S
sisne
Vendég
PYGMALYON
mese vagy inkább misztikus történet elemzés
Tarot alapján
Tarot alapján
Sokáig élt nőtlenül Kypros királya, Pygmalión, amikor egyszer hófehér elefántcsontból csodálatosan szép szobrot faragott ki a vésőjével.
Maga számára is váratlan meglepetés volt, amikor az elefántcsontnak a művészet olyan szép alakot adott, amilyennel soha még asszony nem született a földön.
A szobor alkotója szerelemre gyulladt a saját alkotása iránt.
Maga számára is váratlan meglepetés volt, amikor az elefántcsontnak a művészet olyan szép alakot adott, amilyennel soha még asszony nem született a földön.
A szobor alkotója szerelemre gyulladt a saját alkotása iránt.
Mert olyan volt ennek az elefántcsont szobornak az arca, mint egy igazi leány arcvonásai mintha csak éltek volna, s mintha már mozdulni is akarna, csak a szemérmes félénkség parancsolna rá nyugalmat.
Csodálkozva nézte Pygmalión, és többször megtapogatta kezével, hogy eleven test-e vagy élettelen elefántcsont csupán, s ne tudott abba belenyugodni, hogy
nem él.
Csodálkozva nézte Pygmalión, és többször megtapogatta kezével, hogy eleven test-e vagy élettelen elefántcsont csupán, s ne tudott abba belenyugodni, hogy
nem él.
Csókokkal illette az arcát, és úgy érezte; hogy az viszonozza, beszélt hozzá és megölelte, de gyöngéden fogta, mert félt, hogy ujjainak érintése nyomán folt marad a finom bőrön.
Elhalmozta becéző szavakkal, majd leánykáknak kedves kis ajándékokat hozott neki, kagylókat és kerek kavicsot, kicsiny madarakat és ezerszínű virágot, liliomot és tarka labdákat s a Nap leányainak a könnyeiből született borostyánkövet.
Fel is öltöztette drága ruhákba, ujjaira ékköves gyűrűt húzott, nyakába hosszú láncot akasztott, bíbor terítőkkel takart keveretre fektette.
De a szobor néma maradt és érzéketlen.
Elhalmozta becéző szavakkal, majd leánykáknak kedves kis ajándékokat hozott neki, kagylókat és kerek kavicsot, kicsiny madarakat és ezerszínű virágot, liliomot és tarka labdákat s a Nap leányainak a könnyeiből született borostyánkövet.
Fel is öltöztette drága ruhákba, ujjaira ékköves gyűrűt húzott, nyakába hosszú láncot akasztott, bíbor terítőkkel takart keveretre fektette.
De a szobor néma maradt és érzéketlen.
Eljött Aphrodité istennő ünnepe, amelyet egész Kypros nagy fénnyel ült meg. Aranyozott szarvú, fehér nyakú teheneket vágtak le az áldozati oltár mellett, és füstölgött az illatos tömjén.
Bemutatva az áldozatot, az oltár mellett állt Pygmalión, és félve kimondani igazi kívánságát, így imádkozott :
- Ha ti, istenek mindent képesek vagytok megadni, hát legyen az én hitvesem az elefántcsonthoz hasonló. .
- Ha ti, istenek mindent képesek vagytok megadni, hát legyen az én hitvesem az elefántcsonthoz hasonló. .
Az aranyos Aphrodité, aki maga is jelen volt a tiszteletére rendezett ünnepen, megértette a kyprosi király rejtett kívánságát és tudta, hogy az arra gondol, hogy maga az elefántcsont szobor legyen az ő hitvesévé.
S az áldozati tűz háromszor lobbant fel, s a lobogó láng magasan emelkedett hegyével a levegőbe: ez volt a jele annak, hogy az istennő meghallgatta az imádságot.
Hazasietett Pygmalión és keresi a leány-szobrot. Hát, amint megérinti, érzi, hogy lágyul az elefántcsont, merevsége felenged, akár a viasz, ha a nap éri, s ami a legjobban bizonyította, hogy a szobor megelevenedett: ereiben vér lüktetett.
S mikor csókjaival illette Pygmalión, már elpirult a szoborból lett leány, s félénken kinyitva szemét, egyszerre pillantotta meg a napvilágot és kedvesét, akinek a szerelme őt életre keltette.
S mikor csókjaival illette Pygmalión, már elpirult a szoborból lett leány, s félénken kinyitva szemét, egyszerre pillantotta meg a napvilágot és kedvesét, akinek a szerelme őt életre keltette.
Hálatelt szavakkal mondott köszönetet Pygmalión a jótevő istennőnek, és házasságot kötött a csodálatos leánnyal.
A menyegzőn Aphrodité istennő is megjelent, s esztendőre a királyi párnak fia született: Paphos, aki utóhb Kypros szigetének Aphrodité szentélyéről híres városát, Paphost alapította.
A menyegzőn Aphrodité istennő is megjelent, s esztendőre a királyi párnak fia született: Paphos, aki utóhb Kypros szigetének Aphrodité szentélyéről híres városát, Paphost alapította.
Ez a történet az isteniségről, a teremtésről szól.
Odaadni mindent a semmiért.
Ha semmiért egészen át tudja adni magát valaki: ez az egyetlen esély a csodára.
Ezáltal életet tud lehelni még a kőbe is és bár mindent odaad ezért méricskélés nélkül: mégis a mindennél is többet, 1 igazi társat nyer ezáltal.
Odaadni mindent a semmiért.
Ha semmiért egészen át tudja adni magát valaki: ez az egyetlen esély a csodára.
Ezáltal életet tud lehelni még a kőbe is és bár mindent odaad ezért méricskélés nélkül: mégis a mindennél is többet, 1 igazi társat nyer ezáltal.
Az illúzió és a valódi varázskép gyakran összetéveszthető.
A mögöttük meghúzódó energia alapján mégis megkülönböztethetők, mert a valódi varázsképhez tartozó tiszta és megingathatatlan.
A mögöttük meghúzódó energia alapján mégis megkülönböztethetők, mert a valódi varázsképhez tartozó tiszta és megingathatatlan.
Valójában Éva megteremtésekor úgymond Ádám oldalbordájából is ez a csoda történt meg.
A csont ásványi anyag: önmagában élettelen, míg az emberi testben maga az élet.
A benne és a körülötte lévő térben rejtező információ megtestesítése 1 hasonló, de ugyanakkor mégis más egyed teremtése a polaritás létrehozása miatt egyetlen igazi esély a fejlődésre.
Ez nemcsak egyszerűen az élet továbbadásának technicista megoldását célozza, hanem a férfi és a nő közötti energiaáramlás mindkettőjük változására, fejlődésére lehetőséget ad.
A csont ásványi anyag: önmagában élettelen, míg az emberi testben maga az élet.
A benne és a körülötte lévő térben rejtező információ megtestesítése 1 hasonló, de ugyanakkor mégis más egyed teremtése a polaritás létrehozása miatt egyetlen igazi esély a fejlődésre.
Ez nemcsak egyszerűen az élet továbbadásának technicista megoldását célozza, hanem a férfi és a nő közötti energiaáramlás mindkettőjük változására, fejlődésére lehetőséget ad.
A figyelem maga a szeretet. A felfokozott figyelem már maga a bizalom. A felerősített bizalom pedig már maga a varázslat.
Az önmagáról megfeledkező hit szinte kilép a testből és életet tud lehelni abba, amiben még nincs.
Így képes a szeretet: az összpontosított, mégis mindent körülölelő energia a csodára.
Aki ezt az áramlást elindítja: továbberősödve ezáltal jutalmul ezt a kincset visszakapja.
És így ez az energia oda-visszaverődve alkotó és alkotás között felerősödik: esélyt adva így újabb és újabb varázslatok bekövetkezésének.
Így képes a szeretet: az összpontosított, mégis mindent körülölelő energia a csodára.
Aki ezt az áramlást elindítja: továbberősödve ezáltal jutalmul ezt a kincset visszakapja.
És így ez az energia oda-visszaverődve alkotó és alkotás között felerősödik: esélyt adva így újabb és újabb varázslatok bekövetkezésének.
Tehát illúzióra, mint a csoda megvalósulásának előképére mindenképpen és mindig szükség van.
Mindent feláldozva és minden energiát összpontosítva az intenzív varázstérben jutalmul a forma megtelik a tartalommal.
Mindent feláldozva és minden energiát összpontosítva az intenzív varázstérben jutalmul a forma megtelik a tartalommal.
[sisne]