküldtem még régebben, de lehet, hogy már a kizárás időszakában volt.
Szép napot Piroska

Igen, így, hogy említed a Zenit tévét, szinte biztos vagyok abban, hogy azt láttam. Én hiszem, hogy van telepátia, nem ok nélkül látogatom az ezotériával és egyéb rejtélyes dolgokkal foglalkozó topicokat. De ennyi nevet, helyet és történést telepátia útján amely csak 20000 oldalon fér el....Számtalanszor át lettem verve - gondolom - mint sokan mások ezekben a témákban. Úgyhogy én messze nem vagyok szkeptikus! Viszont számos esetben megszólal a vészcsengő a tudatomban. Soha nem kellett megbánnom, ha erre hallgattam és így voltam az Arvisurával is. Iván annyira bizonygatta, hogy ő mi mindennek utánajárt és mi mindent bizonyítottnak talált, hogy kezdtem meginogni. Így viszont már értem, hogy miért volt ennyi konkrét, bizonyítható dolog azokon a lapokon.

Ebben a videoban, amiről beszélünk azt is mondta a hagyaték kezelője, hogy ezek tulajdonképpen levelezések! Azaz nem telepatikus üzenetek, hanem levelezések.

Én nem akarok meggyőzni senkit, de ezt elsőre hihetőnek éreztem, ellenben az Arvisura elsőre, másodikra, meg sokadikra is rossz érzéseket keltett bennem.
Ennyit tudok mondani, de lehet, hogy nem nekem van igazam, hanem neked, vagy Paál Zoltánnak. Tudod, nem véletlenül ez az aláírásom itt lent!:D
 

gabi bácsi

Állandó Tag
Állandó Tag
Kedves Piroska!
A multkorában olvasgattam a neten,hogy az aztékok istenként várták vissza a tenger felöl érkező fehér isteneket, és tulajdonképpen e miatt nem léptek fel Cortez zsoldosaival szemben....Hasonló folyamat játszódott le az inkák esetében is Pizarro-val...Az Arvisurában is van említés az Amerikai kontinensen tett látogatásokról....Lehet ,hogy azok az első látogatók akik kivívták az isteni kategóriát, azok pont az említett látogatók lehettek?
Szép napot!
gabi bácsi
 

siriusB

Állandó Tag
Állandó Tag
Említed Kozsdi Tamást is. Belegondolok, hogy micsoda aljasságot követtek el jószándékú történészekkel is. Egy életre tönkretették őket, ha igaz amit ír
<!--[if gte vml 1]><v:shapetype id="_x0000_t75" coordsize="21600,21600" o:spt="75" o:preferrelative="t" path="m@4@5l@4@11@9@11@9@5xe" filled="f" stroked="f"> <v:stroke joinstyle="miter"/> <v:formulas> <v:f eqn="if lineDrawn pixelLineWidth 0"/> <v:f eqn="sum @0 1 0"/> <v:f eqn="sum 0 0 @1"/> <v:f eqn="prod @2 1 2"/> <v:f eqn="prod @3 21600 pixelWidth"/> <v:f eqn="prod @3 21600 pixelHeight"/> <v:f eqn="sum @0 0 1"/> <v:f eqn="prod @6 1 2"/> <v:f eqn="prod @7 21600 pixelWidth"/> <v:f eqn="sum @8 21600 0"/> <v:f eqn="prod @7 21600 pixelHeight"/> <v:f eqn="sum @10 21600 0"/> </v:formulas> <v:path o:extrusionok="f" gradientshapeok="t" o:connecttype="rect"/> <o:lock v:ext="edit" aspectratio="t"/> </v:shapetype><v:shape id="_x0000_i1025" type="#_x0000_t75" style='width:453pt; height:669pt'> <v:imagedata src="file:///C:\DOCUME~1\Anyu\LOCALS~1\Temp\msohtml1\01\clip_image001.emz" o:title=""/> </v:shape><![endif]--><!--[if !vml]-->ebben a könyvében:
doc.gif
Tászok-tetőtől a bosnyák piramisokig.doc‎

<!--[endif]-->

Látom valaki letöltötte, de én itt csak a könyv fedőlapját másoltam be. Ez a teljes könyv PDF-ben, amit kicsit lejjebb Carmen töltött fel:

pdf.gif
1100 éves évfordulöra készült.pdf‎
 

estfen

Állandó Tag
Állandó Tag
Markos Gyula Az Úr szava magyar volt

Egy pár hete volt itt idézve:Részlet, Prof. Shokotu Faisi japán történész leveléb&otilde;l a magyarokhoz.Ebben volt ez a rész:De miért nem oldják meg végre Önök - magyar tudósok - a Bibliában hemzseg&otilde; magyar elnevezések, nevek, földrajzi helyek kérdését? Innen messzir&otilde;l jobban látszik az igyekezet is meg a hamisság is. Nos ehhez találtam Markos Gyulának a tanulmányát.Az eredetit elég nehéz elolvasni,megpróbálom olvashatóbbá tenni.Ami idáig készen van azt már felteszem. Az íróról ennyit találtam:
Markos Gyula, Győrmegye, Peér kerület
Nagykanizsán született 1861-ben ; ugyanott végezte középisko-láit. 1881-ben a veszprémi szemináriumba vétetett fel, ahol 1885-ben pappá szenteltetett. Egy évvel később adta ki Maroshalmi név alatt népdalait amelyek közül sok átment a nép ajkára (Gyöngyvirágos selyemkendőm. Szomszédunkban egy kis haj-lék, Ne higyjenek neki... , Szépen hangzó cimbalomszó, stb.), 1892-ig vidéken káplánkodott, ekkor felkerült Budapestre s megalapította a &raquo;Herkó Páter&laquo; című élclapot, amelynek jelenleg is szerkesztője. &raquo;Katholikus őrtüzek&laquo; cím alatt költeményeket és iránydalokat adott ki, amelyek hat kötetben jelentek meg. 1903-ban &raquo;Keresztény balladák&laquo; című kötete látott napvilágot. Annak idején részt vett a néppárt alapításában ; a párt neve is az ő eszméje volt. Minthogy azonban a párt a 67-es alapra he-lyezkedett, nem maradt tagja, hanem pártkötelékeken kivül képviselte lapjában a 48-as keresztény politikát. Az 1905-i és az 1906-i általános választások alkalmával függetlenségi és 48-as programmal képviselővé választották a peéri kerületben. A naplóbiráló bizottság tagja.

Részlet a füzetből:​
Levél a szerkesztőhöz.
ffice:office" /><O:p></O:p>
KEDVES BARÁTOM!
Olvastam az URSZAVAT. Korszakalkotó nagymű.
Gratulálok ! Csak hogy elhibáztad a születésedet. Mert
ha te angol, francia, német vagy csak zsidónak
születtél volna is, akkor ma már az egész világ sajtója
verné a nagy dobot!
De így? Ne búsulj! Azért ígyis fel fognak . . fedezni 100 év mulva és fogsz kapni dísz-sírhelyet, mert ez a stylszerü magyar elismerés. Szervusz! Ölel híved N.N.
(De nehogy a nevemet ki is ird.*)
* Sohse búsulj. Méltóságos uram! Nem várom én meg az obligát 100 évet ! Ki fogom én verekedni az én magam igazát még az életben !
Szervusz.
<O:p></O:p>
48 füzetben .48 korona. A Herkópáter előfizetői
40 koronáért a Herkópátert is és a 48 füzetet is
megkapják.<SUP>v</SUP> -,;.*&laquo;..,,

. Szertkesztős.ég:.fBudapest, Ferenc ter 1.

Megvan a paradicsomi nyelv. És az a magyar.
Baruch atto Jeliova Elochimnu Melech havadoni! Ádonaj lefoncicho!
Dicsértessél Te Örökkévaló! Mi Istenünk! Világ királya Te Előfénylő Jó atya!
Így kezdem meg szerény előadásomat Mózes iránti határ&shy;talan tiszteletem és hódolatom jeléül, mély köszönetet és bálát adva neki, hogy közel 6 ezer magyar szót volt szives nekünk a késő utókor számára, mint megannyi egyiptomi bebalzsamo&shy;zott múmiát megőrizni és fentartani örök becsű műveiben.
Az egyiptomi múmiákról a mai orvostudomány sokszor
még ma is megtudja állapítani, hogy milyen bajban hunytak el.
De a múmiát feltámasztani azért még a mai orvosi tudomány
sem tudja...
Én azonban e bebalzsamozott szavakat uj életre tudom kelteni, sőt meg is tudom szólaltatni; és beszélnek is azok mihelyt a magyar sarkantyú szavát meghallották.
Mielőtt azonban ezt elkezdenók valamit a könnyebb meg&shy;értés kedvéért előre kell bocsátanunk, s ez az, hogy a világ teremtésétől az özönvízig vagyis Noéig csak általános emberi-ségrőt-van szó kik egy nyelven ésegyféleképen beszélnek, mint ezt Mózes Genezis I. könyve 10.szakasza 1/ 2, verseiben be is ismeri, de egy szóval sem mondja, hogy ez a nyelv pedig a zsidó lett volna, sőt nagy bölcsen hallgat, mert hazudni nem akar, pedig Ő nagyon jól tudta, hogy melyik nyelv volt az a legelső.
A keleti nyelv tudósok Bruksch, Saise, Lenorman, és Raw-lingson és mások pedig határozottan megállapították, hogy a zsidó nyelv sehogyan sem lehetett az első, mert abban a leg-főben járó 3 szó az Elochim, az Adonai, és Jehova egyiksem zsidó eredetű szó. Annyira nem, hogy még csak gyökerük sincsen a zsidó nyelvben.
<?xml:namespace prefix = v ns = "urn:schemas-microsoft-com:vml" /><v:line id=_x0000_s1026 style="Z-INDEX: 1; LEFT: 0px; POSITION: absolute; TEXT-ALIGN: left; mso-position-horizontal-relative: margin" strokeweight=".95pt" o:allowincell="f" to="383.05pt,573.1pt" from="383.05pt,16.3pt">ffice:word" /><?xml:namespace prefix = w ns = "urn:schemas-microsoft-com
><w:wrap anchorx=
</w:wrap></v:line><v:line id=_x0000_s1027 style=" /><w:wrap anchorx="margin"></w:wrap></v:line>Annak a nyelvnek kellett az elsőnek lenni, amely nyelv&shy;
ben ezen szavak eredeti gyök szóval birnak. amelyet azonban
ók szintén nem tudtak megállapítani, noha 10—20 keleti nyelvet
birtak írásban és szóban.
Mielőtt azonban mi hozzá fognánk a fenti rejtélyes 3 szó megfejtéséhez legyen szabad olvasóink figyelmét felhívni a bibliában igen gyakran szereplő hét eltörült nemzetségre. Ezek pedig a
Kananeusok, Kiveusok,
Kitteusok,Jebazeusok,
Emoreusok,Filisteusok,
Perizeusok. Sőt a girgezeusok a góg és magogák is. Mely népek azonban még máig is vígan élnek „tovább.
1. A kananeusok, a mai kis- és nagy kunságon.<O:p></O:p>
2. A kitteusok, a későbbi partusok Zalában, Somogyban, Vasban, Baranyában és Veszprémben.<O:p></O:p>
3. Az emoreusok a mai jászok, jász-nagy-kun-Szolnok-megyében, továbbá a dunántul levő Pannóniában is.<O:p></O:p>
4. A perizeusok és jebuzeusok Győrben, Fejér megyében.<O:p></O:p>
5. A hiveusok Hevesben.<O:p></O:p>
6. A filisteusok pedig a felső jászságban és Borsódban, valamint a mai palóczok lakta megyékben Gömör és Nógrádban.<O:p></O:p>
7. A Góg és Magóg ivadékai pedig a mai Matyó-k.
Ezzel nem azt akarom mondani, hogy Mózes nem irt iga--
. zat. Sőt ellenkezőleg. Mert ezek a népek tényleg kipusztultak 2/3részben Palesztinából, de egyrészök elmenekült hajókon mint a Károk, másrészök pedig Mediába, Parthiába. Armeniába, Georgiába menekült közeli rokonaihoz, kiket 1500, 2000 évvel később a hunnok és magyarok összegyűjtöttek és elhozták ide mostani hazájukba;
Ezek előrebocsátása után vizsgáljuk meg a fentebb emii&shy;tett 3 főben járó zsidó szavat.
1. Elochim. Ez az egy Isten imádó zsidók Isten szava. Véletlenül többes számban annyit tesz Isten-ek. Sőt Élő Isten-ek. A zsidó nyelvbúvárok ennek az egy Isten véletlen többes szá&shy;mának azzal akarják magyarázatát adni, hogy az plurális majes-teticus.
Lári-fári! Csak tehetetlen mentség!
' •Megmondom én, hogy mi az az Elochim! Hím. Élő. Élő-
him. Hatalmas Élő. Hím, Kan, Kán, Kám, Bak-Bok a szlávoknál.
De hiszen akkor ez tisztára magyar szó az Elő is, meg a
Him is. Nem más, mint a magyarok nagyhatalmas Elő Istene, .
v. i. Élő-hím, vagy Hím-Élője az Elochim.
2. A Jehova, az Örökkévaló. Jó java. AJah a Jav. A legfő Jó. ,
Ez is tisztára magyar gyök- és jelentés is.
3. Az Adonai Az örök atya. A teremtő atya. Próbáljuk
csak egy kissé göcseiesen, vagy palócosan ejteni. így ni: Ata-
naa jó. Sőt naajo Ata, Atya! Ada, Adó.
"Talán nem is kell bővebbet mondanunk, hogy megmagya&shy;rázzuk ami Duna Adony, Nyír Adony, Szabolcs Adony régi sza&shy;vaink értelmét. Adonai tehát: Naon jó Atya!
Mikor idáig eljutottam, elővettem Mózes genezisét, és elkezdtem kutatni több hasonló magyar gyök szó után, és szinte bámulatos eredményre jutottam.
Nemcsak 4—500 magyar szó gyököt leltem, hanem még azoknak a magyarázatát sőt jelentményét is megtaláltam, melyekre nézve alább több élő példát hozok fel.
E 4 — 500 irott bizonyitéku magyar szókincsen kívül talál&shy;tam én egy négyezer éves bebalzsamozott temetőt ahol 6 ezer magyar szó van mint egy lelketlen múmia elraktározva, me&shy;lyekkel mi azonnal beszélgetni fogunk s melyek a magyar sarkantyú szavára felelni is fognak csuda bájos hangokon.
Például. (Egyelőre csak néhány könnyebb példát mutatok be, más alkalommal többet.)
1. Mózes I. könyve 32. szakasz 25. versében.
Jákob az Urral küzd- és győz, azért neveztetik el ő az
Urtól Izrael-nek. írjuk igy: I-zrah-Él. És olvassuk el viszárul: Élharcza-ü. Vagyis Jákob: Él harcosává katonájává avattatik fel. Nem is én mondtam, hanem Mózes.
Ugyanis Jakab azt a helyet hol neki az Ur megjelent elnevezi Phenielnek. írjuk igy Pheni-Él. Olvassuk Él-fénye, Vagyis az a hely ahol Jákob az Urat látta fény-ben tündökölni.
Hát nincs ez tisztán magyarul ?
2. Mózes I. könyve 26. szakasz versében.
Mert a pásztorok, versengettek és veszekedtek a kut miatt,
a kutat elnevezték Vészek kutjának.
A másik kutat pedig ahol szidták, káromolták egymást a
pásztorok, elnevezték szitnak kutjának.|
3. Mózes II. könyve, 16. szakasz, 17., 18. vers:
Es szedtük a mannát, ki többet, ki kevesebbet de bárki
mennyit szedett megmértük Őmérrel. A zsidó ő betűt nem tud írni, írja csak Omer-nek a mérő-t. A magyar mérő, a zsidó őmér. Egy és ugyanaz.
4. Mózes II. könyve XV. szakasz, 23. vers :
Sur pusztában találtak egy forrást, melynek keserű vize marta a nyelvünket, az Ur később egy náddal megédesite, hogy iható lett, de azért e forrás mégis Mara-nak, maró-nak azaz keserűnek nevezik el.
5. Mózes II. könyve, XVII. szak. 6. versben:
A zsidók fellázadnak az Ur ellen, azért Mózes e helyet elnevezi Massa es Meribach-nak, vagyis lázadás és vakmerés helyének. Masa-val itt nem foglalkozom; de a Meribach-val igen. Ez nem más, mint egy kissé hebraizált magyar szó Meri-bach = bah-meri = Bah = vah. Tehát Vah-meri vagyis vakmerő. Nem én mondom, hanem Mózes.
. Más alkalommal bővebb példákban folytatom,
Most pedig bemutatom azt a kulcsot, mely csalhatatlan szótári pontossággal szólaltatja meg az idegen szavakat a világ minden nyelvéből.
1. Karatat. Tegyünk rája minden betűre, magánhangzóra
pontot:
lesz kä-rä-tät. írjuk CARATAS = Cärätäs = szeretés és szeretet Ez volt a szülő anyja a görög Khairité-nek, a latin Charitás-nak, a német Kharität-nek.
2. „Isa por és hamu vagyunk" halotti beszéd.
Am'-por kettős pontozva Äm-pör = embör.
Talán nem kell bővebb magyarázat.
így lesz a kariká-ból körike, kanyaru-ból köny-erü (könyérő)
kenyér (a véres verejtékkel szerzett kenyér)..
így lesz az Állat-ból Élet, a Szállat-ból Szellet. Az Áradat&shy;ból Eredet. A Magasság-ból Mégiség (mélység). Az Igazság-ból Egiség. Az ímádás-ból Imétus (metus, us = isteni félelem, imá&shy;dás). A Pir imádás-ból Piramédes.
(Pir, pör, bár, para, parázs, varázs régi tűz szavaink).
Igy lesz az Allach-ból Élő. Noha az Élő-ből lett az Allach, mert az Élő is az Álló-ból, az örök Állag-ból örök eredet-ből lett, aki Örök körök, vagyis aChur, az Ur. (Zengő fény).
Igy lett a karajczár-ból kerejezer, a Magyar-ból Megyer. A koronás-ból körünős (körül ives) a! Szallaim-ból Szölleim. A szellem-bő\ a Szeltlő-ből a Seele. A göröngy-sár-ból a gerencsér, a korong-ból korong. A körző-ből a corso (kör séta, kör-ző séta). A küldisz, a kültűz-ből, a cultus, kümondó-ból, a kommandó a Magustár-ból a megester, a mester, és a majszter. A Magtalan nő-ből a Magdalena. A magyar Öv, Övenet-ből a zsidó Abanet
(átkötő). A gyönyör-ből a gener, generis. A közmű (világegye tem)-ból a kozmos. Az Ékös-nömü (műremek világból) Ekonomie a Dücs-köröm-bül Decorum, stb.
Vagyis minden kettős pont ezer-ezer esztendőt képvisel, amit később bővebben fogunk megmagyarázni.
Most még csak egy kis bábeli nyelvzavart akarok be&shy;mutatni, mely nemcsak egy bájos hitrege, hanem a szavak tanúsága szerint élő történelem.
A vizözönig — Mózes tanúsága szerint — minden népek nyelve és beszéde egyforma volt (Genezis 10. szak. 1—6. vers). A Bábelnél kezdődnek a nyelvek, ahol az Ur a toronyépítők nyelvét összezavarja.
Lesz a Szurnok-ból Cornus (bika fordítva). A Szurat-ból Taurus. A Turul-ból, vagyis a Tur-vul-ból Vultur. (Lévén a Teremtő Ur, egyszóval Tur, az ő ölüje a Tur-ölü : a Turul, vagyis régebbi alakban Turvul, a latinban Vultur.
Igy lett a magyar Alvás-bál a német Schla-vá (Schlafen)
. , ,, ,, Schreiba schreibe)
" " " Beirás-ból<SUP>l</SUP> a latin Scriba
,, „., Csinos-ból a német Csönisch (a Schön)
Falsche
" -. Csalfá-ból .„
" ""a latin Fal-lux
,, Vidék-ből a német Ge-bied
Folyóviz-ből a latin Fluvius

,, Üstanya-ból a görög Tana-is (Don tóve)

Derék hizó-ból (kövér disznó) a görög Hizo-teriksz

„ Rossz barát-ból a görög Barát-rosz (barátru)

Élő Isten-ből a görög Sten-Élos, aki tudniillik a szülés Istenének felesége volt

Folyó-ból a zsidó Jo-vol
Rohanó folyó-ból a zsidó Na-hor
,, Venyigé-ből a zsidó Hagofen „ Fohász-ból a német Saof, Seof (Seuf-zen)

„ Csáb erő-ből „ Zauberei
„ Zengő erő-ből „ Zengerei
<TABLE height=25 cellSpacing=0 cellPadding=0 vspace="0" hspace="0"><TBODY><TR><TD style="BORDER-RIGHT: #ece9d8; PADDING-RIGHT: 1.9pt; BORDER-TOP: #ece9d8; PADDING-LEFT: 1.9pt; PADDING-BOTTOM: 0cm; BORDER-LEFT: #ece9d8; PADDING-TOP: 0cm; BORDER-BOTTOM: #ece9d8; BACKGROUND-COLOR: transparent" vAlign=top align=left height=25><O:p></O:p>



</TD></TR></TBODY></TABLE>
Zengeni-ből Zingen
„ Vigadok-ból „ Gavideó
,, Szollokuttam-ból Locutus sum
<TABLE height=34 cellSpacing=0 cellPadding=0 width=9 vspace="0" hspace="0"><TBODY><TR><TD style="BORDER-RIGHT: #ece9d8; PADDING-RIGHT: 1.9pt; BORDER-TOP: #ece9d8; PADDING-LEFT: 1.9pt; PADDING-BOTTOM: 0cm; BORDER-LEFT: #ece9d8; PADDING-TOP: 0cm; BORDER-BOTTOM: #ece9d8; BACKGROUND-COLOR: transparent" vAlign=top align=left height=34>ii ii



</TD></TR></TBODY></TABLE>
,, Labbal utum-ból Ambalatum „ Anyaföld-ből a latin Dyv-ana (Diana) stb.

<v:line id=_x0000_s1026 style="Z-INDEX: 1; LEFT: 0px; POSITION: absolute; TEXT-ALIGN: left; mso-position-horizontal-relative: margin" strokeweight=".95pt" o:allowincell="f" to="317.3pt,369.6pt" from="317.3pt,10.55pt"><w:wrap anchorx="margin"></w:wrap></v:line><v:line id=_x0000_s1027 style="Z-INDEX: 2; LEFT: 0px; POSITION: absolute; TEXT-ALIGN: left; mso-position-horizontal-relative: margin" strokeweight=".5pt" o:allowincell="f" to="356.15pt,51.85pt" from="356.15pt,-5.75pt"><w:wrap anchorx="margin"></w:wrap></v:line><v:line id=_x0000_s1028 style="Z-INDEX: 3; LEFT: 0px; POSITION: absolute; TEXT-ALIGN: left; mso-position-horizontal-relative: margin" strokeweight=".95pt" o:allowincell="f" to="5in,420pt" from="5in,245.75pt"><w:wrap anchorx="margin"></w:wrap></v:line>Záradékul még. csak anyit, hogy a világ összes nyelvei csodálatos pontossággal és rendszerrel igy bontakoznak ki • a magyarból, még a legtávolabbi indogermán, szanszkrit és
zsidó is.
A turáni nyelvek pedig még bámulatosabb közeltségben
állanak./folyt./
 

estfen

Állandó Tag
Állandó Tag
Markos Gyula Az Úr szava magyar volt

Négyezer éves irott okmánynyal bizonyítható magyar szavak:

Abrahám.

Ábrahám neve az ő életének 99 esztendejéig csak Ábrám volt.
Az én Ábrám: az én képem és hasonlatosságom; ez annyira magyarul van, hogy e felett nem is lehet vitatkozni.

Ádám is Ábrám volt, az Ur képére és hasonlatosságára teremtett ember, kinek maga az Ur mondta a bűnbeeséskor: mert por vagy te és ismét porrá leszesz. (III. 29) S mi-után az ember hamu-por, azaz am-por=Äm-pör. Ábrám is Äbräm. Ezt most itt azért szegezem le, hogy majd később rája vissza

fogunk térni.
*
De hadd beszéljen maga az irás:
&raquo; -Mózes Genezis I. K. 17. szak. I. verse igy szól:
,,Mikor pedig Ábrám 99 esztendős vala, megjelenik az az Ur Ábrámnak és monda neki:
Én a Mindenható Isten vagyok! Járj előttem és légy tökéletes.
2. És megkötöm az én szövetségemet köztem és te köz-ted és felette igen megsokasítalak (mint a tenger fövenyét és az ég csillagait)ffice:office" /><O:p></O:p>
3. És arcára borula Ábrám és az Isten szóla neki, mondván:<O:p></O:p>
5. És ne neveztessék a te neved ezután Ábrám-nak, hanem Ábra-hámnak. (Izsák fogantatásakor),
10. Ez pedig az én szövetségem, melyet meg kell tarta&shy;notok énköztem és tiköztetek és a te utánnad való magod közt: minden férji körülmetéltessék nálatok.
Íme tehát, amit Isten elvesz Ábrám testéből, azt a nevé&shy;ben vissza adja a hám-ot, mely szerszámot, bőrígát, függvényt, köteléket jelent a magyarban.
Jelezni akarván az Ur, hogy itt ma vérrel irt szerződés köttetett, még pedig magyarul, Ábrahám és minden következő ivadéka közölt.
Azok számára pedig, akik kételkedve fogadják ez igéket, térjünk vissza az előbbi leszegezett dolgokra :
Ábra-hám, az Ur Szava kulcsa szerint Äbrä-häm, azaz Éberem (Héberem). Nyilvánvaló tehát, hogy itt születik a judaizmus, e vérszerződés szerint. És pedig szintén magyarul. De mert Ábrára nem más, mint Ampor, azaz Ämpör; Ábrahám tehát: Am-por-hám is; azaz Empör-öm, vagyis emberem. Vagyis Éber —- Émberem!
Hát nincs ez tisztán magyarul ? Íme 2 szó Ábra, Hám, Mózes négyezer éves irott bizonysága szerint magyar szó.
Vagy ha akarom, Éberem és Emberem is ugyanaz, tehát 4 szó.
Éppen semmi csodálkozni való nincs a dologban, ha tudjuk azti hogy Ábrahám korában Noé még él, aki az özön&shy;víz előtti és utáni nyelvet is egyformán beszéli.
Tehát Ábrahám is ép ugy tudott szittya-magyarul, mint Noe.
Sőt, ha a bábeli nyelvzavar idejét elfogadjuk a vízözön utáni 300 évben, ami csaknem bizonyos, akkor Ábrahám a bábeli nyelvzavar idején már 43 éves volt. (Vagyis 1991-ben, mikor Noé még él, mert csak 2006-ban hal meg).
Születvén ugyanis 1948 ban és 75 éves volt 2023-ban, mikor Kánaánba ment Szikembe, Urkaszdhin-ből.

. Izmael, . Genezis l6. szak. 6. vers.

6. És mondá Ábrahám Szárainak: Íme a te szolgálód (Hagár) kezedben van. Azt tedd vele, amit jónak látsz.
Nyomorgatja vala ezért Szárai őt és az elfuta előle.
11. És monda neki (Hágárnak) az Ur angyala: Íme te terhes vagy és szülsz fiat és nevezed nevét Izmael-nek, mivel hogy meghallgatá az Ur a te nyomorúságodat.
Az pedig vad természetű ember lesz (erős. izmos). Az ő keze mindenek ellen és mindenek keze őellene és minden ő atyja fia ellenében üti fel sátorát.
Izmael tehát : Izma-Él anyit jelent, mint Él nek, az Élő, Élű Istennek, az Urnak Izma, ereje.
Izmael tehát már születése előtt nyer nevet az Ur an-gyalától, még pedig azon magyarázattal, hogy vad természetű,
<?xml:namespace prefix = v ns = "urn:schemas-microsoft-com:vml" /><v:line id=_x0000_s1026 style="Z-INDEX: 1; LEFT: 0px; POSITION: absolute; TEXT-ALIGN: left; mso-position-horizontal-relative: margin" from="312pt,104.65pt" to="312pt,446.4pt" o:allowincell="f" strokeweight=".95pt">ffice:word" /><?xml:namespace prefix = w ns = "urn:schemas-microsoft-com
><w:wrap anchorx=
</w:wrap></v:line><v:line id=_x0000_s1027 style=" /><w:wrap anchorx="margin"></w:wrap></v:line><v:line id=_x0000_s1028 style="Z-INDEX: 3; LEFT: 0px; POSITION: absolute; TEXT-ALIGN: left; mso-position-horizontal-relative: margin" from="354.7pt,-7.2pt" to="354.7pt,120.5pt" o:allowincell="f" strokeweight="1.45pt"><w:wrap anchorx="margin"></w:wrap></v:line><v:line id=_x0000_s1029 style="Z-INDEX: 4; LEFT: 0px; POSITION: absolute; TEXT-ALIGN: left; mso-position-horizontal-relative: margin" from="357.6pt,8.15pt" to="357.6pt,50.4pt" o:allowincell="f" strokeweight=".5pt"><w:wrap anchorx="margin"></w:wrap></v:line><v:line id=_x0000_s1030 style="Z-INDEX: 5; LEFT: 0px; POSITION: absolute; TEXT-ALIGN: left; mso-position-horizontal-relative: margin" from="357.6pt,44.65pt" to="357.6pt,120.5pt" o:allowincell="f" strokeweight="1.9pt"><w:wrap anchorx="margin"></w:wrap></v:line>erős izmu ember lesz, kinek keze (izma) mindenek ellen és mindenek keze őellene lesz.

És minden atyja fiai ellenében üti fel sátorát, vagyis maga az Ur, az lzmael anyjának Hagárnak nyomorgatásaért mintegy elégtételül megtorlásul teszi őt erőssé, hogy atyja fiai ellenében, — kinek ősszülője Izsák még csak 13 év múlva fog meg&shy;születni — legyen védelme.
Magából a szent szövegből eléggé nyilvánvaló, hogy
Izmael jelentősége mit tesz.. .
Izma is, és Él is színtiszta magyar szó, négyezer éves irott bizonyíték tanúsága szerint.
..

Izsák. Genezis I. 21. szak. 5. vers.

Ábrahám pedig 100 esztendős vala, mikor születék vala Izsák.
6. És monda Sára : Nevetést szerzett az Ur Isten énnekem, aki csak hallja, nevet rajtam.
>.. 7. És ismét monda : Ki mondta volna Ábrahámnak, hogy Sára fiakat szoptat s ime szültem, vénségére.
Mielőtt azonban megnevezném az Izsák szó értelmét, még két dolgot kell előre bocsáttanom: Genezis 18. szak. 11. vers. Ábrahám és Sára élemedett korú, öregek valának. Meg&shy;szűnt Sáránál az asszonyi természet (87 éves volt már).
12. vers. Nevete azért Sára magában mondván: Vénsé&shy;gemre lenne-e gyönyörűségem ?<O:p></O:p>
13. vers. És monda az Ur Ábrahámnak: Miért nevetett Sára?<O:p></O:p>
15, vers. Sára pedig tagadá, hogy nevetett. De mondá az Ur: Nem ugy van, mert bizony nevettél.

Ez az egyik!

A másik, amit előre kell bocsáttanom, Genezis 17. szak. 5. vers: Népek sokaságának atyjává teszlek és felette meg-sokasítalak (meg-Izsákositalak) téged.
Izsákról tehát nyilvánvaló, hogy Ű Sok Ősöknek atyjává tétetik.
Izsák tehát, a nevével hozza, hogy Ű Sok Ősök ivadéka lesz. Hát nincs ez tisztán magyarul ? Nem is én mondom, hanem Mózes irja. Ismét tehát 2 négyezer éves irott bizonyi-téku szó: Űés Sok..

A latin Isac-nak irja, a héber Jiczaklh-nak, sőt becéző néven Jaczachnak!
Sára saját bevallása szerint: Nevetést adott nekem az Ur! (Azért, hogy titokban nevetett.) A becézett Jaczach nevet ol&shy;vassuk viszárul: Kacaj! Íme a nevetés, mit Ur adott. (Gyö-nyörű büntetés !)
Nem én mondom! Mózes irja!

Ézsau és Jákob.


Genezis I. szak. 22. vers.


Tusakodának vala pedig a fiuk az ő méhében . . .

23. . . . És mondá az Ur neki : két nemzetség van a te
méhedben és két nép válik ki a te bensődből.
Az egyik nép a másiknál erősebb lesz és a nagyobbik szolgál a kisebbnek.
24. És betelének az ő szülésének napja s ime, kettősök valának az ő méhében.<O:p></O:p>
25. És ki jőve az első és vereses vala, mindenestől sző&shy;rös, mint egy lassnak és azért nevezé nevét Ezsau-nak.<O:p></O:p>
26. Aztán kijöve az ő atyjafia kezével Ezsau sarkába kapaszkodva, azért nevezek nevét Jákop-nak.<O:p></O:p>
Ezsau volt tehát az Első, mondjuk Eeső, amint ezt az irás nyomatékkal hangoztatja.
De mer a zsidó az ő betűt irni nem tudja, Mózes az Eeső-t Esau-nak irja, mely a zsidó eredeti szerint Esauv-nak is olvasható, levén az ő betű a vav betűben kifejezve. Eszerint Ezsau nem csak Eeső, hanem E csóv is, v. i. E csuf, csunya!
De mert Ezsau éhes természete miatt (Genezis I. 25. szak. 30. vers) Edom-nak is neveztetik, ez tehát szintén födi a magyar Éhom. (Éhgyomru) embert. Miután a zsidónak gy.-betüje nincs,
irt tehát Mózes csak Edom-ot.
<O:p></O:p>
Ezsau tehát = Eeső, Ecsóf eés Éhdom, mind három szó szin magyar, 4 ezer éves bizonyíték alapján.
És Jákop mit jelent ?Jó—kap-ót, jó kapaszkodót (Ezsau sarkába) sőt jog kapót is (lencse után.) Ezsau atyjához: Genézis 27. szak. 36. vers. Így panaszkodik. Nem méltán hivják-e őt Jákop-nak (kapzsi,) mert immár két ízben is meg csalt engemet. Amit az irás értelme is födöz, mi pedig hozzá tehetjük, hogy Jó-képiit is jelent az Ecsó-fal szemben.
Jákop — Jó-kap. = Jog-kap. = Jó-kép. A szent szöveg 4 ezer éves irott bizonysága szerint igazolva van.

<v:line id=_x0000_s1026 style="Z-INDEX: 1; LEFT: 0px; POSITION: absolute; TEXT-ALIGN: left; mso-position-horizontal-relative: margin" from="346.55pt,2.4pt" to="346.55pt,221.3pt" o:allowincell="f" strokeweight=".95pt"><w:wrap anchorx="margin"></w:wrap></v:line><v:line id=_x0000_s1027 style="Z-INDEX: 2; LEFT: 0px; POSITION: absolute; TEXT-ALIGN: left; mso-position-horizontal-relative: margin" from="349.45pt,75.35pt" to="349.45pt,166.55pt" o:allowincell="f" strokeweight="1.45pt"><w:wrap anchorx="margin"></w:wrap></v:line>Allj, és Ajolon.
Józsue 10. szak. 12. vers.*
Állj meg nap Gibeonban, és hold Ajalon völgyében. 13. v. És meg Álla a nap és vesztegele a hold is, amig bosszút áll a nép az ő ellenségén..
Áll meg nap, Gibbeonba, mondá Józsue ... de a nap akkor éppen Allj községben volt, (amit a Károlyi biblia egy&shy;szerűen csak Al-nak, Vulgata pedig Hai községnek ir.
(De a H betű a zsidóban e helyütt nem hangzik,) tehát Allj községben állította meg a napot Józsue, melyet előtte való napokon foglalt el a sereg meglehetős könnyű szerrel az el&shy;lenségtől.
Állj meg nap Gibbeon-ban tehát annyit jelent, hogy Gibbeon fölött, melylyel határos volt Ajalon völgye, vagyis Állj-község alsó völgye.
Nyilván való tehát, hogy Allj-község, és Állj ige egy és ugyanazon magyar szó gyök. .
Sőt (Áj-) alon-völgye is alsót jelent, mint e korban tu-don tudós, okón okost.
Íme tehát ismét két magyar szó, mely 4 ezer éves irott bizonyítékkal igazolható.
Állj, és Ajalon.
Nem érdektelen valami e helyütt megjegyezni egyszers
mind, hogy a Bírák könyve I. szak. 34. verse szerint: „Az
Amoreusok, (a mai Jászok) pedig felszorították a hegyekbe
Dán fiait, mert nem engedték meg nekik, hogy lejőjjenek a
völgybe." ,;.".,:'.
35. vers. „És az Amoreusoknak, (Jászoknak) tetszett ott lakni Héresz hegységben, Ajálonban és Szálbin-ban.
Tehát Józsue bizony híjába állította meg a napot és a
holdat, mert azért még sem tudta onnan kiverni az amoreu-
sokat (a mai jászokat) egészen, mert ő nekik tetszett ott lakni
tovább is. .
Van még 400 nál több ily szó, melyet máskor folytatni fogunk, melyekre Mózes maga mondja meg mit jelent./folyt./

 
Státusza
További válaszok itt nem küldhetőek.
Oldal tetejére