Hát, nem tudom, én is kérdezhetném, hogy írjál akkor 3-4 ilyen történelmi tévedést, ami az Arvisurában található.
Mert csak úgy és akkor tudnék reagálni rá valamit, érdemben.
(Vannak benne hihetelen dolgok, az biztos! De ezek NEM történelmi tévedések. Arvisura = Igazszólás.)
Nem nagyon akarnék belemenni ebbe az Arvisura-témába, mert annak van külön topicja, és nincs köze a Bibliához. Utána lehet nézni a neten pro és kontra, nem kell vakon benyelni mindent.
Az Arvisura sem történelmileg, sem földrajzilag, sem néprajzilag, sem sehogy nem állja meg a helyét. Most csak Czakó Gábor írótól idézek néhány példát az Arvisura történeti szamárságaira:
"Paál azt írja, hogy Pósa András -- mármint Anonymus -- a Gömör-megyei Radnót községben született 1210-ben. Testvérét, Gyulát Pósa Pál országbíró, a szent-györgyi és bazini gróf fogadott fia, tehát főúr, II. András bizalmasa, titkos tanácsosa, fősámán, a jászvásári domonkosoknál neveltette, András pedig a rimaszombati cserepesekhez került "mesterséget tanulni". Amikor András a nagybátyjánál járt Budán, gyakran találkozott Béla kiskirállyal, akinek hamar elnyerte a bizalmát. Később a nagybátyja kancelláriájában dolgozott, majd 1236. január 25-én feleségül vette Radnóti Piroskát. A mondott időben hazánkban még nem léteztek vezetéknevek, grófok, titkos tanácsosok. A főúri csemeték mestersége a politika és a hadakozás volt, tehát tűrést, engedelmességet, parancsolást, hadvezetést tanultak kicsi koruktól kezdve. A kancelláriákon papok dolgoztak, akik ekkoriban már nem nősülhettek. A Radnai havasok nem a Székelyföldön fekszik. Az inasgyerek barátkozik Béla kiskirállyal? Ráadásul Budán?
E várat IV. Béla 1247-ben, a tatárjárás után kezdte építeni! Hab a tortán, hogy Anonymus legalább egy Bélával korábban élt, ha nem korábban. Porcukor a habon a kommunizmus vonalasságának tömérdek jegye: a kétkezi munka és a nehézipar dicsérete, a kereszténygyűlölet, a központosított világhatalom ábrándja stb.
Ha eredeti történeti följegyzés volna, melyet tíz évezrednél régebb óta „húsz évenként” kiegészítettek az újabb események leírásával, akkor egyrészt különböző korú csodálatos nyelvemlékek sorozataként állna előttünk, mely bemutatná nyelvünk ősmagyarnál régibb állapotait, fejlődését, és nyilván eldöntené a különféle nyelveredet-elméletek vitáját. Másrészt egyezne a történelem igazolt tényeivel.
Nem fordulhatna benne elő mondatonként ekkora szamárság: „992-ben összehívták a birodalmi Nagyszalát (nagygyűlést) Veszprémben, az aranyasszonyok székhelyén, mivel el kellett dönteni, hogy a keleti vagy a nyugati kereszténységhez csatlakozzunk-e.” Aki tűrhető eredménnyel végezte el a nyolc általánost, az előtt világos, hogy ez mekkora hülyeség. 992-ben e kérdés nem is létezett, ugyanis az ún. Nagy Egyházszakadás csak 1054-ben következett be! Előtte nem beszélhetünk keleti és nyugati keresztény egyházakról.
Ha... a „palóc regevilág” emléke volna, akkor magyarja is viselné ennek nyomát. Pl. a mesék meg a néprajzi szakirodalom a ’sámán’ szó helyett a ’táltost’ használná, és legalább annyit tudnánk, hogy a táltosokat nem az elöljáróság választotta, mint az Arvisurában, hanem az Ég. Ennek jeleként születtek „fölös csonttal”. Beavatásuk pedig központi tanfolyam helyett párviadalban és földaraboltatásban és újjászületésben stb. történt. Aki olvasta az Égigérő fát, a Fehérlófiát vagy a palóc vidékről való Sajóvölgyi népmeséket Merényi gyűjtéséből, tudja. Sőt azt is, hogy a sámánhit minden változatában többistenhivő, s mint ilyen, nem fér össze az Arvisurában több helyütt pártfogolt egyistenhittel.
Paál Zoltánnak a történelem mellett a magyar nyelv sem volt az erőssége. Rimalánynak hívja sámánasszony-jelölteket. A rima a ringy-rongy-rossz szóbokor hajtása, jelentése ringyó.
Elemi fogalmai sem voltak a földrajzról. Szereplői gyakran elnyargalnak Ordoszba lóversenyezni, sámántanfolyamra. Légvonalban kb. hétezer kilométer! Légvonal lovasnak nincs, csak hegyek-völgyek, folyók, erdők, sivatagok, meg különféle, gyakorta hadakozó országok. Vajon hány hónap oda az út? Mi marad egy versenylóból, ha elüget Ordoszig?"
Említetted, hogy az Arvisurában Jézusról is van szó. Valóban van. Ugyanilyen ostobaságokkal fűszerezve:
"Jézus, naná! „100%-ban nem volt zsidó”, sőt az Atyával egylényegű sem, hanem félufó.
Folytassuk Pravda-mesét: Mikor elrendelték az újszülöttek megölését, Mazarehi aranyasszony a féltett újszülöttet Hetevaret hikszosz-szabír kegyhelyre menekítette. Itt kapta a törzsi névadó szerint a Jézus nevet. Jézus az egy igaz isten hitében nőtt fel, s 12 éves korában Jeruzsálem templomában is megvédte hitét. […] A 4 éves tárkányképzés alatt Jézus az összes hikszosz-szabír és zsidó ifjakat áttérítette a több-isten hitről az egyisten-hitre. […] a tébai bölcsekhez küldték továbbképzésre. 5 évig tanult Karnakban. Kr. u. 24-ben Jézust Ordoszba vezényelték beavatott-képzésre.” Mielőtt megállna az eszünk, álljunk meg egy percre. Vegyünk mély levegőt, térképet, mérőlécet és gondolkodjunk. A Karnak–Ordosz távolság kb. 9000 km vonaton.
Jézus közismerten gyalog járt… Elővehetjük kamaszkori olvasmányunkat is: 1275-ben Marco Polo a Jézus korabeli közlekedési eszközökkel a szentföldi Akkóból, tehát három év utazás után ért Ordosz környékére, a Pekingtől mintegy 300 kilométerre északra fekvő Shangtuba, ahol Kubilaj kán nyári palotája állott. Mi tartott eddig? A távolság gyermeteg képzelgés helyett valami. Teli van úttalan utakkal, alig megmászható hegyekkel, szakadékokkal, mocsarakkal, évszakokkal. Például télen esik a hó, fújja a szél, veszélyes a szabadban mászkálni, ráadásul nincs takarmány a teherhordó állatoknak. Ki kell várni a tavaszt. Máskor zivatarok zuhognak, hidakat mosnak el, odébb sivatagok következnek, melyeken csak karavánban lehet átmenni, tehát össze kell várni egy erős csapatot, amely képes megküzdeni a viszontagságokkal, a rablókkal. A távolságban keresztül-kasul persze nem a „24 hun nép békés törzsszövetsége” honol, hanem a tényleges, adatolt történelem, és különböző államok terjengenek, melyek gyakorta hadakoznak, s ha éppen nem, akkor is elkapják az idegeneket, hogy nem kémek-e véletlenül vagy készakarva, s ha minden rendben, akkor maradjanak, meséljenek…
Mindennek utána lehet nézni görög, örmény, perzsa, indiai, kínai és egyéb ókori történeti könyvekben és útirajzokban, továbbá a későbbi araboknál, Wilhelmus Rubruk vagy éppen a mi Juliánuszunk beszámolójában. Minderről műemlékek, leletek tízezrei tanúskodnak. Persze az Arvisura-Pravda éppen arra épül, hogy senki sem olvas semmit, sőt, az elemi iskolai tanulmányok is feledésbe merültek, a józan ész pedig oda."
Én amúgy ezt az egész Arvisura vitát meghagyom a finnugrista kontra pártus eredet vitázóinak. Paál Zoltán irománya úgyis hamarosan a süllyesztőbe kerül, mert a másik ősmagyar-mítoszgyártó csapat, a Badinyi Jós-féle hívő-társaság, egyre jobban be van rá indulva a finnugor eredet hangoztatása, meg az egész szovjet-kommunista agit-prop felhangja miatt, amiket valszeg még úgy se néznek el neki, hogy ő is tagadja Jézus zsidó származását, és a magyaroktól származtatja a világ összes népét. Szóval csak hadd fájtolják ezt ők le egymással.
Íme a hunmagyar-pártus-szittya-türk-székely-akármilyen csapat reakciója: (nem mintha az ő oldalukon állnék):
http://ujmagyarverszovetseg.network...oppant-modon-tajekozatlan-arvisura-hivoknek-1