Jelenléti iv

Status
Not open for further replies.

KZee

Állandó Tag
Állandó Tag
Nem tudtam,hogy 20 hozzászólás szükséges az állandó tagsághoz,pedig már tavaly 2010-ben regisztráltam.(Sok érdekes dolog van itt.)Gratula!!!!!!!!!!!!!
 

Pancsika22

Új tag
körjátékok

[FONT=&quot]Körjátékok [/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot]Adj hozzá egy mozdulatot[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot]J: 6-25 fő
H: tetszőleges
K: -
I: 5-15 perc
Cs: mindenki együtt[/FONT]
[FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot]Sz: Körben állunk. A játékvezető tesz egy egyszerű mozdulatot, pl. megérinti az or rát. A mellette álló játékos megismétli ezt a mozdulatot, és még tesz hozzá egy mási kat. A harmadik játékos megismétli az előző két mozdulatot és hozzátesz még egyet... Aki téveszt, az kiesik.[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot]P: -[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot]Jeruzsálem, Jerikó[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot]J:12 fő fölött
H: tetszőleges
K: -
I: 10-15 perc
Cs: egy mesélő, a többiek két csapatban, vagy egyénileg[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot]Sz: a mesélő egy történetet mond, amely ben gyakran előfordul Jeruzsálem és Jerikó neve. Előzetes megbeszélés alapján az egyik csapat akkor hajol meg, ha elhangzik Jeruzsálem neve, a másik csapat Jerikó ne vénél. Az az egyén, aki eltévesztette kiesik. Melyik csapat bírja tovább?
[/FONT][FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot]Változatok: A játékosok egyénileg szerepelnek. Jeruzsálem nevére föl kell állni, Jerikó nevére ülve maradni. Aki eltévesztette kiesik.[/FONT][FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot]
[/FONT][FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot]Lehet minden játékosnak saját „neve”, amit egy adott témakörből választanak. Ebben az esetben a saját nevére kell felállnia, vagy meghajolnia a történet során. Játszhatjuk a játékot történet nélkül is. Ebben az esetben csak a két nagyon hasonló nevet kell ismételgetni.[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot]P: -[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot]Kacsintós[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot]J: 15 fő fölött páratlanul
H: körben állva
K: -
I: 10-20 perc
Cs. Két csapat, a hátul állók egyel kevesebben[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot]Sz: A nagyobb létszámú csapat körbeáll, a másik csapat mögéjük körbe, így a belső körben egyel többen vannak. A hátul állók csak az előttük álló vállát nézhetik. Az egyedül álló feladata az, hogy magához hívjon valakit a belső körből úgy, hogy rákacsint. Akire rákacsintottak az megpróbál a hívóhoz futni. A hátul állóknak meg kell akadályozni a szökést, és az előtte levő vállát megfogni. Ha sikerült a szökés, akkor a hívott a hívó mögé áll be, így a hívóból lesz hívható, a hívhatóból őrző, az őrzőből hívó. Ha nem sikerül megszökni, akkor a hívónak újra kell hívni.[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot]P: -[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot]Próbálj leülni[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]J: 15 fő fölött
H: ahányan vannak, annyi szék körberakva
K: -
I: 5-15 perc
Cs: egy helyfoglaló, a többiek együtt[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot]Sz: A helyfoglaló a kör közepén áll, helye üres. Feladata, hogy megpróbáljon leülni az üres székre, miközben a többi játékos sorban egymás után átül a tőle jobbra levő, éppen üres székre. Ha a helyfoglalónak sikerül leülnie, az lesz az új helyfoglaló, aki nem ült át idejében a szomszéd székre.[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot]P: -[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot]Labdakergető[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]J:16 fő fölött
H: körben ülve, vagy állva[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot]K: két különböző színű, de azonos súlyú és méretű labda, vagy léggömb
I: 3-10 perc
Cs: minden második játékos tartozik azonos csapatba (megszámozhatjuk: 1,2,1,2,...)[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot]Sz: A labdát a kör két ellentétes pontjáról indítva adogatja körbe a két csapat, mindkét csapat csak saját labdáját. Cél, hogy a két labda utolérje egymást.[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot]P: Több egymás utáni menet esetén számolhatjuk, hogy melyik csapat hányszor nyert.[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot]Add tovább![/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]J: 10-35 fő
H: körben ülve vagy állva
K: könnyen továbbadható tárgy(ak) és magnó (vagy rádió, esetleg hangszer)
I: 10 perc
Cs: mindenki együtt[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot]Sz: A játékosok egy (nagy létszámú csoportnál két) tárgyat adnak kézről-kézre, amíg a zene szól. Az, akinek a zene leállásakor éppen a kezében van a tárgy, kiesik, de megpróbálhatja még átadni a tárgyat a szomszédjának. Ha az átveszi, akkor ő esik ki. Az utolsó résztvevőig játsszuk.[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot]P: -[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot]Ki a karmester?[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]A játékosok kört alakítanak, egyikük kimegy. A többiek megegyeznek abban, hogy ki lesz karmester. A kiküldött játékosnak ezt kell kitalálnia. Miután visszahívtuk őt a karmester különböző mozdulatokat végez (tapsol, bólogat, integet, dobbant a lábával stb.), a többiek pedig utánozzák. A karmesternek úgy kell irányítania játékot, hogy a kör közepén álló ne leplezhesse le őt, de a többi játékosnak is vigyáznia kell, hogy ne nézze mereven a mozdulatok irányítóját, hisz ezzel könnyen lebuktathatja. Ha a középen álló kitalálja, hogy ki a karmester, akkor beáll a helyére, ha nem, újra ki kell mennie.[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot]- Padisák -[/FONT][FONT=&quot][/FONT]​
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot]Küldöm levelem[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]A játékosok körben ülnek, egy önként jelentkező pedig középre áll. Az ülő játékosok egymás kezét fogják. Az egyikük azt mondja: "Küldöm a levelem a ... " (a körben ülő játékosok közül mond nevet) és kézszorítással elindítja. Miután ezt megtette, azt mondja: "Elküldtem." A körben ülő játékosok feladata, hogy minél észrevétlenebb kézszorításokkal továbbadják a levelet a címzettnek. Amikor a címzetthez is elér a kézszorítás, akkor ezt jeleznie kell, hogy: "Megkaptam." A középen állónak ki kell kitalálnia, hogy hol tart a levél. Akinél a kézszorítást észreveszi, az áll középre. Az új levelet ő indítja. Ha nem veszi észre a kézszorításokat, akkor a címzett indítja a játékot újra.[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot]Hettyempitty[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]A játékosok körben ülnek. Egyikőjüknek bekötik a szemét, a kör közepére állítják, megforgatják, az után elindulhat, hogy valakinek az ölébe üljön. Elhelyezkedik és várja, hogy akinek az ölében ül, hangját elváltoztatva mondja: Hettyempitty. A bekötött szemű játékosnak ki kell találnia, hogy kinek az ölében ül. Ha kitalálja, akkor helyet cserélnek, ha nem, tovább kell próbálkoznia egy másik játékosnál.[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot]Minden kéz a fedélzeten[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]Kérd meg a csoporttagokat, hogy alkossanak egy kört (ha nagy a csoport, akkor többet is). Mindenki nyújtsa mindkét kezét a kör közepe felé és fogja meg két másik csoporttagét. Amikor mindenki benne van a "csomóban", akkor próbálják meg kigubancolni magukat anélkül, hogy elengednék egymás kezét.[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot]Pali azt mondta...[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot]J: 5-30 fő
H: körben ülve vagy állva
K: -
I: 5 perc
Cs: mindenki együtt[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot]Sz: Az irányító a kör közepére áll. Amennyiben utasításait úgy kezdi, hogy „Pali azt mondta…”, akkor mindenki köteles azokat végrehajtani. Ha csak magát az utasítást mondja, akkor tilos a végrehajtás. Az utasítások bármilyen közösen végrehajtható egyszerű cselekvésre vonatkozhatnak. Aki téveszt, az kiesik. Egy idő után új játékvezetőt választunk[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]-[/FONT][FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot]Rossz játékvezető esetén unalmas.[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot]Király, bíró[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]J: 12-30 fő
H: körbe rakott székek
K:-
I: 10 perc
Cs: mindenki együtt[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot]Sz: A körben két kiemelt hely van, a királyé és a bíróé. A többi játékos rangját számokkal jelöljük. A ranglétra így néz ki: király, bíró, egyes, kettes,… A játékosok a ranglétra szerint helyet foglalnak. A játékot a király kezdi: megnevezi saját magát és mond mellé egy másik rangot. Pl.: király, ötös. Ekkor az ötös következik. Megnevezi saját magát, majd tesz hozzá egy rangot. Az ötös által megnevezett folytatja, és így tovább.
Aki téveszt, az az utolsó helyre kerül, míg a többi alacsonyabb rangú játékos egyel feljebb kerül. Ez a szabály a királyra és a bíróra is érvényes.[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot]Ritmustapsolás[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]J: 4 fő fölött
H: körbe rakott székek
K:-
I: 10-20 perc
Cs: mindenki együtt[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot]Sz: Kiválasztunk egy mindenki által ismert ritmusos verset. Pl.: Weöres Sándor: Galagonya. Ezt először elmondjuk együtt. Utána mondjuk és tapsoljuk hozzá a ritmusát. Azután csak a ritmust tapsoljuk. Aztán körbetapsoljuk a ritmusát, úgy, hogy mindenki csak egyet tapsol, a következő ütést megfelelő időben a szomszédja üti. Majd körben egymás tenyerébe csapva adjuk tovább a ritmust, utána a combunkon adjuk tovább, így mindenki kétszer üt egymás után. Nehezíthetjük a feladatot: egymás lábán, keresztbe rakott kezekkel, vagy bármely estben minden kéz kétszer üt.[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
 

Pancsika22

Új tag
kooperatív játék

[FONT=&quot]III. A kooperációs készséget fejlesztő játékok[/FONT][FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]1. „A háromrészes krokodil”[/FONT]
[FONT=&quot]Cél: az együttműködés megtapasztalása, a kreativitás fejlesztése (Általános iskolásoknak ajánljuk.) [/FONT]
[FONT=&quot]A részvevők 3 fős csoportokká alakulnak. A kiscsoportoknak az a feladata, hogy egy állatalakot jelenítsenek meg a testükkel úgy, hogy a figura három részből álljon és mindegyik része mozogjon. Pl.: az egyik játékos a krokodil feje és karjaival, mint egy óriási szájjal tátogat; a másik játékos a krokodil teste, amely le-föl mozog, a harmadik a farka, amely jobbra-balra verdes. Ha elefántot formáznak, akkor az egyik a feje, amint hosszú ormányával éppen vizet szürcsöl, a másik kettő pedig az elefánt egy-egy füle, amivel legyezi magát. Az igazán ötletes megjelenítésnél minden résznek más szerepe van. [/FONT]
[FONT=&quot]Minden kiscsoport bemutatja a maga állatfiguráját, azután közösen kiválasztják azt a 3-4 alakot, amelyik a legjobban tetszett. A kitalálók újra bemutatják ezeket az állatokat, hogy mindenki megjegyezhesse, melyik rész, mit csinál. Mindhárom rész kap egy számot. Ezek után kört alkotnak a játékosok úgy, hogy ne álljanak egymás mellett azok, akik közös kiscsoportban voltak. A játékmester középre áll, mondja, hogy melyik állatot szeretné megjeleníteni, és hirtelen rámutat valakire. Akire rámutatnak, az 1-es , a tőle jobbra álló a 2-es, a balra álló pedig a 3-as számú rész. A feladat az, hogy minél gyorsabban életre keltsék a figurát, hogy ki-ki a megfelelő helyre álljon és összhangban mozogjanak az egyes részek. [/FONT]
[FONT=&quot]Megjegyzés: Fontos, hogy a játék gyorsan pörögjön, hogy minél többször jusson szerephez egy-egy részvevő. [/FONT]
 

Pancsika22

Új tag
A kutya tényleg az ember legjobb barátja. Ha nem hiszed el, próbáld ki a következőt:
Zárd be a kutyádat és a feleségedet a kocsid csomagtartójába.
Egy óra múlva nyisd ki!
Ki örül neked jobban, amikor meglát?
 

lacoziak

Állandó Tag
Állandó Tag
A nap vicce :)

Egy kislány kérdezi az anyukájától:
- Anyu, lehet egy nyolcévesnek gyereke?
- Dehogy, kislányom.
- Oké srácok! Folytathatjuk...
 
Status
Not open for further replies.
Top