Társasjátékok

Státusza
További válaszok itt nem küldhetőek.

ace79

Állandó Tag
Deákné B. Katalin: Válassz játékot!

Deákné B. Katalin: Válassz játékot! című társasjátékot keresem!

4-10 éves korig vannak benne feladatok. A különböző játéktáblák más-más témához készültek.

Köszi: Anita
 

Csatolások

  • 104847F.gif
    104847F.gif
    38.9 KB · Olvasás: 200

vizike

Állandó Tag
A Ligretto kártyát megrendeltem és hozta a postás. Igaz egy kicsit drága, de attól függ honnan nézem. Inkább erre, mint gyógyszerre és legalább a gyerekeim nem a számitógép előtt ülnek. Sajna feltenni nem tudom mert 16O drb kártyát tartalmaz aminek mind a két oldalát használni kell a játék során és nincs amivel a gépre vigyem. Fényképezve nem tudom milyen lesz a minősége. Megpróbálom.
 

Erőleves

Állandó Tag
internetről-vonalkirakó

JG34(1).jpg


Sziasztok! Ötletnek szánom:)

Az eszköz fejleszti a koncentráló képességet, a logikus gondolkodást, a vizuális megjelenítés képességét, a szimmetria fogalmának kialakítását. Le kell másolni a képen látható ábrát a kirakó darabok kiválasztásával és megfelelő elhelyezésével. A feladatok között találunk 6 és 9 darabból álló képeket is. Amikor ezek már jól mennek, a gyerekek saját maguk is kitalálhatnak képeket.
A játék tartalma: 12 műanyag feladatkártya, 12 kirakódarab, használati útmutató.
Játékosok száma: 1 - 2 gyermek részére
Ajánlott: 8 éves kortól

Ár: 6.350,- Ft
 

moni6664

Állandó Tag
Szókirakó játék kavicsból

Szókirakó játék római betüjáték

Hozzávalók:
- 106 db lapos kavics
- fehér lakkfilc
- színtelen akrillakk
- kb.40x40 cm-es anyagdarab a zsákhoz

1.
A lapos kavicsok varázslatosak, még szókirakó társasjátékot is lehet készíteni belőlük!

2.
A játék lényege, hogy a kavicsbetűkből értelmes szavakat kell kirakni, úgy, hogy azok érintkezzenek, mint egy kereszt-rejtvényben.

3.
A kavicsokra lakkfilccel írd fel a betűket. A számok segítenek, hogy egy betűből hány darab kell: A-6, Á-4, B-3, D-3, E-6, É-3, F-2, G-4, H-2, I-3, Í-1, J-2, K-6, L-5, M-3, N-5, O-3, Ó-3, Ö-2, Ő-1, P-2, R-4, S-7, T-6, U-2, Ú-1, Ü-2, Ű-1, V-2, Z-5, Y-5.

4.
Az elkészült betűkavicsokat kezeld le akril lakkal, így tartósabb és fényesebb lesz a játék!

5.
A vászondarabot félbehajtva varrd össze a széleit, és kész is a kavicsok zsákocskája.

 

marchello

Állandó Tag
Játék

Sorrend kialakításhoz
 

Csatolások

  • sec.jpg
    sec.jpg
    41.3 KB · Olvasás: 306
  • sec2.jpg
    sec2.jpg
    27.9 KB · Olvasás: 269
  • sec4.jpg
    sec4.jpg
    26.9 KB · Olvasás: 259
  • sec6.jpg
    sec6.jpg
    35.3 KB · Olvasás: 267
  • sec8.jpg
    sec8.jpg
    24.5 KB · Olvasás: 260
  • sec18.jpg
    sec18.jpg
    30.2 KB · Olvasás: 250
  • sec16.jpg
    sec16.jpg
    25.8 KB · Olvasás: 254
  • sec14.jpg
    sec14.jpg
    25 KB · Olvasás: 254
  • sec12.jpg
    sec12.jpg
    26.6 KB · Olvasás: 259
  • sec10.jpg
    sec10.jpg
    33.7 KB · Olvasás: 267
  • sec20.jpg
    sec20.jpg
    31.6 KB · Olvasás: 274
  • sec22.jpg
    sec22.jpg
    22.4 KB · Olvasás: 252
  • sec24.jpg
    sec24.jpg
    34.8 KB · Olvasás: 252
  • sec26.jpg
    sec26.jpg
    36.7 KB · Olvasás: 252
  • sec28.jpg
    sec28.jpg
    30.9 KB · Olvasás: 260
  • sec34.jpg
    sec34.jpg
    26.7 KB · Olvasás: 265
  • sec32.jpg
    sec32.jpg
    35.4 KB · Olvasás: 257
  • sec30.jpg
    sec30.jpg
    38.8 KB · Olvasás: 253

marchello

Állandó Tag
Színkártyák 1.

Színtanításhoz, a cím nélküliekbe angolul vagy akár németül is be lehet írni a színeket, így nyelvi oktatókhoz juthatunk.
 

Csatolások

  • 1.jpg
    1.jpg
    36 KB · Olvasás: 206
  • 2.jpg
    2.jpg
    31.2 KB · Olvasás: 188
  • 3.jpg
    3.jpg
    32.5 KB · Olvasás: 186
  • 4.jpg
    4.jpg
    29.6 KB · Olvasás: 181
  • 6.jpg
    6.jpg
    23.6 KB · Olvasás: 182
  • 11.jpg
    11.jpg
    27.4 KB · Olvasás: 180
  • 10.jpg
    10.jpg
    33.1 KB · Olvasás: 178
  • 9.jpg
    9.jpg
    26 KB · Olvasás: 178
  • 8.jpg
    8.jpg
    22.3 KB · Olvasás: 185
  • 7.jpg
    7.jpg
    30.6 KB · Olvasás: 180
  • 12.jpg
    12.jpg
    29.6 KB · Olvasás: 177
  • cimnelkuli1.jpg
    cimnelkuli1.jpg
    23.5 KB · Olvasás: 173
  • cimnelkuli2.jpg
    cimnelkuli2.jpg
    30.2 KB · Olvasás: 163
  • cimnelkuli3.jpg
    cimnelkuli3.jpg
    30.4 KB · Olvasás: 159
  • cimnelkuli4.jpg
    cimnelkuli4.jpg
    27 KB · Olvasás: 156
  • cimnelkuli9.jpg
    cimnelkuli9.jpg
    29.8 KB · Olvasás: 158
  • cimnelkuli8.jpg
    cimnelkuli8.jpg
    32 KB · Olvasás: 154
  • cimnelkuli7.jpg
    cimnelkuli7.jpg
    29.5 KB · Olvasás: 158
  • cimnelkuli6.jpg
    cimnelkuli6.jpg
    22.4 KB · Olvasás: 159
  • cimnelkuli5.jpg
    cimnelkuli5.jpg
    31.1 KB · Olvasás: 153

ildisz1

Állandó Tag
sziasztok
felteszek egy társast kb 4 éves kortól használható.
http://kepfeltoltes.hu/view/090826/kutyajoA3jpg_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

kártyái:
http://kepfeltoltes.hu/view/090826/kartyasajatA4jpg_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

szabály:
Kutyás-kolbászos: A fehér mezőkre le kell rakni az ennivalókat. Dobás után
függőlegesen és vízszíntesen lehet haladni és úgy kell összegyűjteni
kedvencünknek a harapnivalókat fehér színű dobás esetén. Akinek a legtöbb falatja lesz, az a nyertes!

Nincsen valakinek carcassone beszkennelve?
köszi mindenkinek a sok jó társast!!!!!
 

Erőleves

Állandó Tag
Sziasztok!
Találtam a neten egy játékot, megosztom Veletek,hátha Ti sem ismertétek:)


Varázsdoboz - vedd ki, ami kell, és tedd bele, amire már nincs szükséged! (Játék)

forrás: RPG.HU Fórum-setna hozzászólása

Sziasztok, ismeritek ezt a réges-régi játékot? Mi még alsó tagozatban nyomtuk, és most újra beugrott!

Képzeld el, hogy esetünkben mondjuk a Sárkány-szirten álló menedékházban éjszakázván egy szép nagy ládát találsz a fekhelyed mellett. Faberakásokkal, bársonybetéttel, ésatöbbi, ahogy az illik. Aki előtted töltötte itt az éjszakát, hagyott benne néhány dolgot, amire nem volt már szüksége. Kivehetsz közülük maximum kettőt, ami neked most épp valamiért kell, viszont vagy egy vagy két dolgot vissza is kell tenned, hisz jó fej kalandor vagy, s gondolsz az utánad érkezőkre is!

Mikor én megérkeztem, efféle holmik voltak a ládában:
különleges fajta TEAFÜVEK, NYAKÖRV, KALAPÁCS, A GYŰRŰK URA TRILÓGIA, EGY KULACS VÍZ, TÉRKÉP

Pillanatnyilag a VIZET becsülöm a legtöbbre, ki is veszem! Beteszek helyette egy DOBOZ KÓKUSZGOLYÓT, mert abból épp túl sok van a környékemen.
Aztán odébb is állok egy időre, s érkezhet a következő vándor!
 

SZIL81

Állandó Tag
Fekete péter memória

A játékszabály a következő:

A kártyák bal felső sarkában van a gyüjtőfogalom és aszerint kell párosítani őket!

Mondok egy példát:

Találok egy párt:

szőlő - szilva (Mindkettőnél a bal felső sarokban oda van írva hogy gyümölcs) Tehát ez nyilvánvaló hogy egy pár, mert mindkettő gyümölcs!

Az a vesztes akinél a Fekete Péter marad!
 

Csatolások

  • Fekete Péter.pdf
    35.6 KB · Olvasás: 260

Erőleves

Állandó Tag
Mindannyiunk nevében köszönöm a rengeteg újabb játékot!
Most a sakkal barátkozóknak néhány fogás a netről:

Utolsó veszít
Ehhez nem kell sakktábla sem, de mégis gondolkodást, előre-számolást tanít. Kis tanítványaim ennél a játéknál szoktak először ráérezni, hogy hogyan lehet "kiszámolni" hogy mi is fog következni, hogy a "biztos jót" válasszam, és ne a szerencse győzzön.

Szabály:A gyalogokat (lehetnek ezek kövek is) sorokba rendezem (ld. kép). Én szoktam egy 5, egy 4, egy 3, egy 2, és egy 1 gyalogból álló sort építeni, de ez változtatható. A színeknek nincs jelentősége. Felváltva vesznek el a játékosok tetszőleges számú "követ". A szabály, hogy minimum 1-et el kell venni, és csak egy sorból vehetsz el egy "lépésben" köveket, de maximum akár az egész sort. Aki az utolsó darabot veszi el, az veszít!!


Bár akár egy kétéves gyerek is el tudja venni a köveket, érteni csak 4-5 évesek fogják, és mivel menetmódot nem gyakorlunk vele, sok értelme nincs előbb játszani.


Bűvös sakk
A bábok menetmódjának gyakorlására szolgál, de csak hogyha már ismerkedtünk korábban minden figurával.

Szabály: A táblán össze-vissza sorakoznak a sötét figurák. A gyalogokat elnevezzük "kincseknek". Őket (is) szeretnénk összegyűjteni. A világos király-vezér-bástya-futó-huszár - ezek a bűvös bábuk - a tábla mellett állva várják, hogy sorra kerüljenek. Egy tetszés szerinti helyről indul az egyik bűvös fehér báb, (legyen mondjuk bástya) és levesz egy feketét. (úgy induljon, hogy levehessen egyet!) Ha amit levett, az gyalog, akkor találtunk egy kincset! De ha más figurát vett le (pl. futót), az bűvös, tehát bástyánk átváltozik (jelen esetben futóvá), vagyis lecseréljük a tábla mellett sorakozó bűvös bábuk megfelelőjére. (Még mondhatjuk is, futót ütöttem, futóvá változik - így a bábu neve is rögzül). Természetesen így a figura menetmódja is megváltozik, mostmár futóként halad tovább.

A sötét figurák nem lépnek. Ha nincs mit leütni, olyan helyet kell megpróbálni találni, hogy a következő lépésben (a következő gyereknek) legyen mit leütni! Ez itt csapatmunka, nem a legyőzésre megy :)

Gyakorlottabb oktatónak külön feladat lehet úgy feltenni a feketéket, hogy mindig le lehessen majd ütni valamit, ráadásul mindig csak egyet :))

Kb. 3 éves kortól már játszható, a gyalogon kívül mindnent lehet vele gyakorolni. Tetszőleges számú gyerek játszhatja, felváltva (sorban) lépnek, mindig a világos (bűvös) bábuval. Egyúttal az "ütés", "támadás" fogalmát, valamint a bábuk nevét is tanuljuk.


Gyalogcsata
A gyalog menetmódját tanuljuk. (Eleinte. Mert később sokminden mást is tanulunk általa. Pl. támadás - védés; előny; szabadgyalog fogalma és képzése; gyalogáttörés, lépéskényszer, tempóvesztés stb. :)) )

Szabály: Kedzésnek 3-3 (még kisebbeknek esetleg 2-2) gyalog áll szemben a saját 2. során. A 3 gyalogom szomszédos mezőkön áll, és az egyiknek "szabad az útja". Ugyanígy az ellefélé is. (pl. c2-d2-e2 és d7-e7-f7). A gyalog lépésének megfelelően játszunk, bár kicsikkel eleinte nem lépünk kettőt a kezdő helyről sem. (Tehát egyet lép a gyalog előre, vagy egyet üt ferdén). Hátra, oldalra nem mehet. Az nyer (új fogalom!!), akinek egyik gyalogja előbb célbaér (át a túloldalra), vagy leüti az ellenfél összes bábuját. Patt itt még nincs, tehát ha az egyik nem tud lépni, újból lépjen a másik. Döntetlen gyak úgy lehet, ha egyik fél sem tud lépni. Van viszont lépéskényszer - ti. van lépésem, de mind rossz. Ilyenkor lépni kell!

en passent
Néhány gyakorlójátszma után megtanuljuk, hogy a gyalog kezdésnél kettőt is léphet - ha akar! - illetve, hogy olyan is van, hogy "en passent". Változatosabbá lehetjük a játékot, ha a gyalogok mennyiségét változtatjuk, illetve azok elrendezését. (nem baj, ha nincs indulásnál szabadgyalog). A tesók küzdelme is lehet kiegyenlített, ha a kicsi kap néhány gyalog előnyt ;))


Kb. 3 (de inkább 4) éves kortól játszható. Azoban nem kell 5 évesen sem abbahagyni (sőt!), akár már versenyző gyerekek is visszatérhetnek ehhez az egyszerű(nek látszó!) játékhoz, hogy az előre-gondolkodást, gyalogáttörést, szabadgyalog-képzést gyakorolják.


Huszár verseny
A huszár lépését gyakoroljuk vele. Tervalkotás. Több játék után az is kiderül, hogy huszárral nem lehet "tempózni".

A világos Huszár a1 -ről, a sötét h8 -ról indul. Felváltva lép világos és sötét. Az nyer, aki előbb ér a másik házába (kiindulóhelyére). A másik lovát le is lehet ütni! Természetesnek tűnik, hogy mindig világos nyer. Ha jól megy a huszárlépés, akkor már világos nyer. Ellenben ha sakkozni is tudsz, rájössz, hogy a játszma mindenképpen döntetlen ;))

4 éves kortól játszható.


Királyok versenye
A király lépését tanuljuk meg, na meg azt, hogy a két király nem állhat szomszédos mezőn. Kis gyakorlás után az oppozíció is előkerül.

Szabály:A világos király e1 -ről a sötét e8 -ról indul (más kezdőhelyzet is kipróbálható). Az nyer, aki előbb átér az ellenfél alapsorára. A királyok nem léphetnek szomszédos mezőre ugyanis ellenségek, "nem szeretik egymást"!

3 éves kortól

Kiinduló helyzet
/www.sakksuli.abbcenter.com
 
Státusza
További válaszok itt nem küldhetőek.
Oldal tetejére